Koska ja missä helluntaiharhaoppi on perustettu?

Anonyymi-ap

Katolinen kirkko on perustettu Helluntaina.

62

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Charles Fox Parham was The father of Modern Pentecostalism.
      Amerikassa

      synt. 4. kesäkuuta 1873
      kuollut 29. tammikuuta 1929

      Suomeen ensimmäisen helluntaiseurakunnan perusti Helsinkiin v. 1920
      Gerhard Olsen-Smild,
      Suomen helluntaiapostoli

      • Anonyymi

        Parhami vietiin vankilaan v. 1907

        Olseni vietiin vankilaan v. 1925.

        Ensi vuonna hellareilla on suuret juhlat, kun tulee 100 v. Olsenin kunniaksi!

        Olsenia kun vainottiin uskonsa tähden?


    • Anonyymi

      Kaikki Euroopan helluntaijohtajat ja Suomen helluntailaisten maajohtaja Gerhard Olsen-Smidt ovat aikanaan käyneet ne opit hakemassa Amerikassa Parhamin perustamassa raamattu/kielikoulussa. Ja ovat Pentecostalismin nimiin valansa vannoneet.

    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on 1900 luku ja homo perusti

      • Anonyymi

        Sekä Parhami ja Olseni on paljastunut homomiehiksi.

        Siksi hellarit ovat i vaiti oman lahkokuntansa historiasta.

        Siitä kun kysellään, niin alkavat vaan herjaamaan vanhoja perinteisiä Kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat Kristinuskon sakramentteineen tänne Suomeen tuoneet jo ensimmäisellä vuosituhannella.


      • Anonyymi

        Miksi on sinulle tärkeää mainita sukupuolinen suuntaus , sehän ei mitenkään ole vallitseva mihin uskoo . Sinulla on varmasti hyvin kiero käsitys homoista , ja kuvittelet heidät jotenkin muuksi mitä normaali ihminen tekee , koska sinulle on tärkeää mainita homoseksualisuus. Myös tässä asiassa . Tavallinen ihminen ei edes mieti kenenkään seksuaalista suuntausta asiallisissa asioissa homot ovat ihan yhtä tasarvoisia ihmisinä kun heterotkin . Jotenkin kyllästyttävää kun seksuaalinen suuntaus vedetään aina esiin oli asia mikä tahansa .
        Ihmiset joillamonnhieman alempi älykkyys osamäärä ovat aina vetämässä homouden joka asiaan , annetaan olla , ja keskitytään ainoastaan ihmisiin ihmisinä,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Parhami ja Olseni on paljastunut homomiehiksi.

        Siksi hellarit ovat i vaiti oman lahkokuntansa historiasta.

        Siitä kun kysellään, niin alkavat vaan herjaamaan vanhoja perinteisiä Kristillisiä kirkkokuntia, jotka ovat Kristinuskon sakramentteineen tänne Suomeen tuoneet jo ensimmäisellä vuosituhannella.

        Vaiti
        Miten niin vaiti, ei kai ihminen jokamon homo ole sen kummempi kun heterotkaan .eihän sinunkaan sairaista mielikuvistasi maininta uskonnon asioissa mitään sillä myös typerykset saavat olla saman arvoisia ihmisten joiåukossa, ja heidän puheille hymyillään ainoastaan ymmärtävästi, koska tiedetään miksi puhuabåt vähemmistö ryhmistä aina kun tilaisuus tulee .


    • Anonyymi

      On perustettu 1900 vuotta katolisen kirkon jälkeen.

    • Anonyymi

      Miksi pakkovauvakastettu moittii uskonveljiään homoja? Pakkovauvakastetut vihkii homoja.
      Pitäisikö heidän arkkipiispansa Luoman nuhdella tai jopa erottaa luterilaisista?

      • Anonyymi

        Parhami ja Olseni ei tyytynyt pelkkiin vihkimisiin. Ne meni heti suoraa asiaan, koska vietiin vankilaan sodomiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni ei tyytynyt pelkkiin vihkimisiin. Ne meni heti suoraa asiaan, koska vietiin vankilaan sodomiasta.

