Oletteko käyttäneet sähköauton akkua tasaamaan pörssisähkön hinnanvaihtelua. Tuli vain tuossa mieleen nyt kun sähköä hinta on taas heilunut, että auton akussa olisi koko taloudelle sähköä useamman päivän tarpeisiin, voisi yöllä ladata sitä halpaa sähköä ja päivällä käyttää sitä.
Vaatiiko sähkön ottaminen autosta sähkökeskukseen muutoksia ja paljonko muutokset maksavat. Muutenkin kokemukset kiinnostavat.
Kokemuksia auton akkusähkön käytöstä omakotitalossa
13
373
Vastaukset
- Anonyymi
Hauska poika.
- Anonyymi
Lyhennät akuston ikää, jos alat taloasi sähköauton akuilla lämmittämään. Vakuutus voi olla hyvin eri mieltä korvaako vahingot, jos joku paikka palaa.
- Anonyymi
Ei kannata välittää pötypuheista. Avainsana tässä on V2G toiminto ja kaksisuuntainen latausasema, nämä on aivan tämän päivän tekniikkaa joskin kaikki sähköautot ei tue V2G tekniikkaa. Sähköksekukselle tehtävät muutokset ei ole mitään ihme juttuja. Kannattaa olla yhteydessä johonkin sähköliikkeeseen ja kysyä. Koko talouden sähköntarpeeseen ei monen laturin tuottama teho riitä, mutta sillä voi kyllä ihan tuntuvasti alentaa sähkölaskua.
- Anonyymi
" Kaikki sähköautot ei tue" . Kerro pari esimerkkiä niistä mitkä tukee ja millä teholla siirto taloon tapahtuu .
- Anonyymi
Kyllähän tuo on vielä teoriaa. Eipä taida olla yhtään kaksisuntaista latausta käytössä ainakaan kotitaloudessa Suomessa eikä taida kukaan suostua tuollaisia kytkentöjä edes tekemään.
- Anonyymi
Susta tuntuu että eipä taida, vaan kun oikeesti on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Susta tuntuu että eipä taida, vaan kun oikeesti on.
Kerrotko sitten kokemuksiasi V2H:n käytöstä?
Kommenttisi perusteella joku sinulla tai jollain tuntemallasi on tuollainen järjestelmä käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Susta tuntuu että eipä taida, vaan kun oikeesti on.
Ei ole edes sähköturvallisuusmääräyksiä, joita noudattaa.
- Anonyymi
Täällä saat paljon parempaa keskustelua aloitukseesi ja vastaavia ketjuja löytyy jo ennestään paljon ryhmästä.
"Kotilataus - Nyt!"
https://www.facebook.com/groups/kotilataus?locale=fi_FI - Anonyymi
V2H taitaa olla tässä se avainsana kuitenkin? Ajoneuvista taloon. Eli autoa käytettäisiin asunnon sähköihin varatankkina, eikä yritettäisi myydä virtaa takaisin sähköyhtiöille.
Kaikki volkkarin ID-mallit tukee tuota, samoin Nissanit, Polestar 3, Volvon EX90, Kian EV9, Skoda Enyaq ja lisää tulee koko ajan.
Sen verran tuore asia tuo kuitenkin on, että tietoa ja kokemuksia ei taida paljoa vielä tavan tallaajilla olla. Mutta ihan varmasti tulee yleistymään, etenkin jos pörssisähkön hinta on jatkossakin lottoamista.- Anonyymi
Malleja siis on . Entä siirtoteho autosta taloon ?
- Anonyymi
Muutamat kaksisuuntaiset latausasemat, mukaan lukien pääasiassa DC-latausasemat, jotka lupaavat ajoneuvosta verkkoon ja ajoneuvosta kotiin -ominaisuuksia, ovat joissakin tapauksissa erittäin kalliita kotitalouksille. Joidenkin hinta on yli 20 000 euroa, mikä tekee siitä kalliin uhkapelin varhaisille käyttöönottajille, koska kuka tietää, pidetäänkö näitä kalliita latausasemia vanhentuneina muutaman vuoden kuluttua, kun tekniikka kehittyy.
- Anonyymi
Eilen olisi tälläinen järjestely ollut tarpeen, sähköt poikki koko illan. Miksi auton akun käyttö varasähköjärjestelmänä ole yleisempää, asiakin olisi tärkeä jo huoltovarmuudenkin takia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329