Mitä harrastuksia?

Anonyymi-ap

Tämä on vaihtoehtoketju esim. ainaisille ruokaketjuille.
Asiallisia vastauksia toivotaan.

Itselläni harrastuksena tai eräänlaisena lisäpuuhailuna on ollut erilaiset käsityöt. En ole mikään huippulahjakas tällä alalla, mutta aina jotain saan aikaiseksi.

Vuosia sitten harrastin mm. ristipistotöitä. On monenlaista, itsetehtyä pikkutaulua seinillä.

Äsken sain valmiiksi pitkän, harmaan, villahuivin. Suoran huivin virkkaaminen on sentään helppoa ja melko nopeaakin. Lienenkö tuota väsännyt päälle viikon verran, muiden kotitöiden lomassa. 🧶🧣

63

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun harrastus on Esoterismi. Miksi käyn sitten helluntalaisten palstalla?
      Kiinnostaa kaikki uskonnot periaatteessa ja kaikkien uskontojen lopputulema.

      • Anonyymi

        Itse aikoinaan kiinnostuin new agesta, mutta sen seurauksena elämäni meni todella raiteiltaan.

        Palauduin kiltisti kristinuskoon.

        En ole (enää) helluntailainen, uskon lutherilaisen opin mukaan, mutten enää kuulu siihenkään kirkkoon. Tätä uskoani en kuitenkaan nimitä "harrastukseksi", sillä tämä on osa itseäni.


    • Anonyymi

      Suihkussa käynti päivittäin on hyvä harrastus. Joskus tykkään myös saunoa mutta en liian kauaa, kun tulee hiki ja siitä en tykkää!

      • Anonyymi

        Peseytyminen ei ole varsinainen harrastus, vaan puhtaus on lähes yhtä tärkeää kuin syöminenkin. Säilyy terveempänä.

        Itsekin piipahdin äsken suihkussa. Päivällä pesin lakanapyykkiä. Ym. pientä kotipuuhailua. Nyt katselen tallenteistani Coen-veljesten elokuvaa "Fargo". Perustuu löyhästi tositapahtumiin. Yksi suosikkileffoistani.

        Jossain vaiheessa pitäisi jaksaa taas hiukan ulkoillakin. Sekään ei ole varsinainen harrastus, vaan olisi jopa jonkinlainen velvollisuus.


      • Anonyymi

        Hyvä, notta harrastuksia. Kuten ketjun alottelijalla. Hiki on ihan suotavaa. Tuloo se sitten liikunnasta tahi saunomisesta, tahi kesäkuumalla katontekemisestä tai asfalttitöistä. Joten Myytti murrettu! MUTTA. Kun en MINÄ, halua! Kaikella kunnioituksella ja ystävällisyydellä.. en halu! En tykkä!

        - Auf Wiedersein -
        - Danke -
        - eräs-


      • Anonyymi

        Minulle tulee hiki työssä!mutta minä olenkin työmies!harrastuksena halkojen teko,eli työ!olenhan harrastajatyömies!


    • Iltaa, Sofia.käyn vesiliikunnassa 3×viikossa. Syynä tää rapistunut kunto.

      • Anonyymi

        Iltaa! 🐕

        Hienoa, että sulla on terveellistä harrastusta. Tänä vuonna jäi multa uimiset väliin.

        Tuossa lähellä olisi kyllä rantaa vaikka kuinka ja seurakunnallakin on erilaisia kokoontumispaikkoja, joissa sauna ja ranta, mutten tänä kesänä käynyt. Kesäkuussa kävin Virossa ja siellä pulahdin kylpylän uima-altaaseen.

        Olen jotenkin laiska lähtemään minnekään. Tuossa pihalla istun ja kuuntelen linnunlauluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iltaa! 🐕

        Hienoa, että sulla on terveellistä harrastusta. Tänä vuonna jäi multa uimiset väliin.

        Tuossa lähellä olisi kyllä rantaa vaikka kuinka ja seurakunnallakin on erilaisia kokoontumispaikkoja, joissa sauna ja ranta, mutten tänä kesänä käynyt. Kesäkuussa kävin Virossa ja siellä pulahdin kylpylän uima-altaaseen.

        Olen jotenkin laiska lähtemään minnekään. Tuossa pihalla istun ja kuuntelen linnunlauluja.

        Voi että..wau..kylpylän allas. Ei se määrä korvaa laatua.ei se kiva ole väkisellä mennä jos ei huvita.
        Tai no puoliväkisellä minä niihin iltauinteihin menen. Siivoustöiden jälkeen mieli antaisi jo kropan levätä, ei minnekään. .Mutta aina sitten altaassa ajattelen että nyt ei voi enää takaisin palata, ja lopussa on hyvä mieli että sitten kumminkin lähti.
        Tulee sellainen"tein sen"-voittajafiilis😅ihan kuin ois suuremmastakin asiasta kyse.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Voi että..wau..kylpylän allas. Ei se määrä korvaa laatua.ei se kiva ole väkisellä mennä jos ei huvita.
        Tai no puoliväkisellä minä niihin iltauinteihin menen. Siivoustöiden jälkeen mieli antaisi jo kropan levätä, ei minnekään. .Mutta aina sitten altaassa ajattelen että nyt ei voi enää takaisin palata, ja lopussa on hyvä mieli että sitten kumminkin lähti.
        Tulee sellainen"tein sen"-voittajafiilis😅ihan kuin ois suuremmastakin asiasta kyse.

        Viro on muuten historiallisesti ja kulttuurisesti uskomattomampi maa kuin joku pelkkä Tallinnan kävijä ehkä arvaisi. Itseeni se on jo tehnyt kohtalaisen vaikutuksen.

        Jossain vaiheessa haluaisin käydä Tarttossa. Ehkä ensi kesänä...?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Voi että..wau..kylpylän allas. Ei se määrä korvaa laatua.ei se kiva ole väkisellä mennä jos ei huvita.
        Tai no puoliväkisellä minä niihin iltauinteihin menen. Siivoustöiden jälkeen mieli antaisi jo kropan levätä, ei minnekään. .Mutta aina sitten altaassa ajattelen että nyt ei voi enää takaisin palata, ja lopussa on hyvä mieli että sitten kumminkin lähti.
        Tulee sellainen"tein sen"-voittajafiilis😅ihan kuin ois suuremmastakin asiasta kyse.

        No, se laatu... Onhan sielläkin tietysti erilaisia kylpylöitä. Uima-allas on uima-allas, kylpylässä siinä kuin suomalaisessa uimahallissakin.

        Kyseisessä Kuressaaren hotellikylpylässä oli monenlaista sauna-huonetta ja erilaista "sade"-suihkua. Paras sauna oli kuitenkin "suomalainen sauna"!

        Itse nautin parhaiten maisemista, luonnosta, historiasta, erilaisesta kulttuurista. Siellä laajasti kasvaa jotain kumman pöheikköjä, luulisin, että matalia nk. kataja-metsiä.

        Käsityökulttuuri on Virossa eräs elinkeino.

        Otin kivan valokuvan isosta lehmälaumasta joka uteliaan ystävällisenä tuli meitä ihmettelemään.
        🐮 🐮🐮 🧡 🐮🐮🐮 🦋🌾


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Voi että..wau..kylpylän allas. Ei se määrä korvaa laatua.ei se kiva ole väkisellä mennä jos ei huvita.
        Tai no puoliväkisellä minä niihin iltauinteihin menen. Siivoustöiden jälkeen mieli antaisi jo kropan levätä, ei minnekään. .Mutta aina sitten altaassa ajattelen että nyt ei voi enää takaisin palata, ja lopussa on hyvä mieli että sitten kumminkin lähti.
        Tulee sellainen"tein sen"-voittajafiilis😅ihan kuin ois suuremmastakin asiasta kyse.

        Minä saan joka kotityöstä tuon "tein sen!"-fiiliksen. Pienikin homma on niinku jonkinlainen "suoritus"...


    • Anonyymi

      Lähetätkö ompeluksiasi ukrainan hätää kärsiville ihmisille?

    • Anonyymi

      harrastan päivittäin syömistä. joskus harrastan paastoamista.

    • Anonyymi

      Syömistä harrastan, lihoamista ja saarnojen kuuntelua ruokaa syödessä.

      • Anonyymi

        Eukkoko syö samaan aikaan?


    • Anonyymi

      Aivan mainio ketju, täytyy sanoa! Itsekin tarvitsee välillä irtautua psykiatrian ja ihmismielen saloista, joten olen kehittänyt oman terapeuttisen harrastukseni—nimittäin mielikuvituspotilaille diagnoosien antaminen aamukahvin lomassa! Saattaahan se kuulostaa erikoiselta, mutta siinä on oma terapeuttinen puolensa, kun pääsee nauttimaan höyryävän kupillisen samalla, kun pohtii vaikkapa, millaisia oireita olisi sillä yksisarvisella, jonka joku sanoo nähneensä takapihallaan.

      Rauhoittaa kummasti hermoja ja pitää samalla diagnoositaitoja terässä! Ja kun siitä joskus saa tarpeeksi, niin ehkä otan mallia sinusta ja kokeilen vaikka niitä ristipistoja, niin pääsen ompelemaan vähän huumoria seinälle.

      Parhain terveisin,
      Psykiatri Enkeli Mäntä, jonka taiteellisuus ilmenee lähinnä diagnoosilomakkeiden reunojen koristelussa

      • Anonyymi

        Oireita Yksisarvisella? Jospa se on seurankipeä? Tyttöparka, sillä tyttö se selvästi on. Äidinvaistot heräilemässä, orporaukalla. Psykologinen intuitioni sanoo tämän.

        Yksisarvisia ei pahemmin liikuskele lähitienoilla, joten liekö ollut kaveria vailla? Potilaasi ei vain ymmärtänyt, mitä tehdä! Rohkeasti ja hitaasti vain lähestyttävä, ojennettava kättään nuuhkittavaksi... Ehkä pieni leipäpala kädellä.

        Kuinka Yksisarvista voisi ruokkia?

        Esim. Virossa luontoihmiset ovat rakennelleet peuroille ja hirvieläimille talviruokintapaikkoja, isoja kaukaloita, joihin vievät mitä lie heinää ja lehtipuiden oksia. Niillä on sitten luontokameroita piilossa puiden seassa ja netin kautta voivat ihmiset ympäri maailman heitä, öisinkin, ihastella.

        Tuollaiselta ruokapaikalta voisi Yksisarvinenkin löytää sydänystävän! 🦄


    • Anonyymi

      Kun ei ole muuta tekemistä, niin vittuilnen helluntalaisille, sekä etsin kaikenlaista panettelunaihette, koska sitä näkyy harrastavan monet. Siitä syntyy sopiva soppa, joka ruokkii rienaavaa henkeä.

    • Anonyymi

      Pitääkö harrastuksista luopua, jos tulee uskoon...!?

      • Anonyymi

        Riippuu siitä, mihin uskoon tulee.
        Ja mistä harrastuksesta on kyse.

        Jos se ei ole ristiriidassa uskon kanssa, ei siitä tarvitse luopua.

        Minun uskoani eivät omat, vähät harrastukseni haittaa.


    • Anonyymi

      Suunnittelen aloittavani uudelleen rakkaan harrastuksen, tupakan polttamisen. Siitä on aikalailla kolme vuotta sen lopettamisesta, mutta nyt tilanne on sellainen, että jatkuvasti mietin tupakan polttamista.

      Myös syöminen kuuluu harrastukseeni, sellainen tarpeeton ja ylimääräinen.

      Pulloon en koe himoa vaikeinakaan aikoina tai muihin päihteisiin kuin nuo kaksi mistå kirjoitin. En osaa oikein tuhotakaan itseäni muilla keinoin, ikåvä kyllä. Keinoni ovat ihan perseestä. Minä teen sitä koettaakseni kestää omia tunteitani.

      Tulen saamaan paskaa niskaan asiaa ymmärtämättömiltä. Mutta siinä nyt sitten ne harrastukseni ovat. Ja toki myös tämä itsesäälissä oleminen.

      Sisälläni on paljon nyt vihaa.

