Tikkurilassa liikkuu n. 30-35 v. nainen, ilmeisesti tuolta "naapurista" pyörällä ja n. 1,5 vuotias lapsi kyydissä sekä n. 3 vuotias ajaa omalla pyörällä.
Nainen talutti pyörää jalkakäytävällä ja lapsi ajoi rinnalla ja tutkivat koko jalkakäytävän. Tulin vastaan ja totesin asiallisesti voisiko jompi kumpi väistää. Nainen sitten vähän väisti, muttei kunnolla.
Kerrottakoon, että alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä pyörällä. Pyörää saa taluttaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa. Tässä tapauksessa oli, koska olisin joutunut siirtymään ajoradalle kävelemään.
Nainen sitten alkoi valittaa siitä, että joutui väistämään, katsoin taakseni, siellä oli keskisormi pystyssä ja minut haukuttiin huo.......Huomautin hänelle siitä. ja sitten alkoi itse käyttäytymään rasistisesti. Mm sinä kantasuomalaisena vaadit häntä väistämään, koska hän ei ole suomalainen. Sanoin, että olet varmaan Venäjältä tai Ukrainasta.
Lähti seuraamaan n. 200 m päästä sain kiinni minut. Yritin puhua, mutta nainen alkoi huitomaan kohti ja sylkemään. Lähdin tilanteesta, mutta sitten hän kaatoi pyöränsä, jossa lapsi kyydissä! Tuli juosten lyömään minua nyrkillä naamaan ja päähän. Itse en lyönyt takaisin. Lähdin jatkamaan matkaa.
Syytti minua kaikesta! Lopulta hän luovutti.
Te silminnäkijät, jotka ette puuttuneet tilanteessa, älkää odottako itsellenne tai lapsillenne tarvittaessa apua!
Varokaa naispyöräilijää Tikkurilassa
12
277
Vastaukset
- Anonyymi
Missä matu, siellä ongelma.
- Anonyymi
Näin se on!
Miksi tulevat Suomeen elleivät käyttäydy täällä ihmisiksi, noudata liikennesääntöjä jne.
- Anonyymi
Tulevat tönne elömään ilmaoseksi sinun rahalla ja ostamaan kaupoista sijun tahalla kauppiaat kiittää mamuja kun kansamaksaa eikä mamaujamhaluuvat kauppiaat osallsitu itse koteutuksen kuluihin vaan saavt yrityskea jonka,sinä maksat senkin
Mamut ostaa ja kansalasiset maksaa ne kaupan ostokset ja niiden elämän
Ei yrittäjät maksa veroja ne saa yritystukee kun ne on niin köyhii - Anonyymi
Ei noihin elukoihin tehoa kuin nyrkki.
- Anonyymi
Sama pätee Hutisaloon ja muihin punavihreisiin.
- Anonyymi
Mistä maasta mahtoi autoilija olla, sitä ei uutisessa selviä?
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/7940651 - Anonyymi
Kiitos varoituksesta. Täytyykin aina varmistaa, että auton ovet ovat lukittuna ajon aikana, jos ajaa Vantaalla.
Ainahan kohdalle voi osua kuvatun kaltainen ulkomaalainen pyöräilijä, joka ei noudata liikennesääntöjä, ja siten lisää onnettomuuden riskiä esim. risteyksissä. - Anonyymi
Tikkurilassa kuin muuallakin saa varoa koiranulkoiluttajia, pyöräilijöitä, zombeja jotka kävelevät känny naamassa kiinni, autoilijoita, matuja, sosiaalidemokraatteja jne.
- Anonyymi
Ihan kotimaiset ikäihmiset ajaa pyörällä miten sattuu, saa väistää ja pelätä eli pyöräily hyvä lopettaa jos taidot ei enää riitä.
- Anonyymi
Niin ajaa myös yli 12-vuotiaat pyöräilijät ja skuuttaajat eli ei vain ikäihmiset!
Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ajetaan ajoradalla ei ole pyörätietä. Polkupyöriä koskee pääosin samat liikennesäännöt kuin muita ajoneuvoja.
Sähköpotkulauta (max nopeus 25 km/h), on myös ajoneuvo ja niiden kuuluu noudattaa pyöräilijän liikennesääntöjä.
Tänään eräs ämmä, pieni lapsi kyydissä, tuli minun takaa jalkakäytävällä pyörällä ajaen, ohitti niin läheltä, että ohjaustanko osui. Lähellä oli hänen kaatuminen.
Huomautin hänelle jalkakäytävällä ajosta. Totesi, että hänellä on lapsi kyydissä.
Suomessa sillä ei ole mitään vaikutusta, onko kyydissä lapsi, aikuinen tai vaikka hevonen!
Suomen laissa on,että polkupyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila! Turvallinen tila ei ole se, että ajetaan "hihaa hipoen" tai osuen!
Jalankulkija saa kulkea jalkakäytävällä miten haluaa, vaikka mutkitellen reunasta reunaan. Tosin pitää huomioida muut jalankulkijat!
Tämän päiväisessä tapauksessa kadun toisella puolen olisi ollut pyörätie!
Suurin osa pyöräilijöistä ja skuuttaajista (max nopeus 25 km/h) ajavat Tikkurilassa ja sen ympäristössä jalkakäytävillä. Eikä poliiseja kiinnosta!
Minä olen se pyöräilijä joka noudatan liikennesääntöjä eli ajan ajoradalla ellei ole pyörätietä.
Tikkurilan keskustassa mm. Kielotiellä, Unikkotiellä, Neilikkatiellä, Peltolantiellä. Sen lisäksi ajan pyörällä kaikkialla Euroopassa ajoradalla ellei ole pyörätietä.
Mikä on pyörätie? Se mikä on merkitty pyörätien liikennemerkillä.
Jalkakäytävä on ajoradasta rakenteellisesti erotettu osa eikä sitä yleensä merkitä jalkakäytävän liikennemerkillä. Jalkakäytävä on se missä ei ole mitään liikennemerkkiä tai jalkakäytävän liikennemerkki.
Asematien alussa ennen kävelykadun alkamista on liikennemerkillä merkitty molemmin puolin jalkakäytävät ja molempiin suuntiin eli myös kävelykadun suunnasta. Silti niillä aja lähes kaikki pyöräilijät ikään, sukupuoleen tai rotuun katsomatta. Jalkakäytävät ovat olleet siinä marraskuun loppupuolelta. Kuljen lähes päivittäin siellä ja olen nähnyt "jo" peräti 79 pyöräilijän ajavan pyöräkaistalla!
Itse olen jo aikoja sitten siirtynyt kävelemään pyöräkaistalle, koska siellä on turvallisempaa kuin viereisillä jalkakäytävillä.
Eräänä päivänä juttelin eräällä akalle siellä jalkakäytävällä ajamisesta. Tiedättekö mitä totesi? On kuulemma huonosti merkitty!!!! Jalkakäytävän liikennemerkit on ihan selkeästi näkyvillä!
Miten pyöräilijät ja skuuttaajat "eksyvät" lähes aina ajamaan jalkakäytäville eivätkä viereiselle ajoradalla?
Täytyyhän autoilijankin risteysalueella katsoa saako ajaa suoraan, saako kääntyä vasemmalle tai oikealle!
- Anonyymi
Mitenkä koiranulkoiluttajat? Antaako ne tilaa? Olen nähnyt useasti ihmisiä joilla on jopa neljä koiraa. Hyvin harva tarvii koiran kaupungissa. Tukkivat varsinkin illalla kevyenliinteenväylät. Miksi ihmeessä pitää seistä keskellä väylää ja koiran on sitten siellä sun täällä. Vanhoilla ihmisillä on jo uho pois ja he osaavat ulkoiluttaa nuorempia paremmin. Varsinkin nuorilla naisilla on vaikeaa ymmärtää asiaa. Olen saanut kyrpiintyneitä katseita kun olen kysynyt "kuseeko tuo rakki sinun oman ikkunan alle" tai "voiko koiraa ulkoiluttaa ilman kännykkää"-
- Anonyymi
Talvikkitiellä Tikkurilan keskustassa on rinnakkainen pyörätie ja jalkakäytävä.
Merkitty liikennemerkillä, yhtenäisellä keskiviivalla ja pyörän/jalankulkijan kuvilla. Todettakoon, että osa maalauksista on huonoja, mutta liikennemerkit on paikalla.
Koiranulkoiluttajat kulkevat siellä miten haluavat, mutta törkeimmät kävelevät itse valkoista keskiviivaa pitkin ja toinen koira pyörätien puoleisella nurmikolla eli siellä mikä on pyörätien ja ajoradan välissä ja toinen koira sitten taloyhtiöiden aitojen vieressä.
Eli valtaavat koko väylän!
Sitten on niitä, jotka valtaavat koko jalkakäytävän osuuden. Vaikka näkevät jalankulkijan tulevan vastaan ei yleensä väistetä. Tilaa saan ottamalla!
Ja jos kuljen jalankulkijana heidän takana ja asiallisesti pyydän väistämään, ei muka kuulla, sitten karjaisen, väistävät tai eivät väistä. Tilaan saan silloinkin ottamalla.!
Sitten on ongelmana pitkällä hihnalla tai vapaana olevat koirat. Ne idiootit koiran omistajat antavat niiden hyppiä päälle! Tai jos pyytää ottamaan koiran lyhyempään hihnaan tai kiinni, niin sekin on niille vaikeata. Ei heidän koira tee mitään! Tekevät ja tehneet!
Me ihmiset saamme kohtuudella puolustautua!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418