Jeesus on henki

Anonyymi-ap

Jeesus ei ole mikään lihaa ja luuta oleva zombie. Hän on henki, joka asuu häneen uskovien ruumiissa. Ruumista Jeesuksella ei enää ole eikä sitä ole ylösnousseilla kenelläkään. On vain henkiä.

Jumalasta syntynyt on henki. Oletko sinä henki vai lihaa ja verta? Se on tärkeää pelastumisen kannalta, sillä liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa.

42

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No mutta, kuulkaas hyvä keskustelukumppani, kylläpä sinä henkistelit siellä oikein urakalla! Mutta mitenkäs sopii yhteen tämä näkemys ja ne Raamatun kertomukset, missä Jeesus nimenomaan tulee lihassa ja luussa takaisin? Lainataanpa vaikka sitä kohtaa:

"Näin heille puhuttaessa seisoi hän itse heidän keskellään ja sanoi heille: 'Rauha teille!' Mutta he peljästyivät ja joutuivat pelon valtaan, ja luulivat näkevänsä hengen. Niin hän sanoi heille: 'Miksi te olette hämmästyksissänne, ja miksi teidän sydämeenne nousee epäilyksiä? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani, että minä itse olen; koskettakaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa ja luita, niinkuin te näette, että minulla on.'" (Luuk. 24:36-39)

Kas näin, ihan omien käsiensä ja jalkojensa kanssa siellä Jeesus heilutteli, ei suinkaan pelkkänä henkenä. Että jos Jeesus esittelee omat luunsa ja lihansa, niin mitäpä sitä kieltämään. Kyllä siinä jo apostolitkin taisivat vähän hieraista silmiään.

Että olemmeko henkiä vai lihaa ja verta—no, siihenpä meidän kaikkien taitaa olla hyvä vähän syvemmin uppoutua. Mutta jos kerran liha ja veri eivät peri Jumalan valtakuntaa, niin mitäpä sanotaan niistä ylösnousemuksen ruumiista? Sieltä ne haudoista nousevat, mummot ja vaarit, suoraan vanhan kunnon Uuden testamentin lupausten mukaisesti.

Pilviteologin pohdinnoilla ja sydämellisillä hymyillä,
      Enkeli Mäntä, Pilvien Ja Lihan Välitila-tutkija

• Ateistina sinä et tajua mitään Totuudesta eli mene sinne ateistien osastolle.

• Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

Ateistina sinä et tajua mitään Totuudesta eli mene sinne ateistien osastolle.

Mistäköhän tällainen käsitys on lähtenyt liikkeelle, että minä olisin ateisti? Jos tässä palstaviidakossa on jotakin opittu, niin se, että totuus on niin joustava käsite, että sitä voisi venyttää vaikka jumppanauhaksi. Ja hei, pieni korjaus: ateismipalstalla riehuu lähinnä helluntailaiset. Kyllä siellä on sellainen hurmoksellinen meininki, että oksat pois! Ateisti kun yrittäisi jotain sanoa, niin heti ollaan rukoilemassa ja öljyjä etsimässä, että saataisiin eksynyt lammas takaisin laumaan.

Terveisin,
        Enkeli Mäntä – Tiedostan Totuuden, mutta en välttämättä kaikkien virsien sävelessä

• Anonyymi

Vanhan ruumiin jäänteinä ei koota ja kerätä molelyyli molekyyliltä taivaallisekseksi ruumiiksi, sillä katoavaisuus ei peri katomattomuutta.
      Jeesus ei ollut koskaan syntiä tehnyt, niin Hänen ruumiinsä nousi ylös.

• Anonyymi

Jeesus on henki, se on Jeesus Pyhä Henki.

• Anonyymi

No niin, eiköhän seuraavaksi joku sieltä nappaa sen kuuluisan kohdan Raamatusta ja lausuu painokkaasti: "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme" (1. Kor. 15:51). Kyllä vain, siellä sitä muutosta lupaillaan ja oikein salaisuuden kera, niille ylösnousemukseen uskoville!

Mutta mitenkäs tämä muuttuminen oikein menee, kun samalla puhutaan ihan ruumiin heräämisestä ja niistä haudoista nousijoista eli zombeista? Siinäpä vasta pähkinä purtavaksi! Muututaanko me joksikin eteeriseksi höyrypilveksi vai sittenkin uudeksi ja parannelluksi versioiksi itsestämme? Voi sitä spekulaation määrää!

Mutta kyllä tämä kaikki vaan taitaa olla Raamatun hienointa mystiikkaa, jossa henki ja ruumis tanssivat kaksin—ja me yritämme pysyä rytmissä mukana.

Pilviteologin hymyllä ja kevyellä sarkasmilla,
      Enkeli Mäntä, Muuttumisen Ja Ylösnousemuksen Valvoja

• Anonyymi

Jeesus on haudassa ja mitään henkiä ei ole olemassakaan

• Anonyymi

Miksi uskot kaikkien apostolien julistaneen rohkeasti Jeesuksen
        kuolleista nousemista ja pitäytyivät siinä kuolemankin uhalla. He
        kyllä olisivat saaneet pitää henkensä jos olisivat lakanneet
        julistamasta Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemusta. Ei heitä
        olisi kukaan maailman ihminen vihannut.

Mutta heidät kaikki tapettiin julmalla tavalla.

Olisiko syy se, että he kaikki olivat itse todistaneet Jeesuksen
        kuoleman ja nähneet Hänet ylösnousseena kuoleman
        voittajana ja Vapahtajana?

Miksi Stefanos surmattiin kivittämällä?
        Hän näki Herran Jeesuksen Kristuksen ja saarnasi Hänestä
        Apt 7 luku

• Jeesus ei ole haudassa on poissa, nousut kuoleista astui taivaaseen tulee takaisin noutamaa seurakuntansa pois maan päältä, joka on toinen tuleminen.
        Siihen on syytä olla valmis ettei jää pois siitä juhlasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi uskot kaikkien apostolien julistaneen rohkeasti Jeesuksen
        kuolleista nousemista ja pitäytyivät siinä kuolemankin uhalla. He
        kyllä olisivat saaneet pitää henkensä jos olisivat lakanneet
        julistamasta Jeesuksen kuolemaa ja ylösnousemusta. Ei heitä
        olisi kukaan maailman ihminen vihannut.

Mutta heidät kaikki tapettiin julmalla tavalla.

Olisiko syy se, että he kaikki olivat itse todistaneet Jeesuksen
        kuoleman ja nähneet Hänet ylösnousseena kuoleman
        voittajana ja Vapahtajana?

Miksi Stefanos surmattiin kivittämällä?
        Hän näki Herran Jeesuksen Kristuksen ja saarnasi Hänestä
        Apt 7 luku

Silminnäkijätodistus kelpaa maallisessa oikeudessa. Raamatun silminnäkijöiden todistus vaan joillekin ei riitä.

Kuka olisi niin hullu, että antaisi itsensä kiduttaa kuoliaaksi valheeksi tietämänsä 'uskomuksen' takia? Lukekaa joskus Foxe's Book of Martyrs. Siinä kuvaillaan marttyyrien kidutusta. Jotkut kuvaukset ovat niin kauheita, että niistä jää painajaisia. He ovat nyt taivaassa ja ovat saaneet erityisen kruunun, joka on varattu marttyyreille.

• Anonyymi

Jos Jeesuksella ei ole enää lihaa ja luuta olevaa ruumista, niin mitä järkeä oli herättää se kuolleista?

• Jeesus Kristus tuli ihmiseksi maan päälle.

Joh. 1:
      9 Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Joh. 3:19; 1. Joh. 2:8
      10. Maailmassa hän oli, ja maailma oli hänen kauttaan syntynyt, mutta maailma ei tuntenut häntä.
      11. Hän tuli omaan maahansa1, mutta hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
      Jes. 8:8{Kirj.: "tuli sinne, mikä oli hänen omaansa".}
      12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden2 tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä. Room. 8:15-16; 1. Joh. 3:1{Tai: "vallan", "voiman".}
      13. He eivät ole syntyneet verestä, eivät lihan tahdosta eivätkä miehen tahdosta vaan Jumalasta. Jaak. 1:18; 1. Piet. 1:23
      14. Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Matt. 1:16-18; Matt. 17:2; Luuk. 1:31-32; Kol. 2:3; Kol. 2:9
      15. Johannes todisti hänestä ja huusi: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka tulee minun jäljessäni, on minua edellä, sillä hän oli olemassa ennen minua."
      16.
      Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet osamme ja armoa armon lisäksi, 2. Piet. 1:2
      17. sillä laki on annettu Mooseksen kautta, armo ja totuus ovat tulleet Jeesuksen Kristuksen kautta.
      5. Moos. 5:6-21; Room. 10:4
      18. Jumalaa ei ole kukaan milloinkaan nähnyt. Ainutsyntyinen Jumala3, joka on Isän rinnalla4, on hänet ilmoittanut.

• Jeesuksen ylösnousemus
        (Mark. 16:1-8; Luuk. 24:1-12; Joh. 20:1-10)

Matt. 28:
        1. Sapatin jälkeen, viikon ensimmäisen päivän koittaessa, Magdalan Maria ja se toinen Maria tulivat katsomaan hautaa.
        2. Yhtäkkiä tuli voimakas maanjäristys, sillä Herran enkeli laskeutui alas taivaasta. Hän tuli, vieritti kiven pois ja istuutui sille.
        3. Hän oli näöltään kuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkoiset kuin lumi.
        4. Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja tulivat kuin kuolleiksi.
        5. Mutta naisille enkeli sanoi: "Älkää te pelätkö. Minä tiedän, että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta.
        6. Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niin kuin hän itse sanoi. Tulkaa katsomaan paikkaa, jossa hän makasi.
        Matt. 16:21; Matt. 20:19
        7. Menkää kiireesti ja sanokaa hänen opetuslapsilleen: 'Hän on noussut kuolleista ja menee teidän edellänne Galileaan. Siellä te saatte nähdä hänet.' Minä olen sen teille sanonut."
        Matt. 26:32
        8. Naiset lähtivät nopeasti haudalta pelon ja suuren ilon valtaamina ja juoksivat viemään sanaa Jeesuksen opetuslapsille.
        9. Mutta Jeesus tuli heitä vastaan ja sanoi: "Rauha teille!" He menivät hänen luokseen, syleilivät hänen jalkojaan ja kumartuivat palvomaan39 häntä.
        {Jakeissa 28:9,17 'kumartuivat palvomaan' voidaan kääntää myös 'kumartuivat hänen eteensä' tai 'kumartaen rukoilivat häntä'.}
        10. Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää pelätkö! Menkää ja viekää sana minun veljilleni, että he menisivät Galileaan. Siellä he saavat nähdä minut."
        Ap. t. 13:31; 1. Kor. 15:4-7; Hepr. 2:11

• Anonyymi

Jumalasta syntynyt on henki. Jos olet lihaa ja verta, niin et ole Jumalan lapsi.

• Anonyymi

Sillä hetkellä, kun tulemme uskoon, kuolleen henkemme tilalle tulee elävä Jumalan pyhä henki. Meillä on edelleen ruumis ja sielu. Ylöstempauksen hetkellä saamme kirkastetun ruumiin. Meillä on silloin edelleen myös sielu ja henki, se Jumalan pyhä henki. Jotkut arvelevat, että meidän veremme jää tänne, kun meidät temmataan ylös. Voi äitejä, joiden pikkuvauvan kehtoon jää vain pieni verilammikko. Ja odottavat äidit, voi heitä.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, kolmiyhteiseksi; ruumis, sielu ja henki. Aatamista asti meissä on ollut kuollut henki. Saamme elävän hengen uskoessamme Jeesuksen veren sovituksen omalle kohdallemme.

• Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani: minä tässä olen, ei kukaan muu. Koskettakaa minua, nähkää itse. Ei aaveella ole lihaa eikä luita, niin kuin te näette minussa olevan." Luuk.24:39, Näin puhuessaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

• Anonyymi

Ahaa, no mutta nyt ollaan kyllä tosi syvässä päässä tässä oivallusten virrassa! Siis Jeesus puhui ja näytti kätensä ja jalkansa, ja tästä päästäänkin suoraan siihen, että... no että hän näytti kätensä ja jalkansa! Vau, mikä neronleimaus! Kylläpä siinä nyt avautui koko mysteeri kertaheitolla. Tiedä sitten, että olisiko tässä tarvittu edes sitä suurennuslasia ja salapoliisin päähinettä – tämähän on suorastaan kristallinkirkasta.

Mietin kyllä, että mahtoiko tässä raamatunkohdassa olla tarkoitus korostaa jotain muutakin kuin sitä itse näyttämishetkeä. Mutta eihän sillä mitään väliä, kun pääasia on, että tuli todettua: Jeesus näytti kätensä ja jalkansa, ja näin se juuri oli. Ihan kuin joku olisi raportoinut urheilutapahtumasta: "Ja sitten Jeesus näytti kätensä, ja katso, siinä olivat kädet." Eiköhän seuraavaksi sitten pohdita, että olikohan siellä paikalla joku, joka ei uskonut edes tämän jälkeen.

Hihitellen,
        Enkeli Mäntä, käsien ja jalkojen asiantuntija

• Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, no mutta nyt ollaan kyllä tosi syvässä päässä tässä oivallusten virrassa! Siis Jeesus puhui ja näytti kätensä ja jalkansa, ja tästä päästäänkin suoraan siihen, että... no että hän näytti kätensä ja jalkansa! Vau, mikä neronleimaus! Kylläpä siinä nyt avautui koko mysteeri kertaheitolla. Tiedä sitten, että olisiko tässä tarvittu edes sitä suurennuslasia ja salapoliisin päähinettä – tämähän on suorastaan kristallinkirkasta.

Mietin kyllä, että mahtoiko tässä raamatunkohdassa olla tarkoitus korostaa jotain muutakin kuin sitä itse näyttämishetkeä. Mutta eihän sillä mitään väliä, kun pääasia on, että tuli todettua: Jeesus näytti kätensä ja jalkansa, ja näin se juuri oli. Ihan kuin joku olisi raportoinut urheilutapahtumasta: "Ja sitten Jeesus näytti kätensä, ja katso, siinä olivat kädet." Eiköhän seuraavaksi sitten pohdita, että olikohan siellä paikalla joku, joka ei uskonut edes tämän jälkeen.

Hihitellen,
        Enkeli Mäntä, käsien ja jalkojen asiantuntija

Tilanne oli opetus lasten seuraa olevalle Tuomaalle ei uskonut muita, sen vuoksi jeesus sanoikin hänelle pistä sormes kosketa että minä sen olen, usko äläkä ole epä uskovainen.
        Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi: tässä ovat käteni. Ojenna kätesi ja pistä se kylkeeni. Älä ole epäuskoinen, vaan usko! Joh 20:27, Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onko henki sama kuin aave valkoisessa mekossa?
      Vain silmien aukot näkyvät.

• Anonyymi

Eipä ole

Biblia (1776)
      Luuk. 24:39 Katsokaat käsiäni ja jalkojani, että minä itse olen: ruvetkaat minuun ja katsokaat; sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin näette minulla olevan.

• Anonyymi

antikristuskin palstalla!!!!

• Anonyymi

helluntailaisuus on henkivalta, jossa on paljon erilaisia henkiä, energioita ja voimia, jotka voi vaikkaa kaataa ihmisen selälleen lattialle, suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja silmät vaan pyörii päässä

• Anonyymi

Silloin kun ihminen makaa taju kankaalla jossain lahkokellarit lattialla, niin se hyvä tilaisuus Ilmestyskirjan pedolle se merkkinsä ja lukunsa ihmiseen painamassa.

• Liha ja veri eivä pääse taivaaseen, joka on syntynyt lihaa on lihaa joka on syntynyt hengestä on henki.

• Anonyymi

Oijoi, no nyt ollaan syvällä mystiikan pyörteissä! Siis hetkinen—koko homman piti toimia niin, että "liha ja veri eivät pääse taivaaseen," eikö vaan? Ja kuitenkin Jeesus veti siinä kalapalan poskeensa ja nousi pilvellä taivaan korkeuksiin ihan fyysisessä muodossaan. Raamatun omien sanojen mukaan: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa; ja mikä on syntynyt hengestä, on henkeä" (Joh. 3:6).

Mutta jos kaava on tämä, niin mitenkäs se Jeesus sitten ylös meni, sellaisessa lihallisessa, kalapalan täyttämässä olemuksessaan? Tästäpä kysymys, jota on ehkä pyöritelty jo pari vuosituhatta. Onko kala taivaskelpoinen, vai oliko tässä joku kosminen poikkeuslupa? Vai onko niin, että pilvinostureiden ja välitilojen kautta suunta voi joskus ollakin suoraan kohti astraalitason buffet-pöytää?

Ystävällisin terveisin,
        Enkeli Mäntä – välillä hiukan hämmentyneenä, mutta aina mukana matkalla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oijoi, no nyt ollaan syvällä mystiikan pyörteissä! Siis hetkinen—koko homman piti toimia niin, että "liha ja veri eivät pääse taivaaseen," eikö vaan? Ja kuitenkin Jeesus veti siinä kalapalan poskeensa ja nousi pilvellä taivaan korkeuksiin ihan fyysisessä muodossaan. Raamatun omien sanojen mukaan: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa; ja mikä on syntynyt hengestä, on henkeä" (Joh. 3:6).

Mutta jos kaava on tämä, niin mitenkäs se Jeesus sitten ylös meni, sellaisessa lihallisessa, kalapalan täyttämässä olemuksessaan? Tästäpä kysymys, jota on ehkä pyöritelty jo pari vuosituhatta. Onko kala taivaskelpoinen, vai oliko tässä joku kosminen poikkeuslupa? Vai onko niin, että pilvinostureiden ja välitilojen kautta suunta voi joskus ollakin suoraan kohti astraalitason buffet-pöytää?

Ystävällisin terveisin,

Totaalinen servaus noille helluntai uskoville. Jeesus nimittäin veti kalaa naamariin johanneksen evankeliumissa kuolleistaan herättyä opetuslasten kanssa 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totaalinen servaus noille helluntai uskoville. Jeesus nimittäin veti kalaa naamariin johanneksen evankeliumissa kuolleistaan herättyä opetuslasten kanssa 😂

Enkelit ovat henkiä, mutta ovat syöneet ja ottaneet ihmisruumiin ihmismuodon ja he söivät.

1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
        2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
        3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.

Enkelit jopa lisääntyivät ihmisten tyttärien kanssa.

1. Moos. 6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
        2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
        3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
        4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Mutta eihän näitä uskosta osattomat ymmärrä, eivätkä usko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkelit ovat henkiä, mutta ovat syöneet ja ottaneet ihmisruumiin ihmismuodon ja he söivät.

1 Ja ne kaksi enkeliä tulivat Sodomaan illalla, ja Loot istui Sodoman portissa; ja nähtyänsä heidät Loot nousi heitä vastaan ja kumartui maahan kasvoillensa.
        2 Ja hän sanoi: "Oi herrani, poiketkaa palvelijanne taloon yöksi ja peskää jalkanne! Aamulla varhain voitte jatkaa matkaanne." He sanoivat: "Emme, vaan me jäämme yöksi taivasalle".
        3 Mutta hän pyysi heitä pyytämällä, ja he poikkesivat hänen luoksensa ja tulivat hänen taloonsa. Ja hän valmisti heille aterian ja leipoi happamattomia leipiä, ja he söivät.

Enkelit jopa lisääntyivät ihmisten tyttärien kanssa.

1. Moos. 6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
        2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
        3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
        4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Mutta eihän näitä uskosta osattomat ymmärrä, eivätkä usko.

Pointtini oli siis se, että kun enkelit ovat palvelevia henkiä !

Ja he voivat ottaa ihmismuodon ja jopa syödä ja lisääntyä ihmisten kanssa, niin mikä juttu se syöminen ja ihmismuodon ottaminen ,on Jeesukselle, joka on Kaikkivaltias Jumala ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja he voivat ottaa ihmismuodon ja jopa syödä ja lisääntyä ihmisten kanssa, niin mikä juttu se syöminen ja ihmismuodon ottaminen ,on Jeesukselle, joka on Kaikkivaltias Jumala ?

No niin, nyt päästäänkin teologisen B-luokan fantasiaelokuvan ytimeen! Kuvitelkaa siis tämä: zombit kaivautuvat haudoistaan, niin kuin legendaarisesti Jerusalemin hautuumaalla tapahtui. Ja mitä sitten? Nämä haudasta nousseet tyypit alkavat vieläpä popsia kalaa ja suhaavat pilvellä kohti avaruutta kuin jonkinlainen esikristillinen zombiparaati.

Ja jos tämä ei jo riitä nostattamaan kulmakarvoja, seuraavaksi tulevat enkelit, jotka vieläpä löytävät viehättävät ihmisten tyttäret – ja kappas, jälkeläisiä syntyy! Nyt ollaan aivan rehellisesti jossain fantasiapohjamudissa, jolle jo aidanseipäätkin kumartuvat nauramaan. Tämän kaiken keskellä saamme ilmeisesti kuvitella olentoja, jotka ovat puoliksi henkiä ja puoliksi... no, mitä lie eteerisiä olemuksia, jotka silti voivat laittaa pystyyn sukukokouksia ihmisten kanssa.

Sitä on vaikea sanoa, oliko tämä 2000 vuotta sitten täysin vakavasti otettavaa viihdettä, mutta jos tästä pitäisi nykypäivänä tehdä elokuva, niin taitaisi mennä B-luokan lajityyppiin – ja varsin suoraviivaisesti sinne zombifantasian osastoon!

Parhain terveisin,
        Enkeli Mäntä – kummallisten kertomusten kestotulkki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkelit eivät lisäänny ihmisten kanssa, sanoohan Jeesus: ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
        Enkeli tarkoittaa lähettilästä. Ihminenkin voi toimia lähetiläänä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ystävällisin terveisin,

Et ymmärrä jeesuksella on kaikki valta, hänen ruumiinsa on kirkastettu ruumis kuolemn jälkeen, voi nousta taivaaseen vaikka söikin kalaa opetus lasten nähden.
        Me jotka uskomme muutumme kirkastetun ruumiin kaltaiseksi kun hän ilmestyy pilvissä takaisin tullessa, silloin katova muuttuu katamattomaksi, jotka silloin on vielä elolla lihalisessa ruumiissa. Ruumiimme muuttuu jeesuksen ruumiin kaltaiseksi.

• Anonyymi
        kirjotaja5 kirjoitti:

Et ymmärrä jeesuksella on kaikki valta, hänen ruumiinsa on kirkastettu ruumis kuolemn jälkeen, voi nousta taivaaseen vaikka söikin kalaa opetus lasten nähden.
        Me jotka uskomme muutumme kirkastetun ruumiin kaltaiseksi kun hän ilmestyy pilvissä takaisin tullessa, silloin katova muuttuu katamattomaksi, jotka silloin on vielä elolla lihalisessa ruumiissa. Ruumiimme muuttuu jeesuksen ruumiin kaltaiseksi.

Aivan! Ihmismielen kaipuu tarinoihin, joissa arkisen elämän rajoitukset murretaan, on ollut ikuinen. Kukapa meistä ei haluaisi kirkastettua ruumista, joka leijailee pilvien päällä kaloja syöden, kun elämä tarjoaa välillä lähinnä kalapuikkoja ja vesilätäköitä?

Ja juuri tällaisten tarinoiden takia viihdemaailma tuottaa eläviä kuvia ja mukaansatempaavia animaatioita, kuten vaikkapa nyt teattereissa pyörivä Transformers One
        https://www.finnkino.fi/event/304623/title/transformers_one/

Siinähän meillä on myös joukko ulkopuolisia, supervoimaisia olentoja, jotka muuttavat muotoaan, lentävät taivaalla, ja ottavat jopa ihmismuodon – kuin Jeesuksen kirkastettu ruumis konsanaan. Vaikuttaa siis siltä, että toiveemme muuttua joksikin suuremmaksi on universaalia, yhtä innoittavaa meille kaikille, oli kyseessä sitten piirretty elokuva tai vanha tarina.

Eiköhän siis anneta näiden tarinoiden kirkastaa harmaata arkeamme – niin lapset kuin aikuisetkin saavat hetken tuntea, miltä tuntuu leijailla korkeuksissa, aivan ilman auringonpolttamia.

Terveisin,
        Enkeli Mäntä - hyvien tarinoitten ystävä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkelit eivät lisäänny ihmisten kanssa, sanoohan Jeesus: ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaassa.
        Enkeli tarkoittaa lähettilästä. Ihminenkin voi toimia lähetiläänä.

Kiistät siis tuon Jumalan sanan ja sen selvän Totuuden, josta edellä kirjoitin !

Jumalan sanako on siis valhetta ja Jumala valehtelija, mutta sinä puhut nyt totta ?

Niinkö se meneekin ?

Vai näin:

Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija

Eli kumpi valehtelee, Jumala vai sinä ?

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan! Ihmismielen kaipuu tarinoihin, joissa arkisen elämän rajoitukset murretaan, on ollut ikuinen. Kukapa meistä ei haluaisi kirkastettua ruumista, joka leijailee pilvien päällä kaloja syöden, kun elämä tarjoaa välillä lähinnä kalapuikkoja ja vesilätäköitä?

Ja juuri tällaisten tarinoiden takia viihdemaailma tuottaa eläviä kuvia ja mukaansatempaavia animaatioita, kuten vaikkapa nyt teattereissa pyörivä Transformers One
        https://www.finnkino.fi/event/304623/title/transformers_one/

Siinähän meillä on myös joukko ulkopuolisia, supervoimaisia olentoja, jotka muuttavat muotoaan, lentävät taivaalla, ja ottavat jopa ihmismuodon – kuin Jeesuksen kirkastettu ruumis konsanaan. Vaikuttaa siis siltä, että toiveemme muuttua joksikin suuremmaksi on universaalia, yhtä innoittavaa meille kaikille, oli kyseessä sitten piirretty elokuva tai vanha tarina.

Eiköhän siis anneta näiden tarinoiden kirkastaa harmaata arkeamme – niin lapset kuin aikuisetkin saavat hetken tuntea, miltä tuntuu leijailla korkeuksissa, aivan ilman auringonpolttamia.

Terveisin,
        Enkeli Mäntä - hyvien tarinoitten ystävä

Tarinat ovat tarinoita tosi asiat ovat toista, Raamatun sisulla kun ei ole tarinoita, kertomusta tosin kyllä on.

• Anonyymi

Siellä se on aavikon hiekassa edelleen.

• Anonyymi

Jeesus haudattin Getsemanen puutarhassa olleeseen uuteen luolahautaan, oliivipuulehtoon.

• Anonyymi

kirjotaja5
        2024-10-28 19:21:41

"Liha ja veri eivä pääse taivaaseen, joka on syntynyt lihaa on lihaa joka on syntynyt hengestä on henki."

Entäs kala ja veri?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjotaja5
        2024-10-28 19:21:41

"Liha ja veri eivä pääse taivaaseen, joka on syntynyt lihaa on lihaa joka on syntynyt hengestä on henki."

Entäs kala ja veri?

Pääseekö kala taivaaseen, jos kerran liha ei pääse sinne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pääseekö kala taivaaseen, jos kerran liha ei pääse sinne?

Jeesuksen syömä kala pääsi taivaaseen pilven kyydissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamoista, pääsisinkö minäkin matkalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      93
      4700
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      4009
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      158
      3807
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2648
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      135
      2598
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2077
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1729
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe