kesätyö gallup

summer work

nää kyssät on niille jotka on kesätöissä
1. missä olet kesätöissä?
2. paljonko saat palkaa päivässä
3. montako tuntia.

jos ET ole kesäduunis niin vastaa näihin
1.miksi et ole kesäduunis.
2.haluaiusitko

MUN VASTAUKSET..........
1.papalle ruinaan puita
2. 15 egee
3. 6 tuntia

11

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä_

      menen kesätöihin. joten:

      1. missä olet kesätöissä? -kaupassa
      2. paljonko saat palkaa päivässä - 25 €
      3. montako tuntia. -8 h

      • nadja

        1. missä olet kesätöissä? -jäätelökiskalla
        2. palkka? -5€/h
        3. montako tuntia? -päivästä ja ilmasta riippuen 3-6h


    • ----------

      teetkö töitä pimeästi? ilman verokorttia?

      tuntuu vaan kovin pieneltä tuo palkka, käsittääkseni 5e/tunti on jokin lakisääteinen minimipalkka.

      • -.-

        Ai että ihan lakisääteinen minimipalkka? Kun kun kerta olt noin hyvä laskemaan, niin paljonkos tulee tuntipalkaksi vaikka "oikeista" kaupungin kesätöissä? No, laskenpa itse kun epäilen ettet siihen pystyisi.

        Yleensähän juttu menee näin:

        Työpäiviä on 10 (kaksi työviikkoa) ja päivät 8-tuntisia. Tämä tekee 80 työtuntia. Palkka kahdelta viikolta on 250 € - työeläkemksut! Vaikka noita eläkemaksuja ei laskisi, niin tulokseksi tulisi seuraavaa:

        250:80=3,125

        Tuntipalkaksi tulee siis 3,125 € kaupungin kesätöissä yleisimmän palkkamallin mukaan. Eli laissa ei ole säädetty mitään minimipalkkaa, ainoastaan "kohtuullinen korvaus" tehdystä työstä. Eli haluaisinkin nähdä sellaisen kesätyön, jossa alle 18-vuotias ansaitsee yli 5 euroa tunnissa, eikä maksajana toimi upporikas isipappa. Aika harvassa ovat...


      • regaree
        -.- kirjoitti:

        Ai että ihan lakisääteinen minimipalkka? Kun kun kerta olt noin hyvä laskemaan, niin paljonkos tulee tuntipalkaksi vaikka "oikeista" kaupungin kesätöissä? No, laskenpa itse kun epäilen ettet siihen pystyisi.

        Yleensähän juttu menee näin:

        Työpäiviä on 10 (kaksi työviikkoa) ja päivät 8-tuntisia. Tämä tekee 80 työtuntia. Palkka kahdelta viikolta on 250 € - työeläkemksut! Vaikka noita eläkemaksuja ei laskisi, niin tulokseksi tulisi seuraavaa:

        250:80=3,125

        Tuntipalkaksi tulee siis 3,125 € kaupungin kesätöissä yleisimmän palkkamallin mukaan. Eli laissa ei ole säädetty mitään minimipalkkaa, ainoastaan "kohtuullinen korvaus" tehdystä työstä. Eli haluaisinkin nähdä sellaisen kesätyön, jossa alle 18-vuotias ansaitsee yli 5 euroa tunnissa, eikä maksajana toimi upporikas isipappa. Aika harvassa ovat...

        amiksesta jos menee kesätöihin oman alan firmoihin niin saa pyytää sitä palkkaa joka sille työalalle on laadittu. ei siinä työnantaja voi mitään valittaa kun tietty minimipalkka vaatimus on tullut sak:lta tai muulta järjestöltä.

        kaupunki nyt tottakai maksaa mahdollisimman vähän, mikä on sinällään ihan reiluakin, sillä täälläpäin ainakin kaupungin hommiin valitaan arpomalla. siinä jää moni nuori nuolemaan näppejään.


    • arzi mccoy

      1.Rautakaupassa
      2.n. 50 E
      3.8 h

    • ninni

      1. sairaalassa laitoshuoltajana

      2. 64 euroa päivässä

      3. 8 tuntia

    • ...

      1. En ole kesäduunissa, koska en jaksa, ei tarvitse... rahaa saa muutenkin
      2. En haluis olla, koska se pilaa loman. Kesäduunit on yleensä ihan paskahommia.

    • fjtmghm

      En oo kesäduunis, vastauxet alla
      1.ei kiinnosta, koska pappa betalar kummiski, ja onhan se hirveetä sosialismia, että oot missä tahansa kesäduunis, saat vaa 200€(tääl on semmonen kunnan tukema kesäduuni, et kunta maxaa palkan, jos meet yxityiselle töihin, eli selvää sosialismia, ja vielä ku palkkaki on kaikille sama).
      2.no tjaa, oiskai se iha hyvä tän mun päivärytmin kannalt, jos pitäs nousta aikaste, nii ei päivät menis nukkumisee.

    • En ole kesätöissä.Vaikka hain paikkoja en saanut mitään!se vasta vituttaa!

    • sunny

      1. Keramiikkatehtaassa
      2. n.60e
      3. 8h

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe