Palstan hahmot

Anonyymi-ap

Ja Ankronikka, eli Aku Ankan maailma. Gubbeksiluulija mainitsi settejään farkkualoituksessa mistä päähäni sikisi tämä aloitukseni. Ensinnäkin, gubbeksiluulijalle kiitokset koska hän oli mahdollistamassa tätä mielessäni muhivaa assosiaatiota, sillä siitä tuli mieleeni tämä: https://www.youtube.com/watch?v=JlXoHUKBbog . Roope Ankka kuvastaa symbolisesti mahdollisesti Rockefelleriä. Trumpiakin se voisi kuvastaa tänä päivänä.

Tässä siis pääpointtini: Ketkäs palstan hahmot rinnastuisivat Aku Ankka-saagaan 🤔? Susi on Aku koska se on keskeisin hahmo suolessa (vaikka iso paha susikin on yksi hahmo tietysti). Lisäksi jotenkin karun onnen hahmo. Buddy on ehdottomasti Pelle Peloton. Rändomi on sellainen kujeilija että se voisi olla Mikki Hiiri. Gubbeksiluulija on Milla Magia koska hän on kuvaannollisesti palstan "myrkynkeittäjä". Haaveilija on rinnastettu eräänlaiseksi s3xisymboliksi joten hän on Iines. S1m1t1 on M*stapekka eli öykkäri. Lisäksi S1m1t1n mania-moodissa hän on supersankari Taikaviitta 💪. Oli pakko sensuroida tuo varmuudeksi vakuudeksi. Scrg on Mustakaapu koska hän on mysteeri. Muistan kun joku kommentoi hänen olevan jotenkin random persoona. Noniin, kukas teistä myöntää olevansa masseissa eli Roope Ankka? Onko jollakulla hyvä säkä eli mieltää itsensä Hannu Hanheksi? Täytyyhän jonkun Hessukin olla, eli jonkun trollin siis.

52

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin veloitukseni keksinnöistä on samaa kokoluokkaa.
      :)

• Anonyymi

Mä haluun olla Minni. Hiulihei huolta nyt ei....
      Vilma
      Olen koko päivän tehnyt lähtöä ulos.
      'Yläkerran isäntä' on kaadellut saavillisia vettä.

• Anonyymi

Lounas olisi jokin viherpeukalohahmo ja karhukopla olisi gubbeksiluulijan ympärillä parveileva hovi (jos sellaista ylipäätään on). Hessuksi on helppo ryhtyä. Minäkin olen välillä alter egoltani kuin hän. Hannu hanhi on joku joka on tosiasiallisesti huijari. Kyllä mä näen ihmisten läpi. Tuntuu että tästä syystä sosiaalinen elämä on minulle hankalaa. - ap.

• Minä olen Valopää.. Pelle Pelottoman pikku-apuri.

• Miksi olet Pelle Pelottoman apuri? Miksi niin?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Miksi olet Pelle Pelottoman apuri? Miksi niin?

Noh.. koska olen pieni ja aikasta kätsy naiseksi.
        Valopäällä ei ole sukupuolta sillä Pelle on rakentanut sen. Se sopii minuun parhaiten Ankkalinnalaisista.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Noh.. koska olen pieni ja aikasta kätsy naiseksi.
        Valopäällä ei ole sukupuolta sillä Pelle on rakentanut sen. Se sopii minuun parhaiten Ankkalinnalaisista.

Sanomasi selittää paljon. Kiitos vastauksesta.

Jos sukupuolella ei ole väliä niin minä haluaisin olla Mummo-Ankka, vaikka en ole nainen, enkä niin vanha ja en asu landella.

Hyviä viikonloppuja! :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Sanomasi selittää paljon. Kiitos vastauksesta.

Jos sukupuolella ei ole väliä niin minä haluaisin olla Mummo-Ankka, vaikka en ole nainen, enkä niin vanha ja en asu landella.

Hyviä viikonloppuja! :)

Mummo-Ankka on kyllä hyvä valinta. Viisas.

Hyvää viikonloppua sinullekin.

• Anonyymi

Mä taidan sitten olla Hessu Höpö 😁

• Vai että Mikki... Se on aika paljon sanottu, Mikki on kuitenkin aika fiksu.

• Mikki sopii sinulle kuin nenä päähän.

• Miksi sulla näkyy profiilikuva ja mulla ei?

Mikki sopii sinulle kuin nenä päähän.

Mikki on ihan pelimies, minä en 😂

Miksi sulla näkyy profiilikuva ja mulla ei?

Näkyy ja ei näy, menee palstalla nyt ihan lotolla kaikkien rekkujen kohdalla. Mennyt jo ainakin viikon, en muista millon huomasin että kuvat tulee ja menee. Eli normipäivä 24:lla 🥳

• Ja kommenttini katosivat...

Ja kommenttini katosivat...

Ja palasivat.. ihme touhua..

• randombypasser kirjoitti:

Mikki on ihan pelimies, minä en 😂

Höpsis ja pöpsis. Mikki on ihan paras koko Ankkiksen väestä.

Ja palasivat.. ihme touhua..

Ihan normipalstaa, halvalla ei saa hyvää 😁

Näkyy ja ei näy, menee palstalla nyt ihan lotolla kaikkien rekkujen kohdalla. Mennyt jo ainakin viikon, en muista millon huomasin että kuvat tulee ja menee. Eli normipäivä 24:lla 🥳

Jaa en ole kerennyt täällä olemaan juurikaan aikoihin. Nyt voisi taas ottaa pienen lähentymisen palstaan. Tai siltä tuntuu.

Höpsis ja pöpsis. Mikki on ihan paras koko Ankkiksen väestä.

Jos Mikki tajuais, että Minni vaan antaa ymmärtää, muttei... Niin se olis ihan pelimies ja menestyvä sellainen 😂

Jaa en ole kerennyt täällä olemaan juurikaan aikoihin. Nyt voisi taas ottaa pienen lähentymisen palstaan. Tai siltä tuntuu.

Tulee ja menee, miten ehtii ja hyvältä tuntuu, siinä on tämän paikan paras puoli. Palsta ja tyypit ei varsinaisesti katoa mihinkään, vaikka tovin tekis muutakin.

Jos Mikki tajuais, että Minni vaan antaa ymmärtää, muttei... Niin se olis ihan pelimies ja menestyvä sellainen 😂

Noh.. mä olen aina ihaillut Mikkiä sen nokkeluuden takia. Mun ihan suosikki Ankkiksista. Nkmesin lemmikkimarsunikin Mikiksi. Mikki-marsu.

Ja et kuule voi kieltää että sinäkin olet nokkela.

Tulee ja menee, miten ehtii ja hyvältä tuntuu, siinä on tämän paikan paras puoli. Palsta ja tyypit ei varsinaisesti katoa mihinkään, vaikka tovin tekis muutakin.

Samaa mieltä. Tosin mitä olen palstaa vilkuillut, niin aikasta moni loistaa tällä hetkellä poissaolollaan.

Palstalla on parasta juuri toi, että voi tulla ja mennä mielensä mukaan.

• Anonyymi

Tännehän on tullut viestejä ihan semisti. Voisin aloittajana vastata edes jollekin teistä muista. Tuo kuvasi näkyminen tosiaan on tällä hetkellä jokin anomalia muiden profiilien kuvattomuuden meressä. Kenties kuvasi pikseleiden tiedostokoko on matalampi kuin muilla, mistäs sitä tietää. Everything happens for a reason, sanottiin Lostissa. Mä olin jalkapalloharkoissa silloin kun jääkarhu hyökkäsi viidakossa cräshänneiden kimppuun. Tästä tulikin mieleen tämä hyvä suomalainen bändi. https://www.youtube.com/watch?v=d0SJyJ8ahbM. Tämä löytyi minulta joskus vain tarkemmin kaivamalla, siksi linkitän sen nyt. Toinen hyvä suomibändi on firevision. Tässä se niiden kuuluisin biisi. https://www.youtube.com/watch?v=N7-3tUm2Q_E. Yllätyksekseni setä-tamu on tuo toinen artisti firevisionissa.

Noh.. mä olen aina ihaillut Mikkiä sen nokkeluuden takia. Mun ihan suosikki Ankkiksista. Nkmesin lemmikkimarsunikin Mikiksi. Mikki-marsu.

Ja et kuule voi kieltää että sinäkin olet nokkela.

No Mikki kieltämättä on aika stara. Mun marsun nimi oli Höpö. Koska s eoli... No aika höpö. Hopokaan ei olis ollut vääryys nimenä 😂

Samaa mieltä. Tosin mitä olen palstaa vilkuillut, niin aikasta moni loistaa tällä hetkellä poissaolollaan.

Palstalla on parasta juuri toi, että voi tulla ja mennä mielensä mukaan.

No kieltämättä palstalla aika lamameininki, silkkaa skeidaa puoliksi maatuneen skeidan päällä, mut hei, sitä se on jos ei kukaan ole paikalla tekemässä asiallisempia aloituksia, asia joka nyt loistaa poissaolollaan, mutta sen osalta ei voi kuin kukin katsoa peiliin.

No Mikki kieltämättä on aika stara. Mun marsun nimi oli Höpö. Koska s eoli... No aika höpö. Hopokaan ei olis ollut vääryys nimenä 😂

Ai sullakin oli muksuna marsu.. ?
        Marsut on kyllä kivoja lemmikkejä. Oikein sopiva lemmikki lapselle.

Minkälainen marsu sulla oli?
        Mulla oli beige sileäkarvainen ja todella fiksu marsu. Oltiin ihan erottamattomia jossakin vaiheessa elämää. Silloin esimurkkuna en lähtenyt mihinkään ilman Mikkiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tännehän on tullut viestejä ihan semisti. Voisin aloittajana vastata edes jollekin teistä muista. Tuo kuvasi näkyminen tosiaan on tällä hetkellä jokin anomalia muiden profiilien kuvattomuuden meressä. Kenties kuvasi pikseleiden tiedostokoko on matalampi kuin muilla, mistäs sitä tietää. Everything happens for a reason, sanottiin Lostissa. Mä olin jalkapalloharkoissa silloin kun jääkarhu hyökkäsi viidakossa cräshänneiden kimppuun. Tästä tulikin mieleen tämä hyvä suomalainen bändi. https://www.youtube.com/watch?v=d0SJyJ8ahbM. Tämä löytyi minulta joskus vain tarkemmin kaivamalla, siksi linkitän sen nyt. Toinen hyvä suomibändi on firevision. Tässä se niiden kuuluisin biisi. https://www.youtube.com/watch?v=N7-3tUm2Q_E. Yllätyksekseni setä-tamu on tuo toinen artisti firevisionissa.

Kuvan näkyminen on sikäli anomalia, että yleensä mun kuvani ei näy, vaikka kaikkien muiden kuvat näkyvät. Joten tätä hetkeä voisi pitää jonkinlaisena pay daynä ja juuri tänään on MUN päiväni 😂

Ai sullakin oli muksuna marsu.. ?
        Marsut on kyllä kivoja lemmikkejä. Oikein sopiva lemmikki lapselle.

Minkälainen marsu sulla oli?
        Mulla oli beige sileäkarvainen ja todella fiksu marsu. Oltiin ihan erottamattomia jossakin vaiheessa elämää. Silloin esimurkkuna en lähtenyt mihinkään ilman Mikkiä.

Olipa hyvinkin, se pentele vielä heittäytyi pitkäikäiseksi marsujen mittapuulla ja eli likemmäs 8 vuotta.

No en tiedä sopivuudesta, niillä on nimittäin pirullisen terävät hampaat ja nopeat refleksit, laastaria kului. Ja hitto mikä paini aina leikata ne kynnet, millään saa kunnon otetta siitä pienestä saippuasta ja sitten onkin jo hampaat ranteessa kiinni.

Vitivalkoinen albiino, pirullisen punaiset silmät, saatanasta seuraava, mutta valeasussa 😂

No kieltämättä palstalla aika lamameininki, silkkaa skeidaa puoliksi maatuneen skeidan päällä, mut hei, sitä se on jos ei kukaan ole paikalla tekemässä asiallisempia aloituksia, asia joka nyt loistaa poissaolollaan, mutta sen osalta ei voi kuin kukin katsoa peiliin.

Niin.. tähän tulenee kai taas muutos parempaan. Jokavuotista vaihtelua täällä palstalla on aina ollut, mutta nyt palstan lamaantuminen vaikuttaa jo fataalilta.

Syksy ja sateet sekä pimeys ajanee porsaat takaisin karsinaan.. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välikommentti musalle, 👍 ei huonoa ollenkaan

🐾

Niin.. tähän tulenee kai taas muutos parempaan. Jokavuotista vaihtelua täällä palstalla on aina ollut, mutta nyt palstan lamaantuminen vaikuttaa jo fataalilta.

Syksy ja sateet sekä pimeys ajanee porsaat takaisin karsinaan.. :)

No enpä tiedä, kyllä tää on pidempään jatkunut trendi, loivaa laskua, käy ehkä kuin Miehen Logiikalle. Mutta sitten kukkaan puhkeaa joku toinen palsta ja vanhat vakkarit valuu sinne rymyämään, aivan kuten kävi ML:n kohdallakin. Siinä mielessä olet oikeassa, vaihtelua vain, tyyntä ennen myrskyä 😂

Olipa hyvinkin, se pentele vielä heittäytyi pitkäikäiseksi marsujen mittapuulla ja eli likemmäs 8 vuotta.

No en tiedä sopivuudesta, niillä on nimittäin pirullisen terävät hampaat ja nopeat refleksit, laastaria kului. Ja hitto mikä paini aina leikata ne kynnet, millään saa kunnon otetta siitä pienestä saippuasta ja sitten onkin jo hampaat ranteessa kiinni.

Vitivalkoinen albiino, pirullisen punaiset silmät, saatanasta seuraava, mutta valeasussa 😂

Ei mulla ollut Mikki pirullinen ollenkaan. Kun kutsuin se tuli luokseni. Ulkoilimme ilman remmiä, ei mitään ongelmia. Mikki ei koskaan purrut minua.. joskus saattoi näykkästä, mutta ei koskaan kovaa.

Jos olin surullinen Mikki tiesi sen ja alkoi nuolemaan minua kuin lohduttaakseen. Nukuimme joskus samassa sängyssä ja reissulla Mikki nukkui makuupussissani. Koskaan ei tehnyt tarpeitaan sänkyyni tai makuupussiin.

Mikki oli varsin viisas marsuksi. Rakastin sitä kovin.

Mulla on kyllä sellainen vaikutelma, että nuo albiinot ovat pikkuisen äkäisempiä kuin muut. Voin toki olla väärässäkin.

No enpä tiedä, kyllä tää on pidempään jatkunut trendi, loivaa laskua, käy ehkä kuin Miehen Logiikalle. Mutta sitten kukkaan puhkeaa joku toinen palsta ja vanhat vakkarit valuu sinne rymyämään, aivan kuten kävi ML:n kohdallakin. Siinä mielessä olet oikeassa, vaihtelua vain, tyyntä ennen myrskyä 😂

Mulla taitaa olla kans nyt tyyntä kun käyn maate. Ulkona tosin myrskyää.. joten on hyvä kun on lämmin sänky johon tyyntyä. Hyvää yötä.

Ei mulla ollut Mikki pirullinen ollenkaan. Kun kutsuin se tuli luokseni. Ulkoilimme ilman remmiä, ei mitään ongelmia. Mikki ei koskaan purrut minua.. joskus saattoi näykkästä, mutta ei koskaan kovaa.

Jos olin surullinen Mikki tiesi sen ja alkoi nuolemaan minua kuin lohduttaakseen. Nukuimme joskus samassa sängyssä ja reissulla Mikki nukkui makuupussissani. Koskaan ei tehnyt tarpeitaan sänkyyni tai makuupussiin.

Mikki oli varsin viisas marsuksi. Rakastin sitä kovin.

Mulla on kyllä sellainen vaikutelma, että nuo albiinot ovat pikkuisen äkäisempiä kuin muut. Voin toki olla väärässäkin.

En osaa sanoa ovatko albiinot jotenkin temperamenttisempia, mutta tuo otus oli kissa marsun vaatteissa. Pirullisen nokkela, erittäin vaativa, herkästi mieltään osoittava ja tarvittaessa erittäin terävä. Hampainen.

Sama oli tuon valkoisen kuoleman kanssa, se aisti hyvin tunnetiloja ja tuli nuolemaan. Ja jos olin sohvalla, niin tuli jalkoihin tuijottamaan ja piipittämään. Jos en nostanut viereen, niin kohta oli hampaat varpaassa kiinni 😂

Sanoisin, että se oli match made in heaven, kaksi samanlaista persoonaa kohtasi 😁

Mun tarttee ottaa ens miittiin mukaan kuva, lienee ainoa mikä siitä otuksesta on jäljellä.

Mulla taitaa olla kans nyt tyyntä kun käyn maate. Ulkona tosin myrskyää.. joten on hyvä kun on lämmin sänky johon tyyntyä. Hyvää yötä.

Hyvät yöt 🤗

Petankki olisi edelleen oiva pakopaikka.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

En osaa sanoa ovatko albiinot jotenkin temperamenttisempia, mutta tuo otus oli kissa marsun vaatteissa. Pirullisen nokkela, erittäin vaativa, herkästi mieltään osoittava ja tarvittaessa erittäin terävä. Hampainen.

Sama oli tuon valkoisen kuoleman kanssa, se aisti hyvin tunnetiloja ja tuli nuolemaan. Ja jos olin sohvalla, niin tuli jalkoihin tuijottamaan ja piipittämään. Jos en nostanut viereen, niin kohta oli hampaat varpaassa kiinni 😂

Sanoisin, että se oli match made in heaven, kaksi samanlaista persoonaa kohtasi 😁

Mun tarttee ottaa ens miittiin mukaan kuva, lienee ainoa mikä siitä otuksesta on jäljellä.

Jos sillä oli Jouko Turkan sielu <3? "Se on mainio kuje, kun joku on tolkuttomassa humalassa." Eduskunnan töhriminen muistutti minua siitä että silloin kun tv:stä näytetään eduskunnan täysistunto, niin olisi suorastaan mahtavaa jos joku anarkisti tekisi siellä "Turkat" ;D. Kun minkä tahansa asian maalaa taiteeksi, niin on koskematon 🎨. Rinnastan Turkan siis Jumalan teatteriin = K*set + p*skat yleisön päälle spontaanisti. - Aloittaja. Järjissäni olen, siitä teidän EI tarvitse olla huolissaan.

Ainahan sulla on iki-ihanat muistot. Ne ei katoa mihkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sillä oli Jouko Turkan sielu <3? "Se on mainio kuje, kun joku on tolkuttomassa humalassa." Eduskunnan töhriminen muistutti minua siitä että silloin kun tv:stä näytetään eduskunnan täysistunto, niin olisi suorastaan mahtavaa jos joku anarkisti tekisi siellä "Turkat" ;D. Kun minkä tahansa asian maalaa taiteeksi, niin on koskematon 🎨. Rinnastan Turkan siis Jumalan teatteriin = K*set p*skat yleisön päälle spontaanisti. - Aloittaja. Järjissäni olen, siitä teidän EI tarvitse olla huolissaan.

Mä en tykkää töhrimisestä.
        Menisivät vapaaehtoisiksi työskentelemään kosteikkojen palauttamiseksi - siis ihan sinne kosteikkoon. Itse työskentelemään.
        Puuteripyllyjä.
        Aikaa istuskella.
        Odottavat, että joku jostakin tulee toteuttamaan heidän toiveensa.
        Ei ole hyviä haltijoita ja taikureita.
        Jokuhan aina omistaa maat.
        Voisko joku lukea maankäyttölaista tms. pykälistä näille istuskelijoille.
        Vai, että Ruotsista asti.
        Menisivätkö suomalaiset Ruotsiin tekemään samanmoista.
        Kait sielläkin epäkohtia on? Vai luulevatko, ettei?
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä en tykkää töhrimisestä.
        Menisivät vapaaehtoisiksi työskentelemään kosteikkojen palauttamiseksi - siis ihan sinne kosteikkoon. Itse työskentelemään.
        Puuteripyllyjä.
        Aikaa istuskella.
        Odottavat, että joku jostakin tulee toteuttamaan heidän toiveensa.
        Ei ole hyviä haltijoita ja taikureita.
        Jokuhan aina omistaa maat.
        Voisko joku lukea maankäyttölaista tms. pykälistä näille istuskelijoille.
        Vai, että Ruotsista asti.
        Menisivätkö suomalaiset Ruotsiin tekemään samanmoista.
        Kait sielläkin epäkohtia on? Vai luulevatko, ettei?
        Vilma

Se onkin mielenkiintoista. Lainsäädäntö on aina maakohtainen missä niitä rikkeitä tehdään. Voi tulla yllätyksenä sanktiot jos matkustaa johonkin kaukomaahan. Yleissääntö on se että kehitysmaissa on paljon kovemmat rangaistukset, mutta siellä lainvalvonta on paljon löyhempi kuin ns. teollisuusmaissa. Teollisuusmaissa rikoksista jää helpommin kiinni. Kiina ja Venäjä ovat kuitenkin omia lukujaan. Molemmissa jää varmaan melko helposti kiinni laittomuuksista, koska niiden yhteiskunnat ovat rakentuneet valvonnan ja viranomaisten ympärille. Venäjällä on miliisi ja Kiinassa on valvontakamerat kaikkialla.

Poliisin tehtävänä on yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen. Autoteillä istuskelu liikenteen tukkona on todellakin yleisen järjestyksen horjuttamista. Helpointa olisi että poliisisedät sanoisivat ensin niille istuskelijoille että niiden pitää siirtyä. Jos se ei auta niin poliisit fyysisesti kantaisivat ne pois tieltä. Jos ne palaisivat tielle niin poliisin olisi sanottava että nyt sä joko lähdet omille teillesi tai me viedään sut putkaan. Käytännössä se olisi putkareissu. Näin varmaan tehdäänkin mutta sitä en ymmärrä miksi poliisit vitkuttelevat noiden makoilijoiden kanssa. Mahdollisesti armeijan varusmiehiä voitaisiin ottaa tuonne kaduille poliisin avuksi jos poliisien lukumäärä ja resurssit eivät riitä. Jos makoilijat osoittaisivat aggression merkkejä niin pippurisumute, kyynelkaasu ja sähkölamautin hoitaisivat homman. Sähkölamautin on vain siitä kaksipiippuinen juttu että jos jollakulla on sydänvaivoja niin sellaista ei kannattaisi lamauttaa.

Itse asiassa poliisin ja vartijoiden pampun tehtävänä ei ole kivun tuottaminen, vaan lihassyiden hetkellinen lamauttaminen. Mistäkö tiedän näitä juttuja? Siitä, että minulla on vartijan koulutus. Työ olisi psyykkisesti liian kuormittavaa vaikka tiedän että voisin olla hyvä työssäni. En siis ole niissä hommissa. Työkohteellakin on väliä: Jonkin teollisuusalueen partiointi olisi ihannehommaa ja taitaa osa vartijoista toimia ihan teollisuustuotannon vahtijoina. - Ap. Saankohan kritiikkiä siitä kun käytän tuota "Ap:ta" 😅? Joku närkästyi siitä ja teki siitä jopa oman aloituksensa. Tekstiä tuotetaan. Mulle se on jopa liian helppoa, samoin asioiden liittäminen toisiinsa kuten palstan hahmot sydän Aku Ankka. Sitaatti runosta: "Lattialla savukkeennatsoja, kaljapullo, Aku Ankka".

• buddy-love kirjoitti:

Petankki olisi edelleen oiva pakopaikka.

Ja sitten perinteiset vakkarit menis sinne mellastamaan ja kohta perässä valuis kaikki uuvatit ja sitten petankki-palsta olis noin viiden vuoden päästä samassa tilassa kuin Sinkut on nyt. Eihän ML:kään kestänyt kymmentä vuotta kukoistuksessan (🙄), eikä ole kestänyt Sinkutkaan, lyhyt on elinkaari palstoilla 😂

Ainahan sulla on iki-ihanat muistot. Ne ei katoa mihkään.

Niin on, siksi en pahemmin harrasta valokuvia, kun en minä niillä mitään tee, ei niitä ikinä tule katteltua kuitenkaan. Se mikä on muistissa, riittää ja kun aikanaan muisti menee, niin se on tarkoitettu niin.

Niin on, siksi en pahemmin harrasta valokuvia, kun en minä niillä mitään tee, ei niitä ikinä tule katteltua kuitenkaan. Se mikä on muistissa, riittää ja kun aikanaan muisti menee, niin se on tarkoitettu niin.

Höh.. no ollaan samiksia sitten tuossakin asiassa. En juurikaan valokuvaa kuin tarpeeseen. Enimmiltään valokuvat joita otan on muistijälkiä joistain työjutuista. Koodeja ja sen sellaisia.

Aikanaan kun oltiin Italianmatkalla käymässä Vatikaanissa, ihmettelin kun kaikki tai lähes kaikki ihastelivat Pietarinkirkkoa linssien läpi. Harva oli nauttimassa siitä ilmapiiristä sellaisenaan. Se oli vaikuttava paikka. Ja jos haluaisin virkistää muistojani niin löytäisin siitä netistä miljardi kuvaa. Ja varmasti parempilaatuisia kuin mitä itse olisin ottanut.

Höh.. no ollaan samiksia sitten tuossakin asiassa. En juurikaan valokuvaa kuin tarpeeseen. Enimmiltään valokuvat joita otan on muistijälkiä joistain työjutuista. Koodeja ja sen sellaisia.

Aikanaan kun oltiin Italianmatkalla käymässä Vatikaanissa, ihmettelin kun kaikki tai lähes kaikki ihastelivat Pietarinkirkkoa linssien läpi. Harva oli nauttimassa siitä ilmapiiristä sellaisenaan. Se oli vaikuttava paikka. Ja jos haluaisin virkistää muistojani niin löytäisin siitä netistä miljardi kuvaa. Ja varmasti parempilaatuisia kuin mitä itse olisin ottanut.

Ollaan me tuossakin samiksia juu. On mulla kaikkea puhelimessa, mutta pitkälti joko kissoja, luontoa tai hassuja juttuja mökiltä. Työpuhelin taas on täynnään kaikkea työaiheista, jonka voisi yhtä hyvin deletoida, siinä se.

Mä mietin aikanaan Milanossa samaa Duomo di milanon aukealla seisoskellessani. Mieletön mesta ja kaikki tiiraili paikkoja joko putken tai puhelimen läpi. Se oli ehkä semmoinen viimeinen herätys siihen, että on lauma lampaita, sitten on lammaskoirat ja niiden lisäksi paimen tai pari. Nykyaikana lampaat erottaa helposti, ne on ne jotka katselevat maailmaa jonkin linssin läpi sen sijaan, että eläisivät ne hetket. Ja muistaisivat, vaalisivat niitä mielikuvia, oli ne absoluuttisesti oikein tai vain vähän sinnepäin. Mutta ne on omia ja vain omia. Ikuisesti.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Ollaan me tuossakin samiksia juu. On mulla kaikkea puhelimessa, mutta pitkälti joko kissoja, luontoa tai hassuja juttuja mökiltä. Työpuhelin taas on täynnään kaikkea työaiheista, jonka voisi yhtä hyvin deletoida, siinä se.

Mä mietin aikanaan Milanossa samaa Duomo di milanon aukealla seisoskellessani. Mieletön mesta ja kaikki tiiraili paikkoja joko putken tai puhelimen läpi. Se oli ehkä semmoinen viimeinen herätys siihen, että on lauma lampaita, sitten on lammaskoirat ja niiden lisäksi paimen tai pari. Nykyaikana lampaat erottaa helposti, ne on ne jotka katselevat maailmaa jonkin linssin läpi sen sijaan, että eläisivät ne hetket. Ja muistaisivat, vaalisivat niitä mielikuvia, oli ne absoluuttisesti oikein tai vain vähän sinnepäin. Mutta ne on omia ja vain omia. Ikuisesti.

18:24
        Etkö kiivennyt Duomon katolle.
        Sieltä avautuu lintuperspektiiviä, sillai suht. matalalta.
        Useinhan on vain tämä sammakkoperspektiivi.
        Vilma ikään kuin ymmärtämätön

• Anonyymi kirjoitti:

18:24
        Etkö kiivennyt Duomon katolle.
        Sieltä avautuu lintuperspektiiviä, sillai suht. matalalta.
        Useinhan on vain tämä sammakkoperspektiivi.
        Vilma ikään kuin ymmärtämätön

En suinkaan, nautin näkymistä aukiolla ja ympäristössä, välillä lähempää, välillä kauempaa, imin historiaa sisääni ja mielessäni matkustin ajassa. Kunnioitan noita antiikkisia rakenteita aika paljon, niin mieluummin katselen arvostaen sivummalta, koskematta ja kajoamatta, jää ehkä jotain jälkipolvillekin. Milanon kujilla voisin kyllä piipahtaa uudelleenkin, kunnolla ajan kanssa. Ehkä sitten eläkkeellä, kukaties.

Ja sitten perinteiset vakkarit menis sinne mellastamaan ja kohta perässä valuis kaikki uuvatit ja sitten petankki-palsta olis noin viiden vuoden päästä samassa tilassa kuin Sinkut on nyt. Eihän ML:kään kestänyt kymmentä vuotta kukoistuksessan (🙄), eikä ole kestänyt Sinkutkaan, lyhyt on elinkaari palstoilla 😂

Noin tietysti kävisi, mutta alkuvaihe olisi kuitenkin rauhallinen.

• buddy-love kirjoitti:

Noin tietysti kävisi, mutta alkuvaihe olisi kuitenkin rauhallinen.

Niin. Eli kaikki vakkarit siirtykää Petankkiin! 😂

• Anonyymi

Goldie O’Gilt

• No siis Roope Ankan oleellinen perusominaisuushan ei ole rikkaus vaan saituus ja samalla tietty ehdottomuus ja peräänantamattomuus. Toiminta ei noudata rahoitus- tai investointiteorioiden oppeja. Hahmo tosin on luotu ennen globalisaatiota ja alustataloutta ja olisi tavallaan mielenkiintoista miten Carl Barks soveltaisi Dickensin alun perin kehittämää hahmoa tähän aikaan.

• Anonyymi

"Family, religion, friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business." - Charles Montgomery Burns. Eli silloin elämässä pötkii pitkälle jos on narsisti, psykopaatti ja vieläpä rahanahne 😂. Silloinhan henkilö pystyy olemaan suorittava duracellpupu 24/7. Roopella on niin paljon rahaa että se voi keinotella maailmanmarkkinat mullin mallin. Sehän on eniten pahis koko saagassa. Aku Ankka eli Naku Ankka. Ekshibitionismi niillä hahmoilla verissä 🩸.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      170
      9991
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3305
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      48
      3061
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      63
      2784
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      202
      2149
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      114
      2103
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1963
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      65
      1581
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1336
    10. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1316
    Aihe