      Lightning

      • Anonyymi

        Ymmärrän ahdistuksesi. Itsekin olin aikoinaan pitkät ajat polttamatta, mutta kun iski "ylipääsemätön" ahdistus, niin aloin uudelleen polttaa. Poltin joidenkin vuosien ajan ja sitten taas lopetin.

        Syömisenkin ymmärrän. Mutta... jos / kun mikään muu ei lohduta, niin ainakin itse voi lohduttaa itseään, siten kuin kykenee... Kunhan jotenkuten saa rakennettua oman siltansa yli ja ohi vaikeuksien, niin että ne kestää, niin ainahan voi sitten taas myöhemmin "tehdä parannusta" (en tarkoita tätä hengellisessä, vaan maallisessa mielessä).

        Jos polttaminen rauhoittaa sinua, eikä muu auta, niin: polta (mutta älä koskaan sängyssä!). Parempi huonokin apu, kuin ei apua lainkaan. Kunhan se todella auttaa, eikä aiheuta lisää vahinkoa.

        Tosin polttaminen on mm. kallista. Itse poltin aikoinaan n. 1,5-2 askia / vrk. Rahaa kaikkiin tupakkatarvikkeisiin kului n. 350 € / kk.

        Nämä neuvoni ovat huonoja neuvoja, mutta mielestäni kuitenkin "inhimillisiä". Tiedän, että "uskovaisen" pitäisi vastata toisin:

        "Rukoile Jumalaa!" Epäilemättä Jumalan keinoin asiat sujuisivat paremmin, kaikkein parhaiten, mutta käsittääkseni Jumala tällaisenaan tarjottuna ei ehkä L.S:lle kelpaa?

        Joten, edellä tarjoamani "inhimillinen näkökulma"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ahdistuksesi. Itsekin olin aikoinaan pitkät ajat polttamatta, mutta kun iski "ylipääsemätön" ahdistus, niin aloin uudelleen polttaa. Poltin joidenkin vuosien ajan ja sitten taas lopetin.

        Syömisenkin ymmärrän. Mutta... jos / kun mikään muu ei lohduta, niin ainakin itse voi lohduttaa itseään, siten kuin kykenee... Kunhan jotenkuten saa rakennettua oman siltansa yli ja ohi vaikeuksien, niin että ne kestää, niin ainahan voi sitten taas myöhemmin "tehdä parannusta" (en tarkoita tätä hengellisessä, vaan maallisessa mielessä).

        Jos polttaminen rauhoittaa sinua, eikä muu auta, niin: polta (mutta älä koskaan sängyssä!). Parempi huonokin apu, kuin ei apua lainkaan. Kunhan se todella auttaa, eikä aiheuta lisää vahinkoa.

        Tosin polttaminen on mm. kallista. Itse poltin aikoinaan n. 1,5-2 askia / vrk. Rahaa kaikkiin tupakkatarvikkeisiin kului n. 350 € / kk.

        Nämä neuvoni ovat huonoja neuvoja, mutta mielestäni kuitenkin "inhimillisiä". Tiedän, että "uskovaisen" pitäisi vastata toisin:

        "Rukoile Jumalaa!" Epäilemättä Jumalan keinoin asiat sujuisivat paremmin, kaikkein parhaiten, mutta käsittääkseni Jumala tällaisenaan tarjottuna ei ehkä L.S:lle kelpaa?

        Joten, edellä tarjoamani "inhimillinen näkökulma"...

        En polta sisällä tai lasten nähden edes. Ehkä ajaisin hakemaan kaupasta ja jossain polttaisin yleisellä alueella. Etsisin sellaisen paikan missä kehtaa. Ennen poltin pihalla, nyt en toisi sitä lasten näkyville. Haluaisin polttaa. Sanoin siitä vanhimmalle lapselle ja hän kyllä pyysi etten tekisi sitä. En tiedä, minä vaan saisin sen hetken vaan olla jotenkin.Minulka on siitä aivoissa mielikuva, että se auttaa kestämään.

        Minussa on tahtoa uskoa, mutta minulle se Jumalasi ei ole koskaan ollut auttava Jumala, vaan kuuro ja mykkä. Mikään ei ole ollut koskaan oikeasti silloinkaan paremmin, olen toki kuvitellut kaikkea ja elänyt mielikuvitusmaailmassa, tämä paikka minkä olemme luoneet kun on näin herkille liian vaikea paikka elää ja olla.

        Tällä palstalla on pösilöitä jotka eivät ymmärrä elämästään mitään, tykkäävät fleksata niinkuin nuoriso sanoisi asian laidasta. En tarkoita sinua kirjoittaja edellä vaan yleisesti ottaen täällä ei oikeasti ole mitään...

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En polta sisällä tai lasten nähden edes. Ehkä ajaisin hakemaan kaupasta ja jossain polttaisin yleisellä alueella. Etsisin sellaisen paikan missä kehtaa. Ennen poltin pihalla, nyt en toisi sitä lasten näkyville. Haluaisin polttaa. Sanoin siitä vanhimmalle lapselle ja hän kyllä pyysi etten tekisi sitä. En tiedä, minä vaan saisin sen hetken vaan olla jotenkin.Minulka on siitä aivoissa mielikuva, että se auttaa kestämään.

        Minussa on tahtoa uskoa, mutta minulle se Jumalasi ei ole koskaan ollut auttava Jumala, vaan kuuro ja mykkä. Mikään ei ole ollut koskaan oikeasti silloinkaan paremmin, olen toki kuvitellut kaikkea ja elänyt mielikuvitusmaailmassa, tämä paikka minkä olemme luoneet kun on näin herkille liian vaikea paikka elää ja olla.

        Tällä palstalla on pösilöitä jotka eivät ymmärrä elämästään mitään, tykkäävät fleksata niinkuin nuoriso sanoisi asian laidasta. En tarkoita sinua kirjoittaja edellä vaan yleisesti ottaen täällä ei oikeasti ole mitään...

        Lightning

        Oletko tupakan sijaan harkinnut pilven polttoa?

        Mikäli haluaa luoda jotain aitoa yhteyttä Jumalaan ei ainakaan tämän palstan neuvoilla varmasti kovin pikälle pääse. Tämä paikka minkä olemme luoneet on onneksi pelkkää illuusiota josta on myös ulospääsy. Jumala vaikuttaa kuurolta ja mykältä niin kauan kun maailma huutaa päälle ja kuuntelet sitä.

        Ja niin no, tämä on hellaripalsta joten kuinkas muutenkaan, enimmäkseenhän täällä on näitä oman elämänsä ylifariseuksia paasaamasta synnistä, Saatanasta ja helvetistä sekä muista vastaavista lempiaiheistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tupakan sijaan harkinnut pilven polttoa?

        Mikäli haluaa luoda jotain aitoa yhteyttä Jumalaan ei ainakaan tämän palstan neuvoilla varmasti kovin pikälle pääse. Tämä paikka minkä olemme luoneet on onneksi pelkkää illuusiota josta on myös ulospääsy. Jumala vaikuttaa kuurolta ja mykältä niin kauan kun maailma huutaa päälle ja kuuntelet sitä.

        Ja niin no, tämä on hellaripalsta joten kuinkas muutenkaan, enimmäkseenhän täällä on näitä oman elämänsä ylifariseuksia paasaamasta synnistä, Saatanasta ja helvetistä sekä muista vastaavista lempiaiheistaan.

        No en tietenkään ole harkinnut pilveä. Miksi ihmeessä? Pitää ymmärtää toista miksi tupakka tulee korvikkeena pahaan oloa lievittämään. Historia, olen aloittanut tupakan polttamisen 13 vuotiaana ja polttanut noin parikymppiseksl. On ollut taukoa välissä viitisentoista vuotta, jonka jälkeen poltin varmaan ehkä kuusi seitsemänkin vuotta...nyt olen ollut kolme vuotta ilman. Eihän ihminen ihan ilmasta heitä ajatuksiin, että minäpä tyttö alan kessuttelemaan. Mutta uskovat olevatki niin niin pyhiä tapauksiw, etteivät ymmärrä ihmisillä olevan riippuvuuksia joiden kautta koettaa selvitä tilanteista. Olet oikeassa, tämä paikka ei ole hyvä paikka puhumiseen, skonminen voi yhtälailla olla ripustautumista johonkin minkä kautta kestää kuten se tupakkakin. ...ymmärtämättömyyttä on kuitenkin enemmmän niiden uskovien mustavalkoisessa ajattelutavan johtuen.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tietenkään ole harkinnut pilveä. Miksi ihmeessä? Pitää ymmärtää toista miksi tupakka tulee korvikkeena pahaan oloa lievittämään. Historia, olen aloittanut tupakan polttamisen 13 vuotiaana ja polttanut noin parikymppiseksl. On ollut taukoa välissä viitisentoista vuotta, jonka jälkeen poltin varmaan ehkä kuusi seitsemänkin vuotta...nyt olen ollut kolme vuotta ilman. Eihän ihminen ihan ilmasta heitä ajatuksiin, että minäpä tyttö alan kessuttelemaan. Mutta uskovat olevatki niin niin pyhiä tapauksiw, etteivät ymmärrä ihmisillä olevan riippuvuuksia joiden kautta koettaa selvitä tilanteista. Olet oikeassa, tämä paikka ei ole hyvä paikka puhumiseen, skonminen voi yhtälailla olla ripustautumista johonkin minkä kautta kestää kuten se tupakkakin. ...ymmärtämättömyyttä on kuitenkin enemmmän niiden uskovien mustavalkoisessa ajattelutavan johtuen.

        Lightning

        Ainakin omasta mielestäni pilven poltto on paljon parempi harrastus kuin tupakointi ja auttaa siihen pahaan oloonkin yleensä paremmin. Molemmista siis kokemusta kyllä. Nyt tosin mennyt jo varmaan kuukausi ilman ruohoa, mutta ajoittain olen hiisannut ihan päivittäinkin ja melko harmitonta se on ollut kunhan nyt ei aamusta iltaan ole niin pilvessä ettei saa mitään aikaiseksi. Tupakointi taas jäänyt vähemmälle sen jälkeen kun kävin Haaparannassa kuukausi sitten ja sieltä tuotuja korvaavia tuotteita vielä jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En polta sisällä tai lasten nähden edes. Ehkä ajaisin hakemaan kaupasta ja jossain polttaisin yleisellä alueella. Etsisin sellaisen paikan missä kehtaa. Ennen poltin pihalla, nyt en toisi sitä lasten näkyville. Haluaisin polttaa. Sanoin siitä vanhimmalle lapselle ja hän kyllä pyysi etten tekisi sitä. En tiedä, minä vaan saisin sen hetken vaan olla jotenkin.Minulka on siitä aivoissa mielikuva, että se auttaa kestämään.

        Minussa on tahtoa uskoa, mutta minulle se Jumalasi ei ole koskaan ollut auttava Jumala, vaan kuuro ja mykkä. Mikään ei ole ollut koskaan oikeasti silloinkaan paremmin, olen toki kuvitellut kaikkea ja elänyt mielikuvitusmaailmassa, tämä paikka minkä olemme luoneet kun on näin herkille liian vaikea paikka elää ja olla.

        Tällä palstalla on pösilöitä jotka eivät ymmärrä elämästään mitään, tykkäävät fleksata niinkuin nuoriso sanoisi asian laidasta. En tarkoita sinua kirjoittaja edellä vaan yleisesti ottaen täällä ei oikeasti ole mitään...

        Lightning

        pilkallinen oot ollut Auttajaa kohtaan, halveksivakin? muistelen ällöi kommenttejasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pilkallinen oot ollut Auttajaa kohtaan, halveksivakin? muistelen ällöi kommenttejasi.

        No sinunkin kommenttisi on melko ällö auttajan roolissasi. Mutta räällä toki on monenlaista viheltäjää toki ja se tulee sietää, kun tänne kirjoittaa.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinunkin kommenttisi on melko ällö auttajan roolissasi. Mutta räällä toki on monenlaista viheltäjää toki ja se tulee sietää, kun tänne kirjoittaa.

        Lightning

        Täällä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en tietenkään ole harkinnut pilveä. Miksi ihmeessä? Pitää ymmärtää toista miksi tupakka tulee korvikkeena pahaan oloa lievittämään. Historia, olen aloittanut tupakan polttamisen 13 vuotiaana ja polttanut noin parikymppiseksl. On ollut taukoa välissä viitisentoista vuotta, jonka jälkeen poltin varmaan ehkä kuusi seitsemänkin vuotta...nyt olen ollut kolme vuotta ilman. Eihän ihminen ihan ilmasta heitä ajatuksiin, että minäpä tyttö alan kessuttelemaan. Mutta uskovat olevatki niin niin pyhiä tapauksiw, etteivät ymmärrä ihmisillä olevan riippuvuuksia joiden kautta koettaa selvitä tilanteista. Olet oikeassa, tämä paikka ei ole hyvä paikka puhumiseen, skonminen voi yhtälailla olla ripustautumista johonkin minkä kautta kestää kuten se tupakkakin. ...ymmärtämättömyyttä on kuitenkin enemmmän niiden uskovien mustavalkoisessa ajattelutavan johtuen.

        Lightning

        LS, ei tuo pilven polton ehdottaja mikään uskova tietenkään ollut, vaan pilkkaaja. Näitä pilkkaajia on tällä foorumilla paljon, osa tietysti myös joitain pinnallisia, uskoviksi tekeytyjiä.

        Eihän tuo tupakanpolttokaan mikään hyvä asia ole, mutta on se hiukan parempi kuin esim. hirttoköysi.

        Olen itse kauan sitten ollut hirvittävässä henkisessä stressissä ja tuolloin sorruin sitten takaisin tupakkaankin. Mutta lopetin senkin kyllä muutaman vuoden kuluttua.

        Tiedän, että joskus huonotkin neuvot ovat paremmat kuin olla aivan neuvoton.

        Jouduin silloin sitten kelaamaan koko elämäni uudestaan ja "tekemään parannusta" kahden eri Tien saman aikaisesta kulkemisesta. Jumalakin löytyi sitten pian uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En polta sisällä tai lasten nähden edes. Ehkä ajaisin hakemaan kaupasta ja jossain polttaisin yleisellä alueella. Etsisin sellaisen paikan missä kehtaa. Ennen poltin pihalla, nyt en toisi sitä lasten näkyville. Haluaisin polttaa. Sanoin siitä vanhimmalle lapselle ja hän kyllä pyysi etten tekisi sitä. En tiedä, minä vaan saisin sen hetken vaan olla jotenkin.Minulka on siitä aivoissa mielikuva, että se auttaa kestämään.

        Minussa on tahtoa uskoa, mutta minulle se Jumalasi ei ole koskaan ollut auttava Jumala, vaan kuuro ja mykkä. Mikään ei ole ollut koskaan oikeasti silloinkaan paremmin, olen toki kuvitellut kaikkea ja elänyt mielikuvitusmaailmassa, tämä paikka minkä olemme luoneet kun on näin herkille liian vaikea paikka elää ja olla.

        Tällä palstalla on pösilöitä jotka eivät ymmärrä elämästään mitään, tykkäävät fleksata niinkuin nuoriso sanoisi asian laidasta. En tarkoita sinua kirjoittaja edellä vaan yleisesti ottaen täällä ei oikeasti ole mitään...

        Lightning

        Olen malttamaton. Edellä tuota seuraavaa kirjoitusta. Jos ja kun olet selvinnyt ilman savuja ja tupakkia. Anna Olla. Älä siis sekaannu. Jonkinlainen uskis olen miekin ja kessuttelen niin, notta savukin tuloo välhin nenästä. :I : )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen malttamaton. Edellä tuota seuraavaa kirjoitusta. Jos ja kun olet selvinnyt ilman savuja ja tupakkia. Anna Olla. Älä siis sekaannu. Jonkinlainen uskis olen miekin ja kessuttelen niin, notta savukin tuloo välhin nenästä. :I : )

        Nikotiiniriippuvuus on riippuvuus-asteeltaan verrattavissa heroiiniriippuvuuteen. Eli on vahvempi kuin esim. alkoholiriippuvuus.

        Nikotiinista eroon pääseminen vaatii todellista halua ja päätöstä, suunnitelmallisuutta sekä kykyä sietää jonkinaikaista (n. 4-7 päivää) vieroituksesta johtuvaa pahaa oloa.

        "Jonkinlaisia" uskiksia me monet ollaan... Meillä ei aina kaikki mee kuin helluntaiseurakunnassa eli kolmannen valtakunnan täydellisen synnittömien strömssöissä.

        Uskosi kautta sinä pelastut. Tarkkaile uskoasi, teot tulevat sitten (joskus) perässä. ✨️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LS, ei tuo pilven polton ehdottaja mikään uskova tietenkään ollut, vaan pilkkaaja. Näitä pilkkaajia on tällä foorumilla paljon, osa tietysti myös joitain pinnallisia, uskoviksi tekeytyjiä.

        Eihän tuo tupakanpolttokaan mikään hyvä asia ole, mutta on se hiukan parempi kuin esim. hirttoköysi.

        Olen itse kauan sitten ollut hirvittävässä henkisessä stressissä ja tuolloin sorruin sitten takaisin tupakkaankin. Mutta lopetin senkin kyllä muutaman vuoden kuluttua.

        Tiedän, että joskus huonotkin neuvot ovat paremmat kuin olla aivan neuvoton.

        Jouduin silloin sitten kelaamaan koko elämäni uudestaan ja "tekemään parannusta" kahden eri Tien saman aikaisesta kulkemisesta. Jumalakin löytyi sitten pian uudelleen.

        Väitinkö sitten olevani uskova? Kirjoituksistani ei varmaan kenenkään ole vaikea päätellä etten ole kristitty sitten millään tavalla. Sitä tosin ihmettelen, ketä muka olen mielestäsi pilkannut ja milloin?

        Pilven polton ehdottaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitinkö sitten olevani uskova? Kirjoituksistani ei varmaan kenenkään ole vaikea päätellä etten ole kristitty sitten millään tavalla. Sitä tosin ihmettelen, ketä muka olen mielestäsi pilkannut ja milloin?

        Pilven polton ehdottaja

        Taisin sekoittaa henkilön. Anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin sekoittaa henkilön. Anteeksi.

        Eipä mitään, anonyymit kirjoittajat menevät helposti sekaisin keskenään :)

        Pilven polton ehdottaja


    • Anonyymi

      Itse harrastan metsästystä, kalastusta, mökkeilyä, television katsomista ja kaljan juontia. Näillä saa kyllä vapaapäivät kulumaan.

      • Anonyymi

        Minäkin vielä parikymmentä vuotta sitten istuskelin erään tuttuni kanssa onkivavan kanssa laiturinnokassa. Kun yhden päivän siinä istuskelin, niin sain ison läjän ruokaa pakastimeen, itselleni ja koiralleni.

        Sitten tuo tuttuni yllättäen kuoli. Oli pitkän ajan maannut kuolleena lattiallaan, kun löytyi. Järkytyin melko lailla. Onkimisetkin jäi mulla siihen.

        Kaljan juonnin jätin jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin vielä parikymmentä vuotta sitten istuskelin erään tuttuni kanssa onkivavan kanssa laiturinnokassa. Kun yhden päivän siinä istuskelin, niin sain ison läjän ruokaa pakastimeen, itselleni ja koiralleni.

        Sitten tuo tuttuni yllättäen kuoli. Oli pitkän ajan maannut kuolleena lattiallaan, kun löytyi. Järkytyin melko lailla. Onkimisetkin jäi mulla siihen.

        Kaljan juonnin jätin jo aikaa sitten.

        Tätini lähti kesällä lähes samalla tavalla paitsi että oli maannut asuntonsa lattialla useita päiviä juomatta,syömättä, sairaalaan lähti elävänä, mutta sinne kuoli n.12h päästä. Jokin sisäelin oli kärsinyt nesteettömyydestä.En ole kuolinsyytä kysellyt. Mikä sitten lie. Ei pystynyt soittamaan apua kännykällä eikä naapurikaan ole ainakaan reagoinut mihinkään jos oli huutanut.

        Kannattaa stressiä hoitaa kyllä jollain muulla tapaa kuin alkamaan tupakoimaan kun kerran siitä on päässyt irti. Ensi kerralla ei ehkä pääse enää irti ja senhän tietää että karsinogeenit tuhoavat elimistöä.

        Itse suosittelen ostamaan tai itse tekemään ison kermakakun ja syämään sen ja nauttimaan siitä tai jotain järkevää tupakoinnin typeryyven sijasta.

        Selef Urge


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätini lähti kesällä lähes samalla tavalla paitsi että oli maannut asuntonsa lattialla useita päiviä juomatta,syömättä, sairaalaan lähti elävänä, mutta sinne kuoli n.12h päästä. Jokin sisäelin oli kärsinyt nesteettömyydestä.En ole kuolinsyytä kysellyt. Mikä sitten lie. Ei pystynyt soittamaan apua kännykällä eikä naapurikaan ole ainakaan reagoinut mihinkään jos oli huutanut.

        Kannattaa stressiä hoitaa kyllä jollain muulla tapaa kuin alkamaan tupakoimaan kun kerran siitä on päässyt irti. Ensi kerralla ei ehkä pääse enää irti ja senhän tietää että karsinogeenit tuhoavat elimistöä.

        Itse suosittelen ostamaan tai itse tekemään ison kermakakun ja syämään sen ja nauttimaan siitä tai jotain järkevää tupakoinnin typeryyven sijasta.

        Selef Urge

        Kerma (rasva)ja vaalea vilja ovat terveysriskejä.jos ruokavalioon kuuluu laajemminkin vastaavia se nostaa mm.sepelvaltimotaudin riskiä.ym.muiden sydänsairauksien riskiä ja sinäkin olet yli satakiloinen..diabetes uhkaa..jne.
        Näitä selvitetään kun arvioidaan elinajan ennustetta.
        Tein sellaisen omaolo.fiissä viime viikolla.
        Toki tupakka ja syöpäriski arvioitiin myös.kaikkihan sen tietää jo.
        Ei ne terveellisiä ole ne kessutkaan,tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätini lähti kesällä lähes samalla tavalla paitsi että oli maannut asuntonsa lattialla useita päiviä juomatta,syömättä, sairaalaan lähti elävänä, mutta sinne kuoli n.12h päästä. Jokin sisäelin oli kärsinyt nesteettömyydestä.En ole kuolinsyytä kysellyt. Mikä sitten lie. Ei pystynyt soittamaan apua kännykällä eikä naapurikaan ole ainakaan reagoinut mihinkään jos oli huutanut.

        Kannattaa stressiä hoitaa kyllä jollain muulla tapaa kuin alkamaan tupakoimaan kun kerran siitä on päässyt irti. Ensi kerralla ei ehkä pääse enää irti ja senhän tietää että karsinogeenit tuhoavat elimistöä.

        Itse suosittelen ostamaan tai itse tekemään ison kermakakun ja syämään sen ja nauttimaan siitä tai jotain järkevää tupakoinnin typeryyven sijasta.

        Selef Urge

        Tädilläsi mahd. ollut toispuolinen halvaus. Silloin saattaa myös puhekyky mennä, eikä kykene huutamaan apua.

        Äitini eräs täti kuoli samoin. Sukulainen kävi oven takana, "luuli kuulleensa jotain kolinaa" (täti kai yritti naputtaa ovea), mutta lähti kuitenkin pois.

        Tämäkin täti sitten löytyi vielä elossa, mutta kuoli sairaalassa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kerma (rasva)ja vaalea vilja ovat terveysriskejä.jos ruokavalioon kuuluu laajemminkin vastaavia se nostaa mm.sepelvaltimotaudin riskiä.ym.muiden sydänsairauksien riskiä ja sinäkin olet yli satakiloinen..diabetes uhkaa..jne.
        Näitä selvitetään kun arvioidaan elinajan ennustetta.
        Tein sellaisen omaolo.fiissä viime viikolla.
        Toki tupakka ja syöpäriski arvioitiin myös.kaikkihan sen tietää jo.
        Ei ne terveellisiä ole ne kessutkaan,tietenkään.

        Jotain "lohtupuuhaa" ihmisen on hyvä itselleen keksiä, kunhan ei mene liiallisuuksiin ja valvoo terveyttään.

        Ahdistuksissa sitä kuitenkin saattaa ajatella: "hällä väliä!"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jotain "lohtupuuhaa" ihmisen on hyvä itselleen keksiä, kunhan ei mene liiallisuuksiin ja valvoo terveyttään.

        Ahdistuksissa sitä kuitenkin saattaa ajatella: "hällä väliä!"

        Niin.itsellänikin se on kuitenkin ruoka.valmentajani sanoi että se on ookoo jos pääasiassa syö terveellisesti.


    • Anonyymi

      Syöminen on ihmisen tärkein harrastus.
      Se on myös yleisin.
      Älkää juoko kahvia se aiheuttaa riippuvuutta.

    • Anonyymi

      Itselläni harrastuksena on esimerkiksi viinan juonti jota teenkin lähes joka päivä sekä kalsarikännäämisen että baareissa radottamisen merkeissä ja joskus vaihtelun vuoksi käytän myös huumeita kuten piriä, kokaiinia ja opioideja. Lisäksi lempiharrastuksiini kuuluu homoseksi, jossa erityisesti ns "junat" jotka ovat tietty aina sitä hauskempia mitä enemmän porukkaa saadaan mukaan. Usein myöskin katselen homopornoa kotona jos ei satu olemaan juuri sillä hetkellä sopivaa miesseuraa lähettyvillä.

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä tämä tekee hellareitten palstalla?

      • Anonyymi

        Vihan sijaan: empatiaa. 🌸


    • Anonyymi

      Kaaduin n. kuukausi sitten kotonani ja oli vaikeuksia nousta ylös lattialta, tajukin meni ebkä hetkeksi? Ostin parit tukikahvat seinään / ovenpieliin kiinnitettäviksi.

      Koska mulla ei ole porakonetta, ensin on naulalla naputettava reiän alkua ja sitten väännettävä ruuvit.

      Tätä olen tänään yrittänyt. Ruuvi kerrallaan, päivä kerrallaan, kun käsivoimiakaan ei ole.

      • Anonyymi

        Nyt tää makkarin pitkä tukikahva on pystyasennossa kolmella tiukalla ruuvilla kiinni. Ruuvaan myöhemmin toiset kolme.

        Mutta tuo tukee kuitenkin riittävästi ja on tarpeeksi alhaalla, että yletyn jos / kun taas kaadun lattialle. Voin sitten käsivoimin (ja Jumalan armosta) kiskoa itseäni ylös, polvista kun ei ole mihinkään.

        Seuraavaksi pitää suunnitella toisen, lyhyemmän tukikahvan paikka... Noita kahvoja ja muita kiipeilynaruja pitää hankkia lisää, ympäri kämpän.

        On opittava pitämään itse huolta itsestään, ajateltava asioita jo pitkälle etukäteen, sillä yhteiskuntamme on vauhdilla menossa alaspäin. Pian vain rikkailla on mahdollisuutensa elämään.

        "Jos sinä et huolehdi itse itsestäsi, kuka sinusta huolehtii?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tää makkarin pitkä tukikahva on pystyasennossa kolmella tiukalla ruuvilla kiinni. Ruuvaan myöhemmin toiset kolme.

        Mutta tuo tukee kuitenkin riittävästi ja on tarpeeksi alhaalla, että yletyn jos / kun taas kaadun lattialle. Voin sitten käsivoimin (ja Jumalan armosta) kiskoa itseäni ylös, polvista kun ei ole mihinkään.

        Seuraavaksi pitää suunnitella toisen, lyhyemmän tukikahvan paikka... Noita kahvoja ja muita kiipeilynaruja pitää hankkia lisää, ympäri kämpän.

        On opittava pitämään itse huolta itsestään, ajateltava asioita jo pitkälle etukäteen, sillä yhteiskuntamme on vauhdilla menossa alaspäin. Pian vain rikkailla on mahdollisuutensa elämään.

        "Jos sinä et huolehdi itse itsestäsi, kuka sinusta huolehtii?"

        eikö seurakunnasta löydu apua tuollaisen pikkujuttuun tai joku muu läheinen vai elätkö erakkoelämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö seurakunnasta löydu apua tuollaisen pikkujuttuun tai joku muu läheinen vai elätkö erakkoelämää.

        Kait huoltofirmasta voisi pyytää miehen poraamaan nuo seinään, mutta sekin kait maksaisi.

        Itse olen aikoinaan kaikki huonekalunikin kasaan naputellut. Yritän pärjätä omatoimisesti, sen minkä kykenen. Ihan pahimmassa tilanteessa voisin kai yrittää vaivata jotain naapuria.


      • Anonyymi

        Miksi jalkasi ovat siinä kunnossa, että kaatumisvaara on aika todellinen?

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jalkasi ovat siinä kunnossa, että kaatumisvaara on aika todellinen?

        Lightning

        Molemmissa polvissani on metalliset tekonivelet. Reisien lihakset on päässeet huonoon kuntoon.

        Tulin juuri äsken fysioterapeutilta.
        Hän tutki jalkojeni tilaa ja antoi myös harjoitusohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmissa polvissani on metalliset tekonivelet. Reisien lihakset on päässeet huonoon kuntoon.

        Tulin juuri äsken fysioterapeutilta.
        Hän tutki jalkojeni tilaa ja antoi myös harjoitusohjeita.

        Voiko jalkoja harjoituttamalla vaikuttaa niin, että kaatumisriski vähenisi merkittävästi tai liikuntakykysi parantaisi selkeästi?

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko jalkoja harjoituttamalla vaikuttaa niin, että kaatumisriski vähenisi merkittävästi tai liikuntakykysi parantaisi selkeästi?

        Lightning

        No, kuulemma, kun jalkojen lihaksia vahvistaa, niin ne ei niin helposti petä alta.

        Kotiin tullessa kävelinkin nyt tavallista enemmän, en tullut taksilla, vaan osittain myös bussilla. Taivaalta ripsutti sadetta.

        Kesällä en jaksanut pahemmin tehdä pitkiä kävelylenkkejä. Mutta nyt kun on viileämpää yritän ulkoilla hiukan enemmän, niin että myös kävelen vähän pidemmällekin kuin vain pihamme puistonpenkille.


    • Anonyymi

      Joka ketjussa lifting, soffi ja airoboris kiirehtivät kilpaa kehumaan tekemisiään ja tuomaan mielipiteitään julki. Yleensä valittavat ja narisevat jostakin. .
      Ovat varmaan mielestään hyvinkin kiinnostavia henkilöitä

      • Anonyymi

        "Joka ketjussa..."?
        "Kehumaan tekemisiään..."?
        "Valittavat ja narisevat..."?

        "Mielestään kiinnostavia henkilöitä"... ?


    • Mitä harrastuksia?

      1. Kuntosali.
      2. Peliohjelmointi.

    • Anonyymi

      Sienestys, marjastus, ulkoilu, lenkkeily, kuntosali, piha-ja puutarha, käsityöt, lukeminen, matkailu ym.

      • Anonyymi

        Sinä olet aktiivinen. 🙂

        Mitä sieniä tykkäät kerätä? Itse, kun aikoinani keräilin sieniä, niin pääasiassa tatteja, vahveroita ja rouskuja. Pienet karvarouskut ovat hyviä valkokastikkeessa.

        Millaisia käsitöitä harrastat? Minkälaiset kirjat kiinnostavat?

        Itse aiemmin luin paljonkin, jatkuvasti, voisi sanoa, lähinnä klassista kirjallisuutta, seikkailukirjoja, dekkareita.

        Matkailua olen viimeisen, päälle 10 vuoden aikana yrittänyt harjoittaa hiukan enemmän. Kun on tää fyysinen kunto jo melko huono, niin pinnistän vielä itseäni reissaamaann siellä, täällä, missä vielä omin voimin jotenkuten pärjään. Tämä vaatii suunnitelmallisuutta.

        Pihapuuhailuja on itselläni lähinnä lintujen ruokinta lähimetsässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aktiivinen. 🙂

        Mitä sieniä tykkäät kerätä? Itse, kun aikoinani keräilin sieniä, niin pääasiassa tatteja, vahveroita ja rouskuja. Pienet karvarouskut ovat hyviä valkokastikkeessa.

        Millaisia käsitöitä harrastat? Minkälaiset kirjat kiinnostavat?

        Itse aiemmin luin paljonkin, jatkuvasti, voisi sanoa, lähinnä klassista kirjallisuutta, seikkailukirjoja, dekkareita.

        Matkailua olen viimeisen, päälle 10 vuoden aikana yrittänyt harjoittaa hiukan enemmän. Kun on tää fyysinen kunto jo melko huono, niin pinnistän vielä itseäni reissaamaann siellä, täällä, missä vielä omin voimin jotenkuten pärjään. Tämä vaatii suunnitelmallisuutta.

        Pihapuuhailuja on itselläni lähinnä lintujen ruokinta lähimetsässä.

        Lähinnä kanttarelleja ja karva-ja haaparouskuja poimin, joita täälläpäin on runsaasti.
        Käsitöissä erilaiset neuleet, sukkia, kaulahuiveja sekä muutamia islantilaisneulepuseroita viime aikoina tehnyt.
        Kirjoissa elämäkerrat kiinnostavat, joskin muutakin luen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aktiivinen. 🙂

        Mitä sieniä tykkäät kerätä? Itse, kun aikoinani keräilin sieniä, niin pääasiassa tatteja, vahveroita ja rouskuja. Pienet karvarouskut ovat hyviä valkokastikkeessa.

        Millaisia käsitöitä harrastat? Minkälaiset kirjat kiinnostavat?

        Itse aiemmin luin paljonkin, jatkuvasti, voisi sanoa, lähinnä klassista kirjallisuutta, seikkailukirjoja, dekkareita.

        Matkailua olen viimeisen, päälle 10 vuoden aikana yrittänyt harjoittaa hiukan enemmän. Kun on tää fyysinen kunto jo melko huono, niin pinnistän vielä itseäni reissaamaann siellä, täällä, missä vielä omin voimin jotenkuten pärjään. Tämä vaatii suunnitelmallisuutta.

        Pihapuuhailuja on itselläni lähinnä lintujen ruokinta lähimetsässä.

        Tuleehan se taas mustikka ja puolukka-aika ensvuonnakin. Sekin on hyvää harrastetta. Ja hyöty sellaista. Nyt on luonto jo valmistunut aikaa talven lepoon. Mut kevätkin taas sitte. Ja helmikuun valosammat ja pitemmät päivät.
        Liikuntakin terveellistä, niin kauan kun vaan jalat yhtään kantaa. Aina parempi.

        -entinen säistä piittaamaton kestävyyslajien harrastelija-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleehan se taas mustikka ja puolukka-aika ensvuonnakin. Sekin on hyvää harrastetta. Ja hyöty sellaista. Nyt on luonto jo valmistunut aikaa talven lepoon. Mut kevätkin taas sitte. Ja helmikuun valosammat ja pitemmät päivät.
        Liikuntakin terveellistä, niin kauan kun vaan jalat yhtään kantaa. Aina parempi.

        -entinen säistä piittaamaton kestävyyslajien harrastelija-

        Juu, jos on poimijalla hyvät polvet.
        Itselläni kurottelu vaikeaa. Ja maahan kellahtelu vaarana.

        Aikoinaan, kun mulla oli koiria, silloin vielä poimin etenkin sieniä.

        Vuodet kuluvat nykyään nopeasti... Kohta on keskitalvi ja sitten pari kuukautta ja taas yhtäkkinen kesä! Itse kylläkin kyllästyn kesäänkin jossain vaiheessa.

        Nyt on hyvä, kun on pimeät yöt ja viileä sää. Kesä on aktiivisuutta, syksy lepoa. Talvi taas omanlaistaan aktiivisuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe