Iltasanomissa oli montakin juttua tuosta riisin bakteerista, mutta missään ei sanottu että mikä lääke siihen auttaa. Luulenpa että sain kolme päivää sitten ja vieläkin on vatsa kipeä. Auttakaa jos tiedätte!
Mikä lääke tuohon basillius cereus bakteeriin auttaa (riisissä)
6
134
Vastaukset
- Anonyymi
Minä oon syöny 4 päivää sitte keitettyä riisiä, enkä sairastunut. Huuhaa juttu.
- Anonyymi
Olitko säilyttänyt keitettyä riisiä riittävän kylmässä. ?
- Anonyymi
Söin tänään maanantaina keittämääni riisiä, oli jääkaapissa kaksi päivää.
En ole huomannut minkäänlaisia ongelmia vatsassa tai suolistossa.
Sitä paitsi vatsassa, ja etenkin suolistossa, ihmisillä on ihan tajuton määrä eri bakteereja, ja jotkut niistä ovat hyödyllisiäkin.
Jos jonkun vatsapöpön saa, niin kyllä sen huomaa, tulee ripulia, oksentaa, sattuu, vääntää vatsaa.
Lisään vielä, että olen kyllä vuosikaudet silloin tällöin käyttänyt keitettyä riisiä, joka on saattanut olla kaksikin päivää jääkaapissa. Enkä ole sairaaksi tullut sen takia.
Mietin myös, kun kaupoista saa valmisaterioita, niitähän on paljon keitetyllä riisillä, erilaisia kana-riisiannoksia, ym. Ja niidenkin säilyvyys on useamman päivän. Kai se riisi siinä on samanlaista kuin omakeittämäkin. - Anonyymi
Jos olet lihansyöjä niin vatsataudista paranemiseen menee kauemmin. Vegaanille riittää yksi valvottu yö.
En tiedä lääkettä mutta harvinainen on. Käytä aina puhtaita astioita, huuhdo riisi KUUMALLA vedellä jos on likaista, vähintään 5 kertaa ja jäähdytä ennen jääkaappiin laittoa vesihauteessa.
Säilyy hyvin 2pv jääkaapissa, riisi kuin riisi.
Eihän me heitetä karjalanpiirakoitakaan roskiin ;) - Anonyymi
Luulin että UPI:n tutkijat ovat pelottelun mestareita.
Nämä hygienia tutkijat voittavat ylivoimaisesti tämän hysterian luonti kisan.
Olen vuosia keittänyt pesemättä riisiä kerralla kolmen päivän annokset.
jäähdyttänyt niitä pöydällä yön yli, syönyt seuraavina kolmena päivänä mikrossa kuumentaen.
Olen yhdeksännellä kymmenellä.
Jos ennustajien puheissa on vähänkään totta minun tulee jatkaessani tapojani syödä, yllättäen kuolla.
Mutta minulla on sellainen aavistus että jättäessäni syömättä , kuolen kumminkin. - Anonyymi
Kaikkihan nykyään on vaarallista ja kamalan epäterveellistä.
Ihmisten vastustuskyky vaan huononee, kun kaiken pitäisi olla niin viimeisen päälle terveellistä ja puhdasta, ym.
Jos tulee joku ripuli tai oksettaa, niin se menee kyllä ohi muutamassa päivässä. Jos jatkuu pitkään, niin sitten selvittämään mikä mahtaa olla.
Ei se pilaantunutkaan ruoka mahaan jää, sekin tulee sieltä ulos kaiken muun mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005