Valintojako vain?

Anonyymi-ap

Ratkaisukristityt väittävät, että (aito)uskoon tulo on vain ihmisen valinta. Päätät vain ja sillä sipuli. Aitouskovat väitävät, että homous on valinta, päätät vain että alankin tässä homoksi huomisesta kello 10.30 alkaen.

Onkohan kumpikaan asia nyt kuitenkaan noin?

14

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku "aitouskovahan" voisi kokeilla tuota homoksi ryhtymistä, todistaisi sitten täällä väkevästi onnistuiko vai ei.

      Ihan vain siksi, että olisi edes hiukan sisäpiirin tietoa asiasta, josta meuhkataan. Päätöksen voi tietenkin peruakin, toimii varmasti toiseenkin suuntaan. Peruu vain viimeistään silloin kun himot uhkaavat yltyvät niin koviksi, että pitäisi lähteä homostelemaan. Mitään vaaraa ei siis ole tulla loppuelämän homoksi, peruu vain, ennen kuin sortuu.

      -a-teisti-

      • Anonyymi

        Niin, jos kerran esittävät tuollaista teoriaa niin pitäisi kyetä näyttämään sen paikkansa pitävyys.


    • Anonyymi

      aku ankkaan uskominenkin on vain valintakysymys , tilaatko aku ankan 🤣

    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Synnynnäinen muuttumaton ominaisuus ei lisäänny muodin ja trendin omaisesti.

      "Ennen 2000-lukua vain noin viisi prosenttia eri-ikäisistä naisista ilmaisi seksuaalista mielenkiintoa muita naisia kohtaan (he olivat kuitenkin voittopuolisesti kiinnostuneet miehistä). Tämä vakiintunut tilanne muuttui merkittävästi nuoremmissa ikäluokissa 2000-luvulle tultaessa. Vuonna 2007 noin 25 prosenttia ja vuonna 2015 noin 35 prosenttia alle 30-vuotiaista naisista raportoi seksuaalisesta kiinnostuksestaan miesten lisäksi myös naisiin. "
      https://www.vaestoliitto.fi/artikkelit/finsex-naisten-valinen-halu/

      • Anonyymi

        Kyse on suvaitsevaisuudesta. Enää ei tarvitse kieltää asiaa itseltään kun asia ei ole tabu.


      • Ja taas kerran Arto TTT kaivaa esille tämän iänikuisen artikkelin, joka on hänelle kyllä selitetty jo ties vaikka kuin monta kertaa. Mutta ei vain mene jakeluun. Sen perusteella Arto TTT aina selittää, että homous on pelkkä valinta, ei mitään muuta.

        Mitäpä kuule jos Arto TTT joskus tapaisit jonkun ihan oikein aidon homon ja keskustelisit hänen kanssaan vakavasti? Mutta tämähän ei nyt tietenkään käy, koska silloin sinä pelkää että homous tarttuu....


      • Anonyymi

        Raamatussa ei kielletä naisten välistä seksiä, joten mitäpä Arto-kulta, jos keskittyisit teidän miesten seksisynteihin ihan omista miehekkäistä puuhasteluistasi lähtien.


    • Anonyymi

      Määritelkään aitouskovainen. Samoin ratkaisukristitty. Kiitos
      Olen uskonut Jumalaan aina, mutta näköjään on vielä epäselviä käsitteitä.

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ArtoTTT

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18612800/palstasanakirja

        Ratkaisukristillisyys on aivan kelvollinen ilmaisu, käyttäväthän nämä kyseiset lahkot itsekin termiä uskonratkaisu.

        Aitouskovilla tarkoitetaan niitä uskovia, jotka täällä jakavat uskovia vuohien ja lampaisiin taivaspaikkoja jakaen.


    • Anonyymi

      >>>> vain ihmisen oma valinta <<<<

      siinä ei ainakaan ENSIMMÄISTÄ sijaa Jumalalle anneta ,

      raamattu :
      "Minä olen ensimmäinen ensimmäinen ja viimeinen , iäti elävä" Ilm: 1

    • Anonyymi

      Opiskeluaikana tehtiin sellainen kokeilu, että alettiin vakavalla mielellä rukoilla aamuin illoin. Kaksi neljästä alkoi uskoa ja yksi jäi sille tielle.

      Suuri osa ihmisitä jättää homoseksuaaliset kokeilut väliin vaikka ihan hyvin onnistuisi. Joillekin siis kyse olisi vain päätöksestä. Mutta onhan sitä aidosti heteroseksuaalisiakin ihmisiä, joilta homoksi rupeaminen ei vain onnistuisi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
      Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
      Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
      Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
      Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
      Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
      Nyt on luterilaisten aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe