OLISPA HYVÄ GRILLI
Voihan kurkkusalaatti
20
516
Vastaukset
- Anonyymi
Sellainen olisi kristillinen grilli.
- Anonyymi
No miksi et sitä siten perusta itse? "Jeesuksen nakki ja lihis"
- Anonyymi
Vaakon nakki Pispala Tampere
- Anonyymi
Seinäjoella ei oo edes yhtäkään kunnon grilliä.
- Anonyymi
Megahampurilainen kolmella pihvillä vaakon nakilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian aikaisin menevät kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nopos on ainoa hyvä.
- Anonyymi
Pirkka kurkkusalaatti ja xtra coop ananas ovat grillien tuho
- Anonyymi
kunnon grillistä saa hyvät aamumätöt kans
- Anonyymi
Ite teen maukkaita purilaisia, kaupan antimista, eikä maksa paljon, ja saa väliin kaikkea sellaista mitä ei grilliltä saa. Ja laatu on parempaa.
- Anonyymi
Harvalla on kotona kunnon grilliä.
Sulla vissin on, jos 'laatu on parempaa'.
Jos tekee purilaista jollain mikrolla, niin ei voi vakavalla naamalla väittää että on 'parempaa'.
- Anonyymi
Samoin,itsetehty murea piffi takaa maun,ilman kurkkusalaattia,hampurilaiskastikkeella.
- Anonyymi
Kaupasta jotain tulista chilikastiketta väliin, ajaii..
- Anonyymi
Kaikkien aikojen töppäys ettei Eiran sämpylä ja piffireseptiä kukaan tallentanut,ny olis miljoonien arvoinen.
- Anonyymi
Älä muuta sano Eikö se tytär tiedä joka piti äiteegrilliä sahalammen uimarannan par
kkipaikalla. - Anonyymi
Rilliruoka on valeruokaa, josta elimistö ei saa tarvitsemiaan ravinteita. Se johtaa ylipainoon. Siitä juttua leheres tänään. "Lastenlääkäri lataa pöytään surulliset luvut – "Etelä-Pohjanmaalla on kuntia, joissa pojista lähes 40 prosenttia on vähintään ylipainoisia"
Huomio ravinnon laatuun ja liikuntaan
Ylipainon lisääntymisen taustalla on Seinäjoella asuvan lastenlääkärin mukaan todennäköisesti useita tekijöitä. Ruokaympäristön muuttuminen on yksi merkittävimmistä. Kotiruuan tilalle ovat tulleet pikaruoka ja tyhjiä kaloreita sisältävät välipalat.
Kunnon kotiruokaa ei enää syödä samalla tavalla kuin ennen, vaan tilalle ovat tulleet pikaruoka ja erilaiset nopeat välipalat, "snacksit", kuten karkit, limsat ja muut ultraprosessoidut ruuat.
– Eli huonolaatuista ruokaa, jossa on tyhjiä kaloreita. Valeruokaa.
Seurataan trendejä ja totellaan mainoksia, hukataan rahat turhuuteen, kun ostetaan ravintoköyhää sapuskaa, joka ei kuitenkaan ole ruokaa eli sellaista syömistä, mitä kroppa ja lihakset tarvitsevat. Joku somes kirjootti, jotta pojat käyvät pikaruokaloissa siksi, jotta heidät miellettäisi pojiksi, ja "kun kaikki muutkin pojat käyvät". Helposti on höynäytettävis, jos todella joku näin ajatteloo.- Anonyymi
Ei välttämättä. Jos tekee itse jauhelihapihvit, oikeasta jauhelihasta. Ja väliin tomaattia, salaattia, punasipulia, juustoa. Niin siinähän on jo huomattavasti enemmän hyvää ravintoa mitä jossain mummon perunamössös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä. Jos tekee itse jauhelihapihvit, oikeasta jauhelihasta. Ja väliin tomaattia, salaattia, punasipulia, juustoa. Niin siinähän on jo huomattavasti enemmän hyvää ravintoa mitä jossain mummon perunamössös.
Tuos sun tekstis on tärkeä sana eli ITSE. Rilliruoka on rilliruokaa. Alusta asti valmistettu ruoka on sitä oikiaa ruokaa. Ja jos sitä ruokaa teköö itse, tietää, mitä siihen on laitettu. Ei tule ovelilla sanavalinnoilla huijatuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuos sun tekstis on tärkeä sana eli ITSE. Rilliruoka on rilliruokaa. Alusta asti valmistettu ruoka on sitä oikiaa ruokaa. Ja jos sitä ruokaa teköö itse, tietää, mitä siihen on laitettu. Ei tule ovelilla sanavalinnoilla huijatuksi.
Itse tehty purilainen voi siis olla terveellistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tehty purilainen voi siis olla terveellistä.
Tässä resepti kotiburgerista. Täysjyväsämpylän voi toki ostaa valmiinakin. Fetakastike korvaa majoneesin (sauvasekoitin ei ole välttämätön). Kasviksia voi makunsa mukaan vaihdella: esim avokado, kurkku, sipuli, tomaatti, chili, paprika, ananas, korianteri, kevyesti paistettu/maustettu kesäkurpitsansiipale tai rapeaa salaattia, maustekurkkua.
Burger jauheliha on yleensä nautaa, josta saa herkulliset mutta vähärasvaisemmat pihvit. Palvelutiskien pihvejä voi silloin tällöin testata. Niitä löytyy vaikka minkämoisia mutta ne eivät ravintoarvoltaan välttämättä korvaa kotona itse tehtyjä.
https://kuntoplus.fi/terveellisia-resepteja/paivallinen/nain-teet-itse-herkullisia-ja-terveellisia-hampurilaisia
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3554531Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1482558Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822166- 1451710
- 261247
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!441242- 361205
- 791121
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!3561116Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein1431029