Uskovaiset onnellisimpia

Anonyymi-ap

Vierailija
19.01.2014 | 17:29
Ranskalaisen tutkimuksen mukaan uskovaiset henkilöt ovat huomattavasti onnellisempia ja tyytyväisempiä elämäänsä kuin sellaiset, joille uskonnolla ei ole mitään merkitystä.

Tutkimuksessa huomattiin, että ”Jumala auttaa” elämän karikoissa. Se toimii kuin pehmuste. Avioerot, sairaudet ja kuolema on helpompi kestää korkeamman voiman kanssa. Elämällä, sen hyvillä ja huonoilla puolilla, on enemmän merkitystä uskovaisille.

Tutkimuksen alkuperäinen lähtökohta ei ollut lainkaan uskonnollinen. Tarkoitus oli selvittää, miksi joissakin Euroopan maissa on kattavammat yhteiskunnan tarjoamat palvelut työttömille. Vastaus löytyi tutkijoiden suureksi hämmästykseksi uskonnosta. Niissä maissa, joissa on paljon uskovaisia – katolisia tai protestantteja – työttömät kärsivät henkisesti huomattavasti muita maita vähemmän.

Sama päti myös avioeroihin. Vaikka joissakin uskonnoissa avioeroa ei hyväksytä, pystyivät uskovaiset henkilöt suhtautumaan omaan avioeroonsa ei uskovaisia tyynemmin.

Tutkijoiden mukaan uskonto auttaa elämään nykyisyydessä, nauttimaan tästä päivästä, niistä pienistäkin iloista, joita arjessa kohdataan. Tutkimuksessa painotetaan myös kasvatusta. Uskovaisilla on yleensä erittäin vahva perheyksikkö ja tukea löytyy samalla tavalla ajattelevasta ystäväpiiristä. Lapsille opetetaan perinteisiä arvoja ja ihmisarvo on kiinni muusta kuin ulkoisista seikoista.

Tutkimuksella on myös vastustajansa. Heidän mielestään asioita ei voi yksinkertaistaa Jumalaan. Vastustajien mielestä kaikki ateistit eivät ole onnettomia ja ateisti, joka on onneton, ei pysty kääntämään ajatustaan päin vastaiseksi vain ollakseen onnellinen. Ja vastaavasti myös uskovaisissa henkilöissä on onnettomia ihmisiä.
Vauva.fi

23

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minusta on äärimmäisen mahtavaa rukoilla Jumalaa, maailmankaikkeuden Luojaa ja Lunastajaa kaikissa tilanteissa ja asioissa, sillä Jumala on luvannut pitää huolen. 😁

      • Anonyymi

        Paitsi että tuo kaikki on satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että tuo kaikki on satua.

        Niin sinun mielestä…


    • Anonyymi

      Jumala ei kuule syntisiä, eikä lahkolaisia, jotka kastavat kristittyjä omilla lahkokasteillaan jäseniksi uskonyhdistyksiinsä. Anabaptismi on paha hengellinen synti.

      Jes. 59:2

      Ei, vaan teidän rikkomuksenne erottavat teidät Jumalastanne. Teidän syntinne ovat saaneet hänet kääntymään pois, niin ettei hän teitä kuule.

      • Anonyymi

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]


      • Anonyymi

        En tiedä lahkolaisista, ellet sitten tarkoita sitä äärivihamielistä lahkoa Savitaipaleella. Jos sitä tarkoitat, niin sitten olen kanssasi samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä lahkolaisista, ellet sitten tarkoita sitä äärivihamielistä lahkoa Savitaipaleella. Jos sitä tarkoitat, niin sitten olen kanssasi samaa mieltä.

        Eipä löydy tuolta listalta sellaista lahkoa. Yksi yhden miehen erittäin aggressiivinen lahko siellä näkyy olevan, oikein punaisella alleviivauksella varoitettu.
        https://prnt.sc/V01SFXDvLM5j


      • Anonyymi

        Jumalan, Jeesuksen Kristuksen opetuslapsia on aina nimitetty lahkoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 7:15

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

        Tarkoittaa aloittajan kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä löydy tuolta listalta sellaista lahkoa. Yksi yhden miehen erittäin aggressiivinen lahko siellä näkyy olevan, oikein punaisella alleviivauksella varoitettu.
        https://prnt.sc/V01SFXDvLM5j

        Siinäpä näkyy olevankin kaikki tahot, joita Teuvo Suni vihaa sydämensä kyllyydestä.
        Varmasti ottaa voimille vihata noin paljon ja kaikkia. Säälin Teuvoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä näkyy olevankin kaikki tahot, joita Teuvo Suni vihaa sydämensä kyllyydestä.
        Varmasti ottaa voimille vihata noin paljon ja kaikkia. Säälin Teuvoa!

        Sääli itseäsi vaan, Teuvolla menee yläilmoissa aika mukavasti! Tuo vaikuttaa naurettavalta, että millä lihaksilla sinä jotakin säälit, itsehän sinä olet säälin tarpeessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä löydy tuolta listalta sellaista lahkoa. Yksi yhden miehen erittäin aggressiivinen lahko siellä näkyy olevan, oikein punaisella alleviivauksella varoitettu.
        https://prnt.sc/V01SFXDvLM5j

        Eipä tuo Teuvon vihalista niin tyhjentävä voi ollakaan ja miksi hän oman lahkonsa siihen laittaisikaan vaikka kaikkia vihaakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli itseäsi vaan, Teuvolla menee yläilmoissa aika mukavasti! Tuo vaikuttaa naurettavalta, että millä lihaksilla sinä jotakin säälit, itsehän sinä olet säälin tarpeessa!

        Sääliminen tapahtuu psykologis-emotionaalisella alueella. Kyllä minä säälin ihmistä, joka ei ole kyennyt luopumaan toisten herjaamisesta ja pyhien arvojen rienaamisesta, vaan jatkaa vaan ilman, että mielenmuutos ja katumus edes kävisivät mielessäkään. Se on surullista.


    • Anonyymi

      Jeesus ilmaisee itsensä vain niille, jotka noudattavat Jumala kymmentä käskyä.

      Joh. 14:21

      Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

    • Anonyymi

      Onnettomuudetkin on Jumalan tekoja.

      Kiitä joka tilanteessa Herraa sinun Jumalaasi.

      Jes. 45:7 minä, joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.

      • Anonyymi

        Sananl. 16:4

        Kaiken on Herra tehnyt määrätarkoitukseen,
        niinpä jumalattomankin onnettomuuden päivän varalle.

        Hoos. 14:1

        Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.


    • Anonyymi

      Monet uskovaiset kun muistisairaus iskee ja uskot unohtuu, niin alkavat kiroilemaan kuin turkkilaiset.

      • Anonyymi

        Päänusko ei kestä muistisairautta ja tai muuta aivovauriota, koska se uskonlaji on saatu aistien kautta kuulosta ja on psykologinen uskontila.

        Sen sijaan kun kristillisessä kirkoissa kastetaan lapsi ja lapsi saa kasteessa Pyhän Hengen, niin hänellä on hengen tason usko, mikä pysyy ihmisessä koko ajan aina ikuisuuteen asti.

        Joka ei ota vastaan uskon Hengen lahjaa, kuten sen tekee lapsi, ei pääse sisälle sinne Jumalan valtakuntaan. Monet koittavat, mutta eivät voi.


    • Anonyymi

      Ei kukaan normaali haluaisi sinne munkkien ja pappien joukkoon.
      Ja joku niistä annetaan kumppaniksi.

      • Anonyymi

        Olipas ”hauska” juttu…


    • Anonyymi

      kyllä lapsetkin , jotka lukevat päivittäin aku ankkaa ovat onnellisempia 🤣

      • Anonyymi

        Varmaankin keskiviikko on sinulle iloa herättävä päivä.


    • Anonyymi

      Onneksi kristityillä on omakohtainen koeteltu usko, joka perustuu Raamatun erehtymättömään totuuteen. Kokenut kristitty tietää, että hyvällä Taivaan Isällämme on avara syli. Ei hän niuhota erilaisia näkökantojakaan, koska Hän on kutsunut meidät kaikki yksilöllisesti. Hän siunaa alkavaa uskoa ja antaa noviisin kasvaa Jeesuksen ja Pyhän Hengen osaavassa ja armollisessa hoivassa. Tosin jotkut ovat suuttuneet hyvälle Jumalallemme, omien tai muitten tuottamien harhakäsitysten riivaamana. He jopa moralisoivat, että hyvä Jumalamme on sadisti, kun Hän hävittää pahan maailmasta, jotta hyvä saisi taas jalansijaa maailmassa. Täällä riehuu kokenut ovela ja näkymätön saatana, jota moni negatiivinen ihminen mieluusti alkaa puoltamaan ! Puoltamaan läpeensä mätää pahuutta ! Miksi puollatte tätä löyhkäävää pahuuden ilmentymää ? Kuitenkin teidätkin hyvä Jumalamme loi puhtaaksi lapsekseen ja antoi hänelle hyvyyden tehtävän, edistääkseen hyvyyttä. Tuhlaajapojan isän tavoin Hän odottaa sinua takaisin luokseen, sontatunkioltasi, puhdistaakseen myös sinut koko raikkaaseen loistoosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe