Loogista vai mitä, kirkon jäsenet

Anonyymi-ap

Miksi kirkon hautausmaiden maksuja aiotaan ensi vuonna korottaa yhteensä ainakin 20 miljoonan euron verran? No ku
Valtio vähentää budjettiavustustaan kirkolle 20 miljoonalla eurolla noin 124 miljoonasta noin 104 miljoonaan, ja vähennys kohdistetaan hautaustoimeen, jolloin hautausmaksut nousevat.
Perusteena tälle on se, että kirkko saa kirkollisveron maksajilta ensi vuonna 48 miljoonaa ylimääräistä lisätuloa kirkollisveron maksajilta koska kuntaverotuksen vähennyksiä vähennetään.
Siis kirkon jäsenet maksavat lisää 48 miljoonaa (tänä vuonna jo 28 miljoonaa) extraa, vaikka kirkollisveroprosentti ei nousekaan, minkä vuoksi he ja myös uskonnottomat maksavat kirkon hautausmaiden maksuja enemmän noin 20 miljoonaa. Loogiista?

36

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratkaisu erotetaan kirkko valtiosta. Ostetaan kirkolta hautaustoimi. Maksut sovitaan kuinka haudataan seremonioiden kanssa tai ilman

• Voisihan mikä tahansa yritys ottaa hautaukset hoitaakseen esimerkiksi hautaustoimistot. Hautausten hinta vain nousisi koska kuolleiden hautaus ei ole hyvä business.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Voisihan mikä tahansa yritys ottaa hautaukset hoitaakseen esimerkiksi hautaustoimistot. Hautausten hinta vain nousisi koska kuolleiden hautaus ei ole hyvä business.

Ala pitäisi kilpailuttaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ala pitäisi kilpailuttaa.

Ei vielä voi puhua alasta. Alalla toimii yrityksiä niitä ei vielä ole

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Ei vielä voi puhua alasta. Alalla toimii yrityksiä niitä ei vielä ole

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18665127/transformaatio-normaalista-uskovaisesta-zombiksi
        Kristillinen sokea usko

Kun istun tässä siemaillen aamukahvia, en voi olla miettimättä sokean uskon outoa ilmiötä. Se on käsite, joka on kiehtonut minua jo vuosia siitä lähtien, kun tajusin, millaisia vaaroja se aiheuttaa kriittiselle ajattelulle ja yksilön itsenäisyydelle. Kasvaessani olin sellaisten ihmisten ympäröimänä, jotka tietämättään kristinuskon indoktrinaation myötä luovuttivat kykynsä ajatella itse vastineeksi jäykistä, usein ristiriitaisista uskomuksista. Aivan kuin heidän mielensä olisi muuttunut aivottomien zombien laumaksi, jotka kulkivat elämänsä läpi ilman itsenäisen ajattelun häivääkään - vaikka he pitivät itseään ehdottomasti itsenäisinä ja luovina ajattelijoina.

Mitä kristillinen sokea usko tarkalleen ottaen on, ja miten se onnistuu muuttamaan muuten älykkäät ihmiset eläviksi kuolleiksi? Tutustutaanpa syvällisemmin tähän levottomuutta herättävään aiheeseen.

Kristillisen sokean uskon vaarat

Kristillinen sokea usko on pohjimmiltaan uskomusten vankkumatonta hyväksymistä ilman todisteita tai rationaalisia perusteluja. Se on vaarallinen ansa, joka voi vangita jopa älykkäimmät ja näennäisesti järkevimmätkin yksilöt. Vanhemmat, opettajat, tiedemiehet, lakimiehet - ei ole väliä, kuka, koska kaikki ovat alttiita kristilliselle sokealle uskolle. Kun hyväksymme sokeasti ajatuksia kyseenalaistamatta niiden paikkansapitävyyttä, vaarana on, että luovumme kriittisestä kyvystämme ja tulemme alttiiksi manipuloinnille, indoktrinaatiolle ja yksilöllisyytemme rapautumiselle.

• Anonyymi

Ajatus hyvä, mutta mikä kestää toteutuksessa? Kirvestäkö meinaisit käyttää?

• Anonyymi kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18665127/transformaatio-normaalista-uskovaisesta-zombiksi
        Kristillinen sokea usko

Kun istun tässä siemaillen aamukahvia, en voi olla miettimättä sokean uskon outoa ilmiötä. Se on käsite, joka on kiehtonut minua jo vuosia siitä lähtien, kun tajusin, millaisia vaaroja se aiheuttaa kriittiselle ajattelulle ja yksilön itsenäisyydelle. Kasvaessani olin sellaisten ihmisten ympäröimänä, jotka tietämättään kristinuskon indoktrinaation myötä luovuttivat kykynsä ajatella itse vastineeksi jäykistä, usein ristiriitaisista uskomuksista. Aivan kuin heidän mielensä olisi muuttunut aivottomien zombien laumaksi, jotka kulkivat elämänsä läpi ilman itsenäisen ajattelun häivääkään - vaikka he pitivät itseään ehdottomasti itsenäisinä ja luovina ajattelijoina.

Mitä kristillinen sokea usko tarkalleen ottaen on, ja miten se onnistuu muuttamaan muuten älykkäät ihmiset eläviksi kuolleiksi? Tutustutaanpa syvällisemmin tähän levottomuutta herättävään aiheeseen.

Kristillinen sokea usko on pohjimmiltaan uskomusten vankkumatonta hyväksymistä ilman todisteita tai rationaalisia perusteluja. Se on vaarallinen ansa, joka voi vangita jopa älykkäimmät ja näennäisesti järkevimmätkin yksilöt. Vanhemmat, opettajat, tiedemiehet, lakimiehet - ei ole väliä, kuka, koska kaikki ovat alttiita kristilliselle sokealle uskolle. Kun hyväksymme sokeasti ajatuksia kyseenalaistamatta niiden paikkansapitävyyttä, vaarana on, että luovumme kriittisestä kyvystämme ja tulemme alttiiksi manipuloinnille, indoktrinaatiolle ja yksilöllisyytemme rapautumiselle.

Jumala sekä usko ovat tunteita. Tunteiden kieltäminen johtaa suuriin ongelmiin ihmisoikeus rikoksiin. Demokratia täytyisi lopettaa yms....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen sokea usko

Järkevä kommentti.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Jumala sekä usko ovat tunteita. Tunteiden kieltäminen johtaa suuriin ongelmiin ihmisoikeus rikoksiin. Demokratia täytyisi lopettaa yms....

Tunteella ei ole mitään tekemistä uskon kanssa!
        Ymmärrän ajatuskantasi, noin minäkin ajattelin ennen uskoa
        Usko on sitä että Jumala ottaa sinuun yhteyttä, mutta ennen sitä saatana voi tulla monta kertaa väliin sitä sekoittamaan, kaikki kirkot on hyviä esim siitä!
        Mistä sen erottaa, siitä että saatana yrittää tyrkyttää raamatunvastaisuutta ja silloin pitää olla tietoinen mitä Raamattu sanoo.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Voisihan mikä tahansa yritys ottaa hautaukset hoitaakseen esimerkiksi hautaustoimistot. Hautausten hinta vain nousisi koska kuolleiden hautaus ei ole hyvä business.

Hautaus on hyvä bisness; jokainen kuolee ainakin kerran, paitse me lopun ajan vielä elossa olevat uskovat, jotka pääsemme ylöstempaukseen ilman, että meidän tarvitsee koskaan kuolla.

Hautaus pitäisi hoitaa ilmaiseksi. Kunkin vainaja omaiset sitten järjestäisivät omilla varoillaan tai perintörahoilla sopivaksi katsomansa pippalot, hautakivet, kukat. Kuoppa pitäisi kaivaa kirkon varoilla.

Itse olen tehnyt ruumiinlahjoitusvaltakirjan lääketieteen laitokselle. Leikeltyään ja tutkittuaan bodini he hoitavat tuhkaamisen ilman kuluja omaisille.

• Anonyymi kirjoitti:

Hautaus on hyvä bisness; jokainen kuolee ainakin kerran, paitse me lopun ajan vielä elossa olevat uskovat, jotka pääsemme ylöstempaukseen ilman, että meidän tarvitsee koskaan kuolla.

Hautaus pitäisi hoitaa ilmaiseksi. Kunkin vainaja omaiset sitten järjestäisivät omilla varoillaan tai perintörahoilla sopivaksi katsomansa pippalot, hautakivet, kukat. Kuoppa pitäisi kaivaa kirkon varoilla.

Itse olen tehnyt ruumiinlahjoitusvaltakirjan lääketieteen laitokselle. Leikeltyään ja tutkittuaan bodini he hoitavat tuhkaamisen ilman kuluja omaisille.

Olen jo 79 v. Epäilen että minut on jätetty tänne varoittavaksi esimerkiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen sokea usko

Minäkin olin ennen aivopesty, kuten sinä. Uskoin evokkiopit, uskoin, että YLE puhuu yleensä totta, luotin hallintoon, luotin oppikirjoihin. Sitten Jumalan armosta tulin uskoon. Silmäni avautuivat.

En usko sokeasti, vaan sokeasta pakanasta tuli näkevä uskova. Pyhä henki johdatti minua ottamaan selvää asioista. Todisteet kristinuskolle ovat selvät. Kaikki on luotu ihmeellisen tarkasti, tosin kuudentuhannen vuoden jälkeen geenistömme on jo pahasti rappeutunut. Jos ihmiskunta jatkaisi näin vielä muutama tuhat vuotta, minkähänlaisia mutantteja heistä olisi tullutkaan. Elämme kuitenkin viimeistä sukupolvea. Todisteet siihen ovat selvät. Ne löytyvät Raamatusta ja maailman tapahtumista. Raamatun totuus on todistettu myös matemaattisesti (Brandon Peterson). Sinulle pakanalle kaikki tämä näyttää hullutukselta, koska silmäsi ovat sokeat ja henkesi on kuollut.

Jeesuksen syntymä, elämä, kuolema ja ylösnousemus on historiaa. Siitä alkoi ajanlaskumme. Joka kerran, kun kirjoitat vuosiluvun, kunnioitat Jeesuksen syntymän muistoa.

Vedenpaisumuksen todisteet ovat selvät. Sodoman rauniot ovat edelleen syttyvien rikkikivikuulien ja tuhkan peitossa. Punaisen meren pohjasta löytyy faaraon armeijan kullattujen vaununpyörien jäänteitä.

Paras todiste Raamatun totuudesta on Jumalan oma kansa Israel. Mikä muu kansa olisi hävinnyt ja sitten kirjoitusten mukaan noussut uudestaan valtioksi, elvyttänyt vanhan kielensä? Siitä alkoi tämä viimeinen sukupolvi. Ylöstempaus, antikristuksen hirmuhallintakausi ja Jeesuksen paluu tapahtuvat saman sukupolven aikana, joka näki 1948 tapahtumat.

Raamattu kertoo myös, että lopun aikoina tulee pilkkaajia. Eli sinäkin olet pieni todiste Raamatun totuudesta. Sinua ei Jumala pakota uskomaan totuutta. Voit uskoa saatanan valtakulttuurin valheet. Se on oma valintasi. Helvetissä vaan on sinun liian myöhäistä nöyrtyä myöntämään syntisyytesi ja ottamaan vastaan Jumalan armo. Sitä varten on tämä maallinen lyhyt elämä meille annettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki business jossa yrittäjän täytyy tehdä työ ilmaiseksi on huono business.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olin ennen aivopesty, kuten sinä. Uskoin evokkiopit, uskoin, että YLE puhuu yleensä totta, luotin hallintoon, luotin oppikirjoihin. Sitten Jumalan armosta tulin uskoon. Silmäni avautuivat.

En usko sokeasti, vaan sokeasta pakanasta tuli näkevä uskova. Pyhä henki johdatti minua ottamaan selvää asioista. Todisteet kristinuskolle ovat selvät. Kaikki on luotu ihmeellisen tarkasti, tosin kuudentuhannen vuoden jälkeen geenistömme on jo pahasti rappeutunut. Jos ihmiskunta jatkaisi näin vielä muutama tuhat vuotta, minkähänlaisia mutantteja heistä olisi tullutkaan. Elämme kuitenkin viimeistä sukupolvea. Todisteet siihen ovat selvät. Ne löytyvät Raamatusta ja maailman tapahtumista. Raamatun totuus on todistettu myös matemaattisesti (Brandon Peterson). Sinulle pakanalle kaikki tämä näyttää hullutukselta, koska silmäsi ovat sokeat ja henkesi on kuollut.

Jeesuksen syntymä, elämä, kuolema ja ylösnousemus on historiaa. Siitä alkoi ajanlaskumme. Joka kerran, kun kirjoitat vuosiluvun, kunnioitat Jeesuksen syntymän muistoa.

Vedenpaisumuksen todisteet ovat selvät. Sodoman rauniot ovat edelleen syttyvien rikkikivikuulien ja tuhkan peitossa. Punaisen meren pohjasta löytyy faaraon armeijan kullattujen vaununpyörien jäänteitä.

Paras todiste Raamatun totuudesta on Jumalan oma kansa Israel. Mikä muu kansa olisi hävinnyt ja sitten kirjoitusten mukaan noussut uudestaan valtioksi, elvyttänyt vanhan kielensä? Siitä alkoi tämä viimeinen sukupolvi. Ylöstempaus, antikristuksen hirmuhallintakausi ja Jeesuksen paluu tapahtuvat saman sukupolven aikana, joka näki 1948 tapahtumat.

Raamattu kertoo myös, että lopun aikoina tulee pilkkaajia. Eli sinäkin olet pieni todiste Raamatun totuudesta. Sinua ei Jumala pakota uskomaan totuutta. Voit uskoa saatanan valtakulttuurin valheet. Se on oma valintasi. Helvetissä vaan on sinun liian myöhäistä nöyrtyä myöntämään syntisyytesi ja ottamaan vastaan Jumalan armo. Sitä varten on tämä maallinen lyhyt elämä meille annettu.

Vuodatuksesi nimenomaan kertoo, että sinä uskot sokeasti. Olet kreationisti-huuhaan lumoissa. Jos käyttäisit hiukankaan sitä järkikultaasi, tulisit huomaamaan, että sinua on hoopotettu yhdessä jos toisessakin.

• Anonyymi

Esim. S-Ryhmä voisi ottaa hautaustoimen haltuunsa. Asiakasomistajille tulisi vielä bonusta vihreällä kortilla.

• Anonyymi

Miksi valtio edes jakaa rahaa Kirkolle? Kirkkojen tulisi rahoittaa toimintansa jäsen-ja palvelumaksuillaan. Hautaustoimi tulisi vapauttaa kilpailulle ja samalla vähentää sääntelyä.

• Anonyymi

jätteenpolttolaitoksille huippu tilaisuus puitteet vainajan viimeiselle matkalle ja vittuun noi kirkon toimet 😠

• Politiikan pariin. Eduskunnassa päätetään hataustoimilaista.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Politiikan pariin. Eduskunnassa päätetään hataustoimilaista.

Ei tarvitse maksaa mitään, kun eroaa kirkosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veroina joudut maksamaan valtion kulut kirkolle siis valtionveroina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko saa osansa myös yhteisöverosta. Ja sitä maksat sinäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hautaamisesta maksaa kirkkoon kuulumattoman vainajan omaiset enemmän kuin sen maksavien jäsenten perilliset.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä taisi muuttua äskeittäin kirkko ei enää saa yhteisvero rahoja

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

eli jätteenpolttolaitoksella se olisi ilmaista ja tuon rahan voisi käyttää tarjoiluihin 🤔

Politiikan pariin. Eduskunnassa päätetään annetaanko hautaus jätehuollolle. Tulisi yksi pönttö lisää. Paperi ,pahvi ,muovi ,lasi ja ruumiit.

• Anonyymi
        VarmaTieto kirjoitti:

Politiikan pariin. Eduskunnassa päätetään annetaanko hautaus jätehuollolle. Tulisi yksi pönttö lisää. Paperi ,pahvi ,muovi ,lasi ja ruumiit.

Pöh. Tuhkan sirottelu hautausmaiden ulkopuolelle on lisääntynyt. Luontoon. Mereen.

• Anonyymi kirjoitti:

Pöh. Tuhkan sirottelu hautausmaiden ulkopuolelle on lisääntynyt. Luontoon. Mereen.

Pöh...Lupa tarvitaan et itse voi sirotella tuhkia minne tahansa

https://www.kirkkojakoti.fi/elama/tuhkatun-vainajan-hautaamiseen-on-monia-vaihtoehtoja/

• Anonyymi

Ihmisellä pitäisi olla oikeus määrätä myös ruumiinsa loppusijoituksesta. Jos testamentissa on määräys siitä, oli se sitten vaikka polttolaitos, eikö muu käsittely ole silloin epäkunniottavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä pitäisi olla oikeus määrätä myös ruumiinsa loppusijoituksesta. Jos testamentissa on määräys siitä, oli se sitten vaikka polttolaitos, eikö muu käsittely ole silloin epäkunniottavaa.

Hautaustoimi lakia täytyy Suomessa kunnioittaa ja noudattaa.
        Politiikan pariin pois Raamatun lukemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteisöverosta kirkko ei ole saanut mitään vuoden 2016 alusta alkaen!

Päivityksen paikka;-D

Sen jälkeen valtio on korvannut kirkolle tiettyjen toimintojen hoitamiseksi suuruusluokkaa 120 miljoonaa euroa/vuosi.

Nyt kirkko pillittää, että joutuu käyttämään kirkollisverovaroja hautauskulujen kattamiseksi.

Mutta seurakunnat ovat yksiselitteisesti itse syypäitä tilanteeseen, koska ovat systemaattisesti alihinnoitelleet hautauskulujen veloituksen.

Eli jos nostaisivat veloituksiaan, eivät tarvitsisi ottaa centtiäkään kirkolliverokirstustaan k hautauskuluja kattamaan.

Helppoa!

Q: Joten miksi pillittävät?
        A: Itkevät saadakseen sääliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, yhä harvempi haluaa kirkkomaahan.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan, yhä harvempi haluaa kirkkomaahan.

Halu pitäisi kanavoida lakiin. Lakeja tehdään eduskunnassa. Politiikan pariin hihhulit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3435
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2809
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1877
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1116
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1050
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      879
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      869
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      864
    Aihe