Toinenkin ihme tapahtui

Anonyymi-ap

Oli ihan tavallinen torstai, tai niin ainakin luulin, kun lähdin aamulla töihin. Kaikki vaikutti normaalilta siihen asti, kunnes pääsin bussipysäkille. Siinä kohtaa alkoi tapahtua. Taivas repesi – ja nyt en tarkoita mitään kevyttä pilvenraotusta. Se oli kuin joku olisi ottanut valtavan vetoketjun ja avannut koko sinisen holvin ylhäältä alas asti.

Ennen kuin ehdin ymmärtää, mitä oli tekeillä, pilvistä laskeutui... flamingo. Kyllä, aivan oikein. Lemmikiltäni se ei näyttänyt, eikä myöskään miltään normaalilta eläintarhakaverilta, vaan valtavalta, hohtavan pinkiltä flamingolta, jolla oli siivet leveämpänä kuin lentokoneen siivet. Ja se katsoi suoraan minua. Ymmärsin, että nyt ei ollut kyse mistään tavallisesta torstaista.

Flamingo avasi nokkansa ja puhui – kyllä, puhui. "Kuules nyt, sinä olet valittu," se sanoi dramaattisella äänellä. "Sinun tehtäväsi on pelastaa maailma." Minä siinä haukoin henkeäni ja yritin muistella, olinko sittenkin unohtanut aamukahvini väliin. Mutta ei. Tämä tapahtui.

Seuraavaksi flamingo kumartui, ja ennen kuin ehdin reagoida, sen nokka napsahti minuun kiinni ja tunsin kohoavani ilmaan. Yhtäkkiä olin keskellä kirkasta taivasta, ja maailma jalkojeni alla kutistui kuin kartta. Flamingo alkoi lentää sellaisella vauhdilla, että tukka oli lähteä päästä.

"Minne mennään?" huusin tuulen yli. Flamingo ei vastannut. Se tiesi, minne. Pian laskeuduimme keskelle autiomaata, ja maahan oli muodostunut valtava halkeama, joka hehkui kirkasta valoa. Flamingo laskeutui halkeaman viereen, ja tajusin, että tämä oli se hetki – minun täytyi tehdä jotain spektaakkelimaisen sankarillista.

Katselin ympärilleni, mutta ei mitään vihjettä siitä, mitä minulta odotettiin. Kunnes se tapahtui: taskustani putosi purukumipaketti suoraan halkeamaan. Ja siinä, silmänräpäyksessä, valo sammui. Halkeama sulkeutui, ja kaikki oli kuin ennen – paitsi että flamingo katsoi minua hyväksyvästi.

"Olet suorittanut tehtäväsi", se sanoi. "Maailma on pelastettu."

Sitten se vain lensi pois, jätti minut sinne autiomaahan seisomaan purukumipaketin ansiosta maailman pelastajana. Voisinpa sanoa, että tämä oli tavanomainen torstai, mutta ei – tämä oli Jumalan spektaakkelimainen ihme, ja flamingo hoiti homman.

Sitä oli vähän vaikea selittää pomoille töissä.

3

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      olet kyllä etevä keksimään tarinoita, kirjoita kirja.

    • Anonyymi

      Hieno tarina, ihan kiinnostuin lukemaan. Olet päivän pelastaja.

    • Anonyymi

      Muta pitikä joka ketjuun laitta jkoku typerä loru.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe