Sähköautoilija väittää aina ettei mitöän ongelmia rangen tai latauksen kanssa ole

Anonyymi-ap

Kuitenkin jatkuvasti törmään hybridilläni latausjonoihin abc asemalla jossa käyn työpäivän aikana usein syömässä. Ei minun ladata tarvitse toki mutta joskus voisin ladata, ei ole kuitenkaan aikaa sellaiseen useimmiten. Nytkun ilmat kylmenee niin sähköautolla ajo edellyttää monilta latauksia 200km välein jotta autolla voi myös ajaa paikkakunnalla johon menee. Minulla ei ole ainakaan aikaa pysähtyä päivän aikana kahdesti lataamaan auto 45minuutiksi kerrallaan, jos laturi toimii, sellaisen sattuu saamaan ilman jonoa.

33

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "käyn työpäivän aikana usein syömässä."

      Olet varmaan tosi lihava jos käyt syömässä useasti työpäivän aikana.

      Sähköauto ladataan kotona.

    • Anonyymi

      Itse olen ajanut sähköautolla pari vuotta ja n. 50000km. Olen joutunut odottamaan latauspaikalle tasan kaksi kertaa, yhden kerran Toijalassa n.2 min. ja toinen kerta oli Riiassa Teslan ilmaiselle laturille n.10min.

    • Anonyymi

      En ole tuollaiseen yleisesti törmännyt, mutta varmaan yksittäisissä tapauksissa tai yksittäisillä asemilla mahdollista.

      Voinet varmaan kertoa minkä paikkakunnan ABC-asemasta kyse?

    • Anonyymi

      Miksi tästä ei puhuta?
      Latauksen vitsi on siinä, että eri latausasemilla täytyy maksaa erilaisilla maksuvälineillä ja puhelimessa pitää olla kymmenen erilaista äppiä, että saa autonsa ladattua.
      Jos kännykkäyhteys pätkii tai netti on jumissa, niin lataaminen ei onnistu.
      Tästä Iltasanomissa kirjoitus: https://www.is.fi/autot/art-2000010730440.html

      • Anonyymi

        Siksi että yleisesti tuota ei ole koettu ongelmaksi?

        Eiköhän jokainen ymmärrä mikä noiden iltapäivälehtien kirjoitusten todellinen motiivi on - klikkausten/lukukertojen maksimointi, ei minkään objektiivisen ja yleistettävän tiedon jakaminen.

        Tilannehan on lisäksi muuttumassa, uusissa pikalatausasemissa pitää olla korttimaksumahdollisuus ja vanhoihin ne on lisättävä noin parin vuoden sisällä.


      • Anonyymi

        Minulle riittää 3 erilaista äppiä. Ja 70 % latauksista tapahtuu taloyhtiön parkkipaikalla ilman mitään äppiä tai korttia. Olisi toki kivaa kun lataukset asemilla ja kaupoilla voisi hoitaa ihan kortilla, mutta ei nuo äpit mikään järkyttävän iso ongelma ole.


    • Anonyymi

      Avaaja on vain nolo jankuttaja ja kertoo satuja. Mikä ajaa ihmistä tuollaiseen toimintaan, on jotain sulta pois, vai onko se kateus liian kovaa ja jollain pitää saada siihen helpotusta.

      • Anonyymi

        Kukaan ei varsinkaan kateellinen ole sähköautoilijalle joka tahallaan vaikeutti elämäänsä ostamalla ladattavan auton. Ja moni romutti taloutensa samalla kun sähköauton arvo laskee hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei varsinkaan kateellinen ole sähköautoilijalle joka tahallaan vaikeutti elämäänsä ostamalla ladattavan auton. Ja moni romutti taloutensa samalla kun sähköauton arvo laskee hetkessä.

        Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa sähköauton kanssa, lataan kotona tai töissä, en ole koskaan ladannut maksullisella ja kolmas vuosi menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa sähköauton kanssa, lataan kotona tai töissä, en ole koskaan ladannut maksullisella ja kolmas vuosi menossa.

        No eihän siinä mitään jos sahaa kodin ja duunipaikan väliä. Tutut latauspisteet. Vaan lähdepä reissuun pidemmälle matkalle. Kylmä rinki perseessä, mistä löytyy sellainen asema, josta pystyy lataamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole ollut mitään ongelmaa sähköauton kanssa, lataan kotona tai töissä, en ole koskaan ladannut maksullisella ja kolmas vuosi menossa.

        Sähköauto onkin parhaimmillaan nurkkapyörityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän siinä mitään jos sahaa kodin ja duunipaikan väliä. Tutut latauspisteet. Vaan lähdepä reissuun pidemmälle matkalle. Kylmä rinki perseessä, mistä löytyy sellainen asema, josta pystyy lataamaan.

        Viime kesänä kävin Teslalla kiertelemässä Latviaa, eikä ollut mitään huolta latauksista.
        Ongelmia tuntuu olevan vain pakoputkiautoilijoiden korvien välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän siinä mitään jos sahaa kodin ja duunipaikan väliä. Tutut latauspisteet. Vaan lähdepä reissuun pidemmälle matkalle. Kylmä rinki perseessä, mistä löytyy sellainen asema, josta pystyy lataamaan.

        Olen ajanut 3 vuoden aikana 165 tkm sähköautolla noin 80% pikaladaten. Kerran olen vaihtanut latauspaikkaa kilometrin kun aikomalleni kahden laturin k- latausasema oli täysi. Tämäkin tapahtui 2 vuotta sitten.
        Ihmettelen suuresti näitä juttuja pikalatauksien hankaluuksista.
        Lehdistö kirjoittaa mielellään yksistäisistä sähköautojen ongelmista koska niillä kirjoituksilla on menekkiä, eli toimittaja saa helposti palkkansa tuollaisilla klikkiuutisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut 3 vuoden aikana 165 tkm sähköautolla noin 80% pikaladaten. Kerran olen vaihtanut latauspaikkaa kilometrin kun aikomalleni kahden laturin k- latausasema oli täysi. Tämäkin tapahtui 2 vuotta sitten.
        Ihmettelen suuresti näitä juttuja pikalatauksien hankaluuksista.
        Lehdistö kirjoittaa mielellään yksistäisistä sähköautojen ongelmista koska niillä kirjoituksilla on menekkiä, eli toimittaja saa helposti palkkansa tuollaisilla klikkiuutisilla.

        Minulle kävi viikko sitten Keski-Suomessa siten, että kylässä oli ABC asema suljettu jonkun remontin vuoksi, ja kilpailevalta Nesteeltä bensa loppu. Ei auttanut, kuin ajaa parikymnentä kilometriä isomman tien varteen huoltamolle, josta bensaa sai. Onneksi oli tankissa vielä sen verran bensaa, ettei loppunut välille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kesänä kävin Teslalla kiertelemässä Latviaa, eikä ollut mitään huolta latauksista.
        Ongelmia tuntuu olevan vain pakoputkiautoilijoiden korvien välissä.

        Ei, IS toimittaja ei pysty lataamaan ja se on täysin ymmärrettävää. Muutenkaan taida olla ihan Edison.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olin keskiviikkona MB EQE kyydissä, mittarissa 240 tkm, ikää reilut 2 vuotta. Vain pikalatauksia, ei mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Mitä hybridiä voi pikaladata? Vai tarkoitatko 11kW latureita jotka on tarkoitettu hybrideille, ei täyssähköautoilija noihin laita autoaan kuin kotona.

      • Anonyymi

        Esim. Mersun uudemmissa hybrideissä on pikalatausmahdollisuus.


      • Anonyymi

        11kW laturi on hyvä kotilaturi taloudessa, jossa on 3x25A sähköliittymä. Käytännössä muuta ei tarvitakaan, jos mökillä on vielä samanlainen mahdollisuus punaisesta pistokkeesta.


      • Anonyymi

        Mersun kaikissa uusissa on tuo 55kw pikalataus jonka moni ottanut lisävarusteena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Mersun uudemmissa hybrideissä on pikalatausmahdollisuus.

        No suolipalstan aloittajalla tuskin sellaista on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Mersun uudemmissa hybrideissä on pikalatausmahdollisuus.

        Samoin Volkswagen-konsernin uusimmissa ladattavissa hybrideissä.


    • Anonyymi

      Kannattaisiko miettiä luopua ajokortista jos jatkuvasti osuu autollaan latausjohtoihin ja toimen huoli on jatkuva syöminen.

    • Anonyymi

      Omassa autoilussa paras päätös ikinä oli lopettaa järjettömän kalliin polttoaineveron maksaminen,

    • Anonyymi

      Aloittajan näkemät latausjonot ABC.llä kertoo vain ämpäri-ihmisistä. Eli suomennettuna hinnasta. ABC.llä on muutaman sentin halvempaa kuin muilla latauksen tarjoajilla. Ihmisillä on kummallinen vietti etsiä aina halvin asia vaikkakin siinä voittaisi vain euron.
      Sähköautoilijana matka-ajossa menen aina muille kuin halvimmille asemille, eikä koskaan ole ollut jonoja. Olisinkohan nyt 150 000km.n ajolla hävinnyt siinä ehkä 30€.
      Kun viitsii käyttää noin puoli tuntia elämästään laittaessaan eri lataustarjoajien apit kännykkäänsä, ja tilaa samalla tägit, niin polttiksen tankkaaminen on sen jälkeen hankalampaa kuin sähköauton lataus. Toki onhan se muutenkin, koska sähköautoilijan ei tarvitse tauoillaan viettää aikaansa auton vieressä.

      • Anonyymi

        " Kun viitsii käyttää noin puoli tuntia elämästään laittaessaan eri lataustarjoajien apit kännykkäänsä, ja tilaa samalla tägit, niin polttiksen tankkaaminen on sen jälkeen hankalampaa kuin sähköauton lataus. Toki onhan se muutenkin, koska sähköautoilijan ei tarvitse tauoillaan viettää aikaansa auton vieressä. "


        Niin mikähän se mahtaa olla se tägi? Minulla on vielä käytössä tavallinen NOKIA 3310 kännykkä, eikä siihen ole tietääkseni saatavissa yhtään tägiä. Siksi ajelenkin varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä sen käyttö on helppoa ja vaivatonta. Yhtään apia en ole koskaan tarvinnut, kun käyn viikoittain viinakaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kun viitsii käyttää noin puoli tuntia elämästään laittaessaan eri lataustarjoajien apit kännykkäänsä, ja tilaa samalla tägit, niin polttiksen tankkaaminen on sen jälkeen hankalampaa kuin sähköauton lataus. Toki onhan se muutenkin, koska sähköautoilijan ei tarvitse tauoillaan viettää aikaansa auton vieressä. "


        Niin mikähän se mahtaa olla se tägi? Minulla on vielä käytössä tavallinen NOKIA 3310 kännykkä, eikä siihen ole tietääkseni saatavissa yhtään tägiä. Siksi ajelenkin varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä sen käyttö on helppoa ja vaivatonta. Yhtään apia en ole koskaan tarvinnut, kun käyn viikoittain viinakaupassa.

        ”Tägi” on vähän niin kuin makkaraa, mutta hiukan maukkaampaa.
        Tojota kuski ei ole vaan sellaista herkkua saanut, vaan tyytyy tojotan tasoiseen lauantaimakkaraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kun viitsii käyttää noin puoli tuntia elämästään laittaessaan eri lataustarjoajien apit kännykkäänsä, ja tilaa samalla tägit, niin polttiksen tankkaaminen on sen jälkeen hankalampaa kuin sähköauton lataus. Toki onhan se muutenkin, koska sähköautoilijan ei tarvitse tauoillaan viettää aikaansa auton vieressä. "


        Niin mikähän se mahtaa olla se tägi? Minulla on vielä käytössä tavallinen NOKIA 3310 kännykkä, eikä siihen ole tietääkseni saatavissa yhtään tägiä. Siksi ajelenkin varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä sen käyttö on helppoa ja vaivatonta. Yhtään apia en ole koskaan tarvinnut, kun käyn viikoittain viinakaupassa.

        Ei sulla sitten varmaan ole pankkikorttiakaan vaan toimit setelirahalla.
        Olet siis jättäytynyt nyky-yhteiskunnasta niin silloin elät edelleen kuin viime vuosituhannella. Oma valinta, teet vain elämästäsi vaikeampaa.
        Älä sitten huutele mitään sähköautoista kun et niistä kerran mitään ymmärrä.
        Maailma menee eteenpäin, sinua ei väkisin perässä vedetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla sitten varmaan ole pankkikorttiakaan vaan toimit setelirahalla.
        Olet siis jättäytynyt nyky-yhteiskunnasta niin silloin elät edelleen kuin viime vuosituhannella. Oma valinta, teet vain elämästäsi vaikeampaa.
        Älä sitten huutele mitään sähköautoista kun et niistä kerran mitään ymmärrä.
        Maailma menee eteenpäin, sinua ei väkisin perässä vedetä.

        Ei sulla sitten varmaan ole pankkikorttiakaan vaan toimit setelirahalla.
        Olet siis jättäytynyt nyky-yhteiskunnasta niin silloin elät edelleen kuin viime vuosituhannella. Oma valinta, teet vain elämästäsi vaikeampaa.
        Älä sitten huutele mitään sähköautoista kun et niistä kerran mitään ymmärrä.
        Maailma menee eteenpäin, sinua ei väkisin perässä vedetä.


        Kyllä minulla on jo useita vuosia pankkikortti ollut, ja maksan kaikki laskutkin tietokoneella. Setelirahaa en juuri käytä, mutta kirkossa tykkään kyllä sujauttaa näyttävästi kolehtihaaviin kahisevan setelin.

        Uskoakseni ymmärrän sähköautoista ja niiden sähkötekniikasta melkoisestikin, sillä olen koko ikäni toiminut erilaisten tehokkaiden sähkölaitteiden kanssa, ja olen pitänyt huolta melkoisen suuristakin paikallisparistoista. Tehokkaiden akkujen kanssa touhuaminen on minulle ollut tuttua hommaa jo vuosikymmenet. Juuri siksi suhtaudunkin vähän skeptisesti ladattavien sähköautojen toimivuuteen Suomen vaikeissa olosuhteissa.

        Sähköinen voimalinja on kuitenkin autossa hyvä, sillä sen avulla auton kaupunkiominaisuudet saadaan erittäin mukaviksi. Ehdotonta huippua autotekniikassa edustaa edelleen itselatava hybridi-Toyota, joka on taloudellinen ja mukava kaupunkiajossa, ja sen range on 1000 km maantieajossa talvellakin. Yksikään sähköauto ei pysty sen kanssa kilpailemaan näissä ominaisuuksissa. Minä tulen ajamaan itselataavalla hybridi-Toyotalla hautaan asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulla sitten varmaan ole pankkikorttiakaan vaan toimit setelirahalla.
        Olet siis jättäytynyt nyky-yhteiskunnasta niin silloin elät edelleen kuin viime vuosituhannella. Oma valinta, teet vain elämästäsi vaikeampaa.
        Älä sitten huutele mitään sähköautoista kun et niistä kerran mitään ymmärrä.
        Maailma menee eteenpäin, sinua ei väkisin perässä vedetä.


        Kyllä minulla on jo useita vuosia pankkikortti ollut, ja maksan kaikki laskutkin tietokoneella. Setelirahaa en juuri käytä, mutta kirkossa tykkään kyllä sujauttaa näyttävästi kolehtihaaviin kahisevan setelin.

        Uskoakseni ymmärrän sähköautoista ja niiden sähkötekniikasta melkoisestikin, sillä olen koko ikäni toiminut erilaisten tehokkaiden sähkölaitteiden kanssa, ja olen pitänyt huolta melkoisen suuristakin paikallisparistoista. Tehokkaiden akkujen kanssa touhuaminen on minulle ollut tuttua hommaa jo vuosikymmenet. Juuri siksi suhtaudunkin vähän skeptisesti ladattavien sähköautojen toimivuuteen Suomen vaikeissa olosuhteissa.

        Sähköinen voimalinja on kuitenkin autossa hyvä, sillä sen avulla auton kaupunkiominaisuudet saadaan erittäin mukaviksi. Ehdotonta huippua autotekniikassa edustaa edelleen itselatava hybridi-Toyota, joka on taloudellinen ja mukava kaupunkiajossa, ja sen range on 1000 km maantieajossa talvellakin. Yksikään sähköauto ei pysty sen kanssa kilpailemaan näissä ominaisuuksissa. Minä tulen ajamaan itselataavalla hybridi-Toyotalla hautaan asti.

        Olen työssäni välillä joutunut tuollaisella tojotanpaskalla ( Rav4 hybrid) ajamaan ja täytyy todeta että paskempaa autoa joutuu oikein etsimään.
        Onneksi se vanhin paskaläjä vaihdettiin sentään ladattavaan rav4:ään, mutta aivan paskoja on nämä uudetkin (2kpl).
        En todellakaan ymmärrä kuinka joku voi niitä romuja kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Kun viitsii käyttää noin puoli tuntia elämästään laittaessaan eri lataustarjoajien apit kännykkäänsä, ja tilaa samalla tägit, niin polttiksen tankkaaminen on sen jälkeen hankalampaa kuin sähköauton lataus. Toki onhan se muutenkin, koska sähköautoilijan ei tarvitse tauoillaan viettää aikaansa auton vieressä. "


        Niin mikähän se mahtaa olla se tägi? Minulla on vielä käytössä tavallinen NOKIA 3310 kännykkä, eikä siihen ole tietääkseni saatavissa yhtään tägiä. Siksi ajelenkin varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, sillä sen käyttö on helppoa ja vaivatonta. Yhtään apia en ole koskaan tarvinnut, kun käyn viikoittain viinakaupassa.

        Eihän bensa-autossa tosiaan mitään tägejä ja appeja tarvita. Muuten tulee ajaminen kyllä kalliiksi kalliilla bensalla, mutta kukin tyylillään...


    • Anonyymi

      Vuoden kun leikkii johtojen kanssa ja latailee 200km välein ei moni toista vuotta sellaiseen alennu jos autosta ylipäänsä jotenkin järkevästi vielä eroon pääsee? Yleensä ei pääse sillä sähköauton arvo on laskenut vuodessa aina pohjamutiin ja velka niin suuri että pitää olla valtavat tulot jotta niitä velkoja voi kuittailla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      105
      3674
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      317
      1950
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1747
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      103
      1645
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      435
      1592
    6. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1520
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      432
      1456
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1220
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      43
      1117
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      364
      1060
    Aihe