Kristittyjen Jumala on Kolmiyhteinen Jumala.

Anonyymi-ap

1. Joh.5
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki,
ja ne kolme yksi ovat."

Väärämieliset eivät tee ristinmerkkiä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Silloin kun Isä, Poika ja Pyhä Henki irrotetaan toisistaan erillisiksi toimijoiksi, joilla on omat lait ja käskyt, niin kyse ei ole enää terveestä Kristinuskosta, vaan eksytyksestä.

44

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ilm. 21:14

      Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

      Joh. 15:15

      En minä tästedes sano teitä palvelijoiksi; sillä ei palvelia tiedä, mitä hänen herransa tekee; mutta minä kutsun teitä ystäviksi, sillä kaikki, mitä minä Isältäni kuulin, ne minä teille ilmoitin.

      Mitä siihen lisätään tai otetaan pois, on pahasta.

    • Anonyymi

      Aloittajan otsikosta voi päätellä että muitakin jumalia on.

      • Anonyymi

        Onhan niitä "epäjumalia" ja Saatanakin kutsuu itseään Jumalaksi tai Jeesukseksi tai Pyhäksi Hengeksi, ihan miten vaan parhaaksi katsoo.

        2. Tess. 2:4

        Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Eikä Jeesus ole edes saman niminen kuin täällä maan päällä eläissään kun oli tavallisena miehenä "Joshua"

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä "epäjumalia" ja Saatanakin kutsuu itseään Jumalaksi tai Jeesukseksi tai Pyhäksi Hengeksi, ihan miten vaan parhaaksi katsoo.

        2. Tess. 2:4

        Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

        Eikä Jeesus ole edes saman niminen kuin täällä maan päällä eläissään kun oli tavallisena miehenä "Joshua"

        Ilm. 3:12

        Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

        Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, joka on taivaassa..."Isä meidän, joka olet taivaassa...

        Matt. 6:6

        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, joka on taivaassa..."Isä meidän, joka olet taivaassa...

        Matt. 6:6

        Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

        Ei ole erikseen erilaisia Isän lakeja, Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten eksyttäjät uskottelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole erikseen erilaisia Isän lakeja, Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten eksyttäjät uskottelevat.

        1. Joh.5:7
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki,
        ja ne kolme yksi ovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Joh.5:7
        Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki,
        ja ne kolme yksi ovat."

        Joh. 10:30

        "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh. 14:21

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 10:30

        "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh. 14:21

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        Raamatussa nimen tai nimien mainitseminen tarkoittaa paikalle kutsumista.
        Puhutaan kutsumanimestä.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Luuk. 9:48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Lahkolaiset herjaa työkseen kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (=Kolmiyhteinen Jumala)

        1. Joh. 2:12

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa nimen tai nimien mainitseminen tarkoittaa paikalle kutsumista.
        Puhutaan kutsumanimestä.

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Luuk. 9:48 ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri."

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Lahkolaiset herjaa työkseen kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. (=Kolmiyhteinen Jumala)

        1. Joh. 2:12

        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name’s sake.

        Apt.2:38-39
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        King James
        Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt.2:38-39
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        King James
        Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.

        Jeesuksen paluuta odotettiin sen sukupolven aikana. Tulevista sukupolvista ei silloin vielä osattu murehtia.

        Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana."

        And with many other words did he testify and exhort, saying, Save yourselves from this untoward generation.

        Kasteella oli kova kiire, koska se tarkoitti pelastusta ja PyhänHengen lahjan saamista.

        Ap. t. 16:15
        "Lyydia"
        ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan.

        Ap. t. 16:33

        Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apt.2:38-39
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        King James
        Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children, and to all that are afar off, even as many as the Lord our God shall call.

        Kommentoin sen verran ohi aiheen, että King James Biblen alussa kehotetaan lukemaan ja käyttämään sitä vain kirkossa...


    • Anonyymi

      Jumalan Kolmiyhteisyys ja yhtä oleminen on sanottu Raamatussa aivan selvästi.

      1. Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

      King James
      6 This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth.
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      8 And there are three that bear witness in earth, the spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

    • Anonyymi

      Folkbibeln

      1.Joh.6
      6 [Matt 3:13 f; Joh 19:34 .] Han är den som kom genom vatten och blod, Jesus Kristus: inte bara genom vattnet, utan genom vattnet och blodet[(vattnet och blodet) Gnostikerna lade sin tonvikt vid Jesu dop i floden Jordan (vattnet; Matt 3:13f), men Johannes betonade även hans försoningsdöd på korset (blodet; Joh 19:34f).]. Och Anden är den som vittnar, eftersom Anden är sanningen.
      7 Det är tre som vittnar[(Det är tre som vittnar:) Några medeltida handskrifter, särskilt latinska, tillägger: "i himlen: Fadern, Ordet och den helige Ande, och dessa tre är ett. Och det är tre som vittnar på jorden:".]:
      8 Anden, vattnet och blodet, och dessa tre är eniga.

    • Anonyymi

      Aloitus on hyvä. Jos jumaluuskysymyksessä on hämärää, on sitä monissa muissakin kysymyksissä.

      Videossa harhaopin poistamisavaimet:
      https://youtu.be/LBYcZl-eZjI

    • Anonyymi

      Pelkkää Jeesus-nimeä on helppo käyttää eksyttämiseen...."sinun nimesi kautta"...

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

      • Anonyymi

        Matt. 24:5

        Sillä monta tulee MINUN NIMESSÄNI sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:11

        Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

        Matt. 24:24

        Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

        Mark. 13:6

        MONTA tulee MINUN NIMESSÄNI sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Luuk. 21:8

        Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee MINUN NIMESSÄNI sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

        1. Joh. 2:26

        Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.


    • Anonyymi

      Voisiko joku listata tähän opetuslasten nimet?

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan:

        Kaikki Jeesukseen Kristukseen kastetut ovat Jeesuksen opetuslapsia.

        Oikeita Karitsan apostoleita sen sijaan oli ja on vain 12 kpl.

        Juudas luopui ja hänen tilalleen valittiin Mattias.

        Kaikkien heidän 12 nimet mainitaan kyllä Raamatussa.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi

        Apt.1 löytyy lista oikeista KARITSAN APOSTOLEISTA.


    • Anonyymi

      Kaikki on armoa ja kaikki tulee Herralta, mitä on sellaista jota et ole Herralta saanut?
      Jumalan luoma ihminen ei ole Jumala.
      Jumala luon tyhjästä mutta sinä et! Ainoastaan löydät.

      • Anonyymi

        Ei Jumala mitään tyhjästä luonut. Tyhjästä on paha nyhjästä, kuten sanonta kuuluu.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala mitään tyhjästä luonut. Tyhjästä on paha nyhjästä, kuten sanonta kuuluu.

        2. Piet. 3:5

        Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

        Joh. 3:5

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 3:5

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."

        1. Joh.5
        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

        Kannattaa varoa epämääräisten irtohenkien kosketuksia, kasteita, trippejä, taivasmatkoja, pelastusvarmuuksia tms. mitä selityksiä niille henkikokemuksille sitten annetaankin.


    • Anonyymi

      Lahkolaiset, kuten helluntailaiset,mormonit, jehovantodistajat, he kieltävät ja häpäisevät sakramenttien KASTEEN JA EHTOOLLISEN todellisen merkityksen.

      • Anonyymi

        Jenkeistä tänne 100 v. sitten tuodut uskonlahkot yrittävät käännyttää kristityt omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa jäseniksi. Ei hyvä ollenkaan.


    • Anonyymi

      Jumala luon tyhjästä mutta sinä et! Ainoastaan löydät.
      Katsokaa tilannetta todellisuutta vasten, tämä on tieteen mukainen.

      Kvanttikysiikkakin toimi sitten kun Jeesus on sen luonut. Kvanttifyysikot vain etsii miten alkeishiukkaset käyttäytyy missäkin tilanteessa, ja miten vapautuu käyttökelpoista energiaa, mutta kaikki tapahtuu Jeesuksen luomassa puitteissa, niin kun Jeesus on sen suunnitellut.

      Kaikki oli periaatteessa valmiina enne aikojen alkua, siten miten Jeesus oli kaiken suunnitellut. Raamatussa paljon ilmoitettiin etiikka ja moraali, ne täydellistyi Jeesuksessa joka täytti ne meidän puolestamme.
      Armosta uskova elää.

      • Anonyymi

        Ei tyhjästä mitään ole luotu.

        Raamatun mukaan kaikki näkyväiset on luotu näkymättömistä, mutta ei tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhjästä mitään ole luotu.

        Raamatun mukaan kaikki näkyväiset on luotu näkymättömistä, mutta ei tyhjästä.

        "Jumalan Henki liikkui vetten yllä".

        Nykytietämyksen mukaan mitään elollista elämää ei voi olla ilman juoksevaa vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhjästä mitään ole luotu.

        Raamatun mukaan kaikki näkyväiset on luotu näkymättömistä, mutta ei tyhjästä.

        Älä sekoo käsitteisiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sekoo käsitteisiin!

        Tyhjän saa pyytämättäkin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumalan Henki liikkui vetten yllä".

        Nykytietämyksen mukaan mitään elollista elämää ei voi olla ilman juoksevaa vettä.

        Tyhmä ei: eikö vesi ole Jeesuksen luoma?


    • Anonyymi

      <<Ei tyhjästä mitään ole luotu.<<
      Jumala ei olisi täydellinen kaikkivaltias, ellei loisi tyhjästä.

      Kuolleet elämään ja olemattomat olemaan.

      • Anonyymi

        Jeesuskin teki uuden silmän sokealle savesta ja syljestä, mutta ei tyhjästä.

        Siiloa lammikossa enkeli ei parantunut sairauksia ilman kuohuvaa vettä. Ei tyhjästä.

        Jumala luo ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi kasteen vedestä, Pyhän Hengen ja sanansa voimalla. Ei tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskin teki uuden silmän sokealle savesta ja syljestä, mutta ei tyhjästä.

        Siiloa lammikossa enkeli ei parantunut sairauksia ilman kuohuvaa vettä. Ei tyhjästä.

        Jumala luo ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi kasteen vedestä, Pyhän Hengen ja sanansa voimalla. Ei tyhjästä.

        1. Moos. 2:7

        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.

        1. Moos. 3:19

        Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskin teki uuden silmän sokealle savesta ja syljestä, mutta ei tyhjästä.

        Siiloa lammikossa enkeli ei parantunut sairauksia ilman kuohuvaa vettä. Ei tyhjästä.

        Jumala luo ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi kasteen vedestä, Pyhän Hengen ja sanansa voimalla. Ei tyhjästä.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.


        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

        Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

        Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.



        Jeesuksen käyttämä alkukielen sana "vesi" tarkoittaa todellakin tavallista vettä H20.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.


        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

        Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.

        Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.



        Jeesuksen käyttämä alkukielen sana "vesi" tarkoittaa todellakin tavallista vettä H20.

        Jumalan Luoma ihminen ei ole jumala, on välissä oleva ontologinen kuilu


    • Anonyymi

      Kyllä se on vain niin että ihminen loi jumalan.

      • Anonyymi

        Kuka loi ihmisen?


    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi: 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä. 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

      Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
      Jeesus pystyy luomaan tyhjästä. Yksi luominen kun luotiin kosmos, ja toinen kun luotiin ihminen.
      Tieteen mukaan maailma on syntynyt tyhjästä.

      • Anonyymi

        Ei tyhjästä mitään synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhjästä mitään synny.

        Uskon puutetta!
        Matteuksen evankeliumi:
        19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon puutetta!
        Matteuksen evankeliumi:
        19:26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

        Tyhjästä ei mitään voi luoda, vaan näkymättömistä aineista voidaan luoda näkyväisiä

        2. Kor. 4:18

        meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

        Kol. 1:16

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjästä ei mitään voi luoda, vaan näkymättömistä aineista voidaan luoda näkyväisiä

        2. Kor. 4:18

        meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.

        Kol. 1:16

        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Pietarin käyttämä sana atomos tarkoittaa atomia.

        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.


    • Anonyymi

      Mitä uskottomia jotka ei usko Raamattuun ja Jumalan kaivoipuuteen.
      Todellisia eksyttäjiä. Jumalanpilkkaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe