Miksi minä saan täällä niin paljon huomiota?

Viikonloppunakin näyn olleen eräillä suurimpana – muutamalla ainoana – huomionsa kohteena. Kun tuo jatkuvasti saamani huomio alkaa olla mielestäni jo liian korkea, laitanpa tähän vanhaan avaukseeni linkin; se kannattaa avata ja lukea niiden, joiden ajatusten kohteena olen jatkuvasti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18588734/kateus-on-korkein-osoitus-arvostuksesta

Ellette saa tuota linkkiä auki, tuossa avauksessa sanomastani oleellinen on tässä:

”Kateus on korkein osoitus arvostuksesta. Noin todettiin eilen illalla tulleessa eräässä tv-ohjelmassa. Se sai minut ajattelemaan, että ilmeisesti minäkin olen saanut sellaista korkeaa arvostusta eräiltä talla palstalla.

Varsinkin eräältä, jonka mielessä näyn olevan joka päivä ja ilmeisesti yötkin, kun aina aamuvarhaisella tulee minut esille ottamaan nähden monet muutkin aina minuna. Myös eräältä toiselta, jonka mukaan minä olin sdp:n tekemä upseeri ja Valiolla olin vain maitotonkkien siirtelijä.

Ei sdp tee Suomessa upseereita, Tasavallan Presidentti se minuakin ylenteli ensiksi res. vänrikiksi, sitten luutnantiksi ja lopulta kapteeniksikin. Hyvin ilmeisesti menestyin tehtävissäni, kun vain kiittäviä arvosteluja aina niistä sain. Eläkkeelle jäädessäni sain Tasavallan Presidentin myöntämänä Suomen Leijonan Ritarikunnan ritarimerkin ja komeat läksiäiset minulle pidettiin Pääesikunnan paviljongissa.

Eivätkä maitotonkat mitenkään kuulu Valion keskushallinnon isännöitsijän toimi- ja vastuualueeseen, paljon korkeammalla ja monipuolisemmalla taholla siinä ollaan. Ilmeisesti hyvin menestyin siinäkin, kun Valiolta eläkkeelle jäädessäni minulle pidettiin komeat läksiäiset isännöintiini kuuluneessa Valion edustuspaikassa Näsen kartanossa Porkkananniemellä. Siellä minulle ojennettiin myös Tasavallan Presidentin myöntämänä Suomen Valkoisen Ruusun Ritarikunnan ritarimerkki.

Eiväthän kadehtijat yleensä kateuttaan myönnä, mutta eivät voi sitä salatakaan; se nähdään hyvin esille ottamissani tapauksissa. En kuitenkaan ylpeile tuollaisella korkealla arvostuksella, mutta otin sen nyt kuitenkin esille toivoen edellä tarkoittamienikin ymmärtävän jatkossa omaksi parhaakseen olevan sitä jatkuvasti noin näyttämättä”.

XXXXXXXXXXXXXXXX

Eipä muuta kuin vain opettavan lukemisen iloa eräille!

114

838

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä olet narsistinen typerys. Et osaa keskustella etkä ymmärtää mitään. Poikkeus siis.

Ossi, oikea SOTILAS

• Perin harvoin viesteihisi puutun, mutta nyt teen poikkeuksen: Mistä asioista kanssasi voisin keskustella? Ne moneen kertaan päivittäin toistuvat yhden lauseen roiskaisut avauksinasi eivät siihen anna aihetta.

Kun jo vuosikausia olet sanonut olevasi oikea sotilas - aikoinaan rekisteröitynä nikkinäsikin, mutta nyt se on suljettu – niin keskustelisimmeko sotilasurastasi? Eli mistä tehtävistä sen aloitit, miten se eteni ja mihin se päättyi? Evp-yhteyksieni kautta minulla tietysti on tuosta kaikesta tietoa, mutta en ole halunnut tuoda sitä esille täällä. Sen sijaan olen kertonut paljon omasta sotilasurastani ja muustakin elämästäni, ihan omasta aloitteestanikin, mutta enemmän teidän ”tietojanne” oikaistakseni.

Joten aloitapa keskustelu edellä toivomistani asioista, niin luultavasti saat minusta keskustelukumppanin!

• kapi_ kirjoitti:

Perin harvoin viesteihisi puutun, mutta nyt teen poikkeuksen: Mistä asioista kanssasi voisin keskustella? Ne moneen kertaan päivittäin toistuvat yhden lauseen roiskaisut avauksinasi eivät siihen anna aihetta.

Kun jo vuosikausia olet sanonut olevasi oikea sotilas - aikoinaan rekisteröitynä nikkinäsikin, mutta nyt se on suljettu – niin keskustelisimmeko sotilasurastasi? Eli mistä tehtävistä sen aloitit, miten se eteni ja mihin se päättyi? Evp-yhteyksieni kautta minulla tietysti on tuosta kaikesta tietoa, mutta en ole halunnut tuoda sitä esille täällä. Sen sijaan olen kertonut paljon omasta sotilasurastani ja muustakin elämästäni, ihan omasta aloitteestanikin, mutta enemmän teidän ”tietojanne” oikaistakseni.

Joten aloitapa keskustelu edellä toivomistani asioista, niin luultavasti saat minusta keskustelukumppanin!

Luulempa, että turhaan toivot tuolta nikki-bannatulta häiriköltä asiallista keskustelua. Sitä hän ei osaa.

Todennäköisesti hän ei ole otaksumasi henkilö sillä ei kukaan aikuisten oikeasti sotilasuralla ollut esiinny noin epäasiallisesti kuin hän.

• Anonyymi
        aito-arska kirjoitti:

Luulempa, että turhaan toivot tuolta nikki-bannatulta häiriköltä asiallista keskustelua. Sitä hän ei osaa.

Todennäköisesti hän ei ole otaksumasi henkilö sillä ei kukaan aikuisten oikeasti sotilasuralla ollut esiinny noin epäasiallisesti kuin hän.

Ja sinä myöskään et osaa keskustella. Ylipäätään taso täällä on ala-arvoinen.

Asevelisosialisti

Hirveä itku yhdestä v.. u sanasta talvella 2020.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asevelisosialisti

Voitko myöskin perustella miksi herjasit allekirjoittanutta trolliksi?

Eikö sellainen ole vähän huonoa käytöstä.

Asevelisosialisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asevelisosialisti

Tuosta sanasta sen verran, että et ehkä ymmärrä sen herkkyyttä näin YK-veteraanien näkökulmasta, kun et tietääkseni itse ole YK-joukoissa palvellut. Ei ole ollenkaan helppoa kärvistellä aavikoilla ja vuoristoissa vuosikin ilman tuota käsitettä konkreettisesti. Sovittiinkin silloin porukalla, että emme koskaan lausu tuota sanaa tuomaan keskuuteemme ahdinkoa ja koti-ikävää Sori, jos ärtymys tuosta sanasta jäi pysyvästi päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta sanasta sen verran, että et ehkä ymmärrä sen herkkyyttä näin YK-veteraanien näkökulmasta, kun et tietääkseni itse ole YK-joukoissa palvellut. Ei ole ollenkaan helppoa kärvistellä aavikoilla ja vuoristoissa vuosikin ilman tuota käsitettä konkreettisesti. Sovittiinkin silloin porukalla, että emme koskaan lausu tuota sanaa tuomaan keskuuteemme ahdinkoa ja koti-ikävää Sori, jos ärtymys tuosta sanasta jäi pysyvästi päälle.

.Toki pitää muistaa että v.. u sana on nykykielessä kuin englannin f.. eli sitä käytetään välimerkkinä ja puheen rytmittämiseen ilman sen konkreettisempaa merkitystä.
        Kieli muuttuu pitää siitä tai ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asevelisosialisti

Voi sinua reppanaa. Menikö niin tunteisiin, että sitä sinun täytyy muistella vuosienkin päästä. Olet todella nimimerkkisi rutsa-oikesto ansainnut. Onko sinulla muita katkeruuden aiheita kaikkien näiden vuosien jälkeen? Mitä tälle "lakimiehellesi" kuuluu. HO HOO, HO HOO!

• aito-arska kirjoitti:

Varmaan olet oikeassa siinä, ettei tuo kyseinen pysty asialliseen keskusteluun. Voit olla oikeassa siinäkin, ettei hän ole se Ossi, jona haluaa esiintyä. Ei kai kaltaisellaan liene voinut olla edes vaatimatontakaan ammattimaista sotilasuraa.

Halusin kuitenkin jättää hänelle mahdollisuuden uskottavuuteen kertomalla edes jotain ”urastaan” josta minä yhtä ja toista tiedän haminalaisilta evp-kavereiltani kuulemanani.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Varmaan olet oikeassa siinä, ettei tuo kyseinen pysty asialliseen keskusteluun. Voit olla oikeassa siinäkin, ettei hän ole se Ossi, jona haluaa esiintyä. Ei kai kaltaisellaan liene voinut olla edes vaatimatontakaan ammattimaista sotilasuraa.

Halusin kuitenkin jättää hänelle mahdollisuuden uskottavuuteen kertomalla edes jotain ”urastaan” josta minä yhtä ja toista tiedän haminalaisilta evp-kavereiltani kuulemanani.

Ei se pysty, ura sillä meni niin pahasti pieleen ja silloinen musiikkikapteeni Saksa lemppasi ylilutina sen eläkkeelle. Nyt katkeruuttaan vollottaa täällä. Eiköhän se kerro kaverista kaiken, kun ryhtyi Tursun VKK puolueen ehdokkaaksi ja lopullisesti sinetöi sillä itsensä pellehermannien kirjoihin. Mutta se on tavallaan hauskaa, että miten helposti käräyttää täällä kääminsä ja porukka sitä kurmoottaa.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Perin harvoin viesteihisi puutun, mutta nyt teen poikkeuksen: Mistä asioista kanssasi voisin keskustella? Ne moneen kertaan päivittäin toistuvat yhden lauseen roiskaisut avauksinasi eivät siihen anna aihetta.

Samaa pastaa se jauhaa Kouvolan Sanomissa ja saa sielläkin pataansa päivittäin ja sitten alkaa henkilökohtaisuudet, ei pysty ihmisten lailla keskustelemaan. Mutta se on varmaan, että on ollut huonoimpia kouluttajia koskaan, sääliksi käy sen työyhteisö ja varusmies parata mitkä pilannut täysin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua reppanaa. Menikö niin tunteisiin, että sitä sinun täytyy muistella vuosienkin päästä. Olet todella nimimerkkisi rutsa-oikesto ansainnut. Onko sinulla muita katkeruuden aiheita kaikkien näiden vuosien jälkeen? Mitä tälle "lakimiehellesi" kuuluu. HO HOO, HO HOO!

Ei ole tarvetta puida enempää työttömän varasto miehen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tarvetta puida enempää työttömän varasto miehen kanssa.

Pitäisikö sinun opetella yhdyssanat? "varasto mies ajoi polku pyörällä päin puhelin pylvästä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossilla köyhyys vaivaa kun on pieni eläke.

Nyt on taas vaihteeksi Mania-vaihe päällä ja se EI tarkoita, että oli rutkasti rahaa...

Kekkos-harhaa pukkaa pintaan kroonisen KAPI-harhan lisäksi.

• Anonyymi

Ei kukaan sinua Jorma kadehdi. Olet niin itseesi käpertynyt, et esim. vastaa kuin toveri vasemmistolaisille. Olen minäkin oikein yrittämällä yrittänyt saada viesteihin sinultakin kommenttia, mutta näytät aistivan ettei tuo ole meikäläisiä. En olekkaan, sukuni jo ollut keskustalainen, sitä jatkanut, jonka hyväksi todennut, vaikkakin kokoomus on kylläkin ääniä myös saanut. Sanon itsestäni etten ruiki muitten sääriin kiinni, nyt tämän verran totean. Täällä kaikki pääosin hienoja kirjoittajia, ei mielipide ero hienoutta mihinkään muuta. Oikein saisi näin keskustalaisena kiittää kirjoittajia kun noinkin paljon teitä täällä on. Asiat saa olla erilaisia, kuuluukin olla vapaassa maassa. Huomattiin Nato aikaan kun haettiin miten yksimielisiä oltiin, siitä voitte lukea tuossa heti lähellä aito-arskan näkemyksen, johon minäkin yhdyn. Ilman Natoa emme olisi nyt mitään, ihan Venäjän syöntilistalla oltaisiin. Venäjä on nyt lopullisesti pilannut itsensä, palautuuko koskaan
      inhimillisemmäksi, että 10 vuotta linnaa kansalaisille jos halaistun sanan sanoo moittivasti vallankaappaajista. Alkoi nyt julkisesti kaveraamaan tuollaisenkin kuin iran, kanssa. Varmaan sitä jo pitkään tehneet, ohjus tietämyksensä jakanut. Harmi sinänsä, Venäjällä on oikeitakin kansalaisia, heidät alistettu diktaattorille. Noo.. me saamme nyt onneksemme elää Nato suojan alla, voimme kehittää isänmaatamme, johon tuskin muuta lääkettä kuin : työ..työ..työ. Siitä se hyvinvointi lähtee, saadaan heikommatkin pidettyä
      mukana edes välttävästi mukana. Kaikin tavoin kehittää yhteiskuntaa. Ja mikä tärkeintä "yhteistuumin"

• Anonyymi

Kirjalliset pisteet majurille 8/10!

• Pyrin kyllä ymmärtämään ja hyväksymäänkin sen, että jokaisella saa olla kannatusta puolueelle, jonka näkee parhaiten palvelevan omia etujaan tai muita arvostamiaan arvoja. Ajattelevan ihmisen puoluekanta voi muuttua jos muuttuu hänen oma tilanteensa tai arvonsa laajemmista syistä.

Monissa ensimmäisissä vaaleissani äänestin kai Kansanpuoluetta tai jotakin vastaavaa. Sosialidemokraatteja varmaan äänestin v. 1972 kuntavaaleissa, kun olin sitoutumattomana ehdokkaana puolueen listoilla. Äänestelin kyllä demareita myöhemminkin, eduskuntavaaleissakin Lipposen aikana ja presidentinvaaleissa Koiviston ja Ahtisaaren aikana, vielä v. 2000 Halosta jo syöpäsairaan – vahvasti porvarillisen kodin kasvain – vaimoni pyynnöstä, kun hän toivoi saavansa vielä elinaikanaan nähdä Suomessa naispresidentin. Mutta vaimoni kuoltua syksyllä 2004 jo v. 2006 vaaleissa äänestin Niinistöä, joka ei vielä silloin tullut valituksi, mutta kaksissa seuraavissa vaaleissa äänestuin häntä paremmalla menestyksellä. Viime vaaleissa sitten Stubbia, jälleen hyvällä menestyksellä.

Olen jo kauan ollut varsin hyvätuloinen, eläkkeilläni ja sijoituksillanikin, ja se varmaan on vaikuttanut äänestyskäyttäytymiseeni niin eduskunta- kuin kuntavaaleissakin. Varmaan siihen on vaikuttanut myös tehtailija-poikani eduksi näkemäni asiat. Eivätkä nuo asiat ole saaneet olla mielestäni maankaan edun vastaisia.

Ei minulla koskaan ole ollut suurta vastustusta maalaisliitto-keskustaakaan kohtaan; olen aina ymmärtänyt sen tarpeelliseksi puolueeksi monille, mutta en koskaan itselleni, joten en ole sitä missään vaaleissa äänestänyt. Viimeaikoinahan olen näissä keskusteluissakin toivonut puolueen kannatuksen kasvua uskoen sen pudottavan persujen kannatusta ja niin näyttäisi nyt olevan tapahtumassa, jota pidän oikein hyvänä asiana,

• Anonyymi

Eipä tainnut ossi tätä kirjoittaa

Älylliset lahjat eivät riitä.

• kapi_ kirjoitti:

Pyrin kyllä ymmärtämään ja hyväksymäänkin sen, että jokaisella saa olla kannatusta puolueelle, jonka näkee parhaiten palvelevan omia etujaan tai muita arvostamiaan arvoja. Ajattelevan ihmisen puoluekanta voi muuttua jos muuttuu hänen oma tilanteensa tai arvonsa laajemmista syistä.

Monissa ensimmäisissä vaaleissani äänestin kai Kansanpuoluetta tai jotakin vastaavaa. Sosialidemokraatteja varmaan äänestin v. 1972 kuntavaaleissa, kun olin sitoutumattomana ehdokkaana puolueen listoilla. Äänestelin kyllä demareita myöhemminkin, eduskuntavaaleissakin Lipposen aikana ja presidentinvaaleissa Koiviston ja Ahtisaaren aikana, vielä v. 2000 Halosta jo syöpäsairaan – vahvasti porvarillisen kodin kasvain – vaimoni pyynnöstä, kun hän toivoi saavansa vielä elinaikanaan nähdä Suomessa naispresidentin. Mutta vaimoni kuoltua syksyllä 2004 jo v. 2006 vaaleissa äänestin Niinistöä, joka ei vielä silloin tullut valituksi, mutta kaksissa seuraavissa vaaleissa äänestuin häntä paremmalla menestyksellä. Viime vaaleissa sitten Stubbia, jälleen hyvällä menestyksellä.

Olen jo kauan ollut varsin hyvätuloinen, eläkkeilläni ja sijoituksillanikin, ja se varmaan on vaikuttanut äänestyskäyttäytymiseeni niin eduskunta- kuin kuntavaaleissakin. Varmaan siihen on vaikuttanut myös tehtailija-poikani eduksi näkemäni asiat. Eivätkä nuo asiat ole saaneet olla mielestäni maankaan edun vastaisia.

Ei minulla koskaan ole ollut suurta vastustusta maalaisliitto-keskustaakaan kohtaan; olen aina ymmärtänyt sen tarpeelliseksi puolueeksi monille, mutta en koskaan itselleni, joten en ole sitä missään vaaleissa äänestänyt. Viimeaikoinahan olen näissä keskusteluissakin toivonut puolueen kannatuksen kasvua uskoen sen pudottavan persujen kannatusta ja niin näyttäisi nyt olevan tapahtumassa, jota pidän oikein hyvänä asiana,

Hannu Lehtilän kirjassa Holkerista oli mielenkiintoinen detalji 2000 presidentinvaaleista.
        On melko todennäköistä että em. mainettaan paljon parempi suoraselkäinen Holkeri äänesti Halosta. Holkeri oli hyvin vahvasti mukana Arkadia seurassa missä 1980-luvun alussa pohjustettiin sinipuna yhteistyötä.
        Lipponen totesi muistelmissaan että 1995 valitsi aseveljet "koska Kokoomuksen kanssa nokka ei tuhise".
        Alun epäilyksistä huolimatta vasemmistoliitolla ei ollut mitään ongelmia toimia Viinasen kanssa.
        Eli aina kun Maalaisliitto ei ole mukana hallituksissa me on ollut hyvä yhteishenki Stubbin hallituksen loppukautta lukuunottamatta mikä johtui Rinteestä.
        Riidankylväjien ykkönen tietysti Väyrynen joka keväällä 1981 yritti Kekkosen kanssa vallankaappausta.

• Muutamia viestejä on tullut tälle eilen illalla heittämälleni avaukselleni. Kahteen niistä nyt vastasin enkä näe olevan aihetta enempään – ainakaan tällä kertaa, kun minulla on nyt muita tekemisiä.

Illemmalla varmaan käyn tätä avaustani katsomassa ja jos on tullut tälle asiallisia viestejä, niihin voin hyvinkin vastailla.

• Anonyymi

Kapi pelkää everstiluutnanttia, tietäen että häviää tiedoissa, ei tohdi juttusille. Kapi hyvin tietää että everstiluutnantti on aito. Evl vain fiksuna jättää porteja auki, että antaa muidenkin tulla esille. Heillä kuitenkin iso laatuero, kansakoulun käynyt ja toinen yliopistot. Kansakoulun käynyt kuvittelee senkin olevan yliopisto.

• Anonyymi

Kenestä everstiluutnantista on kyse?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit käynyt armeijan niin tietäisit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musiikkieverstiluutnantti Harri Saksasta tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit käynyt armeijan niin tietäisit.

Ei tuohon armeijan käyminen vaikuta, Suomessa on aika paljon everstiluutnantteja.

• Anonyymi

• Et sinä ole kadettikoulua yliopistoa tai polia nähnytkään. RUK:sta tai edes AUK:sta puhumattakaan.
        Ethän sinä millään ole voinut äidinkielen kypsyysnäytettä läpäistä.
        Itseä ei sotilasura kiinnostanut koska ainakin 1980-luvun lopulla oli niin paljon kyvyttömiä juoppoja armeijassa kantahenkilökunnassa
        Reservin luutnantti.

• Anonyymi kirjoitti:

Musiikkieverstiluutnantti Harri Saksasta tietenkin.

Myös ansioitunut muusikko ja säveltäjä.

• Anonyymi

Sinun elämä ja urat on esimerkilliset ja sen vuoksi herätät kiinnostusta. Puolustusvoimissa aivan huippu suoritus ja heti perään tärkeä johtajapesti Valiolla, joka on kyllä aika lähellä keskustaa, mutta pätevyys oli tärkeämpää.

• Tiedä häntä elämäni esimerkillisyydestä. Kun se on ollut pitkä niin monessa olen ollut mukana, Palkkatyöni aloitin Stockan juoksupoikana ja sitten se jatkui Lapin suurille savotoille ja sieltähän tulin sotaväkeen, johon sitten jäin 25 vuodeksi. Sitten Valiolla 18 vuodeksi. Hyvin meni työelämässä kummassakin. Valion hallintoneuvosto ja hallituskin olivat vahvasti keskustalaisessa johdossa, mutta palkatussa johdossa ei tainnut olla ketään ainakaan julkikepulaista. Ja vaikka olisi ollutkin, kyllä alaisiltaan odottivat tuloksellisia näyttöjä töissään, ei puoluepolitiikassa.

Yksityiselämäni on ollut risaisempaa, mutta kuten profiilillani sanon: ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Jo vuosikymmeniä sekin on ollut tasaisempaa, siitä lähtien, kun avioiduin v. 1983 onnelliseen avioliittoon josta ei tehnyt mieli hötkyillä vieraisiin. Valitettavasti syöpä vei rakkaan vaimoni niin, että 22.päivä tätä kuuta hän on jo odottanut minua Maunulan uurnalehdossa eikä hänen varmaan tarvitse enää kauan odottaa.

• Anonyymi

Sinun avaukset on aina olleet kiinnostavampia ja luetuimpia, sinä osaat herättää loistavasti keskustelua.

• Kiitos viestistäsi, mutta haluan kuitenkin sanoa, että tehän niitä viestejä avauksilleni lähetätte, viestimäärät ovat siis teidän ansiotanne. No, kai siinä minullakin on jotain merkitystä: tuon esille aiheita, jotka herättävät keskustelukykyiset keskusteluun.

• Anonyymi

Ongelma kiteytyy kahteen tyyppiin:

-soittokunnan yliluti (ylilutin eläke)
      -mielikuvitusmajuri (takuueläke)

Tarvitseeko muuta sanoa ymmärtääkseen näiden kahden kateuden ja katkeruuden aloittajaa kohtaan?

• Anonyymi

Erittäin hyvin määritelty, osui ja upposi.

• Anonyymi

Upea tunnustus Valiolta ja ei monelle tuota suoda. Yksi pulla-ossi Inkeroisista sai soittokunnasta ylennymerkin, sellaisin nuottiylennysmerkin eli pulla-ossi sai #Ö = Öis ylennysmerkin. Pullaa eivät tarjonneet, säästivät.

• Anonyymi

Mannerheimin perustama ritarikunta. Väyrysen sai Kempeleen hevosystäväin seuran pinssin.

• Anonyymi

On muuten upea mitali tummassa puvussa tai frakissa. Arvokas perintö ja harvojen oikeus. Käytännössä siis olet myös ritari Suomen arvokkaimmassa ritarikunnassa.
      Onnittelut näin jälkikäteenkin! Miehen mitta!

• Anonyymi

Ei ole tällä palstalla muilla samanlaisia mitaleita ja kunniamerkkejä, mutta tämä onkin keskustapalsta, maamiehen koulun pinssi ja lusikka on kyllä aika monella.

• Onhan tullut viimekäyntini jälkeen avaukselleni melkoisesti viestejä. Kiitos niistä, mutta vain kahteen nyt vastasin kun alan tässä jo ilta-askareisiin ja sitten lepoon.

Noihin majuria ja everstiluutnanttia koskeviin viesteihin en välitä vastata muuten kuin vain toteamalla, että oikeasti he ovat itsetekoisia kumpikin. Niin korkea-arvoisilla upseereilla on aivan eri luokan sanantaito, varsinkin esitystaito – tästä olen täysin varma takavuosina näkemäni perusteellakin,

Nyt vain Oikein Hyvää illanjatkoa kaikille!

• Anonyymi

TOUCHE! Suora osuma pankkomajurin puukokardiin!

• Anonyymi

Osui ja uppossi "majurin" ja everstiluutnantin" halpa soutuvene ja molemmilla mela perässä.. Kapi osaa sanoa nasevasti ja terävästi, ei ihme, että pääsit niin pitkälle elämäsi aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osui ja uppossi "majurin" ja everstiluutnantin" halpa soutuvene ja molemmilla mela perässä.. Kapi osaa sanoa nasevasti ja terävästi, ei ihme, että pääsit niin pitkälle elämäsi aikana.

Kyllä sinä olet itse tuonut itseäsi ja typeryyksiäsi tänne yli 20 vuotta, joten älä ihmettele miksi olet niin paljon esillä. Nytkin nostit omaa turpakuvallista ketjuasi.

Oikea kunnon SOTILAS, Ossi.

• Anonyymi

• No voi, voi. Tuollaista kai vanhuus teettää. Tänään klo 17.56 jättämässäni viestissäni sanon: "Valitettavasti syöpä vei rakkaan vaimoni niin, että 22.päivä tätä kuuta hän on jo odottanut minua Maunulan uurnalehdossa eikä hänen varmaan tarvitse enää kauan odottaa".

Tärkein sanoma siitä on jäänyt pois. 22.päivä tätä kuuta vaimoni on odottanut minua jo 20 vuotta Maunulan uurnalehdossa.

Onneksi vielä avasin palstan ja kun näin tuon, täytyi tulla se korjaamaan. Nyt vain Hyvän Yön toivotukset kaikille!

• Huomenta! Pahoittelen tätä eilen sanomaani:

”Noihin majuria ja everstiluutnanttia koskeviin viesteihin en välitä vastata muuten kuin vain toteamalla, että oikeasti he ovat itsetekoisia kumpikin. Niin korkea-arvoisilla upseereilla on aivan eri luokan sanantaito, varsinkin esitystaito – tästä olen täysin varma takavuosina näkemäni perusteellakin”

Kyllähän tuo toissapäivänä (2024-10-07 20:49:00) ilmeisesti majurina esiintyneeltä tullut pitkä viesti on ihan hyvää suomea, mutta ei yleisesikuntaupseeri olisi mihinkään asiakirjoihin laittanut sitä noin pitkänä yhtenä pötkönä, olisi jakanut sen kappaleihin.

Eikä se yleisesikuntaupseerienkaan suomenkieli ollut kaikilla täysin hallussa. Vääpelivaiheessani palvelin esikuntavääpelinä Puolustusvoimain tutkimuskeskuksessa. Esimieheni, komentotoimiston päällikkö oli majuri, joka oli ruotsinkielinen ja siksi kai hieman epävarma suomen taidostaan ja usein toi kirjoituksensa tarkistettavakseni ennen sen lähettämistä. Ei niissä tosin yleensä paljon korjattavaa ollut.

Sorry vain tuosta eilen sanomastani ja hyvää päivän jatkoa kaikille! Itse lähden nyt lenkille ennen kuin alkavat ne iltapäiväksi ennustetut myrskyt ja rankkasateet.

• Anonyymi

Mikä aliupseeri arvostelemaan yleisesikuntaupseeria. -ihmettelen. Kyllä hekin kuin esim lääkärikunnassa teksi huonoa, mutta teksi ja ulosanti on aina yksilökeskeistä. Muistetaan Mannerheimkin, ei Suomen kieli parasta ollut, mutta aliupseerikin sai siitä selvän kansakoulu pohjallaan. Tuo on totta, että jakaa kappaleihin. Ja jos vielä laittaa vaikka itse huomion arvoiksi, niin isontaa sen tai harventaa. Se kunmmasti jakaa paremmin luettavaksi pitkääkin rimpsua.
        Nyt pitää muistaa ja tietää, jotka toiskielisen koulun käyneet, voi jäädä Suomen kieli vajaaksi, tämä Suomi ei ole helppo kielenä. Meillä ollut paljonkin Ruotsinkielisiä kouluja, kuin muitakin. Olemme virallisesti 2 -kielinen. Minusta everstiluutnantin kansanomainen kirjoitus on mieleeni.
        Selvittää jotan päivän tapahtumistaan, ja mikä huomion arvoista, menee monesti syvemmällekkin, selostaa mitä tarkoittaa sanomansa, ihaan sivu-verbinä. Tyypillinen verbi ilmaisee tekemistä, olemista tai tapahtumista. esim: " kaaduin kerran ja kusin kahdesti" Kuten Hakulinen sanoi 50km hiihdon jälkeen joka Neuvostoliiton Vladimir Kuzin voitti, Hakulinen oli toinen.

• Anonyymi

Sinun suomenkieli ja taito kirjoittaa on tämän palstaan parhaasta päästä ja näkyy hyvin sinun monipuolinen ja vaativa ura. MPP kirjoittaa myös harvinaisen hienosti ja harkitusti, helposti näkee, että on juristin tehtävissä oppinut pitämään tekstin selkeänä ja miellyttävänä lukea.

• Lenkkini aikana tänne on tullut tällainen avaus:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18663566/voi-tulla-esille-armeija-vastaisuus-puretaan-noinkin

Siinähän sanotaan täällä haukuttavan everstiluutnanttiaja majurin saaneen osakseen oikein haukkumisvyöryn. Ainakaan minulta tuollaista ei ole koskaan tullut. Täällä kun eivät kai kirjoittelekaan everstiluutnantit ja majurit; sellaisina esiintyvät eivät voi olla niitä oikeasti.

Eivät he nimittelisi minua aliupseeriksi kun tietävät – olen kertonut – että reservin upseeri – vänrikki – minusta tuli jo 1964 RUK:n kurssi 114 suoritettuani. Kanta-aliupseerin toimissa tosin palvelin tuon jälkeen vielä vuosia, vääpelin, ylivääpelin ja sotilasmestarin arvoissa, kunnes v. 1974 toimiupseerina luutnanttikurssin suoritettuani minut ylennettiin luutnantiksi, v. 1976 yliluutnantiksi ja v. 1979 kapteeniksi, joka on sotilasarvoni edelleen – ei se poistunut sillä, että jäin 1980 eläkkeelle toimiupseeri erikoisluokan toimesta.

No, eipä tuolla arvollani ole minulle enää merkitystä; suurta merkitystä on sillä, että olen tuosta 25 vuoden sotilasurastani nauttinut jo eläkettä 44 vuotta ja 18 vuotta jatkuneesta siviilityöurastanikin olen nauttinut eläkettä jo 25 vuotta.

Lenkkiini palatakseni: Tallustelin taas pari kilometriä noilla Paloheinän mainioilla reiteillä. Pian lenkille lähdettyäni alkoi tulla ensin tihkusadetta, sitten hieman runsaampaakin, mutta sellaiseen varautuen minulla oli mukanani sateenvarjo, joten enpä paljonkaan kastunut. Iltalenkki varmaan jää tänään tekemättä, kun jo iltapäiväksi on luvassa kovien tuulien vauhdittamaa voimakkaampaa sadetta. Ilta menee kyllä näin kotioloissakin niin, että tuskinpa täällä enää tänään käyn, jollei politiikka tai jokin muu aihe anna sellaiseen tarvetta.

• Anonyymi

Korjaus edelliseen. 18 vuotta jatkuneesta siviilityöurastanikin olen nauttinut eläkettä jo 26 vuotta. Valiolta jäin nimittäin eläkkeelle jo 63-vuotgispäivänäni 01.07.1998.

• Anonyymi

Kova keli on tosiaan ja vettä tulee vaakasuorassa. Todella huvittavaa noiden "pösilöiden" innostus sinun sotilasarvoista, mutta kun raukat on kateellisia ja sen vuoksi räksyttävät. Mutta kiva seurata kun välillä annat korva makiaa ja sitten sivaltelet sananmiekalla!

• Anonyymi

1979 kapteeniksi. Eli olit yliluutnanttina, kun reservissä kapteeniksi. yliluutnantti evp.

• Anonyymi kirjoitti:

1979 kapteeniksi. Eli olit yliluutnanttina, kun reservissä kapteeniksi. yliluutnantti evp.

Kun tässä vielä palstan avasin ja näin tuon viestisi, niin sen johdosta:

Etkö liene lukenut päivällä jättämääni viestiäni vai etkö ole ymmärtänyt lukemaasi, toistan tässä pätkän siitä viestistäni:

"v. 1974 toimiupseerina luutnanttikurssin suoritettuani minut ylennettiin luutnantiksi, v. 1976 yliluutnantiksi ja v. 1979 kapteeniksi, joka on sotilasarvoni edelleen – ei se poistunut sillä, että jäin 1980 eläkkeelle toimiupseeri erikoisluokan toimesta".

Kun minut siis ylennettiin kapteeniksi 1979 - muistaakseni 01.03.79 - ja jäin eläkkeelle 91.10.1980, ehdin olla n. 1,5 vuotta aktiivipalveluksessa kapteenin arvossa.

• kapi_ kirjoitti:

Kun tässä vielä palstan avasin ja näin tuon viestisi, niin sen johdosta:

Etkö liene lukenut päivällä jättämääni viestiäni vai etkö ole ymmärtänyt lukemaasi, toistan tässä pätkän siitä viestistäni:

"v. 1974 toimiupseerina luutnanttikurssin suoritettuani minut ylennettiin luutnantiksi, v. 1976 yliluutnantiksi ja v. 1979 kapteeniksi, joka on sotilasarvoni edelleen – ei se poistunut sillä, että jäin 1980 eläkkeelle toimiupseeri erikoisluokan toimesta".

Kun minut siis ylennettiin kapteeniksi 1979 - muistaakseni 01.03.79 - ja jäin eläkkeelle 91.10.1980, ehdin olla n. 1,5 vuotta aktiivipalveluksessa kapteenin arvossa.

Näkyy tulleen näppäilyvirhe. Oikaisen: jäin eläkkeelle 01.10.1980

• Anonyymi

Valion edustuspaikassa Näsen kartanossa Porkkananniemellä. Siellä minulle ojennettiin myös Tasavallan Presidentin

ONNEKSI OLKOON
      ihan oikeasti

olet toiseksi kuuluisin valiolainen jonka tiedän
      1. on Virtanen nobelisti
      2. Kapi virtuoosi

• Heh heh. Minä taidan olla täällä kuuluisampi kuin A.I.Virtanen, mutta maailmalla ja Suomessakin yleisemmin tuo Artturi Iivari on minua paljon kuuluisampi. Tietenkin myös Valiolla, jonka tutkimuskeskuksen – silloin taisi olla nimeltään vain laboratorio – johtajana työskennellessään hän keksi AIV-rehun, jonka ansiosta sai sitten Nobelin kemianpalkinnon.

Valiolla Virtasta muistetaan edelleen niin, että tutkimus- ja tuotekehityskeskukseen (isännöintiaikanani rakennettuun ja tietysti isännöintiini kuuluneeseen taloon) sisutettiin yksi huone sellaiseksi kuin oli aikoinaan Virtanen työhuone silloin Hietalahdessa sijainneessa Valion toimistokeskittymässä. Sinne siirrettiin kaikki kalusteet ja jopa seinätaulutkin sieltä A.I.V:n entisestä työhuoneesta. Minun työhuoneeni siellä pääkonttorilla on tullut myöhemmin ihan yleiseen toimistokäyttöön – yhyy yhyy…

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Heh heh. Minä taidan olla täällä kuuluisampi kuin A.I.Virtanen, mutta maailmalla ja Suomessakin yleisemmin tuo Artturi Iivari on minua paljon kuuluisampi. Tietenkin myös Valiolla, jonka tutkimuskeskuksen – silloin taisi olla nimeltään vain laboratorio – johtajana työskennellessään hän keksi AIV-rehun, jonka ansiosta sai sitten Nobelin kemianpalkinnon.

Valiolla Virtasta muistetaan edelleen niin, että tutkimus- ja tuotekehityskeskukseen (isännöintiaikanani rakennettuun ja tietysti isännöintiini kuuluneeseen taloon) sisutettiin yksi huone sellaiseksi kuin oli aikoinaan Virtanen työhuone silloin Hietalahdessa sijainneessa Valion toimistokeskittymässä. Sinne siirrettiin kaikki kalusteet ja jopa seinätaulutkin sieltä A.I.V:n entisestä työhuoneesta. Minun työhuoneeni siellä pääkonttorilla on tullut myöhemmin ihan yleiseen toimistokäyttöön – yhyy yhyy…

Hän oli Artturi ILMARI Virtanen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/A._I._Virtanen

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Heh heh. Minä taidan olla täällä kuuluisampi kuin A.I.Virtanen, mutta maailmalla ja Suomessakin yleisemmin tuo Artturi Iivari on minua paljon kuuluisampi. Tietenkin myös Valiolla, jonka tutkimuskeskuksen – silloin taisi olla nimeltään vain laboratorio – johtajana työskennellessään hän keksi AIV-rehun, jonka ansiosta sai sitten Nobelin kemianpalkinnon.

"johtajana työskennellessään hän keksi AIV-rehun, jonka ansiosta sai sitten Nobelin kemianpalkinnon."

Otti koko tiimin keksinnön röyhkeästi nimiinsä.

Samoin kävi voisuolan kanssa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/A._I._Virtanen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän oli Artturi ILMARI Virtanen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/A._I._Virtanen

Oikeasti Virtanen keksi polttopulloon kemiallisen sytyttimen, joka oli pullon SISÄLLE laitettu syttymisen aiheuttavaa kemikaalia sisältävä lasiampulli. Se oli pullon pituinen ja tehty niin, että se taatusti rikkoontui pullon rikkoontuessa. Näin heittopullo oli automatisoitu täsmätuho, eikä ns. Bengalin-tikkuja tarvinnut märässä ja lumessa yrittää saada syttymään.

Toki tällainen sytytin oli vaarallinen tehtaalla asennettuna, koska pullojen rikkoontuessa esim. kuljetuksen aikana, olisi seurauksena tulipalo. Sytytinampullit piti siis asentaa pullojen sisälle vasta juuri ennen jakelua käyttäjilleen.

---

Suomalaisnobelisti keksi Molotovin cocktailin vain pari viikkoa ennen Talvisodan syttymistä - kenraali piti ”helvetinpulloa” turhana

Suomalainen nobelisti A.I. Virtanen oli uuden kirjan mukaan myös Talvisodan sankarikeksijä.

Köyhän maan aseet. Talvisodassa tuhottiin satoja vihollisen panssareita kasapanoksilla ja polttopulloilla.

SEPPO VARJUS

20.1.2015 19:47

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000865660.html

Suomalainen kemian nobelisti A.I. Virtanen oli todennäköisesti myös pelätyn Molotovin coctalin kehittäjä. Touko Perkon tuoreessa elämäkerrassa Mies, liekki ja unelma (Otava).

Molotovin cocktail oli polttopullo, jota käytettiin taistelussa panssarivaunuja vastaan. Sellaisia oli ollut jo Abessinian ja Espanjan sodissa 1930-luvulla, mutta suomalaisessa aseessa mullistavaa oli sytytysjärjestelmä.

Molotovin coctail -nimi tuli tuolloin vihatusta Neuvostoliiton ulkoministeristä Vjatseslav Molotovista. Maailmalla tosin usein luullaan keksintöä venäläiseksi ja nimeä kunnianosoitukseksi Molotoville, sillä samanlaista asetta puna-armeija käytti saksalaisia vastaan. Alun perin kyseessä oli cocktail, jota vihaiset suomalaiset jermut tarjoilivat Molotovin sotilaille.

Artturi Ilmari Virtanen oli ehdolla monta kertaa Nobelin palkinnon saajaksi, ennen kuin kunnia osui kohdalle vuonna 1945.

Perko käyttää lähteenään Keijo Heinosen artikkelia Sotahistoriallisessa aikakausikirjassa. Siinä keksijöiksi nimettiin professori Virtanen ja puolustusvoimien laboratoriossa työskennellyt Alvar Wilska. Virtanen teki kokeita, jossa hän asetti polttopullon kloraatin rinnalle ohuen lasiampullin, jossa oli rikkihappoa. Kun se rikkoutui ja rikkihappo sekoittui kloraattiin, neste syttyi.

Virtanen esitteli ”helvetinpullonsa” asesuunnittelukunnan päällikölle, kenraali Vilho Petter Nenoselle marraskuussa 1939. Kuuluisa tykistökenraali tokaisi:
        – Kuulkaa hyvä professori, ei mitään sotaa tule. On aivan turha ajatella, että sota tulee.”

Professori oli kenraalia viisaampi. Talvisota syttyi parin viikon päästä. Kun myös asiaa erikseen puolustusvoimien laboratoriossa kehitellyt Wilska esitteli samanlaisen ratkaisun, korkeat upseerit vakuuttuivat. Ase sai nimen A-pullo.

Suomalaiset käyttivät myös majuri Eero Kuittisen kehittämää polttopulloa, joka oli varustettu kahdella sytytystikulla.

Parissa päivässä huima määrä Molotovin cocktaileja

Alkon Rajamäen tehdas valmisti parissa päivässä 40 000 polttopulloa, ennemmistö tosin Kuittisen mallia. Aseen teho oli ehkä vähäisempi kuin sen legenda. Molotovin coctaileilla tuhottiin Talvisodassa noin sata venäläisvaunua, joita yhteensä laskettiin tuhotun noin tuhat.

Legenda Molovin cocktailista kuitenkin eli ja kasvatti suomalaisten taistelutahtoa ja suomalaisen sotilaan mainetta maailmalla. Molotovin
        koissa maailmalla.

Artturi Ilmari Virtanen (1895-1973) sai kemian Nobel palkinnon vuonna 1945. Sitä ennen hän oli ollut ehdolla 12 kertaa. Teknisen korkeakoulun ja Helsingin yliopiston professorin tärkeimpänä keksintönä pidetään nk. AIV-rehua.

• Anonyymi

KAPI on saanut KEPU-vihat niskaansa, eikä Ossi hevin unohda.

Sipilä tuli sivusta ja ei siis ollut "haudutettu kypsäksi" Nuorisosäätiöän rötöshautomossa. Siksi lopputulos onkin erikoisen RAAKA, eli kepu on Sipilän jäljiltä 10% takiaispuolue ja lähes kirosana.

Kepulaisten naistenkaan menestys puolueensa johdossa ei ole ollut häävi.

Jäätteenmäki, Kiviniemi, Kulmuni ja Saarikko... Vestigia terrent.

Miksi kepun johtoon valitaan aina kaikkein tyhmimmät ja kieroimmat ihmiset?

No siksi, kun ne on ensin "jalostuneet" kepulaisessa rötöshautomossa eli Nuorisosäätiössä! Näin on ainakin useimpien kepun johdossa olleiden miesten kohdalla. Olisiko kepun naistenkin pitänyt olla "opissa" samassa rötöshautomossa?

Kuka kepua vielä äänestää? Typerykset.

Kepu toimii kaiken aikaa suomalaisia vastaan. Onko tämä oikeasti puolue vai rosvokopla?

Mistä kepulainen Suomen vastaisuus kumpuaa? Pyhän isän kultaiset sanat
      "Muistakaa köyhän asiaa" otetaan helpolla vaaliteemaksi ääniä kalastettaessa, mutta olipa vaalitulos mikä hyvänsä, niin vaalien välissä köyhää lyödään oikein urakalla.

Kepulla oli jo kauhun paikka edellisissä kuntavaaleissa kun kannatus oli tippumassa galluppien valossa aivan takiaispuoluelukemiin. Samoin kävi eduskuntavaaleissa 2023 eli 11.3%

Nyt tulee taas kuntavaalit ja kepun "kannatus" rypee edelleen samalla tasolla. Kepu taitaa jäädäkin pysyvästi takiaispuolueeksi.

Näin Yle uutisoi 5.9.2024

https://yle.fi/a/74-20107608

Kesäkuussa 2024 keskustan johtoon valitun Antti Kaikkosen kuherruskuukausi ei kestänyt kauan. Keskustan suosio notkahti kyselyssä nyt yli prosenttiyksikön, ja tulostauluun jäi 10,8 prosentin kannatus. 

Keskustan tilanne on paljon luultua heikompi ja vasta nyt kepuloiset alkavat hitaasti ymmärtämään, että tupailllat ja muut vanhanaikaiset vinkeet on historiaa ja suurpuoluetta kepusta ei enää koskaan tule.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009968669.html

Kepu tilasi tutkimuksen, vaikka kaikki tietää mikä Kepua vaivaa: kannattajat ikääntyy, kuolee ja uusia ei tule!

Se raportti on tässä:

https://keskusta.fi/wp-content/uploads/2023/11/Keskusta-2010-raportti-lokakuu-2023.pdf

Kepu toimii kaikissa tilanteissa suomalaisten etujen vastaisesti ja puolue on NIIN VIERAANTUNUT KANSASTA, että vielä ihmettelee kannatuksen laskua!!!

"Raportti huomauttaa, että yleispuolueesta on nyt tullut eläkeläisten, matalasti koulutettujen ja pienten paikkakuntien puolue.

– Keskusta tuleekin menettämään pelkästään kuoleman ja terveydentilan heikentymisen vuoksi tulevan neljän vuoden aikana arviolta 30 000–50 000 vakiintunutta äänestäjää. Trendi jatkuu suurten ikäluokkien ikääntyessä, raportissa todetaan."

Siis lyhyesti näin: Aika eli ikääntyminen hoitaa kiihkokeput nurmen alle ja uusia ei tule. Ei niin puusilmäisiä ihmisiä nykyaikana enää ole eikä tule.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/099a7f0f-b9d1-4e3e-ae12-d1eb9a95e20e

Miksi Kepu on toiminut, ja toimii, kaiken aikaa suomalaisia vastaan? Onko tämä oikeasti puolue vai rosvokopla?

http://web.archive.org/web/20180126160019/http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2013/10/06/puolue-vai-rosvokopla/

Kepu pettää aina, maalla, merellä ja ilmassa. Ja varsinkin suolla.

Kepu pettää aina. Kepu pettää jopa omien kannattajiensa elinkeinojen
      edustajat. Kepu on puolueena oman sekoilunsa tuloksena kuihtumassa pois
      puoluekartalta kuten sen rikollisia pullisteleva Nuorisosäätiökin.

P.S. Kepun johtajat pettää jopa oman puolueensakin. Niin kansakunnan Kusitolppakin.

---

Nyt Kepu kituu pysyvästi 10%:n takiaispuolueena ja Sipiläkin sai sijoituskuorensa avattua ja pääsi laskemaan miljooniaan. Oliko tämä Puolangan pessimisti "ostettu ohjus" Alkiolaisuuden arkunkantajaksi?

Täystuho-Sipilä ilmoitti, ettei ole käytettävissä ministerintehtävään.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/juha-sipilan-tyly-kommentti-herattaa-ihmetysta-vaaleilla-valitulta-erikoista-puhua-ministeriydesta-kansakunnan-kusitolppana/7841368#gs.diwbht

– Kyllä minulle tehtävät kansakunnan kusitolppana riittävät, Sipilä sanoi.

---

Kepu toimii kaikissa tilanteissa suomalaisten etujen vastaisesti ja puolue on NIIN VIERAANTUNUT KANSASTA, että vielä ihmettelee kannatuksen laskua!!!

"Raportti huomauttaa, että yleispuolueesta on nyt tullut eläkeläisten, matalasti koulutettujen ja pienten paikkakuntien puolue.

– Keskusta tuleekin menettämään pelkästään kuoleman ja terveydentilan heikentymisen vuoksi tulevan neljän vuoden aikana arviolta 30 000–50 000 vakiintunutta äänestäjää. Trendi jatkuu suurten ikäluokkien ikääntyessä, raportissa todetaan."

Siis lyhyesti näin: Aika eli ikääntyminen hoitaa kiihkokeput nurmen alle ja uusia ei tule. Ei niin puusilmäisiä ihmisiä nykyaikana enää ole eikä tule.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/099a7f0f-b9d1-4e3e-ae12-d1eb9a95e20e

Kepu tilasi tutkimuksen, vaikka kaikki tietää mikä Kepua vaivaa: kannattajat ikääntyy, kuolee ja uusia ei tule!

Se raportti on tässä:

https://keskusta.fi/wp-content/uploads/2023/11/Keskusta-2010-raportti-lokakuu-2023.pdf

• Anonyymi

Olet palstan ylivoimaisesti paras avaaja, ainoa jo palveluksessa kapteeniksi ylennetty ja olet lähellä keskustaa olevilla suunnaton kateuden kohde.

• Anonyymi

Mie en tiennykää, että Kepulaisia Kapejakin on. Mut ei sii mitää. Otan komennetun Lepo-määräyksen mukaan lepoasennon.
        res.stm K.

• Onhan tullut eilisiltaisen käyntini jälkeen vielä monia viestejä tälle avaukselleni. Eilenhän minut todettiin täällä toiseksi valiolaiseksi suurmieheksi, nobelisti A.I.Virtasen lisäksi. Siihen minä totesin:

”Valiolla Virtasta muistetaan edelleen niin, että tutkimus- ja tuotekehityskeskukseen (isännöintiaikanani rakennettuun ja tietysti isännöintiini kuuluneeseen taloon) sisutettiin yksi huone sellaiseksi kuin oli aikoinaan Virtanen työhuone silloin Hietalahdessa sijainneessa Valion toimistokeskittymässä. Sinne siirrettiin kaikki kalusteet ja jopa seinätaulutkin sieltä A.I.V:n entisestä työhuoneesta. Minun työhuoneeni siellä pääkonttorilla on tullut myöhemmin ihan yleiseen toimistokäyttöön – yhyy yhyy…”

Nyt on tuotu esille sekin, että A.I.V:n keksintöä oli myös se Molotovin cocktail, jolla talvisodassa aiheutettiin suuria tuhoja ”neukkujen” panssarivaunuihin. Kyllä tuokin Valiolla muistettiin.

Eipä nyt muuta vaan lähden tästä taas viikkojumppaani Oulunkylän sydäntalolle. Taitavan fysioterapeuttimme Annikan vetäminä aloitamme isossa salissa kuntopyöriä polkemalla ja erilaisilla venytysliikkeillä ja sitten pulahdamme lähes tunniksi altaaseen, jossa myös on monenlaista liikuntaa. Sitten mainioon saunaan ja sen jälkeen vielä lounaalle sydäntalon mainioon ravintolaan – ja kotiin palattuani iltapäivälevoille!

• Anonyymi

Tehokkaalta kuulostava viikkojumppa ja paikka on hieno. Oikein mukavaa jumppaa ja herkullista lounasta.

• Anonyymi

Ossin KAPIkutkan syistä kommenttini:

Olisiko kyseessä SYYHY? Ossin pitää mennä ns. Syyhyttä saunaan... Tämä Inkeroisten uimahallissa alvariinsa luuhaava eläkeläinen voi nähdä siellä munankarvojakin... siksikö hän siellä päivittäin ravaa...

Ihan kertauksen vuoksi vielä tämä sinulle tärkein:

Aisa näkee KAPIn kaikkialla, eli sillä tuntuu olevan paha KAPI. Menisit jo lääkärin puheille, semmoiselle "päälääkärille"!

Vae victis.

Tässä sitä ollaan VKK -ehdokkaana.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10159928223193970&set=pcb.10159928227118970

Kepu -palstan parasta antia on tietysti Kapi. Aina vaan ja vuodesta toiseen. Jo yli 20 vuotta.

Kapi avasi minunkin silmäni näkemään kuinka kieroutunut Kepu, ja sen edeltäjä Maalaisliitto, on ollut. Ja Kekkonen on oma luihuinen lukunsa tuon hämäräliikkeen nostamana.

Kepu pitää siirtää puoluerekisteristä rikosrekisteriin!

JKK alias Kapi aiheuttaa KAPInaa vuodesta toiseen, jo parin vuosikymmenen ajan, olipa sitten paikalla tai ei. Hänet koetetaan yleensä keksiä jopa täysin tyhjästä. Näin on käynyt eräälle pillipiiparille, joka on saanut Kapista ikuisen kutkan... KAPIN!

Aina alati altis KAPTEENIMME, se aito ja OIKEA. Primus inter pares.

Tähän ei Aisa-Ossi pystynyt IKINÄ.

Kertauksen vuoksi:

Kapi on ollut Primus Inter Pares moneen kertaan ja se nähtävästi on sinulle liikaa. Olet vain kade.

>>Kun priimus-käsite näkyy olevan sinulle outo, kerron, että sellainen on koulujensa parhailla. Minulla se oli jo aikoinaan kansakoulussa, alaluokista päästötodistukseen asti, myöhemmin sitten siellä ”rottakoulussa” - kanta-aliupseerien vuoden mittaisella peruskurssilla - myös sitten meistä toimiupseereista upseereita tekevällä luutnanttikurssilla. RUK:ssa - jonka suoritin vasta ylikersanttivaiheessani - sain tyytyä vain n. 600 miehen kiväärilinjan priimukseksi, kun siellä krh-komppaniassa oli yksi minua parempi;)):<<

P.S.

Miksi Kepu toimii kaiken aikaa suomalaisia vastaan? Onko tämä oikeasti puolue vai rosvokopla?

http://web.archive.org/web/20180126160019/http://blogit.iltalehti.fi/aarno-laitinen/2013/10/06/puolue-vai-rosvokopla/

Muistakaahan landepaukut, ja AISA, vielä tämä, pieni mutta tärkeä, ASIA:

Paskanheitto on kepulainen perinnelaji ja kuuluu aina asiaan kepulien ollessa kyseessä. Kaikki paska liittyy erikoisesti keskustaan, heitetty paska erityisesti. Paskanheittohan on aito maalaisliittolainen / keskustalainen perinnelaji, etenkin maatiaisilla jyväjemmareilla!

Paskanheittoa harrastettiin erikoisesti Vappuna, jolloin talvella pelloille ajetut sontaläjät olivat yleensä paljastuneet lumen alta ja sulaneet pälvien keskelle.

• Anonyymi

Myös hierrinpeli on kepun ja VKKlaisten laji, AISA köyhänä pelaa sitä aina keväällä ja laittaa hiertimiä nokkaansa. Taitoa vaativat peli, siis kepulaisille ja VKKlaisille. Aisa on siinä parhaita pelaajia, sen verran huonoilla eväillä, että hiertimet on kepu priimaan.

• Edellisessä viestissäni aamupäivällä kerroin olevani viikoittaiseen jumppaani lähdössä ja kerroin jumppani jälkeen lounastavanikin Oulunkylän Sydäntalolla.

Olen heti saanut toivotuksia hyvästä jumpasta ja herkullisesta lounaasta. Toivotuksensa toteutuivat; jumppa oli erinomainen, vaativa mutta hauskakin tässä 10-henkisessä jumpparyhmässämme, jossa nyt on mukana myös kaksi naista – harmi vain, että ne naiset eivät tule saunaan kansamme kun siellä on naisten sauna omissa tiloissaan😉Erinomainen oli lounaskin, alkupaloineen ja salaatteineen pääruokana broileri lisukkeineen ja jälkiruokana kiisseli.

Kotiini palattuani olin pitkään päivälevoilla, mutta nyt tässä illansuussa tallustelin taas pari kilometriä Paloheinän Pitkämäen mainiolla reitillä. Nyt alkaa olla iltakahvien aika ja sitten vain tv-ohjelmia seuraten ja lukemattomiksi kertyneitä lehtiä lueskellen ja sinä sivussa vähän iltapalaakin ottaen, sitten vain pieni iltadrinkki ja vuoteeseen.

Jos politiikka tai jokin muu mielenkiintoinen asia antaa aihetta täällä käyntiin niin huomenna varmaan vielä niin teen. Joten en vielä nyt esitä hyvän viikonlopun toivotuksiani vaan toivottelen vain kaikille Oikein Hyvää yötä!

• Ps.

Onhan tuohon tullut myös pitkä viesti, jossa minustakin on sanottu kivasti, josta kiitos! Mutta ajattelin jättää puuttumatta tuohon viestiin, kun se on toistettu jo hyvinkin monta kertaa, mutta ei se näy tarkoitetun kapi-kutkaa vähentäneen.

Siinä on myös sanotaan, että kepu pitäisi siirtää puoluerekisteristä rikosrekisteriin. Tuosta en ole samaa mieltä. Eiköhän aika hoida kepun, vaikka nyt sen kannatus on hienoisessa kasvussa enkä pidä sitäkään pahana, jos ja ilmeisesti kun se kasvu tulee vastaavasti pienentämään persujen kannatusta.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Ps.

Onhan tuohon tullut myös pitkä viesti, jossa minustakin on sanottu kivasti, josta kiitos! Mutta ajattelin jättää puuttumatta tuohon viestiin, kun se on toistettu jo hyvinkin monta kertaa, mutta ei se näy tarkoitetun kapi-kutkaa vähentäneen.

Siinä on myös sanotaan, että kepu pitäisi siirtää puoluerekisteristä rikosrekisteriin. Tuosta en ole samaa mieltä. Eiköhän aika hoida kepun, vaikka nyt sen kannatus on hienoisessa kasvussa enkä pidä sitäkään pahana, jos ja ilmeisesti kun se kasvu tulee vastaavasti pienentämään persujen kannatusta.

Tuon sinun pers´kärpäsen ininä alkaa olla hyvin pitkälle sairasta ja elämänhallintansa menettäneen juttuja. Onneksi ei vaikuta sinuun ja sinä vaan porskuta ja vähän isällisesti avokämmenellä läimäytät VKK littumaan pers´kärpästä, kovasti se suriseen, mutta hyvin harmiton ja kyvytön tapaus.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Ps.

Valiolta maitojunalla. KATKERA !
        VALION OMISTAJINA MAITOTILALLISET.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valiolta maitojunalla. KATKERA !
        VALION OMISTAJINA MAITOTILALLISET.

Lehmän takapuolen tuijottaja on väärässä, Kapi lähti täysin palvelleena Valiolta eläkkeelle ja muhkean eläkkeen saikin. Älä turhaa ole katkera, itke vaan.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Ps.

Olen toista mieltä siitä, että "aika hoitaisi kepun". Yhtä hyvin voitaisiin myös ajatella, että "aika hoitaisi" vaikkapa SDP:n, kun työväestön olt ovat niin paljon paremmat kuin SDP:n perustamisen aikaan. Vaan edelleen demarit vaan jaksaa ja voi kannatuksen puolesta hyvin.

Joo, luonnollisesti voi ajatella, että maaseutuväestön väheneminen pienentää Keskustan kannatusta. Mutta eipä se kannatus ole enää pitkään aikaan voinut maanviljelijöihin perustua, kun maanviljelijöitä on Suomessa niin vähän.

Aina riittää Suomessa muitakin kuin suurimpien kaupunkien asukkaita, joten Keskustalle löytyy kannatuspohjaa.

Aina löytyy yrittäjiä, jotka eivät ajattele korostetun bisneshenkisesti, vaan tiedostavat yrittäjän yhteiskunnallisen vastuun, joten löytyy Keskustalle kannatuspotentiaalia sielläkin.

Aina löytyy suurten kaupunkien liepeillä olevaa kehittyvää omakotimaista asutusta, josta Keskustalle löytyy kannatuspotentiaalia (vrt. Nurmijärvi-ilmiö, jolle pääministeri Vanhanen antoi kasvot).

Aina löytyy suurista kaupungeista myös niitä, joille Kokoomus voi tuntua liian talousorientoituneelta ja SDP liian vasemmistolaiselta, joten periaatteessa Keskustalla olisi potentiaalia suurissakin kaupungeissa. Itsekin voisin Tampereella äänestää Keskustaa, jos heillä olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet vallankahvaan. Vaan pelkästä periaatteesta en viitsi Keskustaa kuntavaaleissa äänestää, koska eivät kuitenkaan saisi tavoitteitaan vahvasti läpi.

• Anonyymi

Tänään tuleekin parempi keli ulkoilla, mutta hyvissä varusteissa keli ei haittaa. Libanonissa olevat YK joukot olivat hetken aikaa varuillaan, mutta Israel oli antanut ennakkoon varoituksen ja iskut kohdistui YK joukkojen läheisyydessä piileskeleviä hizbollahin terroristejä. Sinullakin oli varmaan jänniä tilanteita sinibareteissa, soittokunnissa ei varmaan moisia kohdannut, heillä ehkä isoin riski oli se, että tuuli vei nuotit tai nuottiteline kaatui..

• Anonyymi

Olet palstan kiinnostavin ja arvostetuin Grand Old Man ja ainoa oikea upseeri. Siksi sinun kiinnostavia avuksia luetaan taajaan.

• Anonyymi

Onko kapihönön "avuksia" joku lukenut??

• Anonyymi

Kaikki täällä ja niitä arvostetaan todella korkealla. Niistä puuttuu kepulaisten lapsellisuudet ja aivopierut. Sinun aivopieru on oikea malliesimerkki, lue se kerran ajatuksella... Mutta luultavasti olet syntymätyhmä syrjäseudun poikamieheksi jäänyt lampaisiin mieltynyt kepuloinen.

• Anonyymi

Kaksi on Ossilla kovaa aihetta kepusaitilla:

JKK alias Jorma K Korhonen ja viimeisin, vaan ei vähäisin, eli Kekkonen.

Ossi näkee haaveunta,
        Kekkoskauden valtakunta,
        lämmenneenä Ossin työstä,
        nousee kumpujensa yöstä!

• Onhan avaukselleni tullut tänään ihan asiallisia viestejä, mutta en nyt jaksa niihin erikseen vastailla, Kommentoin tässä kuitenkin paria viestiä:

Eilisiltana oli viesti, jossa esitettiin, että kepu pitäisi siirtää puoluerekisteristä rikosrekisteriin. Siihen vastatessani en pitänyt sellaista sopivana vaan totesin, että kyllä aika hoitaa kepun. Nyt tuon kyseisen viestin lähettäjä ei siihen usko. Saattaa olla oikeassa, mutta en pitäisi sitäkään pahana.

Toinen viestinlähettäjä toteaa, että tänään on hyvä ulkoilusää. Niin oli, mutta lenkki jäi minulta tekemättä tänään, kun ohjelmassani oli muuta; siitä lopuksi. Nyt Libanonissa tapahtuneeseen viitaten hän arvelee, että varmaan minullakin oli jänniä tilanteita sinibareteissa. Ei ollut ehkä kovin vaarallisia, mutta jänniä kyllä Kyproksella silloin 1960-luvun puolivälissä. Niistä vähän:

Kyproksellahan oli silloin ihan sotatila Kyproksen kreikkalaisten ja turkkilaisten kesken. Me olimme siinä välissä ja ammuskelut puolin ja toisin olivat ihan jokaöisiä. Miestemme täytyi kyyristellä poteroissaan kun molemmin puolin ammutut luodit viuhuivat heidän ylitseen. Minähän – komppanian vääpelinä – en niissä poteroissa koskaan ollut. Jännittävin tilanne kohdallani oli kai tämä:

Turkkilaiset olivat vallannet kreikkalaisilta Nicosian lentokentän. Miehemme olivat joutuneet saarrokseen osapuolien väliin, eikä heitä päästetty sieltä pois. Ruokaahan heille täytyi jotenkin saada. Minä sitten myöhään illalla lähdin Land Roverilla sitä sinne viemään ja jouduin menemään turkkilaisten hallussa olevan alueen kautta. Sinne tullessani autoni eteen syöksähti sivusta turkkilaisten sotilas minua konepistoolilla osoittaen ja jotain huutanut, mutta enhän minä sitä tietysti ymmärtänyt. Jotenkin sain kuitenkin hänelle selitetyksi menoni tarpeen ja hän päästi minut läpi, mutta kohta oli edessäni heidän asemansa, jota lähestyessäni sieltä ammuttiin minua kohden, mutta ylitseni; kai varoituslaukauksena. Siitäkin pääsin kuitenkin jatkamaan ja miehemme saivat sapuskansa ja ilman ongelmia sitten palasin kasarmillemme Nicosiaan Kreikkalaisen puolen kautta.

Siinailla 1970-luvun lopulla tilanne oli varsin rauhallinen. Tietenkin olimme israelilaisten ja egyptiläisten välissä, mutta ihan hyvissä suhteissa molempiin; molempien osapuolten päällystöä kävi jopa meidän saunassamme – tosin eriaikoina. Golanilla 1980-luvun alussa olimme rajavartijoina Israelin ja Syyria rajalla. Emme tosin yksin, sillä Israelista päin tultaessa ensiksi olivat Israelin, sitten Suomen yk-joukkojen, sitten Itävallan yk-joukkojen ja viimeisinä Syyrian rajavartinat😉

Joo, siitä päiväohjelmastani: Merkittävintä oli ruokien laittaminen. Puolilta päivin ostin Pakilan S-marketista 1,6 kg:n lohifileen. Sen paksusta päästä leikkasin kaksi siivua, jotka paistoin; toisen söin jo tänään jo toisen sunnuntaina, kun huomiseksi on saman kaupan valmisruokatiskiltä ostamaani lasagnea. Suurimmasta osasta kalaa – varmaan n. 1,3 kg:sta - tein kalasoppaa. Nahastaan riisutun lohen paloittelin sopiviksi paloiksi ja tein soppaa reseptillä, johon olin varautunut jo kalaa ostaessani, niin aivan erinomaista tuli sopasta. Sen jäähdytettyäni ”pakkasin” sen kahden annoksen rasioihin, joita täyttyi kuusi kappaletta – siis 12 annosta. Yhden rasian jätin jääkaappiin ja viisi rasiaa laitoin jo pakastimeen, joten lähiviikkoina lienee viikossa neljä kalaruokapäivää, kun tietysti aina myös parin annoksen kalat ostan paistettaviksi – olenhan kalaruokien ystävä.

Eipä nyt muuta kuin vain Oikein Hyvän viikonlopun toivotukset kaikille!

• Muutamia tunteja sitten jättämässäni viestissäni kerroin päivän ruoanlaitoihini kuuluneesta lohisopastaja viittasin sen reseptiin. Kun asia jäi mieltäni vaivaamaan, annan sen hyvän reseptin teillekin. Sehän on tehty kahdeksalle annokselle ja kun minä tein soppani kahdelletoista annokselle, sen tarvikemäärien täytyi olla vastaavasti suurempia. Tässä se resepti:

xxx

Lohikeitto 8 annosta
        12 perunaa
        2 porkkanaa
        2 sipulia
        10 dl vettä
        5 dl maitoa
        ½ tl maustepippureita (kokonaisia)
        1 laakerinlehti
        400 g lohifileetä
        2 dl ruokakermaa
        3 tl suolaa
        6 rkl tuoretta tilliä

Pese, kuori ja paloittele perunat, porkkanat ja sipuli. Keitä kasvikset maustepippureiden ja laakerinlehden kanssa vedessä lähes kypsiksi.
        Poista lohifileestä nahka. Leikkaa kala reiluiksi kuutioiksi.
        Lisää kerma, suola ja paloiteltu lohi. Keitä miedolla lämmöllä, kunnes kala on kypsää, noin 5 minuuttia. Lisää tilli ja tarjoa perinteinen lohikeitto ruisleivän kanssa.

xxx

No, ehkäpä tähän tulooni vaikutti jo naukkailemani iltadrinkkini, mutta tein näin hyvässä tarkoituksessa. Nyt vain iltapesuille, sitten pyjamaan ja vuoteeseen vielä vain toivotellen kaikille Oikein Hyvää viikonloppua!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Muutamia tunteja sitten jättämässäni viestissäni kerroin päivän ruoanlaitoihini kuuluneesta lohisopastaja viittasin sen reseptiin. Kun asia jäi mieltäni vaivaamaan, annan sen hyvän reseptin teillekin. Sehän on tehty kahdeksalle annokselle ja kun minä tein soppani kahdelletoista annokselle, sen tarvikemäärien täytyi olla vastaavasti suurempia. Tässä se resepti:

xxx

Lohikeitto 8 annosta
        12 perunaa
        2 porkkanaa
        2 sipulia
        10 dl vettä
        5 dl maitoa
        1 laakerinlehti
        400 g lohifileetä
        2 dl ruokakermaa
        3 tl suolaa
        6 rkl tuoretta tilliä

Pese, kuori ja paloittele perunat, porkkanat ja sipuli. Keitä kasvikset maustepippureiden ja laakerinlehden kanssa vedessä lähes kypsiksi.
        Lisää kerma, suola ja paloiteltu lohi. Keitä miedolla lämmöllä, kunnes kala on kypsää, noin 5 minuuttia. Lisää tilli ja tarjoa perinteinen lohikeitto ruisleivän kanssa.

xxx

No, ehkäpä tähän tulooni vaikutti jo naukkailemani iltadrinkkini, mutta tein näin hyvässä tarkoituksessa. Nyt vain iltapesuille, sitten pyjamaan ja vuoteeseen vielä vain toivotellen kaikille Oikein Hyvää viikonloppua!

Hyvää on, jota meillä paljonkin, mutta on muutakin kalaa kuin Lohta väliin. Ihan haukikin käy, mutta pitää olla tarkkana piikkien suhteen, ne lähtee kyllä kun loppusilauksen tekee pinseteillä. Myös oli taannoin pari ahvenen korilästä, se nylkien ja paistaen tai grilli, uunissa.
        Lahna, sekin piikkinen, kun itse pyytänyt tulvavesien aikaan, käy hyvin verkkoihin, katiskaan.
        Sitä olen silloin tällöin pohjoisen puhtaista vesistä pyytänyt, kilosia reilusti. Täytyy sekin lisätä, kerrankin resuverkoissa oli 30 lahnaa n 35 kiloa kannettiin kaverin kanssa jatkokäsittelyyn, kaveri oli hyvä käsitetleen ruodot pois. Myös harrastanyt purkittamista, siihen käy kaikki kalat, säilyy pitkään.

Sellainen kuin hapansilakka, se sanottu olevan terveydelle hyväksi, mahalle. Hapatetussa hyvät aineet vatsalle, esim, kaupasta Kefiiri, jota meillä käytetään melkeimpä jatkuvasti, sitä voi aina väliin ryypätä jääkaapista pienen lasillisen verran. Myös viili on hapatettu, ei muuta muuta kuin maito astioihin, ja viilinsiemen sekaan, sitä ennen maataloissa tehtiin paljonkin. Kerma nousee pintaan, vähän kuorta tekee. Se ihan tutkittu asia miten hapatettu ruoka on vatsalle ym siihen liittyen terveellistä vaikutteiltaan. Kaupasta voi vanhanmallista Kefiiriä vaikea löytää, mutta vastaavaa esim Valion GEFILUS piimä.(piti ihan purkista katsoa)
        "vatsan hyvin vointiin" lukee myös. Myös maustettuina, joka ei laillani niin maustetuista tykkää, niin vähemmän ja kokonaan maustevapaita. Myös A+B piimää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää on, jota meillä paljonkin, mutta on muutakin kalaa kuin Lohta väliin. Ihan haukikin käy, mutta pitää olla tarkkana piikkien suhteen, ne lähtee kyllä kun loppusilauksen tekee pinseteillä. Myös oli taannoin pari ahvenen korilästä, se nylkien ja paistaen tai grilli, uunissa.
        Lahna, sekin piikkinen, kun itse pyytänyt tulvavesien aikaan, käy hyvin verkkoihin, katiskaan.
        Sitä olen silloin tällöin pohjoisen puhtaista vesistä pyytänyt, kilosia reilusti. Täytyy sekin lisätä, kerrankin resuverkoissa oli 30 lahnaa n 35 kiloa kannettiin kaverin kanssa jatkokäsittelyyn, kaveri oli hyvä käsitetleen ruodot pois. Myös harrastanyt purkittamista, siihen käy kaikki kalat, säilyy pitkään.

Sellainen kuin hapansilakka, se sanottu olevan terveydelle hyväksi, mahalle. Hapatetussa hyvät aineet vatsalle, esim, kaupasta Kefiiri, jota meillä käytetään melkeimpä jatkuvasti, sitä voi aina väliin ryypätä jääkaapista pienen lasillisen verran. Myös viili on hapatettu, ei muuta muuta kuin maito astioihin, ja viilinsiemen sekaan, sitä ennen maataloissa tehtiin paljonkin. Kerma nousee pintaan, vähän kuorta tekee. Se ihan tutkittu asia miten hapatettu ruoka on vatsalle ym siihen liittyen terveellistä vaikutteiltaan. Kaupasta voi vanhanmallista Kefiiriä vaikea löytää, mutta vastaavaa esim Valion GEFILUS piimä.(piti ihan purkista katsoa)
        "vatsan hyvin vointiin" lukee myös. Myös maustettuina, joka ei laillani niin maustetuista tykkää, niin vähemmän ja kokonaan maustevapaita. Myös A B piimää.

Toivoisi typerän narsismin vähenevän täällä ja itsensä kehumisen. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILASaarre

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoisi typerän narsismin vähenevän täällä ja itsensä kehumisen. HO HOO, HO HOO!

Ossi, oikea SOTILASaarre

Kaksi on Ossilla kovaa aihetta kepusaitilla:

JKK alias Jorma K Korhonen ja viimeisin, vaan ei vähäisin, eli Kekkonen. Tosin KAPI on ykkönen ja Kekkonen on kakkonen.

Ossi näkee haaveunta,
        Kekkoskauden valtakunta,
        lämmenneenä Ossin työstä,
        nousee kumpujensa yöstä!

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Muutamia tunteja sitten jättämässäni viestissäni kerroin päivän ruoanlaitoihini kuuluneesta lohisopastaja viittasin sen reseptiin. Kun asia jäi mieltäni vaivaamaan, annan sen hyvän reseptin teillekin. Sehän on tehty kahdeksalle annokselle ja kun minä tein soppani kahdelletoista annokselle, sen tarvikemäärien täytyi olla vastaavasti suurempia. Tässä se resepti:

xxx

Lohikeitto 8 annosta
        12 perunaa
        2 porkkanaa
        2 sipulia
        10 dl vettä
        5 dl maitoa
        1 laakerinlehti
        400 g lohifileetä
        2 dl ruokakermaa
        3 tl suolaa
        6 rkl tuoretta tilliä

xxx

Tuota reseptiä pitää kokeilla, kiitoksia vinkeistä! Keskusta tuntuu vastustavan kaikkea mitä hallitus tekee ja yrittää änkyröimällä nostaa kannatustaan. Kepulaisille takinkääntö on verissä ja ihmisten tulisi muistaa, että kepu pettää maalla, merellä ja ilmassa. Ainoa pysyvä asia kepussa on maksimoida tulonsiirrot ja muiden verovarojen siirto kepulandiaan.
        Mutta oikein mukavaa viikonloppua ja ulkoilua!

• Anonyymi

kovin on samaa tekstiä kuin moktar gubtalla....

influensserit

• Anonyymi

Sinun avaukset on kiinnostavampia ja parhaiten kirjoitettuja. Täyttä asiaa ja teräviä havaintoja yhteiskunnasta.

• Anonyymi

Kalakeitossa pata pitää olla lähes puolillaan kalaa !

• Anonyymi

Onkokapi pelkkä perseerkki?

• Anonyymi

Paskakasa on pelkästään. Säälittävä kaunan kylväjä.Ei mitään rehtiyttä.

Ossi, rehti ja oikea SOTILAS

• Anonyymi

Ei, ei ole kepulainen. Kepussa ja VKKssa on perserkkejä ja persearskoja paljon, jopa yksi herkkä "neiti" soittokunnasta, aina yhden vanhemman herrasmiehen perässä, jo toistakymmentä vuotta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, ei ole kepulainen. Kepussa ja VKKssa on perserkkejä ja persearskoja paljon, jopa yksi herkkä "neiti" soittokunnasta, aina yhden vanhemman herrasmiehen perässä, jo toistakymmentä vuotta!

Onko se sama herrasmies joka keekoili hesan kallioilla pelkässä sadetakissa ja polsuissa?

• Anonyymi

Ossi näki väessä näkyjä! Näin Ossi kirjoittaa Kouvolan Sanomissa:

Ne joilla on valtaa voivat altistua hybrikselle. Potilaan näkökulmasta on valitettavaa jos hoitava lääkäri on hybriksessä. Toki väessäkin näin sellaisen ilmestyksen. Hänellä näyttää edelleen olevan sama tila.

• Anonyymi

Ossilla on siis harhoja tai siis profetioita Tursun tapaan! Onko Ossi rajatiedon mestari vai peräti ufo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ossilla on siis harhoja tai siis profetioita Tursun tapaan! Onko Ossi rajatiedon mestari vai peräti ufo?

Ossi on humoristi. Nikkinsäkin hulvatonta huumoria.

• Terve kapi.
      Minä näin puimurin tiellä, oletko sinä nähnyt. Nyt puimureita näkyy yölläkin unissaan.
      Kepulaiset tukkona sängylläkin.

• Anonyymi

Höppänöiden palstalla kerää kommentteja kaltaisiltaan :-)

• Anonyymi

Kapi ja OikeistoSosDem asuu samassa laarissa.
        Höppäniä..

• Anonyymi

Ja taas yli 100 avaus! Kapi on aivan yliveto kaikessa!

• Anonyymi

Kapi on edelleen iskussa, mutta Kapi ylenikin jo urallaan Kapteeniksi ja ei palvellut missään soittokunnassa eli puppeliosastoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi on edelleen iskussa, mutta Kapi ylenikin jo urallaan Kapteeniksi ja ei palvellut missään soittokunnassa eli puppeliosastoissa.

Sanoo höppänä Pankkolängvitsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä kuin saapas kun panee muodollisen arvon kaiken edelle.

Ossi, oikea SOTILAS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä kuin saapas kun panee muodollisen arvon kaiken edelle.

Ossi, oikea SOTILAS

Edelleen tyhmä kuin vasemman jalan saapas. HO HOO, HO HOO!

Ossi, ei tyhmä, aito SOTILAS

• Anonyymi

Mahtavaa Kapi, pitkälle toista sataa!

• Anonyymi

Sinun menestys elämässä aiheuttaa niin paljon katkeruutta ja kateutta, että osittain siksi huutavat sinua päivittäin, luultavasti saadakseen päivän katkeruuspiikin. Mutta suurin osa arvostaa sinun hienoja avauksia ja upeasti hoidettuja työuria! Ja sinun vapaa-aikasi ja matkailu maailmalla on hyvin eksoottista ja saavuttamatonta, ainakin näille syrjäseutujen tuulipuvuille. Heille eksoottinen matka on terveyskeskuksessa käynti.

• Anonyymi

Palstan paras avaaja vuodesta toiseen.

• Anonyymi

Vilkasta on ollut täällä viikonloppuna. Ilmeisesti täällä viikonloppuisin käy myös niitä, jotka eivät käy viikolla ainakaan päiväaikaan, kun ovat silloin töissä. Ahkerimmat näyttävät kuitenkin olleen samoja, jotka ahkeroivat täällä viikollakin; eläkeläisiä kai, kuten palstan – hänen sanoillaan saitin – varsinainen ahkerikko.

Eläkeläinen olen minäkin, mutta harvoin täällä käyn viikonloppuisin, kun silloin ohjelmassani on yleensä muuta. Tai sitten vain vietän mahdollisimman rauhallisen viikonlopun. Niin tein nytkin. Lueskellen, jälkeläisilleni, sisaruksilleni ja ystävilleni soitellen, lehtiä lueskellen, lenkkeillen ja usein sunnuntaisin käyden Jumalanpalveluksessa kotikirkossani – Pakilan Hyvän paimenen kirkossa – mutta eilen tyydyin katsomaan tv:sta tulleen studiokirkon.

Onhan tullut hyvin asiallisiakin avauksia, joita mielelläni nyt lueskelin; kiitos niistä! Vielä lähimenneisyydessäkin olisin ottanut niihin kantaa, mutta nyt en jaksa. Kun on jo tämä vanhuus vaivoineen ja loppuelämäni – joka ei voi olla enää pitkä – keskityn lähinnä omiin asioihini.

Tällekin avaukselleni on tullut vielä paljon viestejä. Niihinkään en nyt jaksa vastailla mutta puutun yhteen, jossa minua on sanottu palstan parhaaksi avaajaksi ja minun saavan eniten lukijoita ja vastausviestejä. Kiitos vain sanomasta, mutta ei se aivan pidän paikkaansa.

Avauksellani näkyy olleen vajaat 700 lukijaa ja vastausviestejä on vähän toistasataa – tosin poistettuja on lähes 30 – mitähän lienen menettänyt kun ne ovat jääneet minulta lukematta? No, varmaan suurin osa niistä on sellaisia lauseen roiskaisuja, jotka olen nähnyt jo sadat ellen tuhannet kerrat😉Mielipidepankilla on avaus (Sanna Marinin hehkutus sen kun jatkuu ja yltyy), jolla on jo yli 1500 lukijaa ja vastausviestejäkin on yli 250. En liene tuollaisiin määriin koskaan päässyt.

No, ei se minua haittaa, varsinkaan, kun tässä varmaan jo hyvin rajallisessa loppuelämässäni toivottavasti on vielä muuta mielenkiintoista ja mukavaa tekemistä mutta melkeinpä jo toivoen odotan sitä Kharonin lauttaa. Jos se ei kuitenkaan vielä ihan pian tule, jossain määrin jatkan vielä käyntejäni ja kirjoitteluani tällä palstalla – onhan tämäkin ollut ihan mielenkiintoista ja mukavaa:

Nyt ei aihetta muuhun kuin vain Oikein Hyvän viikon toivotukset kaikille!

• Anonyymi

Minultahan - siis kapilta - tuo, mutta nikkini rekisteröinti ei näy onnistuneen. Jostain syystä se ei onnistu vieläkään. Enpä tiedä syytä siihen, mutta en ainakaan nyt välitä sitä tutkiakaan, kun minulla ei ole nyt tätä enempää sanottavaa.

• Viikonloppuna en täällä tietenkään käynyt, mutta eilen iltapäivällä tulin sitten toteamaan, että vilkasta täällä oli ollut viikonloppuna. No, siinä sivussa puhuin sitten muustakin; näette noista edellisistä viesteistä.

Jostain syystä tämä profiilini ei avautunut, joten tuo viimeistä edellinen viestini tuli tietämättäni anonyymina. Siksi jouduin lähettämään vielä toisen viestin; anonyymina senkin, kun profiililleni kirjautuminen ei onnistunut. Nytpä nikkini näkyy taas toimivan. Tämän vain halusin nyt todeta; muuta sanottavaa minulla ei nyt ole.

• Anonyymi

Minä nikittömänä en päässyt kommentoimaan ollenkaan, kun tuo "Kommentoi" -linkki puuttui. Nyt taas onnistuu.

• Anonyymi

Myös tänään ja eilen!

• Anonyymi
      UUSI

Kapin pätevyys on ylivertaista, siitä se johtui.
      Kapi ajaa panssarilla, hävittäjällä, kuin kopiokoneella, niin taitava.

• Anonyymi
      UUSI

Luonnollisesti palstan todistetusti ainoana upseerina ja sotilaana saat kaiken huomion.

Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3597
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1855
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      114
      1203
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    9. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      962
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    Aihe