Asematiellä kävelin,

Anonyymi-ap

missä voi kävellä jalankulkija kun reunoilla kivetys keskellä asfaltti? Siis enkö voi kävellä keskellä Asematietä?

15

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Asematie, alkaen Terveyskeskuksen jälkeen, ja jatkuen Ratatielle on koko leveydeltään kävelykatu, vaikka rakenteellisia muutoksia ei olla vielä tehty Tikkurin edessä.

Kävelykatua on myös Vehkapolku, Männistönpolku ja Uusi Tori.

https://www.vantaa.fi/fi/ajankohtaista/uutinen/asematie-kaupungintalon-edustalta-ratatielle-nyt-kavelykatu

Vaikka reunoilla on kivetys ja keskellä asfaltti niin sillä ei ole jalankulkijoille mitään merkitystä. Kaupungintalo edustalla on kävelykatu peruskorjattu ja se asfaltoitu osa on siinä, että kun on virallista huoltoajoa tai tontille ajoa, niin siinä pitäisi ajaa autoilla.

Mutta ajoneuvojen tulee silti väistää meitä jalankulkijoita!

Kävelykadulla saa siis kävellä koko leveydeltä myös Tikkurin edessä.

Kävelykadun liikennemerkki kertoo, että siinä on kävelykatu, nopeusrajoitus ajoneuvoille (myös skuutit, polkupyörät, sähköskootterit, sähkömopot), max 20 km/h eli sovitettava jalankulkijoiden mukaan. Ajoneuvojen tulee antaa jalankulkijoille esteetön kulku! Kävelykadulla on ajoneuvojen pysäköinti kielletty, paitsi polkupyörät ja sähköiset liikkumisvälineet.

Huoltoajoa ei ole kaupassa, ravintolassa, parturissa jne käynnit eikä myös ruokalähettien toiminta.

Minä kävelen aina kävelykadulla missä haluan, myös Tikkurin edessä eli sillä entisellä ajoradalla. Monet maahanmuuttajataustaiset vaarantavat ajoneuvoillaan ajaessaan meidän jalankulkijoiden turvallisuuden, ajetaan lähes päälle, torvet soittavat torvia, jopa syljetty, lähdetty seuraamaan.

Myös monet kantasuomalaiset niin jalankulkijat kuin pyöräilijät, ovat sitä mieltä, että Tikkurin edessä ei saa kävellä entisellä ajoradalla.

Suomen laki menee ihmisten omien liikennesääntöjen edelle!

Kävele siellä missä haluat, niin sillä kaupungintalon edessä olevalla asfaltoidulla osuudessa, kuin Tikkurin edessä entisellä ajoradalla!

Ihmisten pitäisi jo lopettaa "seiniä pitkin" kävely ja uskaltaa ottaa oman tilansa!

Tikkurin edessä on ollut kävelykatu "vasta" 16 kk ja Kaupungintalon edessä "vasta"
      10,5 kk!

• Anonyymi

Meinasin jäädä auton alle muutama päivä sitten kun ruokalähetti kääntyi Dixin kohdalta Asematielle kielletty ajosuunta liikennemerkistä huolimatta. Ja ajoin muuten lujaa. Jostain syystä ruokalähettien ja villien taksien toilailut ei kiinnosta poliisia. Parhaimmillaan olen nähnyt Dixin edessä olevalla bussien jättöalueella neljä taksia odottamassa.

• Anonyymi

Ruokalähettejä ja myös Pizzerian, parturin, lihakaupan työntekijät ajavat Ratatieltä Dixin suunnasta kielletyn ajosuunnan merkistä huolimatta Asematien kävelykadulle.

Liikennemerkin yhteydessä on "ei koske" ja polkupyörän kuva, mutta eivät he aja polkupyörällä vaan autolla. Itse olen joutunut heidän takiaan vaaraan niin jalankulkijana kuin pyöräilijä siinä kapealla kohtaan, kuten muuallakin kävelykadulla.

Itseltäni loppuu "virta", jos näyttää että ajoneuvo ei anna esteetöntä kulkua minulle jalankulkijalle. Tarkoittaa, että pidän kulkusuuntani, mutta pysähdyn! Siinä sitten vähän aikaa seison ja annan autoilijan ihmetellä, huudella ja useimmiten se autoilija väistää lopulta!

Tietysti jos näyttää, että se autoilija on täysin idiootti eli olen vaarassa jäädä auton alle, niin sitten on ehkä joustettava! Siellä ajetaan pääsääntöisesti ylinopeutta!

Tietysti ihan selkeää huäoltoajoa eli muutamat paketti- ja kuorma-autot, jotka vievät tavara Tikkuriin tai hakevat niitä yleensä väistän, vaikka ei tarvitsisi. Olen kävellyt Tikkurin edessä "vanhalla" ajoradalla ja poliisit ovat tulleet vastaan; olen hieman siirtynyt, mutta he ovat siirtyneet enemmän kulkulinjastaan.

• Anonyymi

Tässä kesällä Vantaan Sanomissa ollut juttu Asematien kävelykadusta!

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6893328

On se kauheata, että parturin ja pizzerian asiakkaat eivät pääse autolla oven eteen!

Ratkaisu olisi se, että yrittäjät muuttaisivat muualle missä pääsee oven eteen pysäköimään tai jopa ajamaan liikkeeseen sisälle.

Asematien kävelykadulta on n. 100-200 m säteellä satoja pysäköintipaikkoja - osa maksaa - osa ilmaisia.

Vantaalla on satoja liikkeitä ja yrityksiä, joiden oven edessä ei ole pysäköintimahdollisuutta, mutta silti niillä riittää asiakkaita!

Mistä mahtaa johtua?

• Anonyymi

Olen alkanut kävellä myös keskellä ja ihmetellyt kun ihmiset liikkuu seinänvierustoilla vaikka tilaa on.

• Anonyymi

Asematien kävelykatu avattiin viime vuoden, siis v. 2023, kesäkuun puolessa välissä kirkolta Ratatielle, sillä silloin tuli kävelykadun liikennemerkki Kirkon ja Nordean (muuttanut nyt) välille ja Ratatien risteykseen.

Heti siitä päivästä alkaen olen kävellyt Tikkurin edessä olevalla entisellä ajoradalla, siis keskellä kävelykatua.

Marraskuun lopulla viime vuonna, siis 2023, valmistui Asematien kävelykadun alkuosan remontti, Terveyskeskukselta kirkolle ja siitä asti olen kävellyt sillä osalla siinä asfaltoidulla osalla.

Kävelykadun liikennemerkki löytyy sieltä Keltaisen autokuvioisten pyörätelineiden kohdalta tultaessa Kielotien suunnalta.

Itse kuljen siellä lähes päivittäin ja olen nähnyt vain muutaman ihmisen kävelevän esim. Tikkurin edessä oleva entisellä ajoradalla!

Läpi talven tulen kävelemään keskellä kävelykatua!

Jalankulkijan paikkaa kävelykadulla ei ole laissa määritelty, vaan saa kulkea missä ja miten haluaa.

Myös pyöräilijät ja skuuttaajat saavat ajaa kävelykadulla missä ja miten haluaa, mutta heidän tulee antaa jalankulkijalle esteetön kulku, kuten myös muiden ajoneuvojen.

Eräs autokoulunopettaja väitti viime vuonna minulle, silloin kun oli jo kävelykadun liikennemerkit, että Tikkurin edessä ei ole kävelykatua eikä siinä ajoradalla saa kävellä!

Jatkoin vain kävelykadulla kävelemistä!

Mahtaakohan hän viedä oppilaansa ajamaan Asematien kävelykadulle?

Onneksi olen vuosikymmenien sitten käynyt autokoulun sellaisen opettajan valvonnassa, joka osaa liikennemerkit eli tietää, että kävelykadulla jalankulkija saa kävellä missä haluaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asematien kävelykatu avattiin viime vuoden, siis v. 2023, kesäkuun puolessa välissä kirkolta Ratatielle, sillä silloin tuli kävelykadun liikennemerkki Kirkon ja Nordean (muuttanut nyt) välille ja Ratatien risteykseen.

Heti siitä päivästä alkaen olen kävellyt Tikkurin edessä olevalla entisellä ajoradalla, siis keskellä kävelykatua.

Marraskuun lopulla viime vuonna, siis 2023, valmistui Asematien kävelykadun alkuosan remontti, Terveyskeskukselta kirkolle ja siitä asti olen kävellyt sillä osalla siinä asfaltoidulla osalla.

Kävelykadun liikennemerkki löytyy sieltä Keltaisen autokuvioisten pyörätelineiden kohdalta tultaessa Kielotien suunnalta.

Itse kuljen siellä lähes päivittäin ja olen nähnyt vain muutaman ihmisen kävelevän esim. Tikkurin edessä oleva entisellä ajoradalla!

Läpi talven tulen kävelemään keskellä kävelykatua!

Jalankulkijan paikkaa kävelykadulla ei ole laissa määritelty, vaan saa kulkea missä ja miten haluaa.

Myös pyöräilijät ja skuuttaajat saavat ajaa kävelykadulla missä ja miten haluaa, mutta heidän tulee antaa jalankulkijalle esteetön kulku, kuten myös muiden ajoneuvojen.

Eräs autokoulunopettaja väitti viime vuonna minulle, silloin kun oli jo kävelykadun liikennemerkit, että Tikkurin edessä ei ole kävelykatua eikä siinä ajoradalla saa kävellä!

Jatkoin vain kävelykadulla kävelemistä!

Mahtaakohan hän viedä oppilaansa ajamaan Asematien kävelykadulle?

Onneksi olen vuosikymmenien sitten käynyt autokoulun sellaisen opettajan valvonnassa, joka osaa liikennemerkit eli tietää, että kävelykadulla jalankulkija saa kävellä missä haluaa!

Tullut muutaman kerran huudettua sellaisia kohteliaisuuksia läheteille jotka ajaa Asematiellä ettei niitä voi täällä kirjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tullut muutaman kerran huudettua sellaisia kohteliaisuuksia läheteille jotka ajaa Asematiellä ettei niitä voi täällä kirjoittaa.

"itseltäni loppuu" "virta" D. Mittee sinä tarkoitit ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"itseltäni loppuu" "virta" D. Mittee sinä tarkoitit ?

Sitä, että saatan pysähtyä siihen paikkaan, kun ajat siellä autollasi etkä väistä minua!

Jalankulkija saa seistä paikallaan, sillä mikä laki ei sitä kiellä.

Lopeta kävelykadulla autolla ajaminen!

Jalankulkija on kävelykadulla Kuningas tai Kuningatar!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo maahanmuuttajataustaiset autoilijat (lähes 100 % miehiä) ovat omituista porukkaa!

Ajavat autoilla kävelykadulla, vaikka se on kielletty. Vain tontille ja huoltoajo on sallittu.
        Entä sitten pysäköinti? Siellä niitä riittää ja varsinkin iltaisin klo 20 jälkeen saattaa olla 5-6 autoa pysäköitynä Tikkurin edessä.

Joskus se maahanmuuttajataustainen autoilija alkaa englanniksi huutamaan ja käskee väistämään, minun jalankulkijan. Tietysti vastaan suomeksi. Autoilijalta tulee huonolla suomenkielellä; ei ymmärrä. En silti väistä ja sitten tulee suomeksi kaikki mahdolliset naista koskevat haukkumasanat! Kerrottakoon, että osaan minäkin sanoa takaisin.

Hyvin on kotoutuminen mennyt perille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä, että saatan pysähtyä siihen paikkaan, kun ajat siellä autollasi etkä väistä minua!

Jalankulkija saa seistä paikallaan, sillä mikä laki ei sitä kiellä.

Lopeta kävelykadulla autolla ajaminen!

Jalankulkija on kävelykadulla Kuningas tai Kuningatar!

Kyllä minä ihan apinoiksi sun muuksi olen haukkunut ja käskenyt mennä paimentamaan niitä kameleita sinne mistä ovat tulleet.

• Anonyymi

Tänään kävelin Asematien kävelykadulla Tikkurin kohdalla entisellä ajoradalla. Tapahtui seuraavaa: Kielotien suunnasta tuli auto minua vastaan ja autoilijan käytöksestä huomasin, että ei ehkä väistä eli varauduin väistämään, kuvaten samalla kännykälläni.

Kuljettaja teki melko viime hetkellä jyrkän käännöksen hänestä katsoen vasemmalle, joten sain rauhassa jatkaa kävelyäni ilman, että jouduin väistämään.

Autoilija pysähtyi vähän matkan päähän ja autosta nousi Romaani huutaen; oletko joku vammainen kun kävelet keskellä ajorataa! Siihen vastasin, että tämä on kävelykatu etkä saa täällä ajaa.

Autoilija sitten jatkoi vähän matkaa ja kuinka ollakaan pysäköi autonsa kävelykadulla Tikkurin eteen!

Kuka mahtaa olla vammainen?

• Anonyymi

Eilen päivällä kävelin Tikkurista apteekin kohdalle, taxi tuli kävelykadulla vastaan siinä esteiden välistä ja ajoi kirkolle päin.

• Anonyymi

Toissapäivänä tuli 2 autoa ratatieltä Asematielle parin minuutin välein. Molemmat meni pizzeriohin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toissapäivänä tuli 2 autoa ratatieltä Asematielle parin minuutin välein. Molemmat meni pizzeriohin.

Tänään n. klo 21.40 kävelin Ratatien suunnasta Asematien kävelykadulla Tikkurin kohdalla keskellä kävelykatua , kuten minulla on tapana ja kuten laki sallii.

Tikkurin edessä oli tietysti 2 autoa pysäköitynä!

Näin kun peruskorjatun kävelykadun, kirkon jälkeen, eräs auto kiihdytti todella kovaan vauhtiin, n. 70-80 km/h. Kävelykadulla on sallittu max 20 km/h! Ai niin, sehän ei koske maahanmuuttajia, heidän omasta mielestään!

Seurasin mitä autoilija tekee, väistin hieman ja autoilija jarrutti ja väisti. Näytin hänelle "sormitervehdyksen" ja hän myös näytti. Kuinka ollakaan, maahanmuuttajataustainen autoilija! Hänen ajonsa oli läpiajoa eli meni Ratatielle!

Siinä sitten huusin kuuluvasti erään maahanmuuttajia koskevan sanan, niin että kaikki kuulivat; pizzerian työntekijät, kävelijät, jotka näyttivät olevan pääasiassa maahanmuuttajataustaisia. Toistin huutoni varmuudeksi uudestaan, jotta kaikille tulee asia selväksi eli kantani maahanmuuttajiin ja varsinkin kävelykadulla ajaviin!

Entä jos kävelijä olisi ollut henkilö, joka olisi keskittynyt puhelimeen? Entä jos siellä olisi ollut lapsia yksin tai vanhempien kanssa? Tai henkilö, jonka liikkuminen on huonoa?

Koska mahtaa tulla ensimmäinen vakava loukkaantuminen tai ruumis Asematien kävelykadulla?

Teille, jotka olette vieläkin sitä mieltä, että Asematien entinen ajorata ei olisi kävelykatua niin kerrottakoon, että se on! Suomen laki menee teidän aivoitusten edelle!

Asian voi varmistaa myös tässä ketjussa olevista uutisista tai poliiseilta!

PS. Suomen lain mukaan Jalankulkijan ei ole pakko käyttää heijastinta, mutta minä käytän ja tänäänkin oli käytössä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe