Erään jumalan syntymä

12

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uskot soopaa!

• Anonyymi

Mitä mieltä olet tutkijoiden näkemyksistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruben Stiller:
        Nämä ovat mormonien väitteitä.
        Ei kuulu Raamatun mukaiseen kristillisyyteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajissa tutkijoiden näkemykset kelpaavat vain silloin, kun niillä voidaan pönkittää Vartiotorni-seuran oppia. Siis todella harvoin. Joitakin yksittäisiä rusinoita voidaan poimia pullasta, nekin tarvittaessa asiayhteydestä irroittaen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruben Stiller:
        Nämä ovat mormonien väitteitä.
        Ei kuulu Raamatun mukaiseen kristillisyyteen!

Ai puhuiko se jotain mormoneista? En kuullut tuota lainkaan. Mutta joka tapauksessa, kuka siitä taas päättikään, mikä on raamatun mukaista kristillisyyttä?

Ja minä kysyin mielipidettä tutkijoiden (tohtorit Ville Mäkipelto ja Juha Pakkala) näkemyksistä, en Stillerin näkemystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovan todistajissa tutkijoiden näkemykset kelpaavat vain silloin, kun niillä voidaan pönkittää Vartiotorni-seuran oppia. Siis todella harvoin. Joitakin yksittäisiä rusinoita voidaan poimia pullasta, nekin tarvittaessa asiayhteydestä irroittaen.

JT uskoo Raamattuun, mikset sinä usko... Estääkö homoutesi sen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäävät totuutensa murenevan. Eivät uskalla ottaa selvää ja olisihan se oikeastikin ongelmia tuottava juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

JT uskoo Raamattuun, mikset sinä usko... Estääkö homoutesi sen?

Onko hallintoelin tosiaan sanonut teille ettette saa lukea muuta kuin hallintoelimen kirjallisuutta! Ette tosiaankaan lue valheita, vaan silmänne aukenevat ja tulette tietämään historiaa ja muuta tietoa!
        Nyt vähän rohkeutta kehiin!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäävät totuutensa murenevan. Eivät uskalla ottaa selvää ja olisihan se oikeastikin ongelmia tuottava juttu.

Kyllä, todistajilla taitaa olla tällainen alitajuinen pelko. Eivät ole "totuudestaan" ollenkaan niin varmoja kuin uskottelevat itselleen ja muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, todistajilla taitaa olla tällainen alitajuinen pelko. Eivät ole "totuudestaan" ollenkaan niin varmoja kuin uskottelevat itselleen ja muille.

Jehovan todistajat ovat kyllä innokkaana Raamatun sanan tulkintaansa muille opettamassa, mutta jostakin syystä näiltä opettajilta ei saisi kysyä opetetusta sanan tulkinnasta mitään.
        Ei saa epäillä ei kyseenalaistaa eikä opetuksen ristiriitoihin saa puuttua lisäselvitystä pyytämällä.
        Mikähän siinä on.?

• Anonyymi

Anonyymi 2024-10-10 19:30:26

"Onko hallintoelin tosiaan sanonut teille ettette saa lukea muuta kuin hallintoelimen kirjallisuutta! "

-Niin se on. Muuta raamattuaiheista kirjallisuutta ei JT saa lukea.
      Ja itse Raamatusta heille annetaan väärennös, jota he sanovat "UM" -painokseksi

Otetaan yksi esimerkki

Matteuksen 24:39

UM: He eivät kiinnittäneet huomiota siihen, mitä tapahtui, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja pyyhkäisi heidät kaikki pois. Samanlainen tulee olemaan Ihmisen Pojan läsnäolo.

KR92: Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.

1933/38: eivätkä tienneet, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.

Käännöksessä on päädytty ratkaisuun, joka tukee Jehovan todistajien käsitystä siitä, että Nooa olisi saarnannut aikalaisilleen vedenpaisumuksesta. Näkemys on Jehovan todistajille tärkeä, sillä he pitävät sitä suoraan verrannollisena meidän aikaamme, kun he saarnaavat pelastuksesta muulle maailmalle. UM on ratkaissut ongelman antamalla ymmärtää, että ihmiset olivat ainoastaan välinpitämättömiä Nooan julistamiseen (”eivät kiinnittäneet huomiota”). Muut käännökset kuitenkin toteavat suoraan, ettei ihmisillä ollut mitään käsitystä koko vedenpaisumuksesta ennen kuin se tuli. Tämä oli ristiriidassa Jehovan todistajien näkemyksiin nähden, joten se piti muuttaa.

• Anonyymi

Tosi hyvä podcast, suositus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe