Onko helvetti oikeasti olemassa ?

Anonyymi-ap

29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.

=> Miten tuo kohta on ymmärrettävä?

=> Onko helvetti oikeasti olemassa?

106

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitcairnin saaren adventistit tulkitsivat Raamattua omien lihallisten himojen mukaan.
      Olisivat edes jättäneet lapset rauhaan.

• Anonyymi

Entä hengelliset himot? Ei ole lihallisia himoja jos ei ole hengellisiä himoja. Mutta voi olla hengellisiä himoja ilman että on lihallisia himoja. Prideporukka lienee erikoistuneet lapsiin ja huumeisiin yms.

• Anonyymi

Aloittajan esimerkki korostaa, miten tärkeää on vastustaa kiusausta. Tietenkään ei silmää, eikä muutakaan tarvitse repiä irti. Koska hyvä tilannearvio tuo oikeamman tuloksen.

• Anonyymi

Oliko tuon saaren porukka- jotka merirosvouspuolelta tulivat asuttamaan saarta.

Pitcairnsaaret on neljästä saaresta koostuva saariryhmä eteläisellä Tyynellä valtamerellä, suurin piirtein Uuden-Seelannin ja Perun välisen matkan puolivälissä. Se on Britannian viimeinen siirtomaa Tyynellämerellä. Sen asukkaat ovat HMS Bountyn kapinallisten ja tahitilaisten jälkeläisiä. Wikipedia

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000078074.html

seitsemän miehen syytettyjen joukko....

Tapaus on niin poikkeuksellinen, että syrjäinen saari on noussut otsikoihin ympäri maailmaa.

Syytettyjen penkillä on seitsemän miestä eli puolet 47-henkisen saaren aikuisista miehistä. Miehiä syytetään järjestelmällisestä seksistä alaikäisten tyttöjen kanssa, ja kaikkiaan erilaisia seksirikoksia koskevia syytteitä on lähes sata. Osa liittyy jopa 40 vuoden takaisiin tapahtumiin.

Saaren miesten ja usean naisenkin mukaan seksi alaikäisten kanssa on Pitcairnin ikiaikainen perinne.

Siitähän voi todeta, että kysehän on perisynnistä, mitä kansankirkossamme on tätäpäivää ja siionin virret, sekä lopsitaan olalle syntien anteeksiantoa. Siitä sitten ei ole lupa puhua.. ja homma jatkuu.

ts. kaikki siten on saman opin sisälukua- perisynnin tulos. Suomennettuna- sama kaiku on askelten.

Onkohan meillä seitsemän miestä - eri ryhmistä, joita voitaisiin syyttää samasta tilanteesta.

Noin ilman kirkkoakin naiset kertovat, kuinka perhepiireistä - ilman uskontoa , tyttölapset joutuvat rassaajien uhriksi, eli voi olla isäpuolia, veljiä jne. jotka vievät latoon kasvavia tyttäriä ja täällä *Suomessa, näin voidaan tunnustaa aivan itse- paljon lähempää meidän oma malka silmässämme, vai mitä olet sinä ajatuksesta.

Eli onko meillä oma lehmä ojassa, vai ei.

• Anonyymi

Ei ole. Hepreassa ja alkukreikassa ei ole ilmausta, joka olisi vastine helvetille.
      Tuo kohtahan on hyperbola; se on sitä sekä silmien kaivamisen, että tuon uhkauksen osalta.
      Ei ole olemassa hyperbolaa, joka olisi hyperbla vain puoliksi.

Helvetti on Rooman kirkon Raamattuun ujuttama keksintö.

• Anonyymi

Helvetti on todellinen. Jeesuskin puhui helvetistä paikkana, jonne kaikki maailman anteeksi pyytämätön saasta jää jäljelle, kun pelastetut lähtevät Isämme valmistamiin koteihinsa Uudessa Jerusalemissa. Se millainen helvetti on, jää tietenkin asukkaittensa varaan. Tuskin maailman pahuuden kertymä tuottaa juuri mitään hyvää.

• Anonyymi

On se totta. Helvetti on paikka minne menee ne, jotka ovat sinne halunneet elämänsä.
      Viimeinen tuomio on kerrottu olevan oikeudenmukainen ja hyvä. En muista sanatarkasti, mutta kyllä siellä on pahuudelle tilaa.

• Anonyymi

Eikös helvetti ole tätäpäivää- ja kuka sitä helvettiä tekee*? Ukrainaa katsoen, huumemaailmaa lukien, viinanpiruja lukien, taloudellisesti toista hyväksikäyttävät- akkaansa hakkaavat- lapsia hakkaavat. eli pahatus.

Olisiko aivan oikea helvetti- näin luettavissa tässä ja nyt hetkeessä..
        Kun piruilet lähimmäisellesi teet helvetin, jne. Olisiko tässä helvetti - malka ja kenen silmässä minkäkin lainen, aivan omatekoinen helvetti.

• Anonyymi

Helvetin tuomiolle herätetään myös kuolleet.

Helvetin iankaikkisen tuomion tyhjiinraukeaminen on harhaoppi (annihillaatio oppi).

• Anonyymi

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)

Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja

kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.

Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        (Ilm 20:11-15)

ts. iankaikkinen elämä ON armolahja. Vain Jumalalla on Elämä- antaa Elämän Pojalle, ja Poika antaa tämän iankaikkisen elämän --- kelle tahtoo.... ja ilman Elämää, h.e.l.v.e.t.i.n tuli t.a.p.p.a.a syntiä tekevän sielun. --Kun ja koska vain Kristuksessa on iankaikkisen elämän perusta.

Vain rienaaja- enkeleineen, jotka ovat olleet Jumalan Valtakunnan sisällä, he eivät enkeleineen olemus kuole, vaan jäävät rienaajina keskenään elämään, ja siksi se on h.e.l.v.e.t.t.i heille.
        Ei ole kiusattavia, vaan siinäpä rienatkoon toisianne, ja se varsinkin on heille se h.e.l.v.e.t.t..i..

Mutta, meille, elämä on ehdollinen ja se saadaan armolahjana.

Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        (Joh 6:68-69)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
        (Mal 4:1-3)

Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja

kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen.

Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        (Ilm 20:11-15)

ts. iankaikkinen elämä ON armolahja. Vain Jumalalla on Elämä- antaa Elämän Pojalle, ja Poika antaa tämän iankaikkisen elämän --- kelle tahtoo.... ja ilman Elämää, h.e.l.v.e.t.i.n tuli t.a.p.p.a.a syntiä tekevän sielun. --Kun ja koska vain Kristuksessa on iankaikkisen elämän perusta.

Vain rienaaja- enkeleineen, jotka ovat olleet Jumalan Valtakunnan sisällä, he eivät enkeleineen olemus kuole, vaan jäävät rienaajina keskenään elämään, ja siksi se on h.e.l.v.e.t.t.i heille.
        Ei ole kiusattavia, vaan siinäpä rienatkoon toisianne, ja se varsinkin on heille se h.e.l.v.e.t.t..i..

Mutta, meille, elämä on ehdollinen ja se saadaan armolahjana.

Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        (Joh 6:68-69)

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan ---- lihaa ja juo hänen vertansa, >>>>ei teillä ole elämää itsessänne. <<<<

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan >>> herätän heidät viimeisenä päivänä. <<<
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja>>>>>uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."<<<<
        (Joh 6:39-40)

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >>>>sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.<<<<< (Joh 6:53-54)

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja

Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

>>> Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.<<<<
        (1Te 4:13-18)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan ---- lihaa ja juo hänen vertansa, >>>>ei teillä ole elämää itsessänne. <<<<

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan >>> herätän heidät viimeisenä päivänä. <<<
        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja>>>>>uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."<<<<
        (Joh 6:39-40)

Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >>>>sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.<<<<< (Joh 6:53-54)

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja

Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

>>> Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.<<<<
        (1Te 4:13-18)

Maallisia lakeja tulee jokaisen noudattaa, noudattamatta jättämisestä seuraa rangaistus! Usko on jokaisen henk kohtainen asia, mutsiinäkään ei saa rikkoo maallisia lakeja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maallisia lakeja tulee jokaisen noudattaa, noudattamatta jättämisestä seuraa rangaistus! Usko on jokaisen henk kohtainen asia, mutsiinäkään ei saa rikkoo maallisia lakeja!

Kymmenen käskyä on hyvä ohje!

• Anonyymi

Helvetin tuomio kumotaan omalla lopunajan jäännösopilla.

• Anonyymi

Myös jehovantodistajat uskovat pelastuvansa koska helvettiä ei ole olemassa.

• Anonyymi

Myös Jeesus varoitti helvetistä, joten se on todellinen. Onko se sama, kuin tulinen järvi? Vai onko helvetti se, että joutuu ikuiseen eroon hyvästä Jumalasta, jossa katumus polttaa kuin tuli ja kalvaa kuin mato? Joka tapauksessa, se on pahapaikka. Sinnehän määrätään koko kirottu joukko, läpeensä paatuneita sieluja, hyvyyttä siellä ei ole. Jeesuksen saaman kaikkivaltiaan mandaatin voimalla, Hän valitsee erehtymättömästi armonsa vaikutuksesta potentiaalisesti hyvät sielut Isänsä perheen lapsiksi, vaikka he eivät kyenneet nousemaan ominvoimin loistoonsa, vaikka olivat selvästi hyviä

• Anonyymi

Opettelit Raamattusi, niin tietäisit, että Jeesus puhui gehennasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettelit Raamattusi, niin tietäisit, että Jeesus puhui gehennasta.

Ehkä Hän puhui myös gehennastakin, mutta helvetistäkin, mihin Hän itse tulee tuomitsemaan pahuuden. Hän käskee nuo kirotut ikuiseen paikkaansa.

• Anonyymi

Jokainen meistä on syntinen ja menossa helvettiin, ellemme ota vastaan Jeesuksen valmistamaa pelastusta.

Kommentissasi oli muutamia vakavia väärinkäsityksiä, mielestäni. Kerron lyhyesti, miten itse olen ymmärtänyt helvetin.

Ennen Jeesusta kaikki menivät kuollessaan tuonelaan, jossa oli paratiisipuoli ja tulinen helvetin puoli. Kertomus Lasuruksesta ja rikkaasta miehestä kuvaa noiden osastojen eroja.

Kun Jeesus sovitti kaikkien synnit verellään ja kuoli, hän kävi tuonelassa saarnaamassa pelastusta paratiisissa olleille ja vei heidät sitten taivaaseen. Kun nyt kirkon ajassa uskovainen kuolee, hänen sielunsa siirtyy heti taivaaseen. Kirkastetun ruumiin hän saa kuten me muutkin, kun Jeesus pian tempaa omansa taivaaseen juuri ennen Jaakobin (Israelin) ahdistuksen aikaa. Ilman Jeesukseen uskoa kuolleet menevät kirkon ajassa helvettiin.

Antikristuksen seitsemän vuoden jälkeen Jeesus palaa kanssamme maan päälle, tuhoaa vihollisensa ja hallitsee Jerusalemissa tuhat vuotta. Sitten on viimeinen tuomio. Helvetissä siihen asti sietämättömissä tuskissaan viruneet nostetaan kuulemaan tuomionsa. Jokainen saa kyllä sitten selitellä tekojaan, mutta Jumalan sana, Raamattu tuomitsee heidät. Ennen kuin heidät heitetään palavaan järveen, he kaikki tunnustavat syyllisyytensä ja sen, että Jeesus on Herra.

Olen kuunnellut monien ihmisten kokemuksia, kun he olivat kliinisesti kuolleet. Toiset kävivät taivaassa, toiset helvetissä. Parhaiten jäi mieleen mies, joka kertoi kokemuksiaan youtubessa otsikolla '23 minutes in hell'. Hän on puhunut tuosta kokemuksestaan monta vuotta. Aikaisemmat videonsa ovat mielestäni parempia, kun kokemus oli niin tuoreena hänen muistissaan. Hän sanoo olleensa uskova jo ennen näkyään, tai kokemustaan, mutta en tiedä, oliko se totta. Ehkä hän oli katolinen tai joku muu uskonnollinen ei-pelastettu. Kokemuksensa hän kertoo vakuuttavasti.

Ainoassa oikeassa Raamatussa (KJB) sana 'hell' mainitaan 54 kertaa. Usein puhujana on Jeesus itse. Ja hän ei puhu mistään kaatopaikasta, vaan tulisesta ikuisen kärsimyksen paikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen meistä on syntinen ja menossa helvettiin, ellemme ota vastaan Jeesuksen valmistamaa pelastusta.

Kommentissasi oli muutamia vakavia väärinkäsityksiä, mielestäni. Kerron lyhyesti, miten itse olen ymmärtänyt helvetin.

Ennen Jeesusta kaikki menivät kuollessaan tuonelaan, jossa oli paratiisipuoli ja tulinen helvetin puoli. Kertomus Lasuruksesta ja rikkaasta miehestä kuvaa noiden osastojen eroja.

Kun Jeesus sovitti kaikkien synnit verellään ja kuoli, hän kävi tuonelassa saarnaamassa pelastusta paratiisissa olleille ja vei heidät sitten taivaaseen. Kun nyt kirkon ajassa uskovainen kuolee, hänen sielunsa siirtyy heti taivaaseen. Kirkastetun ruumiin hän saa kuten me muutkin, kun Jeesus pian tempaa omansa taivaaseen juuri ennen Jaakobin (Israelin) ahdistuksen aikaa. Ilman Jeesukseen uskoa kuolleet menevät kirkon ajassa helvettiin.

Antikristuksen seitsemän vuoden jälkeen Jeesus palaa kanssamme maan päälle, tuhoaa vihollisensa ja hallitsee Jerusalemissa tuhat vuotta. Sitten on viimeinen tuomio. Helvetissä siihen asti sietämättömissä tuskissaan viruneet nostetaan kuulemaan tuomionsa. Jokainen saa kyllä sitten selitellä tekojaan, mutta Jumalan sana, Raamattu tuomitsee heidät. Ennen kuin heidät heitetään palavaan järveen, he kaikki tunnustavat syyllisyytensä ja sen, että Jeesus on Herra.

Olen kuunnellut monien ihmisten kokemuksia, kun he olivat kliinisesti kuolleet. Toiset kävivät taivaassa, toiset helvetissä. Parhaiten jäi mieleen mies, joka kertoi kokemuksiaan youtubessa otsikolla '23 minutes in hell'. Hän on puhunut tuosta kokemuksestaan monta vuotta. Aikaisemmat videonsa ovat mielestäni parempia, kun kokemus oli niin tuoreena hänen muistissaan. Hän sanoo olleensa uskova jo ennen näkyään, tai kokemustaan, mutta en tiedä, oliko se totta. Ehkä hän oli katolinen tai joku muu uskonnollinen ei-pelastettu. Kokemuksensa hän kertoo vakuuttavasti.

Ainoassa oikeassa Raamatussa (KJB) sana 'hell' mainitaan 54 kertaa. Usein puhujana on Jeesus itse. Ja hän ei puhu mistään kaatopaikasta, vaan tulisesta ikuisen kärsimyksen paikasta.

Kliinisesti kuolleilta ja elämään palanneilta saa kummia vastauksia.
        Kysykää nyt ihmeessä kuolleilta! Kai adventisteilla on kanavia. Ellenin pelasi spiritismiä ja niin vain James vastaili.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt puhut omiasi!
        Helvetti on ihmisen keksintöä, kuten myös taivaskin.
        Kun loppu tulee, se on loppu. Ei muuta.

• Anonyymi

Niin, ja luterilaiset opettavat, että kastamattomat lapset kuollessaan joutuvat helvettiin kidutettavaksi ja siksi vanha katekismus niin ajetaan vauvoista perkeleitä ulos..
        Eikä siitä ole kauaakaan, kun meillä kansankirkosssa tätä perkeleitten ulosajoa oli, heidän omista lähteistä ja lähteissä kerrottuna.
        Eli helvetti on olemassa ja vauvat kituvat siellä tulessa, nyt- kun ja koska kastamattoman paikka on se tuli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja luterilaiset opettavat, että kastamattomat lapset kuollessaan joutuvat helvettiin kidutettavaksi ja siksi vanha katekismus niin ajetaan vauvoista perkeleitä ulos..
        Eikä siitä ole kauaakaan, kun meillä kansankirkosssa tätä perkeleitten ulosajoa oli, heidän omista lähteistä ja lähteissä kerrottuna.
        Eli helvetti on olemassa ja vauvat kituvat siellä tulessa, nyt- kun ja koska kastamattoman paikka on se tuli.

Kaste ei ole pelastuksen edellytys. Kasten on vain hieno sakramentti, joka arvokkaasti kuvaa kuolleista nousua symbolisesti. Ristin ryövärikin pelastui, ilman kastetta. Jumala ei heitä viattomia lapsiaan hukkaa. Ihmisten abortoimat pienet sikiötkin, Hän hakee kotiinsa, sillä lapsi on Jumalan lahja, eikä joudu roskana pois heitettäväksi. Jumala antaa enkeleilleen käskyn hoivata nuo pienokaiset, joilta ateistit veivät elämän lahjan, normaalin kaavan mukaisesti kunniaansa. Jeesus tuomitsee väliaikaisen kaikkivaltiaan mandaatilla, tekojen kirjan ihmiset. Muistamme Jeesuksen valtavan oikeudenmukaisen armon, Jumalan luomia ihmisiä kohtaan. Hän ei tuomitse hyvää viatonta ihmistä kadotukseen, vaikka hän ei sairauden, pahojen ihmisten, saatanan oveluuden harhauttamana tai onnettomien olosuhteitten johdosta, voimavarojensa ehtymisen jne.. kyennyt optimaaliseen uskoon. Mutta läpeensä paatuneet jäävät kadotukseen. He joutuvat polvistumaan Jeesuksen eteen ja tunnustamaan Jeesuksen Herruuden ja kadotustuomionsa oikeutuksen.

• Anonyymi

Mistäs sitten demonit tulee(ellei helvetistä) kun niitä voi nähdä riivatuissa ihmisissä.Tulevat selvästi näyttäytymään,.Ne tarttuvat esim.kun joku harrastaa okkultismia ja olen itsekin nähnyt sellaisen tapauksen hyvin läheisessä ihmisessä,joka oli hairahtunut sitä harjoittamaan.Se nimittäin on tarpeeksi kauhistuttavaa katseltavaa.

• Anonyymi

Lukisit Raamattusi, niin tietäisit. Demonit ovat langenneita enkeleitä, jotka heitettiin ulos taivaasta maan päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lukisit Raamattusi, niin tietäisit. Demonit ovat langenneita enkeleitä, jotka heitettiin ulos taivaasta maan päälle.

Älä minulle rähjää,tarkoitin tuon demisjutun A.P:lle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi juuri meidän planeettamme päälle ne heitettiin?
        Olisihan siellä avaruudessa ollut miljardeja ja miljardeja muita planeettoja?
        Kusetusta ja valhetta nuo raamatun tarinat kuitenkin ovat, joten demonit jääkööt samaan kastiin muiden satujen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kusetusta ja valhetta nuo raamatun tarinat kuitenkin ovat, joten demonit jääkööt samaan kastiin muiden satujen kanssa.

Tutusta aiheeseen,niin ehkä opit tietämään totuuden..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala antoi maapallomme meidän hoidettavaksi. Hän antoi meille Raamatun joka opettaa moninpuolisesti, miten täällä eletään , silloin kun hyvin eletään. Jumala heitti taivaan kapinalliset myös tänne, jotka yrittävät Luziferin johdolla saada mahdollisimman paljon sieluja puolelleen, voidakseen kerskua ylpeästi olevansa viisaampi, parempi ja suositumpi, kuin Taivaan Isämme, kuten hän jo ylienkelinä, ylpeyteensä langetessaan luulotteli.

• Anonyymi

Oikestaan adventistit eivät pysty selittämään Raamattua mitenkään kun he takertuvat "helvetti-sanaan."

"Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin."

Ei vastausta Ap:n kysymykseen !

Saatana haluaa ettei helvettiä olisi olemassa ja samoin myös jotkut ismit.

• Anonyymi

Hei paviaani, Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi. Alkukielessä ei ole mitään helvettiä.

• Anonyymi

Adventtikirkko opettaa yksiselitteisesti, että jumalattomia uhkaa kadotustuomio.

Sitä sinun mielikuvituksesi mukaista helvettiä ei ole eikä tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei paviaani, Raamattua ei kirjoitettu alun perin suomeksi. Alkukielessä ei ole mitään helvettiä.

Täydellinen Raamattu on 1611 julkaistu King James Bible. Sellaista asiantuntijajoukkoa kuin sen kääntäjät olivat, ei nykyään enää löytyisi. Jumala ohjasi heidän työtään sana sanalta niin, että tulos on täydellinen. Jumala jätti sanaansa niin valtavasti ihmeitä, että uskova on äimistynyt. Helvettiin menossa oleva Jumalan kieltäjä ei halua perehtyä asiaan. Jos sinä rakastat totuutta, kuuntele Brandon Petersonia. Yksi esimerkki KJB:n ihmeellisyydestä on se, että tuossa kahdesta kielestä käännetyssä kirjassa on täsmälleen 7x7x7x7x7x7x7 sanaa. Ja Raamatun ensimmäisessä jakeessa ja viimeisessä jakeessa on yhteensä yhtä paljon vokaaleja ja konsonantteja kuin siinä Raamatun jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Ja tämä on käännöksessä! Jumala tiesi jo heprealaista Vanhaa Testamenttia ja kreikankielistä Uutta Testamenttia kirjoituttaessaan, miten ne tuli sanoittaa, jotta niiden tarkassa käännöksessä satoja vuosia myöhemmin esiintyisi tuokin ihme. Joka ei ymmärrä tämän asian ihmeellisyyttä, ei ole perehtynyt todennäköisyyslaskentaan, tai ei ehkä ole kovin nokkela.

• Anonyymi

Ei adventistit lue raamattua. Pastorit lukee niille Ellen Whiten tarinoita ja adventistit luulee, että raamatussa sanotaan niin.
      Useimmat adventisteista ei edes avaa raamattua koskaan.
      Kun ne menevät lauantaiaamuisin sinne jumlanpalvelustilaisuuteensa, niin ei niillä ole edes raamattua tai laulukirjaa mukana.

• Anonyymi

Tuo on valhetta.

• Eihän siitä ole mitään epäselvää.Helvetin tulijärvi on olemassa .

• Anonyymi

Jeesus puhui gehennasta. Johanneksen mainitsema tulijärvi ei ole vielä yhtään missään.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui gehennasta. Johanneksen mainitsema tulijärvi ei ole vielä yhtään missään.

Tulijärvi on raamatussa ja kirjoitukset on selvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro vain sen koordinaatit niin vedän sieltä lämpöputket.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Tulijärvi on raamatussa ja kirjoitukset on selvät.

Ei ole vielä, koska sen aika ei ole vielä. Lue teksti paremmin.

• Anonyymi

Uskotaan, uskotaan.
        Kerro Mr Hyvis mistäpäin tällainen järvi löytyy? Se on kuitenkin makeavetinen, koska ei ole meri. Näin voi päätellä. Mikä verran rikkiä siinä on? Hapanhan se on. Oletettavasti rikkihappoa tai rikkihapoketta lätäköstä löytyy. Lämpötilakin olisi hyvä tietää, jos sielläpäin liikkuu ja haluaa kastautua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotaan, uskotaan.
        Kerro Mr Hyvis mistäpäin tällainen järvi löytyy? Se on kuitenkin makeavetinen, koska ei ole meri. Näin voi päätellä. Mikä verran rikkiä siinä on? Hapanhan se on. Oletettavasti rikkihappoa tai rikkihapoketta lätäköstä löytyy. Lämpötilakin olisi hyvä tietää, jos sielläpäin liikkuu ja haluaa kastautua.

Tulijärven sijainti on toisarvoinen asia. Se voi olla laava järvi, tai tuli, jolla Jumala tuhoaa entisen maailman, jossa alkuaineet hehkuen sulavat ja tekee kaiken uudeksi. Tekeekö Jumala myös nuo kirotut kadotetut uusiksi, en tiedä. Mutta tekipä Jumalamme mitä tahansa, niin se on hyvää.

• Anonyymi

Helvetin olemassaolon kieltäjät on suurin saatanallinen eksytys Maailmassa.
      Se on adventismin pääoppeja.

• Anonyymi

Älä ole typerä.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jeesus puhui gehennasta, kuten jokainen, joka tarkistaa asian, tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui helvetistä niinkuin Raamattu ilmoittaa.
        Annihillaatio-oppi = helvetin kieltäjät.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui paikasta missä tuli ei sammu eikä mato kuole.
        Tulijärvi ja Jeesus jatkoi ilmoitusta Johannekselle ja Paavalikin ties, mutta oli hyvin varovainen lausunnoissan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui helvetistä niinkuin Raamattu ilmoittaa.
        Annihillaatio-oppi = helvetin kieltäjät.

Alkutekstissä ei puhuta helvetistä (=islantilaisen kansantaruston sana) yhtään mitään. Jeesus puhui gehennasta.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Tulijärvi ja Jeesus jatkoi ilmoitusta Johannekselle ja Paavalikin ties, mutta oli hyvin varovainen lausunnoissan.

Ja jos edes vähän yrittäisit ymmärtää, mitä Jeesus sanoi, niin tietäisit, että "tuli ei sammu eikä mato kuole" tulee Vanhasta testamentista ja tarkoittaa täydellistä tuhoamista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja jos edes vähän yrittäisit ymmärtää, mitä Jeesus sanoi, niin tietäisit, että "tuli ei sammu eikä mato kuole" tulee Vanhasta testamentista ja tarkoittaa täydellistä tuhoamista.

Älä yritä esittää viisasta.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jeesus ei tiennyt ihan kaikkea.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Jo nyt on kumma, kun mato ei kuole!
        Se pitää laittaa puhtaaseen alkoholiin niin kyllä kuolee.

• Anonyymi kirjoitti:

Jo nyt on kumma, kun mato ei kuole!
        Se pitää laittaa puhtaaseen alkoholiin niin kyllä kuolee.

Sinun tuo huumori on niin mahtavaa ,että pitäiskö sinun mennä johonkin huumorikilpailuun.
        Turha pitää piilossa tuollaista lahjaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Tulenkestäviä asbestimatoja?
        Kaikkea se evoluutio tuottaa.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Sinun tuo huumori on niin mahtavaa ,että pitäiskö sinun mennä johonkin huumorikilpailuun.
        Turha pitää piilossa tuollaista lahjaa.

Mr Hyvis, sinun juttusi ovat sulaa smegmaa.
        Jatka samaan malliin.

• Anonyymi

Ullatus

• Anonyymi

Se se on maanpääline sellane tuo meitin hallitus

• Anonyymi

On se olemassa, ja sijaitsee te keskuksessa ja typ moniammatillisessa massa- työttömyyden piilottelu toimistoissa. Ja kuntouttavassa työtoiminnassa.

• Anonyymi

Se väkivaltakoneisto varmaan tulee paholaisen hengestä, mutta oikea helvetti kyllä saa sen rinnallaan kalpenemaan. Siellä työttömyyskoneiston orjuudesta saa kuitenkin välillä levätä, saa hengittää raikasta ilmaa, saa syödä, saa juoda, on toivoa paremmasta. Ja se ei jatku ikuisesti! Se jatkuu korkeintaan siihen asti, kun uhri tulee vanhuuseläkeikään tai pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle tai kuolee. Mitä kuoleman jälkeen seuraa, se on se tärkein asia pohtia. Lopullisen, ikuisen loppusijoituspaikkansa voi valita vain tämän maallisen lyhyen elämänsä aikana.

• Anonyymi

Gehenna = kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella.
      Helvetti ei ole mikään kaatopaikka.

• Anonyymi

Gehenna ei ole Raamatussa kaatopaikka, vaan Josafatin laakso, jossa kaikki jumalattomat tuhotaan.

• Anonyymi

Pitcairn oli helvetti monelle insestin uhrille.
      Siellä oli melkein kaikki adventisteja.

• Anonyymi

Esimerkiksi Jehovan todistajat, eivät usko helvettiin ja pitävät sitä pakanallisena oppina.
      Adventististeilla on Jeesusta koskeva profetia v.1844 ja jehovantodistajilla v. 1914.
      Saatana eksyttää jopa valitut.

• Anonyymi

Niin on sinut eksyttänyt.

• Anonyymi

Ellen White näki yli 1100 profetaallista unta ja näkyä (enemmän profetioita kuin Raamatussa yhteensä) ja kävi astraalimatkallaan Saturnus-planeetalla yms. näkyjä sapatista, syömisistä ja järkeisoppia helvetistä.

Se on totuus että Ellen G White ei ole kristittyjen profeetta vaan AINOASTAAN 7. päivän adventistien oma profeetta ja "totuuden valo."

• Anonyymi

Selvä sekopää. Sopiva uskonnon perustajaksi.

• Anonyymi

Väitteesi on ihan puhdasta valhetta.

• Anonyymi

Sinä et ole kristitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitteesi on ihan puhdasta valhetta.

Naaras Jeesus. Ei muuta.

• Anonyymi

Adventismieksytyksessä on helvetti opillistettu heidän helvettiteologiassaan.
      Sama myös jehovilla.

• Anonyymi

Ilm.21 LUKU. Johannes näkee uuden taivaan ja uuden maan ynnä uuden Jerusalemin, jossa Jumala asuu niiden kanssa, jotka ovat voittaneet, MUUT JOUTUVAT TOISEEN KUOLEMAAN.

8. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalan palvelijain ja kaikkien valehtelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa. TÄMÄ ON TOINEN KUOLEMA.

Kuolema on kuolema, eikä elämä missään olosuhteessa.

1234567---

• Anonyymi

On. Uskovaisen tässä elämässä.

• Anonyymi

ihmiset huutavat ennen kuolemaa koska näkevät tuon puoliseen,

• Anonyymi

On helvetti varmuudella olemassa ja on siellä missä sen on kerrottukin olevan, eli maan alla(muinaiset mytologiat, fantasiakirjallisuus ja -elokuvat yms). Joku väitti, että Raamatussakin olisi kerrottu helvetin sijainti maan aliseksi, mutta enpä tiedä ja tieto voi olla Vanhassa Testemantissakin. Dante kirjotti kuuluisan runoelmansa helvetin piireistä ja luultavasti siten se maailma on järjestäytynyt. Syvin helvetti on kuulemma Tartaruksen alue. Helvetissä ei kuitenkaan tarvitse olla ikuisesti ja hyvin moni meistä – ja ehkäpä kaikkikin – ovat olleet Helvetissä joskus.

• Anonyymi

Dante kirjoitti läpiä päähänsä kreikkalaista mytologiaa myötäillen. Raamatun kanssa Danten tekstillä ei ole mitään tekemistä.

• Anonyymi

Onko kaikilla sadoilla jumalilla oma taivas ja helvetti?

• Anonyymi

Tuskin adventistismilahkokaiset ihan oikeasti päättävät millainen helvetti on.

• Anonyymi

Adventistit ja ateistit eivät usko helvettiin.
      Entäs jehovalaiset ?

• Anonyymi

Helvetti ei ole oikeasti olemassa.
      allekirj. Perkele
      sitäkään ei ole oikeasti olemassa

• Anonyymi

Puhut totta!

• Anonyymi

Menkää Ukrainaan etulinjaan. Siellä on helvetti irti.

• Anonyymi

Lue kirja Taivaan Rajalla. Siinä kerrotaan juttuja mitä 1000 kuolleista herännyttä haastatellut kirjailija on kuullut kuolleista heränneiltä.

Taivas ja Helvetti on totta 100%. Ikuisia kumpikin.

Jeesus on ainoa mahdollisuus päästä Taivaaseen, kun ihminen tekee parannuksen synneistään, ottaa Jeesuksen Pelastajakseen ja uskoo sydämessään evankeliumin.

Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Lue Raamattua. Ja tottele Jumalaa.

• Anonyymi

Raamatussa ei käytetä Helvetti-sanaa alkutekstissä. Uudessa Testamentissa puhutaan Hinnomin laaksosta seuraavissa kohdissa:

Matt.5:22 joka sanoo: "Sinä hullu", on ansainnut Hinnomin laakson tulen
      Matt.5:29,30 Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu Hinnomin laaksoon.
      Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu Hinnomin laaksoon.
      Matt.10:28 älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin tuhota Hinnomin laaksossa.
      Matt.18:9 jos silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään Hinnomin laakson tuleen.
      Matt.23:15 te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä Hinnomin laakson pojan, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
      Matt.23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte päästä Hinnomin laakson tuomiota pakoon?
      Mark.9:43-48 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena menet sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella menet pois Hinnomin laaksoon, sammumattomaan tuleen...Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään Hinnomin laaksoon... Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään Hinnomin laaksoon, missä mato ei kuole, eikä tuli sammu. (Vertaa Jes.66:24)
      Luuk.12:5 Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että heittää hänet Hinnomin laaksoon.
      Jaak.3:6 kielikin on tuli... se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen Hinnomin laaksosta.
      (Jakeet käännetty suoraan alkutekstistä)

• Anonyymi

Eipä ole käyttöä moisilla viisauksilla nykyaikana.
        Julkisella puolella ambutaatioita ilman perusteellista syytä ei tehdä.
        Yksityisellä puolella toimenpide maksaa ihan jumalattomasti. Kait heilläkin jotkut eettiset ohjeet on.

• Anonyymi

Kohta ei ole millään tavalla ymmärrettävissä.
      Ompahan aikoinaan joku päästänyt suustaan.

• Anonyymi

Tässä helvettiiasiassa tulee melkein poikkeuksetta esille se, kuinka helvettiuskovaisia vastustavat ajatusta siitä, että otettaisiin selvää, mihin Jeesus viittasi puhuessaan "helvetistä" eli Gehennasta.
      Heidän mielestään asia on jo selvitetty tuolla helvetti-sanalla. Mutta eihän se ole. Gehenna, Hinnomin laakso, oli olemassa oleva paikka Jeesuksen aikoihin, joten sana "helvetti", joka ei paljasta tätä tosiasiaa, on täysin kummallinen ja harhaanjohtava suomennos. Yksikään suomalainen lukija ei kykene päättelemään helvetti-sanasta, että kyseessä oli Jerusalemin lähistöllä sijaitseva laakso.

Jos ja kun helvettiuskovaiset vastustavat nin intohimoisesti SITÄ, MIKÄ ON TOTTA, mitä se kertoo

a) heistä

ja

b) helvetin käsitteestä

suhteessa TOTUUTEEN?

Jos ja kun TOTUUDEN ominaisuus on se, että se TEKEE IHMISEN VAPAAKSI, mitenkä tämä VAPAUS ilmenee helvettiuskovaisen käyttäytymisessä helvettikysymyksen kohdalla?

Minäpä vastaan: ei mitenkään.

Helvetin idea ei suinkaan tee ketäään VAPAAKSi, vaan se SITOO siihen uskovat VASTUSTAMAAN TOTUUTTA.

Tämä todistaa, mistä koko idea on lähtöisin.

• Anonyymi

Että älkää palvoko ruumista. Se on se henki joka on palvonnan arvoinen. Helvetti on. Saatanan valtakunnassa elämme ja se ei pidä minusta yhtään kun en luovuta. Rakastan Jeesusta ja sun Saatana täytyy jo hyväksyä se.

• Anonyymi

Ihmiset, jotka punovat jakeista eri puolilta Raamattua itselleen pelastusopin ja kuvittelevat pitäytyvänsä tuossa opissa ja siksi pelastuvansa, ovat kuin nuoteista mitään tietämätön ihminen, joka Mozartin pianokonserton nuotteja katsellessaan kuvittelee kuuntelevansa Mozartin musiikkia.

Kun jostakin kirjoitusten kokoelmasta (eli siitä kootusta opista) tulee ihmiselle pelastuksen väline, tällöin toteutuu sanonta: "Kirjain kuolettaa."

Kaikkien kirjoitusten tarkoitus on saada lukija kiinnittämään katseensa ja huomionsa kirjoitusten ULKOPUOLELLE - YLÖSNOUSSEESEEN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JA SIIHEN, MITÄ HÄN SAI AIKAAN RISTILLÄ, koska ei ole OLEMASSA ylösnoussutta Jeesusta Kristusta ilman sitä, mitä Hän sai aikaan ristillä.

MIkä on sellainen kirjoitus(ten kohta), joka viittaa mahdollisimman selkeästi itsensä ULKOPUOLELLE, Jeesukseen?

Se on tämä:

"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan."

Tämän ja ainoastaan tämän ansiosta Jeesus on nyt Karitsa, joka istuu Valtaistuimella.

Valtaistuimella ei istu Raamattu eivätkä Raamatun kirjoittajat vaan ylösnoussut Herra Jeesus Kristus, joka on koko maailman Vapahtaja ja joka otti ristinkuolemallaan pois koko maailman synnin.

Jeesuksen valta-asema toisin sanoen PERUSTUU SIIHEN, ETTÄ HÄN ON KOKO MAAILMAN VAPAHTAJA JA ETTÄ HÄN OTTI POIS MAAILMAN SYNNIN.

Sellainen Raamatun tulkinta - joka on aina viime kädessä JEESUKSEEN PERSOONAAN KOHDISTUVAA TULKINTAA - joka hämärtää tätä tosiseikkaa, kyseenalaistaa samalla Jeesuksen valta-aseman.

Helvettioppi on kaikkein saatanallisin Jeesuksen valta-aseman kyseenalaistava oppi.

• Anonyymi

Vai semmoista.

• Anonyymi

Kuvittele itsesi Jumalan paikalle. Olisitko onnellinen ja tuntisitko olosi hyväksi, jos ihmiset valitsisivat sinut, sanoisivat rakastavansa sinua ja tekisivät juuri niin kuin sanot ainoastaan siksi, etteivät he joutuisi ikuisesti kidutettavaksi?

Jos olisit, olisiko onnellisuutesi ja hyvä olosi todiste äärimmäisestä hyvyydestä?

• Anonyymi

Tähänkin ketjuun on paljon vääntöä tullut. Itse pidän hyvänä periaatteena keskittyä siihen että Raamatun jokaisen kohdan pidettävä yhtä ja pitää yrittää ymmärtää niin kuin se asia siinä on. Otetaan esimerkiksi Ilm 20:10:

Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

Mitä tässä sanotaan? Voidaan tietysti yrittää keksiä selityksiä ja hämätä, mutta kyllä tämä aika selkeä asia on.

• Anonyymi

Näppärä kikka tuo lisätä loppuun "Voidaan tietysti yrittää keksiä selityksiä ja hämätä, mutta kyllä tämä aika selkeä asia on."

Mitäköhän SELKEÄÄ on Ilmestyskirjassa? Sehän on yhtä allegoriaa koko kirja. Oletko keskustellut asiasta Jumalan kanssa ja saanut Häneltä ohjeet siitä, mitkä kohdat saain lukea kirjaimellisesti?

Wntä esitetäänkö asia noin alkukielellä? Jos olet kiinnostunut, mitä kysiesessä jakeessa sanotaan, selvität sen alkukielen avulla, eikö niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näppärä kikka tuo lisätä loppuun "Voidaan tietysti yrittää keksiä selityksiä ja hämätä, mutta kyllä tämä aika selkeä asia on."

Mitäköhän SELKEÄÄ on Ilmestyskirjassa? Sehän on yhtä allegoriaa koko kirja. Oletko keskustellut asiasta Jumalan kanssa ja saanut Häneltä ohjeet siitä, mitkä kohdat saain lukea kirjaimellisesti?

Wntä esitetäänkö asia noin alkukielellä? Jos olet kiinnostunut, mitä kysiesessä jakeessa sanotaan, selvität sen alkukielen avulla, eikö niin?

Ei se ole kikka vaan ihan tarpeellinen huomautus. Vastaajakin sortuu tähän välittömästi arvostelunsa jälkeen. Aika hiljaista tälläkin palstalla olisi jos kirjoittaa saisivat vain Jumalalta erikseen ohjeet saaneet. Eikö Pyhän Hengen pitänyt johdattaa meitä kaikkia? Vai pitäisikö meidän uskoa sokeasti adventistien "profeetan" keksimiin juttuihin ja unohtaa mitä Raamatussa lukee? Strongin sanakirjan mukaan oikea käännös näyttää olevan ikuisesti, mutta se ei ollut se pointti. Pointti oli siinä, että vaikka tämä Raamatussa monessa kohtaa osoitetaan rangaistuksen olevan ikuinen ja loppumaton niin kuitenkin oppi ohjaa Raamatun tulkinta vaikka tulkinnan pitäisi syntyä Raamatun lukemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole kikka vaan ihan tarpeellinen huomautus. Vastaajakin sortuu tähän välittömästi arvostelunsa jälkeen. Aika hiljaista tälläkin palstalla olisi jos kirjoittaa saisivat vain Jumalalta erikseen ohjeet saaneet. Eikö Pyhän Hengen pitänyt johdattaa meitä kaikkia? Vai pitäisikö meidän uskoa sokeasti adventistien "profeetan" keksimiin juttuihin ja unohtaa mitä Raamatussa lukee? Strongin sanakirjan mukaan oikea käännös näyttää olevan ikuisesti, mutta se ei ollut se pointti. Pointti oli siinä, että vaikka tämä Raamatussa monessa kohtaa osoitetaan rangaistuksen olevan ikuinen ja loppumaton niin kuitenkin oppi ohjaa Raamatun tulkinta vaikka tulkinnan pitäisi syntyä Raamatun lukemisesta.

No kun se nimenomaan EI ole alkukielen mukaan ikuinen, mutta kun tuota hevonpaskaa ikuisesta on länkytetty riittävän monta vuosisataa, niin kyseinen perversio on tunkeutunut "sanakirjoihinkin".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun se nimenomaan EI ole alkukielen mukaan ikuinen, mutta kun tuota hevonpaskaa ikuisesta on länkytetty riittävän monta vuosisataa, niin kyseinen perversio on tunkeutunut "sanakirjoihinkin".

Sana jota tuossa kohdassa käytetään esim King James versio sanoo olevansa pohjalla on "αἰών" joka yksinään kääntyy esimerkiksi googlen kääntäjässä "vuosisatoja", mutta jos ei otetakaan pohjalla olevaa sanaa ja mietitä sitä vaan otetaan useampi sana niin esimerkiksi Textus Receptus on "αἰῶνας τῶν αἰώνων" jonka Googlen kääntäjä esimerkiksi kääntää muotoon "aina ja ikuisesti". Tämä lienee selvää, mutta sekään ei ole se pointti. Pointti on, että Raamattu on kokonaisuus ja kaikki kohdat ovat samaan aikaan totta. Tästä aiheesta on lukuisia kohtia, joissa suunta on sama. Tyhjiinraukeamisoppi on valitettavasti valhe, jota levitetään hyvin monesta syystä. Itsekin lihassani mieluummin ottaisin sen kuin totuuden.

• Anonyymi

Helvetti tarkoittaa pelon ilmapiiriä, kipua, masennusta ja ahdistusta. Taivas on päinvastainen mielentila, iloa ja rauhaa. Eikä tässä ole mitään mystistä tai uskomista.

Haluamme voida hyvin. Se on sallittua. Vilpittömyys ja viattomuus auttavat siinä. Uskomisia tai ehdollistamista ei tarvita. Saa olla mitä on.

• Anonyymi

Kaikki eivät usko vaikka kuollutkin heräisi eloon, mutta näin se täällä menee sekin raamatusta. Ja raamattu on Jumalan ilmoitus meille jossa Jeesus varoittaa helvetistä.
      ”Jos silmäsi viettelee sinua”, sanoi Jeesus, ”revi se pois. On parempi että pääset silmäpuolena Jumalan valtakuntaan, kuin että molemmat silmät tallella joudut helvettiin. Siellä ei mato kuole eikä tuli sammu.”
      Erään toisen kerran Jeesus puhui tuomion ajasta, jolloin hän sanoisi pahoille: ”Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.” Hän sanoi myös, että nämä menisivät ”iankaikkiseen rangaistukseen”.
      Jumala on pyhä ja vanhurskas ja vihaa syntiä muttei syntistä ja on armoa täynnä.

• Anonyymi

No kumma kun se sinun "Jumalasi" ei viskaa niitä SYNTEJÄ ja SYNTIÄ sinne liekkeihin hävitettäväksi vaan ne "rakastamansa" syntiset KIDUTETTAVAKSI.

Jokseenkin sairasta rakkautta tuo tuommoinen. Varmaan kivaa olla tuollaisen psykoottisen rakkauden kohteena.

Luepa muuten tuo ”Jos silmäsi viettelee sinua” -kohta uudelleen ja pohdi, antaako Jeesus MITÄÄN MUUTA KEINOA välttyä tuolta "helvetiltä" kuin silmän irti repimisen.
        Kummalla silmällä muuten luit tuon kohdan? Oletan että olet repinyt toisen silmäsi pois.

Mikä kumma siinä on, että te helvetinpalvojat siteeraatte noista suosikkikohdistanne ainoastaan itsellenne sopivia osia ja jätätte itsellenne sopivan rakosen, josta sisään livahtamalla kuvittelette välttyvänne itse siltä tuomiolta, jota te julistatte?

Voiko olla katalampaa ja kierompaa tapaa lukea Raamattua?

• Anonyymi

Valitsemasi sana helvetti ja tuo Raamatunkohta varmasti kirvoittaa annihilaatioteoriaan uskovilta mielenkiintoisia kommentteja. Se ei muuta itse asiaa, mutta tähän on helppo tarttua.

Muistaakseni tuossa kohdassa puhuttiin Gehennasta, jolla tässä kohdassa tarkoitus on verrata kadotusta kaatopaikalle joutumiseen. Iänkaikkinen kadotus, järvi, Gehenna,... millä nimellä tätä nyt kutsutaan eri paikoissa Raamatussa ja ihmisten puheissa, on kuitenkin yleisesti hyväksytty totuus kristittyjen keskuudessa, joka pohjautuu Raamattuun. Tyhjiin raukeaminen ei ole adventistien ikioma teoria, kuten tutkiva tuomio, mutta silti aika pienen piiri uskomus eikä sitä ole helppo puolustaa Raamatulla.

• Anonyymi

Toiset ihmiset on Helvetti, sanotaan. Niitä toisia ovat juuri nämä tuomarit jotka sanelevat mitä kenenkin on oltava.

• Anonyymi

raamattu kertoo vertauskuvallisesti

• Anonyymi

ei silmää tarvii repiä pois, mutta on turvattava Jeesuksen armoon.

• Anonyymi

Jos tietää kadotuksen olevan olemassa siitä on hyvä varoittaa. On vain yksi tie taivaaseen ja se on Jeesus.

• Anonyymi

Sinä olet helvetissä tällä hetkellä! Etkö ymmärrä, että Jumala syöksi meidät paratiisista tänne helvettiin maan päälle saatanan kanssa! Paratiisiin olisi ainakin minun tarkoitus yrittää takaisin. Suurin osa ihmisistä vaan on rakastunut maailmaan eli helvettiin ja päätyvät alaspäin eli pahempaan paikkaan.

• Anonyymi

Ei tämä maailma vielä kadotus ole se on paljon pahempi paikka. Sinne joutuu tämän elämän jälkeen jos ei ole uskonut Jeesukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      96
      4799
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      168
      4343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4179
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2668
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2087
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1870
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1749
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1737
    Aihe