Illan mietiskelyä homman ideasta

Anonyymi-ap

Tässä vaan pohdiskelin...

Jos kristinuskosta "kuorii" kaiken epäolennaisen pois niin jää jäljelle Jeesuksen luonne/persoona.
Luonne/persoona ei ole kiinni missään kellään ellei ei ole "egonsa" vietävissä, toisin sanoen sielu lihamielen/kehon vietävissä...
Jeesus oli puhdas luonne, "täydellinen" ihminen, "taajuudet" kunnossa täällä maan päällä ja taivaissa, yhteys Isään, kaiken Luojaan(siis ihan kaiken minkä koet ja yli sen reilusti).
Kannattaa tutustua ja viritellä itsensä samoille taajuuksille.
Saattaa alkaa ihmeitä tapahtumaan ja ehkä hymyilyttäänkin mutta varaudu tuskaiseen taipaleeseen... Ego saattaa olla tiukilla ja pitää kiinni kynsin ja hampain... Se perkele.

Tähän kuuluu kuvakin mikä nähtävissä FB Janne Mikkonen, menee jakeluun paremmin sen kanssa.

12

227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On selvää, että näet Jeesuksen esimerkin ihmisenä, joka eli täydellisessä harmoniassa Luojansa kanssa, ja tämä on varmasti ihailtavaa. Islam tunnustaa Jeesuksen (rauha hänelle) myös Jumalan profeettana ja pitää hänen elämäänsä esimerkkinä hurskaudesta, nöyryydestä ja totuudellisesta suhteesta Jumalaan. Mutta on tärkeää ymmärtää, että vaikka Jeesus oli hurskas ja suora tie Jumalan luo, hän ei silti ollut Jumala itse, vaan ihminen, profeetta ja Jumalan palvelija.

Islamissa Jumala on selkeästi erillinen luoduistaan. Hänen täydellisyytensä ja suuruutensa eivät ole riippuvaisia kenestäkään muusta, eikä Hänen ykseytensä ole jaettavissa tai inkarnoitavissa. Tästä syystä islam opettaa, että meidän tulee suunnata palvontamme ja yhteytemme suoraan Jumalalle, eikä kenenkään muun kautta. Koraani tekee tämän selväksi: "Hän on Allah, Yksi. Allah, Ikuinen. Hän ei ole synnyttänyt, eikä Häntä ole synnytetty, eikä ole ketään Hänen vertaistaan." (Koraani 112:1-4).

Jos tavoitteena on irrottautua egosta ja löytää todellinen yhteys Jumalaan, islam tarjoaa siihen selkeän ja suoran polun. Meidän ei tarvitse sekoittaa totuutta monimutkaisiin käsityksiin, vaan voimme omaksua yksinkertaisen, puhtaan ykseyden käsitteen, joka on pohjimmiltaan se sama sanoma, jota kaikki profeetat, mukaan lukien Jeesus (rauha hänelle), julistivat: palvo ainoastaan yhtä Jumalaa, Häntä, joka on luonut kaiken.

Ego ja sen houkutukset ovat haaste meille kaikille, mutta islam opettaa, että ainoa tie vapautumiseen on alistuminen Jumalan tahtoon – tämä on kirjaimellisesti islamin ydin, "al-islam" tarkoittaa alistumista. Kun ihminen päättää alistua Jumalan tahtoon ja ohjeisiin, hän löytää todellisen rauhan ja harmonian, aivan kuten Jeesus (rauha hänelle) osoitti omassa elämässään.

Kannustan sinua tutustumaan Jeesuksen sanomaan ja totuuteen myös islamin näkökulmasta. Saatat huomata, että se tie, jota etsit, on lähempänä kuin luulitkaan, ja se ei vaadi välikäsiä, vaan vain vilpittömän yhteyden Jumalan kanssa.

- Ibn Haqq

• Anonyymi

Onko mielestäsi Profeettojen sanoma noin suurinpiirtein sama "ytimeltään"?
        En niinkään kaipaa uskontoa mutta ehkä tuttuja "säveliä" mieluusti kuuntelisin.
        Mitä ehdotat? Asun Ahonkylässä, Liperissä.
        Missä lähin aiheeseen "tutustuttaja"?

• Anonyymi

Kuulkaas nyt. Ihminen tekee itse itselleen jumalia sellaisia kuin Kuvittelee jumalansa olevan. Oikea TODELLA SE LUOJA ON NIIN KORKEALLA ETTEI IHMISEN AJATUKSET YLETÄ SINNE. EI OLE MITÄÄN ALISTUMISTA. IHMINEN SYNTYY TÄNNE TAHTOMATTAAN LUOJAN SUUNNITELMAN MUKAAN EIKÄ VOI ITSE SILLE MITÄÄN. ET SÄ TIEDÄ MIHIN SYNNYT JA MIKÄ MAA. MEILLÄ ON TAPANA TODETA ETTÄ HERRA ANTOI HERRA OTTI. ET SÄ MÄÄRÄÄ MITÄÄN EDES MILLOIN SYNNYT. SÄ VAAN OLET OLEMASSA. HETKEN. IHMISEN IKÄKIN ON MÄÄRÄTTY YLHÄÄLTÄ JOTEN ÄLÄ SÄ ESITÄ JUMALAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Profeetat ennusti edeltä Jeesuksen syntymän ja kuoleman ja muunkin. David on jo kuollut mutta oli profeetta kuin kuningas. Ennusti Jeesuksen edeltä jo. Ja se punainen meri on sininen . Elukkauhrit muistutti synneistä eikä ne pelasta. Ne jutut jäi sitten kun Jeesus jo tuli. Jeesuksen sanoma oli taivaasta ja pääteemana rakkaus ja pahan tekeminen pois.

• Anonyymi

Budhassa meditaatiota ja gurut johtaa rauhaan ja yhtymään kaikkeuteen. Mutta syntinen ihminen kuolee silti vaikka mitä yrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole sama. Parannukseen kääntymistä on kaikissa uskonnoissa ja pahuudesta pois. Mutta Jeesuksen teot ja sanoma on erilainen kuin muut. Mooses esimerkiksi on kovaa lakia kaikki nostetaan pojille jos isät tekee pahaa ja budhalla on karma. Mutta Jeesus toikin idean että ei kosketa mitään vaan pyritään rauhaan ja sopimaan.

• Anonyymi

Ihmisen tarvii vain välttää pahoja tekoja ja yrittää auttaa toisia. Tehdä hyvää ja työtä. Siisteys myös helpottaa oloa. Väkivalta on Sodoman syntiä sitä ei hyväksy taivas eikä enkelit.

• Anonyymi

Jeesus rukoili jopa 40 päivää paastossa. Vuorella. Hän ei ollut tästä maailmasta eikä paha kuin me. Ihmisen yritykset ei oikein toimi. Pitää elää rauhaan pyrkien. Mutta mitään orjuutta Jeesus ei meille tuonut vaan vapauden. Egyptiä pidetään orjuuden vertauskuvana.

• Anonyymi

hippiliike pyrki samaan

• Anonyymi

jeesus olisi ollut hippi

• Anonyymi

juutalainen jeesus on homo seksuaali/kautta lasten (ala-koulu ikäisten)raiskaaja.Nyt toivon että tapahtuu seuraavaa.juutalaisen jeesuksen sanat:tehkää toisillenne niinkuin tahtositte jonkun tekevän itsellenne.Juutalainen jeesus kehu isällensä että tässä on taas yksi tällänen ja talutti noin 5v.poikalasta,minä olin noin5v.kun juutalainen jeesus tuli minuun ja runkkas mua niin että pieni kikkeli rupesi seisomaan.Tähän käy juutalaisen jeesuksen sanat:laskekaa lapset tyköni älkää estelkö heitä.Vittu että juutalainen jeesus on SAIRAS.Juutalainen jeesus sanoi että viekää sairaat voideltavaksi että paraneevat,no,juutalainen jeesus on vietävä voiteluun sano minun sanoneeni.Katoppa juutalainen jeesus sanoi että:te olitte läsnä kun minä olin sairas ja on sitä vieläkin.Voideltavaksi on vietävä!!!

• Anonyymi

ankkalinna kutsu on kuin seireenien laulu ei siitä voi kieltäytyä 🤣

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe