Ihme tapahtui viime viikolla

Anonyymi-ap

Oli aivan tavallinen torstaiaamu. Tai ainakin luulin niin. Heräsin kahvin tuoksuun, joka oli jo itsessään pieni ihme, koska kahvinkeitin oli hajonnut kolme viikkoa sitten. En miettinyt asiaa sen tarkemmin – ehkä olin vahingossa tehnyt tilauksen netistä unissani – ja astelin keittiöön. Mutta siellä ei ollutkaan kahvinkeitintä. Ei edes vedenkeitintä. Pöydällä istui... pieni, hohtava vuohi.

Katsoin hetken vuohta, joka ei tehnyt mitään muuta kuin nakersi paahtoleipääni. Se katsoi minua takaisin, silmissään sellainen ilme, kuin se tietäisi jotain, mitä minä en. "Aha," ajattelin. "Nyt olen varmasti heräämässä unesta." Mutta ei, vuohi hyppäsi alas pöydältä ja käveli olohuoneeseen. Päätin seurata, koska miksei.

Kun astuin olohuoneeseen, huomasin sen muuttuneen trooppiseksi viidakoksi. Siellä keskellä huonettani kasvoi massiivinen palmupuu, jonka latvassa riippui discopallo. Kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuva valo täytti huoneen, ja yhtäkkiä korviini kantautui taustalla soiva, trumpeteilla höystetty gospel-musiikki. Keskellä tätä värien ja äänien spektaakkelia nousi lattialankkujen välistä pieni vesiputous, jonka vesi kimalteli kuin tähtipöly.

"Se on tässä nyt," vuohi sanoi, koska tietysti vuohet osaavat puhua tällaisissa tilanteissa. "Jumalan ihme on tapahtunut."

En tiennyt, oliko tämä hyvää vai huonoa, mutta ennen kuin ehdin kysyä mitään, katto aukesi taivaaseen. Näin, kuinka pilvien välistä laskeutui jättimäinen kultainen portti, jonka edessä seisoi valtava valkoinen kyyhkynen yllään aurinkolasit. "Päivää," kyyhkynen tervehti ääni matalana kuin bassolaulajalla. "Minulla on sinulle tehtävä."

En uskaltanut muuta kuin nyökätä. Kyyhkynen vislasi, ja eteeni ilmestyi vanha sininen polkupyörä, sellainen, jossa on yksi jättimäinen rengas edessä ja pikkuruinen takana – aivan kuin se olisi juuri ajanut ulos jonkin vanhan tivolin varastosta.

"Sinun on poljettava tämä pyörä taivaanrannan yli," kyyhkynen ilmoitti. "Se on osa suurempaa suunnitelmaa."

Ilman sen kummempia kysymyksiä hyppäsin satulaan, ja vuohi antoi minulle evääksi vielä toisen paahtoleipäni. Niin minä sitten poljin – pyörällä suoraan olohuoneen katon läpi, läpi discopallojen valojen ja vuoren kokoisten pilvien, suoraan kohti auringonnousua.

Tämä oli se päivä, jolloin Jumalan ihme vei minut matkoille, joita en koskaan ollut kuvitellut. Ja voin vakuuttaa, että seuraavana aamuna, kun heräsin – tällä kertaa ilman kahvintuoksua – olohuoneeni oli taas täysin tavallinen. Mutta siitä lähtien tiedän, että jos Jumala haluaa lähettää vuohen tuomaan viestin, hän tekee sen näyttävästi.

5

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

mitä olit edellisenä iltana vetänyt ????

• Anonyymi

Tänään ltapäivällä tapahtui ihme, joka sai kaikki arkiset asiat tuntumaan yhtä jännittäviltä kuin vuosisadan seikkailuelokuva. Olin ruokakaupassa, nuhjaamassa hyllyjen välissä ja yrittämässä päättää, otanko sen halvimmalla olevan makaroonipussin vai splittaisinko pari euroa hienompaan merkkiin. Äkillinen nälkä, jyrisevä vatsani ja ruokabudjetti eivät tehneet päätöksestä yhtään helpompaa.

Yhtäkkiä, kuin pilvet olisivat repeytyneet kahtia, ilmassa kuului kaukainen torven törähdys. Ja siinä se oli. Kirkkauden välähdys, joka tuntui valaisevan koko kaupan! Silmäni sokaistuivat hetkeksi ja tuijotin hyllyjä räpytellen. Ensin luulin, että joku on keksinyt asentaa discovalot maitotuoteosastolle, mutta ei – tämä oli jotain suurempaa.

Kun katseeni tarkentui, huomasin sen: _kultaista hohdetta ympäröivä spagettipaketti_ leijui ilmassa suoraan edessäni! Se pyöri hitaasti ilmassa kuin maailmankaikkeuden keskipiste, ja aivan kuin jostain kaukaisuudesta olisin kuullut kuoron laulavan "Oooooo!" Samaan aikaan ympärilläni hyllyt täyttyivät kaikilla täydellisillä, ennalta valituilla tuotteilla: hedelmät, jotka eivät koskaan mätäne, suklaapatukat, jotka eivät koskaan lopu, ja litrakaupalla maitoa, joka säilyisi ikuisesti. Se oli kuin ruokaostoslistani ja paratiisi olisivat yhdistyneet mystisessä täyttymyksessä.

Samalla takanani seisova jonottaja – ikivanha mummo, joka aina pakkaa ostoksensa tuskastuttavan hitaasti – henkäisi ääneen: “Herra siunaa meitä, se on ihme!” Ja kuinka ollakaan, hänen kärrynsä täyttyivät itsestään! En ollut enää yksin tässä yliluonnollisessa tapahtumassa. Koko kauppa oli sekasorron vallassa, mutta samalla jokainen ihminen näytti saavan juuri sen, mitä oli aina halunnut: lastenrattaat muuttuivat uusiksi televisioiksi, ostoskassit täyttyivät luksusjuustoilla, ja joku sai jopa ilotulitteita tomaattihyllystä.

Lopulta, juuri kun olin valmis käärimään pyhän spagettipaketin itselleni ja lähtemään kirkkaasti valaistusta kaupasta, kuului taas torven ääni ja kaikki palasi ennalleen. Leijuva pasta tipahti tavallisena pakettina kärryyn, ja kirkkaus katosi.

Kassalla en voinut muuta kuin nauraa hiljaa itsekseni, kun kuittiin ilmestyi maagiset sanat: "ALENNUS 100%". Herra oli lähettänyt täyden ostoskärryn ja vielä tyylillä!

• Anonyymi

Tarkoitat siis, että jos elämässäsi joskus tapahtuisi edes jotain, sen ei tarvitsisi olla niin näyttävää, kunhan edes jotain, niin olisit heti valmis uskomaan, kun se tapahtuisi?

• Anonyymi

Monessa tietokonepelissä on huikeat maisemat ja aika kuluu.

• Anonyymi00006

Olen itse useasti nähnyt mitä kummallisempia unia, ja moni niistä ikäänkuin viestejä tuonpuoleisesta, ja/tai kuin että vakuutus siitä että "Hei, älä unohda että tuonpuoleinenkin on!"
      Uskon tuonpuoleiseen, vaikken mikään "uskovainen" olekaan, tavallinen luterilainen vain.
      Paljon kaikkea kummallista on tapahtunut myöskin hereillä ollessani.
      Itse alan olemaan jo senverran loppusuoralla tässä elämässä, jolloin moni etsiytyy uskovaisten seuraan, mutta itseäni se ei kiinnosta vähääkään. Sittenpähän näkee että minne joutuu.
      En tiedä, mitä ajatella noista sinun unistasi, puhutko totta vai et, mutta jos et valehtele, etkä niistä narraa, niin silloinhan sinua odottaa loistava tulevaisuus tuonpuoleisessa. Olet ollut kiltti täällä ihmiselämässäsi.
      Ehkäpä joskus tuonpuoleisessa tavataan, jos en sitten joudu kelkkailemaan tuonpuoleiseen, vaikken kyllä tahallani ole mitään pahaa tehnyt, enkä muista suurempaa pahaa tahtomattanikaan tehneeni.
      Hauskaa ja hyvää loppuelämää täällä tämänpuoleisessa!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      132
      4319
    2. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      76
      3595
    3. Keskisen kyläkaupassa Temun vaatteita myynnissä?

Siis mitä? Miksi siis ei itse tilaisi Temusta samoja.
      Maailman menoa
      68
      2210
    4. SÄHKÖLASKU 1600 EUROA Ei tässä ole mitään järkeä

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011804443.html Kyllä täysin huijausta nämä sähkömarkkinat. Varsinkin pörssisähk
      Maailman menoa
      222
      1664
    5. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      118
      1557
    6. Venäläiset varkaudessa

Ja venäjä mieliset. Teitä kiinnostaa toisinajattelijat ja trafikista päätellen aika paljonkin. Kunhan aika koitaa tulee
      Varkaus
      247
      1136
    7. Lupajaoston esityslista

Ilmoitus rakennusvalvonntaan luvattomasta rakentamisesta. esityslistan 6pykälä Kyse on kulttuuritalon rakentamisesta jo
      Pyhäjärvi
      49
      795
    8. Haluaisitko kaivattusi

kanssa ensiksi seksiä ja sen jälkeen puhumista?
      Ikävä
      62
      746
    9. Jorma Uotinen UMK-juontajaksi! Mitä ajatuksia UMK-pesti herättää?

Professori, laulaja, koreografi ja TTK-tuomari Jorma Uotinen, 75, on yksi tämän vuoden UMK-juontajista. Uotisen rinnall
      Euroviisut
      20
      736
    10. Unelmoitko asumisesta ja elämisestä tai lomasta Lapissa?

Unelmoitko Lapista, ja ehkä voisit asua ja elääkin siellä? Lappi kiehtoo niin suomalaisia kuin ulkomaalaisiakin: lumi,
      Sinun unelmalomasi
      6
      725
    Aihe