ei ole ollut pitkään aikaan kaakaota eikä tuoreita vihanneksi, kurrkua ja tomaattia, eikä salaattia. Niitä ollaan aina toivottu. Nyt tein valituksen ja sanoin jakajille että etsikää kauppa josta saatte tuoretta salaattia ja muita vihanneksia, hedelmiä ja kaakaota. Kahvista emme piittaa se jää aina jakelupisteeseen kun emme sitä juo.
Kolme pistettä ja kuusi kassia eikä missään ollut kaaota ja salaatia. Sit ois voinu olla vielä kananmuniakin, mutta ei. Se riippuu aina kaupoista mitä ne antaa.
No jos ensiviikolla sitte, kun pyrähdetään toiseen kaupunkiin jos sieltä sitte. Hieman saisi katsoa mistä kaupoista ruokaa ottaa että tulisi ihmisten toivomia ruokia. Onneksi sitte saatiin juurttia kuusi purkkia. Muuten oli kassit ihan ok tavaraa, mutta salaatti olisi mitä tykättäs paljon, sillä syömme salateja paljon erilaisia versioita tehden.
Hyvin sitä säästää kun kä ruokajonosta hakemassa, meillä kolme paikkaa missä asioimme viikottain niin ei tarvi kauppaan mennä ostamaan kallista ruokaa, muuta kuin jos haluaa jotain.
Näin me omalta osaltamme vähennämme ruokahävikkiä. kun ei osteta kallista ruokaa kun sitä saa ilmaiseksikin. Autolla sitä sujahtaa nopsasti vaikka minne jakelupisteeseen.
Ärsyttää kun ruokakassissa
42
331
Vastaukset
- Anonyymi
Olet siis siinä onnellisessa asemassa, että voit olla ruokajonossa. Toisilla köyhillä voi esim. olla niin kovat kivut tai muu sairaus, että he eivät pääse ruokajonoon.
- Anonyymi
Saati sitä autoa
- Anonyymi
Minusta pitäisi ruokakassiin voida itse valita tuotteet mitä haluaa. Siitähäb tulee myös hävikkiä jos sinulle tarjotaa sellasta mitä et voi ja pysty syömään. Kassien tarkoitushan on vähentää hävikkiä myös sen ohella että ruokaa saa myös vähävaraiset.
Kyllä pitäisi itse voida vaikuttaa mitä haluaa jakelupisteestä itse ottaa, ainkin joiltain osilta.- Anonyymi
Se mikään ruokakassivalintamyymälä ole
- Anonyymi
Pyydä sinne ruokakassiin salaatinsiemeniä pussillinen ja kasvata salaattisi ikkunalaudallasi tai muussa valoisassa paikassa. Kaakaota et tarvi, juo hopeateetä, eli kuumaa vettä johon sekoitettu maitoa. Sitä muut tosi köyhät juo.
Kurkkua ja tomaattia tähän vuodenaikaan on aivan turha syödä ja ostaa. Vihannekset ja juurekset ovat in tällä kaudella.
Tottakait tiedän että aloituksesi on provo ja halveksit heitä jotka joutuvat jonottamaan ruokakasseja kun sitä rahaa ei kerrassaan löydy yhteiskunnan tukirattaista pudonneelle. Pilkka voi todellakin sattua omaan nilkkaan.- Anonyymi
Eimissään ole kielletty, etteikö ruokakasseja voisi hakea muutkin kuin vähävaraiset. Sehän on tavallaan juuri sitä ruokahävikin vähentämistä.
Ketään ei kielletä myöskän roskien keräämisestä yleisillä paikoilla, eikä auttamisesta...
On outoa että aina pitäisi itsestään antaa jotain, mutta mitään ei itse saa ottaa vastaan. Minä en toimi itse niin, otan mitä saan ja annan mitä voin omistani antaa.Kuten vanhat vaatteet ja astiat vien keräyslaatikoihin. Joten oletan että voin ottaa sitten itse vaikka sitä ruokaa jota ilmaiseksi jaetaan. Siitä en tunne tunne huonoa omaatuntoa, eikä kenenkään muunkaa pitisi tuntea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eimissään ole kielletty, etteikö ruokakasseja voisi hakea muutkin kuin vähävaraiset. Sehän on tavallaan juuri sitä ruokahävikin vähentämistä.
Ketään ei kielletä myöskän roskien keräämisestä yleisillä paikoilla, eikä auttamisesta...
On outoa että aina pitäisi itsestään antaa jotain, mutta mitään ei itse saa ottaa vastaan. Minä en toimi itse niin, otan mitä saan ja annan mitä voin omistani antaa.Kuten vanhat vaatteet ja astiat vien keräyslaatikoihin. Joten oletan että voin ottaa sitten itse vaikka sitä ruokaa jota ilmaiseksi jaetaan. Siitä en tunne tunne huonoa omaatuntoa, eikä kenenkään muunkaa pitisi tuntea.Meillä ainakin tarvitsee olla toimeentulotupäätös sossusta tai diakonilta lappu ennenkuin ruokajaosta kassin saa.
- Anonyymi
Kyllä Prisman vihannesröykkiöstä on saanut aina niin paljon salaattia, kurkkua,
paprikaa, tomaattia sekä avomaan kurkkua kun vaan on halunnut.
Nyt on yhä enemmän niitä -30%-tuotteita, mitkä ihmiset ostaa hanakasti
itselleen, joten sinne jakeluun ei enää riitä kaikkea sitä, mitä himoitaan.
Kun talous kiristyy koko ajan, niin ihmisten ostotottumukset myös muuttuvat
siihen suuntaan, että halvat tuotteet kelpaavat yhä paremmin.
Kohta ollaan menossa siihen, että jakeluun riittää enää leipää, jauhoja sekä
mahdollisesti kauraryynejä hanakoille puurojen keittäjille.
Osaamattomat hakee vaan ärrältä hodarin ja kahvin.- Anonyymi
Hyvä kommentti, pitääpä alkaa katsella sieltä kaupasta niitä ale laareja, vähissä on olleet kun ei ole silmään osuneet tai sitten ne on jo tyhjäksi otettuja. Emme ole käyhiä että rahaa kyllä riittää ruokaan, mutta sanotaanko nin että turha maksaa liikaa, gigantin mainoslause.
- Anonyymi
Täällä S-marketissa on kori, mistä vihannekset, hedelmät 0,60e/kg. Tänään sain Cesar-salaattia, hieno parsakaali, rasia ruusukaalia, nippu banaaneja ja pari omenaa 1,10e. ---Tosin pitää olla ajoissa liikkellä, nopeat syövät hitaat...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kommentti, pitääpä alkaa katsella sieltä kaupasta niitä ale laareja, vähissä on olleet kun ei ole silmään osuneet tai sitten ne on jo tyhjäksi otettuja. Emme ole käyhiä että rahaa kyllä riittää ruokaan, mutta sanotaanko nin että turha maksaa liikaa, gigantin mainoslause.
Täällä ainakin cittarissa on salaattisekoituspussit siellä normaalihyllyssä punalaputettuna. Irtomyynnissä olevia alessa en ole nähnyt, ne menee ilmeisesti jo aamusta. Lidlissä olen nähnyt kassojen läheisyydessä hävikkikasseja ja joissakin kaupoissa on ollut aamulla kuulemani mukaan hävikkilaatikoita. Ne ilmeisesti menee kaupoista sitten suoraan asiakkaille niin ei jää ruokajakoon ollenkaan ja kaikki kaupat ei edes anna ruokajakoon hävikkejä
- Anonyymi
No mutta. Jos se salaatti ei siellä kaupassa kelpaa sinulle miksi se ruokajonossa kelpaa. Sehän on nahistunuttakin
- Anonyymi
Älä ala mustamaalaamaan ruokajakelun tuotteita. Nahistunutta ja mätiä tuotteita välillä löytyy kaupastakin ja homeista leipää.
Joillekin se ruokajakelu on tärkeä, joten ihan hyvä ruokaa sieltä saa. On sielläkin tarkat kriteerit ja elintarvikevirastot käyvät kurkkaamassa miten kylmälaitteet toimii ja miten ruokaa säilytetään, joten olkaamme kiitollisia siitä että vielä on jakeluita jäljellä.
Kyllä se Orpo kohta nekin lopettaa, viis muista kun itse saa ilmaista ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ala mustamaalaamaan ruokajakelun tuotteita. Nahistunutta ja mätiä tuotteita välillä löytyy kaupastakin ja homeista leipää.
Joillekin se ruokajakelu on tärkeä, joten ihan hyvä ruokaa sieltä saa. On sielläkin tarkat kriteerit ja elintarvikevirastot käyvät kurkkaamassa miten kylmälaitteet toimii ja miten ruokaa säilytetään, joten olkaamme kiitollisia siitä että vielä on jakeluita jäljellä.
Kyllä se Orpo kohta nekin lopettaa, viis muista kun itse saa ilmaista ruokaa.Niitä ole mustamaalannut. Jos jotain ei ole, ruokauppaan ostoksille vaan
- Anonyymi
Ei kaikki taakse jätetty edessä löydy. Vihanneksetkaan
- Anonyymi
Ei tule joulupukki , keripukki hyvinkin. Kun edes kaakaota ilmaiseksi saa
- Anonyymi
Kyllä ruokajakelu on tarkoitettu niille, joilla ei ole varaa kaupasta ostaa. Tarviiko noin yksinkertaisesta asiasta edes mainita. Kummallisia provoja täällä on, yritetään saada riitaa aikaiseksi vaikka mistä.
Todella köyhä osaa arvostaa niitä tuotteita. Teetä voi juoda myös siten, että samaa teepussia käyttää muutaman päivän, ei tarvi hopeateetä juoda.
Kahvia tai kaakaota on vaikeampi siten juoda. Mutta tarviiko aikuiset kaakaota?
Ja käyttäkää juureksia, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, selleriä, perunaa.
Niistäkin saa hyvää syötävää.- Anonyymi
Meinaatko, että ei ole ruokahävikistä kyse jos ruokajakelusta jää puolet hakematta? Hävikkökö syntyy sinusta vaan kaupoissa ja kotona? Jos ruokaa heitetään jakelussa pois, niin se on täysin oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko, että ei ole ruokahävikistä kyse jos ruokajakelusta jää puolet hakematta? Hävikkökö syntyy sinusta vaan kaupoissa ja kotona? Jos ruokaa heitetään jakelussa pois, niin se on täysin oikein.
Ei se kauppa ja kauppias mikään Kela tai sosiaalitoimisto ole.
Olisi kannattanut äänestää toisin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kauppa ja kauppias mikään Kela tai sosiaalitoimisto ole.
Olisi kannattanut äänestää toisinKuka täällä on niin väittänytkään. Johonkinhan olisi hyvä ne hyvät elintarvikkeet antaa ettei mene sinne roskiin, se roskis on suurin hävikin tekijä.
Sorry, en ole ksokaan äänestänyt enkä tule äänestämään. Joten vika ei ole minussa, valehtelijat ei ole minun suosiossani. Politiikassahan valehtelu on ammatti, ilman sitä kukaan ei pysty sitä työtä tekemään, jos sitä nyt työksi voi sanoa. Kännissä pätetään, ja matkustellaan ja käytetään veronmaksajien rahoja. Onneksi en työlläni tuota veroja, vaan elän kuin he, tositen rahoilla.
- Anonyymi
Niimpä ei kaupat mitään hyväntekijöitä ole vaan liiketoimintaa että ihmiset ostaa ja onhan nyt ale tuotteet.Ei mitään tarvis mennä kaupoista ruokajakeluihin.
- Anonyymi
No eiminusta on yks lysti saako köyhtä ruokaa vai ei, mä ite saan kuitenkin kaiken mitä tarviin. Olkoot syöättä, jos ei osaa itse sitä hommaa niin voi että on avuttomia. Typerää olettaa että käyhä anelemalla saisi ilmaiseksi kaiken, jos ei oo rahaa niin sitten ei ole, se on niiden oma vika.
Ruoka on tarkoitettu ihmisille jotka ovat upeita ja kauniita ja heillä on rahaa.
- Anonyymi
Ruokansa eteen täytyy tehdä jotain niin ei se mikään automaatti ole että tuosta vaan jaetaan ilmaiseksi.Kautta aikain eim, puliukkoja on autettu kun laittavat viimeistä centtiä myöten rahat alkoholiin.Mitä joku toimeentulotukea saava enään tarvii jotain ruoka avustusta.Ruokajakelut toimii ilmaisen ämpärin tavoin.
- Anonyymi
Kuka niin sanoo= Ei meidän ainkaan tarvi tehdä. me ahetaan ruokajosta sieltä saa reippasti ilmaista ruokaa, ja kelasta tulee ja tt tuesta rahaa, mitään ei tehdä muuta kuin kotihommia. Se riittää hyvin.
Onko sulle annettu säännöt ettet saa ruokaaellet tee mitään??? Surullista, aika outoja sääntöjä.
Etkö saa vaatteitakaan ellet tee jotian tai mennä vessaan tai puhua jos et tee totain sen eteen??? Hurja toiminta juttuja teillä.
No se on sun tapa elä, meillä taas toinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka niin sanoo= Ei meidän ainkaan tarvi tehdä. me ahetaan ruokajosta sieltä saa reippasti ilmaista ruokaa, ja kelasta tulee ja tt tuesta rahaa, mitään ei tehdä muuta kuin kotihommia. Se riittää hyvin.
Onko sulle annettu säännöt ettet saa ruokaaellet tee mitään??? Surullista, aika outoja sääntöjä.
Etkö saa vaatteitakaan ellet tee jotian tai mennä vessaan tai puhua jos et tee totain sen eteen??? Hurja toiminta juttuja teillä.
No se on sun tapa elä, meillä taas toinen.Jahas siinä on taas tapaus kun lapsena et koskaan nähnyt kun vanhemmat lähti töihin voi voi ps,jatka samaan tahtiin.Päihdeongelmaisena haet ruokia jakeluista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas siinä on taas tapaus kun lapsena et koskaan nähnyt kun vanhemmat lähti töihin voi voi ps,jatka samaan tahtiin.Päihdeongelmaisena haet ruokia jakeluista.
Siis en nähnyt, kyllä mulla on näkevät silmät ollut aina. Arvailu onkin sun harrastus, työ ja intohimo, mutta se on sun oma valinta. Myös tämä riidan haasto on sun erikoisalaasi. Onneksi täällä on usea jo ymmärtänyt ettei sulle kannata vastata, kun haastat riitaa joka asiasta ja sanasta, ja tuo ARVAILULEIKKI, on omaa laatuaan!!!
Mutta viihdytä sinä itseäsi noilla, ei ihme ettei sulla ole ystäviä kun täällä pitää naljailla ja arvailla muiden elämää... voi voi... heikot on sullekin kortit annettu.
- Anonyymi
Siinäpä taas yhden veronmaksajia riistävän tilitys!!
On se vaan hienoa elää toisten ansioilla, eikö??!!- Anonyymi
Kyllä, mutta ei sitä niin ajattele. Kela ja eduskunta on se mahdollistanut niin kaikkihan sitä käyttää, eduskuntaliset itsekkin, vetlee verottomia etuuksia joka ikinen päivä.Raha kuuluu kaikille.
Ei sitä ajattele et elää muiden rahoilla, kun ne rahat otetaan veroina, niin ei ne ole sen veronmaksajan rahoija ne on yhteiskunnan rahoja joista aetaan sitten heille jotka tarvii, ja tarvitsijoita on. Sinäkin saat etuuksia kelasta.
Mutta juu, on mukavaa, kivampi olla kotona kun rahaa tulee.
- Anonyymi
Kohta lähdetään Prismaan. Siellä voi olla laputettuna jopa Wieninleikettä, mitä on rohmuttava ainakin muutama paketti pakkaseen, niin saa taas herkutella.
Kaupassa pitää kävellä oikeaan aikaan ja silmät auki, niin saa hyviä tarjouksia.
Poistolaarit pitää tutkia huolella niin saa rahoilleen reilusti ostovoimaa.- Anonyymi
Oletkos kävellyt kaupassa yleensä silmät kiinni, vai mistä moinen idea?
- Anonyymi
Me lähdemme vkl:na Pariisiin ostoksille. Ei käytetä mitään halpakauppoja ja prismoja! Me ollaan niin hienosto perhe että asioidaan usein pariisissa ja italiassakin. Tietysti omalla suihkarilla mennään.
- Anonyymi
Mielummin prismaan ostoksille ja maksaa omilla rahoilla,ostaa leivän mistä pitää.Köyhyyspalstaa kun lukee niin tulee sellainen kuva ettei joillakin ole rahaa koskaan vaikka toimeentulotukea saavat.Helposti päihde ja peliriippuvainen.
- Anonyymi
Miksi luet? Oma on vikasi jos saat erilaisia kuvia asioista ja itsestäsi. Kyhä olet kuitnekin koska luet, unelmoit vaan paremmasta elämästä. Jos olet helposti viinaan menevä, niin nyt olisi varmasti korkea aika sunmuuttaa suuntaa. eikä roikkua kaduilla kerjäämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luet? Oma on vikasi jos saat erilaisia kuvia asioista ja itsestäsi. Kyhä olet kuitnekin koska luet, unelmoit vaan paremmasta elämästä. Jos olet helposti viinaan menevä, niin nyt olisi varmasti korkea aika sunmuuttaa suuntaa. eikä roikkua kaduilla kerjäämässä.
Mene yksin kirkkoon mutta älä riitaannu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene yksin kirkkoon mutta älä riitaannu.
ouluna meen kirkkoon, en yksin vaan perheen kanssa. Jouluna meen myös kauppaan ja hautuumaalle, ja lapsien pereiden luokse. Meen moneen paikkaan.
- Anonyymi
Sattuu olemaan rahaa kauppareissuja varten niin menkääpäs nyt äkkiä jonottaan jakeluihin että saatte makaronia.
- Anonyymi
Eikö sitä kaupasta saa? Miksi ei?
- Anonyymi
Tämä on aivan älyttömän nolo provo trollaus.
Eivät ruokakassien jakajat valitse tuotteita liikkeistä, vaan jakavat mitä saavat.
Miksi kukaan tekisi valitusta ilmaisesta asiasta?
Onneksi oikeat avun tarvitsijat ovat onnellisia mitä saavat, koska muuten tämä vapaaehtoisuus työ loppuisi kuin seinään.
Mutta minkä ihmeen takia kukaan on näin kateellinen vähäosaisille, että kirjoittaa tälläistä roskaa edes trollauksena? Ainakaan tervettä tämä ei ole.- Anonyymi
Se onkin valitettavaa ettei voi. On kannettava kotiin ruokaa, mikä menee roskiin kun ei voi syödä. Se jos mikä on hävikkiä aiheuttavaa. Mutta onneksi se hakija ei ole maksanut siitä että saa ilmaiseksi, niin ei haittaa vaikka heittääkin ruuat pois jota ei voi syödä. Turha sitten valittaa siitä että ruoka menee roskiin.
Jokaisen pitäisi voida valita mitä syö, nekin jotka menee roskiin olisi ollut hyvää ruokaa sellaiselle joka niitä voisi syödä. Annatko sinä keliaakikolle ruisleipää tai viljatuotteita, vaikkei pysty sitä syömään tai lakt. annat maitotouotteita joista tulee kipeeksi? Esimerkiksi????
Jos kaksi litraa maitoa menee kotona suoraan roskiin, kun ei voi juoda maitoa, se olisi ollut hyvä jollkkein joka voi juoda sitä. Outoa sun jatusmaailmasi.
Kyllä valittaa voi asiasta kuin asiasta, myös leipäjonossa. Se ei ole paikka missä ei saa valittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin valitettavaa ettei voi. On kannettava kotiin ruokaa, mikä menee roskiin kun ei voi syödä. Se jos mikä on hävikkiä aiheuttavaa. Mutta onneksi se hakija ei ole maksanut siitä että saa ilmaiseksi, niin ei haittaa vaikka heittääkin ruuat pois jota ei voi syödä. Turha sitten valittaa siitä että ruoka menee roskiin.
Jokaisen pitäisi voida valita mitä syö, nekin jotka menee roskiin olisi ollut hyvää ruokaa sellaiselle joka niitä voisi syödä. Annatko sinä keliaakikolle ruisleipää tai viljatuotteita, vaikkei pysty sitä syömään tai lakt. annat maitotouotteita joista tulee kipeeksi? Esimerkiksi????
Jos kaksi litraa maitoa menee kotona suoraan roskiin, kun ei voi juoda maitoa, se olisi ollut hyvä jollkkein joka voi juoda sitä. Outoa sun jatusmaailmasi.
Kyllä valittaa voi asiasta kuin asiasta, myös leipäjonossa. Se ei ole paikka missä ei saa valittaa.Mene itse kyseiseen toimintaan vapaaehtoiseksi, niin opit paljon. Mikään ei estä sitä. Olen itse toiminut vapaaehtoisena, joten tiedän mistä puhun.
Ensinnäkin, ilman ruokapussia ensimmäiset rohmuavat kaiken.
Toisekseen systeemi on huomattavasti nopeampi valmiin kassin kanssa.
Kai ymmärrät, että kyseinen ruoka on menossa roskiin joka tapauksessa? On tuotteita, joita äärimmäisen harva haluaa. Jos ei kelpaa niin heität roskiin, koska sinne se on menossa kuitenkin.
Ei siinä satojen tai tuhansien ihmisten jonosta ruveta miettimään ruuan sopivuutta. Henkilö voi jakaa sen haluamattoman ruuan sairauden takia vaikka naapurille.
Sinun kaltaisten ihmisten takia ruuan jakelu paikkoja on lopetettu. Kun ihmiset eivät arvosta ilmaista apua, niin olkoon ilman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä valittaa voi asiasta kuin asiasta, myös leipäjonossa. Se ei ole paikka missä ei saa valittaa.Jos allergioita niin sillon ostaa itse kaupasta.Toki gluteenittomat kalliita.
- Anonyymi
Jaa oikeutettu oikeen saamaan jakeluruokia niin mitkä onkaan tulot ja sitten se mihin rahat menny.Alkoholiin,peleihin tietysti. Ruokajakeluista kun joskus näytetään kuvaa niin ylipainoisia ihmisiä paljon juupa juu nälänhätä.Kehitysmaassa saat avustuksena kupillisen riisiä juu tuolla pärjäät hyvin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138