        Olisivat vaan tyytyneet pelkkiin sateenkaarilippujen heilutteluun. Niin olis jäänyt linnareissut tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni ei tyytynyt pelkkiin vihkimisiin. Ne meni heti suoraa asiaan, koska vietiin vankilaan sodomiasta.

        Kaikki suomen vankilat on täynnä ylitäynnä kuten vazta uutisoitiin.
        Suurin osa on kastettua ja ripitettyä kirkkokansaa, oliko vettä liian vähän vaiko tutti liian vanha, sopii funtsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suomen vankilat on täynnä ylitäynnä kuten vazta uutisoitiin.
        Suurin osa on kastettua ja ripitettyä kirkkokansaa, oliko vettä liian vähän vaiko tutti liian vanha, sopii funtsia.

        Sulla taitaa olla hyvä kokemus niistä vankiloista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla taitaa olla hyvä kokemus niistä vankiloista?

        Siksihän se niistä laulaakin kun tietää kokemuksestaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni ei tyytynyt pelkkiin vihkimisiin. Ne meni heti suoraa asiaan, koska vietiin vankilaan sodomiasta.

        Venäläinen eripuraa kylvävä trolli.

        Lue tarkemmin Iltasanomista.


    • Anonyymi

      Helluntai tulee perustuneeksi yksilön kohdalla aina kun hän uudestisyntyy Pyhässä Hengessä!

      Siinä ei millään rituaaleilla eikä talismaaneilla ole mitään osaa.

      Näin on käynyt kaikkialla pallon päällä ja niinpä helluntaissa on kansaa jo ainakin kymmenen kertaa lutterien määrä.
      Suomi on naulanreikäinen uskonnollinen typajumi lutterinsa kanssa, jossa rituaaliputjen läpi syntyy kirkkoveron maksajia, mutta ei ainuttakaan Jumalan Hengestä syntynyttä.
      Eikä tule syntymään.

      • Anonyymi

        Pappien hääräily lidlin pullovesien kanssa on plusmiinus nollan veroista leikkimistä, juuri sitä josta lutteri itse varoitti kirkkampana päivänään kuten luemme saarnoistaan!


    • Anonyymi

      Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

      Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17

      Wikipedia

      • Anonyymi

        Trolli.


    • Anonyymi

      Voiko jumalaton helluntaipastori (Olsen) olla Apostoli ?

      Lahkolaisuudessa kyllä voi 😫😫😥😂

      • Anonyymi

        Onko Olsen kirkkosi apostoli? Hellunseurakunnissa ei ole Olsen-apostolia!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Olsen kirkkosi apostoli? Hellunseurakunnissa ei ole Olsen-apostolia!!!

        Olsen on helluntaiapostoli.


      • Anonyymi

        Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi.
        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.
        Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

        Tuhannet ovat saaneet sen helluntailailaisuuden hengen Olsenin käsien alta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi.
        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.
        Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

        Tuhannet ovat saaneet sen helluntailailaisuuden hengen Olsenin käsien alta.

        Lopettaisit lapsellisen ropaskan tuottamisen, vie se kasvimaalle!
        Suomen helluntaissa ei kukaan ole saanut mitään olsenin käsistä !
        Säälittää kun teillä ei ole kuin olseni ja parhami aasinleukaluuna joilla huidotte hiekkalootanne reunojen yli joka suuntaan!
        Koittaisitte aikuistua hiukan edes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat Olsenia Suomen helluntaiapostoliksi.
        Olseni perusti Suomeen 40 ens.hell.srk.
        Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, missä kävi ahkerasti.

        Tuhannet ovat saaneet sen helluntailailaisuuden hengen Olsenin käsien alta.

        Haapavedelle
        sehän tässä naurattaakin


    • Anonyymi

      Sodomialla on tarkoitettu ”luonnotonta” seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin ja eläimiinsekaantumiseen. Wikipedia

    • Anonyymi

      Apostoli Olseni oli henkikastettu helluntailainen. Vimosenpäälle.

      Gerhard Olsen-Smidt työskenteli helluntaiherätyksen eteen vuoden 1911 lopusta lähtien.[8] Entinen Pelastusarmeijan upseeri oli tutustunut Yhdysvalloissa helluntaiherätykseen ja kokenut henkikasteen, minkä vuoksi tämä oli jättänyt Pelastusarmeijan.

      Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen

      Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

      Wikipedia

      • Anonyymi

        Olseni määräsi kasteen kuuluvaksi vain aikuisille ja ehtoollisen helluntailaisille itselleen.

        Silloin kaikki perinteiset kristityt tekivät pesäeron helluntailaisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olseni määräsi kasteen kuuluvaksi vain aikuisille ja ehtoollisen helluntailaisille itselleen.

        Silloin kaikki perinteiset kristityt tekivät pesäeron helluntailaisiin.

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]

        Riitely ja jakaantuminen jatkuu helluntailaisuudessa...

        Tampereen helluntaiseurakunnassa pidettiin 15. syyskuuta 2001 kokous, jossa helluntaiseurakuntien edustajien enemmistön päätöksellä päätettiin Helluntaikirkko-nimisen uskonnollisen yhdyskunnan perustamisesta. Suomen Helluntaikirkko rekisteröitiin 2002. Suomen Helluntaikirkko merkittiin uskonnollisten yhdyskuntien rekisteriin 25. maaliskuuta 2003.

        Suomen Helluntaikansa ry perustettiin Helluntaiherätyksen itsenäisten seurakuntien toimikunnan kokouksessa 28. heinäkuuta 2003.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitely ja jakaantuminen jatkuu helluntailaisuudessa...

        Tampereen helluntaiseurakunnassa pidettiin 15. syyskuuta 2001 kokous, jossa helluntaiseurakuntien edustajien enemmistön päätöksellä päätettiin Helluntaikirkko-nimisen uskonnollisen yhdyskunnan perustamisesta. Suomen Helluntaikirkko rekisteröitiin 2002. Suomen Helluntaikirkko merkittiin uskonnollisten yhdyskuntien rekisteriin 25. maaliskuuta 2003.

        Suomen Helluntaikansa ry perustettiin Helluntaiherätyksen itsenäisten seurakuntien toimikunnan kokouksessa 28. heinäkuuta 2003.

        Tampereen kokous oli muutaman kiihkokirkkomiehen onnentäyttymys, no he saivat kirkkonsa, tehkööt nyt tapuli vielä ja kellot sinne, ei vois vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen kokous oli muutaman kiihkokirkkomiehen onnentäyttymys, no he saivat kirkkonsa, tehkööt nyt tapuli vielä ja kellot sinne, ei vois vähempää kiinnostaa.

        Kirkko-nimellä annetaan ymmärtää, että kyse olisi perinteisestä vanhasta kristillisestä kirkosta.

        Sitähän 100-vuotta sitten perustettu helluntailaisuus ei ole, vaikka ottavat mitä nimiä käyttöönsä tahansa.


      • Anonyymi

        Venäläinen eripuraa kylvävä trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Isolla Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]

        Hölynpölyä kirjottelet.


    • Anonyymi

      Olseni oli "henkikastetttu" helluntailainen.

      Sopii vaan kysyä, mikä henki oli asialla?

    • Anonyymi

      Minulla oli jo edesmannyt setä joka oli helluntailainen. Pakko sanoa että varsin kummallista touhua se näytti oleva. Hän oli esimerkiksi aivan tajuton Israel fani. Vaikka hän ei ollut mikään rahakas niin vähintään kerran vuodessa piti matkustaa Israeliin. Tuliaiset saattoivat olla esimerkiksi hiekkaa ja kiviä pyhästä maasta, itse Jeesus on saattanut kävellä tämän hiekan päällä ym. Itse jätin mainitsematta että niistä ajoista on kulunut jo 2000 vuotta ja kun eroosio ja sedimentaatio otetaan huomioon niin todennäköisyys että itse Jeesus olisi koskettanut hänen tuomaansa kiveä on käytännössä olematon.

      Silti hänen uskoon tulemisessaan oli kuitenkin yksi hyvä puoli. Hän oli aiemmin alkoholisti ja parantui tulemalla uskoon. Ymmärrän kyllä että oli riippuvuuden korvaamista toisella riippuvuudella mutta ehkä se silti hänelle oli ihan hyvä juttu.

      • Anonyymi

        Sielunvihollinen voi vaihtaa sen riippuvuuden alkoholista johonkin muuhun asiaan tekemällä uuden addiktion. Kaikki luulee, että nyt kaikki on hyvin kun alkoholismi on hellittänyt otettaan.
        Ilminen näkee ulkoapäin asioita ja tekee niistä johtopäätöksiä.
        Saatana on tuhansien juonien mestari. Jeesuksen kanssakin Saatana puhui täysin kirjoituksien mukaan ja osasi Raamatun ulkoa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielunvihollinen voi vaihtaa sen riippuvuuden alkoholista johonkin muuhun asiaan tekemällä uuden addiktion. Kaikki luulee, että nyt kaikki on hyvin kun alkoholismi on hellittänyt otettaan.
        Ilminen näkee ulkoapäin asioita ja tekee niistä johtopäätöksiä.
        Saatana on tuhansien juonien mestari. Jeesuksen kanssakin Saatana puhui täysin kirjoituksien mukaan ja osasi Raamatun ulkoa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielunvihollinen voi vaihtaa sen riippuvuuden alkoholista johonkin muuhun asiaan tekemällä uuden addiktion. Kaikki luulee, että nyt kaikki on hyvin kun alkoholismi on hellittänyt otettaan.
        Ilminen näkee ulkoapäin asioita ja tekee niistä johtopäätöksiä.
        Saatana on tuhansien juonien mestari. Jeesuksen kanssakin Saatana puhui täysin kirjoituksien mukaan ja osasi Raamatun ulkoa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Eikä se Jeesuksen nimen ja veren hokeminen sitä tarkoita, että ihminen olisi oikea kristitty.

        Varoa kannattaa kiihkouskovaisia.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä se Jeesuksen nimen ja veren hokeminen sitä tarkoita, että ihminen olisi oikea kristitty.

        Varoa kannattaa kiihkouskovaisia.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Oliko lutterisi sellainen kiihkouskovainen kun tapatti aikansa uskovia ?

        Entäs suomen lutterin kirkko kun karkotti ison joukon syysmerelle yhteen suuntaan, oliko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielunvihollinen voi vaihtaa sen riippuvuuden alkoholista johonkin muuhun asiaan tekemällä uuden addiktion. Kaikki luulee, että nyt kaikki on hyvin kun alkoholismi on hellittänyt otettaan.
        Ilminen näkee ulkoapäin asioita ja tekee niistä johtopäätöksiä.
        Saatana on tuhansien juonien mestari. Jeesuksen kanssakin Saatana puhui täysin kirjoituksien mukaan ja osasi Raamatun ulkoa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

        Tuolla ääoon määrällä joka tarinastasi huokuu on vaikeaa uskoa että olet ajokortin omistaja !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko lutterisi sellainen kiihkouskovainen kun tapatti aikansa uskovia ?

        Entäs suomen lutterin kirkko kun karkotti ison joukon syysmerelle yhteen suuntaan, oliko ?

        Miksi et kykene vastaamaan noin helppoon kysymykseen !


    • Anonyymi

      Helluntailailaisilta (kristittyjen uudestikastajilta) nämä vaikuttaa?

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      1. Joh. 4:1

      Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      • Anonyymi

        henki kun henki voi tuikata sen oman "henkikaasteensa" ihmiseen, jos niihin porukoihin eksyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        henki kun henki voi tuikata sen oman "henkikaasteensa" ihmiseen, jos niihin porukoihin eksyy

        "Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät"

        Jeesus ei luvannut enää tehdä mitään uusia ihmeitä.


        Luuk. 11:29

        Mutta kuin kansa kokoon tuli, rupesi hän sanomaan: tämä sukukunta on paha, etsii merkkiä, ja ei hänelle anneta merkkiä, vaan Jonan prophetan merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät"

        Jeesus ei luvannut enää tehdä mitään uusia ihmeitä.


        Luuk. 11:29

        Mutta kuin kansa kokoon tuli, rupesi hän sanomaan: tämä sukukunta on paha, etsii merkkiä, ja ei hänelle anneta merkkiä, vaan Jonan prophetan merkki.

        Ylivainionkin väittämät paranemisihmeet olivat täyttä bluffia, kun oikea lääkäri tutki ne kaikki tri:n väitöskirjassaan. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylivainionkin väittämät paranemisihmeet olivat täyttä bluffia, kun oikea lääkäri tutki ne kaikki tri:n väitöskirjassaan. Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

        Niin niin mutta kerro oliko lutteri kiihkouskovainen, kokeile miettiä ylivainio on jo mietitty !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin niin mutta kerro oliko lutteri kiihkouskovainen, kokeile miettiä ylivainio on jo mietitty !

        Sodomiittikäkätys märisee taas

        Parhami teki lapsityötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodomiittikäkätys märisee taas

        Parhami teki lapsityötä

        Hyvinkin, mutta kerro nyt vaan oliko lutteri kiihkouskovainen, kysy hupulta jos lupu tiedä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkin, mutta kerro nyt vaan oliko lutteri kiihkouskovainen, kysy hupulta jos lupu tiedä !

        Lutteri oli kristitty, toisin kuin parhami


    • Anonyymi

      Luterilaisilla on sitten helppoa kun kukaan ei ole ikinä parantunut mistään ei ole tarvinnut minkään tohtorin tutkia mitään.
      Mithän he vastaavat lopputilillä kun jeesus kysyy, miksi ette parantaneet sairaita vaikka minä nimeomaan käskin sitä !
      Käskin herättää jopa kuolleita !

      Mutta he eivät muista kuin mukakastekäskyn, joka sekin on vääristelty opinkeksintö.

      • Anonyymi

        Helluntailainen ei ole tehnyt parannusta ku n on i tarvitse

        Luterilaisuudessa parannus on välttämätöntä


      • Anonyymi

        Kaste käskykin on tuon pedon mielestä väärietelty


    • Anonyymi

      Päinvastoin.
      Katolinen kirko on perustaneet ihmiset eskiajalla.

      Helluntailaisuus on nimensäukaisesti syntynyt heluntaina, kun Jumala lähetti Pyhän Hengen mailmaan.

      Apt. 2:
      1. Raamattu365.fi
      Toggle navigation

      Apostolien teot
      Luku 2
      Pyhän Hengen vuodattaminen
      1. Kun helluntaipäivä1 oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
      5. Moos. 16:9-12
      2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
      Ap. t. 4:31
      3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
      Matt. 3:11
      4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.
      Luuk. 24:49; Ap. t. 1:5; Ap. t. 10:44-46
      5. Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääviä miehiä, kaikista kansoista, mitä taivaan alla on.
      6. Kun tämä ääni kuului, koolle tuli paljon väkeä, ja ihmiset joutuivat ymmälle, sillä kukin kuuli puhuttavan omaa kieltään.
      7. He olivat hämmästyksissään ja sanoivat ihmetellen: "Eivätkö nuo kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
      8. Kuinka me sitten kuulemme kukin omaa kieltämme, sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on syntynyt Amerikassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on syntynyt Amerikassa

        Charles Fox Parham was the father of Modern Pentecostalism.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on syntynyt Amerikassa

        Los Angelesin Azusinkatu on paljastunut huorakaduksi, ei siellä ollut oikeita kristittyjä ollenkaan.


    • Anonyymi

      Sekin on paljastunut, että Parhami oli antisemitisti, kannatti valkoisen rodun ylivaltaa kuului Vapaamuurareihin ja KuKluxKlaanin veljeskuntiin.

    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni ei tehnyt parannusta, vaan pahennusta. Sellainen henki niissä oli.

      • Anonyymi

        Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus. Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe