65 000euron akun kun ajat talvella vahingossa jäälohkareeseen? Onko lystiä sen jälkeen? Vittu mitä vessoja nuo sähköautot on oikeasti täyttä paskaaa ja luonnontuhoamista!
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ca4317ac-2624-4d06-94ff-3c79b6652f68
Niin kuka ostaa siihen sähköautoon
87
717
Vastaukset
- Anonyymi
Ns. köyhät ostaa säästääkseen ja lopputulema on 100% päinvastainen.
Ilmastohihhuli putsataan rahoistaan.
Näin siinä käy.
Huijausta huijausta - Anonyymi
Akut maksavat ilmeisesti enemmän kuin uusi auto?
- Anonyymi
Akuston VAIHTO maksaa enemmän kuin uusi auto. Ei sen akun valmistus maksa kuin pari tonnia, kun niitä tehdään liukuhihnatuotantona ja asennetaan autoon automatisoidulla tuotantolinjalla. Mutta varaosahinta on 10-kertainen, kun pitää akkua automatisoidun asennuksen sijaan yksittäiskappaleena pakata, varastoida ja kuljettaa monen välikäden kautta. Ja jokainen välikäsi pistää päälle omat kulunsa ja katteensa. Näin se muissakin asioissa menee, tulee autolle 100-kertainen hinta, jos sen kasaa ostamalla kaikki nippelit varaosatiskiltä.
Sehän on jo paljon halvempien vatkaimien (joku itäauto KIA) kohdalla uutisoitu, että pelkkä pohjalevyn avaus, akkumodulien tarkastus, akun laitto takaisin nippuun ja uuden & ehjän pohjalevyn asennus kustantaa 15 000 €. Jos akkumoduleita pitää vaihtaa, niin hinta nousee, Jenkeistä tulleen tiedon mukaan koko akuston uusiminen 60 000, mikä menee jo reilusti yli uuden auton hinnan.
Akkukorjaamotkin ovat yhtä yleisiä kuin kanan hampaat, joten operaatioon kuluu myös reilusti aikaa. Niinpä patterivatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi kertakäyttötuotteiksi. Kaikille osapuolille on helpointa, että vakuutusyhtiö lunastaa pienenkin kolhun saaneen auton, joka päätyy romutettavaksi. Turha edes tutkia, onko korjaus mahdollista, koska pelkkä tutkiminenkin maksaa yhtä paljon kuin polttomoottorin vaihto perinteisen mallin autoon.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuston VAIHTO maksaa enemmän kuin uusi auto. Ei sen akun valmistus maksa kuin pari tonnia, kun niitä tehdään liukuhihnatuotantona ja asennetaan autoon automatisoidulla tuotantolinjalla. Mutta varaosahinta on 10-kertainen, kun pitää akkua automatisoidun asennuksen sijaan yksittäiskappaleena pakata, varastoida ja kuljettaa monen välikäden kautta. Ja jokainen välikäsi pistää päälle omat kulunsa ja katteensa. Näin se muissakin asioissa menee, tulee autolle 100-kertainen hinta, jos sen kasaa ostamalla kaikki nippelit varaosatiskiltä.
Sehän on jo paljon halvempien vatkaimien (joku itäauto KIA) kohdalla uutisoitu, että pelkkä pohjalevyn avaus, akkumodulien tarkastus, akun laitto takaisin nippuun ja uuden & ehjän pohjalevyn asennus kustantaa 15 000 €. Jos akkumoduleita pitää vaihtaa, niin hinta nousee, Jenkeistä tulleen tiedon mukaan koko akuston uusiminen 60 000, mikä menee jo reilusti yli uuden auton hinnan.
Akkukorjaamotkin ovat yhtä yleisiä kuin kanan hampaat, joten operaatioon kuluu myös reilusti aikaa. Niinpä patterivatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi kertakäyttötuotteiksi. Kaikille osapuolille on helpointa, että vakuutusyhtiö lunastaa pienenkin kolhun saaneen auton, joka päätyy romutettavaksi. Turha edes tutkia, onko korjaus mahdollista, koska pelkkä tutkiminenkin maksaa yhtä paljon kuin polttomoottorin vaihto perinteisen mallin autoon.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.htmlPatteri-Petteri pelle
polanteisiin posotteli
kiville kylmille karahutti
Teslans' tulehen tuikahutti
Polestar poroksi perässä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuston VAIHTO maksaa enemmän kuin uusi auto. Ei sen akun valmistus maksa kuin pari tonnia, kun niitä tehdään liukuhihnatuotantona ja asennetaan autoon automatisoidulla tuotantolinjalla. Mutta varaosahinta on 10-kertainen, kun pitää akkua automatisoidun asennuksen sijaan yksittäiskappaleena pakata, varastoida ja kuljettaa monen välikäden kautta. Ja jokainen välikäsi pistää päälle omat kulunsa ja katteensa. Näin se muissakin asioissa menee, tulee autolle 100-kertainen hinta, jos sen kasaa ostamalla kaikki nippelit varaosatiskiltä.
Sehän on jo paljon halvempien vatkaimien (joku itäauto KIA) kohdalla uutisoitu, että pelkkä pohjalevyn avaus, akkumodulien tarkastus, akun laitto takaisin nippuun ja uuden & ehjän pohjalevyn asennus kustantaa 15 000 €. Jos akkumoduleita pitää vaihtaa, niin hinta nousee, Jenkeistä tulleen tiedon mukaan koko akuston uusiminen 60 000, mikä menee jo reilusti yli uuden auton hinnan.
Akkukorjaamotkin ovat yhtä yleisiä kuin kanan hampaat, joten operaatioon kuluu myös reilusti aikaa. Niinpä patterivatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi kertakäyttötuotteiksi. Kaikille osapuolille on helpointa, että vakuutusyhtiö lunastaa pienenkin kolhun saaneen auton, joka päätyy romutettavaksi. Turha edes tutkia, onko korjaus mahdollista, koska pelkkä tutkiminenkin maksaa yhtä paljon kuin polttomoottorin vaihto perinteisen mallin autoon.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.htmlEihän tuossa mersussa töiden osuus ollut kuin kolmisen tonnia, itse akku 62 000€, mikä on täysin järjetön hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteri-Petteri pelle
polanteisiin posotteli
kiville kylmille karahutti
Teslans' tulehen tuikahutti
Polestar poroksi perässäKannattaa ajella vatkaimilla myös lätäköihin. Joissa voi rannikkoalueilla ollakin suolaista merivettä...
Floridassa tulavaveteen jääneet patterivatkaimet menivät oikosulkuun ja paloivat soihtuina, sytettäen myös rakennuksia tuleen.
- Anonyymi
Vakuutus korvaa, eikö tarhassa ole opetettu elämästä mitään?
Ei niitä autoja yhtenään kiville ajella.- Anonyymi
Toivoa sopii. Olen kuullut että eräät vakuutusyhtiöt eivät edes hyväksy sähköautoja koska ovat tulleet niin turkasen kalliiksi. Niin ja miten ne ympäristöasiat? Mittaamaton määrä raiskatttttu luontoa ja sitte pienen painauman takia koko paskalaatikko kierrätykseen. Ei tämä nyt oikein hyvältä kuullosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivoa sopii. Olen kuullut että eräät vakuutusyhtiöt eivät edes hyväksy sähköautoja koska ovat tulleet niin turkasen kalliiksi. Niin ja miten ne ympäristöasiat? Mittaamaton määrä raiskatttttu luontoa ja sitte pienen painauman takia koko paskalaatikko kierrätykseen. Ei tämä nyt oikein hyvältä kuullosta.
Kyllä sähköautoon vakuutukset saa, tuosta ettei joku vakuuttanut tiettyjä sähkisiä on jo jokunen vuosi ja turkin enää kieltäytyvät.
Kauhea kateus sinulla ja se aiheuttaa selkeästi noloja kirjoituksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköautoon vakuutukset saa, tuosta ettei joku vakuuttanut tiettyjä sähkisiä on jo jokunen vuosi ja turkin enää kieltäytyvät.
Kauhea kateus sinulla ja se aiheuttaa selkeästi noloja kirjoituksia.Vakuutus korvaa ja vakuutusyhtiö perii kustannukset käyttäjiltä.
Vatkaismien vakuutusmaksut ovat reippaassa nousussa ja tällä hetkellä 50 % kalliimpia kuin polttomoottoriautoilla.
Kalliit korjauskulut johtavat myös siihen, että on halvempaa romuttaa pienenkin vaurion saanut vatkain ja ostaa uusi tilalle. Vatkaimien valmistuksesta aiheutuu suuremmat päästöt, ovathat vatkaimet 50 % painavampia kuin polttomoottoriautot ja niissä käytetään kalliimpia materiaaleja (akkumineraalit, kupari yms.). Tämä yhdistettynä lyhyeen käyttöikään (koska korjauskelvottomiksi suunniteltuja) -> vatkaimet ovatkin pajastuneet ympäristön kannalta haitallisksi.,
Paremman energiatehokkuuden hyödyt nollautuvat, kun valmistuksen päästöt ovatkin paljon arvioitua suuremmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköautoon vakuutukset saa, tuosta ettei joku vakuuttanut tiettyjä sähkisiä on jo jokunen vuosi ja turkin enää kieltäytyvät.
Kauhea kateus sinulla ja se aiheuttaa selkeästi noloja kirjoituksia.Jos se sähköauto ei toimi, niin millä tavoin se kateus sitten siihen liittyy? Kateudellako noi toimii?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se sähköauto ei toimi, niin millä tavoin se kateus sitten siihen liittyy? Kateudellako noi toimii?
Jos tietoisesti levittää tietoa mikä ei pidä paikkaansa (vakuutusten saatavuus sähköautoon) niin tuskinpa siinä taustalla mitään muuta on kuin kateus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tietoisesti levittää tietoa mikä ei pidä paikkaansa (vakuutusten saatavuus sähköautoon) niin tuskinpa siinä taustalla mitään muuta on kuin kateus.
Olihan siitä lehdessä juttua ettei jotkut yhtiöt anna vakuutusta, en muista oliko kyse liikenne- vai autovakuutuksesta tai molemmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olihan siitä lehdessä juttua ettei jotkut yhtiöt anna vakuutusta, en muista oliko kyse liikenne- vai autovakuutuksesta tai molemmista.
IF uhkaili ettei enää myönnä akustovauriot kattavaa KASKOA muutamalle kalliimman päädät sähkövarkaimelle (Taycan ja pari Audia). Tosin joutuivat myöhemmin pyörtämään puheensa.
Ilmiselvästi painetta kuitenkin on joko nostaa vakuutusmaksuja tai rajata nämä "ajoin autoni kiveen/jääpaakkuun" vahingot vakuutusturvat ulkopuolelle... tai ainakin lisämaksullisiksi tuotteiksi.
- Anonyymi
Kuka ostaa käytetyn ja tutkii onko millien painautuimia pohjassa, Kyllä jos autoon tulee 5 mm painautuma ja lasku on 65 000 e niin auto ei ole valmis vaan kehitysvaiheessa
- Anonyymi
Mikä tuossa mesen akussa maksaa?? Teslan uuden 100kWh akun saa 20k€.lla.
Mersu on aina rahastanut huolloilla, mutta tuo menee jo yli tajunnan.- Anonyymi
Varaosat aina 10-100 kalliimpia kuin sama komponentti asennettuna atomatisoidulla tuotantolinjalla.
Ei Teslaankaan enää saa akkua 20 tonnilla. Tesla nimenomaan on etunenässä ollut kehittämässä autoistaan korjauskelvottomia. Ensin akkumodulit valettiin täyteen massaa, jotta niitä ei voi korjata, vaan pitää aina ostaa kokonainen moduli. Sen jälkeen akustoa on edelleen kehitetty niin, että on helpompi vaihtaa koko akku kuin yksittäistä modulia ja nyt viimeisimpänä saavutuksena akun liimaaminen autoon niin, että on helpompaa ostaa uusi auto...
- Anonyymi
Akku täysin väärässä paikassa. Hyvää tilaa olisi takaluukussa, etuluukussa ja takapenkin alla jos ei mene liian matalalle.
- Anonyymi
Akku painaa jotain 600 kg. Se on pakko sijoittaa keskelle ja mahdollisimman alas. Esim takakonttiin sijoitus = auto olisi kuin varsi edellä heitetty vasara.
Todellinen ongelma on korjauskelvottomuus. Etenkin Tesla kehittää autoistaan sellaisia, ettei akkumoduleita pysty korjaamaan (valettu täyteen massaa) ja kun vielä akusto liimataan koriin nin nerokkaasti, ettei sitä tolkullisellla työmäärällä saa vaihdettua, niin korjaus = ostetaan uusi auto.
Ja näkyy moni muu valmistaja seuraavan samaa tietä.
Uusien vatkaimien myynti on romahtanut kaikkialla maailmassa. Kun vatkaimista tehdään korjauskelvottomia, saadaan varmistettua, että koko ajan voidaan myydä autoja vaurioituneiden tilalle.
Patterivatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi kertakäyttötuotteiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku painaa jotain 600 kg. Se on pakko sijoittaa keskelle ja mahdollisimman alas. Esim takakonttiin sijoitus = auto olisi kuin varsi edellä heitetty vasara.
Todellinen ongelma on korjauskelvottomuus. Etenkin Tesla kehittää autoistaan sellaisia, ettei akkumoduleita pysty korjaamaan (valettu täyteen massaa) ja kun vielä akusto liimataan koriin nin nerokkaasti, ettei sitä tolkullisellla työmäärällä saa vaihdettua, niin korjaus = ostetaan uusi auto.
Ja näkyy moni muu valmistaja seuraavan samaa tietä.
Uusien vatkaimien myynti on romahtanut kaikkialla maailmassa. Kun vatkaimista tehdään korjauskelvottomia, saadaan varmistettua, että koko ajan voidaan myydä autoja vaurioituneiden tilalle.
Patterivatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi kertakäyttötuotteiksi.Pohja on silti väärä paikka niille. Vaikka katolle mieluummin kuin pohjaan. Tai sitten ihan perkeleen vahva teräslevy suojaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohja on silti väärä paikka niille. Vaikka katolle mieluummin kuin pohjaan. Tai sitten ihan perkeleen vahva teräslevy suojaksi.
Jos on liian vahva niin räjähdyksessä matkustajille käy huonosti. Painopiste erittäin tärkeä ajo-ominaisuuksien suhteen kun paino heikentää muutenkin, sisätiloissa olisi vaarallisemoi ja jäähdytys hankalampi, eikä tietysti voi viedä tilaa liikaa. Toisaalta, painaahan polttomoottorikin paljon, samoin polttoaine ja ovat ylempänä, mutta olisiko liian vaarallinen törmäyksessä jos keulalla tai perässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on liian vahva niin räjähdyksessä matkustajille käy huonosti. Painopiste erittäin tärkeä ajo-ominaisuuksien suhteen kun paino heikentää muutenkin, sisätiloissa olisi vaarallisemoi ja jäähdytys hankalampi, eikä tietysti voi viedä tilaa liikaa. Toisaalta, painaahan polttomoottorikin paljon, samoin polttoaine ja ovat ylempänä, mutta olisiko liian vaarallinen törmäyksessä jos keulalla tai perässä.
Polttomoottori on höyhenen kevyt verrattuna sähkötankkiin. Tavismallin polttomoottoriauto (C-segmenttiä) painaa reilun 1300 kg, pikkuautot 100 kg vähemmän ja isommat muutaman sata kiloa enemmän. Isot kitumaasturitkin jää yleensä 2000 kg pintaan.
Vaan 1800 kg painava sähkövatkain on poikkeuksellisen kevyt. 2000-2200 kg ihan tyypillinen lukema ja läskeimmät heilauttavat tauluun 2800 kg.
Vatkaimet siis ainakin 600 kg painavampia kuin saman kokoinen polttomoottoriauto. Auton omamassasta puhuttaessa. Akun paino taitaa olla reilusti suurempi kuin 600 kg, kun painoa tulee 600 kg lisää, vaikka voi jättää polttomoottorin ja polttoainetankin pois.
Plugareissakin näkyy olevan läskiä 200 kg enemmän kuin polttomoottoriversiossa, vaikka plugarien akun kooltaan 1/4-1/5 osa sähkövatkaimien akuista.
Eli taitaakin olla luokkaa 800 kg se akun massa. Hirveä läjä kalliita akkumineraaleja ja koko roska paaliin heti, kun on peukalon kokoinen painuma pohjassa.
Sähkövatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi. Suuret päästöt valmistuksen ja lyhyen käyttöiän kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttomoottori on höyhenen kevyt verrattuna sähkötankkiin. Tavismallin polttomoottoriauto (C-segmenttiä) painaa reilun 1300 kg, pikkuautot 100 kg vähemmän ja isommat muutaman sata kiloa enemmän. Isot kitumaasturitkin jää yleensä 2000 kg pintaan.
Vaan 1800 kg painava sähkövatkain on poikkeuksellisen kevyt. 2000-2200 kg ihan tyypillinen lukema ja läskeimmät heilauttavat tauluun 2800 kg.
Vatkaimet siis ainakin 600 kg painavampia kuin saman kokoinen polttomoottoriauto. Auton omamassasta puhuttaessa. Akun paino taitaa olla reilusti suurempi kuin 600 kg, kun painoa tulee 600 kg lisää, vaikka voi jättää polttomoottorin ja polttoainetankin pois.
Plugareissakin näkyy olevan läskiä 200 kg enemmän kuin polttomoottoriversiossa, vaikka plugarien akun kooltaan 1/4-1/5 osa sähkövatkaimien akuista.
Eli taitaakin olla luokkaa 800 kg se akun massa. Hirveä läjä kalliita akkumineraaleja ja koko roska paaliin heti, kun on peukalon kokoinen painuma pohjassa.
Sähkövatkaimet ovatkin paljastuneet ympäristölle haitallisiksi. Suuret päästöt valmistuksen ja lyhyen käyttöiän kautta.Korin painokin nousee kun ison akun takia niistä pitää tehdä joka suuntaan isompia, renkaat isommat, jousitus pitää olla vahvempi ja sitten on vielä kaikkea muuta turhaa härpäkettä kuten sähköisesti sulkeutuva takaluukku, niitä on muissakin, mutta sähköautoissa eniten.
- Anonyymi
tuttu auto asentaja sanoi että akut on tosi kalliita ja hinnoissa ei ole kierrätys maksua vakuutus korvaa mutta oma vastuu on nelin kertainen ja bonukset tippuu 20 prosenttia enemmän kuin tavallisessa vahingossa ja sitä paitsi talvi tulee ja pilkki haalarit pitää olla jokaisessa sähkö autossa matkustavalla muuten tulee kylmä tien poskessa kun range on pakkasella 60k kilo metriä ja veto koukkua ei saa ei voi vetää vene traileria lappiin saati rakennus tarvikkeita mökille
- Anonyymi
Tuossa kirjoituksessa ei ole mitään muuta totuutta kuin "vakuutus korvaa".
Kaikki muu täyttä huuhaata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa kirjoituksessa ei ole mitään muuta totuutta kuin "vakuutus korvaa".
Kaikki muu täyttä huuhaata.Todista!
- Anonyymi
ongelmahan on siinä että suurin osa ruumiillista työtä pienellä palkalla tekevät ajaa työmatkat autolla, osa perheessä jopa kehdella tai kolmella.... nyky autoilla tämä alkaa kohta olla mahdotonta kalliiden korjauskustannuksien takia...eu piru saisi alkaa jo keksimään myös köyhemmälle väelle halpaa luotettavaa työssäkulkuautoa...täm eu vaan kokoajan keksii uusia pirullisia sääntöjä ja vaikeuttaa työssäkulkua..työssäkulku alkaa kohta mennä harrastuksen piikkiin auto vie kaikki rahat ja vapaa-ajan,,,
- Anonyymi
Onhan noita pikkuautoja vaikka kuinka ja paljon jotka vie alle 5 litraa sadalla. Sähköauton hinnalla ja vakuutuksella saa aika paljon polttoainetta tuollaiseen.
- Anonyymi
Tuommoinen painaumahan voi tulla talvella vain vaikka renkaasta lentävästä hiekoituskivestä tai irronneesta nastasta. On mahtavia nuo sähkö"autot" sitte maksat 65k heh heh täytyy olla 100%:sesti vajakki joka tuollaista paskaaaa oikeasti ostaa.
- Anonyymi
Tarkoitit että on mahtava tuo Mersun sähköauto. Oletko kuullut että on muitakin valmistajia ja niillä on kovasti erilainen toteutus ja vieläpä erilainen tapa suhtautua tuonkaltaisiin asioihin huollossa.
Se että Volkkariss aon umpisurkea nytkytiautomaatti ei tarkoita että jossain muussa merkissä on yhtä surkea automaatti, jos ymmärrät ajatuksen... - Anonyymi
Vai että arviolta n. 3-4mm alumiinilevy taipuu pelkästä hiekoituskivestä tai irronneesta nastasta, hehhehe.... Jos tuo lähellekään pitäisi paikkaansa niin autoista olisi muovipuskurit ja helmat kappaleina yhden talven jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että arviolta n. 3-4mm alumiinilevy taipuu pelkästä hiekoituskivestä tai irronneesta nastasta, hehhehe.... Jos tuo lähellekään pitäisi paikkaansa niin autoista olisi muovipuskurit ja helmat kappaleina yhden talven jälkeen.
Ei taivu. Sen verran olen alumiinia työstänyt että ei ihan helpolla tule mitään taipumia tai koloja. Kyllä saa moskalla lyödä.
Aika vitun kova tärsky saa olla että taipuu ja siksi tuo mersun akku on vaihdettava. - Anonyymi
Tyhmähän sinä olet.
Vai hiekoituskivestä tai nastasta, ihan apinahan sinä olet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmähän sinä olet.
Vai hiekoituskivestä tai nastasta, ihan apinahan sinä olet.Tuulilasit menny rikki ja auton konepeltiin tullut lommoja moisista. En epäile hetkeäkään ettei pehmeä alumiini antaudu nastasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulilasit menny rikki ja auton konepeltiin tullut lommoja moisista. En epäile hetkeäkään ettei pehmeä alumiini antaudu nastasta.
No niin, menisitkö sitten hoitoon seuraavaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitit että on mahtava tuo Mersun sähköauto. Oletko kuullut että on muitakin valmistajia ja niillä on kovasti erilainen toteutus ja vieläpä erilainen tapa suhtautua tuonkaltaisiin asioihin huollossa.
Se että Volkkariss aon umpisurkea nytkytiautomaatti ei tarkoita että jossain muussa merkissä on yhtä surkea automaatti, jos ymmärrät ajatuksen...Sähköautoissa nuo toteutukset ovat huonoja ja erittäinhuonoja, korjauklset erittäin kalliita ja vielä kalliimpia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, menisitkö sitten hoitoon seuraavaksi.
No sinä niuva vajakki saat mennä hoitoon samoja percereikiä ne on kaikki sähköpaskat merkistä riippumatta! Soijahomot ja muut vajaat ostaa ja luulee tekevänsä jotain hyvää idiootti vajakki hinaaja oot!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä niuva vajakki saat mennä hoitoon samoja percereikiä ne on kaikki sähköpaskat merkistä riippumatta! Soijahomot ja muut vajaat ostaa ja luulee tekevänsä jotain hyvää idiootti vajakki hinaaja oot!
No nyt taisin osua kohdalle ja heräsit siihen ettet muistanut ottaa lääkkeitäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulilasit menny rikki ja auton konepeltiin tullut lommoja moisista. En epäile hetkeäkään ettei pehmeä alumiini antaudu nastasta.
Sen konepellin materiaalivahvuus vaan on aika paljon pienempi kuin sen akun suojakotelon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen konepellin materiaalivahvuus vaan on aika paljon pienempi kuin sen akun suojakotelon...
Mutta teräs paljon vahvempaa ja sitkeämpää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta teräs paljon vahvempaa ja sitkeämpää.
Siitä vaan sitten kokeilemaan, jotain 0,5 mm peltilevyä vääntelee ja kääntelee käsinvoimin helposti, 3mm alumiinilevy ei käsivoimin taivu mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä vaan sitten kokeilemaan, jotain 0,5 mm peltilevyä vääntelee ja kääntelee käsinvoimin helposti, 3mm alumiinilevy ei käsivoimin taivu mihinkään.
Harvemmin niitä auton alla käsin hakataan, mutta kivetykseen tms osuu sitäkin helpommin. Siitä sitten vaan kolauttamaan 3mm peltilevy rikki, mutta 3mm alumiinilevy hajoaa helposti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvemmin niitä auton alla käsin hakataan, mutta kivetykseen tms osuu sitäkin helpommin. Siitä sitten vaan kolauttamaan 3mm peltilevy rikki, mutta 3mm alumiinilevy hajoaa helposti.
Joo kiveysosumat on sitten oma juttunsa, mutta tässä keskustelussahan joku viisas väitti että niitä pohjalevyn (se n. 3mm alumiinilevy) painaumia tulee jo irronneista nastoista ja hiekoitushiekan murusista.
Eli jälleen kerran, pelkkää kateellisten ulinaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kiveysosumat on sitten oma juttunsa, mutta tässä keskustelussahan joku viisas väitti että niitä pohjalevyn (se n. 3mm alumiinilevy) painaumia tulee jo irronneista nastoista ja hiekoitushiekan murusista.
Eli jälleen kerran, pelkkää kateellisten ulinaa....Irtokivet lähinnä renkaista lentää rikkoen vaikkapa etuvalon lasin. Huonolla tuurilla saattaa lentää oman auton renkaasta irronnut kivi siihen suojalevyyn ja tehdä vaurion, mutta en tiedä kuinka todennäköisesti, pitäisi jonkun testata paljonko kestävät. Usein jos osuu niin voi säröjä alkaa tulla ja sitten rikkoontua.
- Anonyymi
Eipä yllätä. Nimittäin tuo edesmennyt MB EQC ei ole aito sähköauto, vaan polttisauto, johon on tungettu väkisin akku ja sähkövoimalinja. Ja nyt sen ongelmat sitten paljastuvat!
- Anonyymi
En ihmettele että ongelman aiheuttaa nimenomaan se akku eikä moottori, kuten täyssähköautoissakin ja niissähän ne akut ovat vielö isompia ja kalliimpia.
- Anonyymi
Vakuutus korvaa, eipä sitä itse tarvitse maksaa.
- Anonyymi
Ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki nykyiset sähköautot ovat akustoltaan kehittymättömiä merkistä riippumatta !?
Akusto on liian suuri, painava ja siihen on sitoutunut liikaa pääomaa !?
Ei sähköautoja vielä kannata omistaa vaan liisata !- Anonyymi
Nykyään akustot on hyvin suojattuja kun auto suunnitellaan alusta asti sähköautoksi.
Toki alkuun tehdään virheitä ja väkisin akustot on tungettu polttomoottori autoon jne...
Kannattaa miettiä millaisilla teillä ajelee ja valita auton maavara sen mukaan.
Onneksi vakuutukset korvaa vahingot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään akustot on hyvin suojattuja kun auto suunnitellaan alusta asti sähköautoksi.
Toki alkuun tehdään virheitä ja väkisin akustot on tungettu polttomoottori autoon jne...
Kannattaa miettiä millaisilla teillä ajelee ja valita auton maavara sen mukaan.
Onneksi vakuutukset korvaa vahingot.65 000€ akuilla ei kannata ajaa missään, 20 000€:kin liikaa kun vähän kolahtaa.
- Anonyymi
Höpö löpöö suojakotelo estää akkujen vahinkoitumisen.🤡
- Anonyymi
Se suojakotelo on osa akkua. Se kotelo suojaa moduleita mitkä koostuu kennosita. Jos koteloon tulee vaurio, akku pitää purkaa ja tutkia on modulit/kennot vaurioituneet. Jos ovat niin vaialliset pitää vaihtaa ja akku kasta uudelleen. Sen jälkeen akku on taas turvallinen.
Mersun tehdas vaan ei halua että akkuja korjataan koska se on heidän myynnistä pois.
Eihän mahantuojat ja valmsitajat halunneet aiemmin että autoja edes huolletaan muualla kuin marmorilla. Kielsivät takuun jos huollatit muualla. Vasta lainsäädännön myötä EUssa asia muuttui. - Anonyymi
Suojakotelo" Tarkoitat kai akkukotelo tai vain kotelo. Kun suojakotelon tarkoitus on suojata mutta ei ne suojaa. Pitäisi olla kotelon päällä suojakotelo.
- Anonyymi
Muutamassa onnikassa on akkulit katolla ja se saa aikaan huimausta kurvissa.🫣
- Anonyymi
Ennen piti olla touhutonni tilillä ja nyt pitää olla touhu satatonni.
- Anonyymi
Ehkä pitää olla useampikin satku
Floridassa Helene-myrskyssä tuhoja ei aiheuttanut ainoastaan tulvavesi, vaan myös sähköautoista liikkelle lähteneet tulipalot.
Patteripetterithän aina väittää, ettei sähkövatkaimet pala tai räjähdä. Mutta uskovaiset elävätkin omassa kuplassaan, jonka ulkopuolella maailma on erilainen "Mercedes-Benz EQE -sähköauton räjähdys vei viranomaisten mukaan 16 sairaalaan ja 70 ajoneuvoa vaurioitui."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/a6c63369-2e61-4144-8eb8-906ff16ddcd7
Floridassa suolainen tulvavesi sai patterisuristimet oikosulkuun -> 2 ja 4 pyöräiset "sähköpotkulaudat" paloivat soihtuina ja sytyttivät rakennuksiakin tuleen.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010728397.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä pitää olla useampikin satku
Floridassa Helene-myrskyssä tuhoja ei aiheuttanut ainoastaan tulvavesi, vaan myös sähköautoista liikkelle lähteneet tulipalot.
Patteripetterithän aina väittää, ettei sähkövatkaimet pala tai räjähdä. Mutta uskovaiset elävätkin omassa kuplassaan, jonka ulkopuolella maailma on erilainen "Mercedes-Benz EQE -sähköauton räjähdys vei viranomaisten mukaan 16 sairaalaan ja 70 ajoneuvoa vaurioitui."
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/a6c63369-2e61-4144-8eb8-906ff16ddcd7
Floridassa suolainen tulvavesi sai patterisuristimet oikosulkuun -> 2 ja 4 pyöräiset "sähköpotkulaudat" paloivat soihtuina ja sytyttivät rakennuksiakin tuleen.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010728397.htmlSuomessa valtion omistamiin autohalleihin ei saa pysäköidä sähköautoja, vaarallisia myös esin Pohjanmaan tulvissa ja joskus hesassakin.
Sari Suikkari saanut varmaan kuulla nimestään :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa valtion omistamiin autohalleihin ei saa pysäköidä sähköautoja, vaarallisia myös esin Pohjanmaan tulvissa ja joskus hesassakin.
Sari Suikkari saanut varmaan kuulla nimestään :)Senaattikiinteistöillä on tuollainen rajoitus, liekö muilla.
- Anonyymi
Täyssähkö... pitemmingkin tyssähtääkö?!? Eikö sitä akkua voi suojata paremmin?
- Anonyymi
Valmistajalle ei ole suotuisaa tehdä liian kestävää. Parempi tehdä sellainen että hajoaa pienestäkin kolhusta eikä takuu tietenkään korvaa koska itse on sen rikkonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valmistajalle ei ole suotuisaa tehdä liian kestävää. Parempi tehdä sellainen että hajoaa pienestäkin kolhusta eikä takuu tietenkään korvaa koska itse on sen rikkonut.
Ja tärkeää on myös tehdä autoista korjauskelvottomia. Saa aina myytyä uuden (vakuutusyhtiön rahoituksella) pienenkin vaurion kärsineen tilalle.
Ja ympäristö kiittää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tärkeää on myös tehdä autoista korjauskelvottomia. Saa aina myytyä uuden (vakuutusyhtiön rahoituksella) pienenkin vaurion kärsineen tilalle.
Ja ympäristö kiittää?En ymmärrä miten korjauskelvoton on ympäristölle parempi kuin tuote joka kestää vuosikymmeniä.
Samalla niistä tehdään heikompia.
Pätee ihan kaikkeen. Minulta hajosi vanhasta tekosekoittimesta kovan käytön takia kannu. Pohja halkesi eikä uutta saa mistään.
Hain saman merkin vastaavan mutta 10 vuotta uudemman ja vaikka se on suurempi kuin vanha niin se on kevyempi ja nappulat tuntuu siltä että ne jää käteen. Haisee sähköltä kun käyttää ja muovikannu ei tule kestämään vuottakaan.
Tähän pitäisi EU:n puuttua että tehtäisiin kaikesta kestävää. Nyt ajetaan väkisin paskaa markkinoille kuten nämä saatanan sähköautot.
- Anonyymi
Kannattaa huomioida, että kyseessä on valmistajan polttisautosta väksin vääntämä "sähköauto". Tämä selittää paljon itse tuosta ongelmasta ja MB suhtautumisesta tuon jo kuopatun EQC hätäratkaisun ylläpitoon!
- Anonyymi
Tällä hetkellä sähköpotkulautoihin investoineet potkivat itseään perseelle. Tai siis on näitä suunnitelmia laitettu koipussiin ja tuotannossa jatkuvatkin ratkaisut, joista saa leivottua polttomoottori/plugari/sähkövatkainversion.
- Anonyymi
65 tonnilla saa sijoitusasunnon ja voi laittaa rahan poikimaan !
Vaikka Espanjasta. - Anonyymi
Et sitten kaskovakuutuksesta ole kuullut ?
- Anonyymi
Ei se kolmas tai neljäs sähköauton omistaja ota kaskoa vaan ajaa riskillä !?
Jos akusto kolahtaa, niin auto romutetaan vaikka se muuten olisikin kunnossa !
Tätä ihmiset eivät ymmärrä, koska tämä tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kolmas tai neljäs sähköauton omistaja ota kaskoa vaan ajaa riskillä !?
Jos akusto kolahtaa, niin auto romutetaan vaikka se muuten olisikin kunnossa !
Tätä ihmiset eivät ymmärrä, koska tämä tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !Jos ei ota kaskoa niin se on sitten ihan tietoinen päätös ja silloin ymmärtää (tai ainakin voidaan olettaa että ymmärtää) siihen liittyvät riskit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei ota kaskoa niin se on sitten ihan tietoinen päätös ja silloin ymmärtää (tai ainakin voidaan olettaa että ymmärtää) siihen liittyvät riskit.
Tuskinpa vakuutusyhtiöt noita maksaa, nehän oilisi pian konkurssissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa vakuutusyhtiöt noita maksaa, nehän oilisi pian konkurssissa.
Tietysti vakuutus maksaa. Ei niitä vahinkoja tapahu kuin todella harvoin ja harvoille.
Olet tyhmä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti vakuutus maksaa. Ei niitä vahinkoja tapahu kuin todella harvoin ja harvoille.
Olet tyhmä?"Tietysti vakuutus maksaa."
Kuulostat tyhmälle :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tietysti vakuutus maksaa."
Kuulostat tyhmälle :)Voinet sitten perustella miksi vakuutus ei maksaisi?
Olettaen siis että normaalit vakuutuksen ehdot täyttyvät, eli esim. tapahtuma-ajan ja -paikan pystyy yksilöimään riittävän luotettavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voinet sitten perustella miksi vakuutus ei maksaisi?
Olettaen siis että normaalit vakuutuksen ehdot täyttyvät, eli esim. tapahtuma-ajan ja -paikan pystyy yksilöimään riittävän luotettavasti.Vakuutusyhtiöt yrittää yleensäkin olla maksamtta tai mahdollismman vähän ja harva noita vaurioita heti huomaa missä tullut.
- Anonyymi
Pikkupojat ne on kun leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää huvita.
- Anonyymi
Pikkupojat ne on kun leikkii patteriautoilla. Näin aikuisena ei enää viitsi.
- Anonyymi
Moktar gubta skoda...
- Anonyymi
On jo todistettu moneen kertaan, että patterivatkain ei ole kestävä, taloudellinen, turvallinen eikä missään suhteessa järkevä investointi. Nyt olisi vihdoinkin aika tehdä radikaali peliliike, sanoa vihreille ja vasemmistolaisille vaikuttajille päin näköä, että poliittinen aivopesunne on tullut päätökseen, ja yksinkertaisesti asettaa sähkö"autoille" täyskielto.
- Anonyymi
Eloapinat vastustaa kaikkea liikkumista, nehän oli sytyttäneet teslan tehtaallakin tulipalon, mikä tietysti saastutti melkoisesti. Millähän ne itse liikkuu tekemään terrori-iskujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eloapinat vastustaa kaikkea liikkumista, nehän oli sytyttäneet teslan tehtaallakin tulipalon, mikä tietysti saastutti melkoisesti. Millähän ne itse liikkuu tekemään terrori-iskujaan.
Työssä käyntiin eivät ainakaan autoja tarvitse.
- Anonyymi
Hyvin ne kestää ja akuilla ajettu 600tkm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin ne kestää ja akuilla ajettu 600tkm.
Oletko harkinnut koomikon uraa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko harkinnut koomikon uraa?
Etkö lue muuta kuin Suolta ja Seiskaa?
- Anonyymi
kallis vakuutus korvaa jos pysytyy todistaan että oli vahinko....voihan olla että joku perheestä lainaa iskän autoa ja yöllä kaahataan...seli seli vakuutusyhtiölle..
- Anonyymi
Jos vasta katsastuksessa naarmu paljastuu ja hylky tulee, niin miten vakuutusyhtiölle kerrotaan vahingon syntyneen, kun sitä ei edes itse ole huomannut. Ja koska vahinko syntynyt.
Periaatteessa kaskovakuutus varmaan korvaakin, mutta vasta vahinkoilmoituksen perusteella. Vahinkoilmoituksessa selvitetään missä, miten ja milloin vahinko on tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vasta katsastuksessa naarmu paljastuu ja hylky tulee, niin miten vakuutusyhtiölle kerrotaan vahingon syntyneen, kun sitä ei edes itse ole huomannut. Ja koska vahinko syntynyt.
Periaatteessa kaskovakuutus varmaan korvaakin, mutta vasta vahinkoilmoituksen perusteella. Vahinkoilmoituksessa selvitetään missä, miten ja milloin vahinko on tapahtunut.Äkkiäkös sellaisen tarinan keksii.
Kannattaa siis ennen katsastusta nostaa auto ilmaan ja tarkastaa pohja. Kyllä sen huomaa ajaessaan jos pohja ottaa johonkin kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äkkiäkös sellaisen tarinan keksii.
Kannattaa siis ennen katsastusta nostaa auto ilmaan ja tarkastaa pohja. Kyllä sen huomaa ajaessaan jos pohja ottaa johonkin kiinni.Pitää pystyä esittämään se kivi tai jäälohkare mihin osunut ja metsätiellä ajoa tuskin hyväksyvät tavalliselle henkilöautolle.
- Anonyymi
NO EI NIITÄ KUKAAN OSTA, VIHREITÄ PASKOJA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1092820Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212320Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631041930- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1691341Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2841169- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi243979