Voiko enempää turhauttaa

Anonyymi-ap

Kiitos jo etukäteen jos joku tämän jaksaa lukea ja antaa mielipiteen asiasta. Pyrin kirjoittamaan tiivistetysti.
Olen parisuhteessa avovaimon kanssa ja meillä on 2 lasta (8v poika ja 6v tyttö)
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja kerkesimme seurustella 10kk ennenkuin Sini (nimi muutettu) tuli raskaaksi. Meidän tutustuminen toisiimme jäi siis todella vajaaksi ja emme kerenneet luoda meille yhteistä kokemuspohjaa. Alkumme oli todella seksuaalinen ja tunsin ekaa kertaa kuinka seksihalut kohtasivat naisen kanssa.
Tullaan tähän päivään ja olen rehellisesti sanottuna ollut parisuhteen osalta 7-6 vuotta tyytymätön ja en voi sanoa että olisin onnellinen. Kumppanin pääprioriteetti elämässä on vain perhe ja siihen panostaminen.
Omasta mielestäni HYVÄ PARISUHDE LUO POHJAN HYVÄLLE PERHE-ELÄMÄLLE ja hän on asiasta eri mieltä.
Hänestä meidän kuuluisi elää vain tätä perhe arkea ja löytää se onni niistä perhe asioista.

Seksuaalisuus on vähentynyt vuosien myöt ja meillä on seksiä keskimäärin noin 1-2 kertaa viikossa seksiä mikä on itselleni aivan liian vähän. Olen seksuaalisesti aktiivinen ihminen ja en haluaisi harrastaa sooloseksiä yksin jatkuvasti. Hyvin usein menen nukkumaan tyytymättömänä. Kumppanini on todella seksikäs ja hän omaa kroppaansa esittelee instassa kyllä hyvin avoimesti mutta minulla hän harvoin ja usein vain pyynnöstä lähettää mitään kuvia vaikka ne kaikille julkaistut kuvat olisivat myös minulle kelvannee. Seksuaalisesti sinillä on todellisuudessa valtavasti lukkoja, sekä lapsuuden traumoja. Näille asioille hän ei ole ikinä tehnyt mitään päästääkseen eroon niistä vaikka olen terapiaa hänelle useasti ehdottanut. Seksi elämämme toistaa vain samaa kaavaa ja vaikka seksi on kyllä hyvää niin siinä ei mitään uutta ikinä. Olen aiheesta keskustellut hänen kanssa tosi paljon ja kertonut toiveista/fantasioistani. Nämä eivät toiveet eivät ikinä toteudu. Pyyntöni ovat hyvin pieniä "olisi kivaa jos joskus tekisit aloitteen erilailla" jne. mutta toivoisin että hän esitteleisi myös minulla hänen kaunista kroppaansa mutta se toive on edelleen toive. Näihin hän vastaa että ei voi toteuttaa koska perhe elämä on niin kuluttavaa.

Olimme 1kk sitten reissussa ja hän oli sielä seksuaalisesti aktiivisempi huomattavasti mutta heti palatessamme suomeen kaikki muuttui. En ymmärrä miten tämä arki syö kaikki halut ja miten en kumppanina ole hänelle sen arvoinen että omat toiveeni seksin ja parisuhdetta kohtaan (toivoisin että viettäisimme laatu aikaa enemmän kahdestaan. Meillä on hyvät tukiverkot) tulisi toteutetuksi. Olen nyt puoli vuotta miettinyt paljon eroamista koska en saa tästä parisuhteesta mitään irti. Minua ei koskaan kohdella niinkuin toivoisin ja lapset ovat kaiken edellä jatkuvasti. Sinille perhe on elämän tärkein ja ainoa asia, muuta hänellä ei ole. Ei ole ystäviä ketä hän näkisi töiden ulkopuolella eikä myöskään tarvetta tehdä minun kanssa kahdestaan mitään. Parisuhteenkin pitäisi hänen mukaan olla yhtä kuin perhe. Hän sanoo että perhe elämässä koetut asiat ajaa saman asian kuin viettäisimme kahdestaan aikaa. Ne lasten kanssa koetut asiat on yhtäkuin parisuhteeseen panostettu aika.

Meillä ei tällä hetkellä ole mitään yhteisiä unelmia eikä liiemmin yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Itse toivoisin että olisin puolisona haluttu ja panostuksen arvoinen. Haluisin että tässä arjessa se parisuhde olisi silti erillinen yksikkö mihin panostetaan. Oon ihan loppu tähän asiaan kun toinen ei vain tajua minua enkä minä ymmärrä häntä.
Kannattaisiko vain luovuttaa ja erota?

3

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1-2 kertaa viikossa on perheellisellä hyvä suoritus. Voisit käydä itse terapeutilla ja miettiä yliseksuaalisuttasi ja jatkuvaa huomion tarvetta.
      Olisiko siinä avaimet onneen.

      • Samaa mieltä tämän kommentoijan kanssa. Väitän, että 99% kymmenen vuotta tai enemmän yhdessä olleilla pareilla on vähemmän seksiä, puhumattakaan sitten pareista, joilla on vielä lapsia.


    • Anonyymi

      Olet saanut vaimoksesi perhe-äidin. Meillä on suunnilleen samanikäiset lapset ja lähtökohtaisesti vaimon ja hänen elämän ykkösprioriteettina on lapset, perhe, koti ja arjen rutiinit. Parisuhde ja etenkin seksi tulee arvojärjestyksessä kuitenkin siellä top 10 -joukossa. Luulen, että Suomessa on kymmeniä tuhansia tämän kaltaisia perheitä. Seksiä meillä on n. 0-2 kertaa kuukaudessa, loma-aikoina mahdollisesti parikin kertaa viikossa. Pidempinä tasaisina arkikausina voi olla kerran 2 kuukauteen. Aloitteen seksiin joudun yleensä itse tekemään ja joskus aloitteen tekeminen ei sitten osu taas siihen hetkeen kun vaimolla olisi sattunut olemaan haluja, josta saatetaan mainita seuraavana päivänä. Vaimo on seksin suhteen myös melko mielikuvitukseton ja häntä on vaikea saada kokeilemaan mitään 3 perusasennosta poikkeavaa. Näin on ollut suhteessamme lähes aina viimeiset 15 vuotta. Ainoastaan aivan suhteen alkuaikoina ja hetkinä, kun pyrittiin aikaan saamaan raskaus, oli meillä seksiä enemmän kuin tarpeeksi. Nykyisin vaimolle on mahdoton ajatus kokeilla mitään yhtään tavallisesta kolmesta perusasennosta poikkeavaa, koska se on liian rivoa ja ällöittävää. Itse pärjään välillä runkkailen ja toisinaan pussit täynnä pidempäänkin vaimosta fantasioiden, että jonain päivänä vielä tänäkin vuonna meillä on hyvää seksiä. Vieraisiin en kaipaa, vaikkakin ajatuksen tasolla asialla joskus leikittelen. Joskus myös vaimolle ehdottanut, että saisi paikan tullen koittaa vierasta, jos se vähän avaisi hänen lukkoja ja ajatusmaailmaansa. Toivon myös, että noin 10- 15 vuoden päästä kun lapset kasvavat ja alkavat todennäköisesti lähtemään pesästä, myös seksi suhteessa vielä hieman piristyy. Aloittajalle voisi sopia omaksi seksuaaliseksi haasteeksi pidättäytyä välillä seksistä pidemmäksikin aikaa, kuin 1-2 kertaa viikossa. Sen jälkeen ehkä tuollainen tavanomaisen runsas perheseksin määrä riittäisi myös sinulle paremmin. Oma kuvankaunis ja seksikäs vaimo, ei tarkoita, että vaimo haluaisi seksiä useammin kuin muut vaimot. Asiasta voisi myös keskustella vaimon kanssa ja miettiä eri vaihtoehtoja. Eroaminen tuollaisessa tilanteessa, jos kaikki muuten hyvin ja seksiäkin on, kuulostaa melko itsekeskeiseltä ja mustavalkoiselta ratkaisulta. Toki, ne yhteiset unelmat puuttuvat, mutta onko ne puuttuneet jo aikaisemminkin, vai oletko aiemmin esittänyt mukautuvasi vaimosi unelmiin? Meidän suhteessa omat yhteiset unelmat eivät ole alkuajoista muuttuneet. Myös omien, toista puolisoa runsaampien seksuaalisten halujen ja ajatusten kanavoiminen jollain toisella tapaa, voisi olla toimiva vaihtoehto ydinperheen rikkomisen sijaan. Nim. ( vaimolle jouluna sopivasti viiniä, niin saan ehkä toisenkin kerran tänä vuonna maistaa piparia)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe