Presidentti Stubb valitsi puolensa

36

425

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mutta tuohan ei ollut mikään yllätys. Jos tuossa jotain yllättävää on niin se, että ottaa ylipäätänsä kantaa sillä olen pitänyt häntä hiukan sellaisena kaikkien miellyttäjänä jossa ei ole sellaista presidentillistä otetta.

• No huvittaa tässä nyt ehkä kaikkein eniten koko jutussa se, että rivikansanedustaja Päivi Räsänen kuvittelee että KD pystyisi viidellä kansanedustajalla määräämään Suomen hallituksen suunnan. Se on jotain aivan käsittämätöntä naurettavaa....

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

No huvittaa tässä nyt ehkä kaikkein eniten koko jutussa se, että rivikansanedustaja Päivi Räsänen kuvittelee että KD pystyisi viidellä kansanedustajalla määräämään Suomen hallituksen suunnan. Se on jotain aivan käsittämätöntä naurettavaa....

No mutta noinhan se on aina ollut :d ehkä tulee olemaan.
        Pieni uskovaisten vähemmistö kuvittelee että voivat lyödä raamit yhdestä sun toisesta asiasta.

Ei noita turhaan kirkon aidot konservatiivit nimitä hurmoslaisiksi jne. ja tuo oli näteimmästä päästä.

• Anonyymi

lesboille ei rahoja anneta

• Anonyymi

Politiikka ei kuulu tänne. Pyydetty poistoon kuten edellinenkin tästä aiheesta jo poistettiin.

• Anonyymi

Amen! Kaikenlainen yhteiskunnallisten asioiden ja yleensä reaalimaailman ilmiöiden kanssa puuhastelu on luterilaisuudelle täysin vierasta, eikä sellaisesta tulisi keksustella, jos on usksovainen. Myöskään pakkokastettujen luterilaisten ateistien ei tulisi keskustella mistään yhteisten asioiden ajamisesta.

• Anonyymi

ArtoTTT

Niin Stubb on valinnut puolensa, on kaikkien mädätysarvojen puolella.

• Ei vaan sen puolella että kaikki saavat olla mitä ovat kuten sinäkin.

• Mihin sinä unohdit sen että Niinistö aikoinaan äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta ynnä allekirjoitti suoraan trans-lain? Ynnä mihin unohdit sen, että kun Stubb valittiin niin tällä palstalla riemuttiin kun Haavistosta ei tullut pressaa? Uhottiin että tämä maa ei kaipaa ketään hint.tiä pressaksi.

Tuossa vaiheessa minuakin heiteltiin monelaisilla teksteillä, joissa väitettiin että olen kuin "maani myynyt" koska Haavistoa ei valittu. Tämä siitä huolimatta, että olin heti ensimmäisen kierroksen jälkeen ilmoittanut, että en äänestä ketään. Näin siksi , että kumpikin kelpasi minulle aivan hyvin. Samalaisia liberaaleja Haavisto ja Stubb olivat ja ovat. Onneksi.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Mihin sinä unohdit sen että Niinistö aikoinaan äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta ynnä allekirjoitti suoraan trans-lain? Ynnä mihin unohdit sen, että kun Stubb valittiin niin tällä palstalla riemuttiin kun Haavistosta ei tullut pressaa? Uhottiin että tämä maa ei kaipaa ketään hint.tiä pressaksi.

Tuossa vaiheessa minuakin heiteltiin monelaisilla teksteillä, joissa väitettiin että olen kuin "maani myynyt" koska Haavistoa ei valittu. Tämä siitä huolimatta, että olin heti ensimmäisen kierroksen jälkeen ilmoittanut, että en äänestä ketään. Näin siksi , että kumpikin kelpasi minulle aivan hyvin. Samalaisia liberaaleja Haavisto ja Stubb olivat ja ovat. Onneksi.

ArtoTTT

#Mihin sinä unohdit sen että Niinistö aikoinaan äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta#

Aika kummallinen väite, ei Sale ollut kansanedustajana äänestämässä, vaan presidentti silloin kun lakia hyväksyttiin, sen sijaan Stubb oli itse eduskunnassa pääministerinä kätilöimässä ko. lakia joten ei mikään yllätys.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

#Mihin sinä unohdit sen että Niinistö aikoinaan äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta#

Aika kummallinen väite, ei Sale ollut kansanedustajana äänestämässä, vaan presidentti silloin kun lakia hyväksyttiin, sen sijaan Stubb oli itse eduskunnassa pääministerinä kätilöimässä ko. lakia joten ei mikään yllätys.

Niinistö olisi voinut käyttää veto - oikeutta mutta ei käyttänyt vaan allekirjoitti.

• Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Niinistö olisi voinut käyttää veto - oikeutta mutta ei käyttänyt vaan allekirjoitti.

Presidentti ei enää nykyään voi käyttää VETO-oikeutta. Laki on tältä osin muuttunut. Jos presidentti ei allekirjoita, niin laki palautuu eduskuntaan ja sitten kun se hyväksyy sen uudestaan, niin laki tulee voimaan ilman presidentin allekirjoitusta.

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Ai niinpä olikin. Sorry unohdin tämän. Mutta ei napissut ollenkaan lakia vastaan vaan hyväksyi sen heti. Ynnä kutsui linnaan vielä monia homoja linnaan itsenäisyyspäivänä.

• Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Presidentti ei enää nykyään voi käyttää VETO-oikeutta. Laki on tältä osin muuttunut. Jos presidentti ei allekirjoita, niin laki palautuu eduskuntaan ja sitten kun se hyväksyy sen uudestaan, niin laki tulee voimaan ilman presidentin allekirjoitusta.

Tiedän mutta olisi voinut pestä ns. kätensä siitä.

• Anonyymi

Ai niinpä olikin. Sorry unohdin tämän. Mutta ei napissut ollenkaan lakia vastaan vaan hyväksyi sen heti. Ynnä kutsui linnaan vielä monia homoja linnaan itsenäisyyspäivänä.

ArtoTTT

#Mutta ei napissut ollenkaan lakia vastaan#

Miten sen nyt haluaa nähdä

"https://www.kaleva.fi › niinisto-pariliitto-olisi-ollut-pare...
        29.11.2014 — Niinistö itse olisi ratkaissut kiistan toisin. Hänestä kuitenkin uuden käsitteen, vaikka pariliiton, kehittäminen olisi voinut olla hyvä ..."

• Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

29.11.2014 — Niinistö itse olisi ratkaissut kiistan toisin. Hänestä kuitenkin uuden käsitteen, vaikka pariliiton, kehittäminen olisi voinut olla hyvä ..."

Älä nyt jaksa. Miksi ihmeessä Niinistö sitten kutsui linnan juhliin aina myös homoja ja lesboja? Ja ihan tosi. Eikö teillä hihhuleilla liiku mitään muutta päässä koko ajan kuin vain sen asian pohtiminen, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään? Siinäkö on teidän koko uskontonne syvin sisältö....

• Anonyymi

Älä nyt jaksa. Miksi ihmeessä Niinistö sitten kutsui linnan juhliin aina myös homoja ja lesboja? Ja ihan tosi. Eikö teillä hihhuleilla liiku mitään muutta päässä koko ajan kuin vain sen asian pohtiminen, mitä aikuiset miehet tekevät keskenään kikkeleillään? Siinäkö on teidän koko uskontonne syvin sisältö....

ArtoTTT

Tehän siitä "homouiskonnosta" koko ajan jauhatte, kun uskovaiset ei millään suostu alistumaan ja kumartamaan sitä, tämäkin aloitus oli sinun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Tehän siitä "homouiskonnosta" koko ajan jauhatte, kun uskovaiset ei millään suostu alistumaan ja kumartamaan sitä, tämäkin aloitus oli sinun.

Ei kenenkään alistua tarvitse. Riittää ihan vaan se että ihmiset hyväksytään ihmisinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kenenkään alistua tarvitse. Riittää ihan vaan se että ihmiset hyväksytään ihmisinä.

ArtoTTT

#Riittää ihan vaan se että ihmiset hyväksytään ihmisinä.#

Onhan se Putinkin ihminen, silti meidän ei tarvitse hyväksyä hänen tekojaan ja valintojaan, saati olla niistä samaa mieltä, onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Muistanet kuitenkin Niinistön radikaalin ehdotuksen, perutaan koko avioliitto ja laitetaan kaikki, homot että heterot pariliittoon.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Näet väärin. Ei tuo napinaa ollut, vaan ratkaisu jonka takana oli ajatus, että napisijat vaikenisivat. Toiveajattelua toki, eivät olisi vaienneet.

"Niinistö sanoi Ylen presidentin haastattelutunnilla, että oikeudellinen tasa-arvo on itsestäänselvyys, mutta avioliitto-ilmaisuun latautui suuria tunteita. Niinistö olisi ratkaissut asian uudella pariliitto-käsitteellä.

– Joku piispoista ehdotti joitakin vuosia sitten, että pannaan kaikki pariliittoon virallisesti. Se olisi se oikeudellinen termi ja sitten jokainen saa tuntea ihan vapaasti ja hahmottaa sen avioliiton tai naimisissa olemisen käsitteen. Sellaista minä olisin kannattanut, sanoi Niinistö Yle Radio 1:ssä."

Huomaa tämä:

"...ja sitten jokainen saa tuntea ihan vapaasti ja hahmottaa sen avioliiton tai naimisissa olemisen käsitteen."

Näin toki reaalitodellisuudessa onkin, mutta porunhan te olisitte tuosta nostaneet, jos tuo Niinistön ajatus olisi kantanut pidemmälle, romuttihan Niinistö tuossa täysin teidän kantanne yhhdestä ainoasta ja oikeasta avioliitto käsitteestä.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näet väärin. Ei tuo napinaa ollut, vaan ratkaisu jonka takana oli ajatus, että napisijat vaikenisivat. Toiveajattelua toki, eivät olisi vaienneet.

"Niinistö sanoi Ylen presidentin haastattelutunnilla, että oikeudellinen tasa-arvo on itsestäänselvyys, mutta avioliitto-ilmaisuun latautui suuria tunteita. Niinistö olisi ratkaissut asian uudella pariliitto-käsitteellä.

– Joku piispoista ehdotti joitakin vuosia sitten, että pannaan kaikki pariliittoon virallisesti. Se olisi se oikeudellinen termi ja sitten jokainen saa tuntea ihan vapaasti ja hahmottaa sen avioliiton tai naimisissa olemisen käsitteen. Sellaista minä olisin kannattanut, sanoi Niinistö Yle Radio 1:ssä."

Huomaa tämä:

"...ja sitten jokainen saa tuntea ihan vapaasti ja hahmottaa sen avioliiton tai naimisissa olemisen käsitteen."

Näin toki reaalitodellisuudessa onkin, mutta porunhan te olisitte tuosta nostaneet, jos tuo Niinistön ajatus olisi kantanut pidemmälle, romuttihan Niinistö tuossa täysin teidän kantanne yhhdestä ainoasta ja oikeasta avioliitto käsitteestä.

-a-teisti-

ArtoTTT

Minulla ei ole missään vaiheessa ollut mitään harhakäsityksiä että Niinistöllä olisi korkeat moraaliset periaatteet. Tuossa kyseessä oli toiseen väitteeseen vastaaminen, ettei Niinistö olisi mitään jälkipuheita asiasta pitänyt, se siis ei pidä paikkaansa, niiden jälkipuheiden motiivi taas on eri asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

#Riittää ihan vaan se että ihmiset hyväksytään ihmisinä.#

Onhan se Putinkin ihminen, silti meidän ei tarvitse hyväksyä hänen tekojaan ja valintojaan, saati olla niistä samaa mieltä, onneksi.

Vertaatko aivan tosissasi Putinin tekoja homoseksuaalisuuteen? Luoja sinun kanssasi.

-a-teisti-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT

Minulla ei ole missään vaiheessa ollut mitään harhakäsityksiä että Niinistöllä olisi korkeat moraaliset periaatteet. Tuossa kyseessä oli toiseen väitteeseen vastaaminen, ettei Niinistö olisi mitään jälkipuheita asiasta pitänyt, se siis ei pidä paikkaansa, niiden jälkipuheiden motiivi taas on eri asia.

Kyllä Niinistö osoitti kausiensa aikana useinkin korkeaa moraalia ja oikeustajua, hänen moraalinsa ei ole vain laitauskonnollisuuden läpikyllästämä.

-a-teisti-

• Anonyymi

Stubb on aina ollut sateenkaarimiehiä, mutta kansalaiset valitsivat hänet presidentiksi ja saavat nyt mitä tilasivat. Haavisto olisi ollut oikeasti vaihtoehto.

• Anonyymi

Haavistoko ei olisi tätä tapausta kommentoinut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

varmaan olisi jotenkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tokaisun "Haavisto olisi ollut oikeasti vaihtoehto." voi ymmärtää kymmenin erilaisin tavoin, mutta ei sentään tuolla tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tokaisun "Haavisto olisi ollut oikeasti vaihtoehto." voi ymmärtää kymmenin erilaisin tavoin, mutta ei sentään tuolla tavalla.

Tosiasiassa koko kommenttihan ei mennyt noin, vaan tällä tavoin:
        ” Stubb on aina ollut sateenkaarimiehiä, mutta kansalaiset valitsivat hänet presidentiksi JA SAAVAT NYT MITÄ TILASIVAT. Haavisto olisi ollut oikeasti vaihtoehto.”

Eli, mikä ero olisi tässä tapauksessa ollut, mikäli presidenttinä olisi ollut Haavisto…?
        Hänkö ei olisi tätä tapausta kritisoinut ja olisi niin ollen eronnut Stubbista?

• Anonyymi

Stubb oli hyvä tikkatauluna duusoneissa ja menestyi kohtalaisesti Iron- man kisoissa, presidentiksi valikoitui siksi, että vastaehdokas oli aiheuttanut kansallisen hätätilan.
      Joku luonnehti valintaa ruton ja koleran väliltä, tämähän oli tiedossa.

• Anonyymi

..vastaehdokas olisi aiheuttanut kansallisen j n e..

• Anonyymi

Moni joutui tosiaan valitsemaan äänestäessä kahden epämieluisan väliltä sen vähemmän epämieluisan vaihtoehdon. Osa taas jäi kotiin tai äänesti tyhjää, kun ei ollut sopivaa vaihtoehtoa kakkoskierroksella.

• Anonyymi

Hurri

• Anonyymi

stubido ei ole koko kansan pressa

• Ai jaa. Räsänenkö sitten olisi? Ja kuvitteletko sinä tosiaan että Niinistö olisi tässä tapauksessa tehnyt toisen ratkaisun jä lähtenyt Unkarin yms maiden kelkkaan.....

• Anonyymi

Eiköhän Stubb ole aina ollut tällaisissa asioissa hyvällä puolella (joka sattuu myös olemaan enemmistön puoli Suomessa).

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3075
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1087
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      971
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      881
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      163
      858
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      844
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe