Niin säilyy omat rahat tilillä.
Luottokortti toimii silloin eräänlaisena palomuurina, kun laittaa tilin debit-turvarajat nolliin. Ei pysty mkään taho silloin rahoja viemään.
Luottokortilla kun maksaa
26
404
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin toimii luottokortin debet puolikin. Ei ole koskaan rahat loppuneet.
Lisäksi voi vielä ylittääkin tilin parilla tonnilla jos on tarve, mutta eipä
ole sellaista ongelmaa ollut vuosikymmeniin. Kun hoitaa asiansa hyvin.- Anonyymi
Toimii se tietenkin, mutta sitten rahat kuluu sitä mukaa kuin korttia käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii se tietenkin, mutta sitten rahat kuluu sitä mukaa kuin korttia käyttää.
Järkevä ihminen ei törsää kaikkia vaan kuluttaa maltilla ja jättää osan säästöönkin.
- Anonyymi
En ole koskaan kokeillut debet puolta. Miksi olisin?
Creditin lasku on mennyt suoraan seuraavan täyden kuukauden alussa maksuun käyttelytililtä.
Laskun masamisen jälkeen on tilille aina jäänyt enemmän saldoa kuin kortin käyttörajan verran. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan kokeillut debet puolta. Miksi olisin?
Creditin lasku on mennyt suoraan seuraavan täyden kuukauden alussa maksuun käyttelytililtä.
Laskun masamisen jälkeen on tilille aina jäänyt enemmän saldoa kuin kortin käyttörajan verran.Lähimaksu ei toimi kuin debitillä. Creditillä joutuu aina näpyttelmään, valitsemaan ensin creditin ja sitten pin-koodin. Tietysti jos aina ostaa yli 50 eurolla, niin tilanne on aivan sama.
- Anonyymi
Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.
Kun ei ole käyttänyt sitä eikä ole taipumusta turhanpäiväiseen saivarteluun niin yhden vokaalin poikkeama ortodoksisesta puhdasoppisuudesta on ymmärrettävää.
Tarkista nyt tämän hengentuotteen välimerkkivirheet ja tavutus! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ei ole käyttänyt sitä eikä ole taipumusta turhanpäiväiseen saivarteluun niin yhden vokaalin poikkeama ortodoksisesta puhdasoppisuudesta on ymmärrettävää.
Tarkista nyt tämän hengentuotteen välimerkkivirheet ja tavutus!Kyllä me merkanttiopiston kesken jättäneet tiedämme mitä debet tarkoittaa. Ihan on suomen kieltä.
- Anonyymi00023
Anonyymi kirjoitti:
Lähimaksu ei toimi kuin debitillä. Creditillä joutuu aina näpyttelmään, valitsemaan ensin creditin ja sitten pin-koodin. Tietysti jos aina ostaa yli 50 eurolla, niin tilanne on aivan sama.
En maksa mitään debitillä tai lähimaksulla.
Nyt, kun S-Marketin kassapäätteet ovat muuttuneet, niin pari kertaa on vahingossa mennyt lähimaksulle.
Onhan se reteetä ostaa maitotölkkikin velaksi. Maksuun seuraavan kuukauden lopulla.
Jos tämä ei ole köyhyyttä niin mikä sitten? - Anonyymi00027
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.
Kumpikin käy! Debet (tai debit) on korttimaksamisessa tuttu termi, joka tarkoittaa, että ostokset veloitetaan suoraan omalta pankkitililtäsi reaaliajassa. Se toimii ilman luotto-ominaisuutta.
- Anonyymi
Pankki vie palvelumaksuna monta euroa joka kuukausi, sillä pelkkä debit-kortti on edullisempi. Muuten kyllä creditti.
- Anonyymi
Palvelumaksu tai ei? Sopimuskysymys!
- Anonyymi
S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.
- Anonyymi00013
Anonyymi kirjoitti:
S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.
Mikä on kredit puolen limiitti, onko useita tonneja panostettu siihen.
Itse pidän voimassa kohtuullista rajaa eli vain 2t€. - Anonyymi00014
Anonyymi kirjoitti:
S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.
Opllä maksaa kyllä ihan kaikki
- Anonyymi00015
Ihan sama kunhan menot ovat pienemmät kuin tulot! Oblivion stout...
- Anonyymi00016
Kun maksaa kaiken luottokortilla niin on helppo seurata kulurakennetta jos se kiinnostaa.
Minua ei ole kiinnostanut mutta aikanaan vaimoni oli kiinnostunut rinnakkaiskorttiemme käytöstä. - Anonyymi00017
Muuten hyvä mutta köyhällä ei ole luottokorttia. Olenkin epäillyt että tänne kirjoittelee mukaköyhät
- Anonyymi00020
"Köyhän" tunnusmerkit?
Minulla oli muutaman kymmenen vuoden häiriötön pankkisuhde samaan pankkiin.
Ollessani pitkäaikaistyötön pankkinainen suostutteli minut ottamaan käyttöön maksuttoman luottokortin 5000€:n käyttörajalla.
Joskus, yli 20 vuotta myöhemmin, siihen ilmestyi 45€/kk maksu.
Emme edes keskustelleet varsinaisen velkapuolen käytöstä koska oli itsestään selvää, että kuukauden korttiostoksen menevät korottomina suoramaksuun seuraavan kuukauden lopussa.
Vaimollani rinnakkaiskappale ja bonuksena molemmille maksuton matkavakuutus kattaen vuosittain 45 vuorokautta.
Siihen saakka olin käyttänyt Eurocardia. - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Köyhän" tunnusmerkit?
Minulla oli muutaman kymmenen vuoden häiriötön pankkisuhde samaan pankkiin.
Ollessani pitkäaikaistyötön pankkinainen suostutteli minut ottamaan käyttöön maksuttoman luottokortin 5000€:n käyttörajalla.
Joskus, yli 20 vuotta myöhemmin, siihen ilmestyi 45€/kk maksu.
Emme edes keskustelleet varsinaisen velkapuolen käytöstä koska oli itsestään selvää, että kuukauden korttiostoksen menevät korottomina suoramaksuun seuraavan kuukauden lopussa.
Vaimollani rinnakkaiskappale ja bonuksena molemmille maksuton matkavakuutus kattaen vuosittain 45 vuorokautta.
Siihen saakka olin käyttänyt Eurocardia.Mikä on tuo 45€ maksu kun normi luottokortilla on se 7,90 € / kk
- Anonyymi00018
Ei tarvi luottokorttia ja muutenkin ihmiset kaulaansa myöten veloissa.Yksi asia luottokortissa on hyvä jos aikoo matkustaa niin maksaa lennot luottokortilla jos tulee peruutus niin helpommin saa rahansa takaisin.
- Anonyymi00021
Ennen euroaikaa kortti oli erittäin kätevä maksuväline Suomen markka-alueen ulkopuolella.
Tosin keskisen ja eteläisen Euroopan paikallisten alueilla kortin käytettävyydestä ei ollut aina takuuta. - Anonyymi00022
Vuosien saatossa kokemukset kahden halpisyhtiön konkursseista.
Tuttava pariskuntamme oli lunastanut toiselta yhtiöltä 10:n lennon kupongit kun halvalla sai ja kohde oli heidän oma asuntonsa Espanjassa. En kysynyt, mutta aivan ilmeisesti he eivät ehtineet juurikaan käyttää kuponkejaan jotka olivat konkurssin jälkeen arvottomia.
Yhdellä kerralla olimme heidän kanssaan samalla lennolla palaamassa Alicantesta Seutulaan.
Lentoyhtiö oli juuri lopettanut toiminnan ja törötimme A:n kentällä 7 tuntia aikatauluun verrattuna. Tapahtui ennen Jugoslavian hajoamista ja jugo kone tuli paikkaamaan lennon. Meiltä ei kukaan kysynyt mitään vaan näyttö riitti, mutta tuttavien konkurssi kupongit eivät kelvanneet.
- Anonyymi00019
Ei väliä kunhan menot ovat suuremmat kuin tulot
- Anonyymi00025
Mulla on kuitenkin mennyt jo 55 vuotta toisinpäin eli sukan varteen jää kuukaudessa
0 - 200 € mikä käytännössä tarkoittaa että vuosien saatossa syntyy kohtuu kertymä.
Siitä on hyvä lohkaista äkillisen menon sattuessa ja muutenkin tasoittaa rahoitusta.
Kesän reissut ja jouluostokset ei aiheuta mitään hermoilua kun raha riittää.
- Anonyymi00026
Kenen tililtä aloittajan luottokorttilaskut menevät kun omalla tilillä säilyy rahat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483