Vuosi on keikahtanut lopuilleen ja Punaisen Pelikaanin viimeinen numero tämän kalenterivuoden nimiin on kaupoissa tällä päivämäärällä. Tarkasta lähin myyntipaikka osoitteessa
https://lehtipiste.fi/product/punainen-pelikaani/
olevasta Myyntipisteet -palvelusta. Sitten kaupassa käynnin jälkeen kannattaa kynnet leikata ennen puuhaan ryhtymistä ettei tule pahoja raapimisvammoja päähän ja muuallekin.
Ihanaa loppusyksyä ja joulun odotusta tuoreiden aivopähkinöiden parissa!
Punainen Pelikaani 6/2024
194
2738
Vastaukset
- Anonyymi
Avainsanat poistettu, voi ei! Niiden avulla sai vaikeimmatkin ristikot ratkottua loppuun asti, samoin olivat oiva apu piiliksissä.
- Anonyymi
Onpa harmi niistä oli paljon apua.
- Anonyymi
Onko joku saanut Lähteenmäen tavukon ratkottua. Keväinen episodi? Joku virpomis... se on, mutta ei ratkea :(
Kovin outoja sanoja, joita tuskin voi mitenkään tarkistaa, ristikossa lienee:
30. happonen 21.10.2024 klo 23:47
Lähteenmäestä aloitin kuten tapana on. Mutta mitähän ihmettä on tapahtunut, lähes täysin kuvaton on ristikko! Ja tekijän naivistinen kuvitus kun on koko lehden parasta antia. Tulikohan kiire laatijalle? On kyllä myös poikkeuksellisen huonoja sanoja mukana: yksi englantia oleva ei lainasanaksi laskettava ja pääkuvan lähistöllä on kyllä aivan omituista murretta sekä vihjeessä että ratkaisussa... Lähteenmäki on kyllä yleensä lehden kohokohta mutta nyt tuli kyllä lievä pettymys.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Lähteenmäestä aloitin kuten tapana on. Mutta mitähän ihmettä on tapahtunut, lähes täysin kuvaton on ristikko! Ja tekijän naivistinen kuvitus kun on koko lehden parasta antia. Tulikohan kiire laatijalle? On kyllä myös poikkeuksellisen huonoja sanoja mukana: yksi englantia oleva ei lainasanaksi laskettava ja pääkuvan lähistöllä on kyllä aivan omituista murretta sekä vihjeessä että ratkaisussa... Lähteenmäki on kyllä yleensä lehden kohokohta mutta nyt tuli kyllä lievä pettymys.Kysyin nettitutun mielipidettä. Hän piti erityisen outona vihjettä "tipatalla" ja sen ratkaisusanaa. Mistään netin sanakirjoista en vihjesanaa enkä hänen saamaansa ratkaisusanaa löytänyt. Jos vihjeen ja ratkaisusanan on tarkoitus olla suomea, olisi reiluuden nimessä oikeus ja kohtuu voida jotenkin tarkistaa ratkaisusanojen oikeellisuus.
Ristikkoa näkemättä en muuta osaa kertoa.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Kysyin nettitutun mielipidettä. Hän piti erityisen outona vihjettä "tipatalla" ja sen ratkaisusanaa. Mistään netin sanakirjoista en vihjesanaa enkä hänen saamaansa ratkaisusanaa löytänyt. Jos vihjeen ja ratkaisusanan on tarkoitus olla suomea, olisi reiluuden nimessä oikeus ja kohtuu voida jotenkin tarkistaa ratkaisusanojen oikeellisuus.
Ristikkoa näkemättä en muuta osaa kertoa.Tapio, onhan pari edeltävää kommenttiasi huumoria, onhan?
Muussa tapauksessa kyse on trollauksesta, millä pilaat koko asiallisen keskusteluketjun.
Tuollaiset "en ole nähnyt ristikkoa" -möläytykset ei kuulu tänne!
Mene kauppaan, osta ristikko ja palaa vasta sitten kertomaan mielipiteitäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio, onhan pari edeltävää kommenttiasi huumoria, onhan?
Muussa tapauksessa kyse on trollauksesta, millä pilaat koko asiallisen keskusteluketjun.
Mene kauppaan, osta ristikko ja palaa vasta sitten kertomaan mielipiteitäsi.Keisarin pitää kontrolloida kaikkea. Tämähän on yksi - tiedätte kyllä minkä - tunnusmerkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio, onhan pari edeltävää kommenttiasi huumoria, onhan?
Mene kauppaan, osta ristikko ja palaa vasta sitten kertomaan mielipiteitäsi.Nettituttu lähetti KOKONAAN ratkaistun ristikko, mutta kertoi, ettei ole varma, ratkaisiko hän täysin oikein vihjeen Keväinen episodi, koska mistään ei voi varmistua mitä eräs sana tarkoittaa. Voin antaa vinkin, johon pitää suhtautua pienellä varauksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettituttu lähetti KOKONAAN ratkaistun ristikko, mutta kertoi, ettei ole varma, ratkaisiko hän täysin oikein vihjeen Keväinen episodi, koska mistään ei voi varmistua mitä eräs sana tarkoittaa. Voin antaa vinkin, johon pitää suhtautua pienellä varauksella.
Lupasin liikoja - tuo kohta olikin nettitutulla kesken ihan samasta kohtaa kuin ristikosta kyselellellä . En voikaan auttaa.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Lähteenmäestä aloitin kuten tapana on. Mutta mitähän ihmettä on tapahtunut, lähes täysin kuvaton on ristikko! Ja tekijän naivistinen kuvitus kun on koko lehden parasta antia. Tulikohan kiire laatijalle? On kyllä myös poikkeuksellisen huonoja sanoja mukana: yksi englantia oleva ei lainasanaksi laskettava ja pääkuvan lähistöllä on kyllä aivan omituista murretta sekä vihjeessä että ratkaisussa... Lähteenmäki on kyllä yleensä lehden kohokohta mutta nyt tuli kyllä lievä pettymys.Olen täysin hämmentynyt tästä ristikosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen täysin hämmentynyt tästä ristikosta
Tärkeintä on lähettää valitukset kaikille osapuolille. Muuten ei saada muutosta aikaan. Valitus on välittämistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä on lähettää valitukset kaikille osapuolille. Muuten ei saada muutosta aikaan. Valitus on välittämistä
Eiköhän valitusta jo ole tullut tarpeeksi Sanarisin foorumissa, jossa kritiikki menee perille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupasin liikoja - tuo kohta olikin nettitutulla kesken ihan samasta kohtaa kuin ristikosta kyselellellä . En voikaan auttaa.
Olisko sillä alueella joku ratkaisusana happosen mainitsemaa englantia?
- Anonyymi
Kertoisiko joku sen virpomiskohdan loppuosan. Ja mikä on kuti-kuti?
Satu oli kokonaan saanut ratkottua Lähteenmäen. Se happosen tarkoittama sana,mjota Kielitoimiston sanakirja ei tunne lainasanana on vihjeen KOHDE TUTAA HELPOTUKSEN HUOKAUKSET. Voin sivuillani antaa vinkit.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Siitä kysy myös eräs toinen, joten vinkit on nyt sivuillani.
Täsät löytyy https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2024/?view=all#post-33644
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Täsät löytyy https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2024/?view=all#post-33644
Laitoin kaksi vihjettä virhe-epäilysivulle:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/google-driveen-tallentamiani-pelikaanien-ristikoita/?view=all#post-33646 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoin kaksi vihjettä virhe-epäilysivulle:
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/google-driveen-tallentamiani-pelikaanien-ristikoita/?view=all#post-33646Väärä sivu, tämä piti olla https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/pelikaanien-tapion-virhepalvelu/?view=all#post-33648
- Anonyymi
Hienoa, Huuhaa! Taas saatu ihan ilmainen ristikko! Maksatat siis neuvontapuuhasi muilla.
- Anonyymi
En ratkonut itse ristikkoa, sen ratkoi Satu. Muttamaa vihjettä yritin ratkoa, mutta kysyinn Sadulta, olisiko hänellä kokonaan ratkottu ristikko. Autan VAIN ja ainoastaan muita saamaan risikon oikein ratkotuksi. Jos en itse ole ristikkoa ratkonut enkä ristikkoa palkintokisaan lähetä, ei ristikosta ole minulle ratkonnan suhteen mitään iloa.
Älä vääristele koko ajan asioita. Jos saan ilmaiseksi kokonaan ratkotun ristikon, kerro, mikä ihmeen ratkontailo siitä minulle olisi? Ei sitten yhtään mitään ratkottavaa. - Anonyymi
Äärimmäisen ilkeämielistä pahantahtoista kateellista panettelua. Sinä olet vain ja ainoastaan kateellinen siitä, ettet itse voi samalla tavalla auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äärimmäisen ilkeämielistä pahantahtoista kateellista panettelua. Sinä olet vain ja ainoastaan kateellinen siitä, ettet itse voi samalla tavalla auttaa.
Minä siis panettelen, eli kerron vääriä tietoja. Mikä sanomassani ei ole totta? Sait ristikon ilmaiseksi? Maksatat muilla neuvontapuuhasi?
Olet itse korostanut, ettet maksa PuPesta, koska et voi kommentoida Sanarisin palstalla.
Mikä siis kirjoittamassani ei ole totta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä siis panettelen, eli kerron vääriä tietoja. Mikä sanomassani ei ole totta? Sait ristikon ilmaiseksi? Maksatat muilla neuvontapuuhasi?
Olet itse korostanut, ettet maksa PuPesta, koska et voi kommentoida Sanarisin palstalla.
Mikä siis kirjoittamassani ei ole totta?Sain ilmaiseksi, mutta jos se on kokonaan ratkottu, ei siinä minulle mitään ratkomista ole.
Mitä ihmeen maksattamista auttamisessani on?
PuPessa ilohan on siinä, että itse ratkoo. Sen takia lehden ostaisin, jos ostaisin. Minulle ei sinänsä ole yhtään mitään iloa valmiiksi ratkotuista ristikoista. Jos ei ole ihan täysin ratkottu, pieniä jämä jää.
Kun en osta, autan vain muita heidän ongelmistaan. Siitä on toisinaan aika lailla vaivaa. Mitä h*tin väärää siinä on. haluat vain ja ainoastaan olla ilkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain ilmaiseksi, mutta jos se on kokonaan ratkottu, ei siinä minulle mitään ratkomista ole.
PuPessa ilohan on siinä, että itse ratkoo. Sen takia lehden ostaisin, jos ostaisin. Minulle ei sinänsä ole yhtään mitään iloa valmiiksi ratkotuista ristikoista. Jos ei ole ihan täysin ratkottu, pieniä jämä jää.
Kun en osta, autan vain muita heidän ongelmistaan. Siitä on toisinaan aika lailla vaivaa. Mitä h*tin väärää siinä on. haluat vain ja ainoastaan olla ilkeä.Jos lähettäisin toisen ratkoman ristikon palkintokisaan, se olisi moraalitonta. Jos täällä joku saa 30% valmiita ratkaisusanoja, on varsin moraalitonta osallistua sellaisella ristikolla palkintokisaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siis kirjoittamassani ei ole totta?Maksaisitko itse mitään valmiiksi ratkotuista ristikoista? Tuskin. Joku, joka opettelee ratkomaan, voisi maksaa, mutta en minä valmiiksi ratkottuja ristikoita ostaisi, joten en mitään kellään maksata.
Anonyymi kirjoitti:
Maksaisitko itse mitään valmiiksi ratkotuista ristikoista? Tuskin. Joku, joka opettelee ratkomaan, voisi maksaa, mutta en minä valmiiksi ratkottuja ristikoita ostaisi, joten en mitään kellään maksata.
Jos ristikossa on paljon tyhjää tai vaikuttaa kovin väärin ratkotulta, olen monta kertaa pyytänyt täysin ratkotun ristikon nettitutulta. Tällöin minulle on vain ja ainoastaan vaivaa siitä, että jotakuta autan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Narsisti kärsii empatian puutteesta, harhakuvitelmista oman kaikkivoipaisuutensa suhteen, vaatii ihailua, on ylimielinen, kilpailunhaluinen, röyhkeä ja kateellinen eikä hyväksy keskivertaisuutta saatikka huomioi toisten tunteita ja tarpeita. Narsistien tärkeimpiä yhteisiä tuntomerkit ovat tapa olla hyökkäävä muita kohtaan, manipulointi ja kontrollointi.”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain ilmaiseksi, mutta jos se on kokonaan ratkottu, ei siinä minulle mitään ratkomista ole.
Kun en osta, autan vain muita heidän ongelmistaan. Siitä on toisinaan aika lailla vaivaa. Mitä h*tin väärää siinä on. haluat vain ja ainoastaan olla ilkeä.Sinä maksatat muilla auttamisharrastuksesi, josta saat iloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä maksatat muilla auttamisharrastuksesi, josta saat iloa.
Mitä ihmettä täällä vängätään yhtä ja samaa asiaa viikosta ja vuodesta toiseen.
Tapion auttamispalvelu on ilmainen avun pyytäjälle / saajalle. Miksi ihmeessä Tapion pitäis maksaa siitä jotain. Ymmärtääkseni apua tarvitseva ihan omasta vapaasta tahdostaan lähettää ristikon Tapiolle. Olisi outoa, jos sellaisesta syntyisi maksuvelvollisuus.
Kuvitellaanpa tilanne, että Tapsa olisi suositumpi guru, jolloin kymmenet, ehkä sadat harrastajat lähettäisivät solmuun menneen ristikkonsa Tapion neuvontadeskiin tutkittavaksi. Eihän siinä olisi mitään järkeä että auttaja lisäksi joutuisi maksamaan vaivannäöstään.
- Anonyymi
Siis mikä kirjoittamassani ei ole totta?
Se, että maksatan toisilla jotain. Jos saa toisia auttaakseni valmiiksi ratkotun ristikon, en sillä mitään kellään maksata.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Se, että maksatan toisilla jotain. Jos saa toisia auttaakseni valmiiksi ratkotun ristikon, en sillä mitään kellään maksata.
Jos pyytäisin tyhjiä ristikoita, maksattaisin muilla. Toki kun joku joskus pyytämättäni lähetti tyhjiä ristikoita, niitä joskus ratkoin, mutten enää.
Kun autan jäljelle jääneissä ongelmissa, olen vain kaveri, joka pitää yllä pientä ristikkoyhteisöä. Äärimmäisen hyvä henki yhteisössäni on. En isoa yhteisöä edes halua. Olen jopa miettinyt tehdä vain Magma- piirin, johon valikoin henkilöt. Kaikki eivät osaa tai halua käyttää Magmaa eikä kaikilla ole riittävän hyviä laitteita sen käyttöön, joten tarjoan apua avoimessa foorumissa.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Jos pyytäisin tyhjiä ristikoita, maksattaisin muilla. Toki kun joku joskus pyytämättäni lähetti tyhjiä ristikoita, niitä joskus ratkoin, mutten enää.
Kun autan jäljelle jääneissä ongelmissa, olen vain kaveri, joka pitää yllä pientä ristikkoyhteisöä. Äärimmäisen hyvä henki yhteisössäni on. En isoa yhteisöä edes halua. Olen jopa miettinyt tehdä vain Magma- piirin, johon valikoin henkilöt. Kaikki eivät osaa tai halua käyttää Magmaa eikä kaikilla ole riittävän hyviä laitteita sen käyttöön, joten tarjoan apua avoimessa foorumissa.Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.
Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen. Lisäksi hän kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.
Henkilö vaatii korostunutta ihailua.
Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä.
Henkilö käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.
Henkilöllä on empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.
Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.
Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen. Anonyymi kirjoitti:
Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Henkilö keskittyy ajatuksissaan jatkuvasti mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.
Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen. Lisäksi hän kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.
Henkilö vaatii korostunutta ihailua.
Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä.
Henkilö käyttää häikäilemättömästi muita hyväkseen.
Henkilöllä on empaattisuuden puute: haluttomuus huomata toisten tunteita ja tarpeita tai eläytyä niihin.
Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.
Henkilö on ylimielinen, hänellä on röyhkeä käytös tai asennoituminen.Tuo ei kuvaa minua ainakaan.
En liioittele osaamistani ja tiedän, että täälläkin on parempia ratkojia. Tapa, jolla voi auttaa on ainutlaatuinen, se on vain tosiasia, ei mitään muuta. Jotkut vain haluaisivat sen kieltää - se on minusta ilkeämielistä kateellisuutta.
En pyydä kohtuutonta ihailua, koska en koskaan ole pitänyt itseäni minään superratkojana.
En käytä toisia häikäilemättömästi hyväkseni - tähän tällä foorumilla syyllistyvät ne, jotka kinuavat toisilta kohtuuttomasti apua osallistuakseen palkintokisoihin.
En ole toisille ratkojille kateellinen, sillä minun ei tarvitse kokea olevani jonkin tietyn tason ratkoja.
Mielestäni en vaadi erityiskohtelua, sillä varsin vähän itse pyydän keltään apua.
Varmasti empaattisuutta välillä puuttuu.Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Tuo ei kuvaa minua ainakaan.
En liioittele osaamistani ja tiedän, että täälläkin on parempia ratkojia. Tapa, jolla voi auttaa on ainutlaatuinen, se on vain tosiasia, ei mitään muuta. Jotkut vain haluaisivat sen kieltää - se on minusta ilkeämielistä kateellisuutta.
En pyydä kohtuutonta ihailua, koska en koskaan ole pitänyt itseäni minään superratkojana.
En käytä toisia häikäilemättömästi hyväkseni - tähän tällä foorumilla syyllistyvät ne, jotka kinuavat toisilta kohtuuttomasti apua osallistuakseen palkintokisoihin.
En ole toisille ratkojille kateellinen, sillä minun ei tarvitse kokea olevani jonkin tietyn tason ratkoja.
Mielestäni en vaadi erityiskohtelua, sillä varsin vähän itse pyydän keltään apua.
Varmasti empaattisuutta välillä puuttuu."Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä." - sellaista erityiskohtelua monet HP-listoja juuri kinuavat. Heille kaikki pitäisi syöttää valmiiksi ilman kunnollista omaa pohdintaa.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
"Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun ja saamaan toiveensa täytettyä." - sellaista erityiskohtelua monet HP-listoja juuri kinuavat. Heille kaikki pitäisi syöttää valmiiksi ilman kunnollista omaa pohdintaa.
Joku kokee olevansa oikeutettu kirjoittamaan palstalle, johon hänellä on porttikielto. MOT
Anonyymi kirjoitti:
Joku kokee olevansa oikeutettu kirjoittamaan palstalle, johon hänellä on porttikielto. MOT
Sen tunnustan, mutta olen tuonut esille myös Ekille hyödyllisiä asioita.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Tuo ei kuvaa minua ainakaan.
Varmasti empaattisuutta välillä puuttuu.”Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.”
”Jotkut vain haluaisivat sen kieltää - se on minusta ilkeämielistä kateellisuutta.”
Jep, jep. MOT Anonyymi kirjoitti:
”Henkilö on usein kateellinen muille tai uskoo myös muiden kadehtivan häntä.”
”Jotkut vain haluaisivat sen kieltää - se on minusta ilkeämielistä kateellisuutta.”
Jep, jep. MOTEikö sitten ole totta, että joku kahdehtii sitä, että voin auttaa toisia selvittämään ratkontavirheitä?
- Anonyymi
Siis edelleen: mikä kirjoituksessani oli valetta eli panettelin sinua?
Maksatat muilla ? Hankit ristikot ilmaiseksi?Minusta on täysin eri asia, jos saat ilmaiseksi ristikon sen kokonaan itse ratkottavaksi kuin se, että saan valmiiksi tai lähes valmiiksi ratkotun ristikon toisia auttaakseni.
On todella äärimmäisen ilkeämielistä ja harhauttavaa väittää, että maksatan muilla ratkontani - ei toisten ratkonnan näkeminen ole MINUN ratkontaani. Jos en omaa ratkontaani sisältämää tyhjää ristikkoa saa ilmaiseksi, en voi maksattaa ratkomistani muilla.
En nykyisin hanki ilmaiseksi PuPen ratkontaa enkä Iisakin ristikoiden ratkontaa. En pyydä ketään lähettämään tyhjiä ristikoita. Jos tarvitsen apua jonkun virheväiittämän varmistamiseen, pyydän ratkaistun ristikon. On palvelua, että kerron ristikoiden selkeät virheet tai arveluttavat vihjeet/ratkaisusanat.
Käsittämätöntä, miten joku voi olla niin ilkeämielinen panettelija kuin mitä 2024-10-27 19:26:46 kirjoittaja on.Haluaisit siis kieltää minulta sen, että autan toisia ratkojia PuPen ongelmissa, koska en itse ristikoita osta. Kenen etuja tällä katsot ajavasi? Ekin etuja? Enhän auttamisellani hänen bisnestäään vahingoita.
- Anonyymi
Jos haluat auttaa muita, ostat ristikot ja ratkot ne itse, etkä käytä hyväksesi toisten maksamia (toivottavasti) ristikoita.
Edelleen väität, että panettelen. Miltä osin väitteeni ovat siis valheita? Edelleenkään et vastaa tähän suoraan, koska et pysty. Sinä et maksa PuPen ristikoista, joku muu maksaa ja sinä käytät niitä hyväksesi.- Anonyymi
Lipeta loputon jankkaamisesi. En käytä toisten ratkomia ristikoita hyväkseni, koska ne eivät ole minun ratkomia ristikoita. enkä toisten ratkokonnoilla osallistu palkintokisoihin. Olet vain ilkeä. Jatkatko vuosikymmeniä ilkeilyäsi?
Jos ketä niin minua voidaan käyttää hyväksi auttamistavallani.
Jos ostaisin PuPne ja osallistuisin palkintokisoihin,juuri silloin käyttäisin toisia ratkojia hyväkseni. Jättämällä ostamatta PuPen, olen vain ulkopuolinen auttaja.
Koska saan toisten ratkontoja, heidän ratkontansa vain spoilaisivat oman ratkontani. Toki voisin odotuttaa apua pyytäviä ja aina ensin itse ratkoa ristikot. Palvelen paremmin toisia ratkojia juuri siten, etten osta lehtiä. Tällöin minun ei tarvitse ketään odotuttaa, että itse ratkoisin ristikot. Toiset eivät voi ratkontaani spoilata, kun kyse ei ole omasta ristikosta.
Ei minulla ole aikaa ratkoa PuPet ja Iisakin ristikot.
Mutta seuraavat kymmen vuotta kaiketi painostat minua? - Anonyymi
Täällä sen sijaan käytetään rankasti hyväksi toisia ratkojia. Tällä ratkotutetaan toisilla rattkojilla massiivisia määriä ristikoita ja toisten ratkonnoilla voidaan härskisti osallistua palkintokisoihin. Juuri se palkintokisoihin osallistuminen tekee täällä massiivisen avun saamisen toisten hyväksikäytöksi. Tällaiseen toisten härskiin hyväksikäyttöön en itse voisi ajatella ryhtyväni.
Välillä olen auttanut minäkin liikaa, mutta yritän tietoisesti välttää liiallista auttamista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lipeta loputon jankkaamisesi. En käytä toisten ratkomia ristikoita hyväkseni, koska ne eivät ole minun ratkomia ristikoita. enkä toisten ratkokonnoilla osallistu palkintokisoihin. Olet vain ilkeä. Jatkatko vuosikymmeniä ilkeilyäsi?
Jos ostaisin PuPne ja osallistuisin palkintokisoihin,juuri silloin käyttäisin toisia ratkojia hyväkseni. Jättämällä ostamatta PuPen, olen vain ulkopuolinen auttaja.
Koska saan toisten ratkontoja, heidän ratkontansa vain spoilaisivat oman ratkontani. Toki voisin odotuttaa apua pyytäviä ja aina ensin itse ratkoa ristikot. Palvelen paremmin toisia ratkojia juuri siten, etten osta lehtiä. Tällöin minun ei tarvitse ketään odotuttaa, että itse ratkoisin ristikot. Toiset eivät voi ratkontaani spoilata, kun kyse ei ole omasta ristikosta.
Mutta seuraavat kymmen vuotta kaiketi painostat minua?Jos tuntuu, etten pysty auttamaan, minulla on matala kynnys pyytää nettitutuilta apua, koska kyse ei ole minun ratkonnastani. Jos olisin ostanut lehden, kynnys olisi paljon korkeampi, sillä en halua toisten spoilaavan ratkontojani. Tämä edelleen vahvistaa sitä, että autan parhaiten toisia PuPessa ja Iisakissa nimen oman siten, etten lehtiä osta.
Minulle ei tule kiusausta käyttää hyväkseni toisten ratkontoja palkintokisoihin osallistuakseni eikä minun tarvitse avun pyytäjiä odotuttaa, että ensin itse saisin ristikon ratkottua. Avun pyytäjät voittavat.
Kun otan auttamiseen muita mukaan avun pyytäjä saa usean ihmisen avun. Marcus ei ratko Iisakin ristikoita, mutta kyllä tarjoaa apua senkin ongelmien selvittelyyn, kun häneltä Magmassa apua pyydän.
Minua syytät toisten hyväksikäytön, mutta täällä härskiä hyväksikäyttöä et arvostele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta seuraavat kymmen vuotta kaiketi painostat minua?”Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen. Lisäksi hän kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.”
MOT - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
Henkilö uskoo olevansa jotenkin erikoinen ja ainutlaatuinen. Lisäksi hän kokee, että häntä ymmärtävät vain muut huomattavat henkilöt ja instituutiot, joiden kanssa hänen tulisi olla tekemisissä.”
MOTEi pidä paikkaansa. En mistään suuresta menestyksestä haaveile. Mknulla ei olisi edes aikaa suurelle menestykselle.
Erikoinen saa olla, ei se välttämättä ole mikään negatiivinen asia.
En nyt suuremmin usko voivani vaikuttaa ristikkoalaan, vaikka sitä kritisoinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Henkilöllä on suuret käsitykset itsestään, hän voi liioitella lahjoillaan ja saavutuksillaan sekä odottaa perusteettomasti muiden pitävän häntä ylivertaisena.
MOTEn pidä itseäni ratkojana ylivertaisena. Ylivertaista on vain se tapa jolla voin toisia ratkojia auttaa. Joskus ratkoja on tehnyt yli kymmenen ratkontavirhettä. Niiden huomaaminen on toiselle ratkojalle monta kertaa paljon parempi apu kuin ratkaisusanojen kertominen.
Kun kerron lähinnä vain virheet, ratkoja pääsee eteenpäin ilman tarpeetonta auttamista. Hän joutuu miettimään ratkaisusanat uusiksi.
Ei tällaista mahdollisuutta ole muualla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MOTHaluat vain mitätöidä minut. Se jos jonkin on ylimielisyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluat vain mitätöidä minut. Se jos jonkin on ylimielisyyttä.
Tapio-Huuhaalle. Sanot, että sinulla ei ole aikaa. Kuitenkin jatkat loputonta kiistelyä täällä mätäsivustolla. Etkö ole huomannut, ettet vastailemalla pääse mihinkään vaan ahdinkosi syvenee? On yksi ainoa tapa toimia. Kuka tahansa muu olisi jo sen huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluat vain mitätöidä minut. Se jos jonkin on ylimielisyyttä.
”Piilonarsisti
Piilonarsistia on nimensä mukaisesti paljon vaikeampi tunnistaa. Hän on elämänsä tarinassa uhri, jota elämä on kohdellut kaltoin. Hänen kertomuksessaan toistuu kerrasta toiseen: “Teen mahtavia asioita, joita kukaan ei huomaa” tai “Olisin ollut tosi loistava —, mutta maailma ei valitettavasti juuri silloin ollut valmis…”. Syy epäonnistumiseen löytyy herkästi muualta ja muista. Hän on yliherkkä kritiikille ja voi olla vihassaan kostonhimoinen ja katkera. Hän voi mielessään pyöritellä toistuvasti väärinkohdelluksi tulemisen kertomuksia.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Piilonarsisti
Piilonarsistia on nimensä mukaisesti paljon vaikeampi tunnistaa. Hän on elämänsä tarinassa uhri, jota elämä on kohdellut kaltoin. Hänen kertomuksessaan toistuu kerrasta toiseen: “Teen mahtavia asioita, joita kukaan ei huomaa” tai “Olisin ollut tosi loistava —, mutta maailma ei valitettavasti juuri silloin ollut valmis…”. Syy epäonnistumiseen löytyy herkästi muualta ja muista. Hän on yliherkkä kritiikille ja voi olla vihassaan kostonhimoinen ja katkera. Hän voi mielessään pyöritellä toistuvasti väärinkohdelluksi tulemisen kertomuksia.””Yhteiskunnallinen (communal) narsisti
Samalla lailla kun piilonarsistin kohdalla useammat eivät välttämättä ole kuulleet maailmanpelastajanarsisteista. ”Katso, miten mahtavia asioita minä teen! Kuuntele, miten paljon minä annan muille, mikä hyväntekijä olen”.
Hän kokee olevansa muita parempi nimenomaan hyväntekemisen kautta. Kunhan sen tapahtuu muiden katseiden alla ja hän saa sitä kautta muiden arvostusta ja ihailua. (Ja tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että kaikki hyväntekijät ovat narsisteja.)
Narsistin kohdalla on kyse äärimmäisestä itsekeskeisyydestä ja kapeutuneista keinoista, minkä kautta saa ihmisenä kokea meille kaikille ihmisille tärkeää kokemusta saada arvostusta ja ihailua. Normaalisti ihmisen itsetunto ei ole yhden asian varassa ja hän nauttii yhtä lailla muiden ihmisten saavutuksista eikä muiden ihmisten hyvät teot ole häneltä itseltään pois.” Anonyymi kirjoitti:
”Piilonarsisti
Piilonarsistia on nimensä mukaisesti paljon vaikeampi tunnistaa. Hän on elämänsä tarinassa uhri, jota elämä on kohdellut kaltoin. Hänen kertomuksessaan toistuu kerrasta toiseen: “Teen mahtavia asioita, joita kukaan ei huomaa” tai “Olisin ollut tosi loistava —, mutta maailma ei valitettavasti juuri silloin ollut valmis…”. Syy epäonnistumiseen löytyy herkästi muualta ja muista. Hän on yliherkkä kritiikille ja voi olla vihassaan kostonhimoinen ja katkera. Hän voi mielessään pyöritellä toistuvasti väärinkohdelluksi tulemisen kertomuksia.”Minua kohtaan täällä joku on kostonhimoinen.
Anonyymi kirjoitti:
Tapio-Huuhaalle. Sanot, että sinulla ei ole aikaa. Kuitenkin jatkat loputonta kiistelyä täällä mätäsivustolla. Etkö ole huomannut, ettet vastailemalla pääse mihinkään vaan ahdinkosi syvenee? On yksi ainoa tapa toimia. Kuka tahansa muu olisi jo sen huomannut.
Ymmärrän kyllä, että joku yrittää painostaa minua lopettamaan fooruminimylläpidon.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että joku yrittää painostaa minua lopettamaan fooruminimylläpidon.
Päinvastoin, koska sinua on oikein kehotettu toimimaan nimenomaan siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin, koska sinua on oikein kehotettu toimimaan nimenomaan siellä.
Joku kuitenkin täällä ilkemielisesti kyseenalaistaa motiiivejani ja epäoikeutetusti väittää, että käytän toisia ratkojia hyväkseni. Se väite on läpeensä ilkeämielistä panettelua.
Minulle on välillä hyvinkin suuri vaiva virheiden etsimisessä ja vinkkien antamisessa.
Hyöty itselleni toisten auttamisesta on lähinnä siinä, että voin auttaa. Toki saan käsitystä siitä, missä PuPessa ja IIsakissa mennään. Mielelläni toki olisin suuntaa hieman joidenkin laatijoiden kohdalla vaihtamassa, mutta tiedän, etten siihen voi vaikuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Yhteiskunnallinen (communal) narsisti
Samalla lailla kun piilonarsistin kohdalla useammat eivät välttämättä ole kuulleet maailmanpelastajanarsisteista. ”Katso, miten mahtavia asioita minä teen! Kuuntele, miten paljon minä annan muille, mikä hyväntekijä olen”.
Hän kokee olevansa muita parempi nimenomaan hyväntekemisen kautta. Kunhan sen tapahtuu muiden katseiden alla ja hän saa sitä kautta muiden arvostusta ja ihailua. (Ja tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että kaikki hyväntekijät ovat narsisteja.)
Narsistin kohdalla on kyse äärimmäisestä itsekeskeisyydestä ja kapeutuneista keinoista, minkä kautta saa ihmisenä kokea meille kaikille ihmisille tärkeää kokemusta saada arvostusta ja ihailua. Normaalisti ihmisen itsetunto ei ole yhden asian varassa ja hän nauttii yhtä lailla muiden ihmisten saavutuksista eikä muiden ihmisten hyvät teot ole häneltä itseltään pois.”Olen kritisoinut tätä sivustoa siksi, että täällä jotkut kohtuuttomasti käyttävät hyväkseen toisten hyväntahtoisesti vedättäen kohtuuttomasti apua. Joku narsisti on sitten apua myös kohtuuttomasti antamassa. Jos täällä toiminta ei olisi mennyt aivan överiksi, en sitä olisi arvostellut. Jos joku jonkun ratkaisusanan haluaa suoraan saada, ei se ole minulta pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kritisoinut tätä sivustoa siksi, että täällä jotkut kohtuuttomasti käyttävät hyväkseen toisten hyväntahtoisesti vedättäen kohtuuttomasti apua. Joku narsisti on sitten apua myös kohtuuttomasti antamassa. Jos täällä toiminta ei olisi mennyt aivan överiksi, en sitä olisi arvostellut. Jos joku jonkun ratkaisusanan haluaa suoraan saada, ei se ole minulta pois.
En halua myöskään itseäni vedätettävän vaan toivon kohtuullisia avunpyyntöjä. Ei kaikkia ristikoita tarvitse saada loppuun asti ratkottua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kritisoinut tätä sivustoa siksi, että täällä jotkut kohtuuttomasti käyttävät hyväkseen toisten hyväntahtoisesti vedättäen kohtuuttomasti apua. Joku narsisti on sitten apua myös kohtuuttomasti antamassa. Jos täällä toiminta ei olisi mennyt aivan överiksi, en sitä olisi arvostellut. Jos joku jonkun ratkaisusanan haluaa suoraan saada, ei se ole minulta pois.
Ahaa, nyt narsismia aletaan syytää toiselle. Ovelaa.
- Anonyymi
HUH, olipa raskasta luettavaa taas tämäkin viikonlopun kinastelu, vaikka siihen ai aikaa olisi kaiketi ollutkaan.
Sivullisena tulin jälleen siihen loppuajatelmaan, että Tapiolla on sivustollaan hyvät välineet / ohjelmat, joista voisi olla aloitteleville ristikkoharrastajille paljonkin hyötyä, mutta jättimäisen ISO ongelma on se, että sivuston ylläpitäjä on itse aivan liikaa esillä ja lähes aina riitelemässä muiden ristikkoharrastajien kanssa.
Ai että haluaisin nähdä Tapsan palvelut jollakin puhtaan maineen omaavalla sivustolla. Ei ainuttakaan tummaa pilveä leijumassa domainin yllä eikä pienintäkään riskiä joutua loputtomaan väittelyyn / riitaan palvelun ylläpitäjän kanssa.- Anonyymi
Sivustollani ei koskaan riidellä tälläkään hetkellä. Jokainen kommentti pysyy asiassa.
Sivuillani ei ole loputtomia väittelyjä eikä niitä sinne tule. Voin pistää poikki mahdolliset alkavat väittelyt ja tarvittaessa siirtää omaan säikeeseen, jos menisi väittelyksi.
"eikä pienintäkään riskiä joutua loputtomaan väittelyyn " - sitä vaaraa sivustollani ole.
Minkäänlaisia ongelmia ei tällä hetkellä sivustollani ole vaan hyvä henki.
Tällä joku aina ärhäkkäästi tarttuu johonkin kommenttiini alkaen syyttää minua jostakin asiasta, mistä seuraa ongelmia.
"Mutta yhtä suuri, ellei suurempikin, syy näiden ketjujen pilalle menoon olette kaiki te, jotka ketjut täytätte kommenteillanne Tapiosta."
Juuri tästä on tässäkin säikeessä kyse.En voi vain alistua epäoikeudenmukaisena kokemiini syytöksiin.
Jos joku sellaisia sivustollani esittäisi joko heti poistaisin kommentin tai siirtäisin Moderointiosastolle - siellä saa jossakin määrin kinastella aiheesta, josta joku täällä kävi kimppuuni (loputtoman kinastelun katkaisisin sielläkin). Tavallisissa säikeissä on täyskielto sen kaltaiselle kinastelulle, mikä tämän säikeen pilasi. Koska hyökkääjän jankutus ja minun vastakommenttini pilasivat tämän säikeen, aloittakaa uusi. On huomattava, että hyökkäjä jankkasi todella paljon - minua ei yksin voi syyttää jos täällä jokin asia menee jankkailuksi.
Jos joku haluaa hyökätä kimppuni, tehköön hyökkäyksilleen oman säikeen, ettei muiden tarvitse kärsiä.
- Anonyymi
Ai että kun minä taas haluaisin nähdä, kuinka tämä palsta keskittyisi ristikoista -ei Tapiosta- keskustelemiseen.
Kaikki me jo tiedämme, ettei Tapio pysy täältä poissa. Mutta yhtä suuri, ellei suurempikin, syy näiden ketjujen pilalle menoon olette kaiki te, jotka ketjut täytätte kommenteillanne Tapiosta.- Anonyymi
Sitä varten on Sanariksen palsta, josta eräs on pois potkittu.
- Anonyymi
Haluan puolustaa ratkojien oikeuksia. Jos ristikossa on laadintavirhe, se pitäisi heti kertoa..
Laadintavirhe voi pahasti haitata ratkontaa. Ratkojien oikeuksien puolesta tämä on esillä hetken aikaa Sanarisin foorumissa.
Lainaus: 54. Johanna 28.10.2024 klo 08:31
Olen nyt varmaan viisi päivää tuijottanut tuota Lähteenmäen erästä reunaa, eikä tule kesää; pakko nauraa, koska ei jaksa itkeä :D Kyseessä "Kohde, tutaa helpotuksen huokaukset", "Voi vielä pientä" ja "Kuti-kuti-jne." -vihjeistä tulevat sanat, sekä niihin loppuvat vaakasanat. "Keväinen episodi" -vihjeen alkuosa on (luullakseni) kunnossa, mutta loppuosaan olen tuloksetta sijoittanut jo ties mitä. Luultavasti ovat vieläpä ihan helppoja sanoja, mutta aivot ovat nyt poikkeuksellisen jumissa. Noh, jatkan itsepäisenä pakertamista katkeraan loppuun asti :D
Yhteen vihjeeseen ratkaisusana tulee englanniksi. Sanaa käytetään suomen kieleen mukautettuna kolmitavuisena (ei kaksitavuisena) eikä suoraan lainasanana kuten happonen on jo aiemmin totesi. Minusta kohdassa on laadintavirhe.
Laadintavirhe haittasi netttuttunikin ratkontaa., ei kuitenkaan Satua. - Anonyymi
No ei ihme ettei ratkea. En osaa englantia :(
- Anonyymi
Englantia on siis vihjeen KOHDE, TUTAA HELPOTUKSEN HUOKAUKSET ratkaususana. Uskoisin, että olet käyttänyt sen suomen kieleen mukautettua kolmitavuista sanaa hädän koittaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Englantia on siis vihjeen KOHDE, TUTAA HELPOTUKSEN HUOKAUKSET ratkaususana. Uskoisin, että olet käyttänyt sen suomen kieleen mukautettua kolmitavuista sanaa hädän koittaessa.
Lisää siis mielessäsi ratkaisusanaan kolmas tavu, niin voit selvitä alueesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää siis mielessäsi ratkaisusanaan kolmas tavu, niin voit selvitä alueesta.
Mielestäni Lähteenmäen ristikkoa ei olisi ilman korjauksia pitänyt hyväksyä. Eki on toki ns. puun ja kuoren välissä eli on ota tai jätä -tilanne. Vaikka olisi pahojakin outouksia ja virheitä, ei Lähteenmäen ristikoita voi jättää pois lehdestä. Lähteenmäellä on tästä syystä erioikeus ihan mihin tahansa. Samanlaista erioikeutta monella muulla laatijalla ei ole, koska varastossa voi olla muita ristikoita, joista valita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni Lähteenmäen ristikkoa ei olisi ilman korjauksia pitänyt hyväksyä. Eki on toki ns. puun ja kuoren välissä eli on ota tai jätä -tilanne. Vaikka olisi pahojakin outouksia ja virheitä, ei Lähteenmäen ristikoita voi jättää pois lehdestä. Lähteenmäellä on tästä syystä erioikeus ihan mihin tahansa. Samanlaista erioikeutta monella muulla laatijalla ei ole, koska varastossa voi olla muita ristikoita, joista valita
Onkohan tämän kirjoittaja maksava PuPe-asiakas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tämän kirjoittaja maksava PuPe-asiakas?
Puolustan maksavien asiakkaiden oikeutta saada kunnollisia ristikoita. Puolustan nettituttujani. Tuskin myöskään nimimerkki Johanna on tällaisesta kovin mielissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolustan maksavien asiakkaiden oikeutta saada kunnollisia ristikoita. Puolustan nettituttujani. Tuskin myöskään nimimerkki Johanna on tällaisesta kovin mielissään.
Nettituttuni tosin on skeptinen sen suhteen että kritiikillä olisi mitään merkitystä. Kun Lähteenmäen ristikot ovat persoonallisia, hyvinkin kyseenalaisten sanojen käyttö hänellä hyväksytään. Kynnys lähettää ristikko takaisin korjattavaksi on Ekillä varasti korkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tämä sivusto oikea paikka kritiikille? Eikö oikea paikka olisi joko Sanarilsen palsta tai suoraan tekijälle/julkaisijslle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tämä sivusto oikea paikka kritiikille? Eikö oikea paikka olisi joko Sanarilsen palsta tai suoraan tekijälle/julkaisijslle?
Huuhaan kannattaisi muistaa, että tänne tulee jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät tunne hänen tapojaan.
Pitäisi muistaa päivittäin kertoa, että "toki lähetän palautteet myös lehtiyhtiöiden johtajille, toimituksille, Sanarikselle ja laatijoille ja yritän kirjoittaa Sanariksen palstalle, mutta minulla on sinne porttikielto" ja "ottakaa huomioon, että minua trollataan, joten kaikki minulta kuulostava ei ole minun kirjoittamaani (vaikka sen allekirjoittaisinkin, onhan se kuin omasta suustani)". Anonyymi kirjoitti:
Huuhaan kannattaisi muistaa, että tänne tulee jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät tunne hänen tapojaan.
Pitäisi muistaa päivittäin kertoa, että "toki lähetän palautteet myös lehtiyhtiöiden johtajille, toimituksille, Sanarikselle ja laatijoille ja yritän kirjoittaa Sanariksen palstalle, mutta minulla on sinne porttikielto" ja "ottakaa huomioon, että minua trollataan, joten kaikki minulta kuulostava ei ole minun kirjoittamaani (vaikka sen allekirjoittaisinkin, onhan se kuin omasta suustani)".Olen Ekille laittanut palautteen Ota yhteyttä -lomakkeella. Halusin kritiikkini myös julkisesti esille. Tosin olen varsin skeptinen sille, että Eki kritiikkini ottaa huomioon.
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Olen Ekille laittanut palautteen Ota yhteyttä -lomakkeella. Halusin kritiikkini myös julkisesti esille. Tosin olen varsin skeptinen sille, että Eki kritiikkini ottaa huomioon.
Laatijalle suoraan on tässä tapauksessa mahdoton kirjoittaa.
- Anonyymi
Kun pyydän nähdä koko ristikon, siihen perusteltu syy. Se syy näkyy
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/mantan-mainiot-5-2024/#post-33668 ja seuraavassa kommentissa. - Anonyymi
Mielipidettä, kumpikohan on oikein? S. 32 Lähteenmäki: Tie, jossa tämä vie, onkohan virta vai ranta? Risteävään tulisi joko virkapaikat tai rankapaikat?
- Anonyymi
molemmat pitäisi hyväksyä, mutta VIR-tavulla ehkä vähän parempi.
- Anonyymi
Entäpä Lähteenmäen "TIPATALLA" ja oik. alakulmassa "MAALÖYTÖNÄ ARVOKAS" ?
- Anonyymi
On niin mielettömän huono vihje että meinasin laittaa ratkaisusanan esille., mutta vihjeitin uudestaan
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2024/?view=all#post-33684 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On niin mielettömän huono vihje että meinasin laittaa ratkaisusanan esille., mutta vihjeitin uudestaan
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2024/?view=all#post-33684Ajattelin tuon "tipatalla"-vihjeen toisella tapaa, ja sain (mielestäni) oikeat sanat myös risteäviin. Käsittääkseni tipatalla ei ole oikea sana, ei siis tarkoita yhtään mitään. Tämän enempää en viitsi paljastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin tuon "tipatalla"-vihjeen toisella tapaa, ja sain (mielestäni) oikeat sanat myös risteäviin. Käsittääkseni tipatalla ei ole oikea sana, ei siis tarkoita yhtään mitään. Tämän enempää en viitsi paljastaa.
Siinähän lukee tipat alla. Tai ihan sama, luki tai ei, vastaus on helppo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanat erikseen ihan ok, mutta yhdessä tipatalla ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanat erikseen ihan ok, mutta yhdessä tipatalla ei.
Sanaväliä ei kyllä ole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kyllä varsin outo sana ratkaisusanakin.
Lukeminen "tipat alla" on minusta laatijan keinotekoista puolustelua, mihin kyllä tiedän joidenkin ryhtyvän, jos jonkin oljenkorren jostakin löytävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukeminen "tipat alla" on minusta laatijan keinotekoista puolustelua, mihin kyllä tiedän joidenkin ryhtyvän, jos jonkin oljenkorren jostakin löytävät.Onko teillä oikea ratkaisusana? Selvää suomea on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukeminen "tipat alla" on minusta laatijan keinotekoista puolustelua, mihin kyllä tiedän joidenkin ryhtyvän, jos jonkin oljenkorren jostakin löytävät.Kun mainitaan laatijan puolustelu, kirjoittajan täytyy olla Huuhaa. Muutama muukin termi paljastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelin tuon "tipatalla"-vihjeen toisella tapaa, ja sain (mielestäni) oikeat sanat myös risteäviin. Käsittääkseni tipatalla ei ole oikea sana, ei siis tarkoita yhtään mitään. Tämän enempää en viitsi paljastaa.
Sitten poikkeaa laatijan normaalista tyylistä, mikäli kyse on kirjainjekkuilusta. Laatijalla ei kirjainjekkuiluja ole esiintynyt, en ainakaan muista kohdanneeni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko teillä oikea ratkaisusana? Selvää suomea on.
Aika vähän hakutuloksia löytyy.
- Anonyymi
Tipatalla tai tipat alla tulee anagrammi eli liplattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tipatalla tai tipat alla tulee anagrammi eli liplattaa.
Yleensä anagrammeihin on jokin viittaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä anagrammeihin on jokin viittaus.
Jos noin, yläosa menee uusiksi. En olisi odottanut anagrammia ilman mitään viittausta anagrammiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos noin, yläosa menee uusiksi. En olisi odottanut anagrammia ilman mitään viittausta anagrammiin.
En saanut lyhyen pääkuvasta johdetun ratkaisusanaan mielekkäitä tavuja, jos LIPLATTAA on oikea ratkaisusana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En saanut lyhyen pääkuvasta johdetun ratkaisusanaan mielekkäitä tavuja, jos LIPLATTAA on oikea ratkaisusana.
Siihen tulee paspis. Googlettele, jos ei ole tuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähteenmäki käyttää aika usein.
Anonyymi kirjoitti:
Saatiin Marcuksen kanssa risteäviin sanat, mutta Simbergin tyyliin hieman kaukaa hakien.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Saatiin Marcuksen kanssa risteäviin sanat, mutta Simbergin tyyliin hieman kaukaa hakien.
Ja tämä Marcus on yksi näistä salaperäisistä "nettitutuista"?
Anonyymi kirjoitti:
Lähteenmäellä on myös outoja murresanoja, jolloin hyvinkin oudon tuntuisia sanoja odottaa oikeiksi sanoiksi jostain ihme lähteestä tai vain Lapin paikallismurteista otettuja.
Anonyymi kirjoitti:
Koska kuvaristikoissa anagrammiin yleensä vinkataan, en olisi vinkaamatonta anagrammia osannut ottaa huomioon eli kohta ilman vinkkiä anagrammista, kohtaa en olisi osannut ratkoa. Piiliksissä sen sijaan ei anagrammeihin yleensä vinkata. Ekin foorumissa tuli joskus esille, että alun alkaen piilisten periaatteisiin kuului, että anagrammien olemassaoloon piti jotenkin vinkata. Siitä periaatteesta vain on luovuttu.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Lähteenmäellä on myös outoja murresanoja, jolloin hyvinkin oudon tuntuisia sanoja odottaa oikeiksi sanoiksi jostain ihme lähteestä tai vain Lapin paikallismurteista otettuja.
Voitko jättää rauhaan ja kommentoimatta ristikot, joita et omien sanojesi mukaan ratko? Kun ei sinulla ole aikaa niitä ratkoa etkä niistä maksa.
Anonyymi kirjoitti:
Voitko jättää rauhaan ja kommentoimatta ristikot, joita et omien sanojesi mukaan ratko? Kun ei sinulla ole aikaa niitä ratkoa etkä niistä maksa.
Olet siinä mielessä oikeassa, että
"Lähteenmäellä on myös outoja murresanoja, jolloin hyvinkin oudon tuntuisia sanoja odottaa oikeiksi sanoiksi jostain ihme lähteestä tai vain Lapin paikallismurteista otettuja."
perustuu lähinnä muiden kokemuksiin Lähteenmäen ristikoista, ei omiin kokemuksiini.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Olet siinä mielessä oikeassa, että
"Lähteenmäellä on myös outoja murresanoja, jolloin hyvinkin oudon tuntuisia sanoja odottaa oikeiksi sanoiksi jostain ihme lähteestä tai vain Lapin paikallismurteista otettuja."
perustuu lähinnä muiden kokemuksiin Lähteenmäen ristikoista, ei omiin kokemuksiini."Saatiin Marcuksen kanssa sanat ristikkoon"
Mitä tämä puuha on muuta kuin ratkomista? Röyhkeätä muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Saatiin Marcuksen kanssa sanat ristikkoon"
Mitä tämä puuha on muuta kuin ratkomista? Röyhkeätä muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä?Tosiasiassa en ratkonut Lähteenmäen ristikossa ainuttakaan sanaa auttaessani Marcusta ja muutamaa muuta ratkojaa saamaan ristikon oikein ratkotuksi. Sain täältä tiedon, että tipatalla on anagrammivihje ja täältä sain myös ratkaisusanan vihjeeseen. Välitin tiedon Marcukselle Magmassa, jossa laittoi yhden tavun paikoilleen.
Jos vain toimin välittäjänä toisten ratkojien välillä enkä ainuttakaan sanaa itse Lähteenmäen ristikossa ratkonut, mitä ihmeen muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä harrastin?
Joskus muutamia sanoja ristikkoon ratkon, mutta tällä kertaa en siis ainuttakaan sanaa ratkonut ristikkoon.
Minulla menee paljon aikaa toisten ratkontavirheiden selvittelyyn. Minusta on vain kiva, että lehden ostaneet saavat ristikon ratkottua oikein. Sen auttamisen haluat ilkeyksissäsi minulta kieltään. Sinun ikeämieliseen toimintaasi ei oikein viitsisi enää vastailla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiasiassa en ratkonut Lähteenmäen ristikossa ainuttakaan sanaa auttaessani Marcusta ja muutamaa muuta ratkojaa saamaan ristikon oikein ratkotuksi. Sain täältä tiedon, että tipatalla on anagrammivihje ja täältä sain myös ratkaisusanan vihjeeseen. Välitin tiedon Marcukselle Magmassa, jossa laittoi yhden tavun paikoilleen.
Jos vain toimin välittäjänä toisten ratkojien välillä enkä ainuttakaan sanaa itse Lähteenmäen ristikossa ratkonut, mitä ihmeen muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä harrastin?
Joskus muutamia sanoja ristikkoon ratkon, mutta tällä kertaa en siis ainuttakaan sanaa ratkonut ristikkoon.
Minulla menee paljon aikaa toisten ratkontavirheiden selvittelyyn. Minusta on vain kiva, että lehden ostaneet saavat ristikon ratkottua oikein. Sen auttamisen haluat ilkeyksissäsi minulta kieltään. Sinun ikeämieliseen toimintaasi ei oikein viitsisi enää vastailla.Kysyn omien ristikoideni ongelmista joskus muilta Magmassa. Kun he ratkovat kanssani sellaisen ristikon pikku ongelmia, joista he eivät ole maksaneet, tekevätkö he sitten väärin?
"Röyhkeätä muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä?" on kyllä niin pikkusieluista ajattelua kuin vain ikinä voi kuvitella!
Eikö toisten pikku jeesaaminen pitäisi olla ilo eikä piikittelyn ja kahdehtimisen aihe. Olet pikkusieluisin ihminen jon ikinä olen kohdannut!
Toki voisin voisin sulkea auttamisen ulkopuolelle kaikki, joka eivät suostu Magman käyttämiseen ja pitää vain pienen suljetun ratkontapiirin, mutta ihan niin pikkusieluiseen toimintaan en haluaisi ryhtyä - en vaikka pikkusieluisuudessaan joku sitä edellyttää! - Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Miksi kirjoitit tämän viestin tänne? Mieti nyt tarkkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyn omien ristikoideni ongelmista joskus muilta Magmassa. Kun he ratkovat kanssani sellaisen ristikon pikku ongelmia, joista he eivät ole maksaneet, tekevätkö he sitten väärin?
"Röyhkeätä muiden maksamien ristikoiden hyväksikäyttöä?" on kyllä niin pikkusieluista ajattelua kuin vain ikinä voi kuvitella!
Eikö toisten pikku jeesaaminen pitäisi olla ilo eikä piikittelyn ja kahdehtimisen aihe. Olet pikkusieluisin ihminen jon ikinä olen kohdannut!
Toki voisin voisin sulkea auttamisen ulkopuolelle kaikki, joka eivät suostu Magman käyttämiseen ja pitää vain pienen suljetun ratkontapiirin, mutta ihan niin pikkusieluiseen toimintaan en haluaisi ryhtyä - en vaikka pikkusieluisuudessaan joku sitä edellyttää!Sinua ohjaa vain ja ainoastaan yrittää hääriä kukkona tunkiolla jja maksattaa lysti miilla. Joko olet lopettanut ristikkolehtien dyykkaamisen roskiksista? Pysy nettituttujesi kanssa omalla foirumillasi!
Muistanet lausahduksesi: "Koska en saa kommentoida PuPen ristikoita Sanariksen palstalla, en maksa ristikoista". Selkeästi sanottu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ohjaa vain ja ainoastaan yrittää hääriä kukkona tunkiolla jja maksattaa lysti miilla. Joko olet lopettanut ristikkolehtien dyykkaamisen roskiksista? Pysy nettituttujesi kanssa omalla foirumillasi!
Muistanet lausahduksesi: "Koska en saa kommentoida PuPen ristikoita Sanariksen palstalla, en maksa ristikoista". Selkeästi sanottu!Ålä viitsi panetella koko ajan. Kyllä suurin ilo PuPen ja Iisakin kohdalla tulee toisten auttamisesta.
IS:n olen ostanut digitilauksena.
Marcus ei osta koskaan Iisakkia ja eikä IS:ää, mutta voin häneltä kysyä myös niiden ongelmista. Jos Marcus auttaa, ei hän maksata em. lehdistä toisia ratkojia.
Satu ei osta IS:ää, mutta voi häneltäkin kysyä siitä. Ei hänkään maksata IS:ää minulla.
On äärimmäisen pikkusieluista se, että saisi toisia auttaa vain niissä ristikoissa, jotka ratkoja on tse ostanut. Pikkusieluisempaa ihmistä kuin sinä tuskin on olemassa.
Kiitos sille, joka auttoi "tipatalla" vihjeessä, sillä se oli kaikilla sivustollani ristikkoa käsitelleillä väärin. Tällä kertaa en itse osannut auttaa Lähteenmäessä, mutta välitin toisille ratkojille tiedon siitä, miten ristikon saa oikein ratkotuksi. Tein monelle palveluksen, mutta tästä palvelusta saan eräältä äärimmäisen pikkusieluiselta ihmiseltä vain ja ainoastaan panettelua.
Sanarisin foorumilla kirjoittelun perusteella myös happonen tuntuu ratkoneen kohdan väärin. Mielelläni auttaisin happostakin ainakin kertomalla, että hän on todennäköisesti ymmärtänyt vihjeen täysin väärin ja ja ratkaisusana ja sen ympäristö on väärin. En nyt vaan voi happosta auttaa mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ålä viitsi panetella koko ajan. Kyllä suurin ilo PuPen ja Iisakin kohdalla tulee toisten auttamisesta.
Marcus ei osta koskaan Iisakkia ja eikä IS:ää, mutta voin häneltä kysyä myös niiden ongelmista. Jos Marcus auttaa, ei hän maksata em. lehdistä toisia ratkojia.
Satu ei osta IS:ää, mutta voi häneltäkin kysyä siitä. Ei hänkään maksata IS:ää minulla.
On äärimmäisen pikkusieluista se, että saisi toisia auttaa vain niissä ristikoissa, jotka ratkoja on tse ostanut. Pikkusieluisempaa ihmistä kuin sinä tuskin on olemassa.
Kiitos sille, joka auttoi "tipatalla" vihjeessä, sillä se oli kaikilla sivustollani ristikkoa käsitelleillä väärin. Tällä kertaa en itse osannut auttaa Lähteenmäessä, mutta välitin toisille ratkojille tiedon siitä, miten ristikon saa oikein ratkotuksi. Tein monelle palveluksen, mutta tästä palvelusta saan eräältä äärimmäisen pikkusieluiselta ihmiseltä vain ja ainoastaan panettelua.
Sanarisin foorumilla kirjoittelun perusteella myös happonen tuntuu ratkoneen kohdan väärin. Mielelläni auttaisin happostakin ainakin kertomalla, että hän on todennäköisesti ymmärtänyt vihjeen täysin väärin ja ja ratkaisusana ja sen ympäristö on väärin. En nyt vaan voi happosta auttaa mitenkään.Hän, joka ratkoi oikein "tipatalla" olisi hyvä lisä Magma-tiimiin, sillä nyt kukaan ei osannut ratkoa kohtaa oikein. Magma-tiimissä sivustolla on se etuoikeus, että voi saada palkintoristikkoon myös ratkaisusanat. Julkisesti en niitä palkintoristikoihin kerro muuten kuin äärimmäisen poikkeuksellisessa tilanteessa. Vihje "tipatella" ei ollut niin poikkeuksellinen tilanne,, että sivustollani ratkaisusanan kertoisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ålä viitsi panetella koko ajan. Kyllä suurin ilo PuPen ja Iisakin kohdalla tulee toisten auttamisesta.
Sanarisin foorumilla kirjoittelun perusteella myös happonen tuntuu ratkoneen kohdan väärin. Mielelläni auttaisin happostakin ainakin kertomalla, että hän on todennäköisesti ymmärtänyt vihjeen täysin väärin ja ja ratkaisusana ja sen ympäristö on väärin. En nyt vaan voi happosta auttaa mitenkään.Pidän auttamisen kohtuudessa. en ollenkaan tykkää siitä, jos minun täytyisi antaa tolkuttomasti apua. Liikaa koen joskus auttaneeni. Täällä ei pisaraakaan välitetä siitä, autetaanko kohtuuttomasti. Jotkut ratkottavat toisilla ratkojilla omat ristikkonsa ja kehtaavat röyhkeyksissään vielä osallistua palkintokisoihin. Toisilla ratkottamista tosin ei hirveästi ole PuPen eikä varsinkaan Iisakin kohdalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän, joka ratkoi oikein "tipatalla" olisi hyvä lisä Magma-tiimiin, sillä nyt kukaan ei osannut ratkoa kohtaa oikein. Magma-tiimissä sivustolla on se etuoikeus, että voi saada palkintoristikkoon myös ratkaisusanat. Julkisesti en niitä palkintoristikoihin kerro muuten kuin äärimmäisen poikkeuksellisessa tilanteessa. Vihje "tipatella" ei ollut niin poikkeuksellinen tilanne,, että sivustollani ratkaisusanan kertoisin.
Tavallaan hän osallistui epäsuorasti tiimiin, koska hän auttoi minun tiimiläisiäni. Pohdin aukkoja ja yläosaa, mutta yhtään uutta ratkaisusanaa en Lähteenmäen ristikkoon siis saanut, joten siinä mielessä en ristikkoa ratkonut lainkaan. Minä vain kokosin yhteen toisten ratkojien tulokset, jotta jokainen kysyjä saisi ristikon oikein ratkotuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Sanarisin foorumilla kirjoittelun perusteella myös happonen tuntuu ratkoneen kohdan väärin. Mielelläni auttaisin happostakin ainakin kertomalla, että hän on todennäköisesti ymmärtänyt vihjeen täysin väärin ja ja ratkaisusana ja sen ympäristö on väärin. En nyt vaan voi happosta auttaa mitenkään.Ja jo yritän, joku haluaa torperoida auttamisyritykseni.
- Anonyymi
Mitkä olisi s.28 soittimitta, pensseleille ja näissä tarroja lakeissa?
- Anonyymi
Selasin läpi erään nimeltä mainitsemattoman palstan ketjun missä keskustellaan Punainen Pelikaani -lehdestä.
Olipa mahtava havaita miten hyvin lehden kustantaja kuuntelee maksavaa asiakasta ja reagoi nopeasti (avainsanat palaavat jo seuraavassa lehdessä).
Tuorein julkaisu kerää kehuja (kaikkien aikojen paras), joten olisiko, rakas Tapio, aika ottaa rohkea askel ja kipaista lehtikioskilla. Sillä hyvin varustetulla, missä PuPekin on.
"Magmassa voisin auttaa kaikkia epätietoisia. Se on oikeasti tosi hyvä tapa kimpparatkoa" kirjoittaa nimimerkki Tapio klo 12:24. Voi jumpe! Onko aiemman vuosikymmenen aikana tapahtunut rikos vihdoin vanhentunut ja sanaristikkomaailman suurlähettiläs on vankilasta vapauduttuaan tahi pannasta päästyään palannut rikospaikalle?En kirjoittanut PuPe-säikeeseen tekstiä
"Magmassa voisin auttaa kaikkia epätietoisia. Se on oikeasti tosi hyvä tapa kimpparatkoa"
Sama tai saman tapainen kommentti on tätä kirjoittaessani ollut esillä kaksi kertaa ja kaksi kertaa se on myös poistettu.
En olisi sitä edes PuPe-säikeeseen yrittänyt laittaa.
Vastaavaan kylä yritin Naurumaraton-säikeeseen, mutta Eki poisti sen.
Minusta Ekin osallistuminen Naurumaratoniin oli hieno asia ja toin positiivisen näkökulmani esille. Positiivisuuskaan ei auttanut.- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
En kirjoittanut PuPe-säikeeseen tekstiä
"Magmassa voisin auttaa kaikkia epätietoisia. Se on oikeasti tosi hyvä tapa kimpparatkoa"
Sama tai saman tapainen kommentti on tätä kirjoittaessani ollut esillä kaksi kertaa ja kaksi kertaa se on myös poistettu.
Minusta Ekin osallistuminen Naurumaratoniin oli hieno asia ja toin positiivisen näkökulmani esille. Positiivisuuskaan ei auttanut.Sinä et todellakaan ymmärrä porttikieltoa. Ei se ole sitä, että positiiviset viestit kuitenkin hyväksytään. Se on sitä, että sinun läsnäoloasi ja kommenttejasi ei enää kaivata. Niistä on saatu tarpeekseen.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
En kirjoittanut PuPe-säikeeseen tekstiä
Minusta Ekin osallistuminen Naurumaratoniin oli hieno asia ja toin positiivisen näkökulmani esille. Positiivisuuskaan ei auttanut.Nimerkki "Apuri" ei kyllä selityksiä kaipaa, vrt. teksti edellä, jossa "Happonen tuntuu ratkoneen kohdan väärin".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et todellakaan ymmärrä porttikieltoa. Ei se ole sitä, että positiiviset viestit kuitenkin hyväksytään. Se on sitä, että sinun läsnäoloasi ja kommenttejasi ei enää kaivata. Niistä on saatu tarpeekseen.
Milloinhan tämä asia menisi Tapio Huuhaan jakeluun?
Anonyymi kirjoitti:
Milloinhan tämä asia menisi Tapio Huuhaan jakeluun?
Auttaisin https://sanaristikot.fi/keskustelut/?id=11722 säikeen kirjoittajaa nimimerkkiä Jonna. Ei häneen tapauksessa kukaan muu kuin Eki tai minä voisi kirjoittajaa auttaa., sillä tuskin muilla olisi mahdollista nähdä ristikko. En usko kenenkään ristikkoa nimittäin säilyttäneen.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Auttaisin https://sanaristikot.fi/keskustelut/?id=11722 säikeen kirjoittajaa nimimerkkiä Jonna. Ei häneen tapauksessa kukaan muu kuin Eki tai minä voisi kirjoittajaa auttaa., sillä tuskin muilla olisi mahdollista nähdä ristikko. En usko kenenkään ristikkoa nimittäin säilyttäneen.
Ei ole sinun asiasi, sinä mokasit sen homman. Eivät ne siellä halua johdattaa ketään sivun sivuillesi. Sinä olet persona non grata.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Vaikka haluaisit auttaa, niin sinä mokasit asiat muutama vuosi takaperin, ja olet siis persona non grata Sanaris-palstalla. Sinä olet jatkanut päämäärätöntä oyhöttämistä milloin mistäkin asiasta tälläkin palstalla, ja tuutannut samaa sekoilua Sanarisiin. Miksi sinun järkeen ei mahdu, että mitä enemmän sinä rikot Sanaris-porttikieltoa, niin sitä huonommaksi sinun maine menee (jos se on enää edes mahdollista, melko pohjalla olet ristikkoskenessä)? Kannattaisiko ihan oikeasti miettiä näitä tässäkin viestissä sanottua ajatuksia? PS: Koita tajua, että vaikka sinä haluat vain auttaa, niin se on yhtä tyhjän kanssa, sillä Sanaris ei halua, että sinua näkyy heidän palstalla (mieti hetki sanontaa: kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka haluaisit auttaa, niin sinä mokasit asiat muutama vuosi takaperin, ja olet siis persona non grata Sanaris-palstalla. Sinä olet jatkanut päämäärätöntä oyhöttämistä milloin mistäkin asiasta tälläkin palstalla, ja tuutannut samaa sekoilua Sanarisiin. Miksi sinun järkeen ei mahdu, että mitä enemmän sinä rikot Sanaris-porttikieltoa, niin sitä huonommaksi sinun maine menee (jos se on enää edes mahdollista, melko pohjalla olet ristikkoskenessä)? Kannattaisiko ihan oikeasti miettiä näitä tässäkin viestissä sanottua ajatuksia? PS: Koita tajua, että vaikka sinä haluat vain auttaa, niin se on yhtä tyhjän kanssa, sillä Sanaris ei halua, että sinua näkyy heidän palstalla (mieti hetki sanontaa: kun antaa pirulle pikkusormen, se vie koko käden).
PPS: mitä sinä siis luulet saavuttavasi porttikiellon rikkomisella: eikö sinun olisi aika lopettaa kaikki kirjoittelu Sanaris-palstalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PPS: mitä sinä siis luulet saavuttavasi porttikiellon rikkomisella: eikö sinun olisi aika lopettaa kaikki kirjoittelu Sanaris-palstalle?
Joskus saatan auttaa muita. Esim. Jonnaa kukaan Sanarisin foorumissa ei tule auttamaan. Hyvällä tuurilla voisin, mutta vaatii tuuria, koska kommentti ei kauaa säily.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus saatan auttaa muita. Esim. Jonnaa kukaan Sanarisin foorumissa ei tule auttamaan. Hyvällä tuurilla voisin, mutta vaatii tuuria, koska kommentti ei kauaa säily.
Taas narsismin oireita - minä olen korvaamaton. Sanariksen palstan kävijät eivät halua sinua sinne. Etkö ymmärrä vai etkö suostu ymmärtämään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas narsismin oireita - minä olen korvaamaton. Sanariksen palstan kävijät eivät halua sinua sinne. Etkö ymmärrä vai etkö suostu ymmärtämään?
Tää on niin totta. Tapio elää jossain vaihtoehtoisessa todellisuudessa, jossa ”haluan vain ja ainoastaan auttaa” oikeuttaa mihin tahansa käytökseen. Hän kuvittelee olevansa tärkeä hahmo ristisanayhteisössä, mutta osaaminen ei riitä ja käytös on alakoululaisen tasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on niin totta. Tapio elää jossain vaihtoehtoisessa todellisuudessa, jossa ”haluan vain ja ainoastaan auttaa” oikeuttaa mihin tahansa käytökseen. Hän kuvittelee olevansa tärkeä hahmo ristisanayhteisössä, mutta osaaminen ei riitä ja käytös on alakoululaisen tasolla.
Osaan melko hyvin auttaa, mutta en aina. Myönnän, että täällä kirjoittaa minua taitavampia ratkojia. Pyrin kuitenkin löytämään avun toisille ratkojille, vaikka itse en jotain asiaa olisi oikein ymmärtänyt. Edelleenkin suurin apu minusta sivuillani on ollut ratkontavirheiden huomaamisessa. Se ei ole muualla mahdollista kuuin sivuillani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaan melko hyvin auttaa, mutta en aina. Myönnän, että täällä kirjoittaa minua taitavampia ratkojia. Pyrin kuitenkin löytämään avun toisille ratkojille, vaikka itse en jotain asiaa olisi oikein ymmärtänyt. Edelleenkin suurin apu minusta sivuillani on ollut ratkontavirheiden huomaamisessa. Se ei ole muualla mahdollista kuuin sivuillani.
Kyse ei ole vain siitä mitä minä osan vaan mitä minä ja muutamat nettituttumme yhdessä osaamme. Tämän lehden Lähteenmäen kohdalla osaamisemme loppui kesken ja tällä kertaa sivujeni käyttäjille tästä sivustosta oli apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin ohitat sen tosiseikan, että pystyt käyttäytymään vain omilla sivuillasi ja siksi olet muualla ei-haluttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllättäen ++juh auttoi. En olisi uskonut, että kukaan olisi lehden säilyttänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei ole vain siitä mitä minä osan vaan mitä minä ja muutamat nettituttumme yhdessä osaamme. Tämän lehden Lähteenmäen kohdalla osaamisemme loppui kesken ja tällä kertaa sivujeni käyttäjille tästä sivustosta oli apua.
Viimeisenä oljenkortena sivuillani käyvien auttamisessa käytän tätä sivua siitäkin huolimatta, että täältä on odotettavissa ilkeilyä.
- Anonyymi
Aika paljon tarvitset viimeisiä oljenkorsia, kun katsoo tänne kirjoittamiesi viestien määriä. Miten tarvitset sivuillasi käyvien auttamiseen esim. arvosteluja ristikoista, laatijoista, ratkontatavoista?
- Anonyymi
En tarkoita oljenkorsilla sellaisia asioita. Niistä kirjoitan muista syistä.
Oljenkorsilla tarkoitan tämän lehden Lähteenmäen ristikon kaltaista tapausta, jossa kukaan sivuillani käynyt ja minulle kokonaan täytetyn tai lähes kokonaan täytetyn ristikon lähettänyt ei ollut ratkonut ristikkoa oikein ja jokainen piti pääkuvan vieressä oikealla puolen olevia ratkaisusanoja outoina. Sellaisia tulee joskus, mutta harvoin.
Joskus olen Iisakin kohdalla kysynyt täältä. Ne kysymykset ovat olleet turhia, sillä olen oman porukan kesken Simbergit selvittänyt.
Itse asiassa Lähteenmäen ristikko on PuPen ja Iisakin kohdalla ensimmäinen ristikko tänä vuonna, jossa tältä sivustolta olen saanut tositarpeeseen tullutta apua.
IS:n kovisten kohdalla täällä on muutama ratkontavirhe paljastunut. Ratkontavirheiden paljastumisesta on ollut apua. Kun joku kohta ei toimi, usein syynä on juuri ratkontavirheet - se koskee myös minua eikä vain heitä, joiden ratkontavirheitä olen huomannut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoita oljenkorsilla sellaisia asioita. Niistä kirjoitan muista syistä.
Oljenkorsilla tarkoitan tämän lehden Lähteenmäen ristikon kaltaista tapausta, jossa kukaan sivuillani käynyt ja minulle kokonaan täytetyn tai lähes kokonaan täytetyn ristikon lähettänyt ei ollut ratkonut ristikkoa oikein ja jokainen piti pääkuvan vieressä oikealla puolen olevia ratkaisusanoja outoina. Sellaisia tulee joskus, mutta harvoin.
Joskus olen Iisakin kohdalla kysynyt täältä. Ne kysymykset ovat olleet turhia, sillä olen oman porukan kesken Simbergit selvittänyt.
Itse asiassa Lähteenmäen ristikko on PuPen ja Iisakin kohdalla ensimmäinen ristikko tänä vuonna, jossa tältä sivustolta olen saanut tositarpeeseen tullutta apua.
IS:n kovisten kohdalla täällä on muutama ratkontavirhe paljastunut. Ratkontavirheiden paljastumisesta on ollut apua. Kun joku kohta ei toimi, usein syynä on juuri ratkontavirheet - se koskee myös minua eikä vain heitä, joiden ratkontavirheitä olen huomannut.Tosin apu ei tule suoranaisesti minulle, vaan niille, jotka ovat minulta apua kysyneet. Itseäni ajatellen on epäolennaista, tuliko ristikko oikein ratkotuksi, sillä en ristikkoa mihinkään palkintokisaan lähetä. Kun ristikko ei ole ratkomani, ei virheet ja puutteet samalla tavalla häiritse kuin itse ratkomissani ristikoissa. Lähteenmäen ristikossa minulta apua kysyneiden auttaminen on ollut ihan puhdas palvelus.
- Anonyymi
Mistä syistä kirjoitat tänne ristikoista, joita et ratko? Aiemmin väitit kirjoittavasi tänne vain oljenkorsia tarvitessasi.
- Anonyymi
Jos saisin jollekulle annettua jotain apua.
Kritisoin kyllä myös ristikoita, mutta siinäkin näkökulma on lehden ostaneiden etujen ajaminen. Minusta Lähteemäen kohdalla on tältä näkökulmalta huomautettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saisin jollekulle annettua jotain apua.
Kritisoin kyllä myös ristikoita, mutta siinäkin näkökulma on lehden ostaneiden etujen ajaminen. Minusta Lähteemäen kohdalla on tältä näkökulmalta huomautettavaa.Kun et osaa kirjoittaa edes nimiä oikein, niin luuletko kirjoittelun auttavan? Ja ihanko on noin tärkeää ja korvaamatonta valitusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun et osaa kirjoittaa edes nimiä oikein, niin luuletko kirjoittelun auttavan? Ja ihanko on noin tärkeää ja korvaamatonta valitusta?
Olen asiasta jo valittanut, joskin toinen valitus oli huti.
- Anonyymi
Sen verran täällä syyttelijäni kommenteilla on vaikutusta, että jos auttaminen menisi liialliseksi, kieltäydyn auttamasta. Olen jo aiemmin miettinyt monta kertaa, kieltäytyisinkö joistakin auttamisista.
Päätin nyt, että jos auttaminn dellyttäisi minulta kohtuuttomassa määrin ristikon ratkontaa tai sitä, että tukeutuisin toisen ratkojan valmiisiin ratkaisuihin, en ala auttamaan sellaisen ristikon kohdalla.- Anonyymi
Syyttäjä on osittain oikeassa. Olen joidenkin ristikoiden kohdalla saanut paljon ratkottavaa.
Mutta minua on myös käytetty hyväksi. Minua on kohtuuttomasti pyydetty auttamaan.
Sivustoni ja tämän sivuston ongelma on ollut, että kokeneempia ratkojia käytetään mielestäni jossakin määrin hyväksi. Hyväksikäyttöä en pidä järkevänä. Jos ratkoja ei saa ristikkoa täyteen ilman kohtuuttoman suurta vihjeiden tai ratkaisusanojen antamista, ei ratkojan voi katsoa ristikkoa ratkoneen. Jotta ratkojan voi katsoa ristikon ratkoneen eikä vain saaneen täyteen, pitää auttamisen pysyä kohtuudessa. Ainakin, jos aikoo osallistua palkintokisaan. On epäreilua osallistua kisaan, jossa ratkoja on suuressa määrin ulkoistanut ratkonnan toisilla ratkojilla.
Jos ristikko on ylivoimaisen vaikea, ei suuren määrän avun tarjoaminen kehitä ratkoja paremmaksi ratkojaksi. Siihen tarvitaan syvällisempää ristikoiden pohdintaa, jossa pyritään avaamaan kunkin laatijan laadntatapaa. Joidenkin laatijoiden kohdalla se on mahdotonta - Alf Simbergin ristikoihin kukaan ei saa kunnon otetta. Uskoisin, että PuPessa ei ole sentään ole yhtään niin vaikeaa ristikkoa, ettei jotenkin heidän ajatusjuoksuihin pääse sisälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyttäjä on osittain oikeassa. Olen joidenkin ristikoiden kohdalla saanut paljon ratkottavaa.
Mutta minua on myös käytetty hyväksi. Minua on kohtuuttomasti pyydetty auttamaan.
Sivustoni ja tämän sivuston ongelma on ollut, että kokeneempia ratkojia käytetään mielestäni jossakin määrin hyväksi. Hyväksikäyttöä en pidä järkevänä. Jos ratkoja ei saa ristikkoa täyteen ilman kohtuuttoman suurta vihjeiden tai ratkaisusanojen antamista, ei ratkojan voi katsoa ristikkoa ratkoneen. Jotta ratkojan voi katsoa ristikon ratkoneen eikä vain saaneen täyteen, pitää auttamisen pysyä kohtuudessa. Ainakin, jos aikoo osallistua palkintokisaan. On epäreilua osallistua kisaan, jossa ratkoja on suuressa määrin ulkoistanut ratkonnan toisilla ratkojilla.
Jos ristikko on ylivoimaisen vaikea, ei suuren määrän avun tarjoaminen kehitä ratkoja paremmaksi ratkojaksi. Siihen tarvitaan syvällisempää ristikoiden pohdintaa, jossa pyritään avaamaan kunkin laatijan laadntatapaa. Joidenkin laatijoiden kohdalla se on mahdotonta - Alf Simbergin ristikoihin kukaan ei saa kunnon otetta. Uskoisin, että PuPessa ei ole sentään ole yhtään niin vaikeaa ristikkoa, ettei jotenkin heidän ajatusjuoksuihin pääse sisälle.Taas lähti Tapiolta sama nauha päälle ja toiston toiston toiston toisto jatkuu.
Jos nämä "Jonnat" ja muut osaavat googlata, niin he lopulta löytävät kyllä hakemaan apua myös Sanaris Oy:n ulkopuolisilta sivustoilta, joissa käsitellään ristisanoja.
Siksi, rakas Tapio, kannustan edelleen tekemään foorumistasi niin koukuttavan, että sinne hakeudutaan vaikkapa päivittäin ratkomaan jokin "päivän pähkinä". Jossain vaiheessa ristikkokansa sitten muuttaa ajatteluaan niin että ei ole vain yksi osoite, missä apuja voi pyytää, vaan löytyy myös varteenotettava, erilainen, vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas lähti Tapiolta sama nauha päälle ja toiston toiston toiston toisto jatkuu.
Jos nämä "Jonnat" ja muut osaavat googlata, niin he lopulta löytävät kyllä hakemaan apua myös Sanaris Oy:n ulkopuolisilta sivustoilta, joissa käsitellään ristisanoja.
Siksi, rakas Tapio, kannustan edelleen tekemään foorumistasi niin koukuttavan, että sinne hakeudutaan vaikkapa päivittäin ratkomaan jokin "päivän pähkinä". Jossain vaiheessa ristikkokansa sitten muuttaa ajatteluaan niin että ei ole vain yksi osoite, missä apuja voi pyytää, vaan löytyy myös varteenotettava, erilainen, vaihtoehto.Esitin mielestäni uusiakin näkökulmia. Ainakin saamallani kritiikillä on tietty vaikutus.
Kritiikki kohdistui väärään ristikkoon. Lähteenmäen kohdalla kukaan ei käyttänyt toista ratkojaa mitenkään kohtuuttomasti hyväkseen. Kaikki auttaminen tapahtui kohtuuden rajoissa enkä minä ratkonut toisten ostamaa lehteä.
Keskustelu sai tekemään vain päätöksen, jota olen mielessäni hautonut jo pitkään. Kohtuuttomaan avun pyytämiseen täytyy saada stoppi, se on kaikkien osalta kestämätöntä. En myöskään voi antaa kovin paljon apua, jos aikaa menee kohtuuttoman suuriin avun pyytämisiin.
Jos joku haluaa mielestäni kohtuuttomasti, kysyköön sitten täältä. Voin kyllä ohjata kaikki kohtuuttomiksi kokemani avun pyytämiset tänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitin mielestäni uusiakin näkökulmia. Ainakin saamallani kritiikillä on tietty vaikutus.
Kritiikki kohdistui väärään ristikkoon. Lähteenmäen kohdalla kukaan ei käyttänyt toista ratkojaa mitenkään kohtuuttomasti hyväkseen. Kaikki auttaminen tapahtui kohtuuden rajoissa enkä minä ratkonut toisten ostamaa lehteä.
Keskustelu sai tekemään vain päätöksen, jota olen mielessäni hautonut jo pitkään. Kohtuuttomaan avun pyytämiseen täytyy saada stoppi, se on kaikkien osalta kestämätöntä. En myöskään voi antaa kovin paljon apua, jos aikaa menee kohtuuttoman suuriin avun pyytämisiin.
Jos joku haluaa mielestäni kohtuuttomasti, kysyköön sitten täältä. Voin kyllä ohjata kaikki kohtuuttomiksi kokemani avun pyytämiset tänne.Nyt sitten mätäsivusto kelpaakin ja pääpalstaa voi käyttää häikäilemättä omien pyrkimysten tavoitteluun. Aivan luokatonta kaksinaismoraalia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sitten mätäsivusto kelpaakin ja pääpalstaa voi käyttää häikäilemättä omien pyrkimysten tavoitteluun. Aivan luokatonta kaksinaismoraalia.
Tapiolla tuulet vaihtelee. Tärkeintä on kuitenkin loputon kirjoittelu palstoille. Se on hänelle elintärkeää, jotta kontrolli säilyy. No, ainakaan ei nyt maininnut Magmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitin mielestäni uusiakin näkökulmia. Ainakin saamallani kritiikillä on tietty vaikutus.
Jos joku haluaa mielestäni kohtuuttomasti, kysyköön sitten täältä. Voin kyllä ohjata kaikki kohtuuttomiksi kokemani avun pyytämiset tänne.Tämä säi sai tekemään päätöksen, josta kerron
https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-6-2024/#post-33804 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapiolla tuulet vaihtelee. Tärkeintä on kuitenkin loputon kirjoittelu palstoille. Se on hänelle elintärkeää, jotta kontrolli säilyy. No, ainakaan ei nyt maininnut Magmaa.
Lisäsin kyllä Magman mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sitten mätäsivusto kelpaakin ja pääpalstaa voi käyttää häikäilemättä omien pyrkimysten tavoitteluun. Aivan luokatonta kaksinaismoraalia.
Tämän sivuston meininki on usein ollut se, että apua annetaan jopa enemmän kuin pyydetään.
Menettelytapaa on kyllä muutkin arvostelleet kuin minä. Moni muukin on yrittänyt hillitä kohtuuttomaksi äityviä ratkaisusanojen aneluja.
Jos joku pyytää enemmän apua kuin olen valmis antamaan, ei minulla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin ohjata tänne, jos avun pyytä ei tyydy apuuni.
"pääpalstaa voi käyttää häikäilemättä omien pyrkimysten tavoitteluun"
Tarkoittanet tuolla kirjoitteluani Sanarisin foorumilla. Minua ärsyttää se, että Eki tahallisesti pimittää kirjoittajilta sitä, että avun kysyjä voisi muualta saada apuja. Ekiä kiinnostaa vain ja ainoastaan oman navan ympärillä pyöriminen.
Tosin ihmettelen, miten ihmiset eivät osaa etsiä itse apua muualta, jos kerran Eki ei halua apua tarjota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän sivuston meininki on usein ollut se, että apua annetaan jopa enemmän kuin pyydetään.
Menettelytapaa on kyllä muutkin arvostelleet kuin minä. Moni muukin on yrittänyt hillitä kohtuuttomaksi äityviä ratkaisusanojen aneluja.
Jos joku pyytää enemmän apua kuin olen valmis antamaan, ei minulla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin ohjata tänne, jos avun pyytä ei tyydy apuuni.
Tarkoittanet tuolla kirjoitteluani Sanarisin foorumilla. Minua ärsyttää se, että Eki tahallisesti pimittää kirjoittajilta sitä, että avun kysyjä voisi muualta saada apuja. Ekiä kiinnostaa vain ja ainoastaan oman navan ympärillä pyöriminen.
Tosin ihmettelen, miten ihmiset eivät osaa etsiä itse apua muualta, jos kerran Eki ei halua apua tarjota."Ekiä kiinnostaa vain ja ainoastaan oman navan ympärillä pyöriminen."
Taitaa Eki enemmänkin suojella omaa napaansa. :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin ihmettelen, miten ihmiset eivät osaa etsiä itse apua muualta, jos kerran Eki ei halua apua tarjota.Ekiä kiinnostaa vain oman navan ympärillä pyöriminen - tuohon voi kyllä oikein hyvin vaihtaa toisenkin oman navan ympärillä pyörijän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekiä kiinnostaa vain oman navan ympärillä pyöriminen - tuohon voi kyllä oikein hyvin vaihtaa toisenkin oman navan ympärillä pyörijän.
Eki pyörittää alallaan ehkä Suomen suurinta yritystä. Totta kai sen yrityksen palsta pyörii sen toiminnan ympärillä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Ihmiset etsivät apua sieltä mistä haluavat. Tämä palsta on melko avoin avunpyynnöille, jotkut toiset ehkä vähemmän. Se on ihan normaalia. Vähänkin ristikkoaiheisia palstoja seuraavat kyllä löytävät tarpeisiinsa ja mieltymyksiinsä itselleen sopivan. Magmastakin varmasti ovat kuulleet.
Ylivoimaisesti yleisin käyttöliittymä ristikoihin on kynä ja paperi. Jos ihmiset pitävät sitä parhaana, sille ei voi oikein mitään, koska tyypillinen ristkoiden harrastaja tuppaa olemaan varttuneemman sukupolven edustaja. Oppimiskynnys digiratkontaan on useimmille liian korkea siitä saatavaan hyötyyn nähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekiä kiinnostaa vain oman navan ympärillä pyöriminen - tuohon voi kyllä oikein hyvin vaihtaa toisenkin oman navan ympärillä pyörijän.
Eki pyörittää alallaan ehkä Suomen suurinta yritystä. Totta kai sen yrityksen palsta pyörii sen toiminnan ympärillä. Siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Ihmiset etsivät apua sieltä mistä haluavat. Tämä palsta on melko avoin avunpyynnöille, jotkut toiset ehkä vähemmän. Se on ihan normaalia. Vähänkin ristikkoaiheisia palstoja seuraavat kyllä löytävät tarpeisiinsa ja mieltymyksiinsä itselleen sopivan. Magmastakin varmasti ovat kuulleet.
Ylivoimaisesti yleisin käyttöliittymä ristikoihin on kynä ja paperi. Jos ihmiset pitävät sitä parhaana, sille ei voi oikein mitään, koska tyypillinen ristkoiden harrastaja tuppaa olemaan varttuneemman sukupolven edustaja. Oppimiskynnys digiratkontaan on useimmille liian korkea siitä saatavaan hyötyyn nähden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivoimaisesti yleisin käyttöliittymä ristikoihin on kynä ja paperi. Jos ihmiset pitävät sitä parhaana, sille ei voi oikein mitään, koska tyypillinen ristkoiden harrastaja tuppaa olemaan varttuneemman sukupolven edustaja. Oppimiskynnys digiratkontaan on useimmille liian korkea siitä saatavaan hyötyyn nähden.Ymmärrän kyllä tuon oppimiskynnysnäkökulman. Haittaava tekijä on myös se, että melko halvan tablet-laitteen näytön resoluutio ei riitä siihen, että kuvaruutukopiosta saisi kaikissa tapauksissa laadukkaan. Ongelma koskee lähinnä IS:ää. Siinä ei saa ristikkokuvaa oikein mitenkään suurennettua niin, että lopputulos olisi kuvaruutukopiossa riittävän laadukas. IS-sovelluksella jotenkuten riittävän hyvän kuvaruutukopion saa. PDF-tulostuksesta kuvaruutukopion ottamiseen laatu riittää hyvin HD-tason laitteella.
Ristikkolehtiä ei diginä saa vaan ne tulisi ensin skannata, jotta niitä voisi ratkoa diginä. Valokuvista tulee useimmiten niin vääristyneitä, ettei valokuvattuja ristikoita voi ratkoa ilman melkoista lisätyötä. Valokuvan vääristymät voi kyllä oikaista, mutta siinä on oma työnsä. Jos vääristymät ovat kovin pahoja, osa ristikosta jää liian epäselväksi eikä kaikista vihjeistä saa tolkkua (kokemusta asiasta on). Ristikkoa on vaikea valokuvata niin, että se olisi suoraan ratkontakelpoinen. Kokeillut olen ja vaikeaksi olen kokenut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon oppimiskynnysnäkökulman. Haittaava tekijä on myös se, että melko halvan tablet-laitteen näytön resoluutio ei riitä siihen, että kuvaruutukopiosta saisi kaikissa tapauksissa laadukkaan. Ongelma koskee lähinnä IS:ää. Siinä ei saa ristikkokuvaa oikein mitenkään suurennettua niin, että lopputulos olisi kuvaruutukopiossa riittävän laadukas. IS-sovelluksella jotenkuten riittävän hyvän kuvaruutukopion saa. PDF-tulostuksesta kuvaruutukopion ottamiseen laatu riittää hyvin HD-tason laitteella.
Ristikkolehtiä ei diginä saa vaan ne tulisi ensin skannata, jotta niitä voisi ratkoa diginä. Valokuvista tulee useimmiten niin vääristyneitä, ettei valokuvattuja ristikoita voi ratkoa ilman melkoista lisätyötä. Valokuvan vääristymät voi kyllä oikaista, mutta siinä on oma työnsä. Jos vääristymät ovat kovin pahoja, osa ristikosta jää liian epäselväksi eikä kaikista vihjeistä saa tolkkua (kokemusta asiasta on). Ristikkoa on vaikea valokuvata niin, että se olisi suoraan ratkontakelpoinen. Kokeillut olen ja vaikeaksi olen kokenut.Itsellä on laite, jonka näytön resoluutio riittää siihen, että ristikoista voi ottaa kuvaruutukopion, jota pystyy heti ratkomaan. Aukeamaristikoistakin tulee riittävän laadukas kuvaruutukopio. Kun tuon kuvaruutukopion Magmaan, leikkaan liikoja pois, joskus kaikki liiat pois, joskus vain enimmät liiat pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellä on laite, jonka näytön resoluutio riittää siihen, että ristikoista voi ottaa kuvaruutukopion, jota pystyy heti ratkomaan. Aukeamaristikoistakin tulee riittävän laadukas kuvaruutukopio. Kun tuon kuvaruutukopion Magmaan, leikkaan liikoja pois, joskus kaikki liiat pois, joskus vain enimmät liiat pois.
No niin, mentiin vaihteeksi tähän luuppiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivoimaisesti yleisin käyttöliittymä ristikoihin on kynä ja paperi. Jos ihmiset pitävät sitä parhaana, sille ei voi oikein mitään, koska tyypillinen ristkoiden harrastaja tuppaa olemaan varttuneemman sukupolven edustaja. Oppimiskynnys digiratkontaan on useimmille liian korkea siitä saatavaan hyötyyn nähden.Kyllähän se palsta pyörii myös muiden kuin Sanariksen ristikoiden ympärillä, etenkin sellaisten jotka kiinnostavat sikahelppojen ristikoiden ulkopuolella hääriviä ratkojia. Ihan sopusoinnussa ollaan kilpailijoidenkin kanssa. Tosin jotkut kilpailijat ovat ehkä bulvaanien avulla yrittäneet mainostaa siellä hyvinkin läpinäkyvästi.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se palsta pyörii myös muiden kuin Sanariksen ristikoiden ympärillä, etenkin sellaisten jotka kiinnostavat sikahelppojen ristikoiden ulkopuolella hääriviä ratkojia. Ihan sopusoinnussa ollaan kilpailijoidenkin kanssa. Tosin jotkut kilpailijat ovat ehkä bulvaanien avulla yrittäneet mainostaa siellä hyvinkin läpinäkyvästi.
Onko joku Sanarisin foorumin keskeinen henkilö vastaamassa.
Jos Sanaris kokee, että minä olen kilpailija, Sanaris ei ymmärrä toimintani luonnetta sitten alkuunkaan.
Haluan tarjota ratkojille sellaista apua, jota Sanaris ei pysty antamaan. En ole mikään kaupallinen toimija, joka vie asiakkaita Sanarisilta. Koska tarjoan Sanarisin tuotteita ostaneille apua, olen mieluummin Sanarisin tukija kuin vastustaja. Itsekin pääosin ratkon Sanarisin tuottamia ristikoita.
Jos koen, että joku saa paremmin apua johonkin ristikkoon Sanarisin foorumista, olen aina valmis kertomaan asiasta.
Sivustollani käsitellään Sanarisin tuottamia ristikoita varsin positiivisessa hengessä. Pientä kritiikkiäkin on välillä, mutta sitä on myös Sanarisin itse ylläpitämässä foorumissa.
Tarjoan paljon tietoa asioista, joista olisi Sanarisin foorumin lukijoille hyötyä. Sellaisen tiedon estäminen on mielestäni Sanarisille haitallista.
Ilmaisristikot on todellinen kilpailija Sanarisille. Sen suhteen Sanaris voisi ajatella, että Sanarisin foorumissa on bulvaaneja, jotka yrittävät viedä ihmisiä kilpailijn sivustolle. Itse en tätä Sanarisin kanssa kilpailevan tuottajan ristikoita ole paljon ratkonut. Pääsääntöisesti sikis, ettei niissä ole sopivan haastavia ristikoita.Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se palsta pyörii myös muiden kuin Sanariksen ristikoiden ympärillä, etenkin sellaisten jotka kiinnostavat sikahelppojen ristikoiden ulkopuolella hääriviä ratkojia. Ihan sopusoinnussa ollaan kilpailijoidenkin kanssa. Tosin jotkut kilpailijat ovat ehkä bulvaanien avulla yrittäneet mainostaa siellä hyvinkin läpinäkyvästi.
Vai leikkiikö nyt joku nyt Sanarisin ydinhenkilöä kuten moni leikkii minua. Vedätyksen mahdollisuus tällä sivustolla on aina mahdollista kun esiinnytään anaonyymisti.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Onko joku Sanarisin foorumin keskeinen henkilö vastaamassa.
Jos Sanaris kokee, että minä olen kilpailija, Sanaris ei ymmärrä toimintani luonnetta sitten alkuunkaan.
Haluan tarjota ratkojille sellaista apua, jota Sanaris ei pysty antamaan. En ole mikään kaupallinen toimija, joka vie asiakkaita Sanarisilta. Koska tarjoan Sanarisin tuotteita ostaneille apua, olen mieluummin Sanarisin tukija kuin vastustaja. Itsekin pääosin ratkon Sanarisin tuottamia ristikoita.
Jos koen, että joku saa paremmin apua johonkin ristikkoon Sanarisin foorumista, olen aina valmis kertomaan asiasta.
Sivustollani käsitellään Sanarisin tuottamia ristikoita varsin positiivisessa hengessä. Pientä kritiikkiäkin on välillä, mutta sitä on myös Sanarisin itse ylläpitämässä foorumissa.
Tarjoan paljon tietoa asioista, joista olisi Sanarisin foorumin lukijoille hyötyä. Sellaisen tiedon estäminen on mielestäni Sanarisille haitallista.
Ilmaisristikot on todellinen kilpailija Sanarisille. Sen suhteen Sanaris voisi ajatella, että Sanarisin foorumissa on bulvaaneja, jotka yrittävät viedä ihmisiä kilpailijn sivustolle. Itse en tätä Sanarisin kanssa kilpailevan tuottajan ristikoita ole paljon ratkonut. Pääsääntöisesti sikis, ettei niissä ole sopivan haastavia ristikoita.Sanaris on sopusoinnussa kilpailijoiden kanssa. Miten sen voi ymmärtää, että Huuhaa olisi kilpailija? Huuhaan kanssa ovat kaikkea muuta kuin sopusoinnussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanaris on sopusoinnussa kilpailijoiden kanssa. Miten sen voi ymmärtää, että Huuhaa olisi kilpailija? Huuhaan kanssa ovat kaikkea muuta kuin sopusoinnussa.
Niin varmaan.
"Tosin jotkut kilpailijat ovat ehkä bulvaanien avulla yrittäneet mainostaa siellä hyvinkin läpinäkyvästi."
Jos nimitetään bulvaaniksi, kyse ei ole aivan sopusointuisesta suhtautumisesta kilpailijoihin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan.
"Tosin jotkut kilpailijat ovat ehkä bulvaanien avulla yrittäneet mainostaa siellä hyvinkin läpinäkyvästi."
Jos nimitetään bulvaaniksi, kyse ei ole aivan sopusointuisesta suhtautumisesta kilpailijoihinTapio on kyllä merkittävin ristikkopersoona ikinä. Hän on rakentanut brändiään väsymättä yli kymmenen vuoden ajan. Varsinainen sysäys rakettimaiselle uralle oli potkut Sanariksen palstalta. Ei Eki tainnut tietää minkä karhunpalveluksen ristikkomaailmalle teki, kun päästi katkeroituneen Tapion riehumaan palstsnsa ulkopuolelle. Sanariksen palstalla Tapio oli vain outolintu, mutta nyt hän on isompi hahmo kuin kukaan hänen palstallaan. Miten meni niin kuin omasta mielestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapio on kyllä merkittävin ristikkopersoona ikinä. Hän on rakentanut brändiään väsymättä yli kymmenen vuoden ajan. Varsinainen sysäys rakettimaiselle uralle oli potkut Sanariksen palstalta. Ei Eki tainnut tietää minkä karhunpalveluksen ristikkomaailmalle teki, kun päästi katkeroituneen Tapion riehumaan palstsnsa ulkopuolelle. Sanariksen palstalla Tapio oli vain outolintu, mutta nyt hän on isompi hahmo kuin kukaan hänen palstallaan. Miten meni niin kuin omasta mielestä?
Jos tuon esille näkemykseni muualla, mikä ihmeen karhunpalvelus se on. Eki pitää tätä sivustoa karhunpalveluksena ristikkomaailmalle. Toki minä tein siinä karhunpalveluksen, että sain tämän sivuston aktivoitua. Kadun syvästi tämän sivuston aktivointiani, En ikinä olisi arvannut, mihin älyttömyyksiin tämä sivusto menisi. Tosin aktivoinnin alkuaika oli tosi villiä ja moderaattoritkit puuttuivat asiaan. Alkuajan puuttumisten jälkeen eivät juuri mihinkään ole enää viitseineet puuttua - joku voisi kokeilla vaikka alkuajan laittomuuksia, josko niihinkään enää viitsittäisiin puuttua.
Oma sivustoni ei ole mikään karhunpalvelus Ekille, sillä siitä löytyy paljo Ekin toimintaa tukevaa materiaalia - Eki vain ei halua sitä myöntää eikä tehdä sovintoa.
Sivustollani on kritiikkiä, mutta vähemmän kuin Ekin omalla foorumisivustolla. Sivustoni ei ole mikään katroitumisen osoitus vaan erittäin asiallista ristikoiden käsittelyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuon esille näkemykseni muualla, mikä ihmeen karhunpalvelus se on. Eki pitää tätä sivustoa karhunpalveluksena ristikkomaailmalle. Toki minä tein siinä karhunpalveluksen, että sain tämän sivuston aktivoitua. Kadun syvästi tämän sivuston aktivointiani, En ikinä olisi arvannut, mihin älyttömyyksiin tämä sivusto menisi. Tosin aktivoinnin alkuaika oli tosi villiä ja moderaattoritkit puuttuivat asiaan. Alkuajan puuttumisten jälkeen eivät juuri mihinkään ole enää viitseineet puuttua - joku voisi kokeilla vaikka alkuajan laittomuuksia, josko niihinkään enää viitsittäisiin puuttua.
Oma sivustoni ei ole mikään karhunpalvelus Ekille, sillä siitä löytyy paljo Ekin toimintaa tukevaa materiaalia - Eki vain ei halua sitä myöntää eikä tehdä sovintoa.
Sivustollani on kritiikkiä, mutta vähemmän kuin Ekin omalla foorumisivustolla. Sivustoni ei ole mikään katroitumisen osoitus vaan erittäin asiallista ristikoiden käsittelyä.No, täällä ainakin parjaat Ekiä oikein huolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, täällä ainakin parjaat Ekiä oikein huolella.
Joo, Ekin sovintoesitys varmaan jo tekeillä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivustollani on kritiikkiä, mutta vähemmän kuin Ekin omalla foorumisivustolla. Sivustoni ei ole mikään katroitumisen osoitus vaan erittäin asiallista ristikoiden käsittelyä.Minulle sopii hyvin, että Eki tekee sun kanssa sovinnon, vaikken yhtään tiedä, oletteko riidoissa. Kunhan vain kukaan, siis ei kukaan päästä sinua Sanariksen palstalle kirjoittamaan.
- Anonyymi
Harmi, kun tämä palsta on mennyt pelkäksi kinastelupalstaksi. Ennen täältä sentään sai tarvittaessa apua ristikkoon.
- Anonyymi
Voit vapaasti valita jonkun toisen palstan, jos ei tämä palsta ei toimi sinulle.
- Anonyymi
Mitä ihmettä Tapio-setä selittää?
Kuvaruutukopio tabletilla? Siis ottaako joku IS:n ristikoista kuvaruutukopioita eli kuvia siitä mitä pienelle tabletille ja sen näytölle mahtuu?
En tajua tuota logiikkaa ollenkaan. Minä olen joskus printannut ristikoita paperille, jotta lehti ei heti kättelyssä muussaudu piloille. Ja tuossa hommassa en todellakaan ole ottanut kuvaruutukopioita, vaan yhden kokonaisen kopion siitä lähes A3-kokoisesta ristikosta.
Korostan vielä, että kuvaruudulla ei tarvitse näkyä kuvasta kuin osa ja silti koko kuvan voi kopioida talteen yhdellä otolla ja välttää kuvaruutukopioiden liimailut, jotta palapeli lopulta näyttäisi kokonaiselta.
Jos Tapion päivät todellakin kuluu kuvaruutukopioita keräillen, niin en yhtään ihmettele että välillä saa lukea valituksia siitä, miten aika ei riitä auttamaan kysyjiä.- Anonyymi
Tapio on datanomi. Kyllä se tietää asiat parhaiten.
- Anonyymi
Otan kuvaruutukopion niin, että ristikko tulee kopioon riittävän isona. HD-laitteella olen yleensä ottanut kuvaruutukopion PDF-tiedostosta, en suoraan netissä näkyvästä sivusta. Nykyisellä laitteella ei tarvitse muuta kuin käydä sivulla ja ottaa kuvaruutukopio. PDF-tieodostoja en tarvitse. Monen ristikon kohdalla niin olisin voinut toimia edelliselläkin laitteellani.
Kuvaruutukopioita olen yhdistellyt edellisellä laitteellani vain aukeamaristikoista. Tällainen yhdistely ei ole erityisen työlästä. Pitää toimia niin, että samalla kun ottaa kuvaruutukopion, leikkaa välittömästi liiat pois. Sen jälkeen toisen leikatun kuvan voi tuoda Magmaan tai ibaisPaintX:ään. Sen jälkeen pitää leventää kuvaa. Levennettyyn kuvaan voi tuoda ristikon toisen puolen. Magmassa tai ibisPaintX:ssä aukeaman puoliskojen yhdistäminen ei ole hirveän vaikea tehtävä.
Nykyisellä laitteella aukeamaristikoitakaan ei tarvitse yhdistellä vaan aukeamaristikon saa riittävän laadukkaana kun laitteen laittaa vaakasuuntaan, jossa molemmat aukeaman puoliskot näkyvät yhtä aikaa. Tällaisen kuvaruutukopion ottaminen edellyttää korkeaa näytön resoluutiota. HD-tason laitteen resoluutio ei riitä tällaisen kuvaruutukopion ottamiseen niin, että vihjeet ovat riittävän selviä.
Aukeamaristikon ratkominen näytöllä on siinä mielessä kiva asia, että keskelle ei tule taitetta ja keskialuetta voi ratkoa sohvalla ilman, että toinen puoli ristikkoa on pois näkyvistä. Aukeamakokoisen paperiristikon ratkominen onnistuu kunnolla vain pöydän ääressä. Siinäkin keskialueen ratkonta ei ole erityisen miellyttävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otan kuvaruutukopion niin, että ristikko tulee kopioon riittävän isona. HD-laitteella olen yleensä ottanut kuvaruutukopion PDF-tiedostosta, en suoraan netissä näkyvästä sivusta. Nykyisellä laitteella ei tarvitse muuta kuin käydä sivulla ja ottaa kuvaruutukopio. PDF-tieodostoja en tarvitse. Monen ristikon kohdalla niin olisin voinut toimia edelliselläkin laitteellani.
Kuvaruutukopioita olen yhdistellyt edellisellä laitteellani vain aukeamaristikoista. Tällainen yhdistely ei ole erityisen työlästä. Pitää toimia niin, että samalla kun ottaa kuvaruutukopion, leikkaa välittömästi liiat pois. Sen jälkeen toisen leikatun kuvan voi tuoda Magmaan tai ibaisPaintX:ään. Sen jälkeen pitää leventää kuvaa. Levennettyyn kuvaan voi tuoda ristikon toisen puolen. Magmassa tai ibisPaintX:ssä aukeaman puoliskojen yhdistäminen ei ole hirveän vaikea tehtävä.
Nykyisellä laitteella aukeamaristikoitakaan ei tarvitse yhdistellä vaan aukeamaristikon saa riittävän laadukkaana kun laitteen laittaa vaakasuuntaan, jossa molemmat aukeaman puoliskot näkyvät yhtä aikaa. Tällaisen kuvaruutukopion ottaminen edellyttää korkeaa näytön resoluutiota. HD-tason laitteen resoluutio ei riitä tällaisen kuvaruutukopion ottamiseen niin, että vihjeet ovat riittävän selviä.
Aukeamaristikon ratkominen näytöllä on siinä mielessä kiva asia, että keskelle ei tule taitetta ja keskialuetta voi ratkoa sohvalla ilman, että toinen puoli ristikkoa on pois näkyvistä. Aukeamakokoisen paperiristikon ratkominen onnistuu kunnolla vain pöydän ääressä. Siinäkin keskialueen ratkonta ei ole erityisen miellyttävää.Eipä datanomi ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aukeamaristikon ratkominen näytöllä on siinä mielessä kiva asia, että keskelle ei tule taitetta ja keskialuetta voi ratkoa sohvalla ilman, että toinen puoli ristikkoa on pois näkyvistä. Aukeamakokoisen paperiristikon ratkominen onnistuu kunnolla vain pöydän ääressä. Siinäkin keskialueen ratkonta ei ole erityisen miellyttävää.Näin taas päästiin aukeamaristikon kivuus mielessä sohvalle asti ilman että itse ongelma, kuvaruutukopioiden kanssa puljaaminen, eteni mihinkään suuntaan. Myös PDF-tiedosto sekä liuta eri ohjelmien nimiä tuo uskottavuutta viestiin ja auttaa häivyttämään pois sen, että hommat tehdään todella vaikeasti, vai pitäisikö nykyään käyttää termiä kustannustehottomasti.
Ilmankos viesteistä jää sellainen vaikutelma, että on koko ajan hirveä kiire. Ehkä laitteiden ja ohjelmistojen päivitys nykyaikaan auttaisi asiassa, mutta kun liiat on välittömästi leikattava pois ennen kuvan leventämistä ja vihjeiden epäselvyys HD-tason laitteen resoluutiossa vie fiiliksen, niin eihän siinä sitten muuta voikaan.
Jos saisin lähettää terveisiä niin toivoisin ilman muuta Martti Servoa tai ainakin yhtä Napanderia tähän loppuun.
Onneksi huomenna on taas lauantai ja uusien kuvaruutukopioiden päivä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä datanomi ymmärtänyt.
Aiemmassa laitteessa ei ollu mahdollista vyöryttää mihinkään suuntaan kuvaruutukopiota. Nykyisessä laitteessa voi pystysuuntaan, mutta vieritystä ei sillä tarvitse käyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aiemmassa laitteessa ei ollu mahdollista vyöryttää mihinkään suuntaan kuvaruutukopiota. Nykyisessä laitteessa voi pystysuuntaan, mutta vieritystä ei sillä tarvitse käyttää.
Ehkä jollakin lisäohjelmalla vyörytyscolisibtoiminut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovitaan nyt sitten niin, että jos on ristisanatehtävien ratkonnassa hyvä, niin tietotekniikasta ei tarvitse niin paljoa ymmärtääkään.
Toisaalta kyllä harmi, että tabletistina joudut käyttämään niin paljon aikaa ihan turhuuteen, vai kuuluisiko nyt sanoa huuhaahan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovitaan nyt sitten niin, että jos on ristisanatehtävien ratkonnassa hyvä, niin tietotekniikasta ei tarvitse niin paljoa ymmärtääkään.
Toisaalta kyllä harmi, että tabletistina joudut käyttämään niin paljon aikaa ihan turhuuteen, vai kuuluisiko nyt sanoa huuhaahan.Tapsalle tietokilpailukysymys:
Kuinka monta kuvaruutukopioita tarvitaan, jotta oheisen kuvan mukainen
https://i.ibb.co/L1NDWds/best-profits-keno.png
setti saadaan nettisivulta vyöryttämättä julkaistavaan muotoon?
Aivan oikein! Oikea vastaus on Ei yhtään.
Riittää kun komentaa selaimen tallentamaan kuvan alusta loppuun yhtenä ottona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Korostan vielä, että kuvaruudulla ei tarvitse näkyä kuvasta kuin osa ja silti koko kuvan voi kopioida talteen yhdellä otolla ja välttää kuvaruutukopioiden liimailut, jotta palapeli lopulta näyttäisi kokonaiselta.”
Etkö osaa lukea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Korostan vielä, että kuvaruudulla ei tarvitse näkyä kuvasta kuin osa ja silti koko kuvan voi kopioida talteen yhdellä otolla ja välttää kuvaruutukopioiden liimailut, jotta palapeli lopulta näyttäisi kokonaiselta.”
Etkö osaa lukea?En ole tarvinnut liimailua kuin aukeamaristikoissa. Huawei (Android 8) ei tuntenut kuvaruutua laajemman kuvaruutukopion ottamista. Joillakin lisäohjelmilla olisi saanut pitkän otoksen, mutta siitä ei olisi ollut hyötyä, sillä kaapattavan kuvan olisi tarvinnut ohi näkyvän kuva-alueen laajentamista sekä vaaka- että pystysuunnassa. Mielestäni en sellaista olisi Huaweihin saanut mitenkään. Voi toki olla kyse siitä, etten löytänyt sopivaa osaa Huaweille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tarvinnut liimailua kuin aukeamaristikoissa. Huawei (Android 8) ei tuntenut kuvaruutua laajemman kuvaruutukopion ottamista. Joillakin lisäohjelmilla olisi saanut pitkän otoksen, mutta siitä ei olisi ollut hyötyä, sillä kaapattavan kuvan olisi tarvinnut ohi näkyvän kuva-alueen laajentamista sekä vaaka- että pystysuunnassa. Mielestäni en sellaista olisi Huaweihin saanut mitenkään. Voi toki olla kyse siitä, etten löytänyt sopivaa osaa Huaweille.
Nykyisin minulla ei mitään tarvetta saada kuvaruutukopiota alueesta, joka on laajempi kuin suoraan esillä oleva alue. Aukeamaristikooita on sen verran harvoin, ettei Huawein kanssa niiden kasaamisessa hirveä aika ole koskaan mennyt. Pärjäsin 10' HD-laitteellakin ihan hyvin.
Enemmän aikaa on mennyt siihen, että minulle ratkoja ovat lähettäneet vääristyneitä kuvia. Niiden oikeaisut ovat vieneet aikaa. Oikaisu kun pitää usein tehdä kahdessa osassa. Ensin pitää oikaista linjavääristymät ja sitten voi pahimpia aaltomaisia vääristymiä oikaista. Lähetettyjen kuvien laatu saisi usein olla parempi. Olen yrittänyt saada lähettäjiä parantaalaatua. Osa kuvien lähettäjistä lähettää varsin hyviä kuvia, joita ei aina tarvitse oikoa mitenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tarvinnut liimailua kuin aukeamaristikoissa. Huawei (Android 8) ei tuntenut kuvaruutua laajemman kuvaruutukopion ottamista. Joillakin lisäohjelmilla olisi saanut pitkän otoksen, mutta siitä ei olisi ollut hyötyä, sillä kaapattavan kuvan olisi tarvinnut ohi näkyvän kuva-alueen laajentamista sekä vaaka- että pystysuunnassa. Mielestäni en sellaista olisi Huaweihin saanut mitenkään. Voi toki olla kyse siitä, etten löytänyt sopivaa osaa Huaweille.
Eli et osaa ja/tai sinulla on joku halpislaite. Räpellyksestä päätellen taitaa olla molemmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö osaa lukea?Ekirjaston lehdistä tallennus tai tulostus ei kai onnistu kuin ottamalla ensin kuvaruutukopio.
(En ole Tapio.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin minulla ei mitään tarvetta saada kuvaruutukopiota alueesta, joka on laajempi kuin suoraan esillä oleva alue. Aukeamaristikooita on sen verran harvoin, ettei Huawein kanssa niiden kasaamisessa hirveä aika ole koskaan mennyt. Pärjäsin 10' HD-laitteellakin ihan hyvin.
Enemmän aikaa on mennyt siihen, että minulle ratkoja ovat lähettäneet vääristyneitä kuvia. Niiden oikeaisut ovat vieneet aikaa. Oikaisu kun pitää usein tehdä kahdessa osassa. Ensin pitää oikaista linjavääristymät ja sitten voi pahimpia aaltomaisia vääristymiä oikaista. Lähetettyjen kuvien laatu saisi usein olla parempi. Olen yrittänyt saada lähettäjiä parantaalaatua. Osa kuvien lähettäjistä lähettää varsin hyviä kuvia, joita ei aina tarvitse oikoa mitenkään.Katsoin Huaweitä. On siinä pystynäytössä pystysuuntainen vieritys. Vaakanäytössä se ei tue vierityskuvaa. Sillä ei saa aukeamaristikosta kovin laadukasta kuvaa vaan on pakko yhdistää kaksi pystysuuntaista kuvaa yhdeksi leveäksi kuvaksi. Useimmilla tablet-laitteilla ei saa aukeamaristikosta hyvää kuvaruutukaapppauskuvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekirjaston lehdistä tallennus tai tulostus ei kai onnistu kuin ottamalla ensin kuvaruutukopio.
(En ole Tapio.)En ole tuota kokeillut, mutta kirjaston wifin kautta vaikkapa Hesarin ristikon saa, kun klikkaa hiiren kakkospainikkeella sivua ja sieltä avautuvasta valikosta valitsee Kopioi kuva. Leikepöydältä sen voi sitten tallettaa vaikka Paint -ohjelmalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuota kokeillut, mutta kirjaston wifin kautta vaikkapa Hesarin ristikon saa, kun klikkaa hiiren kakkospainikkeella sivua ja sieltä avautuvasta valikosta valitsee Kopioi kuva. Leikepöydältä sen voi sitten tallettaa vaikka Paint -ohjelmalla.
Ja muistattehan netin parhaimman työkalun esim. reunusten poistamiseksi kuvista:
https://www.iloveimg.com/crop-image
Siistiä ja mukavan helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli et osaa ja/tai sinulla on joku halpislaite. Räpellyksestä päätellen taitaa olla molemmat.
Meni kyllä pahasti ohi aiheen, mutta Huawei MediaPad M5 Litella ei saa riittävän hyvää kuvaruutukopiota aukeamaristikosta, muta OnePlus Pad 2:lla saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuota kokeillut, mutta kirjaston wifin kautta vaikkapa Hesarin ristikon saa, kun klikkaa hiiren kakkospainikkeella sivua ja sieltä avautuvasta valikosta valitsee Kopioi kuva. Leikepöydältä sen voi sitten tallettaa vaikka Paint -ohjelmalla.
Android-tabletilla tuota mahdollisuutta ei ole. E-Kirjastosta on vain Android tai IOS -sovellus. Esi siitä pitäisi pystyä kuvaa saamaan Windows-koneeella, koska siitä ei ole Windows- tai selainversiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni kyllä pahasti ohi aiheen, mutta Huawei MediaPad M5 Litella ei saa riittävän hyvää kuvaruutukopiota aukeamaristikosta, muta OnePlus Pad 2:lla saa.
OnePlus Padilla saa vaakasuunnassakin vierityksen, mutta aukeamaristikon kanssa siitä ei olisi hyötyä eikä sitä tarvita. Vieritys on hyödytön, koska suurennetussa sivussa aukeaman oikea puoli ei tule kokonaan. Kuva ei laajene millään sekä pysty että vaakasuuntaan vaan ainoastaan pystysuuntaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OnePlus Padilla saa vaakasuunnassakin vierityksen, mutta aukeamaristikon kanssa siitä ei olisi hyötyä eikä sitä tarvita. Vieritys on hyödytön, koska suurennetussa sivussa aukeaman oikea puoli ei tule kokonaan. Kuva ei laajene millään sekä pysty että vaakasuuntaan vaan ainoastaan pystysuuntaan
Asiasta olisi pitänyt luoda oma säie - jos asia menisi niin pahasti sivuraiteelle kuin täällä meni, poistaisin kommentteja ja osan siirtäisin toiseen säikeeseen. Missään muualla kun täällä, ei keskustelu voi mennä näin paljon sivuraiteelle - tosin menee Sanarisin foorumissa keskustelu välilä aika pahasti sivuraiteelle eikä Ylläpito ryhdy asianmukaisiin toimenpiteisiin.
Täällä olisi ollut asianmukainen säie, mutta sitä olisi pitänyt etsiä - sivuston hakutoiminnolla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta olisi pitänyt luoda oma säie - jos asia menisi niin pahasti sivuraiteelle kuin täällä meni, poistaisin kommentteja ja osan siirtäisin toiseen säikeeseen. Missään muualla kun täällä, ei keskustelu voi mennä näin paljon sivuraiteelle - tosin menee Sanarisin foorumissa keskustelu välilä aika pahasti sivuraiteelle eikä Ylläpito ryhdy asianmukaisiin toimenpiteisiin.
Täällä olisi ollut asianmukainen säie, mutta sitä olisi pitänyt etsiä - sivuston hakutoiminnollaHaluat siis painottaa, että vain sinun foorumissasi asiat ovat mallillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluat siis painottaa, että vain sinun foorumissasi asiat ovat mallillaan.
Kyllä. Minulla on nollatoleranssi. Kellään muulla ei ole nollatoleranssia.
Anonyymi kirjoitti:
Ja muistattehan netin parhaimman työkalun esim. reunusten poistamiseksi kuvista:
https://www.iloveimg.com/crop-image
Siistiä ja mukavan helppoa.Android-laitteissa kuvaruutukopiosta voi ottaa välittömästi liiat pois. Android säilyttää sekä alkuperäisen että leikatun kuvaruutukopion. Magmalla voi leikata kuvia. Niitä voi myös laajentaa. Jos kuvan koko on kovin iso, laatu saattaa laskea.
- Anonyymi
Tapio-Huuhaa kirjoitti:
Android-laitteissa kuvaruutukopiosta voi ottaa välittömästi liiat pois. Android säilyttää sekä alkuperäisen että leikatun kuvaruutukopion. Magmalla voi leikata kuvia. Niitä voi myös laajentaa. Jos kuvan koko on kovin iso, laatu saattaa laskea.
Jatketaan aiheesta toisessa säikeessä.
- AnonyymiUUSI
Voisiko saada apuja Lähteenmäen ristikon muutamaan kohtaan?
Voi vielä pientä
Kohde, tutaa helpotuksen huokaukset
Keväinen episodiLähteenmäen ristikko on aika paljon käsitelty foorumillani. Sieltä löytyy sivulta yksi vinkkejä ja joitakin näkökulmia myös sivulta kaksi,
kohde... ratkaisusanaksi tulee sana, jota ei käytetä suomenkielisessä tekstissä laatijan laittamassa muodossa. Suomenkielisessä tekstissä sana esiintyy kolmitavuisena suomen kieleen sopeutetussa muodossa. Ajattele aluksi sana kolmitavuisena ja tipauta lopuksi pois viimeinen tavu!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1203285- 751735
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151461Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos491270VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911145Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat851045- 621016
- 65944
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k78863Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä19857