Tänä päivänä auto pitäisi olla jo pelkkä liikkumisväline

Anonyymi-ap

Auto on ollut jo Suomessakin yli sata vuotta. Huvittaa kun uusia käyttövoimia tulee, niin jo arvostellaan, jotka käyttävät jotain muuta. itse näen että täyssähköauto on vielä hieman hakusessa verrattuna polttikseen, se siitä mitään. En itse lähde arvostelemaan kuka käyttää eri käyttövoimia.
Itse ajattelen, että hybridi on turha vaihe, ja sähköautojen kehitystä odottaen.
Niin kauan ajan Dieselillä kun kehitys kehittyy, ties minne suuntaan.

14

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkään en ymmärrä tätä vouhotusta.
      Kolmevuotiaita käytettyjä täyssähköautoja saa jo edullisesti, mutta
      kukaan ei tiedä, mitä sellaisesta saa vaihdossa, kun mittarilukema
      aikanaan nousee yli 200.000 kilometriin!
      Arvatenkin vähemmmän kuin vastaavasta dieselistä.
      Kävin kaupassa. Vaihtohyvitykset olivat sellaisia, että iItse ajattelin
      vielä jatkaa ajoa MBE- Euro 6-dieselillä, km-lukemalla 191.000.
      Kilometrilukema neljän vuoden kuluttua?
      Ehkä n. 300.000 km.
      Luotan siihen, että kunnossaolevalla isolla dieselmersulla on aina ottajansa.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti autonasi on 18-19 mallin w213.
        Itselläni oli -17 W213 ja pari vuotta sitten siitä sai n. 15000€ vaihdossa 40000€ Teslaan.
        8-9 vuotta vanhalla, 300tkm ajetulla mersulla ei juurikaan ole enää vaihtoarvoa, muutaman tonnin siitä voi joku onneton msksaa.


    • Anonyymi

      Sähköautossa suurin ero polttomoottoriautoon on akku ja moottori. Sähköautossa suurin huoli liittyy akkuun ja sen kestävyyteen. Sähkömoottorit taitavat yleensä kestää auton käyttöiän näkökulmasta ikuisesti. Ajan myötä polttomoottoriautossa suurempia ongelmia voi tulla moottorin ja vaihteiston kestävyyden kanssa. Rungon kulumisessa ei taida olla eroja vaan talvi ruostuttaa molempia.

      Jos osoittautuu että akut kestävät keskimäärin paljon pidempään varsinkin tekniikan kypsyessä kuin on odotettu sähköautojen jälleenmyyntiarvo voi osoittautua varsin hyväksi pidemmän päälle. Yksittäisistä akkujen hajoamisilla on lähinnä arvoa klikkiotsikoina ja tilastolliset määrät ovat ratkaisevat. Harvemmin mutta joskus kirjoitetaan kun joku osti käytetyn auton ja sitten polttomoottori leikkasi kiinni muutaman sata kilometriä liikkeestä ulosajamisen jälkeen.

    • Anonyymi

      Suurin pulma sähköautossa liittyy akustoon !?

      1. Akuston koko !?
      2. Akuston paino !?
      3. Akustoon sitoutunut pääoma !?

      Jos kolahtaa, niin maksaa 15000-40000€ !

      • Anonyymi

        Eihän nuo ole mitään ongelmia.
        Vakuutus korvaa jos ajat kiville ja muuten oikein käytettynä me kestää 20 vuotta ja halpenevat kokoajan ja korjaustoiminta laajenee kovaa vauhtia sitä mukaa kun autot yleistyvät.


      • Anonyymi

        Älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Akkujen hinnat ovat tuollaiset, koska jokainen akku ansaitsee valmistajalle PÄÄSTÖOIKEUKSIA sähköauton muodossa. Siksi nämä firmat laittavat akun hintaan ei pelkästään akun todelliset kulut + voiton yms., vaan myös menetetyn päästöoikeuden arvon. Tästä akusta kun ei voida koskaan valmistaa sähköautoa, joka olisi tienannut näitä polttomoottorifirmoille elintärkeitä päästöoikeuksia.

        Joten, älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo ole mitään ongelmia.
        Vakuutus korvaa jos ajat kiville ja muuten oikein käytettynä me kestää 20 vuotta ja halpenevat kokoajan ja korjaustoiminta laajenee kovaa vauhtia sitä mukaa kun autot yleistyvät.

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?


      • Anonyymi

        Mikä ongelma on akun koko ja paino?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?

        Jos akku saa sellaisen kolhun, että se pitää vaihtaa, niin silloin tulee vakuutus joka kustantaa kulut. Etkö sitä ymmärrä? Nyt oli juuri tutkimus 50ke arvoisista autoista eri voimalinjoilla ja niiden arvon alenemat käytettynä ja niissä ei ollut käytännössä mitään eroa kun kyseessä oli 4 vuotta vanhat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Runoilija !?

        Mahtaako sähköauton kolmas tai neljäs omistaja ottaa autoonsa kaskoa !?

        Tuskin vaan !

        Eli, kun hänellä akusto kolahtaa kunnolla, niin auto romutetaan. Tätä eivät ihmiset ymmärrä !? Tulee vaikuttamaan hyvityshintoihin alentavasti !?

        Jokainen miettii ja päättää ottaako millaiset vakuutukset ja sama ongelma on kaikkien voimalinjojen kanssa jos autonsa kolhii kallisti ja kasko puuttuu.


      • Anonyymi

        Mikä ongelma on akun koko jos auto on suunniteltu ja rakennettu sähköautoksi, siellä pohjassa se köllii, eikä pienennä matkustamoa tai tavaratilaa. Painolla ei ole merkitystä kun vääntö ja teho riittää kuitenkin ja painavalla autolla kyyti on vakaata ja pito hyvä.
        Autoon sitoutuu aina pääomaa ja pääosin se on tekniikassa kiinni kaikissa kun kori on periaatteessa saman arvoinen.
        Pojan logiikka pettää kovasti ja vakuutus korvaa akuston jos vahinkoja sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Akkujen hinnat ovat tuollaiset, koska jokainen akku ansaitsee valmistajalle PÄÄSTÖOIKEUKSIA sähköauton muodossa. Siksi nämä firmat laittavat akun hintaan ei pelkästään akun todelliset kulut voiton yms., vaan myös menetetyn päästöoikeuden arvon. Tästä akusta kun ei voida koskaan valmistaa sähköautoa, joka olisi tienannut näitä polttomoottorifirmoille elintärkeitä päästöoikeuksia.

        Joten, älä koskaan, KOSKAAN, osta sähköautoa firmalta, joka valmistaa myös polttomoottoriautoja.

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?

        Voisit mennä opiskelemaan markkinatalouden perusteita hinnan elastisuuden osalta ja tulla sitten selittämään tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska yritys. Autoon laitetaan sellainen hinta jolla sitä uskotaan saatavan myydyksi ja nyt on sähköautoissa hauska tilanne kun Kiinan valtio on tukenut sähköautojen tuotantoa ja vientiä vastoin kansainvälisiä sopimuksia ja siksi sähköautoja myydään kovin edullisesti. Muistat varmaankin kuinka monia merkkejä ja malleja on alennettu todella isosti viime aikoina?

        Enemmän on kyse siitä, että perinteiset valmistajat ovat erittäin huonoja rakentamaan sähköautoja. Niistä tulee aivan liian kalliita. Autoa kohti saatetaan tehdä jopa 30 t€ tappiota, mikä on aivan järjetöntä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

      KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      91
      11896
    2. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

      IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      106
      9020
    3. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

      Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      109
      4907
    4. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

      Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      36
      4125
    5. Tänään torille

      Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      100
      4124
    6. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

      Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      6
      3906
    7. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

      Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      11
      3699
    8. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

      -toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      69
      3556
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

      , ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      27
      3543
    10. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

      Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      8
      3513
    Aihe