Kempowerin aiempi menestys on tyssännyt kuin seinään ja vaikeudet ovat seuranneet toisiaan. Yhtiö on joutunut useampaan kertaan- laskemaan lähiajan näkymiään, yhtiön sisäpiiriläiset ovat myyneet osakkeitaan ja myynnissä on ilmennyt yhä uusia vaikeuksia.
käykö samoin kuin new jorkissa 1900 luvun alussa latausautoille?
1900- luvun alussa sähköajoneuvot näkyivät jo kaduilla ja kilpailivat höyry- sekä bensiinikäyttöisten ajoneuvojen kanssa. Hetkeä myöhemmin kilpa-autoilija Camille Jenatzyn sähkökäyttöinen urheiluajoneuvo, nimeltään ''Le Jamais Contente'', oli ensimmäinen ajoneuvo, joka kulki yli 100 kilometriä tunnissa.
Tämän jälkeen sähköautoilu jatkoi hetken suosiotaan, mutta huomio ei kestänyt pitkään. Vaikka sähköautoista pystyttiin kehittämään hyödyllisempiä ja tehokkaampia toiminnoiltaan, olivat ne hyvin kalliita.
Henry Ford otti koppia tästä ja Ford kehitti Model T- nimisen automallin, joka oli puolet halvempi kuin sähköajoneuvot. Tämä bensiinikäyttöinen auto nousikin maailman suosioon - ainakin muutamaksi vuodeksi.
Kempowerin aiempi menestys on tyssännyt kuin seinään -E autot katoaa?
11
159
Vastaukset
- Anonyymi
niinkö se menee
vety kaataa viiden vuoden sisällä akkuhommat?- Anonyymi
Ei kiinnosta?
- Anonyymi
Joko taas ne uutiset ensimmäisistä ensi vuonna rakennettavista vedyn tankkausasemista?
Vetyä on yritetty tuoda liikennepolttoaineeksi yli 100 vuoden ajan. Suomessakin ensimmäiset kokeilut liki 100 vuoden takaa
https://autotoday.fi/paivan-museoauto-suomen-ensimmainen-vetyauto-vuodelta-1927/
Tällä hetkellä vetyautoja on maassamme 2, molemmat museoituina. Tankkausasemiakin on ollut. 2 rakennettiin kymmenkunta vuotta sitten, kun ympäri maailmaa kiimailtiin vedystä. Vaan kun Suomessa on saatu kovasta yrittämisestä huolimatta kaupaksi 0 kpl vetyautoja ja 0 kpl vetybusseja, tankkausasemat on aikaa sitten purettu.
Vety on ollut kallis harharetki myös Kaliforniassa.
https://www.latimes.com/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere
Vety on paljon vaarallisempaa käsitellä kuin mikään muu liikennepolttoaine.
"Vedyn ja ilman seoksen sytyttämiseen riittää 0,02 mJ:n energia. Puristetun vedyn vuoto voi muodostaa niin paljon staattista varausta, että vuoto syttyy näennäisesti itsestään. Myös muuten muodostunut staattinen varaus, kipinät, kuumat pinnat ja liekit sytyttävät vedyn helposti. Ruosteinen pinta voi sytyttää vedyn huomattavasti itsesyttymislämpötilaa alemmassa lämpötilassa. Hienojakoinen platina ja jotkut muut metallit sytyttävät vedyn."
https://ova.ttl.fi/vety
Tästä syystä on ympäri maailmaa räjähdellyt sekä vedyn tuotantolaitoksia (pari tapausta USA:ssa) ja tankkausasemia (mm. Norjassa).
https://www.aria.developpement-durable.gouv.fr/wp-content/uploads/2020/11/2020_06_flash_H2_transport.pdf
- Anonyymi
Ja mihin sähköautot häviää, kokoajan niitä myydään ja niiden myynnin kasvu on suurempaa kuin minkään muun käyttövoiman. Nyt vaan sattuu olemaan lama joka vähentää autojen myyntiä isosti.
- Anonyymi
Sähköautoja myydään, mutta suurin osa käytössä olevista sähköautoista on todellisuudessa polttomoottoriautoja, jotka on vain rekisteröity sähköautoiksi. Tempulla tienaa ison veronalennuksen.
Nämä sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot juovat bensaa ihan normaaliin tahtiin, EU alueelle 7-8 l/100 km. Suomessa vajaa 6, kun näitä niin innolla lataillaan.
Ns täyssähköautot ovat nekin osoittautuneet huijaukseksi. Massaa 600 kg enemmän ja lyhyt käyttöikä, joten valmistuksesta paljon suuremmat päästöt. Käyttöikä on lyhyt, koska pohjaan sijoitetun akuston korjaaminen on niin vaikeaa ja kallista, ettei kannata yrittääkään. Pikkuruisen pohjakolhun saanut auto romutetaan oitis.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
Patteriuskovaiset vuosikausia lällätti, miten on kohta joka paikka täynnä akkukorjaamoita ja uuden akun saa tonnilla.
Eipä ole näitä korjaamoita näkynyt. Sen sijaan on näkynyt uutisia, joiden mukaan pelkkä akun tarkastus ja laitto takaisin nippuun maksaa 15 000 €. Ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin uusi auto. Tästä syystä on helpointa vakuutusyhtiölle lunastaa ja romuttaa vaurioitunut sähköauto. Tuhlaamatta aikaa sen selvittämiseen, onko korjaus edes teoriassa mahdollista.
Sitäpaitsi patteriautovalmistajat kilvan kehittävät autoistaan korjauskelvottomia kertakäyttötuotteita. Tesla etunenässä. Keinoina mm. akun valaminen täyteen massaa ja liimaaminen osaksi koria.
Kun ei enää uusia tahdo mennä kaupaksi - ei edes 10 000 € hinnanalennusten jälkeen - niin korjauskelvottomuus takaa, että saadaan samalle kuskille vuosien mittaan myytyö useampi auto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja myydään, mutta suurin osa käytössä olevista sähköautoista on todellisuudessa polttomoottoriautoja, jotka on vain rekisteröity sähköautoiksi. Tempulla tienaa ison veronalennuksen.
Nämä sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot juovat bensaa ihan normaaliin tahtiin, EU alueelle 7-8 l/100 km. Suomessa vajaa 6, kun näitä niin innolla lataillaan.
Ns täyssähköautot ovat nekin osoittautuneet huijaukseksi. Massaa 600 kg enemmän ja lyhyt käyttöikä, joten valmistuksesta paljon suuremmat päästöt. Käyttöikä on lyhyt, koska pohjaan sijoitetun akuston korjaaminen on niin vaikeaa ja kallista, ettei kannata yrittääkään. Pikkuruisen pohjakolhun saanut auto romutetaan oitis.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
Patteriuskovaiset vuosikausia lällätti, miten on kohta joka paikka täynnä akkukorjaamoita ja uuden akun saa tonnilla.
Eipä ole näitä korjaamoita näkynyt. Sen sijaan on näkynyt uutisia, joiden mukaan pelkkä akun tarkastus ja laitto takaisin nippuun maksaa 15 000 €. Ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin uusi auto. Tästä syystä on helpointa vakuutusyhtiölle lunastaa ja romuttaa vaurioitunut sähköauto. Tuhlaamatta aikaa sen selvittämiseen, onko korjaus edes teoriassa mahdollista.
Sitäpaitsi patteriautovalmistajat kilvan kehittävät autoistaan korjauskelvottomia kertakäyttötuotteita. Tesla etunenässä. Keinoina mm. akun valaminen täyteen massaa ja liimaaminen osaksi koria.
Kun ei enää uusia tahdo mennä kaupaksi - ei edes 10 000 € hinnanalennusten jälkeen - niin korjauskelvottomuus takaa, että saadaan samalle kuskille vuosien mittaan myytyö useampi auto.Ëtkö siis ymmärrä, puhuin sähköautoista, siis niistä aidoista ja oikeista.
- Anonyymi
PAtterivatkaimilla kovat kasvulukemat. Negatiiviset sellaiset.
Patterivatkaimien myynti romahti jo vuosi sitten. Tästä syystä patteripetterit vimmalla postittaa edelleen 2023 kevään tilastoja.
2023 patterivatkaimet ja sähkautoksi rekisteröidyt polttomoottoriautot niukasti yli 50 %.
Mutta 2024 on vatkaimien osuus ensirekisteröinneistä ollut enää 1/4 osa. Loput 3/4 osaa liikkuu enimmäkseen polttomoottorin voimin.
Myös ne sähköautoiksi rekisteröidyt. Tämä on helppo päätellä siitä, että nimellisesti näiden sähköautoiksi rekisteröityjen pitäisi kuluttaa vain 1,5 l/100 km bensaa, mutta todellinen keskikulutus on Suomessa vajaa 6 ja koko EU alueella 7-8 l/100 km.
Näistä syistä sähköistyminen ei ole pienentänyt liikenteen päästöjä! Parantuneen energiatehokkuuden hyödyn on syönyt suuremmat päästöt valmistuksesta ja hurjasti kasvanut massa. Perusmallin bensakäyttöinen auto maksaa 30 000 € (uusien polttomoottoriautojen keskihinta Suomessa) ja painaa reilun 1300 kg
Vatkaimien keskihinta 50 000 ja massa tyypillisesti 2000-2200 kg. Mikä takaa myös nopeamman tieverkon kulumisen ja suuremmat hiukkaspäästöt renkaista ja tienpinnasta.
Senhän kaikki jo muisti, että polttomoottoriautojen pakokaasut puhdistetaan niin hyvin, että suurimmaksi päästölähteeksi ovatkin nousemassa renkaat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautoja myydään, mutta suurin osa käytössä olevista sähköautoista on todellisuudessa polttomoottoriautoja, jotka on vain rekisteröity sähköautoiksi. Tempulla tienaa ison veronalennuksen.
Nämä sähköautoiksi rekisteröidyt polttomoottoriautot juovat bensaa ihan normaaliin tahtiin, EU alueelle 7-8 l/100 km. Suomessa vajaa 6, kun näitä niin innolla lataillaan.
Ns täyssähköautot ovat nekin osoittautuneet huijaukseksi. Massaa 600 kg enemmän ja lyhyt käyttöikä, joten valmistuksesta paljon suuremmat päästöt. Käyttöikä on lyhyt, koska pohjaan sijoitetun akuston korjaaminen on niin vaikeaa ja kallista, ettei kannata yrittääkään. Pikkuruisen pohjakolhun saanut auto romutetaan oitis.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009465046.html
Patteriuskovaiset vuosikausia lällätti, miten on kohta joka paikka täynnä akkukorjaamoita ja uuden akun saa tonnilla.
Eipä ole näitä korjaamoita näkynyt. Sen sijaan on näkynyt uutisia, joiden mukaan pelkkä akun tarkastus ja laitto takaisin nippuun maksaa 15 000 €. Ja akun uusiminen maksaa enemmän kuin uusi auto. Tästä syystä on helpointa vakuutusyhtiölle lunastaa ja romuttaa vaurioitunut sähköauto. Tuhlaamatta aikaa sen selvittämiseen, onko korjaus edes teoriassa mahdollista.
Sitäpaitsi patteriautovalmistajat kilvan kehittävät autoistaan korjauskelvottomia kertakäyttötuotteita. Tesla etunenässä. Keinoina mm. akun valaminen täyteen massaa ja liimaaminen osaksi koria.
Kun ei enää uusia tahdo mennä kaupaksi - ei edes 10 000 € hinnanalennusten jälkeen - niin korjauskelvottomuus takaa, että saadaan samalle kuskille vuosien mittaan myytyö useampi auto.Hij
- Anonyymi
Ei ole vielä lama , on vasta taantuma .
- Anonyymi
taantuma lopullinen
- Anonyymi
Euro ghetto lässähti kuin marttojen vanukas.😱
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961