Sähkövarastointiin perustuva järjestelmä mahdollistaa usean sähköauton lataamisen samanaikaisesti ..

Anonyymi-ap

...täydellä teholla.

Suomen sähköautokanta kasvaa kasvamistaan. Viimeisen tiedon mukaan sähköautokanta oli kesäkuun 2024 lopussa 251 552 kappaletta, mikä edustaa peräti 8,8 prosenttia koko henkilöautokannasta Suomessa.

Syyskuun lopussa se oli jo 274.962 ladattavaa autoa.

https://www.sttinfo.fi/tiedote/70548759/sahkoautojen-latausasemilla-kytee-ruuhkapommi-jonka-suomalaisyhtio-lupaa-purkaa?publisherId=69820899&lang=fi

25

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin latauskentän sähköliittymää on tuskin järkeä mitoittaa kentän max. tehon mukaan kun sähkövarastointi on keksitty ja jo nyt kaupallisesti saatavilla olevaa tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Ääliö !!! Jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että sähköä ei voi varastoida !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö !!! Jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että sähköä ei voi varastoida !!!!

        Mitähän tuokin tarkoittaa?? Mikäs esim, akku on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö !!! Jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että sähköä ei voi varastoida !!!!

        Ei ainakaan posti tiedä kun vielä luulee sen uusiutuvan kun autoissaan lukee että "kuljen uusiutuvalla sähköllä". Jos se sähkö siinä autossa kerran käytetään niin kuinka se uusiutuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan posti tiedä kun vielä luulee sen uusiutuvan kun autoissaan lukee että "kuljen uusiutuvalla sähköllä". Jos se sähkö siinä autossa kerran käytetään niin kuinka se uusiutuu?

        Asia näkyy olevan sinulle liian monimutkainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö !!! Jokainen terveellä järjellä varustettu tietää että sähköä ei voi varastoida !!!!

        Mikäs tämä sitten on?
        https://www.cactos.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan posti tiedä kun vielä luulee sen uusiutuvan kun autoissaan lukee että "kuljen uusiutuvalla sähköllä". Jos se sähkö siinä autossa kerran käytetään niin kuinka se uusiutuu?

        Siinä sinulle selvästi haaste ottaa tuosta selvää ja ymmärtää sen minkä muut ymmärtävät ja tietävät.


    • Anonyymi

      Paljonkohan uskotte sähkön maksavan tuollaisella latausasemalla? Tuskin kukaan rakentaa ja investoi hyvän hyvyyttään.

      • Anonyymi

        Merkittävästi vähemmän koska yrittäjä tulee toimeen pienemmällä sähköliittymällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävästi vähemmän koska yrittäjä tulee toimeen pienemmällä sähköliittymällä.

        Lisäksi tästä tulee vielä muita etuja latausasemaa ylläpitävälle yrittäjälle, kuten sähkön ulosmyynti silloin kuin lataajia on vähän ja sähkö on kallista. Sekään ei ole vähäpätöinen etu että akusto lisää om,avaraisuutta sähkön suhteen ja kiinteistö ei ole vailla sähköa esimerkiksi sähkökatkojen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävästi vähemmän koska yrittäjä tulee toimeen pienemmällä sähköliittymällä.

        Sähkövvarastoa ei voi jatkuvasti ladata pienemmällä teholla kuin purkaa. Mitä hintaan tulee se on kallis. Pelkät akut maksavat n 1000 €/kWh. Siihen varaston rakentaminen, tontti, piha, tiet, valaistus, sähköliittymä, pääkeskus, lataustolpat jne päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkövvarastoa ei voi jatkuvasti ladata pienemmällä teholla kuin purkaa. Mitä hintaan tulee se on kallis. Pelkät akut maksavat n 1000 €/kWh. Siihen varaston rakentaminen, tontti, piha, tiet, valaistus, sähköliittymä, pääkeskus, lataustolpat jne päälle.

        Entä kestoikä. Paljonko syklejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä kestoikä. Paljonko syklejä?

        Hölmö poika, akulla ja akulla on eroja ja ne tehdään käyttötarkoituksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö poika, akulla ja akulla on eroja ja ne tehdään käyttötarkoituksen mukaan.

        Samoja moduleja kuin muissakin akuissa ja eikös niiltä vaadita nopeaa purkausta, että moni auto saa pikalatauksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkittävästi vähemmän koska yrittäjä tulee toimeen pienemmällä sähköliittymällä.

        Mitåpä luulet tuollaisten akkumäärien maksavan ? Kukahan ne loppujen lopuksi maksaa ? Taitaa lataaja maksaa .


    • Anonyymi

      Pakastin alkoi sulaa kiuas ei edes lämpene kun sähkökaara vie vitusti sähköö

      • Anonyymi

        Sinulla on talon sähköissä jotain vikaa.


    • Anonyymi

      Koska akut ovat ongelmallisia ja tuulisuus ja aurinkoisuus vaihtelee, laitetaan joka paikkaan kauheasti lisää oikein isoja akkuja. Tämä maa on tuhoutumassa kovaa vauhtia.

      • Anonyymi

        Perustelisitko vielä misi tämä maa on tuhoutumassa.


    • Anonyymi

      Nykyiset sähköautoilijat ovat tuottamassa tulevaisuuden sähkövarastoja. Kun sähköauto tulee tiensä päähän sen akku on täysin käyttökelpoinen osana sähkövarastoa. Sen ei tarvitse saavuttaa alkuperäistä kapasitteettia vaan osana sähkövarastoa vajaa kapasiteetti riittää hyvin. Tämä säästää merkittävästi ympäristöä kun akulla voi olla jopa kymmenien vuosien elinkaari ensin autossa ja sitten osana sähkövarastoa.

      • Anonyymi

        Ei ole, koska tuollainen vanha akku on todella suuri paloturvallisuusriski. Vanhat akut palavat kymmeniä kertoja todennäköisemmin kuin uudet akut.

        Ja muuten, akut lopettavat toimintansa kauan ennen kuin niiden kapasiteetti tippuu nollaan. Jo 50% kapasiteetin akku ei yleensä toimi ollenkaan. Jo 70% kapasiteetin akulla tuskin on montaa vuotta käyttöaikaa sähkövarastossa. Todennäköisesti se lopettaa toimintansa jo vuoden sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska tuollainen vanha akku on todella suuri paloturvallisuusriski. Vanhat akut palavat kymmeniä kertoja todennäköisemmin kuin uudet akut.

        Ja muuten, akut lopettavat toimintansa kauan ennen kuin niiden kapasiteetti tippuu nollaan. Jo 50% kapasiteetin akku ei yleensä toimi ollenkaan. Jo 70% kapasiteetin akulla tuskin on montaa vuotta käyttöaikaa sähkövarastossa. Todennäköisesti se lopettaa toimintansa jo vuoden sisällä.

        Ja oikein ekologinen käyttäisi sähköautoa niin kauan kuin akku vain kestää. Eli autosta luovutaan vasta kun akku lopullisesti hajoaa. Eikä välttämättä silloinkaan, jos akun saa helposti vaihdettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, koska tuollainen vanha akku on todella suuri paloturvallisuusriski. Vanhat akut palavat kymmeniä kertoja todennäköisemmin kuin uudet akut.

        Ja muuten, akut lopettavat toimintansa kauan ennen kuin niiden kapasiteetti tippuu nollaan. Jo 50% kapasiteetin akku ei yleensä toimi ollenkaan. Jo 70% kapasiteetin akulla tuskin on montaa vuotta käyttöaikaa sähkövarastossa. Todennäköisesti se lopettaa toimintansa jo vuoden sisällä.

        Ja taas aivan diipadaapaa. Litiumakussa ei ole mitään sellaista ikääntymisprosessia mikä tekisi siitä ajan mittaan vähemmän paloturvallisen. Ainoastaan akku menettää hyvin hitaasti ominaiskapasiteettiaan, mutta tälläkin on merkitystä lähinnä vain jos akku ladataan lähes tyhjästä täyteen useammim kuin kerran viikossa, mitä tapahtuu normaalissa käytössä erittäin harvoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja oikein ekologinen käyttäisi sähköautoa niin kauan kuin akku vain kestää. Eli autosta luovutaan vasta kun akku lopullisesti hajoaa. Eikä välttämättä silloinkaan, jos akun saa helposti vaihdettua.

        Kyllä akun saa helposti vaihdettua . Tosin ovat kalliita .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas aivan diipadaapaa. Litiumakussa ei ole mitään sellaista ikääntymisprosessia mikä tekisi siitä ajan mittaan vähemmän paloturvallisen. Ainoastaan akku menettää hyvin hitaasti ominaiskapasiteettiaan, mutta tälläkin on merkitystä lähinnä vain jos akku ladataan lähes tyhjästä täyteen useammim kuin kerran viikossa, mitä tapahtuu normaalissa käytössä erittäin harvoin.

        Litiumakussa on sellainen ominaisuus , että se kemiallisesti alkaa huonontua heti valmistumisensa jälkeen . Vaikka ei akkua käytettäisi .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      865
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe