Keskuudessamme on Paavalin vihaaja.

Anonyymi-ap

Viha on sumentanut hänen ymmärryksensä.

Suomen evlut-kirkko ei milloinkaan hyväksy sellaista vihapuhetta, jota tällä palstalla eräs pitkäaikainen henkilö suoltaa.

Apostoli Paavalin kirjoitukset ovat kristinuskon perustotuutta, jossa hän julistaa Jeesuksen Kristuksen valtavan suurta sovitustyötä, jota ilman ihmiskunnalla ei olisi mitään pelastumisen mahdollisuutta!

91

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2 Kor 5:19
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

• Anonyymi

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      2 Kor 5:19

• Anonyymi

Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        2 Kor 5:20

• Anonyymi

Onkohan Orpo vihaaja vai natsiaatteen ihnnoija .

• Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi

Pääministeristämme ei ole nyt kysymys.

• Anonyymi

Paavali oli lopulta yksi rakkaimpia totuuden puhujia. Valheen kantajat eivät häntä haluaisi hyväksyä mitenkään. Eläköön he valheessaan ja tuhlatkoon elämänsä. Minä rakastan totuutta ja Paavalin työtä.

• Anonyymi

Eikös se Saulus Tarsolainen ollut Turkkilainen murhamies, jonka Saatana sitoo itseensä kun mies vei murhakoplaansa Syyriaan tappamaan kristittyjä ja Juutalaisia?

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Saulus Tarsolainenhan vertaa Damaskontien valoilmiöta salamaan?

Ei siellä kukaan mitään Jeesusta nähnyt.

Jeesus sanoo nähneensä kun valoilmiö piiritti ja otti sen murhakoplan haltuunsa Syyrian pölyisellä maantiellä?

Kukaan ei nähnyt siellä mitään Jeesusta. Ei tietenkään , koska Jeesus oli silloin jo mennyt taivaaseen ja tulee sieltä vasta ajastaan takaisin.

Eikä sellaisen murhakoplan puheet ole mitään luotettavia todistuksia yhtään mistään.

• Anonyymi

Enkeleiden ilmoituksen mukaan taivaaseen noussut Jeesus tulee takaisin maan päälle vasta joskus kaukaisessa tulevaisuudessa ihan samassa ihmisen hahmoss, mittä taivaseen meni.

Sitä ennen Jeesuksena esiintyvät ilmiöt ovat pelkkää eksytystä.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeleiden ilmoituksen mukaan taivaaseen noussut Jeesus tulee takaisin maan päälle vasta joskus kaukaisessa tulevaisuudessa ihan samassa ihmisen hahmoss, mittä taivaseen meni.

Ei Jeesus hiippaile missään helluntailaisten teltoissa ihmisiä tönimässä selälleen.

Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi

Teuvo. Turhaa on sinun touhusi Jumalan pelastussuunnitelmaa vastaan. Et myöskään kykene Jumalan seurakuntaa horjuttamaan.

• Anonyymi

"Eikä sellaisen murhakoplan puheet ole mitään luotettavia todistuksia yhtään mistään."
        Ei tietenkään, vaikka kyllä kyllä ne paavalia jumalanaan pitäviin uppoaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin kovin kaukaisessa. Kaikesta päätellen uskovien ylöstempaus on pian. Sitten hallitsee antikristus seitsemän vuotta. Sitten Jeesus palaa kuninkaana Harmagedoniin, tuhoaa vihollisensa ja hallitsee Jerusalemista tuhat vuotta.

• Anonyymi

Väärässä olet. Ei ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen takaisin paluun ajankohtaa emme tiedä. Siksi pitää olla valmiina.

1 tess 5:1-3
        ”Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
        Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikä sellaisen murhakoplan puheet ole mitään luotettavia todistuksia yhtään mistään."
        Ei tietenkään, vaikka kyllä kyllä ne paavalia jumalanaan pitäviin uppoaa!

Kukaan ei ole väittänyt apostoli Paavalia Jumalaksi. Miksi siis valehtelet?

• Anonyymi

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista väkevistä eksyttäjistä.

Matt.24:24 " Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi

Kyllä puhdas fakta on nyt se, kuule Teuvo, että sinä se eksyttäjä olet, mutta tiedätkö, että sinä et saa sillä mitään aikaan. Vai kuuluuko sinun lahkoosi sinun lisäksesi muita kuin sinä?

• Anonyymi

Varmaankin jostain äärilahkosta täytyy olla kysymys.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tuskinpa ainakaan mikään kristinuskoinen lahko kuitenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaankin, mahtaisiko löytyä tuosta Teuvon eläissään kokoamasta listasta?
        https://prnt.sc/V01SFXDvLM5j

Teuvo! Se on se sinun oma listasi niistä joita sinä vihaat! Käsitit aivan väärin!

• Anonyymi

Tuolle herjaamiselle täytyy tulla loppu.

• Anonyymi

Pelastava evankeliumi löytyy 1 kor 15:1-4. Se on Paavalin kirje korinttolaisille.

• Anonyymi

Paavalin Korinton tapahtumat oli niitä valheen keskuksia. Siellä hän kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan, koska oli Rooman hirmuvallan kansalainen.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin Korinton tapahtumat oli niitä valheen keskuksia. Siellä hän kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan Roomaan, koska oli Rooman hirmuvallan kansalainen.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

Sinulla on Teuvo todella paha Paavali-fobia. Sellainen on Perkeleestä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keskuudessamme todellakin ON Paavalin vihaaja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo! Väität Paavalia valehtelijaksi ja SINÄ ITSE väität olevasi edesmennyt (! ), vaikka sinä täällä päivittäin jakelet herjojasi ja valheitasi!
        Etkö tosiaan käsitä, että olet vanha mies. Valmistaudu kohtaamaan Jumala!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi sinun jo lopettaa tuo jatkuva valehtelu ja herja Teuvo. Mutta ethän sinä lopeta.
        No, tuomiota odotellessa…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä oikein harjoitat tällä palstalla vihaa, joka kohdistuu enimmäkseen apostoli Paavaliin, jonka Jeesus pelasti ja lähetti evankeliumin työhön, mutta suuret viharyöpyt sinä heität myös Jeesukseen uskovien päälle. Lisäksi sinä halveksit apostoli Pietaria.
        Sinä teet tätä vihatyötä ( vihapuheita ) määrätietoisesti päivittäin.
        Se ei ole Jumalan palvelemista todellakaan, kun herjaat ja valehtelet räikeästi ja vääristelet Sanaa.
        Teet tuota kaikkea pahaa Perkeleen lähettämänä ja joudut tekemään pahuudestasi tiliä Jumalalle hyvin pian!

• Anonyymi00095
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo! Väität Paavalia valehtelijaksi ja SINÄ ITSE väität olevasi edesmennyt (! ), vaikka sinä täällä päivittäin jakelet herjojasi ja valheitasi!
        Etkö tosiaan käsitä, että olet vanha mies. Valmistaudu kohtaamaan Jumala!

Demonit siinä on takana hänessä.

• Anonyymi

Jeesus ilmestyi oikeille apostoleille kuolemansa jälkeen, ennen taivaaseen nousemista, fyysisessä hahmossa näkyvällä tavalla.

Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Ei täsmää Paavalin puheisiin

Paavali ei nähnyt edes mitään Jeesuksen haamua siellä Damaskontiellä, kuuli yksin ääniä, muuta paikalla olevat toiset ihmiset eivät nähneet eikä kuulleet yhtään mitään.

Todistajat puuttuu. Todistajia pitäisi olla vähintään kaksi, mieluummin kolme.

• Anonyymi

Paavalin jutuilla ei ole mitään arvoa, yleensä rikolliset naistenalistajat eivät kuulu kovin korkealle missään hierarkiassa.

• Anonyymi

Menee monta lasta pesuveden mukana jos ei Paavalia hyväksytä apostoliksi. Itse raamattu muuttuu epäilyttäväksi, kirkko ja moni muu asia.

Jumala teki raamatun ja asetti siihen ne kirjat opiksi, kuriksi ja nuhteeksi jotka asetti.

Kirkko on toki pedon selässä ratsastava veriseen viittaan pukeutunut portto. Mutta tuo portto riisutaan paljaaksi ja se puetaan puhtaan valkeaan pellavaan. Tapahtuu suuri transformaatio.

Kirkosta joka oli verinen portto tulee juhlapukuinen Karitsan morsian. Alkaa Karitsan Häät.

Miten on selitettävissä hyväksi inkvisition uhrit? He olivat vääriä profeettoja jotka sotkivat kirkon aikataulun mutta myös kansan oikeita opettajia jotka puhdistetaan, sulatetaan ja niin edelleen.

Suuri mysteeri ja salaisuus on portto ja myös peto.
        Mysteeri on myös kirkon uhrien kohtalo. Oliko he oikeita opettajia vai vääriä profeettoja.

Paavalin kirjoitukset Raamatussa ovat profetaalisia. Hän oli oikea profeetta. Mutta opettajana lain turmelija. Hän ei Danielin perusteella ollut OIKEA OPETTAJA. Vaan hänen uhrinsa olivat. Mutta profeettana Paavali oli oikeaan osuva pitkällä tähtäimellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menee monta lasta pesuveden mukana jos ei Paavalia hyväksytä apostoliksi. Itse raamattu muuttuu epäilyttäväksi, kirkko ja moni muu asia.

Jumala teki raamatun ja asetti siihen ne kirjat opiksi, kuriksi ja nuhteeksi jotka asetti.

Kirkko on toki pedon selässä ratsastava veriseen viittaan pukeutunut portto. Mutta tuo portto riisutaan paljaaksi ja se puetaan puhtaan valkeaan pellavaan. Tapahtuu suuri transformaatio.

Kirkosta joka oli verinen portto tulee juhlapukuinen Karitsan morsian. Alkaa Karitsan Häät.

Miten on selitettävissä hyväksi inkvisition uhrit? He olivat vääriä profeettoja jotka sotkivat kirkon aikataulun mutta myös kansan oikeita opettajia jotka puhdistetaan, sulatetaan ja niin edelleen.

Mysteeri on myös kirkon uhrien kohtalo. Oliko he oikeita opettajia vai vääriä profeettoja.

Paavalin kirjoitukset Raamatussa ovat profetaalisia. Hän oli oikea profeetta. Mutta opettajana lain turmelija. Hän ei Danielin perusteella ollut OIKEA OPETTAJA. Vaan hänen uhrinsa olivat. Mutta profeettana Paavali oli oikeaan osuva pitkällä tähtäimellä.

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80 % on ihan kelvollista opetusta.

Mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valhetta ja eksytystä.

Fiksut Juutalaiset osasivat erottaa totuuden ja valheen toisistaan Paavalin puheista.

Paavali ja Silas Beroiassa
        10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
        11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En halua olla Jeesuksen morsian.
        Rami

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksut Juutalaiset osasivat erottaa totuuden ja valheen toisistaan Paavalin puheista.

10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
        11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Päätä jo! Välillä sanot 20/80 ja välillä 80/20. Onko se tosiaan noin häilyvää tuo sinun matematiikkasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En halua olla Jeesuksen morsian.
        Rami

Ei ole pakko. Eikä kukaan yksilöihminen sitäpaitsi olekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin ns. opetuksesta 20% on totta. Loput on ihan mitä sattuu.
        Lukekaa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pakko. Eikä kukaan yksilöihminen sitäpaitsi olekaan.

No, mitä se sitten on?

• Anonyymi00093
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin ns. opetuksesta 20% on totta. Loput on ihan mitä sattuu.
        Lukekaa itse.

Tuota samaa valheväitettä sinä Tepe olet pitkään hokenut nimimerkilläsi ja nykyisin anonyyminä. Ja ilman perusteita.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Tuota samaa valheväitettä sinä Tepe olet pitkään hokenut nimimerkilläsi ja nykyisin anonyyminä. Ja ilman perusteita.

Sivistystä on tapahtunut niin paljon 2000:ssa vuodessa, että jonkun Paavalin jutuilla ei ole mitään merkitystä. Valehtelu on tosin tekohurskailla säilynyt, mutta esim. naisten asema paranee vääjäämättä.☺️

• Anonyymi

Jeesus opetti, että Jumalan kymmenen käksyn lait ovat voimassa viimeiseen tuomioon asti.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Paavali väitti, että Jeesus valehtelee.

• Anonyymi

Raamatussa toki on osa Jeesuksen ja Paavalin opetuksista. Mutta suurin osa salattiin ja uskottiin vain kirkolle ja apostoleille. Esim. SOVITUKSEN VIRKA JA SOVUN LIITTO.

Yksin kirkko opetti täydellisesti Sovituksen. Raamattu vain vihjaa tuon mysteerin olevan olemassa.

Yksin Raamattu agenda ei voi kantaa ketään loppuun asti rakkaudessa ja Kristuksessa.
        Kun perustelette Raamattua käyttäen niin hienoa olisi Jos Jeesus itse ilmestyisi ja teille antaisi siunauksen. 1800 luvun alussa hän ilmestyi mm. Mormoneille ja nämä saivat perustaa monia pieniä valtakuntia. Ja paljon muutakin mitä ei raamatussa ole he saivat.

Rauhaa teille työssänne Paavalin vastustajana ja vanhurskaana. Mutta hän on itse taidollinen perustan laskija joka nousee taivaanvahvuuteen.
        Taidolliset nousee taivaaseen. Vanhurskaat asuu maan päällä.

On maan päällä olevilla SUPERESSENTIAL tietämys että Laki on elämä.
        Mutta taivaassa on SUPERCELESTIAL tietämys ja Jumalan tuntemus.
        Dionysios Areiopagita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa toki on osa Jeesuksen ja Paavalin opetuksista. Mutta suurin osa salattiin ja uskottiin vain kirkolle ja apostoleille. Esim. SOVITUKSEN VIRKA JA SOVUN LIITTO.

Yksin kirkko opetti täydellisesti Sovituksen. Raamattu vain vihjaa tuon mysteerin olevan olemassa.

Yksin Raamattu agenda ei voi kantaa ketään loppuun asti rakkaudessa ja Kristuksessa.
        Kun perustelette Raamattua käyttäen niin hienoa olisi Jos Jeesus itse ilmestyisi ja teille antaisi siunauksen. 1800 luvun alussa hän ilmestyi mm. Mormoneille ja nämä saivat perustaa monia pieniä valtakuntia. Ja paljon muutakin mitä ei raamatussa ole he saivat.

Rauhaa teille työssänne Paavalin vastustajana ja vanhurskaana. Mutta hän on itse taidollinen perustan laskija joka nousee taivaanvahvuuteen.
        Taidolliset nousee taivaaseen. Vanhurskaat asuu maan päällä.

On maan päällä olevilla SUPERESSENTIAL tietämys että Laki on elämä.
        Mutta taivaassa on SUPERCELESTIAL tietämys ja Jumalan tuntemus.
        Dionysios Areiopagita

Olseini ja Parhami taisi sovittaa salassa etenkin niitä pikkupoikia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olseini ja Parhami taisi sovittaa salassa etenkin niitä pikkupoikia.

Muistatko vielä, miten itse lankesit huoraamaan? Siksikö niin herkästi kaivelet muiden syntejä?Tunnustit vaimollesi haureutesi. Tunnustitko ollenkaan Jumalalle?

• Anonyymi

Harhaan johtamisesta voi saada linnaa myös pakko kasteesta ei vauva älyy mitä helwettii ne tekee.Eli täytyy olla 18 v ikäi nen jos älyä olis kehittynyt siihen mennes

• Anonyymi

Saatana lahkoapureineen vihaa Kristillistä yhtä kastetta syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi.

Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityksi.

• Anonyymi

Aivan, ei vaiva tajua toimituksesta yhtikäs mitään, eikä siltä kysytä lupaa!

• Anonyymi

Onneksi Jerusalemissa ei ollut Jeesuksen aikaan helluntailaisia tms. lahkolaisia, sillä hehän olisivat tehneet pojille sen ympärileikkauksen toiseen kertaan, koska eihän se
      8 pv. ikäinen vauva saanut itse päättää, tuleeko hän Jumalanlasten joukkoon ikuisen liiton jäseneksi.

• Anonyymi

Rakentaa pitää. Ei pidä, vaan täytyy. Ei täydy, vaan saa. Ja se on aina suotavaa, näilläkin suomi24:sen uskispalstoilla. Enempi tai vähempi. Te nyt rakennatte ja puratte yhtäaikaa. eikä valmista tule. No nyt tuli oikea sana!

Hölmöläisetkin noutivat naapurikylästä viisaamman antamaan neuvoa, miten saadaan valoa pimeään hirsitölliin. He olivat juuttisäkeillään kahmineet ulkoa valoa päivä-, viikkokausia. Ja tölli oli aina vaan yhtä pimeä, kuin aloitettaessakin.
        Mitä sanoi vieraan kylän wiisas? Tehkää isoja reikiä seinään, ei kattoon, jotta päivänvalo pääsee paremmin tölliin sisälle. Silloin sisälläkin näkee paremmin.

JK. Oletteko muuten kaikkinaisen kaikkinaiset vastustajat jutelleet ja toimitelleet joskus Apostoli Paavalin kanssa? Vai heittelettekö kiviänne pelkän kirjallisen aineiston perusteella?

Mä olen jo sanonut aikaisemmin. Ehkäpä hänkin heräsi vainoojasta Sanan julistajaksi. Mikä on nyt niin ankaran vaikiaa?

• Anonyymi

Oman kertomuksensa mukaan keskuudessamme on myös "saatanalle heitetty."
      Vaikka en yleensä usko hänen löpinöihinsä, niin tämä heittojuttu tuntuu uskottavalta.

• Anonyymi

Jumala heitti murhamies Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala heitti murhamies Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.

Kysymys on nyt elossa olevasta "saatanalle heitetystä." palstalla ylinnä meuhkaavasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys on nyt elossa olevasta "saatanalle heitetystä." palstalla ylinnä meuhkaavasta.

Paavali uhosi heittävänsä ihmisiä Saatanalle, mutta mies tulikin itse heitetyksi Saatanan haltuun.

Paavali ei mahtanut mitään saamalleen Saatanan enkelille.

Saatanan enkeli, demoni piti Paavalia kahleissaan.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Demoni ei poistunut miehestä rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali uhosi heittävänsä ihmisiä Saatanalle, mutta mies tulikin itse heitetyksi Saatanan haltuun.

Paavali ei mahtanut mitään saamalleen Saatanan enkelille.

Saatanan enkeli, demoni piti Paavalia kahleissaan.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Demoni ei poistunut miehestä rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Paavali oli murhamies.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Murhamies-Saulus Tarsolainen piilotteli ulkomailla toistakymmentä vuotta väärällä nimellä, ettei olisi saatu kiinni murhasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Ymmärrän. Siitä vanhasta katkerasta miehestä on kysymys.

• Anonyymi

Mistä Teuvo sinä niin arvelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan. Ymmärrän. Siitä vanhasta katkerasta miehestä on kysymys.

Ei kyllä tämä on, elossa oleva huomattavasti nuorempi, toki vieläkin katkerampi.
        https://prnt.sc/1wm6x67

• Anonyymi

Murhamiesten kanssa ei kannata kaveerata.

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi

Siinähän se syy sitten onkin, että sinä olet joutunut kaikista kristityistä erilleen ja lahkosikin hajosi.

• Anonyymi

Murhamies menettää taivaspaikkansa murhan takia.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Anonyymi

Molemmille Sauleille kävi ihan samalla tavalla.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Kuinka tärkeää onkaan evankeliumista "saarnaaminen", puhuminen, "tyrkyttäminen" ?
        Aikooko joku teistä ehkäpä haastaa Apostoli Paavalin oikeuteen? Rosikseen? Hoviin? Ja mitä niitä onkaan.
        Mitä sanoo kertomus Golgatalla, ristinryöväreistä? Herra on armollinen Sovittaja tänäänkin, yhä tänään uskon Herraan..
        Te ajattelette kuulkaa lapset kalliit lampolaiset liikaa itseänne suurempia asioita. Kyllä jämpti on näin.
        MUTTA KU. Usko on nääs suomalaiselle metsien kansalle niin intiimiä. Enempi intiimiä, kuin alushousujen väri tai tili-, palkkanauha. Voi teitä ja teidän metkujanne!

) (

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kun täälä näyttää ja onkin Pyhää Raamattua tutkivaa ja lukevaa hengenmiestäkin, ehkäpä vähän nuorempaa polvea enimmäkseen, probably.

Niin ajattelin kysyä uskonihmisiltä, kun Isoa Kirjaa ovat lukeneet ja tutkineet, miksi Raamatun alkulehdiltä löytyvää Saraita, Saaraa nauratti? Niin näin niinkuin Raamattupiirimielessä.
        Miksi Saara naurahti? Vanha legendaarinen kysymys, mutta ei aikansa elänyt.

Vastaus ruudukossa on myös kohta EOS. elikkä en osaa sanoa. Ruutu Muu syy. Mikä?
        Ei ole niin oikeaa tai väärää vastausta, ei oikeaa tai väärää näkemystä.
        Siis miksi naurahti tai suorastaan sädehti hymytessään? Rohkeasti vaan mukaan Raamattupiiriin, ettei tartte yksin koneenrakkineen ääressä kirijootella.

- ryhmän jäsen- ) (
        - kiivaan keskustelun suunnanmuuttaja-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, kun täälä näyttää ja onkin Pyhää Raamattua tutkivaa ja lukevaa hengenmiestäkin, ehkäpä vähän nuorempaa polvea enimmäkseen, probably.

Niin ajattelin kysyä uskonihmisiltä, kun Isoa Kirjaa ovat lukeneet ja tutkineet, miksi Raamatun alkulehdiltä löytyvää Saraita, Saaraa nauratti? Niin näin niinkuin Raamattupiirimielessä.
        Miksi Saara naurahti? Vanha legendaarinen kysymys, mutta ei aikansa elänyt.

Vastaus ruudukossa on myös kohta EOS. elikkä en osaa sanoa. Ruutu Muu syy. Mikä?
        Ei ole niin oikeaa tai väärää vastausta, ei oikeaa tai väärää näkemystä.
        Siis miksi naurahti tai suorastaan sädehti hymytessään? Rohkeasti vaan mukaan Raamattupiiriin, ettei tartte yksin koneenrakkineen ääressä kirijootella.

- ryhmän jäsen- ) (
        - kiivaan keskustelun suunnanmuuttaja-

Saaran naurun syy mainitaan kyllä kun luet sen kohdan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo se jaksaa tuota hölynpölyä jauhaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.”
        2 Piet 3:16

Älä sitten Teuvo sano, että et tiennyt! Varoitettu on lukuisia kertoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nauroko se siis? Sen vuoksi, että koki olevansa liian vanha? Korppu? Nauroiko hän Jumalalle vai itselleen? No, nyt tuli oikea sana. Ja miten muuten ne parhaimmat naurut tulee?
        Onko sinun Raamattupiiri sellainen, että lue se kohta? Ja päättele ite. Olisit sinä kyllä verraton- mies johtamaan raamattupiiriä. Sehän pitää lukea koko kirja. Viimeiseen kirjaimeen asti.

Ei te mitään kuuntele. Vaikka joku tekis mitä taikatemppuja, ei te usko. Vaikka joku opettelisi kävelemään vanhoilla päivillään 7 kilometriä käsillään, ettei jalat käy kertaakaan maassa. Ja vielä lähtöpaikkaan takaisin, vaikka kivet puhuisivat, ei te tule yhtään sen hullua hurskaammaksi. Mitä te Herraltanne odotatte? Mitä?

- ryhmänjohtaja- ) (

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan tai ketkään muut eivät naura raamatussa.
        Saarankin nauru on väkinäistä, ei mitään röhönaurua.
        Raamattu onkin haudanvakava satukirja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö, Jumalaa ei naurata se, että ihmiset haluavat kadotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei olekaan tarkoitettu vitsikirjaksi. Siinä on hyvin tärkeä sanoma, mitta teille se ei kelpaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei olekaan tarkoitettu vitsikirjaksi. Siinä on hyvin tärkeä sanoma, mitta teille se ei kelpaa.

Eihän se kelvannut edes jätepaperi keräykseen, kannet täytyi repiä irti.

• Anonyymi

” Joka myös jokaisessa kirjassansa näistä puhuu, joissa muutamat ovat työläät ymmärtää, jotka taitamattomat ja huikentelevaiset turmelevat, niinkuin muutkin Raamatut, omaksi kadotukseksensa.”
      2 Piet 3:16
      Biblia 1776

• Anonyymi

Tässä ketjussa onkin sitten Paavalin solvaaja näyttäytynyt kaikessa demonisuudessaan.

• Anonyymi

Paavali oli fariseus (Filipp. 3:5).
      Jeesus toi taivaasta Ihmisen Pojan, joka todisti fariseuksia vastaan. Jotkut, kuten Stefanos, ottivat Ihmisen Pojan vastaan ja syntyivät uudelleen loistaen Isän valoa maailmaan.
      Fariseus ei kestänyt totuutta, vaan pysyi maailmassa, ihmiskunnan haudassa (Saul ~ Sheol), fariseuksena (Ap.t. 23:6).
      Jeru... Jebu... Serubbabelin babylonialainen temppeli hävitettiin, mutta Ihmisen Poika on edelleen taivaassa, Jumalan omin käsin muovaamassa temppelissä.

Kirkkokristityillä on Paavali. Markion välitti Paavalin sanan ja lännen kirkkoisät muovailivat lisää naisten alistamiseksi. Jeesuksen osoittaman Tien seuraajilla ei ole Paavalia. Se Tie ja totuus vie pois Jerusalemista, pois maailmasta, pois Tooran silmissä kuolleiden keskuudesta, Siunausten vuorelle, puutarhaan, rauhaan. Mutta pimeyden pojat eivät käsittäneet sitä.

• Anonyymi

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä jo silloin noudatettiin samoja naisten alistamisen kulttuuria, mitä nyt Talibaanit opettaa.

Paavali oli paha mies, joka toi naisten alistamisen kulttuurin seurakuntaan. Siitä monet miehet tykkää kovasti ja ihailee ja korottaa Paavalia sen takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, missä jo silloin noudatettiin samoja naisten alistamisen kulttuuria, mitä nyt Talibaanit opettaa.

Paavali oli paha mies, joka toi naisten alistamisen kulttuurin seurakuntaan. Siitä monet miehet tykkää kovasti ja ihailee ja korottaa Paavalia sen takia.

Paavali ei ole Herrani. Sanon sen vielä, kuten toiselle täällä jo kirjoitin. Luki kuka luki.
        Teillä ei ole mitään toimintaa sydämen ja aivolohkojen välillä. Eläimet tehdään arvokkaammiksi, kuin lähimmäiset. Elikkä ihmiset. Sydämettömiä susia ja raakalaisia te olette monelta osin kaikki.
        Mä edelleen kysyn sinultakin. Olet sitten mikä olet. Oletko jutellut Apostoli Paavalin kanssa.
        Paavali ei ole Herrani, eikä Jumalani. Herätkää jo ennenkuin on liian myöhä. Te hurskastelijat! Päivä on jo pitkällä. Kello käy jo neljää.

- ) ( -
        - sama-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali ei ole Herrani. Sanon sen vielä, kuten toiselle täällä jo kirjoitin. Luki kuka luki.
        Teillä ei ole mitään toimintaa sydämen ja aivolohkojen välillä. Eläimet tehdään arvokkaammiksi, kuin lähimmäiset. Elikkä ihmiset. Sydämettömiä susia ja raakalaisia te olette monelta osin kaikki.
        Mä edelleen kysyn sinultakin. Olet sitten mikä olet. Oletko jutellut Apostoli Paavalin kanssa.
        Paavali ei ole Herrani, eikä Jumalani. Herätkää jo ennenkuin on liian myöhä. Te hurskastelijat! Päivä on jo pitkällä. Kello käy jo neljää.

- ) ( -
        - sama-

Kuolleitten henkiin ja tietäjähenkiin ei saa ottaa mitään yhteyttä.

Spritismi on ehdottomasti kiellettyä Raamatun mukaan. Pahat henget esiintyy spiritismissä vaikka sinun kuolleena omaisenasi ja kertoo jotain factoja, mitkä pitää paikkansa ja se vie sinulta pään sekaisin ja sitoo henkimaailmaan kiinni.

Kuningas Saul erehtyi ottamaan yhteyttä kuolleiden henkiin noitavaimon avulla ja näin kävi miehelle: Pyhä Henki lähti Saulista lipettiin ja paha hurmoshenki tuli tilalle.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolleitten henkiin ja tietäjähenkiin ei saa ottaa mitään yhteyttä.

Spritismi on ehdottomasti kiellettyä Raamatun mukaan. Pahat henget esiintyy spiritismissä vaikka sinun kuolleena omaisenasi ja kertoo jotain factoja, mitkä pitää paikkansa ja se vie sinulta pään sekaisin ja sitoo henkimaailmaan kiinni.

Kuningas Saul erehtyi ottamaan yhteyttä kuolleiden henkiin noitavaimon avulla ja näin kävi miehelle: Pyhä Henki lähti Saulista lipettiin ja paha hurmoshenki tuli tilalle.

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui hurmoksissa kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.

Ottakaa kritisoijat itellenne akka ja viekää vihille, missähän? Missä vaan. Tehkää akkanne kanssa tenavia ja kersoja ja kastakaa heitä. Kasvattakaa heistä kunnon ihmisiä jotka tienaa elantonsa omilla käsillään ja taidoillaan ja tiedoillaan. Tälläisessä muuttotappio ja väkilukutappioitten maassa. Paljon enempi hyötyä, kuin täällä roikkua ja kirjoitella.
        Toki lieventävänä asianhaarana kerron sen, jotta sitä pyhää "omaa aikaakin" täytyy olla.
        Mitä se nyt tämäkään tähän viestiketjuun liittyy kuolleitten henget?
        On sellaisia tahoja, jotka ovat iänpäivän uskoneet yksisarvisiin ja maahisiin. Ja toiset vielä niihin kuolleitten henkiinkin. Jossakin kai nekin ovat, ne henget. Mutta ne ovat niitä saunanlaudejuttuja, ne.
        Ja sehän vie mukanaan minkä antaa viedä. Ja onhan jouluna joulutonttujakin. Syntiä pahinta varmasti sekin. Kuten joulupukki.

Tervejärkisyys on jopa suotavaa, kun Pyhää Raamattua lukee. Ja se sydän. Ja niiden välinen yhteistyö. Kiihkomielisiä uskiksia on kyllä ihan tarpeeksi. Ilman minuakin. Herrani tiedän.

• Anonyymi

Totuus on totuus. Pitää vaan etsiä.
        Johanneksen evankeliumi + Josefuksen historiakirjat + samarialaisten ylipappien luettelo

28 jaa. vuoden loppupuolella Johannes Kastaja aloittaa opetustoimintansa.
        Joh 2:20 eletään vuoden 29 pesahia, koska Herodeksen temppeliä oli rakennettu 46 vuotta.
        Joh 3 Johannes Kastaja menee Samarian Ainoniin kastamaan ja mainitsee, että Jeesuksella on morsian.
        Joh 4 Nainen kaivolla on typologisesti toinen Rebekka/Raakel. Jeesus viettää 2 päivää samarialaisten kanssa.
        Joh 4:35 Neljä kuukautta sadonkorjuujuhlaan - tammikuu 30 jaa.
        Joh 5:1 juutalaisten sadonkorjuujuhla - 30 jaa.
        Joh 6:4 Pesah 30 jaa.
        Joh 8:21 Jerusalemin temppelissä Jeesus sanoo juutalaisille, etteivät he voi seurata, minne hän on menossa, vaan kuolevat vielä omiin synteihinsä.
        Joh 11:54-55 Jeesus ei enää kulkenut vapaasti juutalaisten keskuudessa vaan hakeutui oppilaineen Efraimin kaupunkiin. (Efraimin pääkaupunki on Sikem/Nablus.)
        Joh 11:55 ja Joh 12:1 Pesah 31 jaa.
        Joh 13:1-2 samaa pesahia (tai kapea portti pesah sheni) - 31 jaa.
        Joh 13:33 Jeesus sanoo oppilailleen: Sinne, minne menen, tekään ette voi seurata.
        Joh 13:36 Simon Kallio kysyi: Minne menet? Jeesus vastasi: Minne menen, sinä et voi seurata minua nyt. Mutta seuraat minua myöhemmin.

Samarialaisten ylipappien luettelosta löydämme Marian isän, ylipappi Jojakimin. Hän toimi Israelin (ei juutalaisten) ylipappina 32 vuotta.

Jonatan toimi Israelin ylipappina 27 vuotta.
        Jos "Jeesus" oli Jonatan ben Anan, niin Josefuksen mukaan hän kuoli vuonna 58 Antonius Felixin palkkaamien tikarimiesten puukottamana.
        58 - 27 = 31 jaa.
        Aritmetiikka vihjaa, että "Jeesus" nousi Garisiminvuoren ylipapiksi Johanneksen evankeliumissa.

Ja Jonatanin jälkeen samarialaisten ylipapiksi nousi Elishama. Kreikaksi väännettynä se on Simon. Elishama "Simon Pietari" toimi Israelin ylipappina 23 vuotta. Hänen virkakaudellaan Vespasianus valtasi Kesarean.

"Jeesus syntyi Betlehemissä"
        Jonatan ben Anan syntyi leivän taloon (bet lehem) eli pappisperheeseen.

"Jeesus syntyi neitsyt Mariasta"
        Samarialainen nainen oli Jonatanin morsian; Jojakimin tytär oli ikänsä tutkiskellut viittä Mooseksen kirjaa ja oli tosi israelilainen. Maria vaikutti siihen, että Jonatan liittoutui samarialaisten kanssa ja syntyi uudelleen israelilaiseksi.

"Jeesus nousi kuolleista"
        Jonatan oli elänyt juutalaisten keskuudessa eli osana israelilaisten Tooran kannalta kuollutta kansaa. Nyt hän alkoi elää samarialaisten Tooran mukaan ja nousi Garisiminvuorelle viettämään pesahia, pyhän kansakunnan syntymäjuhlaa.

"Jeesus herätti viimeisenä päivänä"
        Joh 14:31. Nouskaa (Tooran kannalta kuolleista), lähdetään täältä (pois Juudeasta).

"Jeesus astui ylös taivaaseen"
        Jojakim "Pilatos" luovutti ylipappeuden Jonatanille. Hän luovutti telttansa "praetoriuminsa". "Jeesuksesta" tuli "samarialaisten" israelilaisten ylipappi.

31 jaa. Joh 20:17 Jeesus astui ylös taivaaseen eli hänestä tuli samarialaisten ylipappi.
        58 jaa. Pietari astui ylös taivaaseen eli hänestä tuli samarialaisten ylipappi. Niin toteutui Joh 13:36.

Tämä siis löytyy Johannekselta, Tuomaalta, Josefukselta. Ja Tuomaan evankeliumi vahvistaa tulkinnan.

Ristillä tapettiin juutalaisten kuninkaaksi puettu Juudaksen nahkasäkki. Päänä oli hapanviinissä kastettu sieni, joka asennettiin ruo'on avulla leilin suuhun. Tämä Daavidin poika ei sitten ollutkaan juomatuulella.
        Kyllä pitää aika kirkonmies olla, että tulkitsee Johanneksen evankeliumin tarkoittavan, että opettaja murhattiin ristiinnaulittuna juutalaisten kaupungissa ja Jeesuksen oma äiti ja rakkain oppilas olisivat jättäneet hänet yksin verta vuotavana kuolemaan.

Israelin pyhäkkö on teltta, se Jojakimin/Pilatoksen "praetorium".
        Pietari kirjoittaa teltastaan/tabernaakkelistaan (2 Pi 1:14)
        https://biblehub.com/interlinear/2_peter/1-14.htm
        Siis 2. Pietarin kirje on kirjoitettu taivaassa.

Herodes Agrippa oli farisealaisten puolella. Vuonna 44 hän tarjosi Jonatanille Jerusalemin ylipappeutta mutta Jonatan kieltäytyi ja suositteli veljeään Mattiasta. Todennäköisesti tuo on se sama Mattias, jota tällä palstalla paavalistit väheksyvät, se jolle arpa lankesi ja joka oli toiminut Jonatanin apostolina "Juudaksen" asetuttua Samariaan. Joten Mattias nousi Jerusalemin ylipapiksi.

Vuoden 37 pesahina Vitellius nimitti Jonatanin Jerusalemin ylipapiksi, mutta koska Jonatan oli jo tosi Israelin ylipappi, hän näyttäytyi vain kerran ylipapin vaatteissa Jerusalemissa ja Vitellius joutui heti nimittämään hänen tilalleen Teofiluksen, Jonatanin veljen.

Veli Eleasar (Lasarus) oli elossa vielä juutalaissodan alkaessa - hän toimi saganina Jerusalemin temppelissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus on totuus. Pitää vaan etsiä.
        Johanneksen evankeliumi Josefuksen historiakirjat samarialaisten ylipappien luettelo

28 jaa. vuoden loppupuolella Johannes Kastaja aloittaa opetustoimintansa.
        Joh 2:20 eletään vuoden 29 pesahia, koska Herodeksen temppeliä oli rakennettu 46 vuotta.
        Joh 3 Johannes Kastaja menee Samarian Ainoniin kastamaan ja mainitsee, että Jeesuksella on morsian.
        Joh 4 Nainen kaivolla on typologisesti toinen Rebekka/Raakel. Jeesus viettää 2 päivää samarialaisten kanssa.
        Joh 4:35 Neljä kuukautta sadonkorjuujuhlaan - tammikuu 30 jaa.
        Joh 5:1 juutalaisten sadonkorjuujuhla - 30 jaa.
        Joh 6:4 Pesah 30 jaa.
        Joh 8:21 Jerusalemin temppelissä Jeesus sanoo juutalaisille, etteivät he voi seurata, minne hän on menossa, vaan kuolevat vielä omiin synteihinsä.
        Joh 11:54-55 Jeesus ei enää kulkenut vapaasti juutalaisten keskuudessa vaan hakeutui oppilaineen Efraimin kaupunkiin. (Efraimin pääkaupunki on Sikem/Nablus.)
        Joh 11:55 ja Joh 12:1 Pesah 31 jaa.
        Joh 13:1-2 samaa pesahia (tai kapea portti pesah sheni) - 31 jaa.
        Joh 13:33 Jeesus sanoo oppilailleen: Sinne, minne menen, tekään ette voi seurata.
        Joh 13:36 Simon Kallio kysyi: Minne menet? Jeesus vastasi: Minne menen, sinä et voi seurata minua nyt. Mutta seuraat minua myöhemmin.

Samarialaisten ylipappien luettelosta löydämme Marian isän, ylipappi Jojakimin. Hän toimi Israelin (ei juutalaisten) ylipappina 32 vuotta.

Jonatan toimi Israelin ylipappina 27 vuotta.
        Jos "Jeesus" oli Jonatan ben Anan, niin Josefuksen mukaan hän kuoli vuonna 58 Antonius Felixin palkkaamien tikarimiesten puukottamana.
        58 - 27 = 31 jaa.
        Aritmetiikka vihjaa, että "Jeesus" nousi Garisiminvuoren ylipapiksi Johanneksen evankeliumissa.

Ja Jonatanin jälkeen samarialaisten ylipapiksi nousi Elishama. Kreikaksi väännettynä se on Simon. Elishama "Simon Pietari" toimi Israelin ylipappina 23 vuotta. Hänen virkakaudellaan Vespasianus valtasi Kesarean.

"Jeesus syntyi Betlehemissä"
        Jonatan ben Anan syntyi leivän taloon (bet lehem) eli pappisperheeseen.

"Jeesus syntyi neitsyt Mariasta"
        Samarialainen nainen oli Jonatanin morsian; Jojakimin tytär oli ikänsä tutkiskellut viittä Mooseksen kirjaa ja oli tosi israelilainen. Maria vaikutti siihen, että Jonatan liittoutui samarialaisten kanssa ja syntyi uudelleen israelilaiseksi.

"Jeesus nousi kuolleista"
        Jonatan oli elänyt juutalaisten keskuudessa eli osana israelilaisten Tooran kannalta kuollutta kansaa. Nyt hän alkoi elää samarialaisten Tooran mukaan ja nousi Garisiminvuorelle viettämään pesahia, pyhän kansakunnan syntymäjuhlaa.

"Jeesus herätti viimeisenä päivänä"
        Joh 14:31. Nouskaa (Tooran kannalta kuolleista), lähdetään täältä (pois Juudeasta).

"Jeesus astui ylös taivaaseen"
        Jojakim "Pilatos" luovutti ylipappeuden Jonatanille. Hän luovutti telttansa "praetoriuminsa". "Jeesuksesta" tuli "samarialaisten" israelilaisten ylipappi.

31 jaa. Joh 20:17 Jeesus astui ylös taivaaseen eli hänestä tuli samarialaisten ylipappi.
        58 jaa. Pietari astui ylös taivaaseen eli hänestä tuli samarialaisten ylipappi. Niin toteutui Joh 13:36.

Tämä siis löytyy Johannekselta, Tuomaalta, Josefukselta. Ja Tuomaan evankeliumi vahvistaa tulkinnan.

Ristillä tapettiin juutalaisten kuninkaaksi puettu Juudaksen nahkasäkki. Päänä oli hapanviinissä kastettu sieni, joka asennettiin ruo'on avulla leilin suuhun. Tämä Daavidin poika ei sitten ollutkaan juomatuulella.
        Kyllä pitää aika kirkonmies olla, että tulkitsee Johanneksen evankeliumin tarkoittavan, että opettaja murhattiin ristiinnaulittuna juutalaisten kaupungissa ja Jeesuksen oma äiti ja rakkain oppilas olisivat jättäneet hänet yksin verta vuotavana kuolemaan.

Israelin pyhäkkö on teltta, se Jojakimin/Pilatoksen "praetorium".
        Pietari kirjoittaa teltastaan/tabernaakkelistaan (2 Pi 1:14)
        https://biblehub.com/interlinear/2_peter/1-14.htm
        Siis 2. Pietarin kirje on kirjoitettu taivaassa.

Herodes Agrippa oli farisealaisten puolella. Vuonna 44 hän tarjosi Jonatanille Jerusalemin ylipappeutta mutta Jonatan kieltäytyi ja suositteli veljeään Mattiasta. Todennäköisesti tuo on se sama Mattias, jota tällä palstalla paavalistit väheksyvät, se jolle arpa lankesi ja joka oli toiminut Jonatanin apostolina "Juudaksen" asetuttua Samariaan. Joten Mattias nousi Jerusalemin ylipapiksi.

Vuoden 37 pesahina Vitellius nimitti Jonatanin Jerusalemin ylipapiksi, mutta koska Jonatan oli jo tosi Israelin ylipappi, hän näyttäytyi vain kerran ylipapin vaatteissa Jerusalemissa ja Vitellius joutui heti nimittämään hänen tilalleen Teofiluksen, Jonatanin veljen.

Veli Eleasar (Lasarus) oli elossa vielä juutalaissodan alkaessa - hän toimi saganina Jerusalemin temppelissä.

Kaikesta päättäen Jeesuksella oli huumorintajua mutta ennen kaikkea määrätietoisuutta. Hän täytti farisealaisten typeriä ennustuksia ja sai sitä kautta paljon uteliaita seuraajia kuulemaan puhdasta Jumalan sanaa, Jojakimin taivaasta laskeutunutta Ihmisen Poikaa (egyptiksi Moses). Vielä lopuksi hän huvikseen järjesti farisealaisen messiaan ylösnousemuksen ja sai läheisimmät oppilaansa hämilleen. (Joh 20:9) Toora ei opeta juutalaista kuolleiden ylösnousemusta. Tuomaan evankeliumi julistaa sielun katoamattomuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikesta päättäen Jeesuksella oli huumorintajua mutta ennen kaikkea määrätietoisuutta. Hän täytti farisealaisten typeriä ennustuksia ja sai sitä kautta paljon uteliaita seuraajia kuulemaan puhdasta Jumalan sanaa, Jojakimin taivaasta laskeutunutta Ihmisen Poikaa (egyptiksi Moses). Vielä lopuksi hän huvikseen järjesti farisealaisen messiaan ylösnousemuksen ja sai läheisimmät oppilaansa hämilleen. (Joh 20:9) Toora ei opeta juutalaista kuolleiden ylösnousemusta. Tuomaan evankeliumi julistaa sielun katoamattomuutta.

Ja Joh 4:10 paljastaa Jeesuksen oikean nimen: Jonatan, 'Jumalan lahja'. Jonatan ei uskoutunut juutalaisille (Joh 2:24) vaan esiintyi heille esi-isän (Joosua, Nunin poika) nimellä, 'Jumalan pelastuksena'. Sen takia historiankirjoista ei löydy yhteensopivia todisteita Jeesus-nimisestä hengellisestä johtajasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Joh 4:10 paljastaa Jeesuksen oikean nimen: Jonatan, 'Jumalan lahja'. Jonatan ei uskoutunut juutalaisille (Joh 2:24) vaan esiintyi heille esi-isän (Joosua, Nunin poika) nimellä, 'Jumalan pelastuksena'. Sen takia historiankirjoista ei löydy yhteensopivia todisteita Jeesus-nimisestä hengellisestä johtajasta.

Johanneksen evankeliumi ei ole tullut Sinopen laivurilta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottakaa kritisoijat itellenne akka ja viekää vihille, missähän? Missä vaan. Tehkää akkanne kanssa tenavia ja kersoja ja kastakaa heitä. Kasvattakaa heistä kunnon ihmisiä jotka tienaa elantonsa omilla käsillään ja taidoillaan ja tiedoillaan. Tälläisessä muuttotappio ja väkilukutappioitten maassa. Paljon enempi hyötyä, kuin täällä roikkua ja kirjoitella.
        Toki lieventävänä asianhaarana kerron sen, jotta sitä pyhää "omaa aikaakin" täytyy olla.
        Mitä se nyt tämäkään tähän viestiketjuun liittyy kuolleitten henget?
        On sellaisia tahoja, jotka ovat iänpäivän uskoneet yksisarvisiin ja maahisiin. Ja toiset vielä niihin kuolleitten henkiinkin. Jossakin kai nekin ovat, ne henget. Mutta ne ovat niitä saunanlaudejuttuja, ne.
        Ja sehän vie mukanaan minkä antaa viedä. Ja onhan jouluna joulutonttujakin. Syntiä pahinta varmasti sekin. Kuten joulupukki.

Tervejärkisyys on jopa suotavaa, kun Pyhää Raamattua lukee. Ja se sydän. Ja niiden välinen yhteistyö. Kiihkomielisiä uskiksia on kyllä ihan tarpeeksi. Ilman minuakin. Herrani tiedän.

Vastaan itse itselleni, jota teen en juuri milloinkaan. Tulihan sitä Raamattupiiriä, kun vähän potkii.
        Meillä kotona täällä vaimoni kanssa on erinlainen vuorokausirytmi. Toinen illanvirkku ja toinen illantorkku.
        Kirjoitetaan se mitä kirjoitettavaksi annetaan tänään.
        Ihmisillä on vapaus kirjoittaa, ihmisillä on vapaus olla erinlaisia mielipiteitä ja kannanottoja. Kuitenkin apostolipaavali on kirjoittanut monta kirjaa sisältöineen Pyhään Raamattuun. Oli hän sitten millainen mies tahansa. Ehkäpä yksinäinen eläissään. Ei hänkään kuitenkaan tyhmä ollut. Korinttolaiskirjeen 13. luku. Kuka voi tuollaista kirjoittaa? Onko tuo solvausta tai herjaa, vitsiä.
        Usko, Toivo, Rauha, ja Rakkaus. Kuitenkaan tekemättä näistä mitään Jumalaksi. Ei hän nyt kuitenkaan idiootti ollut, kun tuollaisen luvunkin saa aikaiseksi. Se Paavali. Lisätty sitten jälkikäteen Kirjaan tai ei. Koska kaikki käännöksetkään, oli sitten Bibliaa, kirkkoraamattu 38. sovellusta tai paljon aikanaan parjattua 92 sovellusta. Päähenkilöä se ei muuta miksikään. Eikä kiistely johda mihinkään. Mikä noista on paras tai vähemmän paras.
        Elikkä yksi on, joka pysyy muuttumattomana. Oli sitten suomeksi Jeesus, Jumala, Yeshua tai mikä tahansa.
        Kenties Jumalamme nauraa meille? Joskus? Tai ei lainkaan. Taitaa olla vihainen, kuin nasse-setä aikanaan. Ehkäpä.
        Vaimokin miehelle hyvästä. Ja yhteiselo. Sanoohan parjattu Paavalikin...ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Ei se tyhmä mies ollut.
        Maailma on hullu. Se on ollut sitä lähes aina. On pimeyttä. On valkeutta. Ja värikirjoa sieltä väliltä. Kuten tämäkin lauantaiaamu tänään.
        Talvi on tulossa, luonto nukkuu, paitsi havupuut metsikoissään. Jotka ovat ikivihreitä.
        Vähän kuten leutojen ilmastotyyppien vehreät metsäiset maisemat.
        Matkailu avartaa. Kuten sanotaan.
        En kyllä Pohjoisen maan asukkina, oikein äkkiä suuhuni laittaisi paksuja ja valkoisia proteiinipitoisia toukkia puunkuoren välistä. Ja vieläpä ihan tuoreeltaan.
        Mutta jos ei muuta ole!
        " Haitallista ei ole se, mikä menee suusta sisään. Vaan se. Mitä tulee suusta ulos".
        Valkea pitäs ainakin olla. Ja paistinpannu. Sitten voisi alas laskeakin.
        Kuitenkin lopuksi. Keskinäinen kunnioitus on suotavaa ja hyvästä. Jopa rakentavaa. Jos sen antaa olla rakentavaa. Siinäpä se!

- ristitty mies-
        - erilainen ikinuori-

• Anonyymi

Raamattu, ihmisten kirjoittama. Kirkkoisien valitsema. Muitakin kirjoituksia on, ja hyviä. Raamattu uskovaisuus, olisiko se uusi uskonto?

• Anonyymi

Ei raamattua pidä uskoa. Siinä on niin paljon uskomattomia tapahtumia, niitä vaan ei millään ole voinut tapahtua.
      Jostain kumman syystä niille ei saisi nauraa.

• Anonyymi

Minä nauran maailmalle! Minä nauran älykkäille. Jotka tekevät itsestään jumalia ja Jumalaa.
        Viisaille. Historiassa tai tänään. En naura.
        Jokaisessa ihmisessä on viisautta. Edes sen pienen siemenen verran.
        On älykoneita, on älykelloja, on älykkäitä sitä, tuota ja vielä kolmatta ja neljättäkin, tavoitellaan taivaita ja rakennetaan Baabelin torneja ja kuvitellaan olevamme maailmanherroja ja hallitsijoita.
        Mutta oraakkelia ei ole. Viisasta oraakkelia. Joka antaa aina viisaan neuvon ja vastauksen. Viereisen kylän hölmölaisillä oli kuitenkin viisas, joka antoi oivan neuvon. Miten saa valoa tölliin ja mökkiin. Ettei tartte säkillä kantaa.
        Me kaikki ihmiset olemme armahdettuja. Meidän ei tarvitse tietää kaikkea ja kaikkia. Mikä taakka se olisikaan. Ja kauhistus!

Kun ihminen ja ihmisparka on masentunut. Syvästi. Ei sitä innosta käymään tienpäässä edes liikkumassa jokapäivä hakemassa päivän postia. Saattaa eristäytyä. Jopa alkaa pelkäämään ihmisiä. Kukaan ei ole kiinostunut hänen tekemisistään, voinneistaan, edes toimittelemaan hänen kanssaan, edes sitä muutamaa sanaa.
        Ei puututa asioihin. Rukoillaan kyllä porukalla. Mutta ei porukalla päästä käymään. Vaikka kuinka porukalla rukoillaan. Mutta kuitenkin ei tehdä ja panna parastaan.
        Ja tehdä näitä yhdessä. Toimintaa ja rukousta.
        Kuitenkin uskotaan, että usko ilman tekoja on on kuollutta!
        Luetun ymmärtämisen ja myös toiminnan käytännössä perään huudan.
        Älkää unohtako edes sitä hyljeksittyä ja kävelkö ohi, sivu, kuten farisealainen teki.
        Tämänkin voi vääntää vaikka minkälaisiksi kirjoittajan henkilökohtaisiksi ominaisuuksiksi..katkeruudeksi, kaunaisuudeksi, kateudeksi, jopa typeryydeksi.
        Rukoillaan kyllä. Mutta ei tehdä ja puututa, vaikka siihen olisi täydellisesti täysin itsemäärämisvalta. Oli sitten kyseessä kuinka ylemmyydentuntoinen herra tai rouva hyvänsä.
        Taivaanportin ulkopuolella pitkässä penkissä ON AIKAA miettiä, se ei lopu. Mä kun voin olla siellä itekkin. Ja varmasti olenkin. Ennenkuin Pietari tai joku enkeli alkaa esipihalle vieviä avaimia kilistelemään taskussaan.

-ristitty-
        - ) (-

• Anonyymi

Taitaa olla joku väärinkäsitys, moni on käsitellyt lähinnä kirkon vastuuta ja toimintaa nykypäivänä ei niinkään Raamatun sisältöä kyseisellä tasolla. On ikävää käyttää vastakkain asettelua oppisuuntiin vedoten etenkin jos niissä itse lipsutaan.

• Anonyymi

Ei vastakkain asettelua. Oli se sitten henkevää tai hengellistä. Politiikassamme toimii demokratia. Koska parempaakaan ei ole vielä kehitelty. Ja kaiketi on parempi pienempi paha, kuin suurempi. Ainahan voi jalostaa demokratiaa ja muuttaa paremmaksi, ihmisyksilön kannalta ja ryhmittymien ja eriväristen asioitten kannalta ja LUODA yhteistyötä ja SOPUA.

Maapallo on kaunis Tellus avaruusaluksesta katsottuna, otoskuviin uskoen. Sinisine merineen, ilmakehineen ja valkoisine pilvimassoineen. Häikäisevän kaunis ja kirkas! Sahaamme jälkeläisten oksaa. Ja omaamme.
        Neil Armsrong käveli ensimmäisenä kuunpinnalla, näin opetetaan. Ja lähihistoria kertoo sen seikan. Kuitenkin sitäkin on kritisoitu ja eppäilty moneenkin otteeseen.
        En ota kantaa tämänpäivän maailmanpoliittiseen tilanteeseen, sen verran kuitenkin, että pallo on pyöreä. Jossa ihmisten keskenään pitäisi "mahtua" elämään keskenään. Kaikkihan voi vääntää poliittiseksi, jos sitä ihmislajia sattuu olemaan.

En ota kantaa Israelin tilanteeseen, jossa on sodittu jo vuosia, ja vuosia. Me yksinkertaisesti emme asu siellä. Emmekä lue Israelin lehtiä. Suomen lehtiä sentäs meillä on vapaus lukea. Ja uskoa, mitä huvittaa. Saatan olla "hörhö". Mutta ajatteleva sellainen. Rauhanihminen. Rauhaa , jota lähes lukaisat, jos ei kaikki, halajavat, edes sydämensä pohjukassa.

Löysikö muuten Kristopper Columbus Ameriikan? Vaikko se märssykorissa kiikaroiva merimies vahtihukillaan. Tai jokin muu taho? Meille ja mullekkin on opetettu, että löytäjä oli Columbus Kristopper. Mitäpä tuota kritisoimaan tai muuttamaan. Mikä hyöty?

-ristitty-
        -toisinajattelija-
        -ikinuori-

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      58
      6652
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      348
      5733
    3. Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut

samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien
      Maailman menoa
      171
      5355
    4. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      150
      5133
    5. Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen

Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil
      Maailman menoa
      20
      4380
    6. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      46
      3065
    7. Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?

Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema
      Asunnot ja asuminen
      20
      2866
    8. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      28
      2677
    9. Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!

Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2648
    10. Romanttinen ystävänpäivä?

Millainen olisi hyvä ystävänpäivä hänen kanssaan?
      Ikävä
      79
      2306
    Aihe