Luottokortilla kun maksaa

Anonyymi-ap

Niin säilyy omat rahat tilillä.

Luottokortti toimii silloin eräänlaisena palomuurina, kun laittaa tilin debit-turvarajat nolliin. Ei pysty mkään taho silloin rahoja viemään.

26

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvin toimii luottokortin debet puolikin. Ei ole koskaan rahat loppuneet.
      Lisäksi voi vielä ylittääkin tilin parilla tonnilla jos on tarve, mutta eipä
      ole sellaista ongelmaa ollut vuosikymmeniin. Kun hoitaa asiansa hyvin.

      • Anonyymi

        Toimii se tietenkin, mutta sitten rahat kuluu sitä mukaa kuin korttia käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii se tietenkin, mutta sitten rahat kuluu sitä mukaa kuin korttia käyttää.

        Järkevä ihminen ei törsää kaikkia vaan kuluttaa maltilla ja jättää osan säästöönkin.


      • Anonyymi

        En ole koskaan kokeillut debet puolta. Miksi olisin?
        Creditin lasku on mennyt suoraan seuraavan täyden kuukauden alussa maksuun käyttelytililtä.
        Laskun masamisen jälkeen on tilille aina jäänyt enemmän saldoa kuin kortin käyttörajan verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kokeillut debet puolta. Miksi olisin?
        Creditin lasku on mennyt suoraan seuraavan täyden kuukauden alussa maksuun käyttelytililtä.
        Laskun masamisen jälkeen on tilille aina jäänyt enemmän saldoa kuin kortin käyttörajan verran.

        Lähimaksu ei toimi kuin debitillä. Creditillä joutuu aina näpyttelmään, valitsemaan ensin creditin ja sitten pin-koodin. Tietysti jos aina ostaa yli 50 eurolla, niin tilanne on aivan sama.


      • Anonyymi

        Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.

        Kun ei ole käyttänyt sitä eikä ole taipumusta turhanpäiväiseen saivarteluun niin yhden vokaalin poikkeama ortodoksisesta puhdasoppisuudesta on ymmärrettävää.
        Tarkista nyt tämän hengentuotteen välimerkkivirheet ja tavutus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei ole käyttänyt sitä eikä ole taipumusta turhanpäiväiseen saivarteluun niin yhden vokaalin poikkeama ortodoksisesta puhdasoppisuudesta on ymmärrettävää.
        Tarkista nyt tämän hengentuotteen välimerkkivirheet ja tavutus!

        Kyllä me merkanttiopiston kesken jättäneet tiedämme mitä debet tarkoittaa. Ihan on suomen kieltä.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähimaksu ei toimi kuin debitillä. Creditillä joutuu aina näpyttelmään, valitsemaan ensin creditin ja sitten pin-koodin. Tietysti jos aina ostaa yli 50 eurolla, niin tilanne on aivan sama.

        En maksa mitään debitillä tai lähimaksulla.
        Nyt, kun S-Marketin kassapäätteet ovat muuttuneet, niin pari kertaa on vahingossa mennyt lähimaksulle.
        Onhan se reteetä ostaa maitotölkkikin velaksi. Maksuun seuraavan kuukauden lopulla.
        Jos tämä ei ole köyhyyttä niin mikä sitten?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ihmeen debet-puoli? Omassa ei ole kuin debit ja credit.

        Kumpikin käy! Debet (tai debit) on korttimaksamisessa tuttu termi, joka tarkoittaa, että ostokset veloitetaan suoraan omalta pankkitililtäsi reaaliajassa. Se toimii ilman luotto-ominaisuutta.


    • Anonyymi

      Pankki vie palvelumaksuna monta euroa joka kuukausi, sillä pelkkä debit-kortti on edullisempi. Muuten kyllä creditti.

      • Anonyymi

        Palvelumaksu tai ei? Sopimuskysymys!


      • Anonyymi

        S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi kirjoitti:

        S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.

        Mikä on kredit puolen limiitti, onko useita tonneja panostettu siihen.
        Itse pidän voimassa kohtuullista rajaa eli vain 2t€.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi kirjoitti:

        S:n ja OP:n Visat ei maksa mitään.

        Opllä maksaa kyllä ihan kaikki


    • Anonyymi00015

      Ihan sama kunhan menot ovat pienemmät kuin tulot! Oblivion stout...

    • Anonyymi00016

      Kun maksaa kaiken luottokortilla niin on helppo seurata kulurakennetta jos se kiinnostaa.
      Minua ei ole kiinnostanut mutta aikanaan vaimoni oli kiinnostunut rinnakkaiskorttiemme käytöstä.

    • Anonyymi00017

      Muuten hyvä mutta köyhällä ei ole luottokorttia. Olenkin epäillyt että tänne kirjoittelee mukaköyhät

      • Anonyymi00020

        "Köyhän" tunnusmerkit?
        Minulla oli muutaman kymmenen vuoden häiriötön pankkisuhde samaan pankkiin.
        Ollessani pitkäaikaistyötön pankkinainen suostutteli minut ottamaan käyttöön maksuttoman luottokortin 5000€:n käyttörajalla.
        Joskus, yli 20 vuotta myöhemmin, siihen ilmestyi 45€/kk maksu.
        Emme edes keskustelleet varsinaisen velkapuolen käytöstä koska oli itsestään selvää, että kuukauden korttiostoksen menevät korottomina suoramaksuun seuraavan kuukauden lopussa.
        Vaimollani rinnakkaiskappale ja bonuksena molemmille maksuton matkavakuutus kattaen vuosittain 45 vuorokautta.
        Siihen saakka olin käyttänyt Eurocardia.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        "Köyhän" tunnusmerkit?
        Minulla oli muutaman kymmenen vuoden häiriötön pankkisuhde samaan pankkiin.
        Ollessani pitkäaikaistyötön pankkinainen suostutteli minut ottamaan käyttöön maksuttoman luottokortin 5000€:n käyttörajalla.
        Joskus, yli 20 vuotta myöhemmin, siihen ilmestyi 45€/kk maksu.
        Emme edes keskustelleet varsinaisen velkapuolen käytöstä koska oli itsestään selvää, että kuukauden korttiostoksen menevät korottomina suoramaksuun seuraavan kuukauden lopussa.
        Vaimollani rinnakkaiskappale ja bonuksena molemmille maksuton matkavakuutus kattaen vuosittain 45 vuorokautta.
        Siihen saakka olin käyttänyt Eurocardia.

        Mikä on tuo 45€ maksu kun normi luottokortilla on se 7,90 € / kk


    • Anonyymi00018

      Ei tarvi luottokorttia ja muutenkin ihmiset kaulaansa myöten veloissa.Yksi asia luottokortissa on hyvä jos aikoo matkustaa niin maksaa lennot luottokortilla jos tulee peruutus niin helpommin saa rahansa takaisin.

      • Anonyymi00021

        Ennen euroaikaa kortti oli erittäin kätevä maksuväline Suomen markka-alueen ulkopuolella.
        Tosin keskisen ja eteläisen Euroopan paikallisten alueilla kortin käytettävyydestä ei ollut aina takuuta.


      • Anonyymi00022

        Vuosien saatossa kokemukset kahden halpisyhtiön konkursseista.
        Tuttava pariskuntamme oli lunastanut toiselta yhtiöltä 10:n lennon kupongit kun halvalla sai ja kohde oli heidän oma asuntonsa Espanjassa. En kysynyt, mutta aivan ilmeisesti he eivät ehtineet juurikaan käyttää kuponkejaan jotka olivat konkurssin jälkeen arvottomia.
        Yhdellä kerralla olimme heidän kanssaan samalla lennolla palaamassa Alicantesta Seutulaan.
        Lentoyhtiö oli juuri lopettanut toiminnan ja törötimme A:n kentällä 7 tuntia aikatauluun verrattuna. Tapahtui ennen Jugoslavian hajoamista ja jugo kone tuli paikkaamaan lennon. Meiltä ei kukaan kysynyt mitään vaan näyttö riitti, mutta tuttavien konkurssi kupongit eivät kelvanneet.


    • Anonyymi00019

      Ei väliä kunhan menot ovat suuremmat kuin tulot

      • Anonyymi00025

        Mulla on kuitenkin mennyt jo 55 vuotta toisinpäin eli sukan varteen jää kuukaudessa
        0 - 200 € mikä käytännössä tarkoittaa että vuosien saatossa syntyy kohtuu kertymä.
        Siitä on hyvä lohkaista äkillisen menon sattuessa ja muutenkin tasoittaa rahoitusta.
        Kesän reissut ja jouluostokset ei aiheuta mitään hermoilua kun raha riittää.


    • Anonyymi00026

      Kenen tililtä aloittajan luottokorttilaskut menevät kun omalla tilillä säilyy rahat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe