Tuli mieleen sellaiset ihmiset jotka tuntevat olevansa NS. "Väärässä ruumiissa" homot, lespot transihmiset ym sukuouolivähemmistöt
Eli sukupuolen vaihtuminen on elämänkokemuksen saaminen mutta se ei aina tapahdu ongelmitta.
Mikä määrää sielun sukupuolen seuraavassa elämässä ?
70
396
Vastaukset
- Anonyymi
Sukupuoli seuraavassa elämässä määräytyy omien tekojen ja halujen jne. mukaan, tässä elämässä, on muitakin syitä.
- Anonyymi
"Tuli mieleen sellaiset ihmiset jotka tuntevat olevansa NS. "Väärässä ruumiissa" homot, lespot transihmiset ym sukuouolivähemmistöt
Eli sukupuolen vaihtuminen on elämänkokemuksen saaminen mutta se ei aina tapahdu ongelmitta."
Vaikka itse pidän tätä ilmiötä ERITTÄIN vastenmielisenä, meidän ei pitäisi syrjiä tällaisia ihmisiä EIKÄ MAINOSTAA SELLAISTA KUIN NORMAALIA, mitä tapahtuu nykyään. Vastaan kysymykseesi muinaisten tekstien näkökulmasta. Vastaus on laajakantoinen, karsin sitä niin paljon kuin mahdollista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuli mieleen sellaiset ihmiset jotka tuntevat olevansa NS. "Väärässä ruumiissa" homot, lespot transihmiset ym sukuouolivähemmistöt
Eli sukupuolen vaihtuminen on elämänkokemuksen saaminen mutta se ei aina tapahdu ongelmitta."
Vaikka itse pidän tätä ilmiötä ERITTÄIN vastenmielisenä, meidän ei pitäisi syrjiä tällaisia ihmisiä EIKÄ MAINOSTAA SELLAISTA KUIN NORMAALIA, mitä tapahtuu nykyään. Vastaan kysymykseesi muinaisten tekstien näkökulmasta. Vastaus on laajakantoinen, karsin sitä niin paljon kuin mahdollista.Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa
Tosiasia on, että nykyään jotkut vedalaisen kulttuurin seuraajat, jotka ovat länsimaisen maailmankatsomuksen sekä tuhansia vuosia tietoisuuteemme imeytyneen juutalais-kristillisen perinteen vallitsevan vaikutuksen alaisina, eivät ymmärrä yhtä hämmästyttävää piirrettä muinaisessa vedalaisessa yhteiskunnassa - siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai yhden ihmistyypin väheksymistä toisiin nähden, ei myöskään seksuaalisen suuntautumisen tai identiteetin tyyppien osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä Vedat sanovat ei-perinteisestä seksuaalisesta suuntautumisesta? Kolme sukupuolta vedalaisessa sivilisaatiossa
Tosiasia on, että nykyään jotkut vedalaisen kulttuurin seuraajat, jotka ovat länsimaisen maailmankatsomuksen sekä tuhansia vuosia tietoisuuteemme imeytyneen juutalais-kristillisen perinteen vallitsevan vaikutuksen alaisina, eivät ymmärrä yhtä hämmästyttävää piirrettä muinaisessa vedalaisessa yhteiskunnassa - siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai yhden ihmistyypin väheksymistä toisiin nähden, ei myöskään seksuaalisen suuntautumisen tai identiteetin tyyppien osalta.Nykyaikaisessa ajattelutavassa ihmiset pyrkivät edelleen jakamaan maailman mustaan tai valkoiseen, eikä yhteiskuntaamme voida nähdä yhtenä toimivana mekanismina, joka kykenee huolehtimaan ja tukemaan kaikkia siihen kuuluvia.
Esimerkiksi monet ihmiset uskovat, että shudrat ovat alin luokka, eivätkä siksi peittele halveksuntaansa tätä ihmisryhmää kohtaan, joka on yhteiskunnan suurin osa.
Sama pätee niihin, jotka ovat saavuttaneet ulkoisen aineellisen vaurauden tai itsenäisyyden - suhteessa niihin, jotka eivät ole pystyneet saavuttamaan sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisessa ajattelutavassa ihmiset pyrkivät edelleen jakamaan maailman mustaan tai valkoiseen, eikä yhteiskuntaamme voida nähdä yhtenä toimivana mekanismina, joka kykenee huolehtimaan ja tukemaan kaikkia siihen kuuluvia.
Esimerkiksi monet ihmiset uskovat, että shudrat ovat alin luokka, eivätkä siksi peittele halveksuntaansa tätä ihmisryhmää kohtaan, joka on yhteiskunnan suurin osa.
Sama pätee niihin, jotka ovat saavuttaneet ulkoisen aineellisen vaurauden tai itsenäisyyden - suhteessa niihin, jotka eivät ole pystyneet saavuttamaan sitä.Vedalaisen yhteiskunnan hämmästyttävä erityispiirre koostui ennen kaikkea sen jäsenten korkeasta henkisestä tietoisuustasosta.
Ja kun tutustuu tarkemmin siihen, miten ihmiset elivät noina aikoina ja miten heidän elämänsä eri osa-alueet toimivat, voi huomata, miten kaukana me olemme menneet siitä - emme edes ulkoisesti, vaan pohjimmiltaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaisen yhteiskunnan hämmästyttävä erityispiirre koostui ennen kaikkea sen jäsenten korkeasta henkisestä tietoisuustasosta.
Ja kun tutustuu tarkemmin siihen, miten ihmiset elivät noina aikoina ja miten heidän elämänsä eri osa-alueet toimivat, voi huomata, miten kaukana me olemme menneet siitä - emme edes ulkoisesti, vaan pohjimmiltaan.Ja aikakautemme yllättävä ominaisuus on se, että tuntematta yksityiskohtaisesti tämän ilmiön aihetta kansalaisten suuri enemmistö käyttää sitä hyvin usein toisena syynä osoittaa ylemmyyttään muihin nähden, niihin nähden, jotka ovat syntymästään lähtien saaneet täysin erilaisen luonteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aikakautemme yllättävä ominaisuus on se, että tuntematta yksityiskohtaisesti tämän ilmiön aihetta kansalaisten suuri enemmistö käyttää sitä hyvin usein toisena syynä osoittaa ylemmyyttään muihin nähden, niihin nähden, jotka ovat syntymästään lähtien saaneet täysin erilaisen luonteen.
Tämän tietämättömyyden osittaiseksi poistamiseksi suosittelemme kaikille, että he ymmärtäisivät niinkin monimutkaisen asian kuin sukupuolten välisen eron ja seksuaalisen käyttäytymisen tutustumalla muinaiseen ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän tietämättömyyden osittaiseksi poistamiseksi suosittelemme kaikille, että he ymmärtäisivät niinkin monimutkaisen asian kuin sukupuolten välisen eron ja seksuaalisen käyttäytymisen tutustumalla muinaiseen ...
Valitettavasti ensimmäiset intialaisten tekstien brittiläiset kääntäjät olivat omien moraalia ja etiikkaa koskevien käsitystensä armoilla, ja kun he kohtasivat monia outoja ilmiöitä, kuten miesten ja naisten epäsovinnaista käyttäytymistä, he yrittivät peittää tai vääristää niitä, jotta ne eivät herättäisi lukijassa ja yhteiskunnassa ei-toivottua vastakaikua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti ensimmäiset intialaisten tekstien brittiläiset kääntäjät olivat omien moraalia ja etiikkaa koskevien käsitystensä armoilla, ja kun he kohtasivat monia outoja ilmiöitä, kuten miesten ja naisten epäsovinnaista käyttäytymistä, he yrittivät peittää tai vääristää niitä, jotta ne eivät herättäisi lukijassa ja yhteiskunnassa ei-toivottua vastakaikua.
Tritya-prakriti. Kolmannen sukupuolen ihmiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tritya-prakriti. Kolmannen sukupuolen ihmiset.
Mitä tulee mies- ja naissukupuolen edustajiin niiden tavallisessa merkityksessä, suurin osa vedalaisen yhteiskunnan määräyksistä oli laadittu heitä varten.
Miehen tehtävänä oli suojella naisia, vanhuksia ja lapsia sekä ylläpitää perheensä elämää, jatkaa sukulinjaa tai elää luopumuksen (selibaatin) elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tulee mies- ja naissukupuolen edustajiin niiden tavallisessa merkityksessä, suurin osa vedalaisen yhteiskunnan määräyksistä oli laadittu heitä varten.
Miehen tehtävänä oli suojella naisia, vanhuksia ja lapsia sekä ylläpitää perheensä elämää, jatkaa sukulinjaa tai elää luopumuksen (selibaatin) elämää.Vedat opettavat, että vaikka miehen ja naisen välillä on fyysisiä eroja, jotka ovat näennäisesti näkyviä ja ilmeisiä, heillä on eroja myös hienojakoisessa kehossa, joka on näkymätön, mutta jolla on paljon konkreettisempi vaikutus sekä miehen että naisen psyykeen.
Vedan mukaan miesten ja naisten sisäiset egot ovat järjestäytyneet eri tavalla, ja niiden erityispiirteet selittävät suurelta osin heidän käyttäytymisensä miehinä ja naisina.
Kun tunnetaan miehen ja naisen hienojakoisen kehon luonne, voidaan ymmärtää heidän näkemyksiään toisistaan ja heidän odotuksiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedat opettavat, että vaikka miehen ja naisen välillä on fyysisiä eroja, jotka ovat näennäisesti näkyviä ja ilmeisiä, heillä on eroja myös hienojakoisessa kehossa, joka on näkymätön, mutta jolla on paljon konkreettisempi vaikutus sekä miehen että naisen psyykeen.
Vedan mukaan miesten ja naisten sisäiset egot ovat järjestäytyneet eri tavalla, ja niiden erityispiirteet selittävät suurelta osin heidän käyttäytymisensä miehinä ja naisina.
Kun tunnetaan miehen ja naisen hienojakoisen kehon luonne, voidaan ymmärtää heidän näkemyksiään toisistaan ja heidän odotuksiaan.Mies- ja naistyyppien lisäksi oli kuitenkin myös kolmas sukupuolityyppi eli tritya-prakriti, joka esiintyi myös vedalaisessa yhteiskunnassa.
On huomattava, että tämän sukupuolen määrittelyssä ei ole niinkään kyse henkilön fyysisestä erottelusta, vaan pikemminkin hänen koko olemuksensa arvioinnista ("karkea keho", "hienojakoinen keho" ja ainutkertainen, lisääntymisasemaan/pumsaan perustuva vedalainen arviointi).
Yleisesti ottaen sukupuolen käsite viittaa enemmän biologisiin ominaisuuksiin, kun taas sukupuolikäyttäytymisen käsite viittaa psyykkisiin ominaisuuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies- ja naistyyppien lisäksi oli kuitenkin myös kolmas sukupuolityyppi eli tritya-prakriti, joka esiintyi myös vedalaisessa yhteiskunnassa.
On huomattava, että tämän sukupuolen määrittelyssä ei ole niinkään kyse henkilön fyysisestä erottelusta, vaan pikemminkin hänen koko olemuksensa arvioinnista ("karkea keho", "hienojakoinen keho" ja ainutkertainen, lisääntymisasemaan/pumsaan perustuva vedalainen arviointi).
Yleisesti ottaen sukupuolen käsite viittaa enemmän biologisiin ominaisuuksiin, kun taas sukupuolikäyttäytymisen käsite viittaa psyykkisiin ominaisuuksiin.Vedainen termi prakriti on sitä vastoin laajempi käsite ja viittaa molempien aspektien yhdistelmään, ikään kuin ne olisi kudottu eri materiaalien tilkkutöistä.
Kolmanteen sukupuoleen kuuluviin ihmisiin viitataan vedalaisessa kirjallisuudessa eri tavoin heidän erilaisten käyttäytymistapojensa vuoksi, mutta kaikkialla todetaan, että heidän ei pidä käyttäytyä kuin tavalliset heteroseksuaaliset miehet ja naiset tai omaksua heidän rooliaan yhteiskunnassa.
Kolmannen sukupuolen kategorian kuvaus toimii siis tärkeänä välineenä, jonka avulla tällaiset henkilöt voidaan tunnistaa ja sopeuttaa hiljaa tavallisten ihmisten yhteiskuntaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedainen termi prakriti on sitä vastoin laajempi käsite ja viittaa molempien aspektien yhdistelmään, ikään kuin ne olisi kudottu eri materiaalien tilkkutöistä.
Kolmanteen sukupuoleen kuuluviin ihmisiin viitataan vedalaisessa kirjallisuudessa eri tavoin heidän erilaisten käyttäytymistapojensa vuoksi, mutta kaikkialla todetaan, että heidän ei pidä käyttäytyä kuin tavalliset heteroseksuaaliset miehet ja naiset tai omaksua heidän rooliaan yhteiskunnassa.
Kolmannen sukupuolen kategorian kuvaus toimii siis tärkeänä välineenä, jonka avulla tällaiset henkilöt voidaan tunnistaa ja sopeuttaa hiljaa tavallisten ihmisten yhteiskuntaan.Varsin mielenkiintoista on, että kolmannen sukupuolen ihmiset kuuluvat myös laajaan yhteiskunnalliseen kategoriaan, joka tunnetaan nimellä napumsaka (neutraali sukupuoli) tai "ne, jotka eivät osallistu lisääntymiseen".
Napumsaka-ihmisiä on viittä eri tyyppiä:
1) lapset
2) vanhukset
3) impotentit
4) ne, jotka ovat vannoneet selibaatin lupauksen.
5) kolmannen sukupuolen olennot.
Kaikkia heitä yhdistää vedalaisen määritelmäjärjestelmän mukainen sukupuolinen neutraalius, ja mikä yllättävintä, kaikki heistä olivat yhteiskunnan erityisen suojelun kohteena ja toivat sille onnea. Jotkut tutkijat pitävät tätä luonnon erityisenä suunnitteluna, jossa kaikki on täynnä merkitystä eikä voi olla virhe. S
iten eläinkunnassa löytyy samanlaisia esimerkkejä, esimerkiksi - sukupuolettomia työläismehiläisiä, joilla on tärkeä rooli koko pesän elämän ylläpitämisessä.
Vedalaisen yhteiskunnan erityispiirre oli, että se käsitti kaikki, ja jokainen oli tarpeellinen ja välttämätön osa kokonaisuutta, jolla oli omat tehtävänsä ja oma erityinen roolinsa muiden joukossa. Mielenkiintoista on myös se, että kolmannen sukupuolen edustajat eivät kuuluneet lainkaan alempaan luokkaan, ja muut yhteiskunnan jäsenet kohtelivat heitä hyvin suopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin mielenkiintoista on, että kolmannen sukupuolen ihmiset kuuluvat myös laajaan yhteiskunnalliseen kategoriaan, joka tunnetaan nimellä napumsaka (neutraali sukupuoli) tai "ne, jotka eivät osallistu lisääntymiseen".
Napumsaka-ihmisiä on viittä eri tyyppiä:
1) lapset
2) vanhukset
3) impotentit
4) ne, jotka ovat vannoneet selibaatin lupauksen.
5) kolmannen sukupuolen olennot.
Kaikkia heitä yhdistää vedalaisen määritelmäjärjestelmän mukainen sukupuolinen neutraalius, ja mikä yllättävintä, kaikki heistä olivat yhteiskunnan erityisen suojelun kohteena ja toivat sille onnea. Jotkut tutkijat pitävät tätä luonnon erityisenä suunnitteluna, jossa kaikki on täynnä merkitystä eikä voi olla virhe. S
iten eläinkunnassa löytyy samanlaisia esimerkkejä, esimerkiksi - sukupuolettomia työläismehiläisiä, joilla on tärkeä rooli koko pesän elämän ylläpitämisessä.
Vedalaisen yhteiskunnan erityispiirre oli, että se käsitti kaikki, ja jokainen oli tarpeellinen ja välttämätön osa kokonaisuutta, jolla oli omat tehtävänsä ja oma erityinen roolinsa muiden joukossa. Mielenkiintoista on myös se, että kolmannen sukupuolen edustajat eivät kuuluneet lainkaan alempaan luokkaan, ja muut yhteiskunnan jäsenet kohtelivat heitä hyvin suopeasti.Vedalaisen yhteiskunnan erityispiirre oli, että se käsitti kaikki, ja jokainen oli tarpeellinen ja välttämätön osa kokonaisuutta, jolla oli omat tehtävänsä ja oma erityinen roolinsa muiden joukossa.
Mielenkiintoista on myös se, että kolmannen sukupuolen edustajat eivät kuuluneet lainkaan alempaan luokkaan, ja muut yhteiskunnan jäsenet kohtelivat heitä hyvin suopeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaisen yhteiskunnan erityispiirre oli, että se käsitti kaikki, ja jokainen oli tarpeellinen ja välttämätön osa kokonaisuutta, jolla oli omat tehtävänsä ja oma erityinen roolinsa muiden joukossa.
Mielenkiintoista on myös se, että kolmannen sukupuolen edustajat eivät kuuluneet lainkaan alempaan luokkaan, ja muut yhteiskunnan jäsenet kohtelivat heitä hyvin suopeasti.Heidät tunnettiin todellisina taiteen mestareina, ässälaulajina ja tanssijoina, ja jotkut heistä kutsuttiin kuninkaallisiin palatseihin palvelemaan naisten hovissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heidät tunnettiin todellisina taiteen mestareina, ässälaulajina ja tanssijoina, ja jotkut heistä kutsuttiin kuninkaallisiin palatseihin palvelemaan naisten hovissa.
Kolmannen sukupuolen ihmisten tyypit
Kama-shastran mukaan (Kama-sutra 2.9.1) kolmannen sukupuolen ihmisiä on kahdenlaisia riippuen siitä, ovatko he miehisiä vai naisellisia.
Miespuolisia kutsutaan klibaksi ja naispuolisia svairiniksi.
Kukin näistä ryhmistä jaetaan edelleen kahteen ryhmään sen mukaan, onko heillä taipumusta maskuliiniseen vai feminiiniseen käyttäytymiseen, ja nämä ryhmät jaetaan edelleen lisäalaluokkiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmannen sukupuolen ihmisten tyypit
Kama-shastran mukaan (Kama-sutra 2.9.1) kolmannen sukupuolen ihmisiä on kahdenlaisia riippuen siitä, ovatko he miehisiä vai naisellisia.
Miespuolisia kutsutaan klibaksi ja naispuolisia svairiniksi.
Kukin näistä ryhmistä jaetaan edelleen kahteen ryhmään sen mukaan, onko heillä taipumusta maskuliiniseen vai feminiiniseen käyttäytymiseen, ja nämä ryhmät jaetaan edelleen lisäalaluokkiin.Kolmannen sukupuolen edustajat, jotka ovat syntyneet mies- tai naistyyppiseen kehoon, paljastavat kuulumisensa yksinomaan romanttisella ja seksuaalisella kiintymyksellään samaa sukupuolta oleviin ihmisiin.
Tällöin miehet ovat psykologisesti enemmän samankaltaisia kuin naiset, kun taas naiset kokevat samanlaisia kokemuksia kuin heteroseksuaaliset miehet.
Swairini
Swairinin (naisen, jolla on miehinen luonne) kuvaus on, että hän käyttäytyy hieman aggressiivisesti, mikä ei ole tavallisen naisen normaali käyttäytyminen. Hän on itsenäinen, vapaamielinen, kieltäytyy avioliitosta, ansaitsee elantonsa täysin yksin, asuu yksin tai naimisissa toisen naisen kanssa. Kummallista kyllä, swairinit menivät naimisiin ja lisääntyivät useammin kuin heidän miespuoliset kollegansa (kliba). He olivat hyvin helposti olemassa sekä oman sukupuoliyhteisönsä sisällä että muun kansan keskuudessa. Ne, jotka eivät lisääntyneet, tunnettiin nimellä nastriya eli "ei-naiset". Swairinit hankkivat elantonsa valtion asioiden hoidosta, kaupasta, viihteestä jne. Jotkut elivät erakkoina ja harjoittivat ankaraa askeettisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmannen sukupuolen edustajat, jotka ovat syntyneet mies- tai naistyyppiseen kehoon, paljastavat kuulumisensa yksinomaan romanttisella ja seksuaalisella kiintymyksellään samaa sukupuolta oleviin ihmisiin.
Tällöin miehet ovat psykologisesti enemmän samankaltaisia kuin naiset, kun taas naiset kokevat samanlaisia kokemuksia kuin heteroseksuaaliset miehet.
Swairini
Swairinin (naisen, jolla on miehinen luonne) kuvaus on, että hän käyttäytyy hieman aggressiivisesti, mikä ei ole tavallisen naisen normaali käyttäytyminen. Hän on itsenäinen, vapaamielinen, kieltäytyy avioliitosta, ansaitsee elantonsa täysin yksin, asuu yksin tai naimisissa toisen naisen kanssa. Kummallista kyllä, swairinit menivät naimisiin ja lisääntyivät useammin kuin heidän miespuoliset kollegansa (kliba). He olivat hyvin helposti olemassa sekä oman sukupuoliyhteisönsä sisällä että muun kansan keskuudessa. Ne, jotka eivät lisääntyneet, tunnettiin nimellä nastriya eli "ei-naiset". Swairinit hankkivat elantonsa valtion asioiden hoidosta, kaupasta, viihteestä jne. Jotkut elivät erakkoina ja harjoittivat ankaraa askeettisuutta.Kliba
Yleisesti ottaen termi kliba tarkoittaa seksuaalisesti impotenttia miestä, eli voimatonta. Kolmannen sukupuolen ihmisten yhteydessä sitä käytettiin kuitenkin viittaamaan homomiehiin, jotka olivat homoseksuaalisen suuntautumisensa vuoksi täysin kykenemättömiä seksuaaliseen kanssakäymiseen naisen kanssa. Tällaiset edustajat jaettiin kahteen tyyppiin, miespuoliseen klibaan ja naispuoliseen klibaan.
Naiskliboja kuvataan Kama Sutrassa sellaisiksi, jotka osoittivat naisellista luonnettaan pukeutumisessaan, sanoissaan, vitseissään ja käytöksessään, pehmeydessään ja rohkeutensa puutteessa ja joskus myös hölmöydessään. He olivat myös hyvin kärsivällisiä ja vaatimattomia (Kama Sutra 2.9.2). Feminiiniset klibat, joilla oli vahvoja feminiinisiä ominaisuuksia, olivat selkeimmin tunnistettavissa kolmannen sukupuolen jäseniksi, ja tästä syystä tällaiset miespuoliset klibat järjestivät ja järjestävät edelleen yhteisöjään kaikissa maailman kulttuureissa. Yleensä he haluavat kasvattaa hiuksensa pitkiksi, punoa ne punoksiksi ja hoitaa niitä naisten tavoin. Hyvin usein tällaisia miehiä pidettiin naisten puolella aristokraattisessa yhteiskunnassa, ja he palvelivat myös palatseissa. Heitä pidettiin vertaansa vailla olevina taiteen ja viihteen aloilla ja erityisesti tanssitaidossa. Kuten aiemmin mainittiin, heidän läsnäoloaan tärkeissä seremonioissa (kuten häissä ja syntymissä) pidettiin erittäin suotuisana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kliba
Yleisesti ottaen termi kliba tarkoittaa seksuaalisesti impotenttia miestä, eli voimatonta. Kolmannen sukupuolen ihmisten yhteydessä sitä käytettiin kuitenkin viittaamaan homomiehiin, jotka olivat homoseksuaalisen suuntautumisensa vuoksi täysin kykenemättömiä seksuaaliseen kanssakäymiseen naisen kanssa. Tällaiset edustajat jaettiin kahteen tyyppiin, miespuoliseen klibaan ja naispuoliseen klibaan.
Naiskliboja kuvataan Kama Sutrassa sellaisiksi, jotka osoittivat naisellista luonnettaan pukeutumisessaan, sanoissaan, vitseissään ja käytöksessään, pehmeydessään ja rohkeutensa puutteessa ja joskus myös hölmöydessään. He olivat myös hyvin kärsivällisiä ja vaatimattomia (Kama Sutra 2.9.2). Feminiiniset klibat, joilla oli vahvoja feminiinisiä ominaisuuksia, olivat selkeimmin tunnistettavissa kolmannen sukupuolen jäseniksi, ja tästä syystä tällaiset miespuoliset klibat järjestivät ja järjestävät edelleen yhteisöjään kaikissa maailman kulttuureissa. Yleensä he haluavat kasvattaa hiuksensa pitkiksi, punoa ne punoksiksi ja hoitaa niitä naisten tavoin. Hyvin usein tällaisia miehiä pidettiin naisten puolella aristokraattisessa yhteiskunnassa, ja he palvelivat myös palatseissa. Heitä pidettiin vertaansa vailla olevina taiteen ja viihteen aloilla ja erityisesti tanssitaidossa. Kuten aiemmin mainittiin, heidän läsnäoloaan tärkeissä seremonioissa (kuten häissä ja syntymissä) pidettiin erittäin suotuisana.Kama Sutra kuvaa miespuolisia kliboja seuraavasti:...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kama Sutra kuvaa miespuolisia kliboja seuraavasti:...
...Yleensä klibasit olivat lahjakkaita omalla tavallaan, ja siksi he hankkivat elantonsa monin eri tavoin. He palvelivat usein varakkaiden vaishyojen (kauppiaiden) kodeissa palvelijoina tai taloudenhoitajina, ja he saattoivat toimia myös ministereinä tai muina valtion virkamiehinä.
Tällaiset ihmiset tunnettiin aina uskollisuudestaan ja omistautumisestaan. Joskus rohkeat klibasit elivät erakkoina ja kehittivät erilaisia siddhejä. Niitä heistä, jotka harjoittivat selibaattia jne.
Kamasutrassa (2.9.36) todetaan, että he olivat hyvin usein kiintyneitä toisiinsa, kohtelivat toisiaan suurella luottamuksella tai menivät yhdessä naimisiin (parigraha). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä klibasit olivat lahjakkaita omalla tavallaan, ja siksi he hankkivat elantonsa monin eri tavoin. He palvelivat usein varakkaiden vaishyojen (kauppiaiden) kodeissa palvelijoina tai taloudenhoitajina, ja he saattoivat toimia myös ministereinä tai muina valtion virkamiehinä.
Tällaiset ihmiset tunnettiin aina uskollisuudestaan ja omistautumisestaan. Joskus rohkeat klibasit elivät erakkoina ja kehittivät erilaisia siddhejä. Niitä heistä, jotka harjoittivat selibaattia jne.
Kamasutrassa (2.9.36) todetaan, että he olivat hyvin usein kiintyneitä toisiinsa, kohtelivat toisiaan suurella luottamuksella tai menivät yhdessä naimisiin (parigraha).Vedalaisen järjestelmän mukaan oli olemassa kahdeksan avioliittotyyppiä, ja ne kliba- tai swairini-avioliitot, jotka solmivat avioliiton, muodostivat gandharva-tyyppisiä homoseksuaalisia avioliittoja.
Gandharva-avioliittotyyppi tarkoitti rakkaudesta solmittua liittoa, jossa elettiin yhdessä ja johon ei tarvittu sukulaisten suostumusta tai uskonnollista seremoniaa. Sitä ei suositeltu toiseksi syntyneille brahmaneille, mutta muiden luokkien naiset ja miehet saattoivat mennä naimisiin.
Shandha ja Shandhi
Tätä määritelmää sovellettiin moniin kolmannen sukupuolen edustajiin, mutta suurimmaksi osaksi sillä viitattiin transseksuaaleihin
Shandhien erityispiirre oli, että he eivät täysin samaistuneet luonnolliseen sukupuoleensa ja elivät vastakkaisen sukupuolen edustajina. Miehet, jotka tunsivat itsensä naisiksi, elivät naisina ja naiset elivät miehinä.
He erosivat swairinista ja klibasta siinä, että he eivät jakaneet homoseksuaalisia taipumuksiaan ja heitä oli yhteiskunnassa hyvin vähän. Koska sukupuolenkorjausleikkauksia ei tuohon aikaan tunnettu laajalti, shandhat yrittivät peittää fyysiset sukupuoliominaisuutensa ulkoisin keinoin (miehet sitoivat sukupuolielimensä nivusiin ja naiset sitoivat rintansa). Tästä huolimatta vedalainen yhteiskunta salli tällaisten ihmisten elää avoimesti muiden joukossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaisen järjestelmän mukaan oli olemassa kahdeksan avioliittotyyppiä, ja ne kliba- tai swairini-avioliitot, jotka solmivat avioliiton, muodostivat gandharva-tyyppisiä homoseksuaalisia avioliittoja.
Gandharva-avioliittotyyppi tarkoitti rakkaudesta solmittua liittoa, jossa elettiin yhdessä ja johon ei tarvittu sukulaisten suostumusta tai uskonnollista seremoniaa. Sitä ei suositeltu toiseksi syntyneille brahmaneille, mutta muiden luokkien naiset ja miehet saattoivat mennä naimisiin.
Shandha ja Shandhi
Tätä määritelmää sovellettiin moniin kolmannen sukupuolen edustajiin, mutta suurimmaksi osaksi sillä viitattiin transseksuaaleihin
Shandhien erityispiirre oli, että he eivät täysin samaistuneet luonnolliseen sukupuoleensa ja elivät vastakkaisen sukupuolen edustajina. Miehet, jotka tunsivat itsensä naisiksi, elivät naisina ja naiset elivät miehinä.
He erosivat swairinista ja klibasta siinä, että he eivät jakaneet homoseksuaalisia taipumuksiaan ja heitä oli yhteiskunnassa hyvin vähän. Koska sukupuolenkorjausleikkauksia ei tuohon aikaan tunnettu laajalti, shandhat yrittivät peittää fyysiset sukupuoliominaisuutensa ulkoisin keinoin (miehet sitoivat sukupuolielimensä nivusiin ja naiset sitoivat rintansa). Tästä huolimatta vedalainen yhteiskunta salli tällaisten ihmisten elää avoimesti muiden joukossa.Tästä huolimatta vedalainen yhteiskunta salli tällaisten ihmisten elää avoimesti muiden joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä huolimatta vedalainen yhteiskunta salli tällaisten ihmisten elää avoimesti muiden joukossa.
Napumsa
Termi napumsa voi tarkoittaa ketä tahansa kolmannen sukupuolen jäsentä, joka ei pysty lisääntymään, mutta yleisemmin sitä on käytetty viittaamaan ihmisiin, jotka ovat syntyneet niin mies- kuin naispuoliset sukuelimet omaavina.
Tällaiset ihmiset voivat olla luonteeltaan homoseksuaalisia, heteroseksuaalisia tai sukupuoleltaan epämääräisiä, ja heidän impotenssinsa aste voi vaihdella suuresti.
Ilman varsinaisia sukupuolielimiä syntyneitä kutsuttiin sanskritiksi nimellä nisarga, ja heillä oli yleensä mies- ja naissukupuolen biologisen yhdistelmän aiheuttama krooninen fyysinen tila, joka tunnetaan nykyään intersukupuolisuutena tai "hermafroditismina".
Tämä ominaisuus aiheuttaa sen jäsenten seksuaalisen toimintahäiriön tai steriiliyden. Veda-tekstien mukaan ihmiset syntyvät tällaisina heidän menneisyyden syntisten tekojensa vuoksi. Siitä huolimatta tällaisia ihmisiä kunnioitettiin heidän napumsaka-asemansa vuoksi, ja heitä kunnioitettiin suuresti vedalaisessa yhteiskunnassa. Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Napumsa
Termi napumsa voi tarkoittaa ketä tahansa kolmannen sukupuolen jäsentä, joka ei pysty lisääntymään, mutta yleisemmin sitä on käytetty viittaamaan ihmisiin, jotka ovat syntyneet niin mies- kuin naispuoliset sukuelimet omaavina.
Tällaiset ihmiset voivat olla luonteeltaan homoseksuaalisia, heteroseksuaalisia tai sukupuoleltaan epämääräisiä, ja heidän impotenssinsa aste voi vaihdella suuresti.
Ilman varsinaisia sukupuolielimiä syntyneitä kutsuttiin sanskritiksi nimellä nisarga, ja heillä oli yleensä mies- ja naissukupuolen biologisen yhdistelmän aiheuttama krooninen fyysinen tila, joka tunnetaan nykyään intersukupuolisuutena tai "hermafroditismina".
Tämä ominaisuus aiheuttaa sen jäsenten seksuaalisen toimintahäiriön tai steriiliyden. Veda-tekstien mukaan ihmiset syntyvät tällaisina heidän menneisyyden syntisten tekojensa vuoksi. Siitä huolimatta tällaisia ihmisiä kunnioitettiin heidän napumsaka-asemansa vuoksi, ja heitä kunnioitettiin suuresti vedalaisessa yhteiskunnassa. Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä.Tämä ominaisuus aiheuttaa sen jäsenten seksuaalisen toimintahäiriön tai steriiliyden. Veda-tekstien mukaan ihmiset syntyvät tällaisina heidän menneisyyden syntisten tekojensa vuoksi.
Siitä huolimatta tällaisia ihmisiä kunnioitettiin heidän napumsaka-asemansa vuoksi, ja heitä kunnioitettiin suuresti vedalaisessa yhteiskunnassa.
Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ominaisuus aiheuttaa sen jäsenten seksuaalisen toimintahäiriön tai steriiliyden. Veda-tekstien mukaan ihmiset syntyvät tällaisina heidän menneisyyden syntisten tekojensa vuoksi.
Siitä huolimatta tällaisia ihmisiä kunnioitettiin heidän napumsaka-asemansa vuoksi, ja heitä kunnioitettiin suuresti vedalaisessa yhteiskunnassa.
Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä.Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heidät hyväksyttiin heidän luonteensa ja taipumuksensa mukaisesti, ja he elivät usein kolmannen sukupuolen yhteisössä.
Kami
Kama Sutrassa kuvataan huolellisesti kaikenlaista seksuaalista käyttäytymistä ja käytäntöjä ensimmäisen ja toisen sukupuolen välillä. Tämä muodostaa tietenkin suurimman osan tekstistä. Mutta näissäkin luvuissa mainitaan joskus biseksuaalisuuden ilmiö. Ilmeisesti veda-aikana biseksuaalisuus nähtiin enemmänkin heteroseksuaalisten miesten ja naisten (jotka olivat siihen taipuvaisia) variaationa kuin erillisenä kolmannen sukupuolen kategoriana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kami
Kama Sutrassa kuvataan huolellisesti kaikenlaista seksuaalista käyttäytymistä ja käytäntöjä ensimmäisen ja toisen sukupuolen välillä. Tämä muodostaa tietenkin suurimman osan tekstistä. Mutta näissäkin luvuissa mainitaan joskus biseksuaalisuuden ilmiö. Ilmeisesti veda-aikana biseksuaalisuus nähtiin enemmänkin heteroseksuaalisten miesten ja naisten (jotka olivat siihen taipuvaisia) variaationa kuin erillisenä kolmannen sukupuolen kategoriana.Ilmeisesti veda-aikana biseksuaalisuus nähtiin enemmänkin heteroseksuaalisten miesten ja naisten (jotka olivat siihen taipuvaisia) variaationa kuin erillisenä kolmannen sukupuolen kategoriana.
Tämä johtuu osittain myös siitä, että biseksuaalit voivat tuottaa jälkeläisiä, eivätkä he näin ollen ole luonteeltaan napumsaka (kolmannen sukupuolen ja muut sukupuolineutraalit ihmiset).
Heidän sanskritinkielinen nimensä Kami tarkoittaa, että tällaiset henkilöt olivat erityisen rakastavia ja että he osoittivat tätä rakkautta monin eri tavoin.
Tähän luokkaan kuuluivat ihmiset, jotka tunsivat samanaikaisesti vetoa sekä miehiin että naisiin tai jotka osallistuivat homoseksuaaliseen tekoon muista syistä kuin vain luonnollisesta seksuaalisesta vetovoimasta.
Heitä, jotka vaihtelivat ajoittain heteroseksuaalisen ja homoseksuaalisen yhdynnän välillä, kutsuttiin joskus sanskritiksi paksha. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti veda-aikana biseksuaalisuus nähtiin enemmänkin heteroseksuaalisten miesten ja naisten (jotka olivat siihen taipuvaisia) variaationa kuin erillisenä kolmannen sukupuolen kategoriana.
Tämä johtuu osittain myös siitä, että biseksuaalit voivat tuottaa jälkeläisiä, eivätkä he näin ollen ole luonteeltaan napumsaka (kolmannen sukupuolen ja muut sukupuolineutraalit ihmiset).
Heidän sanskritinkielinen nimensä Kami tarkoittaa, että tällaiset henkilöt olivat erityisen rakastavia ja että he osoittivat tätä rakkautta monin eri tavoin.
Tähän luokkaan kuuluivat ihmiset, jotka tunsivat samanaikaisesti vetoa sekä miehiin että naisiin tai jotka osallistuivat homoseksuaaliseen tekoon muista syistä kuin vain luonnollisesta seksuaalisesta vetovoimasta.
Heitä, jotka vaihtelivat ajoittain heteroseksuaalisen ja homoseksuaalisen yhdynnän välillä, kutsuttiin joskus sanskritiksi paksha.Tavalliset ihmiset sekoittavat usein biseksuaalisuuden homoseksuaalisuuteen ja pitävät sitä erehdyksessä homoseksuaalisuuden ilmenemismuotona.
Tällaiset ihmiset eivät tiedä, että valtaosalla swairineista ja klibeistä (noin 90 prosentilla) ei ole minkäänlaista luonnollista tai keinotekoista vetovoimaa vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvia ihmisiä kohtaan.
Biseksuaalit ovat usein itsekin epävarmoja omasta suuntautumisestaan, erityisesti nuoruusiässä.
Joka tapauksessa biseksuaalit pyrkivät elämään tavallisessa heteroseksuaalisessa yhteiskunnassa, mutta jotkut heistä liittyivät kolmannen sukupuolen edustajien yhteisöihin, joissa heidät otettiin lämpimästi vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavalliset ihmiset sekoittavat usein biseksuaalisuuden homoseksuaalisuuteen ja pitävät sitä erehdyksessä homoseksuaalisuuden ilmenemismuotona.
Tällaiset ihmiset eivät tiedä, että valtaosalla swairineista ja klibeistä (noin 90 prosentilla) ei ole minkäänlaista luonnollista tai keinotekoista vetovoimaa vastakkaiseen sukupuoleen kuuluvia ihmisiä kohtaan.
Biseksuaalit ovat usein itsekin epävarmoja omasta suuntautumisestaan, erityisesti nuoruusiässä.
Joka tapauksessa biseksuaalit pyrkivät elämään tavallisessa heteroseksuaalisessa yhteiskunnassa, mutta jotkut heistä liittyivät kolmannen sukupuolen edustajien yhteisöihin, joissa heidät otettiin lämpimästi vastaan.Kamashastras määrittelee biseksuaalit seuraavasti...
... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kamashastras määrittelee biseksuaalit seuraavasti...
...Kymmenen syytä syntyä eri sukupuoliin
Sushruta- ja Charaka Samhita -teoksissa annetaan monimutkaisia kuvauksia siitä, miten ja miksi elävät olennot syntyvät mies-, nais- tai kolmannesta sukupuolesta.
Nämä kuvaukset voidaan pelkistää alla lueteltuihin kymmeneen tekijään. Monissa tapauksissa useat tai jopa useimmat näistä tekijöistä ovat mukana vaihtelevassa määrin.
1) Samskara - aiemmista elämistä peräisin olevien vaikutelmien painauma hienojakoisessa kehossa.
2) Kama - halu.
3) Sukarma - hyvien tekojen seuraukset.
4) Vikarma - syntien seuraukset.
5) Shukra-bala - "siemenen" voima.
6) Mithuna-vidhi - parittelumenetelmä.
7) Paurusha - vanhempien henkilökohtaiset pyrkimykset.
8) Dosha - kärsimys.
9) Prakriti - luonto.
10) Daiva - jumalallinen mysteeri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen syytä syntyä eri sukupuoliin
Sushruta- ja Charaka Samhita -teoksissa annetaan monimutkaisia kuvauksia siitä, miten ja miksi elävät olennot syntyvät mies-, nais- tai kolmannesta sukupuolesta.
Nämä kuvaukset voidaan pelkistää alla lueteltuihin kymmeneen tekijään. Monissa tapauksissa useat tai jopa useimmat näistä tekijöistä ovat mukana vaihtelevassa määrin.
1) Samskara - aiemmista elämistä peräisin olevien vaikutelmien painauma hienojakoisessa kehossa.
2) Kama - halu.
3) Sukarma - hyvien tekojen seuraukset.
4) Vikarma - syntien seuraukset.
5) Shukra-bala - "siemenen" voima.
6) Mithuna-vidhi - parittelumenetelmä.
7) Paurusha - vanhempien henkilökohtaiset pyrkimykset.
8) Dosha - kärsimys.
9) Prakriti - luonto.
10) Daiva - jumalallinen mysteeri.1. Samskara on aiemmasta elämästä peräisin olevien vaikutelmien jälki hienojakoisessa kehossa.
Vedalaisten opetusten mukaan elävä olento on ikuinen ja kokee lukemattomia elämiä ennen lopullisen vapautumisen saavuttamista. Niinpä jokainen vastasyntynyt ihminen tulee mukanaan täydellinen joukko vaikutelmia edellisistä elämistä, haluja ja taipumuksia toimintaan, joita kutsutaan samskaraksi. Näiden samskarojen perusteella elävä olento syntyy tietoisuuteen mies-, nais- tai keskimmäiseen sukupuoleen.
2. Kama - halu.
Jokaisella elävällä olennolla on kama eli lukemattomia haluja, jotka ovat osa hänen elämänsä aikaisempia kokemuksia eli edellä mainittua samskaraa. Riippuen siitä, minkä sukupuolen kehosta elävä olento haluaa kokea itselleen aistimuksia, hän syntyy mieheksi, naiseksi tai kolmanneksi sukupuoleksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Samskara on aiemmasta elämästä peräisin olevien vaikutelmien jälki hienojakoisessa kehossa.
Vedalaisten opetusten mukaan elävä olento on ikuinen ja kokee lukemattomia elämiä ennen lopullisen vapautumisen saavuttamista. Niinpä jokainen vastasyntynyt ihminen tulee mukanaan täydellinen joukko vaikutelmia edellisistä elämistä, haluja ja taipumuksia toimintaan, joita kutsutaan samskaraksi. Näiden samskarojen perusteella elävä olento syntyy tietoisuuteen mies-, nais- tai keskimmäiseen sukupuoleen.
2. Kama - halu.
Jokaisella elävällä olennolla on kama eli lukemattomia haluja, jotka ovat osa hänen elämänsä aikaisempia kokemuksia eli edellä mainittua samskaraa. Riippuen siitä, minkä sukupuolen kehosta elävä olento haluaa kokea itselleen aistimuksia, hän syntyy mieheksi, naiseksi tai kolmanneksi sukupuoleksi.3. Sukarma - hyvä karma.
Kun elävä olento syntyy omasta tahdostaan mies-, nais- tai kolmannen sukupuolen ruumiiseen, tällaista syntymää pidetään aikaisempien hyvien tekojen eli sukarman tuloksena. Tällaisen syntymän voi helposti tunnistaa, kun ihminen on tyytyväinen, kasvaa vauraudessa ja elää ympäristössä, jossa häntä rakastetaan ja hyväillään. Hänellä voi olla suotuisia ominaisuuksia, kuten kauneus, terveys, voima, voima, rikkaus, lahjakkuus, älykkyys, hyvä syntymä, totuudellisuus, luopuminen, uskonnollisuus ja niin edelleen.
4. Vikarma - huono karma.
Kun elävä olento pakotetaan syntymään eri sukupuolta oleviin kehoihin vastoin hänen tahtoaan, tällaista syntymää pidetään aikaisempien vääryyksien eli vikarman tuloksena. Vikarmasta johtuva syntymä näkyy silloin, kun ihminen on tyytymätön siihen, mitä hän on saanut syntymästä, ja elää ympäristössä, jossa häntä ei rakasteta ja kohdellaan huonosti. Tällaiselle henkilölle annetaan joskus epäsuotuisia ominaisuuksia, kuten epämuodostumia, sairauksia, heikkoutta, köyhyyttä, keskinkertaisuutta, tyhmyyttä, petollisuutta, liiallisia kiintymyksiä jne. Hänellä voi olla myös huonot vanhemmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3. Sukarma - hyvä karma.
Kun elävä olento syntyy omasta tahdostaan mies-, nais- tai kolmannen sukupuolen ruumiiseen, tällaista syntymää pidetään aikaisempien hyvien tekojen eli sukarman tuloksena. Tällaisen syntymän voi helposti tunnistaa, kun ihminen on tyytyväinen, kasvaa vauraudessa ja elää ympäristössä, jossa häntä rakastetaan ja hyväillään. Hänellä voi olla suotuisia ominaisuuksia, kuten kauneus, terveys, voima, voima, rikkaus, lahjakkuus, älykkyys, hyvä syntymä, totuudellisuus, luopuminen, uskonnollisuus ja niin edelleen.
4. Vikarma - huono karma.
Kun elävä olento pakotetaan syntymään eri sukupuolta oleviin kehoihin vastoin hänen tahtoaan, tällaista syntymää pidetään aikaisempien vääryyksien eli vikarman tuloksena. Vikarmasta johtuva syntymä näkyy silloin, kun ihminen on tyytymätön siihen, mitä hän on saanut syntymästä, ja elää ympäristössä, jossa häntä ei rakasteta ja kohdellaan huonosti. Tällaiselle henkilölle annetaan joskus epäsuotuisia ominaisuuksia, kuten epämuodostumia, sairauksia, heikkoutta, köyhyyttä, keskinkertaisuutta, tyhmyyttä, petollisuutta, liiallisia kiintymyksiä jne. Hänellä voi olla myös huonot vanhemmat.5. Shukra-bala - "siemenen" voima.
Vanhempien sukupuolirauhasten määrän ja laadun mukaan hedelmöityshetkellä lapsi syntyy mies-, nais- tai kolmatta sukupuolta olevana henkilönä. Kun miespuoliset rauhaset ovat vallitsevia, syntyy miespuolinen lapsi, kun naispuoliset eritteet ovat hedelmöityshetkellä vallitsevia - lapsi syntyy naispuolisena. Jos molemmat ovat yhtä suuret, jälkeläinen on kolmatta sukupuolta.
6. Mithuna-vidhi - kopulaatiomenetelmä.
Vedalaisten kirjoitusten mukaan mithuna-vidhi eli kopulaatiomenetelmä voi myös määrittää lapsen sukupuolen vaikuttamalla vanhempien siemeniin ja houkuttelemalla tietynlaisia eläviä olentoja kohtuun. Normaaleissa kopulaatiotyypeissä lapsi on mies tai nainen, mutta jos kyseessä on poikkeuksellinen kopulaatiotyyppi, syntyy todennäköisesti kolmannen sukupuolen lapsi. Emme kuvaile näitä kopulaatiotyyppejä tietyistä syistä..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5. Shukra-bala - "siemenen" voima.
Vanhempien sukupuolirauhasten määrän ja laadun mukaan hedelmöityshetkellä lapsi syntyy mies-, nais- tai kolmatta sukupuolta olevana henkilönä. Kun miespuoliset rauhaset ovat vallitsevia, syntyy miespuolinen lapsi, kun naispuoliset eritteet ovat hedelmöityshetkellä vallitsevia - lapsi syntyy naispuolisena. Jos molemmat ovat yhtä suuret, jälkeläinen on kolmatta sukupuolta.
6. Mithuna-vidhi - kopulaatiomenetelmä.
Vedalaisten kirjoitusten mukaan mithuna-vidhi eli kopulaatiomenetelmä voi myös määrittää lapsen sukupuolen vaikuttamalla vanhempien siemeniin ja houkuttelemalla tietynlaisia eläviä olentoja kohtuun. Normaaleissa kopulaatiotyypeissä lapsi on mies tai nainen, mutta jos kyseessä on poikkeuksellinen kopulaatiotyyppi, syntyy todennäköisesti kolmannen sukupuolen lapsi. Emme kuvaile näitä kopulaatiotyyppejä tietyistä syistä.....7. Paurusha on vanhempien henkilökohtainen pyrkimys.
Vanhemmat toivovat yleensä heteroseksuaalisia lapsia, erityisesti poikia, joten vedalaiset kirjoitukset tarjoavat monia hyödyllisiä käytäntöjä, jotka auttavat heitä tässä suhteessa. Vanhempien tulisi olla seksuaalisesti terveitä, ottaa virkistäviä tonic-juomia ennen hedelmöittymistä, pidättäytyä hemmottelusta, noudattaa määrättyjä rituaaleja, konsultoida astrologeja, lepyttää puolijumalia ja niin edelleen. Vanhempien mielen tulisi hedelmöityshetkellä olla rauhallinen ja puhdas, heillä tulisi olla intohimoa, mutta ei liiallista himoa, vihaa tai haitallisia tunteita, kuten kateutta. Tällä tavoin vanhemmat voivat käyttää henkilökohtaista ponnistelua eli Paurushaa saadakseen haluamansa jälkeläisen.
8. Dosha - kärsimys.
Aiempien syntien vuoksi ja vanhempien parhaista ponnisteluista huolimatta voi syntyä erilaisia Doshoja eli vaivoja, jotka johtavat steriilien tai epämuodostuneiden jälkeläisten syntymiseen. Sana Dosha viittaa vaivaan, sairauteen, joka johtuu vata-, pitta- ja kapha-elementteinä tunnettujen kehon kolmen elementin (joita kutsutaan myös doshoiksi) epätasapainosta tai pahenemisesta. Kun vaiva koskee sukupuolielimiä tai tapahtuu lisääntymisnesteiden tai hormonien alueella, jälkeläiset syntyvät todennäköisesti steriileinä tai eriasteisesti epämuodostuneina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7. Paurusha on vanhempien henkilökohtainen pyrkimys.
Vanhemmat toivovat yleensä heteroseksuaalisia lapsia, erityisesti poikia, joten vedalaiset kirjoitukset tarjoavat monia hyödyllisiä käytäntöjä, jotka auttavat heitä tässä suhteessa. Vanhempien tulisi olla seksuaalisesti terveitä, ottaa virkistäviä tonic-juomia ennen hedelmöittymistä, pidättäytyä hemmottelusta, noudattaa määrättyjä rituaaleja, konsultoida astrologeja, lepyttää puolijumalia ja niin edelleen. Vanhempien mielen tulisi hedelmöityshetkellä olla rauhallinen ja puhdas, heillä tulisi olla intohimoa, mutta ei liiallista himoa, vihaa tai haitallisia tunteita, kuten kateutta. Tällä tavoin vanhemmat voivat käyttää henkilökohtaista ponnistelua eli Paurushaa saadakseen haluamansa jälkeläisen.
8. Dosha - kärsimys.
Aiempien syntien vuoksi ja vanhempien parhaista ponnisteluista huolimatta voi syntyä erilaisia Doshoja eli vaivoja, jotka johtavat steriilien tai epämuodostuneiden jälkeläisten syntymiseen. Sana Dosha viittaa vaivaan, sairauteen, joka johtuu vata-, pitta- ja kapha-elementteinä tunnettujen kehon kolmen elementin (joita kutsutaan myös doshoiksi) epätasapainosta tai pahenemisesta. Kun vaiva koskee sukupuolielimiä tai tapahtuu lisääntymisnesteiden tai hormonien alueella, jälkeläiset syntyvät todennäköisesti steriileinä tai eriasteisesti epämuodostuneina.9. Prakriti - Luonto.
Kun kaikki edellä mainitut syyt yhdistetään, ne muodostavat joukon tekijöitä, jotka tunnetaan nimellä prakriti eli luonto. Aineellisen luonnon mekanismin toiminta on hyvin vaikeasti hahmotettavaa ja käsittämätöntä, mutta silti hyvin voimakasta. Prakritin tiukkojen lakien mukaan kaikki elävät olennot syntyvät väkisin jompaankumpaan kolmesta sukupuolesta lukemattomien elämien sarjassa.
10. Daiva on jumalallinen määräys.
Perimmäinen tekijä, joka vaikuttaa lapsen tulevan sukupuolen syntyyn, on Daiva eli Jumalallinen tahto. Itse asiassa luonnonlait toimivat itse Jumalan tahdon mukaisesti, eikä mikään voi kumota niitä. Siksi daiva eli Jumalallinen johto on ainoa asia, joka päättää, kumman kolmesta sukupuolesta elävä olento saa. Erilaiset näkymättömät syyt...kuuluvat myös tähän kategoriaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9. Prakriti - Luonto.
Kun kaikki edellä mainitut syyt yhdistetään, ne muodostavat joukon tekijöitä, jotka tunnetaan nimellä prakriti eli luonto. Aineellisen luonnon mekanismin toiminta on hyvin vaikeasti hahmotettavaa ja käsittämätöntä, mutta silti hyvin voimakasta. Prakritin tiukkojen lakien mukaan kaikki elävät olennot syntyvät väkisin jompaankumpaan kolmesta sukupuolesta lukemattomien elämien sarjassa.
10. Daiva on jumalallinen määräys.
Perimmäinen tekijä, joka vaikuttaa lapsen tulevan sukupuolen syntyyn, on Daiva eli Jumalallinen tahto. Itse asiassa luonnonlait toimivat itse Jumalan tahdon mukaisesti, eikä mikään voi kumota niitä. Siksi daiva eli Jumalallinen johto on ainoa asia, joka päättää, kumman kolmesta sukupuolesta elävä olento saa. Erilaiset näkymättömät syyt...kuuluvat myös tähän kategoriaan.KAIKKI EDELLÄ ESITETTY EI SUINKAAN OLLUT VEDALAISESSA YHTEISKUNNASSA YHTÄ MAINOSTETTU, JA JOPA "YLISTETTY" KUIN NYKYÄÄN, EI TODELLAKAAN.
HE ELIVÄT USEIN OMISSA YHTEISÖISSÄÄN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAIKKI EDELLÄ ESITETTY EI SUINKAAN OLLUT VEDALAISESSA YHTEISKUNNASSA YHTÄ MAINOSTETTU, JA JOPA "YLISTETTY" KUIN NYKYÄÄN, EI TODELLAKAAN.
HE ELIVÄT USEIN OMISSA YHTEISÖISSÄÄN.Ja siitä huo limatta muinaisessa vedalaisessa yhteiskunnassa - siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai yhden ihmistyypin väheksymistä toisiin nähden, ei myöskään seksuaalisen suuntautumisen tai identiteetin tyyppien osalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siitä huo limatta muinaisessa vedalaisessa yhteiskunnassa - siellä ei ollut minkäänlaista syrjintää tai yhden ihmistyypin väheksymistä toisiin nähden, ei myöskään seksuaalisen suuntautumisen tai identiteetin tyyppien osalta.
Nykyaikaisessa ajattelutavassa ihmiset pyrkivät edelleen jakamaan maailman mustaan tai valkoiseen, eikä yhteiskuntaamme voida nähdä yhtenä toimivana mekanismina, joka kykenee huolehtimaan ja tukemaan kaikkia siihen kuuluvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikaisessa ajattelutavassa ihmiset pyrkivät edelleen jakamaan maailman mustaan tai valkoiseen, eikä yhteiskuntaamme voida nähdä yhtenä toimivana mekanismina, joka kykenee huolehtimaan ja tukemaan kaikkia siihen kuuluvia.
Henkinen sukupuoli
Vaisnavojen opetusten mukaan sielulla itsellään on luontainen henkinen muoto ja sukupuoli, joka on täysin uinuva koko sen aineellisessa maailmassa olon ajan.
Tällä synnynnäisellä henkisellä sukupuolella ei ole mitään yhteyttä ihmisen todelliseen fyysiseen tai psyykkiseen sukupuoleen, ja se pysyy huomaamattomana jopa Jumalan persoonattoman aspektin, Brahmanin, oivaltamisen tilassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkinen sukupuoli
Vaisnavojen opetusten mukaan sielulla itsellään on luontainen henkinen muoto ja sukupuoli, joka on täysin uinuva koko sen aineellisessa maailmassa olon ajan.
Tällä synnynnäisellä henkisellä sukupuolella ei ole mitään yhteyttä ihmisen todelliseen fyysiseen tai psyykkiseen sukupuoleen, ja se pysyy huomaamattomana jopa Jumalan persoonattoman aspektin, Brahmanin, oivaltamisen tilassa.Kolmannen sukupuolen jäsenet, joilla ei ollut voimakasta taipumusta perustaa perhettä, kulkivat kuitenkin usein muita helpommin henkisen kehityksen varsin vaikean tien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmannen sukupuolen jäsenet, joilla ei ollut voimakasta taipumusta perustaa perhettä, kulkivat kuitenkin usein muita helpommin henkisen kehityksen varsin vaikean tien.
Tämän vahvistaa se, että monissa luostareissa ja temppeleissä (ei ainoastaan Krishna-tietoisuudessa, vaan myös muissa uskonnoissa) on suuri osuus kolmannen sukupuolen edustajia munkkien tai askeettien joukossa. Tämä johtuu siitä, että heille perhe-elämän tavanomaisista eduista luopuminen ei ole yhtä vaikeaa kuin ensimmäiselle ja toiselle sukupuolelle, ja siksi heidän on paljon helpompi kehittyä itsetietoisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän vahvistaa se, että monissa luostareissa ja temppeleissä (ei ainoastaan Krishna-tietoisuudessa, vaan myös muissa uskonnoissa) on suuri osuus kolmannen sukupuolen edustajia munkkien tai askeettien joukossa. Tämä johtuu siitä, että heille perhe-elämän tavanomaisista eduista luopuminen ei ole yhtä vaikeaa kuin ensimmäiselle ja toiselle sukupuolelle, ja siksi heidän on paljon helpompi kehittyä itsetietoisuudessa.
Samaan aikaan nyky-yhteiskunta, joka selvästi halveksii ja syrjii muita seksuaalisia suuntauksia edustavia ihmisiä, edistää avoimesti heteroseksuaalisten miesten ja naisten välistä irstailua, mikä on vahingollisempaa kuin kolmannen sukupuolen edustajien erityisaseman tunnustaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaan aikaan nyky-yhteiskunta, joka selvästi halveksii ja syrjii muita seksuaalisia suuntauksia edustavia ihmisiä, edistää avoimesti heteroseksuaalisten miesten ja naisten välistä irstailua, mikä on vahingollisempaa kuin kolmannen sukupuolen edustajien erityisaseman tunnustaminen.
Nykyään monille on normaalia pettää miestään tai vaimoaan, mikä oli muinaisen Veda-yhteiskunnan lakien mukaan törkeämpää kuin samaa sukupuolta olevien avioliitto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään monille on normaalia pettää miestään tai vaimoaan, mikä oli muinaisen Veda-yhteiskunnan lakien mukaan törkeämpää kuin samaa sukupuolta olevien avioliitto.
Nykyaikainen yhteiskunta ei kärsi homojen tai lesbojen läsnäolosta vaan siitä, että moraaliset ihanteet ovat nykyään arvottomia, eivätkä ihmiset itse ymmärrä, miten tuhoisa vaikutus tällä on ja tulee olemaan koko ihmiskuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikainen yhteiskunta ei kärsi homojen tai lesbojen läsnäolosta vaan siitä, että moraaliset ihanteet ovat nykyään arvottomia, eivätkä ihmiset itse ymmärrä, miten tuhoisa vaikutus tällä on ja tulee olemaan koko ihmiskuntaan.
Edellä kirjoitetu ei paljasta mitään henkisiä salaisuuksia niille, jotka tutkivat vedalaisen kirjallisuuden olemusta, ehkä se vaikuttaa melko epäkiinnostavalta, mutta siinä on jotakin, mitä ei voi jättää huomiotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä kirjoitetu ei paljasta mitään henkisiä salaisuuksia niille, jotka tutkivat vedalaisen kirjallisuuden olemusta, ehkä se vaikuttaa melko epäkiinnostavalta, mutta siinä on jotakin, mitä ei voi jättää huomiotta.
Nyky-yhteiskunnassa on hyvin erilaisia mielipiteitä homoseksuaalien ja muiden kolmannen sukupuolen ryhmien oikeudellisista oikeuksista ja yhteiskunnallisesta asemasta.
Pitäisikö heitä pelätä ja eliminoida haitallisena ja vääristyneenä voimana, joka on läsnä keskuudessamme? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyky-yhteiskunnassa on hyvin erilaisia mielipiteitä homoseksuaalien ja muiden kolmannen sukupuolen ryhmien oikeudellisista oikeuksista ja yhteiskunnallisesta asemasta.
Pitäisikö heitä pelätä ja eliminoida haitallisena ja vääristyneenä voimana, joka on läsnä keskuudessamme?Pitäisikö heidät jättää huomiotta ja piiloon, kieltää heiltä perusoikeudet ja etuoikeudet, joista me muut nautimme?
Vai pitäisikö heidät ottaa vastaan ja nähdä heidät vain yhtenä värinä ihmisten monimuotoisuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö heidät jättää huomiotta ja piiloon, kieltää heiltä perusoikeudet ja etuoikeudet, joista me muut nautimme?
Vai pitäisikö heidät ottaa vastaan ja nähdä heidät vain yhtenä värinä ihmisten monimuotoisuudessa.Vastaukset näihin kysymyksiin löytyvät muinaisesta intialaisesta Vedic-kirjallisuudesta, joka on ollut tiedon lähde ikimuistoisista ajoista lähtien. Siinä analysoidaan ja luetellaan yksityiskohtaisesti kaikki ihmisen käyttäytymisen näkökohdat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaukset näihin kysymyksiin löytyvät muinaisesta intialaisesta Vedic-kirjallisuudesta, joka on ollut tiedon lähde ikimuistoisista ajoista lähtien. Siinä analysoidaan ja luetellaan yksityiskohtaisesti kaikki ihmisen käyttäytymisen näkökohdat.
Suuri tietäjä Vyasadeva kirjoitti tämän Kamashastran muistiin noin viisituhatta vuotta sitten yhdessä kaiken muun vedalaisen kirjallisuuden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri tietäjä Vyasadeva kirjoitti tämän Kamashastran muistiin noin viisituhatta vuotta sitten yhdessä kaiken muun vedalaisen kirjallisuuden kanssa.
Vaikka Kama Sutra esitellään länsimaiselle maailmalle eroottisena seksikäsikirjana, nykyinen lyhentämätön Kama Sutra antaa meille harvinaisen tilaisuuden tutustua muinaisen Vedalaisen Intian asenteisiin ja seksuaalikäsityksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Kama Sutra esitellään länsimaiselle maailmalle eroottisena seksikäsikirjana, nykyinen lyhentämätön Kama Sutra antaa meille harvinaisen tilaisuuden tutustua muinaisen Vedalaisen Intian asenteisiin ja seksuaalikäsityksiin.
Seksuaalinen mukautuminen ja puritanismi
Vedalaisessa järjestelmässä eri ihmisille määrättiin erilaisia käyttäytymisnormeja, mukaan lukien seksuaalinen käyttäytyminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalinen mukautuminen ja puritanismi
Vedalaisessa järjestelmässä eri ihmisille määrättiin erilaisia käyttäytymisnormeja, mukaan lukien seksuaalinen käyttäytyminen.Esimerkiksi pappisluokan, brahmanien oli noudatettava erittäin korkeita käyttäytymisnormeja.
On ymmärrettävä, että Kamashastrassa kuvatut seksuaalisen käyttäytymisen muodot oli suunnattu Veda-kansalaisille, joiden tarkoituksena oli saada maallisia nautintoja, jotka ovat useimpien ihmisten päämäärä. Niitä ei ole suunnattu niille, jotka noudattavat Vedojen suosittelemia valoja, askeettista elämäntapaa ja muita katumuksia keinona saavuttaa moksha eli vapautuminen aineellisista kahleista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi pappisluokan, brahmanien oli noudatettava erittäin korkeita käyttäytymisnormeja.
On ymmärrettävä, että Kamashastrassa kuvatut seksuaalisen käyttäytymisen muodot oli suunnattu Veda-kansalaisille, joiden tarkoituksena oli saada maallisia nautintoja, jotka ovat useimpien ihmisten päämäärä. Niitä ei ole suunnattu niille, jotka noudattavat Vedojen suosittelemia valoja, askeettista elämäntapaa ja muita katumuksia keinona saavuttaa moksha eli vapautuminen aineellisista kahleista.Brahmaneille on määrätty vain selibaatti jopa avioliitossa, ja sitä pidetään korkeimpana käyttäytymisnormina ihmiselämän muodossa oleville.
Vedalainen kulttuuri on kuitenkin kaiken kattava, ja vaikka se viime kädessä rohkaisee luopumiseen, se sallii realistisesti myös muita tavallisten ihmisten käyttäytymisnormeja.
Vedalaisesta näkökulmasta katsottuna seksuaalinen pidättäytyminen on kuitenkin tehokasta VAIN silloin, kun se on vapaaehtoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahmaneille on määrätty vain selibaatti jopa avioliitossa, ja sitä pidetään korkeimpana käyttäytymisnormina ihmiselämän muodossa oleville.
Vedalainen kulttuuri on kuitenkin kaiken kattava, ja vaikka se viime kädessä rohkaisee luopumiseen, se sallii realistisesti myös muita tavallisten ihmisten käyttäytymisnormeja.
Vedalaisesta näkökulmasta katsottuna seksuaalinen pidättäytyminen on kuitenkin tehokasta VAIN silloin, kun se on vapaaehtoista.Hallitus tuki ja kannusti julkisesti vastuullista perhe-elämää ja selibatiaa, mutta samaan aikaan muut seksuaalisen käyttäytymisen muodot tunnustettiin ja hyväksyttiin asianmukaisesti yhteiskunnassa.
Jokainen, joka tuntee vedalaista kirjallisuutta, tietää, että näille seksuaalisen käyttäytymisen muodoille oli varattu rajallinen paikka kulttuurissa.
Ne myös kukoistavat edelleen jopa nykyaikana vuosisatoja kestäneistä kielloista huolimatta.
Puritaaninen käsitys paheiden ehdottomasta kieltämisestä on epäonnistunut, epärealistinen järjestelmä, joka aiheuttaa laajalle levinnyttä tekopyhyyttä, epäkunnioitusta lakia kohtaan ja epäoikeudenmukaisuutta monia kansalaisia kohtaan.
Kolmannen sukupuolen edustajat ovat kärsineet tästä järjestelmästä erityisen paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus tuki ja kannusti julkisesti vastuullista perhe-elämää ja selibatiaa, mutta samaan aikaan muut seksuaalisen käyttäytymisen muodot tunnustettiin ja hyväksyttiin asianmukaisesti yhteiskunnassa.
Jokainen, joka tuntee vedalaista kirjallisuutta, tietää, että näille seksuaalisen käyttäytymisen muodoille oli varattu rajallinen paikka kulttuurissa.
Ne myös kukoistavat edelleen jopa nykyaikana vuosisatoja kestäneistä kielloista huolimatta.
Puritaaninen käsitys paheiden ehdottomasta kieltämisestä on epäonnistunut, epärealistinen järjestelmä, joka aiheuttaa laajalle levinnyttä tekopyhyyttä, epäkunnioitusta lakia kohtaan ja epäoikeudenmukaisuutta monia kansalaisia kohtaan.
Kolmannen sukupuolen edustajat ovat kärsineet tästä järjestelmästä erityisen paljon.Seksuaalinen käyttäytyminen vaihtelee maasta toiseen. Eteläisten ja läntisten alueiden ihmiset ovat yleensä vapaamielisempiä mielipiteissään erilaisista seksuaalitekniikoista.
MITÄ ENEMMÄN TIETOA, SITÄ SUUREMPI VASTUU.
Yleisesti hyväksyttiin kuitenkin, että naimattomien brahmanien oli aina noudatettava selibatiaa.
Jopa naimisissa olevia brahmaneja kehotettiin pidättäytymään kaikesta seksuaalisesta kanssakäymisestä vaimojensa kanssa, paitsi silloin, kun oli kyse lapsen siittämisestä Garbhadhana Samskara-prosessin mukaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalinen käyttäytyminen vaihtelee maasta toiseen. Eteläisten ja läntisten alueiden ihmiset ovat yleensä vapaamielisempiä mielipiteissään erilaisista seksuaalitekniikoista.
MITÄ ENEMMÄN TIETOA, SITÄ SUUREMPI VASTUU.
Yleisesti hyväksyttiin kuitenkin, että naimattomien brahmanien oli aina noudatettava selibatiaa.
Jopa naimisissa olevia brahmaneja kehotettiin pidättäytymään kaikesta seksuaalisesta kanssakäymisestä vaimojensa kanssa, paitsi silloin, kun oli kyse lapsen siittämisestä Garbhadhana Samskara-prosessin mukaisesti.Narada-smriti (12.15) toteaa nimenomaan, että homoseksuaaliset miehet ovat "parantumattomia" eikä heidän pitäisi mennä naimisiin naisten kanssa. Lisääntyminen ei ollut heille määrätty velvollisuus tai "dharma" vedalaisen lain mukaan.
Sosiaalinen moraali
Tiedetään hyvin, että yhteiskuntaa voidaan arvioida sen perusteella, miten se kohtelee vähemmistöjä ja haavoittuvia luokkia.
Vedalaisessa sivilisaatiossa kaikille - esimerkiksi lapsille, vanhuksille, impotenteille, selibaatissa eläville ja kolmannen sukupuolen edustajille - annettiin suojelua, koska se oli tärkeä sosiaalinen periaate. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Narada-smriti (12.15) toteaa nimenomaan, että homoseksuaaliset miehet ovat "parantumattomia" eikä heidän pitäisi mennä naimisiin naisten kanssa. Lisääntyminen ei ollut heille määrätty velvollisuus tai "dharma" vedalaisen lain mukaan.
Sosiaalinen moraali
Tiedetään hyvin, että yhteiskuntaa voidaan arvioida sen perusteella, miten se kohtelee vähemmistöjä ja haavoittuvia luokkia.
Vedalaisessa sivilisaatiossa kaikille - esimerkiksi lapsille, vanhuksille, impotenteille, selibaatissa eläville ja kolmannen sukupuolen edustajille - annettiin suojelua, koska se oli tärkeä sosiaalinen periaate.Nykyaikana kaikki on kuitenkin kääntynyt päälaelleen, ja näiden ryhmien jäseniä pilkataan, vainotaan jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyaikana kaikki on kuitenkin kääntynyt päälaelleen, ja näiden ryhmien jäseniä pilkataan, vainotaan jne.
Vedalaisessa yhteiskunnassa ihmiset tunsivat kolmannen sukupuolen ja pystyivät yleensä tunnistamaan sen luontaiset ominaisuudet jälkeläisissään.
Koska vedalaisessa järjestelmässä oli tilaa kaikille, kolmannen sukupuolen nuoret pystyivät sopeutumaan yhteiskuntaan luonteensa mukaisesti ja saivat mahdollisuuden kehittyä normaalisti.
Vedalaisessa yhteiskunnassa ihmiset tunsivat kolmannen sukupuolen ja pystyivät yleensä tunnistamaan sen luontaiset ominaisuudet jälkeläisissään. Koska vedalaisessa järjestelmässä oli tilaa kaikille, kolmannen sukupuolen nuoret pystyivät sopeutumaan yhteiskuntaan luonteensa mukaisesti ja saivat mahdollisuuden kehittyä normaalisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaisessa yhteiskunnassa ihmiset tunsivat kolmannen sukupuolen ja pystyivät yleensä tunnistamaan sen luontaiset ominaisuudet jälkeläisissään.
Koska vedalaisessa järjestelmässä oli tilaa kaikille, kolmannen sukupuolen nuoret pystyivät sopeutumaan yhteiskuntaan luonteensa mukaisesti ja saivat mahdollisuuden kehittyä normaalisti.
Vedalaisessa yhteiskunnassa ihmiset tunsivat kolmannen sukupuolen ja pystyivät yleensä tunnistamaan sen luontaiset ominaisuudet jälkeläisissään. Koska vedalaisessa järjestelmässä oli tilaa kaikille, kolmannen sukupuolen nuoret pystyivät sopeutumaan yhteiskuntaan luonteensa mukaisesti ja saivat mahdollisuuden kehittyä normaalisti.Nuoruuden aikana, kun muut seurustelevat ja opettelevat luomaan suhteita, kolmannen sukupuolen nuoret eristetään ja heidät pakotetaan piilottamaan luonteensa pelon tai häpeän vuoksi. Näin vieraantuneina ja hämmentyneinä he usein harkitsevat itsemurhaa. Homoseksuaalisten nuorten itsemurhien määrän on todettu olevan nelinkertainen heteroseksuaalisiin ikätovereihin verrattuna. Ne, jotka saavuttavat aikuisiän, joutuvat myöhemmin syrjityiksi työmarkkinoilla, yhteiskunta tuomitsee heidät, heiltä kielletään avioliitto ja omaisuuden periminen. Sukulaistensa ja koko yhteiskunnan hylkäämät kolmannen sukupuolen ihmiset pakotetaan itsensä kieltämiseen, usein rikossyytteen uhalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoruuden aikana, kun muut seurustelevat ja opettelevat luomaan suhteita, kolmannen sukupuolen nuoret eristetään ja heidät pakotetaan piilottamaan luonteensa pelon tai häpeän vuoksi. Näin vieraantuneina ja hämmentyneinä he usein harkitsevat itsemurhaa. Homoseksuaalisten nuorten itsemurhien määrän on todettu olevan nelinkertainen heteroseksuaalisiin ikätovereihin verrattuna. Ne, jotka saavuttavat aikuisiän, joutuvat myöhemmin syrjityiksi työmarkkinoilla, yhteiskunta tuomitsee heidät, heiltä kielletään avioliitto ja omaisuuden periminen. Sukulaistensa ja koko yhteiskunnan hylkäämät kolmannen sukupuolen ihmiset pakotetaan itsensä kieltämiseen, usein rikossyytteen uhalla.
Kaikkein hämmästyttävintä tässä kolmannen sukupuolen edustajien hyväksikäytössä on se, että se tapahtuu niin sanotun moraalin ja USKONNON VARJOLLA.
Nämä kansalaiset hylätään vain heidän romanttisten ja seksuaalisten halujensa vuoksi, heidän luonteensa vuoksi, jota useimmat ihmiset luulevat heidän "valinnakseen".
Tällainen sosiaalinen hylkääminen ja hyväksikäyttö johtuu yhteiskunnan tietämättömyydestä. Kun ei ymmärretä kolmannen sukupuolen luonnetta, kun ei hyväksytä, että he ovat erilaisia, ihmiset ovat epäluuloisia ja pelokkaita.
Tämä puolestaan herättää suvaitsemattomuutta, joka sitten muuttuu vihaksi ja väkivallaksi. Kolmannen sukupuolen halveksunta ja vainoaminen on selkeä piirre Kali-yugassa eli nykyaikaisessa epäuskon ja tekopyhyyden aikakaudessa, jota Vedoissa kuvataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein hämmästyttävintä tässä kolmannen sukupuolen edustajien hyväksikäytössä on se, että se tapahtuu niin sanotun moraalin ja USKONNON VARJOLLA.
Nämä kansalaiset hylätään vain heidän romanttisten ja seksuaalisten halujensa vuoksi, heidän luonteensa vuoksi, jota useimmat ihmiset luulevat heidän "valinnakseen".
Tällainen sosiaalinen hylkääminen ja hyväksikäyttö johtuu yhteiskunnan tietämättömyydestä. Kun ei ymmärretä kolmannen sukupuolen luonnetta, kun ei hyväksytä, että he ovat erilaisia, ihmiset ovat epäluuloisia ja pelokkaita.
Tämä puolestaan herättää suvaitsemattomuutta, joka sitten muuttuu vihaksi ja väkivallaksi. Kolmannen sukupuolen halveksunta ja vainoaminen on selkeä piirre Kali-yugassa eli nykyaikaisessa epäuskon ja tekopyhyyden aikakaudessa, jota Vedoissa kuvataan.Vedalaisessa järjestelmässä oli eri tavalla. Se, että heitä nyt tukahdutetaan ja kohdellaan kaltoin, voidaan nähdä huonojen aikojen enteenä, eikä se puhu ihmiskunnan puolesta.
Kun epäuskoisuus saavuttaa merkittävän määrän, naisia käytetään hyväksi ja he tuottavat ei-toivottuja jälkeläisiä, mikä tuhoaa perheen perinteen ja on vahingollista koko yhteiskunnalle.
Dharmashastrassa ja muussa vedalaisessa kirjallisuudessa määrätään tiukasti heteroseksuaalisten parien avioliittoinstituutiosta yhteiskuntarakenteen säilyttämiseksi. Päinvastoin, homoseksuaalisuuteen ei suhtauduttu vedalaisessa laissa niin vakavasti, eikä sitä pidetty yhteiskunnallisena uhkana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vedalaisessa järjestelmässä oli eri tavalla. Se, että heitä nyt tukahdutetaan ja kohdellaan kaltoin, voidaan nähdä huonojen aikojen enteenä, eikä se puhu ihmiskunnan puolesta.
Kun epäuskoisuus saavuttaa merkittävän määrän, naisia käytetään hyväksi ja he tuottavat ei-toivottuja jälkeläisiä, mikä tuhoaa perheen perinteen ja on vahingollista koko yhteiskunnalle.
Dharmashastrassa ja muussa vedalaisessa kirjallisuudessa määrätään tiukasti heteroseksuaalisten parien avioliittoinstituutiosta yhteiskuntarakenteen säilyttämiseksi. Päinvastoin, homoseksuaalisuuteen ei suhtauduttu vedalaisessa laissa niin vakavasti, eikä sitä pidetty yhteiskunnallisena uhkana.Luonnollisena sukupuolena kolmas sukupuoli on säilyttänyt suhteellisen vahvan asemansa ihmisyhteisössä jo ammoisista ajoista lähtien, huolimatta muuttuvasta sosiaalipolitiikasta. Kolmannen sukupuolen jäsenet ovat itse asiassa kaikkialla miehiä ja naisia, ja tämä on totta huolimatta kaikesta pelosta, hylkäämisestä tai vihasta, jota saatamme osoittaa heille ja jonka he joutuvat kokemaan. Siksi meidän olisi oman etumme vuoksi, seuraten vedalaista esimerkkiä sosiaalisesta moraalista ja hyväksynnästä, kunnioitettava ja kohdeltava kaikkia eläviä olentoja tasa-arvoisesti sukupuolesta riippumatta.
Siksi meidän olisi oman etumme vuoksi, seuraten vedalaista esimerkkiä sosiaalisesta moraalista ja hyväksynnästä, kunnioitettava ja kohdeltava kaikkia eläviä olentoja tasa-arvoisesti sukupuolesta riippumatta.
VEDALAINEN YHTEISKUNTA SUOJELI YHTEISKUNNAN HEIKOMPIA JÄSENIÄ. SYRJINTÄÄ EI OLLUT. - Anonyymi
Esim. Jos mies kohtelee julmasti naista hän syntyy seuraavassa elämässä naiseksi ja häntä kohdellaan sitten julmasti.
- Anonyymi
Ei ole mitään toista elämää kuoleman jälkeen. Ruumis mätänee ja mitään henkeä ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Se ei ole tärkeää, ainoa asia, jolla on merkitystä, on se, että ikuista helvettiä ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole tärkeää, ainoa asia, jolla on merkitystä, on se, että ikuista helvettiä ei ole.
Juur se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole tärkeää, ainoa asia, jolla on merkitystä, on se, että ikuista helvettiä ei ole.
Tärkein on juuri se.
- Anonyymi
Olemme kaikki kuolemattomia sieluja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olemme kaikki kuolemattomia sieluja
Totta joka sana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363955- 871939
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151821Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541432Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi531420Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1321348VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981292- 701176
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1141033