UT todistaa, että Jeesuksen jumaluus on ihmisten mielikuvitusta

Anonyymi-ap

On todella huvittavaa, kuinka uusi testamentti, jota pidetään Jeesuksen jumaluuden todisteena, todistaa aivan päinvastaista. Eikö olisi ollut mahtavaa, jos Jeesus olisi voinut vain seistä koko maailman edessä ja sanoa: 'Hei, minä olen Jumala'? Mutta ei, hän valitsi jatkuvasti viitata Isäänsä Jumalana, aivan kuin hän olisi vain tavallinen kuolevainen. Oletko koskaan miettinyt, että ehkä hän ei ollutkaan niin varma omasta jumaluudestaan?

Kun Jeesus rukoilee Isää ja pyytää ohjausta, onko se todella jumalallista käytöstä? Jos hän olisi Jumala, miksi hän edes vaivautuisi rukoilemaan? Kuka nyt rukoilee itseään? Luulisi, että kaikkivaltiaan ei tarvitsisi kysyä neuvoja keneltäkään – mutta Jeesus tuntuu olevan koko ajan Jumalan varjossa, pyytämässä apua ja hyväksyntää. Melko alistuvaa, vai mitä?

Ja tämä klassinen kohtaus Matteuksen evankeliumista, jossa Jeesus kysyy: 'Miksi kutsut minua hyväksi? Hyvää ei ole ketään muuta kuin yksi, Jumala.' Kuulostaa melkein siltä, että Jeesus itse yrittää kertoa meille: 'Älkää nyt käsittäkö väärin, en ole Jumala – itse asiassa minä vain viittaan häneen koko ajan!' Onko tämä todella se 'Jumalan poika', josta puhumme? Vai onko hän vain opettaja, joka haluaa meidän ymmärtävän, että todellinen voima on jossain muualla?

On melko ironista, että niin monet edelleen uskovat Jeesuksen jumaluuteen, vaikka uusi testamentti itse asiassa täysin kyseenalaistaa sen. Ehkä se on vain ihmiskunnan tarve nostaa joku tavallinen ihminen jumalalliselle jalustalle, jotta heillä olisi joku, jota palvoa. Totuus on se, että uusi testamentti ei tarjoa todistetta Jeesuksen jumaluudesta – se on pikemminkin todiste siitä, että hän oli enemmän kuin vain myyttinen hahmo, mutta ei aivan se, mitä monet haluavat hänen olevan. Joten ehkäpä on aika myöntää, että kaikki tämä Jeesuksen jumaluus on vain ihmisen mielikuvituksen tuotetta – ja aika vaikuttava sellainen!

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus rukoili ihmisenä Jumalaa, joka on hänen isänsä, mutta Jumalana hän on itse tuo isä. Näin me helluntaissa uskomme ja opetamme.

      Jeesus on yhtä aikaa tosi Jumala ja tosi ihminen. Silti yksi ainoa olevainen. Kolme eri persoonaa tosin. Ja Jeesuksella on kaksi eri luontoa: ihmisen ja Jumalan. Silti yksi ainoa persoona ja olevainen.

      Helppoa ja selkeää tämä sana, kun vain sen uskoo!

      • Anonyymi

        Hauskaa kuinka hihhulit palvovat ihmisten keksimää kolmikulmaista Jumalaa, vaikka Raamattu selkeästi varoittaa tästä. Jeesus ei tosiaankaan koskaan sanonut olevansa Jumala. Kolmikulmaisuus on hihhulien ihan oma teologia, jossa ei ole enää järjen hiventäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa kuinka hihhulit palvovat ihmisten keksimää kolmikulmaista Jumalaa, vaikka Raamattu selkeästi varoittaa tästä. Jeesus ei tosiaankaan koskaan sanonut olevansa Jumala. Kolmikulmaisuus on hihhulien ihan oma teologia, jossa ei ole enää järjen hiventäkään.

        "Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Jeesus tunnusti näillä sanoilla olevansa Jumala. Vai onko Jeesus paha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Jeesus tunnusti näillä sanoilla olevansa Jumala. Vai onko Jeesus paha?

        "Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin," ei todellakaan tarkoita, että Jeesus olisi tunnustanut itsensä Jumalaksi. Jeesus käytti tätä lausuntoa alleviivatakseen, että ihmisen hyvyys tulee Jumalasta, ei omista teoista. Jos Jeesus olisi ollut Jumala, hänen olisi ollut helppo sanoa: "Minä olen hyvä." Mutta hän kysyy ihmisiä pohtimaan, mikä todellinen hyvyys on. Tämä ei tee Jeesuksesta pahaa, vaan osoittaa hänen nöyryytensä ja ymmärryksensä ihmisen rajoituksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe