Miksi ihmiset eivät halua uskoa kristinuskoon tai kristukseen?

Anonyymi-ap

Onko kukaan miettinyt? Voiko vika olla kenties joidenkin kristittyjen asenteissa? Luuleeko oikeasti porukka että toista vähättelemällä ja manipuloimalla saa ketään uskoon, varsinkaan aidosti?? Sellainen ajaa ihmistä kauemmas uskonnosta! Ja sitten hyvin usein unohdetaan se että ne joille sanomaa jaetaa ovat myös ihmisiä ja SAMALLA VIIVALLA... Ja tärkeintä: MYÖS HEKISEN POLUN KULKIJOITA!

MIKÄ USKOVAISIA VAIVAA NYKYÄÄN?! Onko kukaan joka osaisi kertoa?? Minkälaisia yli-inhimillisiä oletuksia kristityt oikein asettaa muille ihmisille?

22

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tätä on tärkeä miettiä!

    • Syy on tietysti siinä, että jopa puolivaloilla ajeleva ihminen älyää kristinuskonharhan vedätykseksi.

      • Anonyymi

        Paskahousu vastasi herkästi


    • Anonyymi

      Ketään kristittyjä jotka osaisivat vastata?

    • Anonyymi

      Pitäisikö kristittyjen valehdella, ettei helvettiä ole ? Kristityn on kerrottava Raamatun ehdoton totuus. Tämä ei tietenkään miellytä pahuuteen paatuneita, vaikka heidän asenteensa ei poistakaan tosiasiaa. Jeesuksen sovitustyö Golgatalla, avaa nyös paatuneelle mahdollisuuden pelastukseen, sillä Jeesus tuli syntisiä varten, Taivaan Isän luota, omasta tahdostaan, ottamaan niiden synnit päällensä, jotka katuen palaavat Isänsä luo, kuten tuhlaaja poika. Kristittyjen hyvä Jumala, ilmaisee itsensä niille, jotka Häntä janoavat. Tekin kadotuksen lapset, olette Jumalan taideteoksia,sellaisina kuin olette Älkää hävetkö itseänne, sillä olittepa millaisia tahansa, olette Jumalan luomia. Hän antoi teille elämän ja suunnitelman onnelliselle elämällenne. Mutta ihmisille annettu valta , hallita maailmaanne ja kokeneen saatanan ovelat ansat, harhauttavat monet. Mutta Jumalan armo pysyy. Hänen kätensä on ojossa aina , kun huudatte Häntä apuun. tarttukaa siihen.

      • Anonyymi

        Kannattaa tietenkin kertoa ne ydinasiat, joihin pitää uskoa. Mikä voisi olla tärkeämpää kuin tämä: Jeesus herää kuolleista, ihan kuin olisi ottanut vain pienet päiväunet, ja heti kun venyttelyt on hoidettu, hän iskee kiinni kalalounaaseen. Sillä jokainenhan tietää, että maailmanhistorian suurin ihme vaatii tuhdin aterian kylkeen – kalaa, tietenkin! Eikä siinä vielä kaikki, sillä seuraavaksi tämä mestariastelija marssii seinän läpi, niinkuin se olisi joku huomaamaton helppo homma.

        Mutta eihän se tähän lopu! Ei, ei, ystäväni. Sen jälkeen Jeesus ottaa ja hyppää pilven päälle ja lähtee leijailemaan avaruuteen – koko fyysisessä komeudessaan, tietenkin. Luukas 24:51 tiivistää tämän osuvasti: "Ja tapahtui, että hänet otettiin ylös taivaaseen heidän nähtensä." Ei siinä paljoa punnerruksia tarvita, kun pääsee suoralla pilvilennolle kohti kosmosta.

        Joten jos et tätä usko, niin kai sinulta jää sitten kaikki oleellinen välistä! Pilviteologiaa parhaimmillaan: vähän kalaa, vähän seinän läpikävelyä ja pilvilautalla leijailua. Tässä on uskon ydinasia, ei siitä sen enempää. "Ja hänet otettiin ylös pilvessä ja katosi heidän näkyvistään" (Apt. 1:9)

        Enkeli Mäntä, pilvillä, kalalounasta nautiskellen.


      • Anonyymi

        Mielestäni kristityn pitäisi asettua enemmän muiden uskontojen uskovaisten, mutta myös sekulaaristen ei henkisten ihmisten asemaan!

        Tiesitkö että jossain uskonnoissa ihminen itse sovittaa omat hunonsa jo tässä elämässä? Miten ihminen voisi olla "kadotuksen lapsi" jos ei edes pidä totena tai usko sellaiseen? Mikä jumala? Joillekin aidoista aidoin jumala voi olla itse Ukko ylijumala, joillekin Krishna ja joillakin on panteistinen jumala... Jumalia on monia!

        Kyllä monessa muussakin uskonnossa saa olla mikä on... se on kasvatuksesta kiinni! Myös ei kristitty siis voisi kokea olevansa hyväksytty sellaisenaan. Eiköhän muissakin uskonnoissa ole se isä joka odottaa rakasta lastaan...

        Helppohan se on kristittynä sanoa että "kaikki ei kristillinen on valetta", koska itse et ole koskaan uskonut esim Krishnaan koko sydämestäsi (enkä vaadikaan, mut siis... tajusit varmaan?). Sinulla ei voi olla rakkaus suhde muuta kuin siihen jumalaan mikä sinulla on ollut syntymästäsi! "sinulla ei saa olla muita jumalia", mutta opettaako tämä lausahdus ihmistä asettumaan koskaan muihin jumaliin uskovien asemaan?

        Kukaan ei sanonut että sinun pitäisi valehdella siitä mitä sinä koet totisimpana totena, mutta pitäisikö siis sydämensä pohjasta johonkin muuhun jumalaan tai jumaliin uskovan ja niitä rakastavan valehdella että hän pitää sinun herraasi totena, jos hän ei kerran pidä?

        "Saatanan" tunkeminen joka paikkaan minun korvaani ei vain kuulosta oikealta... joskus törmännyt tän tyyliseen kommentointiin: "vain se jos joku tuntuu hyvältä, niin ei tarkoita että se ei olisi saatanasta"... eli, jos koet jonkun asian hyvänä, niin se olis saatanallista vain koska se tuntuu hyvältä? Myös argumentit: "jumalan ymmärrys on korkeampi kuin meidän" ja: "älä luota omaan ymmärrykseesi". Jotkut käyttää näitä argumenttei ansana ja kampittaakseen toisen omalla tiellään! Joka ei ole mielestäni reilua...

        Mutta siis... vain koska joku ei usko samaan, niin on automaattisesti pahaa tahtova ja pelkkää pimeyttä? Olen aika varma että monissa ei kristillisissä uskonnoissa on ihmisiä jotka ovat nöyryyden ja rehellisyyden perikuvia! Mistä me ihmiset voimme tietää mitä toisen mielessä liikku, ja sitten sillä perusteella luottaisimme vain yleistyksiin?

        Maailmassa on muitakin lähestymistapoja kuin yksi... millainen maailma olis sellainen missä kaikki olis kaikesta samaa mieltä? Ei kovin luonnollinen, vaan melkein kuin tulisi liukuhihnalta vain saman näköisiä androideja ja kaikki olisi vain kopioita toisistaan! Joka mielestäni ei tunnu oikealta myöskään...

        Ja sitten... tarkoitukseni ei ole siis tässä vähätellä kenenkään henkisiä kokemuksia, mutta ehkä avata silmiä sen asian suhteen, että maailmassa tosiaankin on ihmisiä jotka voivat katsoa tätä maailmaa ja todellisuutta eri perspektiivistä kuin mitä on itse tottunut ja tämä juuri on itselle ainakin ollut todella silmiä avaavaa ja minulla on ollut kavereita monesta kulttuurist. Mielestäni pieni kultturishokki tekee vain hyvää ihmiselle, näin myös jonkin verran ulkomailla matkailleena tiedän tämän! :)

        Mielestäni ihmisen arvo ei määrity sillä mihin tämä uskoo ja mitä jäättää uskomatta, vaan tosiaankin olemme kaikki samalla viivalla! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni kristityn pitäisi asettua enemmän muiden uskontojen uskovaisten, mutta myös sekulaaristen ei henkisten ihmisten asemaan!

        Tiesitkö että jossain uskonnoissa ihminen itse sovittaa omat hunonsa jo tässä elämässä? Miten ihminen voisi olla "kadotuksen lapsi" jos ei edes pidä totena tai usko sellaiseen? Mikä jumala? Joillekin aidoista aidoin jumala voi olla itse Ukko ylijumala, joillekin Krishna ja joillakin on panteistinen jumala... Jumalia on monia!

        Kyllä monessa muussakin uskonnossa saa olla mikä on... se on kasvatuksesta kiinni! Myös ei kristitty siis voisi kokea olevansa hyväksytty sellaisenaan. Eiköhän muissakin uskonnoissa ole se isä joka odottaa rakasta lastaan...

        Helppohan se on kristittynä sanoa että "kaikki ei kristillinen on valetta", koska itse et ole koskaan uskonut esim Krishnaan koko sydämestäsi (enkä vaadikaan, mut siis... tajusit varmaan?). Sinulla ei voi olla rakkaus suhde muuta kuin siihen jumalaan mikä sinulla on ollut syntymästäsi! "sinulla ei saa olla muita jumalia", mutta opettaako tämä lausahdus ihmistä asettumaan koskaan muihin jumaliin uskovien asemaan?

        Kukaan ei sanonut että sinun pitäisi valehdella siitä mitä sinä koet totisimpana totena, mutta pitäisikö siis sydämensä pohjasta johonkin muuhun jumalaan tai jumaliin uskovan ja niitä rakastavan valehdella että hän pitää sinun herraasi totena, jos hän ei kerran pidä?

        "Saatanan" tunkeminen joka paikkaan minun korvaani ei vain kuulosta oikealta... joskus törmännyt tän tyyliseen kommentointiin: "vain se jos joku tuntuu hyvältä, niin ei tarkoita että se ei olisi saatanasta"... eli, jos koet jonkun asian hyvänä, niin se olis saatanallista vain koska se tuntuu hyvältä? Myös argumentit: "jumalan ymmärrys on korkeampi kuin meidän" ja: "älä luota omaan ymmärrykseesi". Jotkut käyttää näitä argumenttei ansana ja kampittaakseen toisen omalla tiellään! Joka ei ole mielestäni reilua...

        Mutta siis... vain koska joku ei usko samaan, niin on automaattisesti pahaa tahtova ja pelkkää pimeyttä? Olen aika varma että monissa ei kristillisissä uskonnoissa on ihmisiä jotka ovat nöyryyden ja rehellisyyden perikuvia! Mistä me ihmiset voimme tietää mitä toisen mielessä liikku, ja sitten sillä perusteella luottaisimme vain yleistyksiin?

        Maailmassa on muitakin lähestymistapoja kuin yksi... millainen maailma olis sellainen missä kaikki olis kaikesta samaa mieltä? Ei kovin luonnollinen, vaan melkein kuin tulisi liukuhihnalta vain saman näköisiä androideja ja kaikki olisi vain kopioita toisistaan! Joka mielestäni ei tunnu oikealta myöskään...

        Ja sitten... tarkoitukseni ei ole siis tässä vähätellä kenenkään henkisiä kokemuksia, mutta ehkä avata silmiä sen asian suhteen, että maailmassa tosiaankin on ihmisiä jotka voivat katsoa tätä maailmaa ja todellisuutta eri perspektiivistä kuin mitä on itse tottunut ja tämä juuri on itselle ainakin ollut todella silmiä avaavaa ja minulla on ollut kavereita monesta kulttuurist. Mielestäni pieni kultturishokki tekee vain hyvää ihmiselle, näin myös jonkin verran ulkomailla matkailleena tiedän tämän! :)

        Mielestäni ihmisen arvo ei määrity sillä mihin tämä uskoo ja mitä jäättää uskomatta, vaan tosiaankin olemme kaikki samalla viivalla! :)

        Sit vielä siitä että: Miten voimme tietää mitä toisen mielessä liikkuu? Kyllä voimme, jos on hyvä ihmistuntemus ja kun tutustuu ihmisiin! Sit tämä argumentti: "jotkut osaa manipuloinnin jalon taidon"... voi kuules, manipuloivia ihmisiä on ihan joka leirissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa tietenkin kertoa ne ydinasiat, joihin pitää uskoa. Mikä voisi olla tärkeämpää kuin tämä: Jeesus herää kuolleista, ihan kuin olisi ottanut vain pienet päiväunet, ja heti kun venyttelyt on hoidettu, hän iskee kiinni kalalounaaseen. Sillä jokainenhan tietää, että maailmanhistorian suurin ihme vaatii tuhdin aterian kylkeen – kalaa, tietenkin! Eikä siinä vielä kaikki, sillä seuraavaksi tämä mestariastelija marssii seinän läpi, niinkuin se olisi joku huomaamaton helppo homma.

        Mutta eihän se tähän lopu! Ei, ei, ystäväni. Sen jälkeen Jeesus ottaa ja hyppää pilven päälle ja lähtee leijailemaan avaruuteen – koko fyysisessä komeudessaan, tietenkin. Luukas 24:51 tiivistää tämän osuvasti: "Ja tapahtui, että hänet otettiin ylös taivaaseen heidän nähtensä." Ei siinä paljoa punnerruksia tarvita, kun pääsee suoralla pilvilennolle kohti kosmosta.

        Joten jos et tätä usko, niin kai sinulta jää sitten kaikki oleellinen välistä! Pilviteologiaa parhaimmillaan: vähän kalaa, vähän seinän läpikävelyä ja pilvilautalla leijailua. Tässä on uskon ydinasia, ei siitä sen enempää. "Ja hänet otettiin ylös pilvessä ja katosi heidän näkyvistään" (Apt. 1:9)

        Enkeli Mäntä, pilvillä, kalalounasta nautiskellen.

        Kaikki ei usko... mutta, kuolleista heräämisiä on ihan maailman historia täynnä eikä ollut maailman historian ainut eikä viimeinen kuolleista heräävä!

        Siitä lensikö taivaisiin herättyään, voidaan olla eri mieltä... olen kuullut myös että Jeesus olisi jatkanut elämäänsä tavallisena ihmisenä herättyään kuolleista, eli Jeesus olisi siis loppu elämänsä ollut ihan tauno tavis. Mitä jos lopulta vartijat päästivät Jeesuksen pois sieltä suuren kiven takaa kun se oli herännyt kuolleista? Who knows!

        Jokaisessa maailman uskonnon mytologiassa on selitetty asiat yliluonnollisen kautta kun ei löytynyt niitä sanoja selittämään asioita maanläheisesti. Kannattaako kaikki asiat siis ottaa kirjaimellisesti? Jos joku ottaa, niin senkun, mutta antakoot muiden ajatella omia ratojaan!

        Asioita juurikin kannattaa lähestyä skeptisyyden kannalta!

        1 Corinthians 10:15
        I speak as to sensible people; judge for yourselves what I say.


    • Anonyymi

      Joh. 6:
      61. Jeesus tiesi, että hänen sanansa olivat herättäneet opetuslapsissa ärtymystä, ja hän sanoi heille: "Loukkaako tämä teitä?
      62. Miten käykään, jos te näette Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän ennen oli!
      63. Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä. 2. Kor. 3:6
      64. Teidän joukossanne on kuitenkin muutamia, jotka eivät usko." Jeesus tiesi näet alusta alkaen, ketkä eivät uskoneet ja kuka hänet kavaltaisi. Joh. 2:25; Joh. 13:11
      65. Hän jatkoi: "Juuri siksi sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä sitä hänelle suo."

      • Anonyymi

        Juuri näin! Se loukkaa, jos ei ymmärrä, että tässä ollaan menossa suoraan kohti kuun kiertorataa pilven päällä leijuen. Jeesus yritti siinä vihjaista, että jos nyt jo suututtaa, niin mitenköhän suu pannaan, kun näette Ihmisen Pojan nousevan takaisin taivaaseen pilvellä – fyysisesti tietenkin, ei mitään metaforista hapatusta!

        Ja eihän tästä lihasta mitään hyötyä olekaan, kun on kerran pilviteologia kehissä. Lihalliset tavat jäävät maan pinnalle, kun me pistetään hengen turbo päälle ja suhautetaan suoraan yläilmoihin. Ei ole mitään "maallista polttoainetta" tähän reissuun. Henki tekee eläväksi, eikä siinä mitään kuntosalituntia tarvita, kun leijaillaan pilven päällä kuin lentävä kalakauppias.

        Mutta joo, eipä kaikkia kutsutakaan mukaan tälle taivaalliselle avaruusreissulle. Kuten Jeesus itse toteaa, ei sinne pilven päälle pompata ilman Isän lupaa – varauslista on tiukka! Että jos vielä arvot, onko lippu taskussa, kannattaa vilkaista vähän ylöspäin ja viritellä sitä sisäistä pilviteologiaa.

        Enkeli Mäntä, pilviässä suunta kohti avaruuden risteilyä!


      • Anonyymi

        1. Se on oikeastaan ihan luonnollista kenessä tahansa jos jokin hänelle vieras asia herättää hänessä jonkinlaisia dissonansseja! :) Varmasti täällä on jokin yksilö joka saa dissonansseja minun sanoista! :)

        2. Kuka pystyy näkemään? Harvassa on näkijät jotka näkevät mitä tapahtuu kun ihminen siirtyy rajan tuolle puolen! :)

        3. Kyllä silti tällä lihalla on väliä, tämä liha tuntee ja toki kiitos sielun ja elämän siitä. Mielestäni turha silti sanoa kenenkään että liha olisi arvoton, kaikki nämä toiminnot meidän kehossamme, kaikki aivokemiat, kaikki nämä... ja kaiken päälle sitten että jokaisella on tietoisuus! Miten muka kehollisella kokemuksella ei olis väliä? Jostain syystä me tänne tultiin eikä se ole todellakaan vahinko!

        4. Eli se jos joku on hänen kanssaan eri mieltä, niin on kavaltaja? Tämä ei omaan korvaani vain kuulosta kovin ihmisläheiseltä lähestymistavalta...

        5. Hetkinen... "minä olen tie, totuus ja elämä, kukaan ei tule isän luokse muuta kuin minun kauttani!" ja sitten ei muka voikaan tulla Jeesuksen luokse ilman että isä suo sen jollekin yksilölle? hmm...

        Tässä kyseenalaistusta, olkaa hyvät! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Se on oikeastaan ihan luonnollista kenessä tahansa jos jokin hänelle vieras asia herättää hänessä jonkinlaisia dissonansseja! :) Varmasti täällä on jokin yksilö joka saa dissonansseja minun sanoista! :)

        2. Kuka pystyy näkemään? Harvassa on näkijät jotka näkevät mitä tapahtuu kun ihminen siirtyy rajan tuolle puolen! :)

        3. Kyllä silti tällä lihalla on väliä, tämä liha tuntee ja toki kiitos sielun ja elämän siitä. Mielestäni turha silti sanoa kenenkään että liha olisi arvoton, kaikki nämä toiminnot meidän kehossamme, kaikki aivokemiat, kaikki nämä... ja kaiken päälle sitten että jokaisella on tietoisuus! Miten muka kehollisella kokemuksella ei olis väliä? Jostain syystä me tänne tultiin eikä se ole todellakaan vahinko!

        4. Eli se jos joku on hänen kanssaan eri mieltä, niin on kavaltaja? Tämä ei omaan korvaani vain kuulosta kovin ihmisläheiseltä lähestymistavalta...

        5. Hetkinen... "minä olen tie, totuus ja elämä, kukaan ei tule isän luokse muuta kuin minun kauttani!" ja sitten ei muka voikaan tulla Jeesuksen luokse ilman että isä suo sen jollekin yksilölle? hmm...

        Tässä kyseenalaistusta, olkaa hyvät! :)

        Ja sit ilmoitettava että minun tarkoitus tässä ei suinkaan ole ketään sanottuna provosoida, vaan kysyä kysymyksiä joita kaikki ei ole huomannut kysyä! :)


    • Anonyymi

      Olet lähes seonnut pakkomielteisesti kalalounaisiin ja pilviin. Jumala kyllä huolehtii Jeesukselle sopivan hahmon, kulloisiinkin olosuhteisiin.. Kristityn kuollessa, Jeesus kutsuu omansa kotiinsa ja aterioi Hänen kanssaan ja Jeesus kutsutun kanssa. Jeesus on rakentanut kutsutulle asuinsijan , näin Raamattumme kertoo. Älä leiki tyhmää, lapsellisine kalalounaittesi ja pilviesi kanssa. Mieti mitä Jeesuksen evankeliumi todella kertoo ja opettaa kalalounaasta ja pilvistä. Mieti myös mikä opetus sisältyy puhuvaan käärmeeseen , tai aasiin. Mieti myös, kuka oli Kainin vaimo, tai voiko Jumala luoda niin suuren kiven,, ettei pysty sitä nostamaan.. Mene sitten selittämään nämä tuotoksesi puliukko ystävillesi, ettei niitä tarvitsisi kokoaikaa kuunnella.

    • Anonyymi

      Miksi uskoa oppiin,joka saarnaa suvaitsevaisuutta ja hyvyyttä,mutta on historian valoissa eniten kansan murhia aiheuttanut oppi?!

    • Anonyymi

      Itse olen sitä mieltä että oikea kristitty pystyy olemaan aidosti bestis vaikka buddhalaisen kanssa ja voivat tulla aidosti toimeen keskenään, eikä kukaan osapuoli yritä käännyttää toisiaan eikä kummallakaan myöskään ole mitään taka-ajatuksia! Oikea henkisen polun kulkija näes tietää että me olemme yksilöitä ja meillä jokaisella on toisistamme riippumattomat ajatukset, luonnollisesti! Koska olemme toisistamme fyysisesti erillisiä eikä meidän oikeastaan kuulukaan vaikuttaa toistemme ajatuksiin, sillä se olisi mustaa magiaa!

      • Anonyymi

        Ja tiedäthän... vastoin toisen tahtoa vaikuttaminen on mustaa magiaa!


    • Anonyymi

      Jos olisi oikeita aitoja uskontoja olemassa, niin tuskin tämä maailmanmeno olisi näin kaaottista kuin se varsinkin taas nykyään on. Kristityt ja muslimit sotii, ja ihan turhaan. Rauhaa rakastavalla asenteella jokaiselle löytyy tilaa tästä maailmasta. Vallanhimo ei tunnista uskontoja eikä ihmisyyden lakeja.

      • Anonyymi

        Tiedän mitä meinaat... Sodat ja tuollaiset eivät koskaan ole hyväksyttäviä, niin kuin sanotaan: ÄLÄ TAPA! Itse puhun kristinuskosta ja kristityistä... en siksi että mulla olis mitään heitä vastaan, vaan koska itseni lapsena kastettiin kristuksen nimeen. Kysynkin kristityiltä: Miksi jotkut ovat valmiita menemään jopa äärimmäisyyksiin uskonsa kanssa? Kuka siitä saa mitään? KETÄ VARTEN??

        Missä tahansa olen henkisyydessä kulkenut, niin olen parhaani mukaan yrittänyt pitää mukana rakkautta ja empatiaa. Asenteena aina ollut oppia sitä lisää, mutta myös pitää ymmärrys että henkisyys on ARKA ASIA ja tekee ihmisistä todella haavoittuvaisen. Kenenkän ihmisen kimppuun hyökkääminen henkisesti on pahinta mitä voi tehdä eikä niin saa tehdä missään nimessä! Jos joku tekee näin, LOPETA... ei oo sen arvoista! Ja tarkoitan tällä KAIKKIA ihmisiä, en pelkästään kristittyjä.

        Mielestäni ihmisten pitäis löytää empatiaa ja rakkautta toisiaan kohtaan, koska me kaikki ihmiset olemme omilla poluillamme tietyistä syistä ja jokainen elämä on TÄRKEÄ!


    • Anonyymi

      Kristityt on aina olleet saatanallisen ilkeitä kaikille muille paitsi omilleen.
      Älkää ihmeessä masentuko tästä. Olkaa onnellisia ja ylpeitä siitä mitä olette, omassa uskossanne.

      Tässä maassa kaikki paitsi kristityt ovat SAATANANPALVOJIA. Se on heidän ikioma mielipiteensä ja siitä saa olla eri mieltä. Usko ei tarvitse Jeesusta.

    • Anonyymi

      Miksi ihmettelet tuota jo kristinuskoisten kantilta?

      Kannattaisi tutkimus varmaan aloittaa kysymällä niiltä, jotka eivät näe syytä uskoa kristinuskoon ihan ensimmäisenä. Täälläkin on ateisteille ja muille uskonnoille omat palstat, jossa tietoa voisi saada hyvinkin helposti.

      Sitten vastausten perusteella tarkastaa sitä parempaa vaihtoehtoa lähestyä asiaa. Siis jos sellaista on.

    • Anonyymi

      Uskoa uskontoon, uskoa uskontoa??? Mitä se sellainen on? Ajaa kauemmas uskonnosta?

      Miksi emme vain eläisi omaa elämäämme ja sallisi sen toisille? Mitä uskomista siinä on?

      Ei Suomi ole Israel eikä muinainen juutalaisten valtiokaan. Ei ole enkeleitä eikä Jeesuksia. On vain hyväntahtoisia ja vilpittömiä. Ei heidän tarvitse uskoa, olla uskossa tai uskoa uskontoa.

      Ei ole polkuja, ei oikeita tai vääriä. On kirkas mieli, joka voi pettyä, voida huonosti, mutta saada taas kirkkautensa takaisin. Mitään ehtoja tai menetelmiä siihen ei tarvita.

      Uskomisesta puhuu ymmärtämätön. Maailman uskonnot eivät ole uskomisia vaan elämänkatsomusta ja filosofiaa. Yhteiskunta perustuu välittämiselle, huolehtimiselle, perusoikeuksille ja vapaudelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe