Olen melko varma että saisin muutaman mt-diagnoosin

Anonyymi-ap

jos uskaltaisin jonnekin kallonkutistajan pakeille. Ei minulla mitään skitsofreniaa ole, mutta aivan varmasti jonkinlainen traumaperäinen stressihäiriö, piirteitä ocd:eestä, masennus jne. Varmasti ollut jo vuosikausia.

Enkä minä tiedä voisiko edes joku kallonkutistaja minua auttaa. Sitä on vain pakottanut itsensä kulkemaan eteenpäin, koska ei ole ollut muita vaihtoehtoja. Noista jutuista on vain muodostunut osa omaa identiteettiä.

46

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melkein kaikilla on jotain häikkää päässä.

    • Anonyymi

      Juu. Kyllä.

      • Anonyymi

        Sinä peesaat tätä palstamiestä melko rohkeasti, onko vertaistuesta kyse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä peesaat tätä palstamiestä melko rohkeasti, onko vertaistuesta kyse?

        Mitäs mieltä oot siitä pakkomielteisyydestä minkä joskus oot maininnut??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs mieltä oot siitä pakkomielteisyydestä minkä joskus oot maininnut??

        Nyt en saa ihan aasinsillasta kiinni, ehkä oot vaa niin kovemman sarjan aasiantuntija tmv


    • Anonyymi

      Minä sain ekan 13-vuotiaana ja loput on tulleet pitkin ikää.
      On monta mt-diagnoosia.
      Persoonallisuushäiriö on niistä tällä hetkellä vakavin

    • Anonyymi

      Ihmiset käsittelee asioita kukin omalla tavallaan. Ei lääkäri tai lääkkeet ole kaikille se keino selvitä. Joskus joku positiivinen muutos elämässä saa rattaat loksahtaman paikoilleen. Jos pärjää ja on toimiva yksilö, niin varmaan ihan hyvin menee.

      • Anonyymi

        Ja kääntäen: joskus VAIN ne on ne ainoat vaihtoehdot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kääntäen: joskus VAIN ne on ne ainoat vaihtoehdot.

        Minulla jo Arsenaali. En tiedä haluanko pelata enää siinä joukkueessa, kun eivät minulle edes mitään maksa! ManU voisi olla minulle sopivampi! 🙂


    • Anonyymi

      Mitenhän toi onnistuisi. Kuinka vaikeaa on päästä eläkkeelle mielenterveysongelmien takia ... tämä on käynyt mielessä. Ei niinkään siksi, että haluausin eläkkeelle, mutta sitten voisi toimia rauhassa yrittäjänä, ilman jatkuvaa stressiä (joka aiheuttaa mielenterveysongelmia).

      • Anonyymi

        Riippii niiden ongelmien laadusta ja määrästä. Myös kestosta.
        Tiedän tapauksia kun vakava tai pitkäaikainen masennus ja/tai ahdistuneisuushäiriö ovat vieneet eläkkeelle.
        Mitä vaikeampaa laatua ne on ja mitä useampi eri sairaus, eläkkeelle joutuminen todennäköistyy


      • Anonyymi

        Muistaakseni näin juttua, jossa tälläinen henkilö menetti etuutensa, koska tulkittiin terveeksi.

        Eli, jos rupeat, pidä huoli sinulla olevan tukiverkko valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippii niiden ongelmien laadusta ja määrästä. Myös kestosta.
        Tiedän tapauksia kun vakava tai pitkäaikainen masennus ja/tai ahdistuneisuushäiriö ovat vieneet eläkkeelle.
        Mitä vaikeampaa laatua ne on ja mitä useampi eri sairaus, eläkkeelle joutuminen todennäköistyy

        Ehkä sitä pitäisi sitten alkaa valittaa enemmän ja yrittää vähemmän vain pärjätä. Onhan tässä nyt ollut jo pidemmän aikaa selviä ongelmia. Jotenkin sitä vain yrittää kitkuttaa päivästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni näin juttua, jossa tälläinen henkilö menetti etuutensa, koska tulkittiin terveeksi.

        Eli, jos rupeat, pidä huoli sinulla olevan tukiverkko valmiina.

        Eihän sitä nyt tyhmä tarvitse olla, vaikka mielenterveysongelmia onkin. Pykälät ovat varsin selkeät siitä, että paljonko kestää tienata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sitä pitäisi sitten alkaa valittaa enemmän ja yrittää vähemmän vain pärjätä. Onhan tässä nyt ollut jo pidemmän aikaa selviä ongelmia. Jotenkin sitä vain yrittää kitkuttaa päivästä toiseen.

        Juuuh kyllä mt-potilaita, eläkeläisiä sellasiaki on laidasta laitaan.
        Ja pystyt tsekata ne esim paljo saa/voi tienata
        Läpi historian onnollubihmisiä joilla pääkoppa rikki, mutta ne on puuhastelleet eläkkeeltä käsin vointisa mukaan
        Eihän mt-ongelma ole yhtäkuin tyhmyys tai retardius


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuuh kyllä mt-potilaita, eläkeläisiä sellasiaki on laidasta laitaan.
        Ja pystyt tsekata ne esim paljo saa/voi tienata
        Läpi historian onnollubihmisiä joilla pääkoppa rikki, mutta ne on puuhastelleet eläkkeeltä käsin vointisa mukaan
        Eihän mt-ongelma ole yhtäkuin tyhmyys tai retardius

        Niin. Mä en vain rehellisesti sanoen ole oikein itsekään selvillä mikä mun pääkopassani on vialla. Tiedän vain, että ei mulla kaikki hyvin ole. Ei ole ollut sitten burn outtini,vaikka siitä periaatteessa paraninkin. Ahdistusta, aloitekykyyn liittyviä ongelmia ja ne pyörivät tiettyjen juttujen ympärillä. Että juu, kyllä mä varmasti jonkun diagnoosin tällä pääkopalla saisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Mä en vain rehellisesti sanoen ole oikein itsekään selvillä mikä mun pääkopassani on vialla. Tiedän vain, että ei mulla kaikki hyvin ole. Ei ole ollut sitten burn outtini,vaikka siitä periaatteessa paraninkin. Ahdistusta, aloitekykyyn liittyviä ongelmia ja ne pyörivät tiettyjen juttujen ympärillä. Että juu, kyllä mä varmasti jonkun diagnoosin tällä pääkopalla saisin.

        Mulle kävi burnoutin myötä ihan samoin. Ja vaikka siis periaatteessa oon siitä toipunut. Alkoi ongelmat ensin fyysisen ja henkisen palautumisen kanssa. Sitten tuli ahdistus ja lopulta kroonistunut masennus. Oon nykyisiin hommiini työkyvytön tällä hetkellä vaikka oon yrittänyt pärjätä mukana. Toivoisin, että voisin päästä muualle töihin. Mut ikävintä tässä on ollut huomata se, ettei ihmiset kuuntele tai ymmärrä yhtään, kun niille tästä kertoo. Ei edes kaverit.


    • Anonyymi

      Lälläslää, mullapa on enemmän diagnooseja ja enemmän häikkää päässä. 🤪😂

    • Anonyymi

      Löytyy diagnoosit. kaikilla meillä on jotakin.

    • Anonyymi

      Eikös sitä väitetä, että mt-potiIas ei itse ymmärrä olevansa sairas.
      Joten todennäköisesti luulet vaan.

    • Anonyymi

      Kerro mies lisää montako sivupersoonaa ja mitkä luonteet onko hyvät

      • Anonyymi

        Ei kannattas hirmuisesti heittää herjaa mt-ongelmaisista ja diagnooseista. Ellei niitä itse ole sairastellut, tuskin tietää mistä puhuu, persoonallisuushäiriöt esim on vakavia. Riippuu minkä sorttinen, esim. epävakaa, päätyy herkästi itsemurhaan, ja sytyke tekoon voi olla herkkä
        Vertautuu ehkä osin maanis-depressiivisiin ihmisiin. Aamusta voit olla iloinen ja illasta jo tappanu itses


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannattas hirmuisesti heittää herjaa mt-ongelmaisista ja diagnooseista. Ellei niitä itse ole sairastellut, tuskin tietää mistä puhuu, persoonallisuushäiriöt esim on vakavia. Riippuu minkä sorttinen, esim. epävakaa, päätyy herkästi itsemurhaan, ja sytyke tekoon voi olla herkkä
        Vertautuu ehkä osin maanis-depressiivisiin ihmisiin. Aamusta voit olla iloinen ja illasta jo tappanu itses

        Tuo kommentoija on itse pahin mt täällä eikä se ole vitsi. -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommentoija on itse pahin mt täällä eikä se ole vitsi. -sivusta

        Tuo jolle vastasin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kommentoija on itse pahin mt täällä eikä se ole vitsi. -sivusta

        Onko sinun psyykkinen ongelmasi se että itse itseesi kun miehen taipumuksista mainitsee? Kai se joki skitsoaffektiivinen häiriö on, onko jaettu kokemus peräti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jolle vastasin?

        Varmasti tuo tarkoitti palstagubbe juuri sinua, on tarinoinut itse sen verran että on ikäänkuin eksynyt translaatioonsa


    • Anonyymi

      Mitä niillä diagnooseilla teke, jos pärjää muuten hyvin.

    • Anonyymi

      Kaikissa on jotain. Riippuu mittareista. Mitä sitä ihmettelemään. Meidän kuuluukin olla erilaisia. Pitäiskö voivotella?

      • Anonyymi

        Sehän riippuu tietysti siitä, miten arwon lukija haluaa suhtautua miehen itsediagnoosiin.


    • Anonyymi

      Näin käy monelle.

      Yleensä alla on jonkinlaista traumaa tai masennusta.
      Sitä yritetään ratkaista huonoilla elintavoilla ja alkoholilla.
      Toiset löytävät onnea liikunnasta tai uppoutuvat työhön/harrastukseen.

      Osa etsii onnea ihmissuhteista.

      Yleensä romahdus tulee jolloin herätään kun tapahtuu jokin isompi elämänmuutos kuten läheisen kuolema jne. ja tulvapadot aukeavat.

      Ennen sitä yritetään vain selviytyä, piiloutua elämältä ja maailmalta. Painaen eteenpäin.

      Pahempaa on herätä liian vanhana enää yhtään mihinkään omaan asuntoonsa kaivautuneena ja homehtuneena.

      • Anonyymi

        Jepsss.
        Mulla ollu varhaisteinistä jo mt-sairauksia ja paljo vastoinkäymisiä......kamelin selkä katkes kun oma vanhempi kuoli silmien edessä ja ei enää vironnut eloon. Sen jälkeen eläke.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jolkottavat väärään suuntaan kuitenkin, ei oo luottoa onko gubbe sulla?


    • Anonyymi

      Jotenki pärjää kun muistaa ottaa pillerin.

    • Anonyymi

      Joo ,jokainen on heikko vuorollaan...itsellä vähän uupumusta, unettomuutta..toipumista tietyistä tapahtumista...vuosi on kulunut liikkuessa ja työssä...tietty rutiini ,rytmi toistunut...arjessa..välillä vähän liikaa vauhtia ...olen vaativa itselleni 🫦....olen käynyt läpi jonkun muutoksen....sitä on sitten vähän peura ajovaloissa tms..kävin ensimmäistä kertaa elämässä juttelee hoitsulle niin enemmän katsoin sen ilmeitä että ei reppana vaan saa liikaa dataa . ...no mitäs kysy 🫣

      • Anonyymi

        Tulinmieleen tuosta kun se tor-verkon salat auki tutkinu toimittaja, en muista nimee, meni pahasti mieleltään rikki mitä näki lapsiin liittyen
        Ja terapeutitkaan eivät kestäneet kuulla sitä mitä kuuluvat, tai että hekään ei olleet osanneet varautua mitä tuleman pitää....
        Kurja löytyy suomeksi...oliko jokin pimeyden ytimessä tms mutta se on rankkaa tosi tosi rankkaa luetravaa. Voi rikkoa lukijankin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulinmieleen tuosta kun se tor-verkon salat auki tutkinu toimittaja, en muista nimee, meni pahasti mieleltään rikki mitä näki lapsiin liittyen
        Ja terapeutitkaan eivät kestäneet kuulla sitä mitä kuuluvat, tai että hekään ei olleet osanneet varautua mitä tuleman pitää....
        Kurja löytyy suomeksi...oliko jokin pimeyden ytimessä tms mutta se on rankkaa tosi tosi rankkaa luetravaa. Voi rikkoa lukijankin

        Kirja*


    • Anonyymi

      Mielialani kanssa on ollut häikkää jo pitkään. En ole hoitanut niitä millään erityisillä konsteilla, edes lääkkeillä. Vuodenvaihteen tienoilla olin jo lähellä päättää päiväni. Skarppasin kuitenkin ja onnistuin hankkiutumaan stressitekijästä eroon. Silti saamattomuus ja epätoivo värittävät elämääni. Kunpa elämässä vain voisi tehdä sitä mitä oikeasti haluaa ja saada siitä pientä tippiä yhteiskunnalta. Se mitä haluaa tehdä niin siihen löytyy myös sisäistä motivaatiota, ja tulos on sen mukainen. Kaikki hyötyisivät tällaisesta menettelystä.

      Massoja on vain niin vaikeaa hallita, järjestää kahdenkeskisiä keskusteluja byrokraatin sekä kunkin oman elämänsä sepän tilanteesta ja kuinka hommat pelittää. Eli helpommin sanottu kuin tehty. Jos joku vaikka hurahtaa omaan juttuunsa kuten johonkin taideharrastukseen niin yksilötason progressiota (eli kuinka monta projektia olisi vetämässä taikka valmiina) olisi käytännössä lähes mahdotonta seurata, koska ihmisiä on niin paljon. - Elämäntapahörhö.

    • Anonyymi

      Mikä trauma sulla on? Mikä sen aiheutti?

    • Anonyymi

      Minulla ei ole mielenterveydessä mitään vikaa.
      Ihmettelen suuresti, miksi ihmiset nykyään oireilevat joka helvetin asiasta ja traumatisoituvat vaikka vesisateesta?

      Minulla on vain yksi "ongelma".... Haluan nussia naisia perseeseen.
      Onneksi olen löytänyt naisen, joka siitä pitää.

      • Anonyymi

        Kuulostaa sulla menneen anaalinen kehitysvaihe lapsuudessa pieleen, eli heti löytyi jo yksi propleemi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa sulla menneen anaalinen kehitysvaihe lapsuudessa pieleen, eli heti löytyi jo yksi propleemi

        Tai sitten pieni pili


    • Anonyymi

      ... ihania näkemyksiä ja pohjaa 4 näytelmää ja 5 kirjan sarjaan... ihanaa.

    • Hei kaikille,

      Laitan tähän tiedoksi infoa matalan kynnyksen auttamitahoista, joista voi saada apua ja tukea elämässä eteen tulevissa ongelma- ja kriisitilanteissa, jos tuntuu, että omat voimavarat eivät riitä. Keskustelu ammattilaisen tai vertaisen kanssa voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.

      Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:

      - MIELI Kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.


      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

      • Anonyymi

        Teitä oon miettinyt ja ehkä palaan.


    • Anonyymi

      Hyväksyminen ja sopeutuminen, niitä käytän itsekin. On kyllä käynyt melko hyvä säkä itselläni ettei montaa diagnoosia oo.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe