Mitä se kuuluisa pistin tarkoittaa?

Anonyymi-ap

Raamatussa Saatanan enkelistä eli demonista käytetty sanonta "Pistin" on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia PISTINTÄ vastaan.'

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että HÄN läksis minusta.

70

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Menisitkö sinä kuuntelemaan saarnamiestä, jossa olisi Saatanan enkeli?

      Monet menee, koska kaikki yliluonnollinen kiinnostaa ihmisiä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei luvannut tehdä enää yhtään uusia ihmeitä niiden lisäksi, joista jo Raamatussa kerrotaan.

        Matt. 12:39

        Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki."


        Ilm. 16:14 "Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei luvannut tehdä enää yhtään uusia ihmeitä niiden lisäksi, joista jo Raamatussa kerrotaan.

        Matt. 12:39

        Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki."


        Ilm. 16:14 "Sillä he ovat perkeleiden henget, jotka ihmeitä tekevät."

        Perkeleiden henget tekee ihmeitä ja tunnustekoja Jeesuksen nimessä,
        mutta ei Jeesus tunnusta niitä omikseen.

        Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät."


    • Anonyymi

      Kiusallinen totuus tuo Paavalissa asustellut Saatanan enkeli?

      Usein tuo kohta halutaan sivuuttaa puhumalla, että Paavalissa olisi ollut jokin fyysinen heikkous?

      Sekin väite tuntuu pelkältä hätävalheelta.

      Sillä Paavali kehuu fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

      Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      • Anonyymi

        Onkohan Paavalilla nykyään kaikki ihan hyvin?


      • Anonyymi

        Päämäärätietoisesti kohti taivasta ja sen yli!


    • Anonyymi

      Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento.

      Palvelukseen lähetetty henki.

      Saastaisen hengen paluu
      43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
      44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
      45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.

      • Anonyymi

        Kuningas Saulin ja Sauluksen kohtalot oli samanlaisia.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuningas Saulin ja Sauluksen kohtalot oli samanlaisia.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paha henki aiheutti molemmille Sauleille HURMOSTA.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.


      • Anonyymi

        Just tätä. Ihmisen tila on ahdas. Jeesus kuoli liian raa asti ja ihan liian aikaisin. Ei Jeesuksen tehtävä ollut silloinkaan pelastaa eläviä vaan kuolleita. Nyt ne vaeltaa suurina ryhminä, etsii nekin Jeesusta. Liian kauan. Epäilen että Jeesus on jo tehnyt toisen tulemisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha henki aiheutti molemmille Sauleille HURMOSTA.

        1. Sam. 18:10

        Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.

        Daavidin tanssi henki käy mussa.


    • Anonyymi

      King James -käännöksen mukaan kyseessä on viestinnän erikoisdemoni

      "The messenger of Satan."

      Ei siis mikään mykkä henki, tai puinen tai metallinen piikki, kuten asia yleensä nopeasti ohitetaan. Demonit on henkiolentoja.

      On se demoni niin kiusallinen asia Paavalin uskottavuuden kannalta.

      Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

      And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan
      to buffet me, lest I should be exalted above measure.

      Demoni oli Paavalin mukana lähetysmatkoilla aina Roomassa tapahtuneeseen pahaan äkkikuolemaan asti.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Niitä henkiä on monta.


    • Anonyymi

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Hän=demoni.

      Enkelit, niin hyvät kuin pahat ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä, ei niillä ole mitään fyysistä ruumista.

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      • Anonyymi

        Paavalissa oli asuvaisena "synti, joka minussa asuu"

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Johannes opettaa täysin eri tavalla synnin teosta:

        Ei ihmisen lihat mitään ajattele, eikä siellä lihoissa mitään vanhoja Aatameita asu, joita voitaisiin syyttää omista synneistä, kuten Paavali teki.

        1. Joh. 3:9

        Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalissa oli asuvaisena "synti, joka minussa asuu"

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Johannes opettaa täysin eri tavalla synnin teosta:

        Ei ihmisen lihat mitään ajattele, eikä siellä lihoissa mitään vanhoja Aatameita asu, joita voitaisiin syyttää omista synneistä, kuten Paavali teki.

        1. Joh. 3:9

        Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        Raamattu on kyllä uskomattoman mielenkiintoinen kirja. Siihen lisää ajan kun maapallolla eli jättiläiset ja Enochin kirja. Se on mielenkiintoinen myös. Saa pohdittavaa pitkäks aikaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18672134/raamatun-luomiskertomuksessa-ja-aatamin-ja-eevan-myytissa-on-kyse-pakanuudesta-sykretismista-
        Viisautta etsiessään Eeva ottaa palan kiellettyä hedelmää ja antaa sitä miehelleen Aadamille. Kuten käärme lupasi, he eivät kuole, ja heidän silmänsä todellakin avautuvat hyvän, pahan ja häpeän (he olivat alasti!) olemassaolosta. Mutta rangaistuksena Jumalan käskyn rikkomisesta heidät karkotetaan puutarhasta meidän langenneeseen maailmaamme, joka on täynnä tuskaa ja vaivaa.
        Myöhemmät kristityt teologit asettivat Saatanan käärmeen rooliin, mutta muinaisille Mooseksen kirjan kirjoittajille käärme edusti vielä vanhempaa mytologista hahmoa: huijaria. Mytologiassa huijari on liukas hahmo, joka asuu sekä taivaallisessa että maallisessa maailmassa ja kieltäytyy noudattamasta kenenkään sääntöjä. Loki on norjalaisen mytologian pahamaineinen huijari, ja Anansi on monien afrikkalaisten myyttien huijari.


        Temppuilija, joka on mukana luomassa maailmaa sellaisena kuin me sen tunnemme, on hyvin näkyvä teema.


      • Anonyymi

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Demoni "The messenger of Satan" ei lähtenyt lentoon rukouksista huolimatta...
        "depart from me."

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18672134/raamatun-luomiskertomuksessa-ja-aatamin-ja-eevan-myytissa-on-kyse-pakanuudesta-sykretismista-
        Viisautta etsiessään Eeva ottaa palan kiellettyä hedelmää ja antaa sitä miehelleen Aadamille. Kuten käärme lupasi, he eivät kuole, ja heidän silmänsä todellakin avautuvat hyvän, pahan ja häpeän (he olivat alasti!) olemassaolosta. Mutta rangaistuksena Jumalan käskyn rikkomisesta heidät karkotetaan puutarhasta meidän langenneeseen maailmaamme, joka on täynnä tuskaa ja vaivaa.
        Myöhemmät kristityt teologit asettivat Saatanan käärmeen rooliin, mutta muinaisille Mooseksen kirjan kirjoittajille käärme edusti vielä vanhempaa mytologista hahmoa: huijaria. Mytologiassa huijari on liukas hahmo, joka asuu sekä taivaallisessa että maallisessa maailmassa ja kieltäytyy noudattamasta kenenkään sääntöjä. Loki on norjalaisen mytologian pahamaineinen huijari, ja Anansi on monien afrikkalaisten myyttien huijari.


        Temppuilija, joka on mukana luomassa maailmaa sellaisena kuin me sen tunnemme, on hyvin näkyvä teema.

        Syntiinlankeemus oli hengellinen kuolema ja ero Jumalaan.

        Room.5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia, kadotustuomion alaisia."

        Raamatun mukaan Jumala palauttaa Hengen yhteyden ihmiseen Kristillisessä yhdessä kasteessa pesemällä kaiken syntikirouksen ihmisestä pois Kristuksen sovintoveren tähden ja antamalla puhtaaseen ja tyhjään sydämeen oman Hengen lahjansa sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiinlankeemus oli hengellinen kuolema ja ero Jumalaan.

        Room.5 "Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia, kadotustuomion alaisia."

        Raamatun mukaan Jumala palauttaa Hengen yhteyden ihmiseen Kristillisessä yhdessä kasteessa pesemällä kaiken syntikirouksen ihmisestä pois Kristuksen sovintoveren tähden ja antamalla puhtaaseen ja tyhjään sydämeen oman Hengen lahjansa sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

        1. Piet. 3:21

        Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon LIITON. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

        Jeesuksen kuolemallaan hankkima syntien sovitus luetaan ihmisen hyväksi kasteessa.

        Room.6:3 "Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Syntien sovitus henkilökohtaisella tasolla tapahtuu kasteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kuolemallaan hankkima syntien sovitus luetaan ihmisen hyväksi kasteessa.

        Room.6:3 "Ettekö te tiedä, että me kaikki, jotka olemme Jesuksessa Kristuksessa kastetut, me olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Syntien sovitus henkilökohtaisella tasolla tapahtuu kasteessa.

        Jeesuksen kuollessa sovitus ei vielä tullut kenenkään henkilökohtaiseksi sovitukseksi.


    • Anonyymi

      Raamattuun on keksinyt muutakin käsittämätöntä. On lustetta, munuaisrasvaa, vohlaa ja lamppu öljyä. Ei kannata huolta kantaa.

      • Anonyymi

        Lusteella tarkoitetaan perinteisen kristinuskon sekaan jälkikäteen ilmestyneitä uskonlahkoja, jotka yrittää käännyttää kristityn omiin oppeihinsa ja kasteisiinsa anabaptismin avulla.


    • Anonyymi

      Tuo on se alkuperäinen sana. Pistä Google kuvahakuun.

      σκόλοψ

    • "Ja etten niin
      erinomaisten ilmestysten tähden
      ylpeilisi,
      on minulle annettu lihaani pistin,
      saatanan enkeli,
      rusikoimaan minua,
      etten ylpeilisi.

      Tämän tähden olen
      kolmesti rukoillut Herraa,
      että se erkanisi minusta.
      Ja hän sanoi minulle:

      'Minun armossani on sinulle kyllin;
      sillä minun voimani tulee
      täydelliseksi heikkoudessa'.

      Sentähden minä
      mieluimmin kerskaan heikkoudestani,
      että Kristuksen voima
      asettuisi minuun asumaan.

      Sentähden minä olen mielistynyt
      - heikkouteen,
      - pahoinpitelyihin,
      - hätään,
      - vainoihin,
      - ahdistuksiin,
      Kristuksen tähden;

      sillä kun olen heikko,
      silloin minä olen väkevä."

      (2 Kor 2:17-10)


      Tuo viiden kohdan kärsimyslista
      kertoo niistä haavoista,
      mitä Paavalia rusikoiva pistin
      sai aikaiseksi.

      Mutta ne olivat tarpeen,
      koska Paavalin palvelustehtävä
      oli niin korkea-arvoinen,
      että hän olisi muuten ylpistynyt
      ja estynyt sitä suorittamasta.

      Jeesus ilmoitti heti alussa
      Ananiaan kautta tästä
      palvelutehtävästä
      ja sitä seuraavista kärsimyksistä.
      Ja näin Jeesus käskytti Ananiasta:

      "Mene;
      sillä hän on minulle valittu ase,
      kantamaan minun nimeäni
      pakanain ja kuningasten
      ja Israelin lasten eteen.

      Sillä minä tahdon näyttää hänelle,
      kuinka paljon hänen pitää
      kärsimän minun nimeni tähden"

      (Ap.t 9:15-16)

    • Anonyymi

      Paavali ei kärsinys mistään lihan eikä mielen heikkoudesta, päinvastoin Saatanan enkeli antoi hänelle valtavat voimat tehdä pahaa.

      Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

      Paavali olisi yhdellä nyrkin lyönnillä pystynyt tappamaan sekä Ananiaan että Safiiran.

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      • Anonyymi

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäillty siihen tekoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäillty siihen tekoon.

        Nyt syy Ananiaan ja Safiiran murhista laitettiin Pyhän Hengen piikkiin.
        Se jos mikä on raju Pyhän Hengen pilkka syyttää Pyhää Henkeä ja Jeesusta murhamieheksi.


    • Anonyymi

      Rahoiksi pistäminen on tässä yhteydessä eri homma.

      • Anonyymi

        Saatanan enkeli saa ihmisen tekemään murhia ja laittaa valehtelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli saa ihmisen tekemään murhia ja laittaa valehtelemaan.

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        King James käännöksen mukaan ei mikään pikkupiru, vaan Saatanan enkeliruhtinas:

        The messenger of Satan -niminen demoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        King James käännöksen mukaan ei mikään pikkupiru, vaan Saatanan enkeliruhtinas:

        The messenger of Satan -niminen demoni.

        Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

        Tarkoitus pyhittää keinot.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.


    • Pistin on raju ja se todella pistää .

      • Anonyymi

        Enkelit on henkiolentoja. Ei niillä ole mitään puisia tai metallisisia pistimiä.

        Pistin=Saatanan enkeli, demoni

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkelit on henkiolentoja. Ei niillä ole mitään puisia tai metallisisia pistimiä.

        Pistin=Saatanan enkeli, demoni

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Pistin on todella taju ja se pistää.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Pistin on todella taju ja se pistää.

        Luuk. 11:24

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.

        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

        Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Pistin on todella taju ja se pistää.

        Pistää miettimään paitsi vapaa-ajattelussa.


    • Se pistää ja rusikoi ihmistä.Niin, että ihminen palaa sille paikalleen mihin on kutsuttu.

      • Anonyymi

        Demoni pisti Korintossa Paavalin pään ihan sekaisin ja mies lakoi molista glossolaioita samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Roomassa Demoni viimeisteli tehtävänsä Paavalissa. Paha äkkikuolema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Demoni pisti Korintossa Paavalin pään ihan sekaisin ja mies lakoi molista glossolaioita samalla tavalla kuin siellä ollut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Roomassa Demoni viimeisteli tehtävänsä Paavalissa. Paha äkkikuolema.

        Saattoi olla juuri sama Demoni, mikä meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattoi olla juuri sama Demoni, mikä meni ensin Juudakseen ja sitten Paavaliin.

        Pistin=Saatanan enkeli, demoni

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani PISTIN , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


    • Anonyymi

      Sana suomi24a ei ole vapaa keskusteluissa. Vapaana sana voi olla yksin Herrassa niinkuin Jeesus antaa sanaa ymmärtää totuudessa.

    • Samoin satanistit yrittää saada demonien avulla hyökättyä kristittyjä vastaan.
      Niin on ollut ja on loppuun saakka.
      Taistelu on ja sen tietää jokainen elävässä uskossa oleva, mitä tarkoittaa hengellinen sodankäynti.
      Kun kurkkua kuristetaan tai hyökkäyksiä tulee ja ne tuntee ja pistin tulee kuin ihon läpi.
      Taistelu on henkivalloissa.
      On kokemusta itsellä ja puolisolla.
      Viimeksi tänään puhuttiin ns hyökkäyksistä.

      • Anonyymi

        Mulle on tehty tätä. Ei ne pysty tekemään mulle mitään jostain Jumalallisesta syystä.


    • Anonyymi

      Raamatussa mainitaan kolme apostolia, joihin Saatana meni.

      Juudas, Pietari ja Paavali.

      • Anonyymi

        Luuk. 22:3

        Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.


      • Eikö sinulle raukalle kukaan lähde mukaan leikkimään.
        Taitaa pikkuisen harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuk. 22:3

        Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin , Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        Paavalilla oli murha tunnollaan ja mitä lie muuta, mikä antoi Saatanalle oikeuden tulla mieheen.

        Ei ihme ollenkaan, että Paavali alkoi opettaa, että Jumalan lait on kumottu.

        Sehän tarkoittaa sitä, että ketään ei voida syyttää synnistä, koska synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalilla oli murha tunnollaan ja mitä lie muuta, mikä antoi Saatanalle oikeuden tulla mieheen.

        Ei ihme ollenkaan, että Paavali alkoi opettaa, että Jumalan lait on kumottu.

        Sehän tarkoittaa sitä, että ketään ei voida syyttää synnistä, koska synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

        1. Joh. 3:4

        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 5:17

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

        Matt. 5:18

        Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


    • Anonyymi

      Jeesus opetti, että Jumalan käskyjen noudattaminen ei ole edes raskasta.

      Matt. 11:30

      "Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

      • Anonyymi

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Anonyymi

      Jumalan sana pysyy voimassa. Jeesus on paras opettaja kaikissa uskonasioissa.

      Ei pelkkiin henkiin kannata tuijottaa ja pelkkiä hekikkokemuksia ei pidä tavoitella.

      1. Joh. 4:1

      Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

      • Anonyymi

        Ei edes ihmeet ja tunnusteot takaa, että kyse on oikeasta kristinuskosta.

        Matt.7

        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.


    • Anonyymi

      Raamattu tarkoittaa pistimellä sitä, joka on yleensä miehillä housuissa.
      T. Patologi.

      • Anonyymi

        Paavali alisti ja vihasi naisia.

        Siksi monet miehet hyväksyy Paavalin omaksi epäjumalakseen kyselemättä sen enempää muiden oppien perään.

        Jos nainen ei pitänyt huntua ja burkaa, niin Paavali ajeli naiset posliiniksi

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Nainen alistukoon ja vaietkoon seurakunnassa.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali alisti ja vihasi naisia.

        Siksi monet miehet hyväksyy Paavalin omaksi epäjumalakseen kyselemättä sen enempää muiden oppien perään.

        Jos nainen ei pitänyt huntua ja burkaa, niin Paavali ajeli naiset posliiniksi

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Nainen alistukoon ja vaietkoon seurakunnassa.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Paavali yritti kumota Jumalan lait ja käskyt kun oli kyse pahoista synneistä, kuten murhasta,
        mutta kyllä lainkohdat kelpasi, kun oli kyse naisten alistamisesta.

        1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne,
        SILLÄ HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali yritti kumota Jumalan lait ja käskyt kun oli kyse pahoista synneistä, kuten murhasta,
        mutta kyllä lainkohdat kelpasi, kun oli kyse naisten alistamisesta.

        1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne,
        SILLÄ HEIDÄN EI OLE LUPA PUHUA, vaan olkoot alamaisia, niinkuin LAKIKIN sanoo.

        Miksi juuri Korintossa Paavali vaati naisia vaikenemaan seurakunnan tapahtumista ja asioista?

        Se ainakin tiedetään, että Paavali vietti Korintossa aikaa lähes kaksi vuotta.

        Kirjoitteli siellä kirjeitä kaukaiseen Roomaan ja tunnusti valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, vaan hyvänä asiana, koska siten totuus vaan kirkastuu entisestään. "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan."

        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

        Korintossa Paavali puhui sekavia hurmoskieliä, molotuksia "glossolaliaa", mistä ei kukaan ota selvää, mitä mies tahtoi sanoa.

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi juuri Korintossa Paavali vaati naisia vaikenemaan seurakunnan tapahtumista ja asioista?

        Se ainakin tiedetään, että Paavali vietti Korintossa aikaa lähes kaksi vuotta.

        Kirjoitteli siellä kirjeitä kaukaiseen Roomaan ja tunnusti valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, vaan hyvänä asiana, koska siten totuus vaan kirkastuu entisestään. "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan."

        Kuriiri vei kirjeen Roomaan.

        Korintossa Paavali puhui sekavia hurmoskieliä, molotuksia "glossolaliaa", mistä ei kukaan ota selvää, mitä mies tahtoi sanoa.

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

        Ei Jumala eikä Jeesus puhunut mitään hurmoskielisiä molotuksia.

        Raamatussa enkelit ja jopa aasi puhui selvällä kielellä järkeviä asioita.

        Helluntaina oikeat apostolit puhuivat oikeilla vierailla kielillä järkeviä asioita.

        Ps. 12:7

        Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali alisti ja vihasi naisia.

        Siksi monet miehet hyväksyy Paavalin omaksi epäjumalakseen kyselemättä sen enempää muiden oppien perään.

        Jos nainen ei pitänyt huntua ja burkaa, niin Paavali ajeli naiset posliiniksi

        1. Kor. 11:6

        Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

        Nainen alistukoon ja vaietkoon seurakunnassa.

        1. Kor. 14:35

        Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        Paavali tarmokkaasti puolustavat miehet, lienee niitä jotka ei enää pysyt naiselle mitään tekemään. Kateuksissaan he yrittää saada naiset näyttämään, niin epäseksikkäiltä, ettei viriilitkään miehet olisi näistä naisisista kiinnostuneita.


    • Anonyymi

      Kustapäässä ja narsisti tämä Paavalin vihaaja

    • Anonyymi

      Paavali joutui elämään Saatanan enkelin kanssa jonkinlaisessa symbioosissa koko lopun elämänsä ajan.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Henki ja paha henki ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Paavali meni hurmoksiin Korintossa ja puhui sekavia glossolalioita samalla tavalla kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali meni hurmoksiin Korintossa ja puhui sekavia glossolalioita samalla tavalla kuin siellä vaikuttanut Delfoin oraakkeli.

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi

      Mä sanon niille hengille, go find your master ja johan painuvat vittuun. Osa löytää ja osan hoitaa Jeesus ja Jumala yhteistyössä. Se on aika huvittavaa minkälaisia oikeesti karmeita henkiä on olemassa. Ollaan ihan eri laji.

    • Anonyymi

      Älkää ottako niitä henkiä vakavasti. Ne ei teitä määrää. Te määräätte heitä ja saadaan olla jopa ylpeitä siitä. Niitä vituttaa eniten usko Jeesukseen Kristukseen meidän Herraan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe