Kuinka homovastainen ala on rakennusala?

Anonyymi-ap

Olen miettinyt jos amk rakennusinsinööriksi opiskelisi mutta en tiedä jos ala on homovastainen. En silloin saisi töitä tai minit kiusattaisiin niistä töistä pois.

21

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minut tarkoitin.

    • Anonyymi

      Ryhdy kamppaajaksi.
      Sannan puolisokin ryhtyi.

      • Anonyymi

        Ei. En halua mennä tyypilliselle homoalalle. Se on rajoittavaa. Homot voi tehdä samoja töitä kuin heterotkin.


    • Anonyymi

      En halua homoa rakennuksille töihin..

      • Anonyymi

        Miksi et halua? Syrjintää. Homoja on monilla eri aloilla.


    • Anonyymi

      elä mene. Muut voivat saada tartunnan,

      • Anonyymi

        Minkä tartunnan?


    • Anonyymi

      Jos nämä vastaukset edustaa tyypillistä rakennustyöntekijän mielipidettä niin on parempi olla opiskelematta neljä vuotta vain huomataakseni etten viihtyisi alalla.

    • Anonyymi

      Rakennusalalla pärjää parhaiten valkoinen persu heteromies

      • Anonyymi

        Eikö siellä ole virolaisia paljon myös kun voi maksaa vähemmän.


    • Ensinnäkin seksuaalinen suuntautuminen ja muut seksuaaliset mieliteot ovat yksityisyyden ja yksityiselämän piiriin kuuluvia asioita. Niistä ei tarvitse tehdä selkoa työnantajalle, ei edes kysyttäessä. Vielä vähemmän niistä tarvitsee tehdä selkoa työtovereille.

      Toiseksi ei mitään syytä, miksi kukaan levittelisi työpaikkaallaan tietoa omasta seksuaalisesta käyttäytymisestään, eikä sellaista edes toivota.

      • Anonyymi

        tuo on totta. Kukapa järki ihminen juttelee omista seksuaali asioistansa
        työpaikalla. Oli sitten hetero tai muulla tavoin seksuaalinen.
        Outona pidettäisiin.


      • Anonyymi

        Joskus voidaan kysyä parisuhteesta vaikka että onko rekisteröidyssä parisuhteessa ja puhuuhan heterotkin heidän "muijista" ja avovaimoista. Siinähän se tulee esille se suuntautuminen.

        Joistakin myös jotenkin näkee homouden, naisellisista homoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo on totta. Kukapa järki ihminen juttelee omista seksuaali asioistansa
        työpaikalla. Oli sitten hetero tai muulla tavoin seksuaalinen.
        Outona pidettäisiin.

        Joku voi mainita kumppaninsa. Siitä voi tulla esille suuntautuminen. Jotkut ei palkkaa jos on homo tai jos homous tulee esille niin voidaan ehkä irtisanoa tai kiusata muualle.

        Joistakin homous "näkyy" tai voi olla homomainen vaikka ei ole homo.


    • Anonyymi

      Onko sitä homoutta ihan pakko tuoda esille ja tyrkyttää ikävästi? Eivät heterotkaan mahtaile sukupuolisella suuntautumisellaan.

      Meillä ei katsota sukupuolista suuntautumista työhönotossa, mutta jos joku alkaa korostetusti tuoda esille homoutta, niin herää epäilys, mikä sille tyypille on tärkeää; olla hyvä rakennusmies vai ensisijaisesti homo. Jos se homous on tärkeintä, voikin mennä muualle.

      Eli älä tee numeroa homoudestasi, niin eivät muutkaan sitä tee!

      • Anonyymi

        En minä tuo sitä esille tai tyrkytä. Ei homoutta tarvitse peitellä ja kuten sanoin jotkut homot on naisellisia ja se homous näkyy heistä, tämä voi johtaa kiusaamiseen homovastaisessa paikassa.

        Ainakin mielisairaalassa jossa tein siviilipalveluisen ja yrityksissä minua on solvattu homovastaisilla nimillä. En sanonut että olisin homo tai että kumppanini olisi homo. En halua olla sellaisissa paikoissa missä on noin epäkunnioittava asenne homoja kohtaan.

        Voiko muut jättää homot rauhaan eikä tehdä numeroa heidän mahdollisesta suuntautumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tuo sitä esille tai tyrkytä. Ei homoutta tarvitse peitellä ja kuten sanoin jotkut homot on naisellisia ja se homous näkyy heistä, tämä voi johtaa kiusaamiseen homovastaisessa paikassa.

        Ainakin mielisairaalassa jossa tein siviilipalveluisen ja yrityksissä minua on solvattu homovastaisilla nimillä. En sanonut että olisin homo tai että kumppanini olisi homo. En halua olla sellaisissa paikoissa missä on noin epäkunnioittava asenne homoja kohtaan.

        Voiko muut jättää homot rauhaan eikä tehdä numeroa heidän mahdollisesta suuntautumisesta.

        Kyllä jätetään homot rauhaan, kunhan nämä vain tyytyvät olemaan tavallisia ihmisiä muiden joukossa. Liian moni on olevinaan muita parempi ja vaatii päästä korostamaan itseään. Siitä ei pidetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jätetään homot rauhaan, kunhan nämä vain tyytyvät olemaan tavallisia ihmisiä muiden joukossa. Liian moni on olevinaan muita parempi ja vaatii päästä korostamaan itseään. Siitä ei pidetä.

        Minä en pidä itseäni parempana kuin muita enkä tiedä muita homoja jotka pitäisi. En tiedä miten homot jotenkin korostaisi itseään. Ehkä sinulla on ennakkoluuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jätetään homot rauhaan, kunhan nämä vain tyytyvät olemaan tavallisia ihmisiä muiden joukossa. Liian moni on olevinaan muita parempi ja vaatii päästä korostamaan itseään. Siitä ei pidetä.

        Olenkin miettinyt että haluaisin vain että minua kohdellaan tavallisesti, ei paremmin eikä huonommin. Tasa-arvoisesti.


    • Anonyymi

      voit opiskella arkkitehdiksi. H-mous on silloin iso etu,

      • Anonyymi

        Valitettavasti taitaa olla niin että vain siellä homoja suvaitaan enemmän. Esimerkkinä vaikka tuo huvila ja huussin ohjelman juontaja, hän on sekä homomies että arkkitehti. Taitaa olla vain sisustusarkkitehti. En tiedä tuosta alasta, piirrellä rakennuksia joita ei ehkä voi toteuttaa...enkä haluaisi tyytyä siihen vain koska rakennusalalla ei suvaita homoja ja en ole koskaan ollut kovinknaan hyvä piirtämään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe