Mitä olet syönyt, syöt juuri tai aiot syödä tänään?

Anonyymi-ap

Vastaa siihen kysymykseen mikä on sinulle se osuvin. Jutellaan ruoka-asioista. Ethän unhda kertoa mitä oli juomana.

Mitä ruokaa suosittelet , joka on ollut hyvää?

36

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yritin syödä Saarioisten Mansikkavispipuuroa, mutta unohjin sen reppuun yöksi enkä aamulla tiennyt olisiko se ollut syötävää vai ei kun ohjeissa luki että säilytettävä alle 6+ asteessa.

      Jalostaja hernekeittoa ja sinne heittelin raparperia pätkittyinällisinä, valkisipulija, punasipulija, makkarana 2kpl lenkkimakkarallista kokonaisina, parsakaalija aika paljollisesti. Siinä ne taisi olla, mahtimössö. Ai niin joo. Kaikenlaisija maustejauhoja käytin: Mustaata pippurijaata, ja monesta jaujopurkista kaatelin sekaan kattilaan keittolaan makua ja terveellisteisyyttä antamaan. Kutensa kurkumaa, paprikaa jauhollistettuina.

      Viikon herkkulöytö oli Saarijoisten jauhelihapitsa, johon tönkäsin päälle mm. old amstertam juustoa, sinihomejuustoa, pihvin palasija, jne en muista mitä kaikkea.

      Huomasin kuutenkin että old amstertam juusto oli sikaa hyvvyyttä siin pitsaas ja sinihomejuuston kaa toimi kun junan vessa.

      Sillon mä päätinkin sitä pizaa syötäjessä että ens kerallisella kun oon pitsallisella niin kokeilen kolmelliselle juustollisella.

      Yks niist juustoist on sinihomejuustollisteisuus ja kahjest muust juustost en vielä tiejä.

      Se old amstertam juusto loppui muutamilla haukkaisullisillasteisilleistiksuuksilla suuhustollisuuteesuistoneitisuuteen. Se ikään kuin meytyi mun suuhun kaikes mavullisuujes ja ahnakkuujes.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Pahoittelut kun ajatuksissain juomallistuneisuus unohtuneisuus, juu. Juoma unohtui juu mainita. Juoma oli juu raparperipaloja,juu mustikanpaloja pyörein pillerein,juu vettä. Nämät juut sekaisin sit vaan juomannannokseksena.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Söin mikrossa kuumennetun lihapiirakan, yhden ryynimakkaran. Päällä sinappia ja paprikamajoneesia. Juomana kevytmaitoa.

    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Mysliä maidon kanssa, rasvaista juustoa, pari keitettyä kananmunaa, mandariinia. Juomina oli kahvia, mustaa teetä, ja mate-juomaa.

      • Anonyymi

        Mullakin oli poikkauksellisuujessaanskilhinta yli 3e kg , herkullismavullisteinen mantariini tuossa hernekeittolaisuujen ohellisuujessa. Välillä kyseisen merkin mantariinit huonollisijakin, mutta yleensä hyvällisijä, nyt oli jälleen onnee mantariinimakulotollisteisuujessa kun sain hyvällismavullisija suuhuin syöväksein.

        Muistui tuost kokoelmallisuujestast vaan mielellisyyjellisyyteenisyyteeni muistillisoituen.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      300 venäläistä head-set-nakkia
      jälkiruoaksi karjalanpiirakan
      juoma karjalanolut
      KARJALA TAKAISIN !

    • Meillä kissat kantavat hiiriä ja myyriä rappusille niin paljon, että niitä pakko suolistaa ja nylkeä grillattavaksi. Luut ovat kuin muikun Maukkaita ovat, eikä tarvitse teollista lihaa ostaa.

      • Anonyymi

        tuomiopäivä on tulossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        tuomiopäivä on tulossa.

        Arvaa jännittääkö? Vajavaisen aivotoimintasi vuoksi suon sinulle 3 yritystä.


    • Anonyymi

      en kerro.

    • Anonyymi

      Aamulla vettä, kavia ja kampanisuja, kaurapuuro mustikoitten kanssa. Mettässä viisi tuntia juomana vesi. Viiden aikaan pottuja, veriohukaisia, kasvisohukaisia, puolukkasose, ruskea kastike ja maito, sitten kahvi. Äsken kahdekasn aikaan kahvia, savumakkaraa pari näkkileipä viipaletta. Nyt juuri äskren turkkilaista jugurttia hillasoseen kanssa. Suklaatakin jonkun verran.
      tomumaja-

      • Anonyymi

        Veriohukaisia ei saa syödä (?), sillä niissä on ihan oikeaa verta. Saarnaaja Markku kieltää veriruokia syömästä, koska veressä on elämä.

        Tarkoittaakohan Markku sitä ennen kaikkea että veressä on elävän olennon sielu. Mutta se ei käynyt selväksi voiko eläimen sielua syödä vaikka se veressä on, sillä eikös kuolleen eläimen sielu lähde kuoltua jo pois verestä.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veriohukaisia ei saa syödä (?), sillä niissä on ihan oikeaa verta. Saarnaaja Markku kieltää veriruokia syömästä, koska veressä on elämä.

        Tarkoittaakohan Markku sitä ennen kaikkea että veressä on elävän olennon sielu. Mutta se ei käynyt selväksi voiko eläimen sielua syödä vaikka se veressä on, sillä eikös kuolleen eläimen sielu lähde kuoltua jo pois verestä.....

        Olen pistellyt sillointällöin veriohukaisia, niissä on rautaa paljon muita ravinteitä mitä ihminen kaipaa. Sieluja ei niissa ole tutkijat löytäneet joten vain Moseksen omia mielikuvituksen tuotoksia sieluista veressä.
        tomumaja-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veriohukaisia ei saa syödä (?), sillä niissä on ihan oikeaa verta. Saarnaaja Markku kieltää veriruokia syömästä, koska veressä on elämä.

        Tarkoittaakohan Markku sitä ennen kaikkea että veressä on elävän olennon sielu. Mutta se ei käynyt selväksi voiko eläimen sielua syödä vaikka se veressä on, sillä eikös kuolleen eläimen sielu lähde kuoltua jo pois verestä.....

        Kukin saa syödä just mitä itse haluaa, kysymättä lupia joltain Markulta.

        UT neuvoo:

        Apt. 15: 19-20
        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

        Itse ymmärrän veren kohdalla, että sitä tulee karttaa, eli ei ainakaan säännöllisesti syödä.

        Toisaalta, kaikki kaupassa myytävät lihatuotteet ovat pakanatehtaidemme valmistamia, eikä niistä ole poistettu verta kosher-säännösten mukaisesti. Eli tätä kautta saamme jatkuvasti eläimen verta itseemme.

        Esim. suoranaiset veriletut ja verimakkarat ovat sitten eri asia. Niitä tulisi todella karttaa eli välttää. Itse en koskaan osta verilettuja (vielä lapsena söin niitä) ja Tapolan mustan makkarankin vain ehkä kerran muutamassa vuodessa.

        Silloin harvoin syönkin sen sitten hartaudella puolukoiden kanssa, tietäen, että tää on... niinku... no... ehkä pieni synti... hmmm... Mutta olenhan pakanasyntyinen ja meillä täällä kylmässä Pohjolassa on köyhät aina ottaneet teuraseläimistä kaiken ravinnokseen, talteen, verta myöten. Niin, että on niinku kulttuuriamme.

        Harjoitan tätä kansankulttuuriamme ehkä n. kerran viidessä vuodessa. En muista koska viimeksi söin suoranaisen verimakkaran. Onkohan ryynimakkaroissa paljonkin verta? Ryynimakkaroita syön ajoittain.

        Samoin myös tomumaja eläköön rauhassa omien tapojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukin saa syödä just mitä itse haluaa, kysymättä lupia joltain Markulta.

        UT neuvoo:

        Apt. 15: 19-20
        19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
        20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

        Itse ymmärrän veren kohdalla, että sitä tulee karttaa, eli ei ainakaan säännöllisesti syödä.

        Toisaalta, kaikki kaupassa myytävät lihatuotteet ovat pakanatehtaidemme valmistamia, eikä niistä ole poistettu verta kosher-säännösten mukaisesti. Eli tätä kautta saamme jatkuvasti eläimen verta itseemme.

        Esim. suoranaiset veriletut ja verimakkarat ovat sitten eri asia. Niitä tulisi todella karttaa eli välttää. Itse en koskaan osta verilettuja (vielä lapsena söin niitä) ja Tapolan mustan makkarankin vain ehkä kerran muutamassa vuodessa.

        Silloin harvoin syönkin sen sitten hartaudella puolukoiden kanssa, tietäen, että tää on... niinku... no... ehkä pieni synti... hmmm... Mutta olenhan pakanasyntyinen ja meillä täällä kylmässä Pohjolassa on köyhät aina ottaneet teuraseläimistä kaiken ravinnokseen, talteen, verta myöten. Niin, että on niinku kulttuuriamme.

        Harjoitan tätä kansankulttuuriamme ehkä n. kerran viidessä vuodessa. En muista koska viimeksi söin suoranaisen verimakkaran. Onkohan ryynimakkaroissa paljonkin verta? Ryynimakkaroita syön ajoittain.

        Samoin myös tomumaja eläköön rauhassa omien tapojensa mukaan.

        teetkö edelleen kierolla hartaudella syntiä silloin kun alkaa himo himottamaan?

        itselleni ei tulisi mieleenkään veriruokia syödä. vaistomaisesti ihminen tietää ettei veri kuulu esim lihakeittoon.


    • Yäk,verilettuja ja veristä ruokaa..söin tänäänitsetehdyn marjajogurin.kuningassekoitusmarjat kaupan pakastinaltaasta, tonnikalasalaattia ja leipää.kaksi kuppia kahvia.

      • Anonyymi

        Söin taas lihapiirakan ja ryynimakkaran. Sinapilla ja ketsupilla. Maitoa. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Söin taas lihapiirakan ja ryynimakkaran. Sinapilla ja ketsupilla. Maitoa. 🙂

        Vilkaisin paketista onko tuotteessa verta ja "verijauhe" mainittiin, ei määrää.
        No. Olkoon.

        Ei kuitenkaan ole sitä määrää kuin varsinaisissa verimakkaroissa. Kaikissa lihatuotteissamme on jonkin verran verta jäljellä.

        Joulukinkun kohdalla, kun olen sen pakasteesta sulattanut, huuhtelen aina vesihanan alla ylimääräisiä veriä pois, mutta lihan sisäänhän sitä aina hiukan jää.

        Se on jo päälle kuukauden kuluttua kun on adventti. Olen ennalta suunnitellut kännykalenteriin kaikki joulun alus- ja joulunajan työt, niin ehdin paljon. Marraskuulle löytyy puuhaa: mm. pienten mattojen, tyynyjen ja peiton koneessa pesut, ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkaisin paketista onko tuotteessa verta ja "verijauhe" mainittiin, ei määrää.
        No. Olkoon.

        Ei kuitenkaan ole sitä määrää kuin varsinaisissa verimakkaroissa. Kaikissa lihatuotteissamme on jonkin verran verta jäljellä.

        Joulukinkun kohdalla, kun olen sen pakasteesta sulattanut, huuhtelen aina vesihanan alla ylimääräisiä veriä pois, mutta lihan sisäänhän sitä aina hiukan jää.

        Se on jo päälle kuukauden kuluttua kun on adventti. Olen ennalta suunnitellut kännykalenteriin kaikki joulun alus- ja joulunajan työt, niin ehdin paljon. Marraskuulle löytyy puuhaa: mm. pienten mattojen, tyynyjen ja peiton koneessa pesut, ym.

        Ja joulukuusta en nyt saa Plantagenilta, kun meni konkkaan.

        Ilm. turvaudun jälleen tekokuuseeni, ellen sitten hae kuusenmyynti-paikalta jotain pientä kuusta. Tai isompaa.

        Stadin Silakkamarkkinoille en nyt taida lähteä. Vähiä rahoja tuhlautuisi turhuuksiin. Onhan se tapahtuma kyllä sinänsä tunnelmallinen. Merta, kalastajaveneitä, haitarimusiikkia, merellisiä ruokia laivankannella nautittaviksi.

        Uusi purkki Ahti-tomaattisilliä on tulevassa kaupan ruokatilauksessa, tulee halvemmaksi.

        Käyvätkö aurorab, L.S. ja Selef tällaisilla markkinoilla? Ja tohtori Ei-helluntailainen?

        Odotan Senaatintorin Tuomaan markkinoita, alkavat kait marraskuun lopulla. Siellä on tunnelmallista hortoilla. Joitain vuosia sitten kävin Saksassa, Berliinin, Keisari Vilhelmin muistokirkon edustan joulutorilla. Siellä olikin isot markkinat.

        Kun eräässä kaupassa ääneen ihastelin kaikkea miljoonaa joulutavaraa ympärilläni, lattiasta kattoon, myyjä ja jonossa olijat nauroivat ystävällisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joulukuusta en nyt saa Plantagenilta, kun meni konkkaan.

        Ilm. turvaudun jälleen tekokuuseeni, ellen sitten hae kuusenmyynti-paikalta jotain pientä kuusta. Tai isompaa.

        Stadin Silakkamarkkinoille en nyt taida lähteä. Vähiä rahoja tuhlautuisi turhuuksiin. Onhan se tapahtuma kyllä sinänsä tunnelmallinen. Merta, kalastajaveneitä, haitarimusiikkia, merellisiä ruokia laivankannella nautittaviksi.

        Uusi purkki Ahti-tomaattisilliä on tulevassa kaupan ruokatilauksessa, tulee halvemmaksi.

        Käyvätkö aurorab, L.S. ja Selef tällaisilla markkinoilla? Ja tohtori Ei-helluntailainen?

        Odotan Senaatintorin Tuomaan markkinoita, alkavat kait marraskuun lopulla. Siellä on tunnelmallista hortoilla. Joitain vuosia sitten kävin Saksassa, Berliinin, Keisari Vilhelmin muistokirkon edustan joulutorilla. Siellä olikin isot markkinat.

        Kun eräässä kaupassa ääneen ihastelin kaikkea miljoonaa joulutavaraa ympärilläni, lattiasta kattoon, myyjä ja jonossa olijat nauroivat ystävällisesti.

        Ei-helluntailainen:

        Joskus kävin kyllä silakkamarkkinoilla, mutta ei enää moniin vuosiin - kun on tullut tavaksi rohmuta kaupoista kalasäilykkeitä varastoon, esim. tonnikalaa, lohta, sardiinia ja makrillia.


    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Tänään melkein samanlainen aamiainen kuin eilenkin. Moniviljasämpylöitä, lohipasteijaa, juustoa, kahvia. Jälkiruoaksi kuivattuja karpaloita ja lakritsiteetä.

      Veriruoissa on paljon rautaa, joka paksuntaa verta, sillä että hemoglobiini nousee. Joten jollakin voi olla terveydellisiä perusteita karttaa veriruokia, esim. kolesteroli, veritulpat, tms.

      Matteuksen evankeliumi:
      15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

      Markuksen evankeliumi:
      7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.

    • Anonyymi

      Söin kiusausta, jonka tein perunasuikaleista, salamisuikaleista, paprikasta, sipulista ja ruokakermasta. Mausteina suolaa, rouhittua mustapippuria ja reilusti tuoretta timjamia. Juomana oli vettä ja sitruunanmakuista vichyä.

      • Anonyymi

        Kuulostaa terveelliseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa terveelliseltä.

        😁 Ei se varmaankaan kauhean terveellistä ollut. Kermaa ja suolaa on aika paljon, vaikka oli terveellisiä aineksiakin mukana. Namia se kyllä oli. Kokeile.


    • Anonyymi

      Sieniä tietenkin.

      • Anonyymi

        Olen jo syönyt koko kesä-ja syyssienikiintiöni täyteen. Kanttarelleja tuli syötyä koko syyskuu.


    • Anonyymi

      Söin ruokaa ja join pullon viinaa

    • Anonyymi

      Suuroisa paljastus!

      Mulla on nyt eka kokkauskokkaus menoillainseloisoituneisuujessaan uunissa on teeleipiä tulossa. Tein ison sotkun kokatessa. Erikoisvehnäjauhojen siasta laitoinpuolikarkeitavehnäjauhojakun ei muuta ollut.

      Tää on tämmöinen kokkauskokkaus eli tosikokkaus , jolloin teen kaiken ihan itse eli en tuunaamalla kokkaa vaan kokkaankokkaan kaiken itse alusta loppuun.

      Eka kerta mun maallisen isäin kuoleman jälkeen 2019 loppuvuosi. Ny täti kuoli kesällä 2024 ja olen saanut paljon kokkauskokkaus juttuja perinnöksi niin päätin että nyt kyllä kokkaankokkaan. Maalinen faija oli innokas kokkaajakokkaaja, samoin tätini. Joten koitan nyt ryhjistäytyä ja alkaa jälleen elämään kokkaajakokkaajan elämää.

      Toivottavasti teeleipät onnistuu niin innostuu sitten asiaan palaamaan ja onhan tuo joulu alkamassa ja silloinhan on hyvä kokkaillakokkailla ja tietty tuunauskokkaillakin.

      Menen katsomaan uunillisuuksiin kuumallisuuksiin ja nuuskillisuuksiin on valmillisuuksissa syötämys.

      Ja sitten kun lauhtuu se niin kerron lisää mille se maistuu suussa ja vähän muutakin asijaa jäi kertomatta , joka tulee vielä mainita kokkauskokkaus sotkupuolellisuuvesta, sillä mä sotkemalla sotkin, mutta sain lopulta siivottua jauhot,maijot lattijoilt ja uunin päällisilt, valitsin liijan kapeen sekoitus kipon, johon kaatajessa kuiva-aineet letkuili muuvalle kuin astijaan.

      Nyt meen keittijöön, jänittää vähän ja ikävä on faijaa ja tätijä.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Suhtkoht valmiilta näytti. Paistoin alle suosituslämmön 250 asteen kun mun uunissa kärähteli aina jos tkei isoissa asteissa just sen mukaan kun ohje sanoi. Nyt lämmittelin teeleipämassaa jossain vähän alle 200asteessa ja ei ehtinyt onneksi palaa vaan näytti ja haiskahti lupaavalta. Sammutin uunilämmöllisyyvellisyyven ja jätin sinne hautumaan valmiiksi slowcookerimaisesti.

        Odotellessa ja jäähtyessä menee vielä aikaa, joten saa nähjä milloin maistan. Ostin vaan myllunparaspuurjiutale paketin kun ajattelin että voisin alkaa puuroilemaan pitkästä aikaa. Oli paketin reunassa ohje ja ajattelin että aika helpolta vaikuttaa, joten ei muuta kuin tekemään sitä kun kerran sattui kaikki vaaditut ainekset olemaan keittijöllisnäin.

        Tässä sitä ollaan. Ja ojotellaan välillä muutakin kuin ylöstempausta. Joo, on se oma jännityksensä tässäkin ojottamisessa. Ahnas kun oon niin tällainen ojotus on aina ollut mull vähänn vaikeempaa kun se maistuu suussa hyvältä jollei satu palamaan. Kyllä, kyllä. Juup juu, aivan joo, juupa juu. Oijoijoi, on se kyllä joo. Kaikenlaista sitä onkiin joo. Muistoillisoita tulee mieleen, etä itkettämään melkeen alkaa. Minä muistan sen illan ....jolloin ukkini ja hänen rakkautensa, Lyyli-mummo, istuimme Lyylin luona kolmistaan iltaa, mä olin semmoinen about 17v silloin, Kalliossa Helsinkissä oltiin, juu oltiin juu. Sitten ukki ja minä lähjettiin ja muistan kuinka intensiivisesti Lyyli heilutti kättään , vilkutti ...niin intensiivisesti...kuin tietäen ajan lyhyyjen, sen vaikutelman sain hänen olemuksestaan.

        Jollakin niistä linjoista hän asui, siellä on niitä eri linjoja, on voinut olla kolmas linja. Muistan sen kadun jos siellä joskus ajelisin muistoajelulla. Lyyli ja ukki ovat poistuneet elämän näyttämöltä. Lyylillä oli mun ikäinen kaunis lapsenlapsi. Tyttönainen. Kaunis kuin mikä. No, olihan sekin joo. On se joo. Näin Lyylistä valokuvan kun hän oli nuori ja voi että kun sitä ihmettelin. Kyllä se ihminen muuttuu vanhetessaan....kauniimmaksikohan...vain silmistä tunnistaa että jaahas, on se sama henkilö, juu.

        On niin haikee olo. Sentimentaalinenko se sana on? En ole sitä sanaa käyttänyt puhekielessä, on niin herraskainen mulle. Eikös, vaan vai onkohan mun olo mikä se sana on se yksi. Oli mikä. No nyt muistui. Melankolinen. Mä oon melankolisella , haikeel fiiliksel. Joo, onko sillä mitään merkitystä että mä muistan mitä ennen elävät nykyjään kuolleet viestitti mulle, kuinka ne lähimmäisrakasti mua ja varmaan enemmänkin rakasti ja olivat hyvijä mua kohtaan. Maailma mennyt ei palaja, paitti muistoissain sen jälleen saan vai miten se biisi menikään, muistoissain jälleen sen luoksein saaaaa-aaaaaan.

        Muistele sinäkin muistojaisijas, ukkias, mummons, ittees aikana jolloin olit vielä turmelematon, vähenmän kyynillisenpi kuin nyt oot täynnä sitä itteensä?

        Ootko täynnä sitä itteensä?

        a. En oo ja se on todella HK.

        b. Oon joo ja se on ok.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtkoht valmiilta näytti. Paistoin alle suosituslämmön 250 asteen kun mun uunissa kärähteli aina jos tkei isoissa asteissa just sen mukaan kun ohje sanoi. Nyt lämmittelin teeleipämassaa jossain vähän alle 200asteessa ja ei ehtinyt onneksi palaa vaan näytti ja haiskahti lupaavalta. Sammutin uunilämmöllisyyvellisyyven ja jätin sinne hautumaan valmiiksi slowcookerimaisesti.

        Odotellessa ja jäähtyessä menee vielä aikaa, joten saa nähjä milloin maistan. Ostin vaan myllunparaspuurjiutale paketin kun ajattelin että voisin alkaa puuroilemaan pitkästä aikaa. Oli paketin reunassa ohje ja ajattelin että aika helpolta vaikuttaa, joten ei muuta kuin tekemään sitä kun kerran sattui kaikki vaaditut ainekset olemaan keittijöllisnäin.

        Tässä sitä ollaan. Ja ojotellaan välillä muutakin kuin ylöstempausta. Joo, on se oma jännityksensä tässäkin ojottamisessa. Ahnas kun oon niin tällainen ojotus on aina ollut mull vähänn vaikeempaa kun se maistuu suussa hyvältä jollei satu palamaan. Kyllä, kyllä. Juup juu, aivan joo, juupa juu. Oijoijoi, on se kyllä joo. Kaikenlaista sitä onkiin joo. Muistoillisoita tulee mieleen, etä itkettämään melkeen alkaa. Minä muistan sen illan ....jolloin ukkini ja hänen rakkautensa, Lyyli-mummo, istuimme Lyylin luona kolmistaan iltaa, mä olin semmoinen about 17v silloin, Kalliossa Helsinkissä oltiin, juu oltiin juu. Sitten ukki ja minä lähjettiin ja muistan kuinka intensiivisesti Lyyli heilutti kättään , vilkutti ...niin intensiivisesti...kuin tietäen ajan lyhyyjen, sen vaikutelman sain hänen olemuksestaan.

        Jollakin niistä linjoista hän asui, siellä on niitä eri linjoja, on voinut olla kolmas linja. Muistan sen kadun jos siellä joskus ajelisin muistoajelulla. Lyyli ja ukki ovat poistuneet elämän näyttämöltä. Lyylillä oli mun ikäinen kaunis lapsenlapsi. Tyttönainen. Kaunis kuin mikä. No, olihan sekin joo. On se joo. Näin Lyylistä valokuvan kun hän oli nuori ja voi että kun sitä ihmettelin. Kyllä se ihminen muuttuu vanhetessaan....kauniimmaksikohan...vain silmistä tunnistaa että jaahas, on se sama henkilö, juu.

        On niin haikee olo. Sentimentaalinenko se sana on? En ole sitä sanaa käyttänyt puhekielessä, on niin herraskainen mulle. Eikös, vaan vai onkohan mun olo mikä se sana on se yksi. Oli mikä. No nyt muistui. Melankolinen. Mä oon melankolisella , haikeel fiiliksel. Joo, onko sillä mitään merkitystä että mä muistan mitä ennen elävät nykyjään kuolleet viestitti mulle, kuinka ne lähimmäisrakasti mua ja varmaan enemmänkin rakasti ja olivat hyvijä mua kohtaan. Maailma mennyt ei palaja, paitti muistoissain sen jälleen saan vai miten se biisi menikään, muistoissain jälleen sen luoksein saaaaa-aaaaaan.

        Muistele sinäkin muistojaisijas, ukkias, mummons, ittees aikana jolloin olit vielä turmelematon, vähenmän kyynillisenpi kuin nyt oot täynnä sitä itteensä?

        Ootko täynnä sitä itteensä?

        a. En oo ja se on todella HK.

        b. Oon joo ja se on ok.

        Selef Urge

        Kuuluuko teeleipien olla makeeta vai suolaista herkkua? Vai ei kumpaakaan tai kumpaakin yhtä aikaa?

        Teeleipä on tuoretta, mutta tämä ei maistukaan makealta kuten luulin vaan melkein kuin kauraleivältä.

        Elämäni ekaa teeleipää syön just.

        Selef Urge


    • Anonyymi

      Lohikeittoa, sienipiirasta, perunarieskaa. Viinirypäleitä

      • Anonyymi

        Vau. Kuulostaa ihanalta.


    • Anonyymi

      Olen vegaani ja sen mukaan koostan ateriani. Mieli ja keho kiittävät. 😊

      Kasvissosekeittoa ja ruisleipää söin tänään, juomaksi lasillinen omenamehua.

    • Anonyymi

      Viikonloppuna teen tämän ohjeen mukaan, jota en ole ennen tehnyt enkä kai koskaan syönytkään. Karjalanpaisti lienee jotain samantapaista, jotaolen usein syönyt joskus kauvan sitten kun elämäsäni pyöri aktiivisija karjalan kansan immeisii.

      https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/29125350-a55a-428c-b557-a6b3c321bfa3

      1. Onko lihaliemi se että keitetään vettä ja siihen laitetaan lihaliemikuutio tai useampi? Kuinka monta lihakuutiota pitää laittaa 4dl veteen?

      2.Entä tuo mätitahnamössö ohje? Tuleeko se erikseen salaatiksi merimiespihvien kanssa vai tuleeko tuo mössö sekoittaa itse pääruokaan jossain vaiheessa valmistusprosessia?

      "Joo Karjalan koivikoot tuuhettuu käki kukkuu siellä ja kevät on vie sinne mun kaihoini poohjaatoon."

      https://www.youtube.com/watch?v=VTjrkJx6t2M

      Lihaksikas lähimmäises,

      Selef " itse sankarillisuus" Urge

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe