Ennen kuin kannattaa hakeutua lääkärin päivystykseen?
Vastaukset 9
- Anonyymi
Riippuu kuule oireista. Ja jos ne pahenee, niin tuskin kannattaa odotella viikonvaihdetta.
- Anonyymi
Minulla oli vuosia.
- Anonyymi
Päivystysapu 116117 auttaa, kun mietit, onko vaiva kiireellinen ja päivystyksellistä hoitoa vaativa. 116117-päivystysapunumerosta vastaa aina tehtävään koulutettu sairaanhoitaja, joka arvioi, miten kiireellistä hoitoa milloinkin tarvitaan. Hän voi tarvittaessa saada asiaan myös lääkärin mielipiteen.
- Anonyymi
Viikon vanhan vaivan kanssa mitään akuuttiin päivystykseen lähdetä.
- Anonyymi
ei sinne kannata hakeutua ollenkaan jos haluaa pysyä terveenä.
- Anonyymi
Kyllä ne sieltä ulosheittää, jos omalla kyydillä perille pääsee.
Ambulanssi on tilattava ja kyytiin päästävä, jos apua haluaa. - Anonyymi
Päivystykseen pääsee vain kiireellisten, vakavien vaivojen kanssa. Sellaisia ovat esim sydäninfarkti, aivoerenvuoto, suuret haavat ja luunmurtumat.
Pitkään eli viikkoja, kuukausia tai vuosia jatkuneet vaivat eivät kuulu päivystykseen ollenkaan. Varaat ajan normivastaanotolle. Ja lääkärille asti pääset, jos sairaanhoitaja katsoo sen tarpeelliseksi.- Anonyymi
Minä pääsin, vaikkei ollut kiireellinen.
- Anonyymi
Kun menee lääkäriin, ei saa olla kuin yksi oire, tai siis jos on useampi, niistä ei välitetä.
Tuolla tavalla sen on käsittänyt julkisella puolella aika moni potilas, kun on lääkäriin mennyt jostain syystä.
Jopa tapaturma kun sattui, kolmeen kohtaan kehossa tuli vauriota, lääkäri kysyi vain, mikä niistä vaivaa eniten, ja siihen sitten keskityttiin. Tavallaan jopa jokseenkin huvittavaa, jos nyt joku tunne ja sana pitäisi keksiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100832
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361790- 76620
- 50605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 65595
- 30566
Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27532En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527