Kotivakuutus ei korvaa jos lataat kotipihassa 100% asti sähköautoa ja talo palaa

Anonyymi-ap

Suositus kun on 80%. Jos laiminlyöt tätä ja auto sytyttää talon palamaan kuten sähköautoille välillä käy niin vakuutus ei korvaa mitään.

32

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KatiVakuutus on Vain sitä varten, että VakuutusYhtiöt "Kerää" ihmisiltä Ylimääräiset RAHAT Pois ja Pitää Ne ITSELLÄÄN - Eikä Anna Koskaan Pois !

    • Anonyymi

      If korvaa kaiken tuhon!👍

    • Anonyymi

      Tottahan vakuutus korvaa, ellei tuota 80% rajaa ole ole määritelty ehdoissa.
      Mutta ihan hauska yritys kateelliselta pojulta.

      • Anonyymi

        Audilla muuten on tällä hetkellä määritelty tiukka 80% raja, latausluukkuun lisätty tarra. Uutinen oli viikon sisään ja löytyy googlaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audilla muuten on tällä hetkellä määritelty tiukka 80% raja, latausluukkuun lisätty tarra. Uutinen oli viikon sisään ja löytyy googlaamalla.

        Tilapäinen raja ennen takaisinkutsun tarkastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audilla muuten on tällä hetkellä määritelty tiukka 80% raja, latausluukkuun lisätty tarra. Uutinen oli viikon sisään ja löytyy googlaamalla.

        Ja kyseissä uutisessa koski vain muutamia Audeja jotka on jo korjattu. Sähköautovastaisena tietysti "unohdit" mainita asiasta. Ja jos kyseiset Audit olisivat olleet oikeasti aidosti vaarallisia niin ne olisi asetettu käyttökieltoon. Tuo 80% oli varatoimenpide kunnes asia on selvitetty.

        "Töllisen mukaan kaikki noin 30 autoa on jo tarkastettu ja mahdolliset vialliset akkujen osat vaihdettu. Hän kertoo, että kahteen autoon piti vaihtaa yksi tai useampi akkumoduuli.

        Takaisinkutsu koski noin 30 kappaleen erää Audi e-tron -mallin täyssähköautoja. Töllisen mukaan määrä vastaa NOIN PROSENTTIA kaikista Suomessa rekisteröidyistä Audi e-tron -malleista. Hänen mukaansa maahantuojalla ei ole tiedossa, että kyseisiä autoja olisi syttynyt Suomessa palamaan mahdollisen akkuvian takia.

        Töllinen sanoo, että autot olisi ylipäätään asetettu suoraan käyttökieltoon, jos ne olisivat vaarallisia tieliikenteessä tai käyttäjilleen.

        – Akuissa ei ole tietenkään (ollut) sellaista vaaraa, joka vaarantaisi auton käytön. Jos sellaisia riskejä olisi, toimet olisivat kovin toisenlaiset, hän kertoo."

        https://www.is.fi/autot/art-2000010740302.html


    • Anonyymi

      SE AUTO SÄÄTÄÄ ITSE MIHIN ASTI SE AKKU LADATAAN. EI SITÄ TARVITSE VAHTIA.

      • Anonyymi

        Hahah. Kyllä sen ihan itse määrität mihin asti haluat että se ladataan. Suositus usein 80%. 100% ladatessa akku vanhenee ja menettää tehonsa muutamassa vuodessa. Pikalatauksia pitää myös välttää sillä akku ei kestä sitä paljoa vaan heikentyy.

        Sähköautojen teho alkaa myös heikentyä 90% varauksen jälkeen. Eli jos ajat tuolla 50% latauksella vaikka 500 heppaisella sähköautolla ei siellä ole edes 300hv enää tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah. Kyllä sen ihan itse määrität mihin asti haluat että se ladataan. Suositus usein 80%. 100% ladatessa akku vanhenee ja menettää tehonsa muutamassa vuodessa. Pikalatauksia pitää myös välttää sillä akku ei kestä sitä paljoa vaan heikentyy.

        Sähköautojen teho alkaa myös heikentyä 90% varauksen jälkeen. Eli jos ajat tuolla 50% latauksella vaikka 500 heppaisella sähköautolla ei siellä ole edes 300hv enää tarjolla.

        Voivoi kun on taas oikein urakalla liioiteltu kirjoitus.
        Sähköautotaksien akut 200 - 300tkm ajettuina kaikki noin 80-90% soc. Nuo on miltei pelkästään pikaladattuja. Ero pikaladattujen ja hitaasti ladattujen akkujen välillä 200tkm. ajolla on noin 5%.
        Teho esim. Tesla model 3. LR.ssä laskee 100% - 20% akulla noin 30-50hv.
        Terveisin työkseen akkuja mittaava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah. Kyllä sen ihan itse määrität mihin asti haluat että se ladataan. Suositus usein 80%. 100% ladatessa akku vanhenee ja menettää tehonsa muutamassa vuodessa. Pikalatauksia pitää myös välttää sillä akku ei kestä sitä paljoa vaan heikentyy.

        Sähköautojen teho alkaa myös heikentyä 90% varauksen jälkeen. Eli jos ajat tuolla 50% latauksella vaikka 500 heppaisella sähköautolla ei siellä ole edes 300hv enää tarjolla.

        OLEN AJANUT VUODESTA 2017 ASTI SÄHKÖAUTOLLA JA TIEDÄN SEN. OLET VÄÄRÄSSÄ. AUTO ITSE TIETÄÄ MIHIN ASTI AKKUNSA LATAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hahah. Kyllä sen ihan itse määrität mihin asti haluat että se ladataan. Suositus usein 80%. 100% ladatessa akku vanhenee ja menettää tehonsa muutamassa vuodessa. Pikalatauksia pitää myös välttää sillä akku ei kestä sitä paljoa vaan heikentyy.

        Sähköautojen teho alkaa myös heikentyä 90% varauksen jälkeen. Eli jos ajat tuolla 50% latauksella vaikka 500 heppaisella sähköautolla ei siellä ole edes 300hv enää tarjolla.

        Höpöpoika, ei vaikuta mihinkään, vaan pikalataus on se akun surma jos sitä tekee aina.


      • Anonyymi

        Ei taida olla kaikissa autoissa käyttäjän mahdollista muuttaa latausrajoja niin hyvin kuin esim. Teslassa. Muuten latautuu täyteen ellei käyttäjä päivystä vieressä ja lopeta latausta manuaalisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla kaikissa autoissa käyttäjän mahdollista muuttaa latausrajoja niin hyvin kuin esim. Teslassa. Muuten latautuu täyteen ellei käyttäjä päivystä vieressä ja lopeta latausta manuaalisesti.

        LFP-akut suositellaan lataamaan täyteen viikoittain. Ne kestävät 5000 lataussygliä kun taas muut vain 2000. LFP akut ovat myös turvallisempia kolhuille, niistä on testeissä ammuttu naula läpi eikä ne silti syty. Niissä ei ole käytetty kobolttia.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomeen-saapuneen-kiinalaisen-sahkoautojatin-akkuja-voi-valmistajan-mukaan-ladata-ja-kayttaa-1940-vuotta/b9fbda8f-0df5-477f-9a60-4a97630e7bfd


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Teslan akku on parissa vuodessa alle 80% uudesta varaustasiltaan. Näitä nykysähköautoja ei 5 vuoden kuluttua kukaan halua edes ilmaiseksi. Korjaaminen maksaa liikaa.

      • Anonyymi

        Älä jaksa olla noin typerä ja kateellinen, valheella ei pitkälle pääse elämässäsi koskaan.


    • Anonyymi

      Lataan tallissa joka sijaitsee omakotitalon yläkerrassa. Korvaako vakuutus jos palaa

      • Anonyymi

        Jokos nuo sähkön myyjät ovat alkaneet laskuttamaan kulutuksesta hevosvoimatunteina?


    • Anonyymi

      Sähköauto on valtava taloudellinen riski jo uutena arvonlaskun vuoksi.

      Vanhempana se on valtava riski kymppitonnien korjauskulujen vuoksi.

      Uutena ja vanhana se on aina valtava tulipaloriski ladatessa myös talolle jossa sitä ladataan.

      • Anonyymi

        Tottahan toki jos ostat merkin millä ei ole muutenkaan hyvä maine auton kestävyyden ja vikojen suhteen.

        Kyllä ne isoimmat erot tulee niin kuin aina, merkkien välillä.

        Onko pakko ostaa Audi tai muu konsernimerkki missä akuissa on huonolaatuisia kennoja?


      • Anonyymi

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla kuvitelmat.

        Sähköauton arvonlasku ja riski hajoamisesta ja kymppitonnien kuluista ei ole kuvitelmaa vaan ihan arkea kaikille.


    • Anonyymi

      Moni on sähköautojen loppuvelan kanssa kusessa loppu elämän. Auton arvo on niin surkea että pitää olla kymppitonneja jotta vaihto koskaan onnistuu.

      • Anonyymi

        Pahin on kyllä TOjon RAV4 plugari minkä hinta tippui 9000e kuukausi sitten.
        Sitä ei mikään saman hintaluokan sähköautokaan päihitä. Tojot ei pidä arvoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahin on kyllä TOjon RAV4 plugari minkä hinta tippui 9000e kuukausi sitten.
        Sitä ei mikään saman hintaluokan sähköautokaan päihitä. Tojot ei pidä arvoaan.

        Lehtien mukaan Toyotien arvo säilyy parhaiten. Tietysti valmistajan hinnantiputukset ovat erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtien mukaan Toyotien arvo säilyy parhaiten. Tietysti valmistajan hinnantiputukset ovat erikseen.

        Mutta tpyotalle on sentään ostajia vielä 100tonnia ajettuna. Mutta joku sähköauto...saati kiinalainen niin sellaista ei kukaan osta 100 tuhatta rullattuna


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tpyotalle on sentään ostajia vielä 100tonnia ajettuna. Mutta joku sähköauto...saati kiinalainen niin sellaista ei kukaan osta 100 tuhatta rullattuna

        Hyvin kunnon sähkärit käyvät kaupaksi käytettyinä ja 100tkm ei ole mikään ongelma kun akut kestävät tutkimustenkin pidempään kuin itse autot.
        Olet aina nolo rölli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtien mukaan Toyotien arvo säilyy parhaiten. Tietysti valmistajan hinnantiputukset ovat erikseen.

        Yariksen arvo säilyy ihan ok, mutta niin säilyy kaikkien halpojen pikkuautojen.
        Toyotalla jälleenmyyntiarvo on hyvä vain tuossa panttitilanteessa jossa uutena ostettu auto vaihdetaan nopeasti ja vähänajettuna uuteen Toyotan merkkiliikkeessä ja näin saadaan kupla säilytettyä kun hölmö ei tajua, että itse maksaa siinä uuden hinnassa kovin paljon ylimääräistä ja näin hyvitys vaihdokista saadaan näyttämään suurelta. Uusien autojen hinnan vertailu Eurooppalaiseen hintatasoon muiden merkkien kanssa kertoo tuon kusetuksen selkeästi. Uskallatko tutkia?


      • Anonyymi

        Minulla on uutena ostetun ID.3:n velkaa jäljellä 15 000 euroa. Kylläpä tässä ollaan koko loppuelämä tosiaan kusessa :D

        Meistä jotkut käyvät töissä.


    • Anonyymi

      Kotivakuutus korvaa kodin irtaimiston vahinkoja. Kiinteistövakuutus rakennuksen vahinkoja.

      • Anonyymi

        Älä puhu noin vaikeita asioita täällä, pojut menevät ihan sekaisin.


    • Anonyymi

      Tietenkin vakuutukset pitää olla kunnolliset ja silloin tulipalot korvataan aina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      74
      1954
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1067
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1008
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      863
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe