Lievän kolestrolin viitealueen ylityksen johdosta minulle määrättiin simvastatiinia 40mg/vrk.
Olin 65v. HDL oli yli 2:n ja trigly alle 1:n. Kaikki hyvin.
Otin puolikkaita. Siis 20mg/vrk.
Hiljalleen alkoi kävely hankaloitumaan. Miulla oli ultrattu aortan läpän lievä vuoto ja epäilin sen pahentuneen.
Kävin kuntosalilla 6krt/vko joista keskiviikkoisin kyykyt ja sunnuntaisin maastavedot.
En enää pystynyt ottamaan tavanomaista 5:n minuutin alkulämmintä soutaen koska reidet menivät tukkoon.
Välillä pidin viikkojen statiinitaukoja.
75v ikäisenä vedin maasta 200kg joka jäikin ikärienkakseni.
79v ikäisenä droppi vaihdettiin Atorvastatiiniksi, 40mg. Minä hölmö noudatin ohjetta.
Vuodessa voimat katosivat ja lihakset kuihtuivat varsinkin reisistä.
Seurasin kyykyn kehitystä. = romahdusta.
Lähtötötilanteesta 150kg se laski puolessa vuodessa tuosta 150kg:sta 90kg:oon ja vuoden kuluttua ei kannattanut yrittää tyhjällä tangollakaan.
Vuosi aloituksesta olivat mave ja kyykkytreenit siis unohdettava.
Samoin muutama sata metriä jalan alkoi olemaan ylipitkä matka.
Kun läpän oli todettu pysyneen ennallaan niin aloin epäillä statiinia.
Poikani kaivoi netistä kokemusperäisiä tutkimustuloksia haitoista. Tietenkin ne esimerkit ovat tietoon tulleista tutkitusta ääritapauksia mutta kiistatta uskottavia.
Johtopäätökseni on, että kuulun siihen noin 20%:n ryhmään joka oireilee pahiten.
Inhottavinta on se, että näivettyneet koivet estävät pulsiia nostavan aerobisen liikunnan ja seurauksena on verenpaineeni hiipinyt ylöspäin.
Ennen hengästymista kuntofillarilla tai kävelymatolla menevät reidet tukkoon.
Yritän vielä viikon kuluttua saada asiaa eteen päin. Täytyyhän näille kahdelle statiinille löytyä harmittomampikin vaihtoehto.
Pelkään pahoin, ettälekurin nähdessä syntymävuoteni -43 hänen asenteensa muuttuu lepytteleväksi malliin "vanhenemisen oireita"!
Tuhoisat statiinit
Anonyymi-ap
0
89
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015