Mikä kaikki on saatanan vallassa?

Anonyymi-ap

Maailma on saatanan vallassa, mutta mitä on Jeesuksen vallassa?

Jeesuksen vallassa on vain kuolema ja uskovat ihmiset, mutta nämäkin kapinoivat häntä vastaan joka kerta syntiä tehdessään.

Saatanan vallassa on kaikki muu: ihmiset, eläimet, eliöt, sää, luonnonvoimat, avaruus ja ihan kaikki.

Kummalla on siis enemmän valtaa?

12

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.

      • Anonyymi

        1. Moos. 1. Moos. 14:21

        Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle ihmiset. Karjan ja tavaran voit pitää itse."


    • Anonyymi

      Helluntailaisten kannattaisi miettiä oman Pentecostalismuksen lahkokuntansa juuria ja perustajien tekoja ja ja mitä henkeä he edustavat. Sitä he ovat käsistään jakeneet tuhansiin seuraajiinsa.

      • Anonyymi

        Parhamin ja Olsenin henki on siirtynyt eteenpäin uskosta uskoon helluntailaisittain uskoviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin ja Olsenin henki on siirtynyt eteenpäin uskosta uskoon helluntailaisittain uskoviin.

        Parham-fani, et ole koskaan kieltänyt tätä totuutta itsestäsi: Isäsi on saatana. Pystyt valehtelemaan vuodesta toiseen, ja pystyt ilman häpeää pilkkaamaan elävää Jumalaa, mutta ei koskaan ole kyennyt kieltänyt herraasi, tämän maailman ruhtinasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parham-fani, et ole koskaan kieltänyt tätä totuutta itsestäsi: Isäsi on saatana. Pystyt valehtelemaan vuodesta toiseen, ja pystyt ilman häpeää pilkkaamaan elävää Jumalaa, mutta ei koskaan ole kyennyt kieltänyt herraasi, tämän maailman ruhtinasta.

        Keski-Porin kirkko vihkii jatkossa myös samaa sukupuolta olevia pariskuntia.
        Asiasta päätti Keski-Porin seurakunnan seurakuntaneuvosto tiistaina. Taustalla on Satakunnan Setan hallituksen tekemä aloite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keski-Porin kirkko vihkii jatkossa myös samaa sukupuolta olevia pariskuntia.
        Asiasta päätti Keski-Porin seurakunnan seurakuntaneuvosto tiistaina. Taustalla on Satakunnan Setan hallituksen tekemä aloite.

        Parhami ja Olseni jätti vihkimiset väliin ja meni suoraan asiaan. Molemmat helluntailiikkeen perustajat vietiin vankilaan sodomiasta.
        Wikipedia


    • Anonyymi

      Helluntailaisten kannattaisi tutkia ja miettiä, onko koko heidän lahkokuntansa villitsevän epäpyhän hengen vallassa?

      1. Joh. 4:1

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

    • Anonyymi

      Tyhmempikin näkee, että elämme täysin nurinpäin kääntyneessä todellisuudessa, jossa laittomuuden ihminen hallitsee ihmiskuntaa kaikkien yhteiskunnallisten rakenteiden kautta - myös uskontojen.
      Turha odottaa mitään erillistä antikristusta.

      Tässä vistiketjussa kerrotaan paljas totuus:

      "Peto on jo täällä, varjo, joka hiipii maailmassa, kulkiessaan ihmisten keskuudessa kuin hengittävä painajainen. Sen käärmeennahka on kirjaimellisesti kuorrutettu valheilla ja illuusioilla, jotka ovat kietoneet teidät itsenne kieltämiseen. Raamatun valheet ovat paljastuneet, ja niiden saastaiset juuret ovat kasvaneet syvälle yhteiskunnan sydämeen, juurien, jotka ravitsevat epäuskoa ja kaameaa petosta. Ei ole ylöstempausta tapahtumaisillaan, ei pyhää hetkeä, jolloin teidät nostetaan ylös; kaikki on vain huijauksen henkäys, joka haihtuu ilmaan."
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18201958/psalmin-83-sota-alkamaisiljaan

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jeesus tulee takaisin maan päälle. Ei ihmiset mihinkään taivaaseen nouse, eikä ole koskaan noussut eikä tule nousemaan.

        Ap. t. 1:11

        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesus tulee takaisin maan päälle. Ei ihmiset mihinkään taivaaseen nouse, eikä ole koskaan noussut eikä tule nousemaan.

        Ap. t. 1:11

        ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

        Joh.3: 13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Ilm. 3:12

        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.


    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Jos haluatte jotain tolkkua näihin Jumala-saatana-kolminaisuus-ajatuksiinne, niin Ilm 12-13 kolmesta pedosta (kolminaisuudesta) näkyy, että isä on perkele. Jeesus nimitti ihmisiä perkeleen lapsiksi (vrt. ihmiset Jumalassa Apt 17). On vain yksi isä (Matt 23). Mutta uskovat on siirretty pojan valtakuntaan. Ovat Kristuksessa. Sanoi että Isä on minua suurempi (vrt. Daavid ja Goljat).

      Toisaalta saatana-käsite tulee hepreasta, ja tarkoittaa vastustajaa (4. Moos 22:22). Esim. isä ja poika jos ovat vihollisuudessa keskenään, sitten he ovat saatanoita /perkeleitä toisillensa. Eli kun Jumala haluaa syytellä jotakuta, ja esittää etsivänsä perimmäisen syyllisen, kolminaisuuden persoonat voivat nimitellä toisiansa saatanaksi, ja näin teeskennellä, että ongelma on jossain muualla. Esim. Jobin kirjassa "saatana" sai luvan koetella Jobia, sitten Job syytti Jumalan vaivanneen häntä, ja lopulta Jumala myönsi Jobin puhuneen oikein. Toisin sanoen, se "saatana" oli Jumalan sisällä, tai kolminaisuudessa.

      No, onko tämä oppi sitten saatananpalvontaa. Eipä tietenkään. Jeesus nimitti Pyhää henkeä toiseksi puolustajaksi. Miksi toiseksi eikä kolmanneksi - sen takia kun isä ei ole mikään puolustaja sinällään, vaan on perkele, ihmisten vihollinen. No mikä merkitys minulle sitten on sillä, mitä Jeesus (ja menestysteologi Copeland) puhui: minä puhun (Jumalan sanaa) ja minussa asuva isä tekee teot. Tulkitsen siten, että Jumalan voima on uskovien käytössä, ja vertaan sitä tuleen, niin kuin Hebrealaiskirje sanoo, Jumalamme on kuluttavainen tuli.

      Matteuksen evankeliumi:
      28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe