Olen eläkeläinen eikä näköpiirissä ole kovin pitkiä ajoja, joten en varmasti aja yli 90.000 kilometriä ennen hautaan menoa. Taitaa olla ilmastoystävllisempi ratkaisu ostaa tavallinen polttari vanha kun simahti lopullisesti.
Onko sähköauto ympäristöystävllisempi
59
360
Vastaukset
- Anonyymi
Ympäristöystävällisiä teko olisi ostaa käytetty sähköauto.
- Anonyymi
Kannatetaan. Fiksuin vaihtoehto.
- Anonyymi
Tai käytetty kaasuauto. Kaikki mitkä eivät käytä dinomehua ovat parempia vaihtoehtoja kuin fossiilipoltin.
Ja kun ostaa käytetyn niin se valmistus vahinko ei lisäänny. Se auton jo tehty jokatapauksessa. - Anonyymi
uus pieni bensa-auto on parempi .. sinun ei tarvitse tapella latauksien kanssa ja lämmintä riittää myös kovilla pakkasilla vakuutkset ovat halvempia jne ...mitä nyt ilmastoon tulee niin se on jo menetetty sotien takia....ukrainan ja venäjän metsää palaa satojatuhansia hehtaareja, akun romua on pellot täynnä...tsernobylin saasteet menee mereen jokia myöten kun siellä paloi saastuneet metsät. sodat tuhoaa luonnot ja ilmaston....mutta sielläpä kärvistelelät helteessä tulevaisuudessa..
- Anonyymi
Joo. Ja samalla voit tietysti hakata vaimoasi humalapäissäsi kun venäläisetkin tekevät niin. Ei mitään väliä mitä teet.
Hieno logiikka. - Anonyymi
Sähköauto on lämpimämpi ja talvella se poltiikomme on useimmiten yöt johdon päässä.
Ei nuo sotien päästöt ainakaan tee muita ympäristötekoja turhiksi, päinvastoin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ja samalla voit tietysti hakata vaimoasi humalapäissäsi kun venäläisetkin tekevät niin. Ei mitään väliä mitä teet.
Hieno logiikka.no tosi se on että sodat tuhoaa ilmaston ja aseisiin sijoittaneet tekee nyt hyvää tiliä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no tosi se on että sodat tuhoaa ilmaston ja aseisiin sijoittaneet tekee nyt hyvää tiliä...
Tuo on huonoin tekosyy tehdä itse ympäristöä tuhoavia päätöksiä.
Ei omia typeriä tai rikollisia valintoja voi perustella muiden typerillä tai rikollisilla teoilla.'
Ihminen vastaa aina omista valinnoistaan ja väärä on väärä. Siinä ei auta selitykset että kun muutkin tekevät väärin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on huonoin tekosyy tehdä itse ympäristöä tuhoavia päätöksiä.
Ei omia typeriä tai rikollisia valintoja voi perustella muiden typerillä tai rikollisilla teoilla.'
Ihminen vastaa aina omista valinnoistaan ja väärä on väärä. Siinä ei auta selitykset että kun muutkin tekevät väärin.putin tuhoaa ilmaston...
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e1564df6-d4a0-42c0-99de-b91510a46d10
- Anonyymi
Avaaja ei tietenkään pysty ymmärtämään, että vaikka itse poistuu autoilijoista, niin se bensakärry jatkaa liikenteessä.
- Anonyymi
Eläkeläisen kannattaa elää. Jos rahaa on kertynyt pankkitilille niin silloin ostaa sellaisen auton mikä miellyttää. Rahojasi et sinne hautaan mukaasi saa, joten nauti elämästäsi vaikka sitten uudella sähköautolla.
Sähköautolla ajaminen on polttomoottorisiin nähden kuin toiselta planeetalta joka kannattaa kokea, ja ilmastokin kiittää.- Anonyymi
Toisella planeetalla en ole käynyt mutta eläkkeelle päästyäni jätin työnantajan sähkö härpäkkeen siis polestar kiinan kiesin melkein auton enkä itselleni mitään sellaista halua, perus 4 veto diesel että voi kerralla hurauttaa kuusamoon jos haluaa
- Anonyymi
Ympäristö ei kiitä.
Teidän pitäisi nähdä, mitä tuhoja vihreä siirtymä ja sähköautot aiheuttaa.
Mutta eihän teitä kiinnosta muu kuin "salkkarit".
Sähköauto on kaupunki juippien lelu, jolla ei koko maassa ajella ja jos riisi tulee ja sähkö loppuu, niin mitäs sitten. On hulluutta ripustautua "yhden naulan" varaan. - Anonyymi
"nauti" ... ihan väärä sana. Voi tulla kaikkea muuta kuin nautittavaa. Teknisiä ongelmia ja pirun kalliita remontteja, pohjaklommokin aiheuttaa tarkat tutkimukset ja pahimmillaan akuston vaihdon. Jos elät kauemmin kuin auton takuuajan, voit myös joutua maksamaan tosi kalliita remontteja autoon. Lataus voi aiheuttaa päänvaivoja.
- Anonyymi
Viisaammat ovat sanoneet että ihminen istuttaa kukat itselleen ja puut seuraavalle sukupolvelle.
Tässä autoasiassa kannattaa miettiä tulevia sukupolvia, ei pelkästään tuijottaa omaan napaansa.
Paras ratkaisu on käytetty auto jolla ajaa uusiutuvalla energialla. Kaikkein pahin vaihtoehto on uusi fossiilipoltin.- Anonyymi
Eikö olisi hienoa mennä hautaan sillä mielellä että tein jotain oikein? Ei tietenkään kaikkea mutta edes jotain oikein...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi hienoa mennä hautaan sillä mielellä että tein jotain oikein? Ei tietenkään kaikkea mutta edes jotain oikein...
Autoasiat ovat vaan semmoista, ettei ne koskaan ole oikein hyvällä mallilla. Tämä ei johdu auton ostajasta vaan autojen alkeellisista tekniikoista ja alkeellisesta valmistuksesta. Auto ei yksinkertaisesti ole ympäristöystävällinen., oli sitten kyseessä sähköauto tai polttari tai mikä muu tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoasiat ovat vaan semmoista, ettei ne koskaan ole oikein hyvällä mallilla. Tämä ei johdu auton ostajasta vaan autojen alkeellisista tekniikoista ja alkeellisesta valmistuksesta. Auto ei yksinkertaisesti ole ympäristöystävällinen., oli sitten kyseessä sähköauto tai polttari tai mikä muu tahansa.
No ei ainakaan sähkö auto.
Sitten kun sillä on ajettu 300 000 km ehkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan sähkö auto.
Sitten kun sillä on ajettu 300 000 km ehkä.Tulevaisuutta ei rakenneta puhtauden varaan. Rakennetaan vain vähän puhtaampia kuin edelliset mallit. Eläkeläisen kannatta elää mahdollisimman rehelliseltä pohjalta elämäänsä eikä uskoa mainosmiesten taivasteluun. Eläkeläinenkin on hyvä omistaa elämää helpottava auto mutta ympäristöystävällistä autoa ei autokaupasta löydy mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuutta ei rakenneta puhtauden varaan. Rakennetaan vain vähän puhtaampia kuin edelliset mallit. Eläkeläisen kannatta elää mahdollisimman rehelliseltä pohjalta elämäänsä eikä uskoa mainosmiesten taivasteluun. Eläkeläinenkin on hyvä omistaa elämää helpottava auto mutta ympäristöystävällistä autoa ei autokaupasta löydy mistään.
Kyllä autojen eri käyttövoimissa ja päästöissä on eroja ja toinen on ympäristö ystävällisempi kuin toinen.
Oletko eri mieltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan sähkö auto.
Sitten kun sillä on ajettu 300 000 km ehkä.Tyhmähän sinä olet. Siitä kertoo jo se ettet osaa kirjoittaa sähköautoa oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi hienoa mennä hautaan sillä mielellä että tein jotain oikein? Ei tietenkään kaikkea mutta edes jotain oikein...
Siirtää saasteet Kiinaan, tai siihen maahan missä akut ja sähköautot tehdään. Niiden nykyiset akut ovat vaikeita kierrätettäviä. Suomessa sitten voidaan puhua saasteettomasta ilmasta. Nykyiset bensalla kulkevat autot ovat hyvin vähän ilmaa pilaavia. Kuulemma uudehkot diesel-autot myös. Jos ajaa vähän, ei ehkä kannata diesel-autoa hankkia. Myös sähköauto tulee kalliiksi. Nykyään silekin maksetaan vuotuista veroa, siis ns. käyttömaksun tapaista (vanha nimitys).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuutta ei rakenneta puhtauden varaan. Rakennetaan vain vähän puhtaampia kuin edelliset mallit. Eläkeläisen kannatta elää mahdollisimman rehelliseltä pohjalta elämäänsä eikä uskoa mainosmiesten taivasteluun. Eläkeläinenkin on hyvä omistaa elämää helpottava auto mutta ympäristöystävällistä autoa ei autokaupasta löydy mistään.
Ei löydy ei.
Jos joku kaasuttaa vähemmän sen tuottaminen rasittaa enemmän.
Akkumateriaalia on harvassa ja se on hyvin räjähdysherkkää ja vaikeasti sammutettavaa.
Tuulimyllyt ja maalle asennetut aurinkopaneli kentät hävittää hiilinieluja ja vähentää eliöden elintilaa. Aavikot olisi paremi paikka, mutta laittees ei kestä hiekkamyrskyjä.
On kutenkin keksitty hyvä tapa asentaa aurinkokennoja veden päälle. Ei hävitä maapintaa ja jäähdyttää merta allaan. Rivien välissä oleva huoltokäytävä laskee tarpeeksi valoa kasveille ja kaloille, jotka viihtyy siellä hyvin.
Huolto tehdään kumiveneellä meren pohjaa turmelematta.
Huonoa on aalokko.
Kaikkeen teollisuuteen pätee se, mitä eräs lääkäri sanoi: "Lääketteollisuuden intressi ei ole potilaan paraneminen, vaan se, että potilas elää mahdollisimman pitkään ja ostaa heidän lääkkeitään." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirtää saasteet Kiinaan, tai siihen maahan missä akut ja sähköautot tehdään. Niiden nykyiset akut ovat vaikeita kierrätettäviä. Suomessa sitten voidaan puhua saasteettomasta ilmasta. Nykyiset bensalla kulkevat autot ovat hyvin vähän ilmaa pilaavia. Kuulemma uudehkot diesel-autot myös. Jos ajaa vähän, ei ehkä kannata diesel-autoa hankkia. Myös sähköauto tulee kalliiksi. Nykyään silekin maksetaan vuotuista veroa, siis ns. käyttömaksun tapaista (vanha nimitys).
Vanhana eläkeläisenä ajan dieselillä, koska käyn tapaamassa 3-4 kertaa vuodessa lapsenlapsiani noin 1000 km päässä. En halua tehdä näistä matkoista kauheuksia sähköautoilemalla. Muuten voisin ajella sähköautollakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhana eläkeläisenä ajan dieselillä, koska käyn tapaamassa 3-4 kertaa vuodessa lapsenlapsiani noin 1000 km päässä. En halua tehdä näistä matkoista kauheuksia sähköautoilemalla. Muuten voisin ajella sähköautollakin.
Ajelen sähköautola ja käyn tapaamassa lapsenlapsia viikoittain. Lapset eivät ole paenneet 1000 kilometrin päähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajelen sähköautola ja käyn tapaamassa lapsenlapsia viikoittain. Lapset eivät ole paenneet 1000 kilometrin päähän
Lapset tekevat omat valintansa eikä heidän unelmiaan pidä aina torpata. On hyvä kasvattaa suomea, muita kieliä ja kulttureja osaavia lapsia myös Suomen ulkopuolella. Sisäänlämpeävyys on sähköautoilun yksi seuraus ja ongelma. Suomalaisuus on hieno asia mutta älkäämme olko liian sisäänlämpeäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset tekevat omat valintansa eikä heidän unelmiaan pidä aina torpata. On hyvä kasvattaa suomea, muita kieliä ja kulttureja osaavia lapsia myös Suomen ulkopuolella. Sisäänlämpeävyys on sähköautoilun yksi seuraus ja ongelma. Suomalaisuus on hieno asia mutta älkäämme olko liian sisäänlämpeäviä.
Tiesitkö, että Suomalainen ulkomailla on mamu.
- Anonyymi
on.
- Anonyymi
Sähköauton ja polttomoottoriauton päästöt kohtaavat 146 000 kilometrin kohdalla. Sen jälkeen sähköauto on puhtaampi. Lähde Volvo
- Anonyymi
Epätosi väite. Alle 100000 km.
- Anonyymi
Väärä väite.
- Anonyymi
Volvo jätti huomiotta polttoaineen valmistuksen päästöt, mutta huomioi sähkön päästöt saksan päästöjen mukaan...
Miksi noin? Siksi koska tuolloin "tutkimuksen" aikaan volvon busines lepäsi vain polttomoottoriautojen tuotannossa.
Puolueettomien tutkimusten mukaan elinkaaripäästöt sähköautossa on kolmasosa polttikseen nähden.
https://www.youtube.com/watch?v=JYS4b2ZAH8M
Tuossa video polttoaineen tuotannon päästöistä:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärä väite.
Kts. alle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kts. alle
Korjaan ylle
- Anonyymi
Minä ajelin eläkkeelle jäädessäni dieselillä, mutta kun verot alkoivat lähennellä polttoainekuluja, vaihdoin sen plugariin. Seuraava autoni onkin käytettynä ostettu sähköauto. Onhan sille jo latauspistekekin valmiina kotona ja mökillä. Muualla sitä ei montaa kertaa tarvitse latailla. Polttista ei tähän taloon enää tule.
- Anonyymi
Elämänpiirisi on rajattu eli sähköauto käy sinulle hyvin. Onnittelut. Kaikille tuo ei vaan luonnistu kaikille eli antakaa ansaittu arvo myös polttareille ja polttareiden kuskeille. Maailmassa on kuitenkin vielä toivoa. Jospa sähköautotkin kehittyisivät teknologialtaan koko kansan autoiksi.
- Anonyymi
Naurettava luulla että maailma pelastuisi jonkun eläkeläisen sähköautoilulla enemmän se saastuttaa koska sähköauton valmistus tuottaa massiiviset päästöt eikä se eläkeläinen aja paljoa mutta sähköauton valmistus on jo tuottanut ne päästöt ajat taikka et
- Anonyymi
"On kutenkin keksitty hyvä tapa asentaa aurinkokennoja veden päälle."
Älä hyvä mies... Vihreät ottavat tuon tosissaan. Oikeasti he lähtisivät heittämään litiumakkuja mereen, jos he kuvittelisivat saaneensa moisen ehdotuksen johtajiltaan, noilta ideologeilta, joille he ovat ulkoistaneet kriittisen ajattelutyön. Ja kyllähän se tiedetään, mitä siitä seuraa, kun luotetaan ideologien ajattelukykyyn.
Että samaan aikaan kun tavalliset ihmiset kannattavat roskalauttojen poistamista valtameristä, vihreät alkavat eloapinan vimmalla levittämään paneeleja ja akkuja valtameriin. Sinun pitää vain muokata ehdostustasi sen verran, että lisäät taikasanat "ja maapallo pelastuu!"
Alkuperäiseen kysymykseen "Onko sähköauto ympäristöystävllisempi" vastaan:
Onko kommunisti ympäristöystävällisempi?
Luotan aloitusviestin kirjoittajan elämänkokemukseen ja arvostelukykyyn.- Anonyymi
Sen verran ovat heikkoja esityksiä nuo nykyiset sähköautot, ettei ole tuosta noin vain selvää, että ne olisivat ilmastoystävällisempiä kuin polttarit. On poliittisesti heikoilla jäillä etenemistä, jos poliitikot subventoivat sähköautoja. Mutta heikoilla tuntuukin olevan koko läntinen maailma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran ovat heikkoja esityksiä nuo nykyiset sähköautot, ettei ole tuosta noin vain selvää, että ne olisivat ilmastoystävällisempiä kuin polttarit. On poliittisesti heikoilla jäillä etenemistä, jos poliitikot subventoivat sähköautoja. Mutta heikoilla tuntuukin olevan koko läntinen maailma.
Siksi se tuhoutuukin ydinsodassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran ovat heikkoja esityksiä nuo nykyiset sähköautot, ettei ole tuosta noin vain selvää, että ne olisivat ilmastoystävällisempiä kuin polttarit. On poliittisesti heikoilla jäillä etenemistä, jos poliitikot subventoivat sähköautoja. Mutta heikoilla tuntuukin olevan koko läntinen maailma.
Selviää kyllä, turhaan väität.
- Anonyymi
Ympäristöystävällisyys on kaukana sähköautoilusta. Se on vihersosialistien manipulaation tulosta. Akkujen valmistus yksistään tuottaa niin suuret ympäristö saasteet että polttoaine autot pärjää siinäkään. Eikä yksistään saasteet vaan muu turvattomuus ja ... https://youtu.be/Tl4L-g3KtGA?si=X44L43H1Q9_R45b5
- AnonyymiUUSI
Kannattaa välillä tarkastaa olettamuksensa:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U
Montako sähköautopaloa olet suomesta löytänyt? Entä pakoputkiauton paloja?
Voin keroa. Vuonna 2023 suomessa oli 2000 ajoneuvopaloa joista täyssähköautoja nolla (0)
https://www.kuljettaja.fi/fi/artikkeli/ajoneuvo-ja-tyokonepalot-lisaantyvat-kesaisin-merkittavin-syy-huollon-laiminlyonti
- Anonyymi
https://youtu.be/VVKUD3jlbTA?si=rAK0_KxbSQwPLmZA
Ja lisää puolueetonta tietoa..varokaa vain.- AnonyymiUUSI
Ohjaustehostin kuumenee. Nuo mahdolliset palot ei liity ajoakkuun, eli sammutus kuten polttiksissa. Ajoakku ei syty akun ulkopuolisesta tulesta.
- Anonyymi
Itselataava hybridi-Toyota on paras auto eläkeläisille. Se on varmatoiminen ja kulkee vähällä polttoaineella. Rangekin on yli 1000 km, joten pulaan ei joudu milloinkaan.
- Anonyymi
Varmaan tuo Toyota on hyvä ratkaisu. Kun elämä ei ole enää aikatauluun ja työpaikkaan sidottu, pitää auton sallia kaikki vapaudet tulla ja mennä milloin vain ja mihin vain. Sähköauto sitoo liikaa ja elämisen vapaus kärsii. Eläkeläisten ajokilometrit vähenevät roimasti työvuosien verrattuna ja se saa riittääkin ilmastotalkoisiin osallistumisessa. Sähköautoilla on olemattoman pieni vaikutus pienentyneisiin ajomäääriin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan tuo Toyota on hyvä ratkaisu. Kun elämä ei ole enää aikatauluun ja työpaikkaan sidottu, pitää auton sallia kaikki vapaudet tulla ja mennä milloin vain ja mihin vain. Sähköauto sitoo liikaa ja elämisen vapaus kärsii. Eläkeläisten ajokilometrit vähenevät roimasti työvuosien verrattuna ja se saa riittääkin ilmastotalkoisiin osallistumisessa. Sähköautoilla on olemattoman pieni vaikutus pienentyneisiin ajomäääriin verrattuna.
"Varmaan tuo Toyota on hyvä ratkaisu."
Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Varmaan tuo Toyota on hyvä ratkaisu."
Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista.Sähköautoilija kääntää kaiken syyttelyksi lähimmäisiä kohtaan. Tuollainen on yhtä vaarallista kuin ydinpommi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Varmaan tuo Toyota on hyvä ratkaisu."
Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista." Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista. "
Olipa täysin sekopäinen viesti. Vaikka minulla on jo ikää paljon, ja asustan maaseudulla, niin en ole juntti, enkä kauhean köyhäkään. Viimeistä autoa hankkiessani ajattelin hyvinkin paljon päästöjen vähentämistä. Aiempi suurehko saksalainen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta nykyinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa vastaavassa ajossa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis vähentänyt päästöt yhteen kolmasosaan, joten olen mielelstäni toiminut erityisen vastuullisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista. "
Olipa täysin sekopäinen viesti. Vaikka minulla on jo ikää paljon, ja asustan maaseudulla, niin en ole juntti, enkä kauhean köyhäkään. Viimeistä autoa hankkiessani ajattelin hyvinkin paljon päästöjen vähentämistä. Aiempi suurehko saksalainen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta nykyinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa vastaavassa ajossa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis vähentänyt päästöt yhteen kolmasosaan, joten olen mielelstäni toiminut erityisen vastuullisesti.Eipä minunkaan tilava saksalainen pikkuturbo kuluta 5 litraa enempää satasella. Ja ei ole mitään hybridi ja akkuvirityksiä takakontissa ja matkustamossa niinkuin on tojotassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Joillekin elämäänsä pettyneelle maalaisjuntille varmaan on.
Jos haluaa jättää viimeisillä vuosillaan sellaisen jäljen maailmaan että on yhtäaikaa juntti, köyhä ja täysin piittaamaton tulevista sukupolvista. "
Olipa täysin sekopäinen viesti. Vaikka minulla on jo ikää paljon, ja asustan maaseudulla, niin en ole juntti, enkä kauhean köyhäkään. Viimeistä autoa hankkiessani ajattelin hyvinkin paljon päästöjen vähentämistä. Aiempi suurehko saksalainen autoni vei kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta nykyinen itselataava hybridi-Toyota kuluttaa vastaavassa ajossa vain 4 - 4,5 l/100 km. Olen siis vähentänyt päästöt yhteen kolmasosaan, joten olen mielelstäni toiminut erityisen vastuullisesti.Täyssähköautolla pääsisit tuosta vielä kolmannekseen.
- AnonyymiUUSI
Itse lataava hybridi Toyota, se on minullakin ja hyvin riittää tässä vihreän siirtymän ajassa. Onneksi on kuitenkin porvari hallitus jolla on maalaisjärki mukana ilmastoteoissa. Vielä kun saisivat tuon turpeen siihen normaaliin ja opittuun hyötykäyttöön lämpölaitoksiin. Se jos mikään on uusiopolttoaine jossa hyötysuhde on hyvä.
Vihreät voivat siirtyä seuraavaksi suojelemaan vaikka onkimatoja ettei niitä saa pistää koukkuun kalojen syötiksi.- AnonyymiUUSI
Itselataava?? Onko ikiliikkuja keksitty?
Fakta tuosta "itselataavasta" on, että kaikki energia mikä akkuun tulee, on saatu aikaan polttoaineella. Tuon auton suurjänniteakusta on vain se hyöty että polttmoottori voi pyöriä koko ajan hyötysuhteensa ylärajalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava?? Onko ikiliikkuja keksitty?
Fakta tuosta "itselataavasta" on, että kaikki energia mikä akkuun tulee, on saatu aikaan polttoaineella. Tuon auton suurjänniteakusta on vain se hyöty että polttmoottori voi pyöriä koko ajan hyötysuhteensa ylärajalla." Itselataava?? Onko ikiliikkuja keksitty?
Fakta tuosta "itselataavasta" on, että kaikki energia mikä akkuun tulee, on saatu aikaan polttoaineella. Tuon auton suurjänniteakusta on vain se hyöty että polttmoottori voi pyöriä koko ajan hyötysuhteensa ylärajalla. "
Hyvin osasit kiteyttää hybridi-Toyotan nerokkaan perusajatuksen. Toyotan taloudellisuus perustuukin juuri Atkinson polttomoottorin ja akuston saumattomaan yhteistoimintaan.
Tämä tulee parhaiten esiin reippaassa kaupunkiajossa. Tavallinen suurehko bensiinkäyttöinen auto vie railakkaassa kaupunkiajossa (nopeita kiihdytyksia ja jarrutuksia) polttoainetta 15 l/100 km, mutta itselataava hybridi-Royota vain 4 - 4,5 l/100 km. Päästöt vähenevät rutkasti ajettaessa hybridi-Toyotalla. Säästö johtuu siitä, että Toyota kulkee puolet sähköllä, ja polttomoottori käy aina 85 % kuormituksella, jolloin saavutetaan 41 % terminen hyötysuhde. Sen pituinen se. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Itselataava?? Onko ikiliikkuja keksitty?
Fakta tuosta "itselataavasta" on, että kaikki energia mikä akkuun tulee, on saatu aikaan polttoaineella. Tuon auton suurjänniteakusta on vain se hyöty että polttmoottori voi pyöriä koko ajan hyötysuhteensa ylärajalla. "
Hyvin osasit kiteyttää hybridi-Toyotan nerokkaan perusajatuksen. Toyotan taloudellisuus perustuukin juuri Atkinson polttomoottorin ja akuston saumattomaan yhteistoimintaan.
Tämä tulee parhaiten esiin reippaassa kaupunkiajossa. Tavallinen suurehko bensiinkäyttöinen auto vie railakkaassa kaupunkiajossa (nopeita kiihdytyksia ja jarrutuksia) polttoainetta 15 l/100 km, mutta itselataava hybridi-Royota vain 4 - 4,5 l/100 km. Päästöt vähenevät rutkasti ajettaessa hybridi-Toyotalla. Säästö johtuu siitä, että Toyota kulkee puolet sähköllä, ja polttomoottori käy aina 85 % kuormituksella, jolloin saavutetaan 41 % terminen hyötysuhde. Sen pituinen se.Mutta silti käytät energiaa siinä kaupunkiajossa 45 kWh. Täyssähköauto autosta riippuen noin 12 - 16kWh.
Mites sitten motarilla? Veikkaan 6-8l/100km. eli 60 - 80 kWh/100km. Monet tavalliset polttikset menevät suunnilleen samalla koska paino kevyempi. Täyssähkö 18-25kWh.
Jos ajelet pääasiassa vain kaupunkiajoja, siitä toimintamatkastakaan ei ole minkäänlaista etua. Etkä kuitenkaan yhtäjaksoisesti aja 3 tuntia / 300km ilman taukoa, jolloin sähköautokin latautuu. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta silti käytät energiaa siinä kaupunkiajossa 45 kWh. Täyssähköauto autosta riippuen noin 12 - 16kWh.
Mites sitten motarilla? Veikkaan 6-8l/100km. eli 60 - 80 kWh/100km. Monet tavalliset polttikset menevät suunnilleen samalla koska paino kevyempi. Täyssähkö 18-25kWh.
Jos ajelet pääasiassa vain kaupunkiajoja, siitä toimintamatkastakaan ei ole minkäänlaista etua. Etkä kuitenkaan yhtäjaksoisesti aja 3 tuntia / 300km ilman taukoa, jolloin sähköautokin latautuu.Kaikkein järjettömän vaihtoehto on omistaa auto jossa on mahdollisuus ajaa sähköllä mutta silti se ei osaa ottaa halpaa sähköä verkosta ajan tekee sitä ainoastaan törkeän korkeasti verotetusta bensasta.
Nyt Toyotakin on vihdoin ymmärtänyt kuinka typerä latauskelvoton hybridi on täällä Suomessa missä puoli-ilmaista sähköä tulee joka torppaan.
Siksi Toyota ei edes yritä myydä enää latauskelvottomia Priuksia.
Vain ladattava löytyy hinnastosta.
Muutenkin tuollainen latauskelvoton on täysi väliinputoaja. Liian kallis ka monimutkainen kehitysmaihin.
Liian saastuttava ja kilpailukyvytön kilometrikustannuksissa kehittyneisiin maihin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkein järjettömän vaihtoehto on omistaa auto jossa on mahdollisuus ajaa sähköllä mutta silti se ei osaa ottaa halpaa sähköä verkosta ajan tekee sitä ainoastaan törkeän korkeasti verotetusta bensasta.
Nyt Toyotakin on vihdoin ymmärtänyt kuinka typerä latauskelvoton hybridi on täällä Suomessa missä puoli-ilmaista sähköä tulee joka torppaan.
Siksi Toyota ei edes yritä myydä enää latauskelvottomia Priuksia.
Vain ladattava löytyy hinnastosta.
Muutenkin tuollainen latauskelvoton on täysi väliinputoaja. Liian kallis ka monimutkainen kehitysmaihin.
Liian saastuttava ja kilpailukyvytön kilometrikustannuksissa kehittyneisiin maihin.Ei ole järkeä ladattavassa hybridissäkään. Kahden auton tekniikka tuo ongelmia. Akkua ladataan päivittäin kuluttavasti tyhjästä täyteen jolloin akun kesto on vain noin 100 tkm. Jostain kumman syystä nuo hybridin pienet akut maksavat miltei saman kuin tesla model 3 75kWh akku.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole järkeä ladattavassa hybridissäkään. Kahden auton tekniikka tuo ongelmia. Akkua ladataan päivittäin kuluttavasti tyhjästä täyteen jolloin akun kesto on vain noin 100 tkm. Jostain kumman syystä nuo hybridin pienet akut maksavat miltei saman kuin tesla model 3 75kWh akku.
"Ei ole järkeä ladattavassa hybridissäkään. Kahden auton tekniikka tuo ongelmia."
Totta. Silti latauskelvoton vie voiton järjettömyyskilpailussa. Kun se ei osaa hyödyntää halpaa sähköä lainkaan.
Kaikki kahden tekniikan huonot puolet eikä yhtään positiivista asiaa sähkön hyödyntämisessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riskialttiit mielipiteenne
Onko sinulla sellaisia mielipiteitä erinäisistä asioista, joista todennäköisesti loukkaannuttaisiin ja jonkinsortin pask512423Apua, pappi-Kanala maksoi hurjat 7800 euroa immuniteettilippaasta tosi-tv-sarjassa!
Ohhoh! Aikamoinen veikko tämä Kari. Pastori-Kanala on pelannut kyllä kovaa peliä Myyrä-realityssä. Hän teki pysäyttävän372203Ensitreffit alttarilla Jenni tilittää hermona itkien -Tämä iso haaste Jyrkin kanssa: "Ei, niinku..."
Voi ei… Mitähän tästä Jennin ja Jyrkin liitosta vielä tulee…? Ei se jalkapallokaan taida yhdistää tarpeeksi. Lue lisä141951Havahduitkohan jälkikäteen siihen
että me molemmat haluttiin toisistamme kumppanit? Kumpikaan ei vain pystynyt olemaan järjen äänenä, sattuneesta syystä,151499Feministit eivät halua, että naiset ajelevat karvojaan
He haluavat, että naiset eivät viehätä miehiä. https://yle.fi/a/74-20112171951381Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona
Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin741329- 102986
Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta
Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin332971Kuoleva kylä
KS; "Komake Oy irtisanoi vuokrasopimuksensa Taivalkosken kunnan kanssa – toiminta jatkuu vielä talven yli23960Yle 10/24: Marinin hallituspohja 56,6 %, Orpon 44,0 %
Eipä näytä Orpon äärioikeistoporukalla olevan vieläkään kansan mandaattia sekopäisten päätöstensä tueksi. Ei Orpolla ol253938