E-pillereiden sivuvaikutukset

eli..

1.onko teille muille naisille tullut joitain sivuvaikutuksia e-pillereistä?

2.jos on niin minkälaisia? (esim. pahoinvointia,lihoamista, mielialanvaihtelua ym.)

3.mitä pilleri merkkiä käytätte?

4.minkä ikäisenä aloititte niiden käyttämisen?

-kiitos :)




itse olen juuri aloittanut viikko sitten Yasmin-merkkisten pillereiden syämisen ja en ole ainakan vielä huomannut mitää sivuvaikutuksi.. :) mutta onhan se vielä aika varhaista sanoa tässä vaiheessa... :)
151635
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 15

Vanhimmat

1.onko teille muille naisille tullut joitain
sivuvaikutuksia e-pillereistä?

a) Ensimmäisten kolmen liuskan aikana kärsin sivuvaikutuksista.

b) Sen jälkeen keho tottui, ja sivuvaikutukset katosi, vain yksi vaikutus jäi.

2.jos on niin minkälaisia? (esim. pahoinvointia,lihoamista, mielialanvaihtelua ym.)

a) Ensimmäisten liuskojen aikana mielialani vaihtelu rajusti, olin itkuinen, rintoja aristi ja massu tuntui turvonneelta. Eli oireet olivat samoja kuin ennen kuukautisia.

b) Satunnaisesti vaivaa limakalvojen kuivuus, mutta siihenkin löytyy voiteita.

3.mitä pilleri merkkiä käytätte?

Meliane

4.minkä ikäisenä aloititte niiden käyttämisen?

17-vuotiaana

Äänestä

1.onko teille muille naisille tullut joitain sivuvaikutuksia e-pillereistä?

- on jonkin verran alussa, mutta kyllä se on nyt rauhottunut..

2.jos on niin minkälaisia? (esim. pahoinvointia,lihoamista, mielialanvaihtelua ym.)

- voimakkaita mielentilanvaihtelua

3.mitä pilleri merkkiä käytätte?

- Diane nova

4.minkä ikäisenä aloititte niiden käyttämist

- 16vuotiaana

Äänestä

on. lihomista ( 10kg), mielialojen vaihtelu, jokapäivänen itkeminen, masennus, limakalvojen kuivuminen, haluttomuus, raivonpuuskat

yasminia KÄYTIN

16-vuotiaana aloitin

Äänestä
  • 10kiloo???!! hui olkoo.... aikas paljo, jos se tosiaan johtuu pelkist pillereist...

    Äänestä

  • -tyttö kirjoitti:

    10kiloo???!! hui olkoo.... aikas paljo, jos se tosiaan johtuu pelkist pillereist...

    elämäntapoja en muuttanut, ja toi paisunta tuli ihan parissa kuukaudessa, ja paino laski lopetuksen jälkeen

    Äänestä

1. on
2. mielialan vaihteluita (lähinnä jatkuvaa mielialan alavireisyyttä, itkuherkkyyttä ja helposti ärtymistä), HALUTTOMUUTTA ja limakalvojen kuivumista/heikentymistä, vatsakipuilua
3. Harmonet, Yasmin, Nuvaring
4. 21

Äänestä

1.onko teille muille naisille tullut joitain sivuvaikutuksia e-pillereistä?
On tullut.
2.jos on niin minkälaisia? (esim. pahoinvointia,lihoamista, mielialanvaihtelua ym.)
Kova migreeni, käyttö piti lopettaa.
3.mitä pilleri merkkiä käytätte?
Harmonetista tuli migreeni.
4.minkä ikäisenä aloititte niiden käyttämisen?
N. 20-vuotiaana.

Äänestä

1. Jep

2. Mielialanvaihteluja, paino nousi 10 kg, haluttomuutta.

3. Yasminia viimeks, ennen sitä kokeilin varmaankin kaikkia mahdollisia merkkejä.

4.17v

Äänestä

eli jos teillä on ollut noita sivuvaikutuksia ja olette siitä huolimatta jatkanut pillereiden syömistä, niin kuinka kauan ne oireet ovat jatkuneet? vai onko jotai oireita jäänyt pysyvästi?

Äänestä
  • kun lopetin pillerit, oireet katos! dadaa :D

    Äänestä

  • Sivuvaikutukset kestivät todellakin vain kolmen kuukauden ajan. Ainoaksi pysyväksi (joskin vain silloin tällöin vaivaavaksi) sivuoireeksi on jäänyt limakalvojen kuivuminen.

    Äänestä

Syön samoja pillereitä ja kohta vuosi tulee täyteen.Ekaksi nousi selkään finnejä ja parin kk.n päästä laskivat pois.En ole lihonut yhtään ja pillereitä syön endometrioosin hoitoon.Elikkäs ei paljon vaihtoehtoja mulla.Toivon että haitat pysyvät vähäisenä pitkään ja endo poissa.

Äänestä
  • endometrioosi?

    Äänestä


Söin 5-vuotta Femonedeja ja ainoa sivuvaikutus oli haluttomuus.

Pillereitä aloitin käyttämään 15-vuotiaana.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


-tyttö kirjoitti:

eli..

1.onko teille muille naisille tullut joitain sivuvaikutuksia e-pillereistä?

2.jos on niin minkälaisia? (esim. pahoinvointia,lihoamista, mielialanvaihtelua ym.)

3.mitä pilleri merkkiä käytätte?

4.minkä ikäisenä aloititte niiden käyttämisen?

-kiitos :)




itse olen juuri aloittanut viikko sitten Yasmin-merkkisten pillereiden syämisen ja en ole ainakan vielä huomannut mitää sivuvaikutuksi.. :) mutta onhan se vielä aika varhaista sanoa tässä vaiheessa... :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu