2. Msodasta mielestänne vakavasti otettavaa historiaa vaiko enemmänkin "runoa ja proosaa"? Luin aikanaan ne kaikki.
Vastaukset 5
- Anonyymi
"Panssarikrenatöörit taistelivat kuin paholaiset,mutta vihollisen materiaalinen ylivoima oli lopulta liikaa!".
Siinäpä Carellin keskeinen agenda. - Anonyymi
Kyllä vanha natsi kirjoittaa osasi ja hallitsi sotatahtumat.
Paul Carell (syntyjään Paul Karl Schmidt; 2. marraskuuta 1911 Kelbra, Saksa – 20. kesäkuuta 1997 Rottach-Egern, Saksa) oli SS-upseeri ja Joachim von Ribbentropin lehdistösihteeri toisen maailmansodan aikana.
Sodan jälkeen hänestä tuli menestyksekäs kirjailija, jonka teoksia on myös suomennettu.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paul_Carell
Erämaan ketut : Saksan Afrikan-armeijan voitot ja tappiot. Gummerus, 1959.
Ne tulevat! : kuvaus Normandian maihinnoususta ja Ranskan taisteluista 1944. Gummerus, 1960, 1961.
Marssi Venäjälle : Barbarossa-suunnitelma. Gummerus, 1964 ja 2002.
Poltettu maa : taistelut Volgan ja Veikselin välillä. Gummerus, 1967, 2005.- Anonyymi
Hänkö vielä kirjotteli liki 100 vuotiaana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänkö vielä kirjotteli liki 100 vuotiaana?
Pöhvelö ei ymmärrä uusintapainoksien vuosilukuja.
- Anonyymi
Ainakin oli aikahuolettomasti voivoteltu, että kun ei ollut painopistettä Lapissa ja että Louheen olisi ollut niin lyhyt matka ja että pieni pnnistus keskitetyillä joukoilla.... no niin no, ehkä. Mutta siis huolettomasti siihen, että kun rata olisi katkaistu, niin joukot olisivat vapautuneet muihin tehtäviin. Siis täh? Tosiasiassa neuvostolaisten vastaisku olisi ollut odotettavissa ja kaikki joukot tarvittu pitämään rata katki ja mieluiten lisää vielä (Marssi Venäjälle)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761550
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.100758En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48546
- 126546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25493