Onko jalkovälisilsa Jumalan rangaistus?

Anonyymi-ap

Olen ollut tekemättä syntiä, mutta voiko Jumala rangaista minua huvikseen kurjalla taudilla? Testaajia hän uskoani vai onko sairaus Paholaisen työtä?

34

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko käynyt yleisissä saunoissa ?

      Siis esim uimahallissa ?

      Eräs ystäväni sai tuollaisen vaivan sieltä, eikä meinannut päästä millään siitä eroon.

      Joten jospa onkin kyse vain varovaisuuden puutteesta ?

      Minä en ainakaan alkaisi sinuna väärin "hengellistämään" ruumillisia vaivoja !

      Se on vaarallinen tie, jolle moni on eksynyt ja aiheuttanut itse itselleen ihan turhaa tuskaa ja ahdistusta !

      Siis ei kaikkea tule väittää joko Jumalan rangaistukseksi tai perkeleen teoiksi, sillä valtaosin on kyse ihan tavallisista syistä ja asioita, eli vaikkapa omasta hygieniastaan hoitamisesta tai sen hoitamatta jättämisestä.

      Tuollainen väärä "hengellistäminen" on muuten tyypillistä esim. menestysteologiassa, joissa piireissä ihmiset sekoavat, kun pelkäävät joko Jumalan vihaa tai perkeleen tekoja !

      Varoitan ihan kaikkia tuollaisesta ajattelutavasta, sen vuoksi on moni uskova seonnut pahasti !

      • Anonyymi

        Eli ns. laudeliinan käyttö olisi mahdollisesti voinut säästää sinut tuolta ikävältä vaivalta.

        Sillä esim. uimahallien sun muiden julkisten tilojen hygienia ei todellakaan ole riittävän hyvää ja laadukasta.

        Esim. jalkasieni sekä kynsisieni myös liian usein pesivät niissä.


    • Anonyymi

      103:1 Daavidin virsi. Kiitä Herraa, minun sieluni, ja kaikki, mitä minussa on, hänen pyhää nimeänsä.
      103:2 Kiitä Herraa, minun sieluni, äläkä unhota, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt,
      103:3 hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi,
      103:4 joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella,
      103:5 joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan.
      103:6 Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.
      103:7 Hän on tehnyt Moosekselle tunnetuksi tiensä, Israelin lapsille suuret tekonsa.
      Ps 103:8 Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
      103:9 Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti.
      103:10 Ei hän tee meille syntiemme mukaan eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan.
      103:11 Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät.
      103:12 Niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meistä rikkomuksemme.
      103:13 Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.
      103:14 Sillä hän tietää, minkäkaltaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi.

      https://www.youtube.com/watch?v=x1v9jScz_sY

      • Anonyymi

        Jeesusta Mel Gibsonin elokuvassa näytellyt Jim Caviezel kertoo
        kuvauksista ja Jeesuksen kohtaamisestaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ds58Z0HSHQ0

        Tämän miehen sukunimessä on lopussa kirjaimet "el".
        Onko ihan sattuma???

        Jeesus sanoi ristillä Eli, Eli lama sabaktani, Jumalani, Jumalani,
        miksi hylkäsit minut. Onko nämä kirjaimet sattumalta
        tämän näyttelijän nimessä? Ehkä ei.

        Torinon kääriliinoja tutkineet tiedemiehet ovat todenneet
        kääriliinan aidoksi. Niihin piirtyneet vainajan kasvojen
        kuva on vaatinut sellaisen voiman, että tiede ei tunne
        sitä voimaa. Tiedemies totesi: "Ainoa selitys on ylösnousemus".

        Torinon kääriliinoista on pystytty saamaan esille kuva
        miehen kasvoista, joka niihin kääriliinoihin oli kääritty.
        Kasvonpiitteet ovat samat kuin Jim Caviezelilla.

        Oletko kuullut väitteen, että jokaisella ihmisellä,
        joka nyt elää, on kaksoisolento. Siis on olemassa
        toinen ihminen, joka on kuin kopio sinusta. Esimerkiksi
        Putinin sanotaan käyttävän kaksosolentoa esiintymään
        Putinina tilaisuuksissa, missä hän itse ei tahdo olla.
        Putinilla on todennököisesti ihan oikeasti kaksosolento.

        Ei siis ole ihan kovin kaukaa haettua, että Jumala oli
        valinnut Jim Caviezelin näyttelemään Jeesusta juuri
        siitä syystä, että hän on Jeesuksen näköinen mies.

        Ja katsokaan Jimin silmiä. Monet, jotka sanovat
        nähneensä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on, sanovat
        että hänellä on tavattoman kauniit silmät. Jimillä on
        myös kauniit silmät. Olisiko tässä Jeesuksen näköinen
        mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesusta Mel Gibsonin elokuvassa näytellyt Jim Caviezel kertoo
        kuvauksista ja Jeesuksen kohtaamisestaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ds58Z0HSHQ0

        Tämän miehen sukunimessä on lopussa kirjaimet "el".
        Onko ihan sattuma???

        Jeesus sanoi ristillä Eli, Eli lama sabaktani, Jumalani, Jumalani,
        miksi hylkäsit minut. Onko nämä kirjaimet sattumalta
        tämän näyttelijän nimessä? Ehkä ei.

        Torinon kääriliinoja tutkineet tiedemiehet ovat todenneet
        kääriliinan aidoksi. Niihin piirtyneet vainajan kasvojen
        kuva on vaatinut sellaisen voiman, että tiede ei tunne
        sitä voimaa. Tiedemies totesi: "Ainoa selitys on ylösnousemus".

        Torinon kääriliinoista on pystytty saamaan esille kuva
        miehen kasvoista, joka niihin kääriliinoihin oli kääritty.
        Kasvonpiitteet ovat samat kuin Jim Caviezelilla.

        Oletko kuullut väitteen, että jokaisella ihmisellä,
        joka nyt elää, on kaksoisolento. Siis on olemassa
        toinen ihminen, joka on kuin kopio sinusta. Esimerkiksi
        Putinin sanotaan käyttävän kaksosolentoa esiintymään
        Putinina tilaisuuksissa, missä hän itse ei tahdo olla.
        Putinilla on todennököisesti ihan oikeasti kaksosolento.

        Ei siis ole ihan kovin kaukaa haettua, että Jumala oli
        valinnut Jim Caviezelin näyttelemään Jeesusta juuri
        siitä syystä, että hän on Jeesuksen näköinen mies.

        Ja katsokaan Jimin silmiä. Monet, jotka sanovat
        nähneensä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on, sanovat
        että hänellä on tavattoman kauniit silmät. Jimillä on
        myös kauniit silmät. Olisiko tässä Jeesuksen näköinen
        mies?

        Etteikö olisi peräti itse Jesse uudestaan tulleena?
        T. Kanttori.


    • Anonyymi

      Ei sinua kukaan rankaise. Ota yhteyttä mielenterveyshoitoon.

    • Anonyymi

      Tuossa kaikuu kovin vanhatestamentillinen ajatus sairauksista Jumalan rangaistuksina missä erityisessä asemassa olivat muuten juuri ihotaudit yhteisnimityksellä pitaali. Uuden testamentin myötä sairaudet ja vammat taas alettiin katsoa osaksi paholaisen vaikutusta, luomakunnan kahleina. Ja Jeesus tuli tuhoamaan paholaisen teot(1. Joh. 3:8). Nykytieto viruksista ja bakteereista antaa Jumalan kansalle mahdollisuuden liittyä taistoon ja vapauttaa Saatanan vallasta ihmisiä enemmän kuin Jeesus koskaan ("Te saatte tehdä suurempia tekoja kuin nämä", Jeesus sanoi Joh. 14:12). Jesajan kuvauksessa tulevaisuudesta, jossa shalom kuvataan pelastukseksi pelätyiltä eläimiltä (susi, leijona, käärme) tämä profeetta ei voinut sisällyttää luetteloonsa bakteereja ja viruksia, koska mikro-organismeja ei silloin tunnettu. Itse luomakunta huokaa, jopa mikrobien tasolla, odottaen vapauttavansa Kristuksen ruumiin vapaista valinnoista, joiden kautta Jumala on valinnut toimia tässä maailmassa (Room. 8:18-19). Sen sijaan, että ihminen hyväksyisi sairauden ja antautuisi sille fatalistisella tavalla, sen tulisi tehdä kaikki voitavansa torjuakseen sitä vastaan. Tämä taistelu sairautta vastaan on epäsuorasti osa laajempaa kamppailua pahuuden voimia vastaan.

      • Anonyymi

        Tässä nyt on sitä menestysteologian hapatusta !

        Eli tuon mukaan Paavali oli fatalisti, joka vain antautui kaikkeen, taistelematta vastaan !

        Voi hyvää päivää sentään tuota sokeutta !

        2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.

        Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
        31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

        Eli apostoli Paavali siis ei taistellut vastaan, vaan hyväksyi vain kaiken fatalistisella tavalla !

        Se on sinun oma sanomasi siis !

        Tajuatko nyt oman oppisi ja näkemyksesi sairauden / Raamatun vastaisuuden ?

        No tuskin, sillä niin se menestysteologia värittää kaiken ja mustasta tulee valkoinen ja valkoisesta musta !

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä nyt on sitä menestysteologian hapatusta !

        Eli tuon mukaan Paavali oli fatalisti, joka vain antautui kaikkeen, taistelematta vastaan !

        Voi hyvää päivää sentään tuota sokeutta !

        2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.

        Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
        31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.

        Eli apostoli Paavali siis ei taistellut vastaan, vaan hyväksyi vain kaiken fatalistisella tavalla !

        Se on sinun oma sanomasi siis !

        Tajuatko nyt oman oppisi ja näkemyksesi sairauden / Raamatun vastaisuuden ?

        No tuskin, sillä niin se menestysteologia värittää kaiken ja mustasta tulee valkoinen ja valkoisesta musta !

        Matt. 6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!

        >>>2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.<<<

        Olen pohtinut tuota asiaa että miksi Paavali jätti hänet sairastamaan.
        Miksi hän ei rukoillut hänen puolestaan, että hän tulisi terveeksi?
        Luulisi Paavalilla olleen usko ja armoitus rukoilla menestyvästi
        sairaiden puolesta.

        Ajattelisin asiasta näin:

        Jumala on viisaudessaan pannut tämän tapauksen Raamattuun jotta
        se sanoisi meille jotakin. Jumala puhuu tämänkin tapauksen kautta.

        Jumala ei voi parantaa kaikkia sairaita kaikkialla kaikkina aikoina
        koska me ihmiset olemme niin erilaisia ja meillä on erilaisia elämän
        tilanteita ja näkemyksiä näistä asioista. Kaikki sairaat eivät edes tahdo
        parantua sairauksistaan. Jumala ei tee väkivaltaa ihmiselle parantaen
        aina kaikki ihmisen omasta tahdosta riippumatta.

        Sitten sairaukset ovat synnin seurausta ja johonkin vaivaan tai
        sairauteen me tulemme jokatapauksessa kuolemaan. Jos Jumala
        parantaisi aina jokaisen uskoontulleen sairaan henkilön, mitä luulet
        ihmisten motiivi olisi tulla uskoon? Ei Jumala tahdo pelastaa
        ihmistä väärällä tavalla. Hän tekee sen oikein omilla ehdoillaan.

        Tunsin erään kuurona syntyneen miehen. Hän oli jo vanhalla iällä
        minun tavatessani hänet. Kysyin häneltä, että eikö hän todella
        ole koskaan kuullut mitään. Hän sanoi, ettei hän ole koskaan
        kuullut, eikä hän tiedä, mitä on kuulla, ja minkälaisia ääniä on
        olemassa.

        Sitten kysyin häneltä, että jos olisi mahdollista saada normaali
        kuulo, tahtoisitko sinä kuulla. Hän puisti päätään ja sanoi, ettei
        hän tahdo kuulla eikä uskaltaisi ottaa parantumista vastaan koska
        hän on elänyt jo vanhaksi ilman kuuloa ja hän on tottunut siihen.

        En usko. että Jumala olisi väkisin antanut hänelle kuulon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.<<<

        Olen pohtinut tuota asiaa että miksi Paavali jätti hänet sairastamaan.
        Miksi hän ei rukoillut hänen puolestaan, että hän tulisi terveeksi?
        Luulisi Paavalilla olleen usko ja armoitus rukoilla menestyvästi
        sairaiden puolesta.

        Ajattelisin asiasta näin:

        Jumala on viisaudessaan pannut tämän tapauksen Raamattuun jotta
        se sanoisi meille jotakin. Jumala puhuu tämänkin tapauksen kautta.

        Jumala ei voi parantaa kaikkia sairaita kaikkialla kaikkina aikoina
        koska me ihmiset olemme niin erilaisia ja meillä on erilaisia elämän
        tilanteita ja näkemyksiä näistä asioista. Kaikki sairaat eivät edes tahdo
        parantua sairauksistaan. Jumala ei tee väkivaltaa ihmiselle parantaen
        aina kaikki ihmisen omasta tahdosta riippumatta.

        Sitten sairaukset ovat synnin seurausta ja johonkin vaivaan tai
        sairauteen me tulemme jokatapauksessa kuolemaan. Jos Jumala
        parantaisi aina jokaisen uskoontulleen sairaan henkilön, mitä luulet
        ihmisten motiivi olisi tulla uskoon? Ei Jumala tahdo pelastaa
        ihmistä väärällä tavalla. Hän tekee sen oikein omilla ehdoillaan.

        Tunsin erään kuurona syntyneen miehen. Hän oli jo vanhalla iällä
        minun tavatessani hänet. Kysyin häneltä, että eikö hän todella
        ole koskaan kuullut mitään. Hän sanoi, ettei hän ole koskaan
        kuullut, eikä hän tiedä, mitä on kuulla, ja minkälaisia ääniä on
        olemassa.

        Sitten kysyin häneltä, että jos olisi mahdollista saada normaali
        kuulo, tahtoisitko sinä kuulla. Hän puisti päätään ja sanoi, ettei
        hän tahdo kuulla eikä uskaltaisi ottaa parantumista vastaan koska
        hän on elänyt jo vanhaksi ilman kuuloa ja hän on tottunut siihen.

        En usko. että Jumala olisi väkisin antanut hänelle kuulon.

        Hei !

        Kirjoitit:

        " Olen pohtinut tuota asiaa että miksi Paavali jätti hänet sairastamaan.
        Miksi hän ei rukoillut hänen puolestaan, että hän tulisi terveeksi?
        Luulisi Paavalilla olleen usko ja armoitus rukoilla menestyvästi
        sairaiden puolesta. "

        Et nyt selvästikkään ymmärrä asian ydintä.

        Siis armolahjojen toimintaa.

        Jollakin uskovalla voi olla esim. parantamisen armolahja.

        Mutta ei se uskova sitä itse päätä, että kuka paranee ja kuka ei.

        Vaan Jumala yksin sen päättää !

        Siis jopa Jeesus itse sanoi näin:

        Joh. 5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Siis armolahjan omaava ei voi toimia ohi Jumalan ja Hänen tahtonsa !

        Eli siinä ei auta rukoilut, eikä ihmiset omat uskot / uskon määrät, vaan kaikki on kiinni Jumalasta ja Hänen tahdostaan.

        Nykyään on vallalla tuollainen käsitys, että esim. parantamisen armolahjan omaava voi itse päättää sen, kuka paranee ja se on paha vääristymä se.

        Siis Jeesuskin eli ihmisen asssemassa ja keinovalikoimalla, eikä siten saanut käyttää omaa Jumaluuttaan hyväkseen, ja samoin siis me emme sen esikuvan mukaan itse kykene itsestämme tuottamaan paranemisia, vaan meidän tulee kysyä Jumalalta Hänen tahtoaan ja alistua siihen.

        Jumalan armolahjat ja niiden toiminta eivät ole siis meidän vallassamme, vaan AINA ja AINOASTAAN Jumalan vallassa ja tahdon alle alistetut !

        Mutta esim. menestysteologiassa opetetaan ihan toisin !

        Ja sitä hapatuksen kylvöä on Suomessa jo pitkään harjoitettu ja nämäkin asiat väännetty kieroon.


    • Anonyymi

      Ei-helluntailainen kommentti:

      En nyt oikein ymmärtänyt tuota räksyttämistä, että joku muka oli sanonut Paavalia fatalistiksi. Mutta ihotauteihin saattaa tepsiä joku voide. Näistä kannattaisi ehkä tiedostaa se, että on ainakin kolmenlaisia:
      - kasvirasvoja sisältävät saattavat kiihdyttää joidenkin tulehdusten /bakteerien /sienten kasvua, tai niissä oleva jokin ainesosa (alkoholi tai kaliumsorbaatti) saattaa nitistää taudin,
      - vaseliinia (petrolatum) kaikki hilsesienet eivät käytä ravinnokseen, ja
      - on apteekin myymiä lääkinnällisiä voiteita, joista osa aiheuttaa riippuvuutta (kortisonivoiteet, steroidit).

      Kaliumsorbaatti on solutason myrkkyä, joka tappaa elämää. Käytetty säilöntäaineena elintarvikkeissa myös. Nestesaippuassa se saattaa toimia jopa hometta vastaan.

      Joten jos itselläni olisi aloitusviestissä mainittua vaivaa, ehkä kokeilisin kaliiumsorbaattipitoista pesuainetta, ja erilaisia voiteita, että mikä paremmin toimii.

      • Anonyymi

        Kaliumsorbaatti englanniksi: potassium sorbate.


      • Anonyymi

        Lue kunnolla se, mitä se ihminen siinä edellä kirjoitti !

        " Sen sijaan, että ihminen hyväksyisi sairauden ja antautuisi sille fatalistisella tavalla, sen tulisi tehdä kaikki voitavansa torjuakseen sitä vastaan. Tämä taistelu sairautta vastaan on epäsuorasti osa laajempaa kamppailua pahuuden voimia vastaan. "

        Tuon mukaan Paavali oli fatalisti, kun hän muka väärin antautui kaikenlaiselle pahuudelle, eikä muka oikein taistellut sitä vastaan, yhtenä ydin esimerkkinä tuo:

        " Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan. "

        Ja kaikki muukin Paavalin kirjoittama kuuluu samaan fatalistiseen asenteeseen, jos kyseistä kirjoittajaa uskomme !

        Näin menestysteologian ns. " taistelu ja valloittamis oppi" tuomitsee jopa Paavalinkin vain todella heikoksi ja huonoksi uskovaksi !

        Joten se siitä sinun väittämästäsi "räksyttämisestä" !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue kunnolla se, mitä se ihminen siinä edellä kirjoitti !

        " Sen sijaan, että ihminen hyväksyisi sairauden ja antautuisi sille fatalistisella tavalla, sen tulisi tehdä kaikki voitavansa torjuakseen sitä vastaan. Tämä taistelu sairautta vastaan on epäsuorasti osa laajempaa kamppailua pahuuden voimia vastaan. "

        Tuon mukaan Paavali oli fatalisti, kun hän muka väärin antautui kaikenlaiselle pahuudelle, eikä muka oikein taistellut sitä vastaan, yhtenä ydin esimerkkinä tuo:

        " Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan. "

        Ja kaikki muukin Paavalin kirjoittama kuuluu samaan fatalistiseen asenteeseen, jos kyseistä kirjoittajaa uskomme !

        Näin menestysteologian ns. " taistelu ja valloittamis oppi" tuomitsee jopa Paavalinkin vain todella heikoksi ja huonoksi uskovaksi !

        Joten se siitä sinun väittämästäsi "räksyttämisestä" !

        Ei-helluntailainen:

        Hänen lausuntonsa ihmisestä yleisesti, ettei oltaisi fatalistia, on eri asia kuin Paavalin historia. Raamatussa kun ei kerrota, mitä kaikkia temppuja, rukouksia, loitsuja Paavali ynnä muut missäkin tilanteessa kokeilivat. Esim. 2. Kor 12:8-9 kyllä kertoo rukouksesta, mutta ei lainkaan ilmaise, erkaniko pistin, vai mitä tapahtui.

        2.Korinttolaiskirje:
        12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Hänen lausuntonsa ihmisestä yleisesti, ettei oltaisi fatalistia, on eri asia kuin Paavalin historia. Raamatussa kun ei kerrota, mitä kaikkia temppuja, rukouksia, loitsuja Paavali ynnä muut missäkin tilanteessa kokeilivat. Esim. 2. Kor 12:8-9 kyllä kertoo rukouksesta, mutta ei lainkaan ilmaise, erkaniko pistin, vai mitä tapahtui.

        2.Korinttolaiskirje:
        12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Kirjoituksesi kertoo PALJON sinusta itsestäsi !

        " temppuja ja loitsuja "

        Nuo eivät kuulu uskovalle, se nyt on aivan varma, joten paljastit vain itse itsesi nyt !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Hänen lausuntonsa ihmisestä yleisesti, ettei oltaisi fatalistia, on eri asia kuin Paavalin historia. Raamatussa kun ei kerrota, mitä kaikkia temppuja, rukouksia, loitsuja Paavali ynnä muut missäkin tilanteessa kokeilivat. Esim. 2. Kor 12:8-9 kyllä kertoo rukouksesta, mutta ei lainkaan ilmaise, erkaniko pistin, vai mitä tapahtui.

        2.Korinttolaiskirje:
        12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Siis tarkennan hieman, jotta ei jää epäselväksi:

        Kommenttisi ei todellakaan ole helluntailaisen, eikä uudestisyntyneen uskovankaan !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkennan hieman, jotta ei jää epäselväksi:

        Kommenttisi ei todellakaan ole helluntailaisen, eikä uudestisyntyneen uskovankaan !

        Ei-helluntailainen:

        Räksytys jatkuu. Faktaa on, ettei Raamattu kerro (kaikkia) loitsuja, joita Raamatussa mainitut ihmiset olivat saattaneet kokeilla. Tietynlaisella huumorintajulla minä tätä kirjoitin, ja kuulostaa hauskalta, miten innokkaasti räksytät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Räksytys jatkuu. Faktaa on, ettei Raamattu kerro (kaikkia) loitsuja, joita Raamatussa mainitut ihmiset olivat saattaneet kokeilla. Tietynlaisella huumorintajulla minä tätä kirjoitin, ja kuulostaa hauskalta, miten innokkaasti räksytät.

        Minä en "räksytä" mitään.

        Jos sinä itse sellaista harrastat, niin älä projisoi sitä minuun, kiitos !

        Jos ja kun keskustellaan Raamatusta, ja Paavalin toiminnasta, niin tuollainen ala-arvoinen "huumori" ei todellakaan ole kohdallaan, eikä uskovalle sopivaa toimintaa.

        Vai onko kyse nyt siitä, että sinä yrität vain piiloutua "huumorin" taakse ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue kunnolla se, mitä se ihminen siinä edellä kirjoitti !

        " Sen sijaan, että ihminen hyväksyisi sairauden ja antautuisi sille fatalistisella tavalla, sen tulisi tehdä kaikki voitavansa torjuakseen sitä vastaan. Tämä taistelu sairautta vastaan on epäsuorasti osa laajempaa kamppailua pahuuden voimia vastaan. "

        Tuon mukaan Paavali oli fatalisti, kun hän muka väärin antautui kaikenlaiselle pahuudelle, eikä muka oikein taistellut sitä vastaan, yhtenä ydin esimerkkinä tuo:

        " Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan. "

        Ja kaikki muukin Paavalin kirjoittama kuuluu samaan fatalistiseen asenteeseen, jos kyseistä kirjoittajaa uskomme !

        Näin menestysteologian ns. " taistelu ja valloittamis oppi" tuomitsee jopa Paavalinkin vain todella heikoksi ja huonoksi uskovaksi !

        Joten se siitä sinun väittämästäsi "räksyttämisestä" !

        "Tuon mukaan Paavali oli fatalisti, kun hän muka väärin antautui kaikenlaiselle pahuudelle, eikä muka oikein taistellut sitä vastaan, yhtenä ydin esimerkkinä"...

        Ei-helluntailainen:

        On tässä vakavammankin viestinnän aihetta minulle. Apostolien teoissa kun kerrotaan Paavalin joutumisesta vaikeuksiin Jerusalemissa, profeetta varoitti häntä etukäteen, että joutuisi siellä pidätetyksi. Silti Paavali vain jääräpäisesti jatkoi matkaa Jerusalemiin. Tämä on ehkä yksi kummallisimpia asioita Raamatussa. Tietynlaista fatalismia ehkä. Tai sanoisiko Hellsten, että vahvuuteen sairastumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuon mukaan Paavali oli fatalisti, kun hän muka väärin antautui kaikenlaiselle pahuudelle, eikä muka oikein taistellut sitä vastaan, yhtenä ydin esimerkkinä"...

        Ei-helluntailainen:

        On tässä vakavammankin viestinnän aihetta minulle. Apostolien teoissa kun kerrotaan Paavalin joutumisesta vaikeuksiin Jerusalemissa, profeetta varoitti häntä etukäteen, että joutuisi siellä pidätetyksi. Silti Paavali vain jääräpäisesti jatkoi matkaa Jerusalemiin. Tämä on ehkä yksi kummallisimpia asioita Raamatussa. Tietynlaista fatalismia ehkä. Tai sanoisiko Hellsten, että vahvuuteen sairastumista.

        Höpö höpö !

        Jumala ennalta kertoi Paavalille sen, mitä tuleman pitää !

        Ja Paavali suostui siihen Jumalan tahtoon, ihan kuten Jeesus meni ristille tietäen jo edeltä sen, mitä tuleman piti !

        Se ei ole mitään fatalismia, vaan Jumalan tahdon ja suunnitelman alle alistumista, omasta kohtalosta välittämättä.

        Eli ihan kuten Jeesus jo aikoinaan rukoili selvästi:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Mutta sinä et näköjään ymmärrä tälläisestä äärimmilleen Jumalan tahtoon alistumisesta ja sen arvosta mitään.

        Mitä se taas kertookaan minulle sinusta ja sinun Hengellisyytesi tasosta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jumala ennalta kertoi Paavalille sen, mitä tuleman pitää !

        Ja Paavali suostui siihen Jumalan tahtoon, ihan kuten Jeesus meni ristille tietäen jo edeltä sen, mitä tuleman piti !

        Se ei ole mitään fatalismia, vaan Jumalan tahdon ja suunnitelman alle alistumista, omasta kohtalosta välittämättä.

        Eli ihan kuten Jeesus jo aikoinaan rukoili selvästi:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Mutta sinä et näköjään ymmärrä tälläisestä äärimmilleen Jumalan tahtoon alistumisesta ja sen arvosta mitään.

        Mitä se taas kertookaan minulle sinusta ja sinun Hengellisyytesi tasosta ?

        Ei-helluntailainen:

        Ei minua uskomattomaksi tee terve itsekkyys, eikä edes jämähtäminen mukavuusvyöhykkeelle. Mielestäni maailma saattaisi olla parempi paikka, jos jokainen saisi olla terveesti itsekäs, ilman ulkokultaista hurskastelua. Jeesus ei kuollut sitä varten, että voitaisiin hankkiutua sairaiksi ja kiipeliin tahallaan. Omassa ihmiselämässään mm. kieltäytyi hyppäämästä temppelinharjalta, eli ei hankkiutunut kiipeleihin tahallaan.

        Mielipide-erona tässä välillämme on se, että tulkitsen Paavalin saaman profetian eri tavalla. Jumalalle on kaikki mahdollista. Olisi ollut mahdollista sekin, ettei Paavali olisi joutunut Jerusalemissa vangituksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jumala ennalta kertoi Paavalille sen, mitä tuleman pitää !

        Ja Paavali suostui siihen Jumalan tahtoon, ihan kuten Jeesus meni ristille tietäen jo edeltä sen, mitä tuleman piti !

        Se ei ole mitään fatalismia, vaan Jumalan tahdon ja suunnitelman alle alistumista, omasta kohtalosta välittämättä.

        Eli ihan kuten Jeesus jo aikoinaan rukoili selvästi:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Mutta sinä et näköjään ymmärrä tälläisestä äärimmilleen Jumalan tahtoon alistumisesta ja sen arvosta mitään.

        Mitä se taas kertookaan minulle sinusta ja sinun Hengellisyytesi tasosta ?

        Ei-helluntailainen:

        Muuten, selityksesi kuulostaa fatalismilta, jos /kun väitit, että Paavalin joutuminen Jerusalemissa vangituksi oli väistämätön kohtalo. Siis fatalismia, jota vastaan räksytit alunperin? Minun näkemykseni, että Jumala olisi voinut tehdä toisin, olikin sitten jotain muuta kuin fatalismia. Ehkä nimität sitä menestysteologiaksi sitten?

        Nyt lähden ulkoilemaan, heippa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Muuten, selityksesi kuulostaa fatalismilta, jos /kun väitit, että Paavalin joutuminen Jerusalemissa vangituksi oli väistämätön kohtalo. Siis fatalismia, jota vastaan räksytit alunperin? Minun näkemykseni, että Jumala olisi voinut tehdä toisin, olikin sitten jotain muuta kuin fatalismia. Ehkä nimität sitä menestysteologiaksi sitten?

        Nyt lähden ulkoilemaan, heippa.

        Etkö kykene ymmärtämään fatalismin ja Jumalan selvän tahdon noudattamisen eroa ?

        Fatalisti uskoo kohtaloon, uskova taas, joka luottaa Jumalan ilmoittamaan tahtoon, uskoo siis Jumalaan ja Jumalaa !

        Ne ovat 2 täysin eri asiaa ja perustuvat täysin eri pohjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei-helluntailainen:

        Ei minua uskomattomaksi tee terve itsekkyys, eikä edes jämähtäminen mukavuusvyöhykkeelle. Mielestäni maailma saattaisi olla parempi paikka, jos jokainen saisi olla terveesti itsekäs, ilman ulkokultaista hurskastelua. Jeesus ei kuollut sitä varten, että voitaisiin hankkiutua sairaiksi ja kiipeliin tahallaan. Omassa ihmiselämässään mm. kieltäytyi hyppäämästä temppelinharjalta, eli ei hankkiutunut kiipeleihin tahallaan.

        Mielipide-erona tässä välillämme on se, että tulkitsen Paavalin saaman profetian eri tavalla. Jumalalle on kaikki mahdollista. Olisi ollut mahdollista sekin, ettei Paavali olisi joutunut Jerusalemissa vangituksi.

        Ei ole kyse mistään "itse hankkiutumisesta sairauksiin tai ongelmiin tai vainoihin tai yhtään mihinkään" !

        Kyse on siitä, että uskovina me JOUDUMME kaikenlaisiin, ihan kuten Paavali kertoi omasta Tiestään, ei kukaan niihin siis itse halua, mutta ne vain tulevat osaksemme uskovina, eli meitä vainotaan vihataan ym ym...........

        Ja miksi ?

        Jo pelkästään lapseuden tähden !

        25 Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen. Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.
        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.

        Ydin on siis tässä:

        Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen, ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen.

        Paavali kävi kärsimysten Tien, jonka Jeesus jo edeltä viitoitti esimerkillään.

        No, jos näitä ei käsitä, eikä ole kokenut, niin eihän näitä silloin voi ymmärtää.

        Mutta se joka on samalla Tiellä kulkenut ja kulkemassa, se kyllä ymmärtää sen syvemmin ja selvemmin, että mistä oikeasti on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö !

        Jumala ennalta kertoi Paavalille sen, mitä tuleman pitää !

        Ja Paavali suostui siihen Jumalan tahtoon, ihan kuten Jeesus meni ristille tietäen jo edeltä sen, mitä tuleman piti !

        Se ei ole mitään fatalismia, vaan Jumalan tahdon ja suunnitelman alle alistumista, omasta kohtalosta välittämättä.

        Eli ihan kuten Jeesus jo aikoinaan rukoili selvästi:

        Matt. 26:42 Taas hän meni pois toisen kerran ja rukoili sanoen: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomattani, niin tapahtukoon sinun tahtosi".

        Mutta sinä et näköjään ymmärrä tälläisestä äärimmilleen Jumalan tahtoon alistumisesta ja sen arvosta mitään.

        Mitä se taas kertookaan minulle sinusta ja sinun Hengellisyytesi tasosta ?

        "Mutta sinä et näköjään ymmärrä tälläisestä äärimmilleen Jumalan tahtoon alistumisesta ja sen arvosta mitään."

        Mitä arvoa on siinä, että alistuu jollekin satuhahmolle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kykene ymmärtämään fatalismin ja Jumalan selvän tahdon noudattamisen eroa ?

        Fatalisti uskoo kohtaloon, uskova taas, joka luottaa Jumalan ilmoittamaan tahtoon, uskoo siis Jumalaan ja Jumalaa !

        Ne ovat 2 täysin eri asiaa ja perustuvat täysin eri pohjalle.

        "Etkö kykene ymmärtämään fatalismin ja Jumalan selvän tahdon noudattamisen eroa ?"

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Minä ymmärrän monet Raamatun asiat varsin kirkkaasti ja selkeästi. Raamatussa on runsas määrä esimerkkitapauksia, että joku profeetta tai muu ihminen vastusti Jumalan (pahaa) tahtoa. Esim. Aabraham, Jumalan käskemän murhan asemesta profetoi, että Jumala on löytävä muun uhrin itsellensä, ja näin Aabraham välttyi joutumasta murhaajaksi. Jaakob paini Jumalan kanssa. Hiskialle oli profetoitu kuolemaa, mutta silti rukoili ja sai lisäaikaa 15 vuotta. Vastaavasti olisi voitu rukoilla, jo Jeesuksenkin neuvojen mukaan, jotta Paavali olisi välttynyt joutumasta vangituksi Jerusalemissa.

        Tekopyhät saattavat olla kykenemättömiä näkemään Jumalan aikeissa mitään pahaa. Sitten raatelevat itse itsensä monenlaisissa turhissa ja mielettömissä kärsimyksissä. Onneksi on mm. menestysteologian kaltaisia asioita, joissa opetetaan tällaista kurjuuden hurskastelua vastaan.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja ehkä ollut helluntailaisten kinkereillä ilman alushousuja, ja ja istunut penkille helmaa nostaen?
      T. Pastori.

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen:

        Tämä menee aina vain hauskemmaksi, kun ilmestyi jo pastorikin nuuskimaan jalkoväliä tyylillä Seiska-lehdestä päivää, mistä juoruttaisiin.

        Ihmisten sairastamat sienitaudit saattavat olla sukua niille, joita taloissa ja elintarvikkeissa nimitetään homeiksi. Sieniä molemmat. Normaalisti iholla on bakteerien ja sienten tasapaino. Eli vastustuskyky toimii. Sienitauti saattaa aiheutua vaikka liiasta pesemisestä. Eli jos normaalifloora kuluu pois.


    • Anonyymi

      "Onko jalkovälisilsa Jumalan rangaistus?
      Olen ollut tekemättä syntiä, mutta voiko Jumala rangaista minua huvikseen kurjalla taudilla? Testaajia hän uskoani vai onko sairaus Paholaisen työtä?"

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Aloitusviesti ei kertonut,oliko hänellä todella tuo tauti, vai spekuloiko vain mahdollisuudella. Väitän että jos tauti on tai ei, Jumalan kolminaisuudesta isä voidaan tulkita perkeleeksi joka tapauksessa. Ehkä seuraava kohta vastaa siihen kysymykseen, että Jumalastako vai perkeleestä taudit. -Tosin UT:n puolella Jeesus puhui taudeista kuin olisivat perkeleen aikaansaamia. Minä tulkitsen että kolminaisuuden isältä ne olivat, eli Jeesus puhui isästään.

      5.Mooseksen kirja:
      28:21 Herra antaa ruttotaudin tarttua sinuun, kunnes se sukupuuttoon hävittää sinut siitä maasta, jota menet ottamaan omaksesi.
      28:22 Herra lyö sinua hivutustaudilla, kuumeella, poltteella ja tulehduksella, kuivuudella, nokitähkillä ja viljan ruosteella, ja ne vainoavat sinua, kunnes menehdyt.

    • Anonyymi

      Pese jalkasi ja myös mielesi. Mielen silsa on paljon haitallisempi. Mielen silsan saa, jos ei ajattele ja omaksuu kaiken pahan mitä sanotaan.

    • Anonyymi

      kihomatoja sinulla on kun niiden kanssa vehtaat ? apinarokko on myös mahdollista saada

    • Anonyymi

      Jos saa vyöruusun vaikka käyttää henkseleitä se on kyllä sekväst jumalan rankaisua #

    • Anonyymi

      Satanisti provoilee tämän ketjun. Ymmärtäkää se on luopio ja osaa raamatun tekstin.
      Näette pimeyden syvyyden.

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen:

        Jos minua nimität satanistiksi, niin harvinaisen typerää. Jeesus itse nimitti isää perkeleeksi. Se kun otetaan kirjaimellisesti ja tosissaan, niin aukeaa kummasti moni Raamatun solmu ja ristiriita. Eri asia sitten, oletko mikään uskova, joka myös pärjää tämän tiedon kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe