Lemmikkien sairaanhoitomaksujen kohtuullistaminen yksityisellä
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14129
Ihmisen kallein ystävä
https://areena.yle.fi/1-66871381
Kansalaisaloite jota kävin kannattamassa
15
280
Vastaukset
- Anonyymi
Mites luulisit, että tällaista voitaisiin alkaa edistää? Säätelemällä yksityisten yrittäjien hintoja? Käyttämällä verovaroja? :D
Asia on tasan tarkkaan niin, että jos pidät lemmikkiä, maksat sen kulut ihan omista rahoistasi, luovut lemmikistä tai viet sen piikille.
Sokean opaskoira yms. voisi olla ainoa, jonka hoitoa subventoitaisiin. Rakkivero pitäisi palauttaa, vähintään satasen kuussa per rakki, ihan jo ilmastosyistäkin. Iso rakki syö enemmän ruokaa kuin ihminen.- Anonyymi
Kyllä kannattaa joka tapauksessa kannattaa tuota asiaa. Tuleepahan ainakin ihmisten mielipiteet esille. Jos kukaan ei koskaan mitään yritä koska sinun tavallasi alkaa heti epäilemään ja vastustamaan - niin ei mitään muutoksia missään asiassa koskaan saada aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kannattaa joka tapauksessa kannattaa tuota asiaa. Tuleepahan ainakin ihmisten mielipiteet esille. Jos kukaan ei koskaan mitään yritä koska sinun tavallasi alkaa heti epäilemään ja vastustamaan - niin ei mitään muutoksia missään asiassa koskaan saada aikaan.
Ei taida enemmistö haluta, että verovaroista maksetaan naapurin lemmikki-iguaanin hammashoito tai akvaariokalan gluteiiniton erikoisruokavalio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääntelytalous, etenkään ei-välttämättömissä asioissa, joita lemmikkielukat ovat, ei kuulu länsimaiseen yhteiskuntaan.
Suomi velkaantuu yli 10 miljardia per vuosi. Meillä ei ole edes rahaa IHMISTEN terveydenhuoltoon (koska sitäkin tehdään velaksi). Turha edes kuvitella, että elukoita hoidettaisiin verovaroilla.
Kuten aiemmin kirjoitin, ns. seuraelukoille verot. Kadulle paskantavia ja kusevia rakkeja en jäisi kaipaamaan, vaikka jokainen lopetettaisiin.
- Anonyymi
Hurttalaakärin palkkioita nostettava, että loppuu se tarpeeton hoitokierre.
- Anonyymi
Minä kannatin kyseistä kansalaisaloitetta.
- Anonyymi
👍👍👍
- Anonyymi
👍👍👍👍
- Anonyymi
Köyhät
- Anonyymi
💋 Niin. Mitä sitten?
- Anonyymi
Hulluutta maksaa euroakaan. Soppapulikka hoitaa aina vaivat pysyvästi ja ilmaiseksi.
- Anonyymi
Eipä noihin hintoihin pysty vaikuttamaan. Eläinlääkäriasemat ovat rosvoja. Etenkin Evidensia on yksi isommista. Ne houkuttelee asiakkaita käymään vaikkei mitään tarvetta edes olisi. Ne vetoaa, että koira pitää terveystarkistaa joka vuosi ja kirjeen mukaan aikuiselle yli 5 vuotiaalle koiralle pitäisi antaa jokin tehosterokotus. Ei manittu mikä. Mun koiran passissa on merkinnät, että uusintarokotukset pitää uusia lokakuussa 2026. Ne tolleen houkuttelee asiakasta käymään turhan takia, että voivat keksiä sairauksia ja päästä rahastamaan.
Kun kävin rokotuttamassa koirani vuosi sitten, niin huomauttivat, että yhdessä kulmahampaassa on hieman hammaskiveä ja ehdotivat, että ennen joulua se pitäisi poistaa. Ihan varmasti ei poisteta yhdestä hampaasta hammaskiveä. Sehän on koirallekin hirmuinen rasitus, jos yhden pläntin takia se pitää nukuttaa. Ja hinta on tietty se 600-800 euroa.
Tästälähin suosin vaan ja ainostaan jotain yhden tai parin hengen työllistävää eläinlääkäriä.- Anonyymi
Eikä pidäkkään pystyä vaikuttamaan, jokainen maksakoot omien hiirien ja rottien hoitokulut ihan itse... lemmikkejä ei ihminen tarvi. Ei kukaan maksa minunkaan lomamatkoja tai mitä minulla on mistä pitää maksaa. Voisin huolia uuden tuliteräauton, kukahan sen maksaisi mulle??????
- Anonyymi
Kenenkään ei ole pakko pitää lemmikkejä. Silloin ei tarvi maksaa mitään. On oikein että kellä on lemmikki, myös maksaa siitä itse.
Maksatko sinä autoilijoiden autovakuutusmaksun tai bensat, tai veneilijöiden venekulut, tai mökkeilystä kuluvat mökin hoitomaksut?????? Et. - Anonyymi
Minä kannatan, että ette ota lemmikkejä, jos ei ole varaa hoitaa niitä. 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833