Tieteellinen todiste eroaa arkitiedosta useilla tavoilla. Tässä muutamia keskeisiä piirteitä, jotka tekevät todisteesta tieteellisen¹²:
1. **Perusteltavuus ja julkisuus**: Tieteellisen tiedon on oltava perusteltua ja perustelun tulee olla julkista, jolloin kuka tahansa vastaavan koulutuksen saanut voi sen ymmärtää³.
2. **Systemaattisuus**: Tieteellinen tutkimus on järjestelmällistä ja järkiperäistä uuden tiedon hankintaa. Se perustuu aiempiin tutkimustuloksiin ja pyrkii luomaan vastaavuutta kielen ja todellisuuden välille¹.
3. **Kriittisyys ja korjautuvuus**: Tieteellinen tieto on kyseenalaistavaa ja kriittistä. Se punnitaan, korjataan ja täydennetään jatkuvasti².
4. **Vertaisarviointi**: Tieteelliset julkaisut käyvät läpi vertaisarvioinnin, jossa alan asiantuntijat arvioivat tutkimuksen laadun ennen sen julkaisemista⁵.
Onko sinulla jokin erityinen tutkimusaihe mielessä, josta haluaisit tietää lisää?
Varma Tieto
Mikä tekee todisteesta tieteellisen (Varma Tieto)
72
372
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäksi tämä
Kyllä, tieteellisessä tutkimuksessa ilmiön toistettavuus on keskeinen kriteeri sen todistamiseksi. Toistettavuus tarkoittaa, että sama tulos voidaan saavuttaa uudelleen samanlaisissa olosuhteissa riippumatta siitä, kuka kokeen suorittaa. Tämä auttaa varmistamaan, että tulos ei ole sattumanvarainen tai virheellinen, vaan että se todella kuvaa tutkittavaa ilmiötä.
Varma Tieto- Anonyymi
”Kyllä, tieteellisessä tutkimuksessa ilmiön toistettavuus on keskeinen kriteeri sen todistamiseksi.”
Höpö höpö. Olet taas vääntänyt tieteen kriteerin ”yleistettävyys” väärin ”toistettavuudeksi”. Suurin osa havaitun todellisuuden ilmiöistä on ihmisen vaikutusvallan ulkopuolella eikä siis ihmisen toistettavissa. Silti ilmiö kyetään ymmärtämään tieteellisesti. Sama selitys pitää päteä kaikkiin ilmiöihin ja havaintoihin. Se on yleistettävyyttä.
Tuolla vammaisella logiikallasi emme voisi tieteellisesti selittää esimerkiksi supernovaa, salamaa tai revontulia. Riittäisi vain kaltaisesi ripulivajakkihihhuli, joka länkyttää, ettei supernovaa ole toistettu laboratoriossa. Nyt keksit alkaa nylkyttämään tätä olkiukkoa evoluutioteoriasta. Evoluutioteoria on ylsi vahvimmin todistetuista tieteellisistä teorioista. Se selittää ihan kaikki maapallon eliöstön biologiset ilmiöt ilman yhden ainutta ristiriitaa. Se on siis yleispätevä ja siksi erittäin vahva tieteellisesti perusteltu teoria etkä sinä kiukutteleva hihhuli sille mitään voi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Kyllä, tieteellisessä tutkimuksessa ilmiön toistettavuus on keskeinen kriteeri sen todistamiseksi.”
Höpö höpö. Olet taas vääntänyt tieteen kriteerin ”yleistettävyys” väärin ”toistettavuudeksi”. Suurin osa havaitun todellisuuden ilmiöistä on ihmisen vaikutusvallan ulkopuolella eikä siis ihmisen toistettavissa. Silti ilmiö kyetään ymmärtämään tieteellisesti. Sama selitys pitää päteä kaikkiin ilmiöihin ja havaintoihin. Se on yleistettävyyttä.
Tuolla vammaisella logiikallasi emme voisi tieteellisesti selittää esimerkiksi supernovaa, salamaa tai revontulia. Riittäisi vain kaltaisesi ripulivajakkihihhuli, joka länkyttää, ettei supernovaa ole toistettu laboratoriossa. Nyt keksit alkaa nylkyttämään tätä olkiukkoa evoluutioteoriasta. Evoluutioteoria on ylsi vahvimmin todistetuista tieteellisistä teorioista. Se selittää ihan kaikki maapallon eliöstön biologiset ilmiöt ilman yhden ainutta ristiriitaa. Se on siis yleispätevä ja siksi erittäin vahva tieteellisesti perusteltu teoria etkä sinä kiukutteleva hihhuli sille mitään voi.Tekoäly minulle kertoi tuon jonka kirjoitin.
Olet erehtynyt henkilöstä en tiedä supernovasta mitään enkä osaisi siitä mitään kirjoittaa.
Olen 79 vuotias aivan kansakoulu pohja alla ja tuulitakki päällä.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekoäly minulle kertoi tuon jonka kirjoitin.
Olet erehtynyt henkilöstä en tiedä supernovasta mitään enkä osaisi siitä mitään kirjoittaa.
Olen 79 vuotias aivan kansakoulu pohja alla ja tuulitakki päällä.
Varma TietoOletko raukka parka koskaan miettinyt mistä se "tekoäly" tietää kaikki ne asiat joita siltä kyselet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko raukka parka koskaan miettinyt mistä se "tekoäly" tietää kaikki ne asiat joita siltä kyselet?
Kyllä tunnen tekoälyn. Sehän ei tiedä mitään kokoaa lähteistä tietoja joista tekee raportin. Paras tapa analysoida tulokset joita kysymykseni koskettaa.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla vammaisella logiikallasi emme voisi tieteellisesti selittää esimerkiksi supernovaa, salamaa tai revontulia. Riittäisi vain kaltaisesi ripulivajakkihihhuli, joka länkyttää, ettei supernovaa ole toistettu laboratoriossa. Nyt keksit alkaa nylkyttämään tätä olkiukkoa evoluutioteoriasta. Evoluutioteoria on ylsi vahvimmin todistetuista tieteellisistä teorioista. Se selittää ihan kaikki maapallon eliöstön biologiset ilmiöt ilman yhden ainutta ristiriitaa. Se on siis yleispätevä ja siksi erittäin vahva tieteellisesti perusteltu teoria etkä sinä kiukutteleva hihhuli sille mitään voi.Ihmettelinkin mihin aloitus viittaa. En tiedä tarkemmin mitä on tapahtunut, ja missä, mutta tuli ensimmäisenä mieleen, että Varma Tieto on nolannut itsensä taas jotenkin.
Hän siis kiistää jossakin evoluutioteorian?
Olen aikaisemmin huomauttanut VT tekoälyn käytöstä ja sen lähteiden kritiikistä. Jos hän on taas käyttänyt jotain luominen sivustoa tai Suomi 24 lähteenään, niin ymmärrän kuinka häntä on huomautettu epätieteellisyydestä.
Ei olisi ensimmäinen kerta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko raukka parka koskaan miettinyt mistä se "tekoäly" tietää kaikki ne asiat joita siltä kyselet?
On minulla yli 40 vuoden kokemus tietokoneohjelmien koodaamisesta. Olen 79 v. Nyt eläkkeellä jo 18 vuotta.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelinkin mihin aloitus viittaa. En tiedä tarkemmin mitä on tapahtunut, ja missä, mutta tuli ensimmäisenä mieleen, että Varma Tieto on nolannut itsensä taas jotenkin.
Olen aikaisemmin huomauttanut VT tekoälyn käytöstä ja sen lähteiden kritiikistä. Jos hän on taas käyttänyt jotain luominen sivustoa tai Suomi 24 lähteenään, niin ymmärrän kuinka häntä on huomautettu epätieteellisyydestä.
Ei olisi ensimmäinen kerta.En kansakoulupohjalla pysty tieteelliseen keskusteluun. Vahvuuteni on terve maalaisjärki ja ateistis kommunistinen nuoruus joka antoi vahvan ateismin.
Nyt vain kommunismin suhteen takki on kääntynyt. Ateismin takki vielä roikkuu ehkä vaihdan sen uskovaisten tuulitakkiin.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelinkin mihin aloitus viittaa. En tiedä tarkemmin mitä on tapahtunut, ja missä, mutta tuli ensimmäisenä mieleen, että Varma Tieto on nolannut itsensä taas jotenkin.
Ei olisi ensimmäinen kerta.”Hän siis kiistää jossakin evoluutioteorian?”
Varma Tieto on melkein 100% todennäköisyydellä jonkun hihhulin multipersoona, jota käyttää false-flaggaamiseen. Hän esittää ateistia ja korostaa kommunistista menneisyyttään ja sitä kuinka synkkää hänen ateistinen elämänsä oli lapsuudessa.
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Hän siis kiistää jossakin evoluutioteorian?”
Varma Tieto on melkein 100% todennäköisyydellä jonkun hihhulin multipersoona, jota käyttää false-flaggaamiseen. Hän esittää ateistia ja korostaa kommunistista menneisyyttään ja sitä kuinka synkkää hänen ateistinen elämänsä oli lapsuudessa.
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt.Voin ryhtyä hihhuliksi jos haluat
Mikään ei kuitenkaan muutu.
Minulla on myös hihhuli ystäviä joiden kanssa keskustelen elämäntarkoituksesta.
Lippuja meillä ei ole.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt.En kiistä evoluutiota se vain on olemassa tai ei ole Jumalasta riippumatta
Miksi luulet että pian 80 vuotias ukko false flaggaa kun en edes ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt.Päästän sinut epävarmuudesta olen ateisti siinon multipersoona ja false flaggaan häpeämättömästi. Olet vain tyhmä etkä huomaa.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt.Tämä kyseinen hihhulihan on esiintynyt palstalla ainakin vuodesta 2017 lähtien. Ehkä tunnetuin nikki oli G4G. Hänet doksattiin aika nopeasti, tai oikeastaan hän doksasi itsensä kun alkoi mainostamaan täysin tuntemattoman uskontofilosofin omakustannekirjaa. Paljastui, että hän itse on tuo kirjailija. Kirja on esitelty Luominen -palstalla. Ilmeisesti kaveri oli helluntailainen yhteen aikaan. Luominen -palstalla hänet esiteltiin entisenä kommunistina ja onpa väittänyt itse olleensa silloin jopa ateisti…kuinka sattuikaan samanlainen historia VT:n kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä tekoäly saa tietonsa.
Varma Tieto
Tekoäly saa tietonsa useista eri lähteistä ja prosesseista. Tässä muutamia keskeisiä tapoja:
Data: Tekoäly tarvitsee suuria määriä dataa oppiakseen ja toimiakseen. Tämä data voi olla peräisin monista eri lähteistä, kuten internetistä, tietokannoista, sensoreista ja käyttäjien syöttämästä tiedosta1.
Algoritmit: Tekoäly käyttää algoritmeja, jotka ovat tietokoneohjelmia tai matemaattisia malleja, jotka auttavat sitä analysoimaan dataa ja tekemään päätöksiä1.
Koneoppiminen: Tämä on prosessi, jossa tekoäly oppii ja parantaa suorituskykyään kokemuksen kautta. Koneoppimismallit voivat oppia tunnistamaan kuvioita ja tekemään ennusteita datan perusteella1.
Ihmisten opetus: Tekoälyä voidaan opettaa ihmisten toimesta, esimerkiksi antamalla sille esimerkkejä ja palautetta, jotta se voi parantaa toimintaansa1.
Tekoäly ei kuitenkaan “ymmärrä” tietoa samalla tavalla kuin ihmiset. Se käyttää tilastollisia malleja ja laskentatehoa tuottaakseen vastauksia ja ratkaisuja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla vammaisella logiikallasi emme voisi tieteellisesti selittää esimerkiksi supernovaa, salamaa tai revontulia. Riittäisi vain kaltaisesi ripulivajakkihihhuli, joka länkyttää, ettei supernovaa ole toistettu laboratoriossa. Nyt keksit alkaa nylkyttämään tätä olkiukkoa evoluutioteoriasta. Evoluutioteoria on ylsi vahvimmin todistetuista tieteellisistä teorioista. Se selittää ihan kaikki maapallon eliöstön biologiset ilmiöt ilman yhden ainutta ristiriitaa. Se on siis yleispätevä ja siksi erittäin vahva tieteellisesti perusteltu teoria etkä sinä kiukutteleva hihhuli sille mitään voi.Reppana ei nyt ymmärrä.
Evoluutio on mahdollinen mutta se on mahdollinen oli Jumala olemassa tai ei. Tiede vain pyrkii varmistamaan toistamalla että teoria toimii. Jeesuksen ylösnousukin vaatisi että että Jeesus nousisi taivaaseen kerran vuodessa niin se olisi tieteellisesti todistettu. Nyt ei ole.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reppana ei nyt ymmärrä.
Evoluutio on mahdollinen mutta se on mahdollinen oli Jumala olemassa tai ei. Tiede vain pyrkii varmistamaan toistamalla että teoria toimii. Jeesuksen ylösnousukin vaatisi että että Jeesus nousisi taivaaseen kerran vuodessa niin se olisi tieteellisesti todistettu. Nyt ei ole.
Varma TietoOletko sitä mieltä, ettei evoluutioteoriaa ole toistettu? Simpanssia ei ole pidetty laboratoriossa kuutta miljoonaa vuotta ja katsottu kuinka siitä tulee ihminen? Näinhän sinä ripuloit aiemmin.
Ei saatana.
Kumpihan tässä reppana on? 😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kyseinen hihhulihan on esiintynyt palstalla ainakin vuodesta 2017 lähtien. Ehkä tunnetuin nikki oli G4G. Hänet doksattiin aika nopeasti, tai oikeastaan hän doksasi itsensä kun alkoi mainostamaan täysin tuntemattoman uskontofilosofin omakustannekirjaa. Paljastui, että hän itse on tuo kirjailija. Kirja on esitelty Luominen -palstalla. Ilmeisesti kaveri oli helluntailainen yhteen aikaan. Luominen -palstalla hänet esiteltiin entisenä kommunistina ja onpa väittänyt itse olleensa silloin jopa ateisti…kuinka sattuikaan samanlainen historia VT:n kanssa.
Suuri kunnia mutta ei ole mahdollista. Olen täysin oppimaton kansakoulu pohja + opistotasoinen koulutus 60 luvulla.
Uskontofilosofia minusta ei saada jos luet oppimattomia postauksiani mutta suuret kiitokset. Olisinkin ylpeä jos olisin tuo uskontofilosofi jonka nimen ole unohtanut.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, ettei evoluutioteoriaa ole toistettu? Simpanssia ei ole pidetty laboratoriossa kuutta miljoonaa vuotta ja katsottu kuinka siitä tulee ihminen? Näinhän sinä ripuloit aiemmin.
Ei saatana.
Kumpihan tässä reppana on? 😆Kuinka evoluutio toistetaan. Kasvien ja eläinten jalostus on evoluutiota eikä siinäkään tarvita Jumalaa. Onko jalostus evoluutiota ?
Apinan pitäminen häkissä olisi evoluutiota. Ei tietenkään sama apina ihmiseksi muuttuisi mutta miljoonas sukupolvi. Olen toisen polven ateisti mutta lapseni ovat teistejä. Evoluutiota ?
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka evoluutio toistetaan. Kasvien ja eläinten jalostus on evoluutiota eikä siinäkään tarvita Jumalaa. Onko jalostus evoluutiota ?
Apinan pitäminen häkissä olisi evoluutiota. Ei tietenkään sama apina ihmiseksi muuttuisi mutta miljoonas sukupolvi. Olen toisen polven ateisti mutta lapseni ovat teistejä. Evoluutiota ?
Varma Tieto”Kuinka evoluutio toistetaan.”
*todistetaan
Tästä väitteestäsi kaikki lähti taas liikkeelle. Väitit, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu: ”Evoluutiota ei tiede ole vielä pystynyt todistamaan tieteellisesti.”
Tämä osoittaa sen, että olet tieteestä mitään ymmärtämätön hihhuli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Kuinka evoluutio toistetaan.”
*todistetaan
Tästä väitteestäsi kaikki lähti taas liikkeelle. Väitit, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu: ”Evoluutiota ei tiede ole vielä pystynyt todistamaan tieteellisesti.”
Tämä osoittaa sen, että olet tieteestä mitään ymmärtämätön hihhuli.Olen ymmärtänyt näin
Tiede vaatii että evoluutio täytyy pystyä todistamaan
Tämä todistaminen vaati että evoluutio täytyy pystyä toistamaan.
Jeesuksen taivaaseen nousua ei ole toistettu joten tiede hylkää sen uskomuksena.
Haittaako se suuresti sinua jos olen tieteestä mitään ymmärtämätön hihhuli ?
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*todistetaan
Tämä osoittaa sen, että olet tieteestä mitään ymmärtämätön hihhuli.Millainen tieteellinen koulutus sinulla on ? Vaikutat tiedemieheltä. Internettiin kirjoittelu todistaa sen.
Varma Tieto Anonyymi kirjoitti:
Ei olisi ensimmäinen kerta.Minä en sinun höpinöistä välitä.
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi hän varovaisesti yrittää nakertaa niitä tieteellisiä teorioita, jotka ovat kipupisteitä hihhuleille. Viimeisimpänä se, ettei evoluutioteoriaa ole tieteellisesti todistettu kun se ei ole toistettava. Ei ole laitettu simpanssia laboratorioon ja tieteellisesti tutkittu kuinka siitä tulee ihminen. Edellinen virke siis melkein suora lainaus VT:ltä. Olen pitkään epäillyt, että kyseessä on false-flaggaava hihhuli ja jälleen kerran hänen argumenttinsa olivat hyvin lähellä niitä hihhuliargumentteja (aivopieruja), joita hän on täällä avoimesti muilla nikeillä esitellyt.Olen aivan varmasti hihhuli. Hihhulit ovat parhaita ystäviä.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kyseinen hihhulihan on esiintynyt palstalla ainakin vuodesta 2017 lähtien. Ehkä tunnetuin nikki oli G4G. Hänet doksattiin aika nopeasti, tai oikeastaan hän doksasi itsensä kun alkoi mainostamaan täysin tuntemattoman uskontofilosofin omakustannekirjaa. Paljastui, että hän itse on tuo kirjailija. Kirja on esitelty Luominen -palstalla. Ilmeisesti kaveri oli helluntailainen yhteen aikaan. Luominen -palstalla hänet esiteltiin entisenä kommunistina ja onpa väittänyt itse olleensa silloin jopa ateisti…kuinka sattuikaan samanlainen historia VT:n kanssa.
Voi raukka parka kuinka väärässä oletkaan.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Voi raukka parka kuinka väärässä oletkaan.
Heh, jotta voisit kiistää G4G:n tekemiset vuodelta 2018 niin sinun täytyy tietää ja olla itse tämä kirjailija. Miksi muuten älähdit tästä niin, että hätäännyksissä taas kiistät monella viestillä. Sina olet doksannut itsesi tällä palstalla. Tyhmä uskovainen kun olet.
Anonyymi kirjoitti:
Heh, jotta voisit kiistää G4G:n tekemiset vuodelta 2018 niin sinun täytyy tietää ja olla itse tämä kirjailija. Miksi muuten älähdit tästä niin, että hätäännyksissä taas kiistät monella viestillä. Sina olet doksannut itsesi tällä palstalla. Tyhmä uskovainen kun olet.
Miksi kiistäisin?
Anonyymi kirjoitti:
Olen älykäs hihhuli
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa doksannut ?
Anonyymi kirjoitti:
Olen kiinnostunut tästä 4gc nikin henkilöstä. Hänestä kirjoitetaan vielä vuosia sitten tapahtuneesta täällä esiintymisestä
Ei onnistu kaikilta. Vaikuttava.
Sinä olet pelkkä nuhverö häneen verrattunaVarmaTieto kirjoitti:
Olen kiinnostunut tästä 4gc nikin henkilöstä. Hänestä kirjoitetaan vielä vuosia sitten tapahtuneesta täällä esiintymisestä
Ei onnistu kaikilta. Vaikuttava.
Sinä olet pelkkä nuhverö häneen verrattunaNyhverö älystä osaton.
- Anonyymi
VarmaTieto kirjoitti:
Mitä tarkoittaa doksannut ?
Kysy tekoälyltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*todistetaan
Tämä osoittaa sen, että olet tieteestä mitään ymmärtämätön hihhuli.Jos pidämme kiinni vaatimuksesta että ilmiö täytyy pystyä toistamaan että se olisi tieteellisesti todistettu jos emme pidä kiinni niin kelpaa tieteelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka evoluutio toistetaan. Kasvien ja eläinten jalostus on evoluutiota eikä siinäkään tarvita Jumalaa. Onko jalostus evoluutiota ?
Varma TietoKyllä. Jalostus on evoluutiota. Uskotko nyt evoluutioon?
Evoluutioteoria kuvaa tuota havaittua ilmiötä.
"Evoluutio viittaa sukupolvien myötä tapahtuviin muutoksiin biologisten populaatioiden periytyvissä ominaisuuksissa."
-Wikipedia
Eli kun kasville, eläimelle, sienellä, bakteereille yms. tulee uusi ominaisuus perimään, ja se lähtee leviämään populaatioon.
Toki jopa haitallinen on evoluutiota, jossa kohde kuolee ennen lisääntymistä. Avainsana on se muutos perimässä, kun et ole vanhempiesi täydellinen klooni.
Toivottavasti tämä selventää sinun tilannetta. Anonyymi kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, ettei evoluutioteoriaa ole toistettu? Simpanssia ei ole pidetty laboratoriossa kuutta miljoonaa vuotta ja katsottu kuinka siitä tulee ihminen? Näinhän sinä ripuloit aiemmin.
Ei saatana.
Kumpihan tässä reppana on? 😆Olen edelleen samaa mieltä. Ripulikin on parempi.
Kuinka sinun idiotismi ?
Vaivansa kullakin.
- Anonyymi
Tekoälyn anti oli ihan o.k.
Kyllä kai salamoita voi laboratoriossa jossain pienoiskoossa tuottaa. Ja supernovan ominaisuuksia voidaan päätellä MATEMAATTISIN keinoin?
Kemiassakin on kai asioita joita voi selvitettyjen luonnonlakien ja matematiikan keinoin päätellä?
En tiedä asiasta mitään. Mutta olen pikkusen selaillut Feymanin luentoa ja paljon on mahdollista päätellä ilman kokeita.
Tao de Jing ja Kalevala etc. sisältää tietoa joka on mahdoton kokein varmentaa ja samoin Hare Krishnan tiedot sielusta, mutta myös Alieneilta vastaanotettuun manifeataatioon tulee suhtautua kunnioittaen. Sitä oli jo Aristoteleella mutta tiede syntyi kyllä Aristoteleen väitteitä kumoamaan. Todistamisen lisäksi on myös kyky kumota vääriä väitteitä tärkeä. - Anonyymi
Tieteessä on paljon hyvää, mutta Tiede menee pahasti metsään, kun siihen liitetään evoluutiota, sehän on siltä osin TÄYSIN teoriaa.
Naalaisjäejellä ymmärtää, että mitään ei synny tyhjästä!- Anonyymi
Nyt unohdat ne emäsparit joilla evoluutio todistetaan, ne ainakin ovat tiedettä.
Varma Tieto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt unohdat ne emäsparit joilla evoluutio todistetaan, ne ainakin ovat tiedettä.
Varma TietoEmäsparit syntyy jo olemassa olevasta.
Mitään ei synny täysin tyhjästä Anonyymi kirjoitti:
Emäsparit syntyy jo olemassa olevasta.
Mitään ei synny täysin tyhjästäNe todistavat evoluution
- Anonyymi
Mitä ihmettä "tyhjästä syntymisellä" ja evoluutiolla on tekemistä toistensa kanssa?
Luomistaruissa taiotaan milloin mitäkin tyhjästä olevaisesti maagisesti, mutta evoluutiohan on olemassaolevan populaation geenipoolin muuttumista sukupolvien myötä. - Anonyymi
Luonnonlaki on havainto, mutta teoria myös selittää, mitä on sen takana. Tieteellinen teoria on luotettavinta tietoa, mitä tiede voi tuottaa. Evoluutio on todistettu luonnonilmiö, jonka evoluutioteoria selittää.
Evoluutioteoria ei ota kantaa siihen, mistä maailma tai elämäkään on tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnonlaki on havainto, mutta teoria myös selittää, mitä on sen takana. Tieteellinen teoria on luotettavinta tietoa, mitä tiede voi tuottaa. Evoluutio on todistettu luonnonilmiö, jonka evoluutioteoria selittää.
Evoluutioteoria ei ota kantaa siihen, mistä maailma tai elämäkään on tullut.Evoluutio hömppää tehdään isolla rahalla, eksytystä!
- Anonyymi
Hihhulilippu on helppo saada: Maksat vain eläkkeestäsi reilut 10% hihhulikolehtiin säännöllisesti ja oot jo aika hyvä veli vai mitä oliko se Nightwishin konserttilippu, mitä olit vailla?
- Anonyymi
10% kuuluu maksaa vain juutalaisten!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
10% kuuluu maksaa vain juutalaisten!!!!!!
Mikä lahko tinkii reiluudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä lahko tinkii reiluudesta?
Raamatun mukaan se kuuluu vain juutalaisille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan se kuuluu vain juutalaisille!
Heillekö ne nykyään maksetaan?
Kyllä kokemuksestani ainakin helluntailaisille ne reilut kelpasi vielä -80 ja -90 luvuilla.
Liekö käytäntö/raamatuntulkinta muuttunut?
- Anonyymi
Toki tieteen menetelmä ja arkiajattelun välillä on eroja, mutta tieteessäkin kaikki kuitenkin rakentuu lopulta saman "arkijärjen" päälle. Myös arkitiedon tulisi perustua havaintoon ja loogiseen päättelyyn. Muuten se on arkiluuloa tai uskomuksia.
Tiede on pohjimmiltaan täsmennettyä ja parviälyn laatutarkastamaa arki-tietoa ja -päättelyä. - Anonyymi
Siispä toteuttamaan elämän syntyä itsestään laavakiven kappaleesta ja toistaa se ja pyytää vertaisarviota. Kattilat esille ja keitot kiehumaan, sähkösysäyksiä antaen. kyllä sieltä pitäisi kohta joku ryömiä.
- Anonyymi
Tulisiko Jumalasi paikalle todistamaan tuota koetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulisiko Jumalasi paikalle todistamaan tuota koetta?
Hän on aina paikalla ja joka paikassa ja hän on Sinunkin jumalasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jumala ei luo mitään? Maapallolla on yllin kyllin sateen kastelemaa maan tomua, josta Herrajumalan sopii leipoa eläimiä luomisen todisteeksi, mutta ei. Herrajumala on aivan piilossa niin, ettei kukaan sitä löydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jumala ei luo mitään? Maapallolla on yllin kyllin sateen kastelemaa maan tomua, josta Herrajumalan sopii leipoa eläimiä luomisen todisteeksi, mutta ei. Herrajumala on aivan piilossa niin, ettei kukaan sitä löydä.
Noo, mieti asiaa siltä kantilta, että Sinä olisit Jumala. 7 mijardia + muutama muu komentaisi tai anoisi sinulta yhtä sun toista - yksi tuskin edes yhtä asiaa. Kiinnostako sulle antaa Villelle mopo tai Annalle nukke. Who cares - Sä tekisit, mitä Sua huvittaa ja saittuisihan se tietty joskus ja jolloinkin jonkin toiveisiin.
Mutta, jos ateisit saisivat sinut kiinni, viettäisit loppuelämäsi vankilassa - vesikidutusta, yms, jotta tieteen aukkokohdat täytettäisiin ja Sinusta tehtäisiin tarpeeton. Jotta pidä suus kii ja mee luomaan omaa elämää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noo, mieti asiaa siltä kantilta, että Sinä olisit Jumala. 7 mijardia muutama muu komentaisi tai anoisi sinulta yhtä sun toista - yksi tuskin edes yhtä asiaa. Kiinnostako sulle antaa Villelle mopo tai Annalle nukke. Who cares - Sä tekisit, mitä Sua huvittaa ja saittuisihan se tietty joskus ja jolloinkin jonkin toiveisiin.
Mutta, jos ateisit saisivat sinut kiinni, viettäisit loppuelämäsi vankilassa - vesikidutusta, yms, jotta tieteen aukkokohdat täytettäisiin ja Sinusta tehtäisiin tarpeeton. Jotta pidä suus kii ja mee luomaan omaa elämää!Hah hah, ripulivajakki kuvittelee tietävänsä miten Jumala ajattelee. No, totta kai näin on. Eihän Jumalaa ole muualla kuin ripulivajakin omissa deluusioissa. Ei se Jumala sieltä sinun kuupasta mihinkään pääse eikä pysty todistamaan itseään.
Ei saatana 😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah, ripulivajakki kuvittelee tietävänsä miten Jumala ajattelee. No, totta kai näin on. Eihän Jumalaa ole muualla kuin ripulivajakin omissa deluusioissa. Ei se Jumala sieltä sinun kuupasta mihinkään pääse eikä pysty todistamaan itseään.
Ei saatana 😆Näin se on ja mitäpä sitten. Vaan mistä ja miksi moiset tittelit jaoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noo, mieti asiaa siltä kantilta, että Sinä olisit Jumala. 7 mijardia muutama muu komentaisi tai anoisi sinulta yhtä sun toista - yksi tuskin edes yhtä asiaa. Kiinnostako sulle antaa Villelle mopo tai Annalle nukke. Who cares - Sä tekisit, mitä Sua huvittaa ja saittuisihan se tietty joskus ja jolloinkin jonkin toiveisiin.
Mutta, jos ateisit saisivat sinut kiinni, viettäisit loppuelämäsi vankilassa - vesikidutusta, yms, jotta tieteen aukkokohdat täytettäisiin ja Sinusta tehtäisiin tarpeeton. Jotta pidä suus kii ja mee luomaan omaa elämää!Nyt on päässyt lääkkeet loppumaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulet vaan.
Jumalasi on pelkästään sinun korviesi välissä oleva lapsellinen kuvitelma.
Katso vaikka Ylen aamu-uutiset ja mieti hetki, että näyyttääkö siltä että on olemassa kaikkivoipa hyvä Jumala?
- Anonyymi
TEIDE ON KEHITTYVÄÄ JA MUUTTUVAAKIN, ETEENPÄIN MENEE JA KEHITTYY JA KEHITTÄÄ UUTTA, TIETOHAN SE ON.
TIEDE EI OLE MITÄÄN KIVIREIN VETÄMISTÄ, PIKEMMINKIN OHJAUS-SAUVAN KÄRJEN SEURAAMISTA. KAIKKI MENEE PÄIN VITTUA VÄLLLÄ. - Anonyymi
Uskokaa nyt pöljät, että Jumalan reviiriä/pelikenttää on se, mitä me emme tiedä tai tiedä varmuudella. Mitä ennustettavampaa "Jumalan toiminta" on, sitä hyödyttämömpi hän on. Tähän suuntaanhan me mennään. Mutta paukkuja tieteeseen lisää.
- Anonyymi
Tämä on saatanan toiveissa ja hyvin onnistut eksytyksessään, mutta ei tosi uskovaisia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on saatanan toiveissa ja hyvin onnistut eksytyksessään, mutta ei tosi uskovaisia!
Ostahan se hihhulilippu, mulla on 1 kaupan;)
- Anonyymi
Periaatteet ovat olleet olemassa jo alusta asti ja ilmoitettu Raamatussa.
Luonnon lait on objektiivisia ja ei ne ole tulkinnanvaraisia, vaan kokeellisia.
Moraali ja etiikka tuottaa parhaan tuloksen, sen tilastot todistaa.
Ihminen on petollisen ahne josta kaikki erimielisyydet johtuu.
Tarvitaan ihmisen sisäinen muutos jota Pyhä Henki ojaa se on enemmän kuin mitkään systeemit, ihmiset elää rakkauden ja veljeyden hengessä .
Utopia on jalo menetelmä, antaa elämälle merkityksen.- Anonyymi
Ihmiskunta on 200.000 vuotta vanha ja Raamatun kaikista vanhimmat tekstinpätkät ehkä 2800 vuotta. Joten "alusta asti" on lievää törkeämpää liioittelua.
Kristinuskon ihmiskäsitys on liki sairaalloisen negatiinen. Ihminen ei ole yksiulotteinen vaan sekä sosiaalinen ja altruistinen, että myös itsekäs. Uskonto on parhaita koettuja keinoja saada ihminen tekemään luonnollisen moraalin vastaisia tekoja, kuten tappamaan itselleen täysin tuntemattomia "vääräuskoisia" tai kuten Suomessa on vanhalestadiolaisten piirissä tapahtunut, uskonnolla on saatu vanhemmat suojelemaan omia lapsiaan hyväksikäyttäneitä pedofiilejä viranomaisilta. Se voi olla kristillisen moraalin mukaista mutta oikean moraalin mukaista se ei ole.
- Anonyymi
Tekoäly on tulevaisuutta, se tulee tapahtumaan täydellisesti 5v sisällä.
Tekeämy ja ihminen kommunikoi keskenään, silloin ateistien valheet vaan suurenee!- Anonyymi
Tekoäly ja ihminen kommuninoi...
- Anonyymi
Todisteita Raamatun, siis King James Bible, jumalallisesta täydellisyydestä on laskenut Brandon Peterson. Hän esittelee havaintojaan kirjassaan, sivuillaan ja Youtubessa. KJB on täpötäynnä seitsemällä jaollisuuksia. Kuka tahansa voi tarkistaa Petersonin laskelmat joko itse sana sanalta tai käyttäen samaa ohjelmaa purebiblesearch kuin hän. Hätkähdyttävin fakta on se, että Raamatussa on 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Ei siis missään kaupallisessa väännöksessä, vaan vain King James Biblessa. Ilman tietokoneita olisi ollut epätodennäköistä, että näitä koskaan olisi havaittu.
Todennäköisyyslaskenta on tiedettä, joka kertoo, että Petersonin tulosten oleminen sattumaa on niin äärimmäisen pieni mahdollisuus, että se on täysin mahdottomuus. Ja havaittuja seitsemällä jaollisuuksia on KJB:ssä satoja.- Anonyymi
Sinä 7 sössöttäjä, nyt menet lukemaan sitä Raamatun sanaa JA USKOT siihen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä 7 sössöttäjä, nyt menet lukemaan sitä Raamatun sanaa JA USKOT siihen!
Totta se vaatii uskoa, niin johan alkaa tapahtumaan kummia omassa elämässä.
Ateistisuus on tyhjän toimittamista, elämässä ei tapahdu mitään - Anonyymi
King James Bible on täynnä seitsemällä jaollisuuksia. Todennäköisyys, että ne olisivat sattumaa, on häviävän pieni. Se kirja on siis yliluonnollinen, Jumalan sanelema. Siksi se kannattaa ottaa vakavasti. Se kertoo, että on kaksi määränpäätä, helvetti tai taivas. Ainut tie taivaaseen on Jeesus. Jeesus sovitti syntimme verellään. Pelastumme uskomalla sen ja ottamalla sen vastaan omalle kohdallemme.
Jumala on armossaan liittänyt kirjaansa noita ihmeitä, jotta epäuskoisen olisi helpompi uskoa siihen. Raamatun mukaan elämme viimeistä sukupolvea, joka alkoi, kun Israel palasi omaan maahansa. Uskovat kristityt temmataan pian taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Sitten palaamme Jeesuksen perässä tänne ja Jeesus perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa.
Kaikkia muita 'versioita' on väärennelty. Älkää lukeko satanistista roskaa, kuten NIV, RSV, NKJV, jehovalaisten teokset, yms. Suomennoksia ei taida täydellisiä olla. Vanha Biblia lienee uskollisin. 1930-luvun käännös on parempi kuin uudemmat. Siitäkin tosin on poistettu useita jakeita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
King James Bible on täynnä seitsemällä jaollisuuksia. Todennäköisyys, että ne olisivat sattumaa, on häviävän pieni. Se kirja on siis yliluonnollinen, Jumalan sanelema. Siksi se kannattaa ottaa vakavasti. Se kertoo, että on kaksi määränpäätä, helvetti tai taivas. Ainut tie taivaaseen on Jeesus. Jeesus sovitti syntimme verellään. Pelastumme uskomalla sen ja ottamalla sen vastaan omalle kohdallemme.
Jumala on armossaan liittänyt kirjaansa noita ihmeitä, jotta epäuskoisen olisi helpompi uskoa siihen. Raamatun mukaan elämme viimeistä sukupolvea, joka alkoi, kun Israel palasi omaan maahansa. Uskovat kristityt temmataan pian taivaaseen seitsemäksi vuodeksi. Sitten palaamme Jeesuksen perässä tänne ja Jeesus perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa.
Kaikkia muita 'versioita' on väärennelty. Älkää lukeko satanistista roskaa, kuten NIV, RSV, NKJV, jehovalaisten teokset, yms. Suomennoksia ei taida täydellisiä olla. Vanha Biblia lienee uskollisin. 1930-luvun käännös on parempi kuin uudemmat. Siitäkin tosin on poistettu useita jakeita!JT on oikeaa uskomista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JT on oikeaa uskomista!
Totta haastat
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .563121Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472891Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242699Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3521792- 711094
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101081Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193951Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101812Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26810- 44809