Miksi ihmeessä? Miksi ne eivät saisi lisääntyä? Miksi?
Miksi se on niin äärettömän tuskallista joillekin tuo sähköautojen suuri suosio??
69
773
Vastaukset
- Anonyymi
Lähinnä kai kateus tuota teettää.
- Anonyymi
En usko siihenkään että kateus olisi kaikkeen vastaus.
Miten jos ei voi itselleen perusteella sähköauton ostoa, lompakko on tietysti se ensimmäinen syy ja oikea tarve kalliiseen autoon se toinen.
Kateus on todella siinäkin huonoa perustella kun ei meillä kaikilla ole tuloja tai perittyä omaisuutta tai jotain eli liitua millä piirtää siihen vaan tottuu,
kuten itsekin 55000€ tienavana velattomana konepaja-asentajana ei tulisi pieneen mieleenkään ostaa sähköautoa 60-80 km päivän ajoihin
- Anonyymi
Se on se perinteinen, "kun en minä, niin ei prrkelw muutkaan!" asenne.
- Anonyymi
Sähköautojen pulma on akusto johon on sitoutunut paljon massaa ja pääomaa !
Akuston uusinta omalla pussilla maksaa 15000-40000€ !
Melkoinen summa kun autokin on hankittu pitkällä paperilla !?
Joten, ei tarvitse kauan miettiä mikä on pulma !- Anonyymi
Miksi se on SINUN pulmasi jos joku sähköautoilija joutuu omilla rahoillaan mahdollisesti uusimaan akun?
- Anonyymi
Jos autoon sitoutunut pääoma on ongelma, on auto liian kallis. Se syy ei ole sähköauton akussa, vaan sinun lompakossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se on SINUN pulmasi jos joku sähköautoilija joutuu omilla rahoillaan mahdollisesti uusimaan akun?
Omilla rahoillaan ? Outo ajatus kun valtaosa Suomalaisista hankkii uuden autonsa osamaksulla/rahoituksella !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omilla rahoillaan ? Outo ajatus kun valtaosa Suomalaisista hankkii uuden autonsa osamaksulla/rahoituksella !?
Ei ne sinun kukkaroasi ainakaan kuluta. Miksi siis sinua ahdistaa toisten sähköautojen ostaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omilla rahoillaan ? Outo ajatus kun valtaosa Suomalaisista hankkii uuden autonsa osamaksulla/rahoituksella !?
Itse olen kyllä ostanut viimeisimmät autoni ihan omilla rahoilla. Itse asiassa olen ostanut talonkin ilman lainaa, toki maaseudulta.
- Anonyymi
Haluaisitko kantaa sitä akkua, vai miksi sen massa on sinulle ongelma?
- Anonyymi
Polttomoottoriauton ongelma on taas kalliit korjauskulut. Uusiin polttomoottoriautoihin tulee paljon enemmän kalliita vikoja kuin sähköautoihin ja siksi uusia polttomoottoriautoja romutetaan enemmän kuin uusia sähköautoja. Nykyaikainen polttomoottoriauto on riskisijoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi se on SINUN pulmasi jos joku sähköautoilija joutuu omilla rahoillaan mahdollisesti uusimaan akun?
siinä voi romuttua koko elämä..työpaikalle ei pääse ja akka lähtee kävelemään jos paskan ostat..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos autoon sitoutunut pääoma on ongelma, on auto liian kallis. Se syy ei ole sähköauton akussa, vaan sinun lompakossa.
Ylimielisen mulkun kommentti. Ylivelkaantunut wannabe-porvari kyseessä??
- Anonyymi
Se hypetys ja tuputetaan että kaikkien pitäisi ostaa hetimiten sähköauto tuossa on samaa kuin Pride porukassa kauheaa meuhkaamista oman erinomaisuuden puolesta
- Anonyymi
Kuka niitä sähköautoja sinun mielestä tuputtaa?
Onhan niistä keskustelua, mutta ainakaan itse en ole mitään niistä tuputtamisena kokenut. Paljon enemmän on keskusteluja missä väen vängällä etsitään niitä negatiivisia puolia. - Anonyymi
Kyllä on kaverilla otsaa. Ensinnäkin täällä tuputetaan polttareita ja vetyautoja. Toiseksi palstan nimi on hybridi- ja sähköautot.
- Anonyymi
Suurin osa odottaa, kun ei ole tarvetta luopua hyväkuntoisesta polttiksesta, jonka vuotuinen arvonalennuskin on jo pieni.
- Anonyymi
Ja tuohan juuri on järkevää. Niin tekisin itsekin jos minulla olisi hyvä bensis, eikä halua ja rahaa vaihtaa sähköön. Kannustan kaikkia tekemään itselleen sopivan ja mieluisan valinna. Itse hävitin juuri talouden viimeisen bensa-auton, ja ajelen mielummin sähköllä. Sähköauto on vain itselleni mieluisin vaihtoehto.
- Anonyymi
Se perisuomalainen kateus. Jos itsellä ei, yleensä taloudellisista syistä johtuen, ole mahdollisuutta hankkia sähköautoa niin ei sitä silloin saa olla kenelläkään muullakaan.
- Anonyymi
Taloudellisista syistä minäkään en sähköautoa osta . En halua autoiluni kallistuvan nykyisestä . Kun sähköautoilun kokonaiskuluja ynnäilee , niin sähköauto ei ole valintani . Muut ajakoon millä haluavat .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloudellisista syistä minäkään en sähköautoa osta . En halua autoiluni kallistuvan nykyisestä . Kun sähköautoilun kokonaiskuluja ynnäilee , niin sähköauto ei ole valintani . Muut ajakoon millä haluavat .
Valetta sinun ynnäilemäsi kukonaiskulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloudellisista syistä minäkään en sähköautoa osta . En halua autoiluni kallistuvan nykyisestä . Kun sähköautoilun kokonaiskuluja ynnäilee , niin sähköauto ei ole valintani . Muut ajakoon millä haluavat .
Taloudellisista syistä ostin Teslan, koska en halunnut maksaa järjettömiä vuotuisia dieselauton kuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taloudellisista syistä minäkään en sähköautoa osta . En halua autoiluni kallistuvan nykyisestä . Kun sähköautoilun kokonaiskuluja ynnäilee , niin sähköauto ei ole valintani . Muut ajakoon millä haluavat .
Tuo on täysin ymmärrettävää, jos autoilun tarpeet täyttää vanhempi hyväkuntoinen auto, ja kilometrejä ei kuitenkaan tule aivan mahdottomasti.
Tuokin tilanne tulee tulevaisuudessa muuttumaan kun käytettyjä ja siten halvempia sähköautoja tulee enemmän tarjolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valetta sinun ynnäilemäsi kukonaiskulut.
Jos ajaa alle 10 000 km vuodessa niin sähköauto on paljon kalliimpi kuin polttis. On paljon autoilijoita jotka ajaa alle 10 000 km vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa alle 10 000 km vuodessa niin sähköauto on paljon kalliimpi kuin polttis. On paljon autoilijoita jotka ajaa alle 10 000 km vuodessa.
Noin vähäisillä kilometreillä kustannukset riippuvat eniten auton hinnasta, käyttövoimasta riippumatta. Eli mitä arvokkaampi auto niin sitä kalliimmaksi se tulee arvonalenemasta johtuen.
- Anonyymi
https://vm.tiktok.com/ZGddeWb8H/ ...,,,...
- Anonyymi
https://vm.tiktok.com/ZGddenTLB/ ......,,,,,,.
- Anonyymi
Jos mersun ostaa, saa mersun korjauskulut. Käyttövoimasta riippumatta.
- Anonyymi
Sähköautojen suosio ei ole tuskallista, mutta valheelliset argumentit ammutaan alas, ammuu.
Sähköautoja markkinoidaan ja hopotetaan argumenteilla, jotka joko eivät ole tosia, tai ovat osatotuuksia. Autotoimittajat kokevat koeajot elämyksellisyyden kautta ja raportoivat kokemuksiaan elämysten muodossa. Tulevat hopottaneeksi kun pääsevät ajamaan kallista sähköautoa ja järkiargumentit unohtuvat. Kun luetaan koeajokokemuksia Bentleystä, lukijoita kiinnostaa elämyksen tuntu. Kun luetaan kokemuksia normaalikinnereistä, kyse ei ole enää elämyksellisyydestä vaan järkiperäisistä tuntumista. Sähköautoja on useasti hopotettu olevan edullisia käyttää ja huoltovapaita. Sähkömoottorissa ei pitänyt juurikaan olla kuluvia osia, mutta olihan siellä kuitenkin. Kokkolan autohuollon videoista voi päätellä pitääkö viattomuus ja huoltamattomuus paikkansa. Nettiautosta puolestaan näkee kuinka edullista sähköautoilu on. Sähköautojen käyttömaksuja ollaan nostamassa tuntuvasti.- Anonyymi
Jos koet valheelliseksi argumentiksi sähköautojen vikojen vähäisyyden, olet väärässä. Viittauksesi kokkolan autohuollon videoihin osoittaa kokonaisuuden ymmärtämättömyyttä.
Missään ei ole väitetty, että sähköautot ovat täysin vikaantumattomia, vaan kokonaisuudessaan vähemmän vikaantuvia kuin pakoputkiautot. Vähänkin autotekniikkaa ymmärtävä tämän sisäistää.
Pakoputkiautoilijoiden mielastähän uuden sellaisen hinta ei käytössä tipu, vain sähköauton tippuu. Lisäksi pakoputkiautoilijat haluavat verrata uuden sähköauton kokonaiskuluja vanhaan pakoputkiautoon… sama kuin vertailisi huippukokin gourmet illallista mikrossa tehtyyn kaurapuuroon, koska molemmista lähtee nälkä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos koet valheelliseksi argumentiksi sähköautojen vikojen vähäisyyden, olet väärässä. Viittauksesi kokkolan autohuollon videoihin osoittaa kokonaisuuden ymmärtämättömyyttä.
Missään ei ole väitetty, että sähköautot ovat täysin vikaantumattomia, vaan kokonaisuudessaan vähemmän vikaantuvia kuin pakoputkiautot. Vähänkin autotekniikkaa ymmärtävä tämän sisäistää.
Pakoputkiautoilijoiden mielastähän uuden sellaisen hinta ei käytössä tipu, vain sähköauton tippuu. Lisäksi pakoputkiautoilijat haluavat verrata uuden sähköauton kokonaiskuluja vanhaan pakoputkiautoon… sama kuin vertailisi huippukokin gourmet illallista mikrossa tehtyyn kaurapuuroon, koska molemmista lähtee nälkä.Miksi sitten uusissa polttomoottoriautoissa on enemmän romuttamiseen johtavia vikoja?
- Anonyymi
Mikä ihmeen suosio? Saksassakin alkaneet ihmiset siirtyä takaisin polttiksiin ja myynti sakkaa Suomessakin.
- Anonyymi
Eihän tuo sakkaa. Ensirekisteröidyistä 60 % ja käytettynä maahantuoduista on 70 % sähköautoja.
- Anonyymi
Tästä voi katsella faktoja myyntimääristä
https://www.virta.global/global-electric-vehicle-market - Anonyymi
Ajakaa ihmeessä millä haluatte. EVVK.
- Anonyymi
Mahdoton ajatus. "Teidän kaikkien on ajettava sillä millä minä haluan." Tästäjän kaikessa Suoli24 vääntämisessä on kyse. Lapsellismielisten vinkumista.
- Anonyymi
Sähköautotehtaita sujetaan😂sen verran suuri suosio😂saksasta dumpataa sähköautot pilkkahintaan outlet kaupoista suomeen.
Sähkö-make käy heti ostamassa😂- Anonyymi
Vain sinun kuvitelmissasi, faktat puhuu toista kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain sinun kuvitelmissasi, faktat puhuu toista kieltä.
Saksan Teslan tehdaskin on pudottanut tänä vuonna 10% tuotannosta pois, kun kauppa sakkaa odotetun vastaisesti.
- Anonyymi
Samaa voisi kysyä on kyseessä sähköauto tai ei kuten esim. miksi joillekin on ongelma se kun jotkut tykkää ajaa Toyotalla ym.
Itseäni ei muiden autot kiinnosta yhtään. - Anonyymi
Miten aloittaja luulisi.
Kun tilanne on se että ei ole varaa asennuttaa edes sitä sähköauton vaatimaa latausasemaa torpan seinään, niin miten luulet että tälläinen maaseudun keskiverto autoilija pystyisi maksamaan uuden tai uudenkarhean sähköauton osamaksua.
Itse ainakin aion pistää viimmeiseen saakka kampoihin ettei moinen hullutus yleistyisi!- Anonyymi
Tämä onkin varsin fiksua, koska mitä enemmän täyssähköautoja on Suomessa käytössä, sitä kauemmin pystyt nykyistä käristäjääsi käyttämään (tai halvemmalla).
Eli fiksuinta sinun kannalta on antaa muiden auttaa ilmastotavoitteita ja loikoilla siinä vaan muiden siivellä. - Anonyymi
Vaikka kuinka pistät kampoihin niin sillä ei ole mitään vaikutusta sähköautojen lisääntymiseen.
Miksi olet jäänyt sinne torppaasi pärevasuja kyhäämään. Elämä on muualla? - Anonyymi
Kukaanhan ei sinua pakota sähköautoa ostamaan. Mitä siis se kampoihin pistäminen tarkoittaa? kenties itkemistä palstoilla kuinka sinua sorretaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kuinka pistät kampoihin niin sillä ei ole mitään vaikutusta sähköautojen lisääntymiseen.
Miksi olet jäänyt sinne torppaasi pärevasuja kyhäämään. Elämä on muualla?Yhtiökokouksissa laitan vastaan kuin viitapiru kaikkia aloitteita latausmahdollisuuksien rakentamisesta.
- Anonyymi
Ryyyyssän trollitehdas suurin sähköautovastustaja ja sieltä tulee vastustus dissaus suurimmin osin. Tämän palstan massapostaus trolli joka tunnetaan Toyota hönönä kuuluu Ryyyyyssän trollitehtaasen. Et silleen. .
- Anonyymi
Tuo on sinun sairas kuvitelmasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on sinun sairas kuvitelmasi.
Eli taisi osua oikeaan?
- Anonyymi
Toyotan näkeminen muillakin autopalstoilla uhkana viittaa kyllä vahvasti harhoihin.
- Anonyymi
Ryyyyyssän trollitehdas suurin syy autopalstojen surkeaan tilaan tuhannet häipyneet palstoilta trollauksen dissauksen ym asiattomuuden vuoksi. Todisteita on paljonkin että kaikkien Ryyyyssän aikoinaan valtaamien alistamien maiden autojen/tekniikan ihmisten dissaus tulee juurikin Ryyyyssän trollitehtaalta. . Tojo hönö on Ryyyyyssä vaikka asuukin Suomessa ja Ryyyyssän trollitehtaan jäsen.
- Anonyymi
Näköjään on hirveän tuskallista kuten ketjun otsikko kertoo.
- Anonyymi
No, sähköauto miehet. Ovatko akustot jo kolhittu !?
Se on sitten 15000-40000€ per akusto !?- Anonyymi
Mikä se sinua oikein kalvaa? Isän yrityksen loppuko?
- Anonyymi
Näkyy olevan äärettömän tuskallista kun on tämänkin ketjun avannut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18685627/sama-sahkoautojen-ylistaja-on-joka-keskustelussa-selittamassa-sahkoautoilun-ihanuutta - Anonyymi
On se tuskallista. On taas yhden valheellisen ketjun avannut.
- Anonyymi
tienkin saa...mutta ei ole pahitteeksi jos keskustelee niiden ongelmista ja mitä pitää ottaa huomioon ostaessa ettei tule kusetetuksi...ei mitään halpoja korjailla jos paskan myyvät,,,,pitää olla todella huolellinen jos ostaa käytetyn..huoltohistoria pitäisi saada kuluttajan kynsiinsä ennen käytetyn ostoa ne kun on nykyää sähköisessä muodossa paremmissa huoltopisteissa ja merkkiliikkeessä..paperilakkaatti ei mulle kelpaa...
- Anonyymi
Saksalaisen tutkimuksen mukaan täyssähköautolla pitää ajaa 120 000-150 000 kilometriä ennen kuin kuitataan edes valmistukseen käytetyt luonnonvarat, energia ym haitat. Ei siis kovin ympäristöystävällinen teko ostaa uusi sähköauto
- Anonyymi
Niin mutta miksi se on niin vaikeaa se sähköautojen suuri suosio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta miksi se on niin vaikeaa se sähköautojen suuri suosio.
Ymmärtämättömät pösilöt luulevat tekevänsä ilmastoteon ostamalla täyssähköauton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtämättömät pösilöt luulevat tekevänsä ilmastoteon ostamalla täyssähköauton
Ei niitä sähköautoja ilmastosyiden vuoksi kukaan osta. Mutta miksi sähköautojen suosio on sinullekin niin kova pala?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta miksi se on niin vaikeaa se sähköautojen suuri suosio.
Hyvin on saanut öisin nukuttua, vaikka ei sähköautoa olekkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä sähköautoja ilmastosyiden vuoksi kukaan osta. Mutta miksi sähköautojen suosio on sinullekin niin kova pala?
Siksi että vihaan niitä ja teen kaikkeni niiden yleistymisen estämiseksi.
- Anonyymi
Suuri suosio? Alle kymmenen prosenttia autokannasta.
- Anonyymi
Vanha autokanta on mitä on, mutta sekä uusissa autoissa että käytettynä maahantuoduissa autoissa sähkön osuus on suuressa suosiossa.
- Anonyymi
Sähköautojen kehitys on pahasti kesken energialähteen tiimoilta !?
Akusto on...
Painava...
Suuri...
Siihen on sitoutunut liikaa pääomaa !!!
( Akuston vaihto maksaa 15000-40000€)- Anonyymi
Onneksi polttomoottorin hyötysuhde on säilynyt samana autoilun alkuajoista saakka eli surkeana.
- Anonyymi
Polttomoottoriauton kehitys jämähti jo 100 vuotta sitten.
Palamiseen perustuva moottorin hyötysuhde on naurettavan huono ja polttaa helposti koko auton.
Moottori-vaihteistoyhdistelmä on suuri ja painava. Lisäksi muotonsa takia siirtää painopisteen korkealle, jolloin autosta tulee erittäin epävakaa ajettavaksi.
Pienikin vaihtovirhe maksaa 38000€.
- Anonyymi
Sen kuin lisääntyy, kunhan en itse joudu siihen maksumieheksi.
- Anonyymi
Jospa nuo eivät ole lisääntymiskykyisiä ;) Ei vaan, ostakoon kukin sellaisen auton kun haluaa. Ei siihen mitään lupia tarvita.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822