Tänä päivänä auto pitäisi olla jo pelkkä liikkumisväline

Anonyymi-ap

Auto on ollut jo Suomessakin yli sata vuotta. Huvittaa kun uusia käyttövoimia tulee, niin jo arvostellaan, jotka käyttävät jotain muuta. itse näen että täyssähköauto on vielä hieman hakusessa verrattuna polttikseen, se siitä mitään. En itse lähde arvostelemaan kuka käyttää eri käyttövoimia.
Itse ajattelen, että hybridi on turha vaihe, ja sähköautojen kehitystä odottaen.
Niin kauan ajan Dieselillä kun kehitys kehittyy, ties minne suuntaan.

14

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkään en ymmärrä tätä vouhotusta.
      Kolmevuotiaita käytettyjä täyssähköautoja saa jo edullisesti, mutta
      kukaan ei tiedä, mitä sellaisesta saa vaihdossa, kun mittarilukema
      aikanaan nousee yli 200.000 kilometriin!
      Arvatenkin vähemmmän kuin vastaavasta dieselistä.
      Kävin kaupassa. Vaihtohyvitykset olivat sellaisia, että iItse ajattelin
      vielä jatkaa ajoa MBE- Euro 6-dieselillä, km-lukemalla 191.000.
      Kilometrilukema neljän vuoden kuluttua?
      Ehkä n. 300.000 km.
      Luotan siihen, että kunnossaolevalla isolla dieselmersulla on aina ottajansa.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti autonasi on 18-19 mallin w213.
        Itselläni oli -17 W213 ja pari vuotta sitten siitä sai n. 15000€ vaihdossa 40000€ Teslaan.
        8-9 vuotta vanhalla, 300tkm ajetulla mersulla ei juurikaan ole enää vaihtoarvoa, muutaman tonnin siitä voi joku onneton msksaa.


    • Anonyymi

      Sähköautossa suurin ero polttomoottoriautoon on akku ja moottori. Sähköautossa suurin huoli liittyy akkuun ja sen kestävyyteen. Sähkömoottorit taitavat yleensä kestää auton käyttöiän näkökulmasta ikuisesti. Ajan myötä polttomoottoriautossa suurempia ongelmia voi tulla moottorin ja vaihteiston kestävyyden kanssa. Rungon kulumisessa ei taida olla eroja vaan talvi ruostuttaa molempia.

      Jos osoittautuu että akut kestävät keskimäärin paljon pidempään varsinkin tekniikan kypsyessä kuin on odotettu sähköautojen jälleenmyyntiarvo voi osoittautua varsin hyväksi pidemmän päälle. Yksittäisistä akkujen hajoamisilla on lähinnä arvoa klikkiotsikoina ja tilastolliset määrät ovat ratkaisevat. Harvemmin mutta joskus kirjoitetaan kun joku osti käytetyn auton ja sitten polttomoottori leikkasi kiinni muutaman sata kilometriä liikkeestä ulosajamisen jälkeen.

    • Anonyymi

      Suurin pulma sähköautossa liittyy akustoon !?

      1. Akuston koko !?
      2. Akuston paino !?
      3. Akustoon sitoutunut pääoma !?

      Jos kolahtaa, niin maksaa 15000-40000€ !

      • Anonyymi

        Eihän nuo ole mitään ongelmia.
        Vakuutus korvaa jos ajat kiville ja muuten oikein käytettynä me kestää 20 vuotta ja halpenevat kokoajan ja korjaustoiminta laajenee kovaa vauhtia sitä mukaa kun autot yleistyvät.


      • Anonyymi

        Älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Akkujen hinnat ovat tuollaiset, koska jokainen akku ansaitsee valmistajalle PÄÄSTÖOIKEUKSIA sähköauton muodossa. Siksi nämä firmat laittavat akun hintaan ei pelkästään akun todelliset kulut + voiton yms., vaan myös menetetyn päästöoikeuden arvon. Tästä akusta kun ei voida koskaan valmistaa sähköautoa, joka olisi tienannut näitä polttomoottorifirmoille elintärkeitä päästöoikeuksia.

        Joten, älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo ole mitään ongelmia.
        Vakuutus korvaa jos ajat kiville ja muuten oikein käytettynä me kestää 20 vuotta ja halpenevat kokoajan ja korjaustoiminta laajenee kovaa vauhtia sitä mukaa kun autot yleistyvät.

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?


      • Anonyymi

        Mikä ongelma on akun koko ja paino?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?

        Jos akku saa sellaisen kolhun, että se pitää vaihtaa, niin silloin tulee vakuutus joka kustantaa kulut. Etkö sitä ymmärrä? Nyt oli juuri tutkimus 50ke arvoisista autoista eri voimalinjoilla ja niiden arvon alenemat käytettynä ja niissä ei ollut käytännössä mitään eroa kun kyseessä oli 4 vuotta vanhat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?

        Jokainen miettii ja päättää ottaako millaiset vakuutukset ja sama ongelma on kaikkien voimalinjojen kanssa jos autonsa kolhii kallisti ja kasko puuttuu.


      • Anonyymi

        Mikä ongelma on akun koko jos auto on suunniteltu ja rakennettu sähköautoksi, siellä pohjassa se köllii, eikä pienennä matkustamoa tai tavaratilaa. Painolla ei ole merkitystä kun vääntö ja teho riittää kuitenkin ja painavalla autolla kyyti on vakaata ja pito hyvä.
        Autoon sitoutuu aina pääomaa ja pääosin se on tekniikassa kiinni kaikissa kun kori on periaatteessa saman arvoinen.
        Pojan logiikka pettää kovasti ja vakuutus korvaa akuston jos vahinkoja sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Akkujen hinnat ovat tuollaiset, koska jokainen akku ansaitsee valmistajalle PÄÄSTÖOIKEUKSIA sähköauton muodossa. Siksi nämä firmat laittavat akun hintaan ei pelkästään akun todelliset kulut voiton yms., vaan myös menetetyn päästöoikeuden arvon. Tästä akusta kun ei voida koskaan valmistaa sähköautoa, joka olisi tienannut näitä polttomoottorifirmoille elintärkeitä päästöoikeuksia.

        Joten, älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?

        Voisit mennä opiskelemaan markkinatalouden perusteita hinnan elastisuuden osalta ja tulla sitten selittämään tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?

        Enemmän on kyse siitä, että perinteiset valmistajat ovat erittäin huonoja rakentamaan sähköautoja. Niistä tulee aivan liian kalliita. Autoa kohti saatetaan tehdä jopa 30 t€ tappiota, mikä on aivan järjetöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8346
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      42
      4738
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4391
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      45
      2595
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      98
      1478
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1296
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1246
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1152
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1150
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1090
    Aihe